DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Stabilizare indicator benzina

Ciorapel
post 2 Nov 2009, 23:32
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 435
Joined: 31 December 08




Stie cineva cum se poate face stabilizarea acului, eventual a becului indicator de benzina ? Am incercat cu un condensator in paralel, dar nu am avut succes.

Ceva idei ?

(am dat cu search, si nu prea am gasit ceva concret)


P.s. Daca se rezolva, poate face cineva un sticky cu threadul asta; cred ca toti posesorii de borduri non-tekosan ar fi recunoscatori !


--------------------
r m 2
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 3 Nov 2009, 00:50
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.182
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




nu prea ai cum , pilpiirea si balansul acului se face din cauza valurilor din rezervor , ca sa nu mai ai probleme trebuie facut ceva antival , sau sonda sa fie intr-un tub de plstic


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ciorapel
post 4 Nov 2009, 00:29
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 435
Joined: 31 December 08




Dar totusi ceva electronic, gen un condensator (de X uF) pentru a face un semnal ---- in locul celui -_^-_^-_^- nu exista ? Adica, eu ma gandesc ca e mai usoara partea electronica decat cea >>mecanica<<.

Bordurile takosan am observat ca sunt mult mai stabile, si totusi (cred) ca este acelasi tip de rezervor, si acelasi tip de sonda !


--------------------
r m 2
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kindeeru56
post 7 Nov 2009, 21:20
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 558
Joined: 27 November 07




ai doua variante una faci rost de niste un indictor de audi 80 model vechi sau iei un indicator de baterie si il modifici sa iti arate benzina,ideia este sa fie cum este indicatoru de benzina cu bimetal bobinat.sper ca ai inteles asa am eu si nu se mai bataie deloc de 2 ani decand este montat


--------------------
dacia 1310 87 - b-45-trl
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 7 Nov 2009, 22:09
Post #5


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




sunt o gramada de masini straine mai vechi fara antival in rezervor, la care acul sta neclintit, cu toate ca sonda 'balangane' ca la Dacie dupa cum se misca masina.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ciorapel
post 9 Nov 2009, 12:00
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 435
Joined: 31 December 08




@kinderu, detaliaza mai mult daca vrei, ca ne intereseaza pe toti.

@argon, exact !


--------------------
r m 2
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
panter1
post 9 Nov 2009, 17:09
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 792
Joined: 26 February 09
From: Bucuresti




cumva indicatorul de benzina este prea sensibil si de asta oscileaza asa mult nefacand o medie? la orice miscare el indica. Cel de baterie este mai lent, adica dupa ce opresti motorul el se da incet spre stanga nu imediat, sau cand pornesti motorul la fel, nu este asa sensibil ca la orice oscilatie sa indice, de asta se si stabilizeaza, cred ca asta ar fi explicatia. Acum m-am gandit, astept si eu mai multe detalii despre cum a modificat Kinder acel ceas si ii dau dreptate tongue.gif

This post has been edited by panter1: 9 Nov 2009, 17:10


--------------------
Dacia 1310 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 9 Nov 2009, 17:50
Post #8


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




montezi un condensator de 500uf...-100uF pe bornele de la ceas si vezi daca mai fluctueaza asa de rau ceasul. Acum se poate realiza un comparator analogic digital si cu iesire pe analogic si termini povestea fara sa-ti mai danseze acul . Oricum nu mai conteaza la vechile daci ...

This post has been edited by djasu82: 9 Nov 2009, 17:53


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
panter1
post 9 Nov 2009, 18:14
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 792
Joined: 26 February 09
From: Bucuresti




deci pe cel existent zici? sau pe cel de baterie modidificat pentru benzina? Daca da pe cel existent merge pus acel condensator pe bornele care vin de la sonda de la rezervor sa nu mai demontez ceasu din bord, sa nu mai dau totul jos.. ce spui de asta?

deci un condensator intre 100 si 500uf

This post has been edited by panter1: 9 Nov 2009, 18:15


--------------------
Dacia 1310 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ciorapel
post 10 Nov 2009, 01:11
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 435
Joined: 31 December 08




M-am gandit si eu la un condensator, dar logica mea spune asa :

Iei curba, benzina fuge prin rezervor, plutitorul "cade", tensiunea pe iesire scade, condensatorul tine tampon si tu nu observi; dar la operatiune inversa, cand valul se intoarce si plutitorul urca tare, tensiunea URCA, condensatorul nu se va incarca cu acea tensiune mare si va arata in bord eronat ? smile.gif

Eu am incercat cu un condensator mai demult, dar nu am avut succes.

