Stabilizare indicator benzina
![]() ![]() ![]() |
Stabilizare indicator benzina
Ciorapel |
![]()
Post
#1
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 435 Joined: 31 December 08 ![]() |
|
||
--------------------
r
m
2
|
|||
bygy007 |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.182 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
nu prea ai cum , pilpiirea si balansul acului se face din cauza valurilor din rezervor , ca sa nu mai ai probleme trebuie facut ceva antival , sau sonda sa fie intr-un tub de plstic
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
Ciorapel |
![]()
Post
#3
|
Membru autentic Group: Members Posts: 435 Joined: 31 December 08 ![]() |
Dar totusi ceva electronic, gen un condensator (de X uF) pentru a face un semnal ---- in locul celui -_^-_^-_^- nu exista ? Adica, eu ma gandesc ca e mai usoara partea electronica decat cea >>mecanica<<.
Bordurile takosan am observat ca sunt mult mai stabile, si totusi (cred) ca este acelasi tip de rezervor, si acelasi tip de sonda ! |
--------------------
r
m
2
|
|
kindeeru56 |
![]()
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 558 Joined: 27 November 07 ![]() |
ai doua variante una faci rost de niste un indictor de audi 80 model vechi sau iei un indicator de baterie si il modifici sa iti arate benzina,ideia este sa fie cum este indicatoru de benzina cu bimetal bobinat.sper ca ai inteles asa am eu si nu se mai bataie deloc de 2 ani decand este montat
|
--------------------
dacia
1310
87
- b-45-trl
|
|
argon |
![]()
Post
#5
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
sunt o gramada de masini straine mai vechi fara antival in rezervor, la care acul sta neclintit, cu toate ca sonda 'balangane' ca la Dacie dupa cum se misca masina.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Ciorapel |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 435 Joined: 31 December 08 ![]() |
@kinderu, detaliaza mai mult daca vrei, ca ne intereseaza pe toti.
@argon, exact ! |
--------------------
r
m
2
|
|
panter1 |
![]()
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 792 Joined: 26 February 09 From: Bucuresti ![]() |
cumva indicatorul de benzina este prea sensibil si de asta oscileaza asa mult nefacand o medie? la orice miscare el indica. Cel de baterie este mai lent, adica dupa ce opresti motorul el se da incet spre stanga nu imediat, sau cand pornesti motorul la fel, nu este asa sensibil ca la orice oscilatie sa indice, de asta se si stabilizeaza, cred ca asta ar fi explicatia. Acum m-am gandit, astept si eu mai multe detalii despre cum a modificat Kinder acel ceas si ii dau dreptate
![]() This post has been edited by panter1: 9 Nov 2009, 17:10 |
--------------------
Dacia
1310
2002
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#8
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
montezi un condensator de 500uf...-100uF pe bornele de la ceas si vezi daca mai fluctueaza asa de rau ceasul. Acum se poate realiza un comparator analogic digital si cu iesire pe analogic si termini povestea fara sa-ti mai danseze acul . Oricum nu mai conteaza la vechile daci ...
This post has been edited by djasu82: 9 Nov 2009, 17:53 |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
panter1 |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 792 Joined: 26 February 09 From: Bucuresti ![]() |
deci pe cel existent zici? sau pe cel de baterie modidificat pentru benzina? Daca da pe cel existent merge pus acel condensator pe bornele care vin de la sonda de la rezervor sa nu mai demontez ceasu din bord, sa nu mai dau totul jos.. ce spui de asta?
deci un condensator intre 100 si 500uf This post has been edited by panter1: 9 Nov 2009, 18:15 |
--------------------
Dacia
1310
2002
|
|
Ciorapel |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 435 Joined: 31 December 08 ![]() |
M-am gandit si eu la un condensator, dar logica mea spune asa :
Iei curba, benzina fuge prin rezervor, plutitorul "cade", tensiunea pe iesire scade, condensatorul tine tampon si tu nu observi; dar la operatiune inversa, cand valul se intoarce si plutitorul urca tare, tensiunea URCA, condensatorul nu se va incarca cu acea tensiune mare si va arata in bord eronat ? ![]() Eu am incercat cu un condensator mai demult, dar nu am avut succes. P.s. Cum ar fi mai bine de legat condensatorul : in paralel cu sonda, sau de pe firul sonda - ceas la masa ? (sa tina tampon pe sonda, sau intre <<masa ->> si firul ce pleaca din sonda si ajunge in bord?) This post has been edited by Ciorapel: 10 Nov 2009, 01:12 |
--------------------
r
m
2
|
|
lucifer |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 711 Joined: 9 April 05 From: Bucharest Dr. Taberei ![]() |
La Berlina mea pe carburatie , cand am schimbat plutitorul , l-am bagat in rezervor cum a intrat , nu am tinut cont de cum sta plutitorul , transversal , longitudinal si surpriza se zbatea acul si becul se aprindea si se stingea , am incercat diferite pozitii prin rotirea plutitorului , la cele pe carburatie putand rotii plutitorul cu totul din rozeta aceea de prindere care e cea mai proasta inventie si acum e din nou cum era o data
![]() Plutitorul la berlinele pe carburatie , dupa cate stiu sunt montate si pe cele pe injectie , difera prinderea de rezervor ca e si pompa de benzina acolo , principiul de functionare fiind acelasi , plutitorul fiind un simplu reostat cu cursor . This post has been edited by lucifer: 10 Nov 2009, 01:37 |
--------------------
dacia
1410
1997
- B xx GEC
|
|
panter1 |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 792 Joined: 26 February 09 From: Bucuresti ![]() |
cred ca cea mai buna metoda ramane un ac ceas indicator de baterie, sau alt ceas dar care nu este asa sensibil la oscilari si care nu raspunde repede la tensiuni fluctuante.. insa cum se poate face?? Se pot lua firele? Pai eu personal as prefera sa pun la baterie ac de benzina sa imi indice instant bateria iar la benzina unul de baterie care sa indice nivel mediu, exact invers
![]() ![]() Sau a.. un indicator de matiz, care indica in permanenta(chiar si cu cheia scoasa din contact) si nu oscileaza niciodata ![]() This post has been edited by panter1: 10 Nov 2009, 02:08 |
--------------------
Dacia
1310
2002
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Cit e tensiunea in retea? 14,4V MAX, da?
