Despre avans, rotita dintata
![]() ![]() ![]() |
Despre avans, rotita dintata
decrvl |
![]() ![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 207 Joined: 24 February 05 ![]() |
|
||
--------------------
logan
1,5 dci
2006/dci
|
|||
tunderbird |
![]()
Post
#2
|
![]() tunzator de iarba & atacator de integritatzuri Group: Members Posts: 3.193 Joined: 26 October 04 From: Bucuresti ![]() |
Reglajul avansului la aprindere se afla intr-o ajustare continua in functionarea motorului, in functie de turatia si de sarcina motorului.
Ajustarea in functie de turatie o face sistemul centrifugal iar ajustarea in functie de sarcina o face sistemul vacuumatic. Ceea ce poti tu sa faci cu minim de scule este reglajul static al avansului la aprindere (cu motorul oprit).... se pune la reperul de pe volant aliniat cu cel de pe carcasa (care in general nu prea se vede la modelele mai noi), dupa care cu o lampa legata la borna ruptorului si la masa se roteste delcoul in pozitia in care becul se aprinde/stinge (trebuie sa ai contactul pus). La motoarele mai noi acest tip de reglaj da rezultate multumitoare. La motoarele mai uzate, pentru compensarea jocurilor este necesara reglarea avansului cu ajutorul lampii stroboscopice motorul fiind in mers. Avansul vacuumatic se regleaza numai pe un banc specializat care masoara depresiunea din capsula si unghiul de avans rezultat. Reglajul se face prin rotirea excentricului dintat care tensioneaza mai mult sau mai putin arcul membranei, ajustand astfel raspunsul capsulei la depresiunea din galeria de admisie (care este o masura a incarcarii/sarcinii motorului). Un reglaj satisfacator ar fi prin incercari....adica rotesti excentricul cu un dinte dupa care pleci cu masina in probe si vezi cum raspunde la demaraj, daca nu esti multumit mai rotesti cu un dinte s.a.m.d. Atentie!!! Inainte de a trece la reglajul avansului vacuumatic trebuie sa ai toate celelalte reglaje de aprindere/carburatie facute corect. This post has been edited by RIon: 30 Mar 2005, 20:31 |
--------------------
Dacia
Dacia
1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000
- B 13 ABC Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999 Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura! (N. Iorga) |
|
notchman |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru Group: Members Posts: 127 Joined: 10 November 03 From: calarasi ![]() |
Salutare!
Dar la dacie care este graficul de avans la aprindere in grade RAC? De exemplu la 3000 de ture , care este avansul total ? CENTRIGUGAL=? Vacumatic=? |
--------------------
Lada
lada 1200 combi
- CL-O1-NGJ
|
|
os |
![]()
Post
#4
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
@notchman:
dupa cum scrie tunderbird, avansul vacuumatic depinde (via depresiunea din galeria de admisie) de sarcina motorului. La intrebarea ta nu exista asadar un raspuns unic, motorul putînd functiona la o turatie data la diverse sarcini. Pe vremuri exista o carte (galbena la culoare) care prezenta instalatia electrica a D13XX. In aceasta carte (despre care nu-mi amintesc din pacate amanunte) erau date diagramele avansului centrifugal si vacuumatic. Ai putea incerca sa gasesti aceste diagrame; dar reglajelen-o sa le poti face decît prin incercari (în lipsa bancului de reglaj). |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
notchman |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru Group: Members Posts: 127 Joined: 10 November 03 From: calarasi ![]() |
Pai pe mine diagramele alea ma interesau ....
