DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

10 Pages « < 6 7 8 9 10 > 
Closed TopicAdd Video ReplayStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Profesionistii cu anvelope de vara pe timp de iarn

ionutctn
post 17 Dec 2009, 14:04
Post #211


Membru cu TDI


Group: Members
Posts: 1.373
Joined: 20 November 04
From: Bucuresti




@argon
Tot sunt mai bune ca unele de vara de 2 ani. Pe masurate si pe luate daca nu e asa. Asta pana la urma e un lucru bun ca atat cat isi permit si oamenii aia, dupa bugetul fiecaruia, isi cumpara niste anvelope de iarna care cum poate dupa posibilitati. Oricum vor merge mai in siguranta decat cu de vara.


--------------------
Dacia 1310 1998
Skoda Superb Elegance
People who say it cannot be done, should not interrupt those who are doing it.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 17 Dec 2009, 14:05
Post #212


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




pe langa cauciuc, astea nu au niste ate prin ele, ce se mai coc? nu mergi doar cu 50 prin zapada cu ele cat le ai montate..


--------------------
Renault Laguna - 2.0 DCI 16v 180 2007
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 17 Dec 2009, 14:05
Post #213


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Nu te avantajează să te faci că nu înțelegi, și să interpretezi cum vrei... Sănătate și la gară!


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
axabrt
post 17 Dec 2009, 14:23
Post #214


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.254
Joined: 15 February 05
From: Ploiesti




niste anvelope de iarna cu carne pe ele, vechi de 4-5 ani, tot sunt mai bune decat niste anvelope de vara. Despre cele de iarna depinde cum au fost exploatate si depozitate. Eu am DOT 2508 la astea de iarna si cele de vara cumparate cu DOT de 2009. Cu alea de vara nu puteam sa scot nici din parcare masina...


--------------------
Ford Focus mk3.5 Ecob00st
.dracnev si boboru’ este viitoru’.
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionutctn
post 17 Dec 2009, 14:33
Post #215


Membru cu TDI


Group: Members
Posts: 1.373
Joined: 20 November 04
From: Bucuresti




Asta spuneam si eu dar nu mi-am dus ideea pana la capat. Daca pe timpul verii sunt depozitate bine, ferite de lumina soarelui, sunt bune cativa ani.


--------------------
Dacia 1310 1998
Skoda Superb Elegance
People who say it cannot be done, should not interrupt those who are doing it.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
variable_dynamics
post 17 Dec 2009, 15:36
Post #216


Membru autentic


Group: Members
Posts: 976
Joined: 24 May 07
From: Bucuresti




QUOTE(DannyY)
Diferenta dintre turatiile instantanee (sau acceleratiile unghiulare) a doua roti independente care trimit semnale separate este elementul care determina "calculatorul" sa ia decizia de a actiona sau nu ABS.

@DannyY:
1. In legatura cu sistemul de referinta, da, am inteles ce ai vrut sa zici. Si da, era bine de mentionat de la inceput "sistem inertial".
2.Tu esti ferm convins ca semnalele electrice(corespunzatoare vitezei unghiulare) de la doua roti independente nu sunt raportate la o anumita marime de "referinta"(nu, nu ma refer la timp! - ma refer la o alta marime luata ca referinta ori la un moment "t" ori "referinta" de evolutia unei anumite marimi, mediata intr-un interval de timp)?
Tu crezi ca variatia relativa a doua marimi(o viteza de rotatie raportata la alta viteza de rotatie) este, asa cum te-ai exprimat tu, "ELEMENTUL"(singurul???) care determina UCE ABS actioneze asupra presiunii in circuitul de franare? Altfel nu m-ai fi intrebat ce rol are accelerometrul si ce masoara el in anume conditii.
Sa-mi fie cu iertare insa asta e explicatia simplista si usor de inteles de toata lumea care poate fi oferita generic curiosilor care intreaba pe cineva:" Cum merge dom'le ABS-u' asta??" Conceptual(foarte simplist) este corect, insa daca e sa discutam in detaliu functionarea acestui sistem(si observ ca se incepuse discutie aprinsa despre functionarea sa), afirmatia ta e....o copilarie! Si te rog sa ma crezi ca n-o spun cu rautate. smile.gif
Sistemul are o functionare muuult mai complexa: exista traductoare de presiune a fluidului in fiecare dintre conductele sistemului de franare, accelerometru si/sau inclinometru, termometru pentru fluidul de lucru(lichid de frana), intrare pentru informatia de viteza a automobilului, intrare pentru informatia de presiune atmosferica, si inca cateva "intrari" pentru diverse marimi de lucru.
Atat numarul de marimi de lucru cat si complexitatea algoritmilor care "iau decizii" variaza in functie de anumiti factori(tipul autovehiculului(masa proprie,masa maxima admisa,etc), tipul circuitului/fluidului de lucru,tipul motorului, viteza maxima/cuplu maxim, etc.
Daca intru si in explicatii privind algoritmul general de functionare o sa iasa exact romanul politist pe care il anticipam. Si nu intentionez asta... Este greu de citit si deseori scriu degeaba(nu citeste nimeni).
QUOTE
In cazul asta, ce masoara accelerometrul mentionat de tine si cum ia ABS decizia de a debloca roata de pe alunecus?