La indicatoarele de incarcare in cel mai fericit caz acul sta pe centru. Ca atare trebuie modificat acel indicator incit sa indice maxim in loc de centru. Complicat. Ori incercati montarea numai a ceasului de takosan pe bordul normal sau, mai bine, un bord takosan. La care, daca tineti musai, adaptati ceas de ulei. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
Ciorapel |
![]()
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 435 Joined: 31 December 08 ![]() |
Chestia cu indicatorul de baterie pe post de indicator benzina nu prea mi se pare plauzibila; cat despre indicatorul permanent, se poate face foarte usor trecand firul de la indicator prin contact permanent cu contact la "contact".
Alte idei despre schimbarea ceasurilor cu cele de BMW/Matiz iarasi nu imi plac, c-as vrea sa fie ceasul stock (defapt, sa arate stock, ca in spate poate fi orice). Deci, alte idei ? P.s. Chestia cu condensatorul n-am incercat-o si nici nu prea pot s-o incerc din cauza sistemului audio din portbagaj, nu prea pot sa-l scot singur. Poate cineva sa incerce ? |
--------------------
r
m
2
|
|
kindeeru56 |
![]()
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 558 Joined: 27 November 07 ![]() |
indicatoru de baterie se poate regla din spatele acestuia, are niste reglaje prima etapa se regeza la minim, cu rezervolu gol iar dupaia se lega in serie o rezistenta semireglabila de 100ohmi din care se regleza cu 5L litri de de benzina sa arate pe rezeva, indicatoru de matiz este exact asa cum este cel de baterie daia nu variaza, se poate monta super intro carcasa de ceas suplimentar de apa sau ulei, principiu de constructie al indicatorului de baterie este urmatoru,este un bimetal pe care este infasurata o bobina, mai exact este ceva gen nichelina imbracata in matase, care cand trece curent prin dinsa se incalzeste si schimba pozitia bimetalului care la randu sau misca limba de indicare
|
--------------------
dacia
1310
87
- b-45-trl
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#16
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Adicatelea gasesti indicator baterie, il reglezi, dai bordu afara, alta munca, adaptezi cel de baterie, etc. Daca tot dai bordul afara nu mai bine adaptezi unul de benzina de la un Takosan? Sau, poate schimbi toata vitrina cu una Takosan. E mai precis iar kilometrajul nu se buleste asa repede ca cel de EP Sacele.
Daca vrei ceas separat, gen apa+ulei, poate se poate regla si ala de apa pentru benzina. Macar faci munca voluntara mai putina. Dezavantaj: lungimea scalei mica. Dar, cred ca se poate stabiliza si cel traditional cu un condensator electrolitic fazat corect. Valoarea? Peste 1000 uF, prin teste. Eventual inca unul montat pe a doua bobina, cea de echilibrare. This post has been edited by diaconuliviu: 16 Nov 2009, 12:35 |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
pirvumark |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 472 Joined: 30 September 09 ![]() |
daca pun condensatorul ca in poza merge oare? as vrea sa stiu sa nu ma apuc de taiat fire. poate a mai facut cineva.