P.s. Cum ar fi mai bine de legat condensatorul : in paralel cu sonda, sau de pe firul sonda - ceas la masa ? (sa tina tampon pe sonda, sau intre <<masa ->> si firul ce pleaca din sonda si ajunge in bord?)

This post has been edited by Ciorapel: 10 Nov 2009, 01:12


--------------------
r m 2
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lucifer
post 10 Nov 2009, 01:37
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 711
Joined: 9 April 05
From: Bucharest Dr. Taberei




La Berlina mea pe carburatie , cand am schimbat plutitorul , l-am bagat in rezervor cum a intrat , nu am tinut cont de cum sta plutitorul , transversal , longitudinal si surpriza se zbatea acul si becul se aprindea si se stingea , am incercat diferite pozitii prin rotirea plutitorului , la cele pe carburatie putand rotii plutitorul cu totul din rozeta aceea de prindere care e cea mai proasta inventie si acum e din nou cum era o data excl.gif
Plutitorul la berlinele pe carburatie , dupa cate stiu sunt montate si pe cele pe injectie , difera prinderea de rezervor ca e si pompa de benzina acolo , principiul de functionare fiind acelasi , plutitorul fiind un simplu reostat cu cursor .

This post has been edited by lucifer: 10 Nov 2009, 01:37


--------------------
dacia 1410 1997 - B xx GEC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
panter1
post 10 Nov 2009, 02:07
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 792
Joined: 26 February 09
From: Bucuresti




cred ca cea mai buna metoda ramane un ac ceas indicator de baterie, sau alt ceas dar care nu este asa sensibil la oscilari si care nu raspunde repede la tensiuni fluctuante.. insa cum se poate face?? Se pot lua firele? Pai eu personal as prefera sa pun la baterie ac de benzina sa imi indice instant bateria iar la benzina unul de baterie care sa indice nivel mediu, exact invers smile.gif insa nu stiu daca este posibil sad.gif

Sau a.. un indicator de matiz, care indica in permanenta(chiar si cu cheia scoasa din contact) si nu oscileaza niciodata radmasa.gif

This post has been edited by panter1: 10 Nov 2009, 02:08


--------------------
Dacia 1310 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 10 Nov 2009, 09:59
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Cit e tensiunea in retea? 14,4V MAX, da?
La indicatoarele de incarcare in cel mai fericit caz acul sta pe centru. Ca atare trebuie modificat acel indicator incit sa indice maxim in loc de centru. Complicat.

Ori incercati montarea numai a ceasului de takosan pe bordul normal sau, mai bine, un bord takosan. La care, daca tineti musai, adaptati ceas de ulei.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ciorapel
post 11 Nov 2009, 13:51
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 435
Joined: 31 December 08




Chestia cu indicatorul de baterie pe post de indicator benzina nu prea mi se pare plauzibila; cat despre indicatorul permanent, se poate face foarte usor trecand firul de la indicator prin contact permanent cu contact la "contact".

Alte idei despre schimbarea ceasurilor cu cele de BMW/Matiz iarasi nu imi plac, c-as vrea sa fie ceasul stock (defapt, sa arate stock, ca in spate poate fi orice).

Deci, alte idei ?

P.s. Chestia cu condensatorul n-am incercat-o si nici nu prea pot s-o incerc din cauza sistemului audio din portbagaj, nu prea pot sa-l scot singur. Poate cineva sa incerce ?