Accelerometrul va masura acceleratie, desigur. Ideea e ca exista un parametru(caracteristic traductoarelor de acceleratie) ce se numeste "sensibilitate la excitatie transversala", parametru care poate fi obtinut in concordanta cu excitatia mecanica de pe TOATE cele 3 axele sistemului in care functioneaza traductorul.
Iti scriu asta fiindca intrebarea ta probabil a pornit de la afirmatia mea ca "elementul sensibil se afla orientat catre directia normala de deplasare(inainte)"
Deasemenea, in UCE ABS se mai gasesc si niste montaje electronice numite INTEGRATOARE, care au rolul de a converti marimea de lucru(acceleratie) in ALTE marimi relevante.
Nu sunt sigur daca stii sau nu asa ca o sa iti mentionez preventiv ca derivata de ordin I a acceleratiei este viteza iar derivata de ordin II a acceleratiei este deplasarea wink.gif Asta ca sa se clarifice rolul integratoarelor mentionate de mine mai sus.
Referitor la algoritmi si decizii luate de UCE ABS: in "luarea deciziilor" de ajustare a presiunii de franare au foarte mare importanta acceleratia/viteza/deplasarea autoturismului ca si entitate mecanica(corp in miscare de translatie) IN RAPORT cu vitezele relative ale celor 4 roti ale autoturismului(de fapt calculele se fac folosind legi de variatie a anumitor marimi in comparatie cu evolutia altor marimi).
Nu intru in detalii deoarece este greu de inteles si oarecum inutil de explicat in cazul de fata.
Nu stiu cata relevanta are, insa am participat(parte activa) la proiecte de cercetare cu scopul optimizarii algoritmilor de functionare a anumitor sisteme ABS...
Ideea de baza e ca nu trebuie stiut/aflat EXACT cum sunt facute calculele in urma carora se iau deciziile ci trebuie ACCEPTAT faptul ca vitezele relative ale rotilor NU SUNT NICI PE DEPARTE SINGURUL ELEMENT care determina "actionarea"(corespunzator ar fi "interventia) ABS-ului in ceea ce priveste regimului individual de viteza de rotatie a rotilor.
Asa cum a reiesit din postarile altor colegi de forum, VITEZA autoturismului ar mai fi un alt parametru important care se ia in calcul(vezi postarile in care se afirma ca ABS nu intra in functiune sub o anumita viteza)
Daca alegi sa crezi sau nu afirmatiile mele(justificate cu argumente, zic eu) te priveste direct si personal. Scopul meu nu e sa incep/continui polemici lungi si "complicate" ci doar sa aduc lamuriri, acolo unde pot.
Scuzati lungimea postului!

Toata stima!
Numai bine.

This post has been edited by variable_dynamics: 17 Dec 2009, 15:38


--------------------
EX Dacia Nova GTi 2000
A little less conversation, a little more action.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
axabrt
post 17 Dec 2009, 15:41
Post #217


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.254
Joined: 15 February 05
From: Ploiesti




variable dinamics asta...e o figura. Nu pricepeam ce tot scrie el acolo de juma de ora, da tot am avut un mic soc...


--------------------
Ford Focus mk3.5 Ecob00st
.dracnev si boboru’ este viitoru’.
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 17 Dec 2009, 17:46
Post #218


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




QUOTE(variable_dynamics @ 17 Dec 2009, 15:36)
... asa ca o sa iti mentionez preventiv ca derivata de ordin I a  acceleratiei este viteza iar derivata de ordin II a acceleratiei este deplasarea wink.gif ...
*


Scuze ca-mi permit sa intervin: pe vremea cind invatam eu mecanica, derivatele de ord. I si II ale acceleratiei se numeau "acceleratii de ordin superior". Viteza- respectiv spatiul sunt primitivele de ord I si II ale acceleratiei, adica v=ds/dt si a=dv/dt respectiv (si nu invers). Daca tot aruncam vorbe stiintifice, s-o facem corect.