This post has been edited by pirvumark: 16 Nov 2009, 17:19 Attached thumbnail(s) sonda.JPG ( Size: 16.25k ) Number of downloads: 924 |
--------------------
dacia
1310
1987/tx/1289cc
- GL-03-ZVI
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.182 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
kindeeru56 |
![]()
Post
#19
|
Membru autentic Group: Members Posts: 558 Joined: 27 November 07 ![]() |
nu functioneaza oameni bunii cititi mai sus
|
--------------------
dacia
1310
87
- b-45-trl
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.182 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
depinde de valoare eu as pune 4700 micro
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
argon |
![]()
Post
#21
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
degeaba va straduiti asa, nu tine de nici un condensator, eu zic ca principiul acului indicator difera, in sensul ca la Dacie e electromagnetic, ca la volmetrele alea clasice, si la straine e un soi de semiconductor bimetalic pe principiul dilatarii si contractiei, gen cum are Dacia la indicatorul de incarcare baterie.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Ciorapel |
![]()
Post
#22
|
Membru autentic Group: Members Posts: 435 Joined: 31 December 08 ![]() |
Si poate spune cineva in ce consta aceasta adaptare a acului de baterie ? Este doar un potentiometru pe care-l reglezi ca la tensiunea de X volti (cea de indicare maxima de benzina) sa aibe "incarcarea maxima" ? Sau mai trebuie alte giumbuslucuri ?
|
--------------------
r
m
2
|
|
argon |
![]()
Post
#23
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
nu stiu daca se poate spune adaptare a acului, ca difera ansamblul cu totul.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#24
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Argon, tu ai Takosan. Cind l-ai primit te-ai uitat cum is montate ceasurile? Poate ala de benzina se potriveste "as is" pe EP Sacele.
Pt. stiinta: la AVO-metrele cu instrument magnetoelectric se folosea tocmai pentru o deplasare mai lenta a acului un C. De ordinul parca a 100uF. Cele electromagnetice, ca la benzina, au nevoie de valori mult mai mari, asta din cauza impedantei prea mici comparativ cu a celor magnetoelectrice. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
argon |
![]()
Post
#25
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
am avut Takosan, si balanganea si ala, mai putin ca cel de EP dar incomparabil mai mult ca la una straineza. Si am impresia ca balanganea mai putin din cauza acului cu axul aferent fixat 'mai strans' , principiul de actionare fiind identic.
Nu stiu daca m-ai inteles ce am vrut sa zic, sunt sigur ca la straine(alea mai vechi de pe vremea Daciei), principiul acului de benzina e acelasi cu al acului de incarcare baterie de la Dacie, adica dilatarea unui bimetal functie de tensiunea ce-l strabate, tensiune care poate varia pe termen scurt de la denivelari, dar nu sesizeaza martorul datorita reactiei intarziate. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.182 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
am si eu o curiozitate a incercat cineva cu condesatorul de valoare mare?
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
C@talin |
![]()
Post
#27
|
![]() Dealer autorizat droguri/Stil romantic: Sef. Group: Members Posts: 5.405 Joined: 5 December 05 From: cucu ![]() |
QUOTE(argon @ 7 Nov 2009, 23:09) sunt o gramada de masini straine mai vechi fara antival in rezervor, la care acul sta neclintit, cu toate ca sonda 'balangane' ca la Dacie dupa cum se misca masina. si la tico sta neclintit ![]() ![]() This post has been edited by C@talin: 18 Nov 2009, 02:49 |
--------------------
Range Rover
V8 5.0
Vogue SE
- B 666 IAD Sold my soul to the devil for the Range.
Ladies if you wanna hang with me, you need a good rope . |
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#28
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(argon @ 17 Nov 2009, 15:14) am avut Takosan, si balanganea si ala, mai putin ca cel de EP dar incomparabil mai mult ca la una straineza. Si am impresia ca balanganea mai putin din cauza acului cu axul aferent fixat 'mai strans' , principiul de actionare fiind identic. [...] E constructie identica? Sa nu fie mase diferite in miscare. La takosan cum e construit cel de incarcare? Ca ala cum pui contactul, cum urca. Rapid fata de cel EP (in max 2-3 secunde e la jumate). Ca atare, mai degraba as adapta unul de incarcare de takosan, e compromisul ideal. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
kindeeru56 |
![]()
Post
#29
|
Membru autentic Group: Members Posts: 558 Joined: 27 November 07 ![]() |
si cele model vechi si cele noi au un reglaj mecanic pe spate de batreire se pot regla foarte simplu sa indice ori ce si apa si benzen si ulei se moteaza in serie cu indicatoru si sonda o rezistenta semireglabila di care se relleaza cu 5litri benzinasa arata pe rezerva dupa care se ilocueste cu una fixa la valoare stabilita/ de 1W
|
--------------------
dacia
1310
87
- b-45-trl
|
|
pirvumark |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 472 Joined: 30 September 09 ![]() |
eu unul am reusit sa fac modificarea , cu unul clasic de incarcare(dacia '89), insa nu am verificat daca il pot pune in locul celui de benzina in bord, si cand sa-l pun, surprize, surprize. nu vine la gauri. l-am calibrat 1 ora, prin incercari si indoituri ale lamelei si o alta sonda de benzina langa mine pe care o miscam cu mana astfel incat sa vad exact cum indica la niveluri diferite de benzina ca sa fie cat mai corect, dar trebuie sa stau cu el in mana daca vreau indicator stabil. asa ca pana imi vine vreo idee cum sa-l pun raman la ala care balangane.
|
--------------------
dacia
1310
1987/tx/1289cc
- GL-03-ZVI
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 20th July 2025 - 02:34 |