--------------------
r m 2
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kindeeru56
post 11 Nov 2009, 22:24
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 558
Joined: 27 November 07




indicatoru de baterie se poate regla din spatele acestuia, are niste reglaje prima etapa se regeza la minim, cu rezervolu gol iar dupaia se lega in serie o rezistenta semireglabila de 100ohmi din care se regleza cu 5L litri de de benzina sa arate pe rezeva, indicatoru de matiz este exact asa cum este cel de baterie daia nu variaza, se poate monta super intro carcasa de ceas suplimentar de apa sau ulei, principiu de constructie al indicatorului de baterie este urmatoru,este un bimetal pe care este infasurata o bobina, mai exact este ceva gen nichelina imbracata in matase, care cand trece curent prin dinsa se incalzeste si schimba pozitia bimetalului care la randu sau misca limba de indicare


--------------------
dacia 1310 87 - b-45-trl
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 16 Nov 2009, 12:33
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Adicatelea gasesti indicator baterie, il reglezi, dai bordu afara, alta munca, adaptezi cel de baterie, etc. Daca tot dai bordul afara nu mai bine adaptezi unul de benzina de la un Takosan? Sau, poate schimbi toata vitrina cu una Takosan. E mai precis iar kilometrajul nu se buleste asa repede ca cel de EP Sacele.

Daca vrei ceas separat, gen apa+ulei, poate se poate regla si ala de apa pentru benzina. Macar faci munca voluntara mai putina. Dezavantaj: lungimea scalei mica.

Dar, cred ca se poate stabiliza si cel traditional cu un condensator electrolitic fazat corect. Valoarea? Peste 1000 uF, prin teste. Eventual inca unul montat pe a doua bobina, cea de echilibrare.

This post has been edited by diaconuliviu: 16 Nov 2009, 12:35


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pirvumark
post 16 Nov 2009, 17:17
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 472
Joined: 30 September 09




daca pun condensatorul ca in poza merge oare? as vrea sa stiu sa nu ma apuc de taiat fire. poate a mai facut cineva.

This post has been edited by pirvumark: 16 Nov 2009, 17:19

Attached thumbnail(s)
sonda.JPG ( Size: 16.25k ) Number of downloads: 924


--------------------
dacia 1310 1987/tx/1289cc - GL-03-ZVI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 16 Nov 2009, 23:21
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.182
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




poate asa

Attached thumbnail(s)
index.php.jpg ( Size: 18.88k ) Number of downloads: 932


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kindeeru56
post 17 Nov 2009, 00:49
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 558
Joined: 27 November 07




nu functioneaza oameni bunii cititi mai sus


--------------------
dacia 1310 87 - b-45-trl
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 17 Nov 2009, 01:52
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.182
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




depinde de valoare eu as pune 4700 micro


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 17 Nov 2009, 08:05
Post #21


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




degeaba va straduiti asa, nu tine de nici un condensator, eu zic ca principiul acului indicator difera, in sensul ca la Dacie e electromagnetic, ca la volmetrele alea clasice, si la straine e un soi de semiconductor bimetalic pe principiul dilatarii si contractiei, gen cum are Dacia la indicatorul de incarcare baterie.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ciorapel
post 17 Nov 2009, 14:12
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 435
Joined: 31 December 08




Si poate spune cineva in ce consta aceasta adaptare a acului de baterie ? Este doar un potentiometru pe care-l reglezi ca la tensiunea de X volti (cea de indicare maxima de benzina) sa aibe "incarcarea maxima" ? Sau mai trebuie alte giumbuslucuri ?


--------------------
r m 2
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 17 Nov 2009, 14:41
Post #23


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




nu stiu daca se poate spune adaptare a acului, ca difera ansamblul cu totul.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 17 Nov 2009, 15:11
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Argon, tu ai Takosan. Cind l-ai primit te-ai uitat cum is montate ceasurile? Poate ala de benzina se potriveste "as is" pe EP Sacele.