Pe de alta parte - ai scris mult ca sa zici in esenta "e niste chestii"... (caci postarea la care ma refer nu contine mai multa "informatie" de atit). Si eu cred ca nu, nu e vorba de o "usoara" confuzie - ci de ceata: mai ales ca te referi ceva mai inainte la "integratoare". Integratoare care deriveaza?


--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 17 Dec 2009, 17:56
Post #219


-


Group: Members
Posts: 22.765
Joined: 19 April 05
From: Romania




QUOTE(variable_dynamics @ 17 Dec 2009, 15:36)
Deasemenea, in UCE ABS se mai gasesc si niste montaje electronice numite INTEGRATOARE, care au rolul de a converti marimea de lucru(acceleratie) in ALTE marimi relevante
Bine, ai putea sa explici prin ce au trecut producatorii ca sa integreze totul intr-o unitate. Si de ce esp-ul se consuma.


--------------------
CUGIR Albalux 11 - B-11-LUX 1982
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Victoras2001
post 17 Dec 2009, 18:02
Post #220


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.840
Joined: 15 February 08




Anvelope de iarna domnilor si nu se mai inzapezea nimeni. Ca sa nu mai spun ca nu mai consumau aia energie si timp sa-i salveze. Huuuo. Romani saraci.


--------------------
ZAZ Zaporojeț 1969
Femeia nebatuta e precum o casa nematurata.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 17 Dec 2009, 18:11
Post #221


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




QUOTE(IRONICK @ 17 Dec 2009, 17:56)
Bine, ai putea sa explici prin ce au trecut producatorii ca sa integreze totul intr-o unitate. Si de ce esp-ul se consuma.
*




Esti amabil sa dezvolti?


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
UXE
post 17 Dec 2009, 18:29
Post #222


Modelator


Group: Members
Posts: 6.733
Joined: 21 June 06
From: Bucuresti




nici un reno pe aici?

http://www.4tuning.tv/80fR7eRKU2x/Prima_za..._Bucuresti.html



This post has been edited by UXE: 17 Dec 2009, 18:32


--------------------
Renault Symbol - UXE 2006 1.4 8v
Subaru Forester 2.5 XT - 230 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 17 Dec 2009, 18:34
Post #223


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




Ce legatura are clipul pus de tine cu ce se discuta aici?!

Prea tare fu prapaditu' cu monovolumul care s-a infipt in bordura...


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Fratzica
post 17 Dec 2009, 18:34
Post #224


Zen


Group: Moderatori
Posts: 2.925
Joined: 6 April 04




ce le are Santos pe filmari. smile.gif


--------------------
Kia Sportage T-GDI 2021
"The happier we are, the less we see." - some japanese guy
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vis-a-vis
post 17 Dec 2009, 18:36
Post #225


DaciaClubber


Group: Members
Posts: 7.893
Joined: 20 June 05
From: Bucuresti




Da, marfa montajul...
Oricum discutia de dupa, n-are legatura cu topicul tongue.gif
Unii cred ca n-au gume de iarna... si totusi nu le e frica sa se-nvarta ca bezmeticii pe gheata biggrin.gif
Doar nenea cu Audi A3 are tehnica in jurul stalpului, restul... cam praf...


--------------------
Dacia Logan MCV 1.5 DCi
Life is a journey, not a destination.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
LuluMOB
post 17 Dec 2009, 20:31
Post #226


Membru cu pedale.


Group: Members
Posts: 1.136
Joined: 28 October 05
From: Iași




Mama ce varza e in fizica matale, variable_dynamics.
Derivata acceleratiei e viteza?
Derivata vitezei e deplasarea?
Ne-ai ciuruit. Eu as zice ca e viceversa.
Poti sa precizezi unde se afla la o masina cu ABS si fara ESP (de exemplu la Logan) acel accelerometru? Eu am banuiala ca el nu exista si ca unitatea de comanda are ca parametri de intrare doar impulsurile ce vin de la roti.