Parca erau un topic pe forum , unde erau puse acele grafice , da nu'l mai gasesc . Eu am avut toate graficele , manual etx, dar pe calculator , si mi s'a ars hardul si am pierdut toata docomentatia.... ![]() ![]() |
--------------------
Lada
lada 1200 combi
- CL-O1-NGJ
|
|
tunderbird |
![]()
Post
#6
|
![]() tunzator de iarba & atacator de integritatzuri Group: Members Posts: 3.193 Joined: 26 October 04 From: Bucuresti ![]() |
Cartea galbena, de care a amintit Os, este excelenta. Daca o sa am timp o sa fac niste scan-uri...pana atunci postez schemele din manualul in format electronic care nu este foarte detaliat. Voila: avans.JPG ( Size: 93.26k ) Number of downloads: 510 te rog sa nu mai citezi tot postul anterior, se intelege ca e raspuns la ultimul mesaj. danke This post has been edited by RIon: 30 Mar 2005, 20:32 |
--------------------
Dacia
Dacia
1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000
- B 13 ABC Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999 Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura! (N. Iorga) |
|
notchman |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru Group: Members Posts: 127 Joined: 10 November 03 From: calarasi ![]() |
Mersi pentru poza!
|
--------------------
Lada
lada 1200 combi
- CL-O1-NGJ
|
|
teaser |
![]()
Post
#8
|
Membru incepator Group: Members Posts: 16 Joined: 6 August 04 ![]() |
Ar mai fi o posibilitate de reglaj al avansului vacumatic dar trebuie sa ai un aparat care masoara unghiul de deschidere al platinii "dowell" sper ca am scris bine. Scopul principal al avansului vacumatic e sa mentina acest unghi constant in functie de turatie (impotriva efectului de "zbor" al platinii la turatii mari).
Asa ca misti rotita aia dintata pana cand la turatii de peste 2500-3000 unghiul ramane constant +/-2 grade, valoarea lui fiind de 57 grade. N-as putea sa spun unde gasesti un asemenea aparat (eu am unul de prin '90) dar pot sa spun ca e FOARTE util. Asa reglata la demaraj face fata cu succes daciilor mai noi ![]() |
-------------------- |
|
notchman |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru Group: Members Posts: 127 Joined: 10 November 03 From: calarasi ![]() |
Mai jos sunt linkuri despe avans vacumatic, rolul lui , si alte treburi interesante.
Asta pentru a nu se creea confuzii legate de rostul avansului vacumatic. http://www.off-road.com/RoverWeb/Tidbits/advance.html http://www.fourfold.org/LR_FAQ/Series/FAQ.S.advance.html http://www.leeric.lsu.edu/bgbb/7/ecep/auto/h/h.htm http://www.teglerizer.com/mgstuff/advance_curves.htm |
--------------------
Lada
lada 1200 combi
- CL-O1-NGJ
|
|
decrvl |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 207 Joined: 24 February 05 ![]() |
Multumesc tuturor pentru raspuns.
|
--------------------
logan
1,5 dci
2006/dci
|
|
AC |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 569 Joined: 11 March 04 From: Iasi ![]() |
QUOTE(teaser @ 30 Mar 2005, 21:32) Ar mai fi o posibilitate de reglaj al avansului vacumatic dar trebuie sa ai un aparat care masoara unghiul de deschidere al platinii "dowell" sper ca am scris bine. Scopul principal al avansului vacumatic e sa mentina acest unghi constant in functie de turatie (impotriva efectului de "zbor" al platinii la turatii mari). Asa ca misti rotita aia dintata pana cand la turatii de peste 2500-3000 unghiul ramane constant +/-2 grade, valoarea lui fiind de 57 grade. N-are nici o legatura cu realitatea. Unghiul dweel este mereu constant, indiferent de avans. Depinde doar de distanta intre platini, atat! |
--------------------
Dacia
1310 TX
|
|
notchman |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru Group: Members Posts: 127 Joined: 10 November 03 From: calarasi ![]() |
Eu de ce am dat linkurile alea mai sus , acolo se explica (este adevarat in engleza) rolul avansului vacuumatic .....
|
--------------------
Lada
lada 1200 combi
- CL-O1-NGJ
|
|
driverx |
![]()
Post
#13
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
Cu acordul initiatorului, thread-ul se inchide.
|
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 16th July 2025 - 19:36 |