Pt. stiinta: la AVO-metrele cu instrument magnetoelectric se folosea tocmai pentru o deplasare mai lenta a acului un C. De ordinul parca a 100uF.
Cele electromagnetice, ca la benzina, au nevoie de valori mult mai mari, asta din cauza impedantei prea mici comparativ cu a celor magnetoelectrice.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 17 Nov 2009, 15:14
Post #25


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




am avut Takosan, si balanganea si ala, mai putin ca cel de EP dar incomparabil mai mult ca la una straineza. Si am impresia ca balanganea mai putin din cauza acului cu axul aferent fixat 'mai strans' , principiul de actionare fiind identic.

Nu stiu daca m-ai inteles ce am vrut sa zic, sunt sigur ca la straine(alea mai vechi de pe vremea Daciei), principiul acului de benzina e acelasi cu al acului de incarcare baterie de la Dacie, adica dilatarea unui bimetal functie de tensiunea ce-l strabate, tensiune care poate varia pe termen scurt de la denivelari, dar nu sesizeaza martorul datorita reactiei intarziate.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 18 Nov 2009, 01:32
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.182
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




am si eu o curiozitate a incercat cineva cu condesatorul de valoare mare?


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C@talin
post 18 Nov 2009, 02:49
Post #27


Dealer autorizat droguri/Stil romantic: Sef.


Group: Members
Posts: 5.405
Joined: 5 December 05
From: cucu




QUOTE(argon @ 7 Nov 2009, 23:09)
sunt o gramada de masini straine mai vechi fara antival in rezervor, la care acul sta neclintit, cu toate ca sonda 'balangane' ca la Dacie dupa cum se misca masina.
*



si la tico sta neclintit tongue.gif indicatoru e cu o lamela cu un fir subtire infasurat pe ea smile.gif

This post has been edited by C@talin: 18 Nov 2009, 02:49


--------------------
Range Rover V8 5.0 Vogue SE - B 666 IAD
Sold my soul to the devil for the Range.
Ladies if you wanna hang with me, you need a good rope .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 18 Nov 2009, 14:27
Post #28


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(argon @ 17 Nov 2009, 15:14)
am avut Takosan, si balanganea si ala, mai putin ca cel de EP dar incomparabil mai mult ca la una straineza. Si am impresia ca balanganea mai putin din cauza acului cu axul aferent fixat 'mai strans' , principiul de actionare fiind identic.
[...]


E constructie identica?

Sa nu fie mase diferite in miscare.

La takosan cum e construit cel de incarcare? Ca ala cum pui contactul, cum urca. Rapid fata de cel EP (in max 2-3 secunde e la jumate).

Ca atare, mai degraba as adapta unul de incarcare de takosan, e compromisul ideal.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kindeeru56
post 24 Nov 2009, 01:24
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 558
Joined: 27 November 07




si cele model vechi si cele noi au un reglaj mecanic pe spate de batreire se pot regla foarte simplu sa indice ori ce si apa si benzen si ulei se moteaza in serie cu indicatoru si sonda o rezistenta semireglabila di care se relleaza cu 5litri benzinasa arata pe rezerva dupa care se ilocueste cu una fixa la valoare stabilita/ de 1W


--------------------
dacia 1310 87 - b-45-trl
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pirvumark
post 29 Nov 2009, 20:42
Post #30


Membru autentic


Group: Members
Posts: 472
Joined: 30 September 09




eu unul am reusit sa fac modificarea , cu unul clasic de incarcare(dacia '89), insa nu am verificat daca il pot pune in locul celui de benzina in bord, si cand sa-l pun, surprize, surprize. nu vine la gauri. l-am calibrat 1 ora, prin incercari si indoituri ale lamelei si o alta sonda de benzina langa mine pe care o miscam cu mana astfel incat sa vad exact cum indica la niveluri diferite de benzina ca sa fie cat mai corect, dar trebuie sa stau cu el in mana daca vreau indicator stabil. asa ca pana imi vine vreo idee cum sa-l pun raman la ala care balangane.


--------------------
dacia 1310 1987/tx/1289cc - GL-03-ZVI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

ETask
Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 20th July 2025 - 02:34
Forum Renault