--------------------
Dacia Logan ABS+ AC 1.4MPI 06/2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 17 Dec 2009, 20:50
Post #227


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




Hai ca azi mi-a fost lene sa ma duc 2 strazi mai jos sa-mi iau masina si am imprumutat masina unui prieten, ocazie cu care i-am prapadit oglinda-ntr-un Matiz aparut de bezmetic pe strada. sad.gif


--------------------
Gillette De unica folosinta - B 999 NAM 2011
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
variable_dynamics
post 17 Dec 2009, 20:52
Post #228


Membru autentic


Group: Members
Posts: 976
Joined: 24 May 07
From: Bucuresti




@os:
QUOTE(os @ 17 Dec 2009, 17:46)
Scuze ca-mi permit sa intervin: pe vremea cind invatam eu mecanica, derivatele de ord. I si II ale acceleratiei era se numeau "acceleratii de ordin superior". Viteza- respectiv spatiul sunt primitivele de ord I si II ale acceleratiei, adica v=ds/dt si a=dv/dt respectiv (si nu invers). Daca tot aruncam vorbe stiintifice, s-o facem corect.

Stimate domn, nu arunca nimeni cu "vorbe stiintifice". Este doar matematica si atat. Da, imi asum greseala de exprimare. "Primitive" era cuvantul pe care trebuia sa il folosesc. Mea culpa.
QUOTE
Pe de alta parte - ai scris mult ca sa zici in esenta "e niste chestii"...

Doriti mai multe informatii? Va recomand literatura de specialitate(daca si cata gasiti si/sau sunteti dispus sa cumparati). Cunostintele pe care le detin referitoare la arhitectura si functionarea acestor sisteme le-am dobandit lecturand un anume volum(cantitate) de literatura de specialitate, intelegand ce am citit si APLICAND ce am citit(si nu am aplicat doar o data...)
NU am pretins ca ofer "informatii" ci pur si simplu am vrut sa corectez anumite afirmatii(conform carora vitezele de rotatie ale rotilor sunt singurele marimi care sunt luate in calcul in timpul functionarii modulului ABS). Nu sunt obligat sa "dau din casa" nimic. Vi se pare ca am zis ca "e niste chestii"? Doreati date concrete si scheme logice, poate? Ghinion! Imi pare rau(pentru dvs.)
Doriti "mura in gura"? Nu va pot ajuta(nu doresc, adica). Va doresc insa lectura(de specialitate) placuta. wink.gif
QUOTE
Si eu cred ca nu, nu e vorba de o "usoara" confuzie - ci de ceata: mai ales ca te referi ceva mai inainte la "integratoare". Integratoare care deriveaza?

Nu a afirmat nimeni ca integratoarele ar deriva. Imi dau insa seama ce a insemnat faptul ca am folosit cuvantul "derivata" in loc de cel corect:"primitiva", notiune ce mi-o amintesc de la cursurile de matematica si nu de la cele de mecanica. Depinde foarte mult de profesor si de sistemul de predare.
Insa afirmatiile dvs. dovedesc ca nu sunteti familiarizat cu terminologia si cu echipamentele din domeniul acusticii si vibratiilor.
Permiteti-mi insa sa va atrag atentia asupra semnificatiei notiunii de integrare/ integrator, in domeniul tehnic al Acusticii si Vibratiilor:
QUOTE
IntegrationIntegration is the mathematical operation that is the inverse of Differentiation. In vibration analysis, integration will convert an acceleration signal into a velocity signal, or a velocity signal into a displacement signal. Integration can be done with excellent accuracy with an analog integrator in the time domain or can be done digitally in the frequency domain. For this reason, an accelerometer is the transducer of choice because velocity and displacement can be so easily derived from its output. An analog integrator is actually a low-pass filter with 6 dB of attenuation per octave. This is true of an analog integrator only above its low cut-off. And since the low cut-off cannot be zero, analog integrators have low-frequency limits, usually either 1 or 10 Hz.
Integrator
An electrical frequency filter used to convert a vibratory acceleration signal to one whose amplitude is proportional to velocity or displacement.

Link-ul original este ACESTA
Sper ca v-am lamurit in ceea ce priveste integratorul(de ce am folosit denumirea si ce inseamna aceasta, concret, in domeniul meu de activitate)
Rugamintea mea, exprimata cu maxim de respect si consideratie, ar fi sa va abtineti de la remarci de genul
QUOTE
nu e vorba de o "usoara" confuzie - ci de ceata

Nu consider afirmatia dvs. ca fiind de bun simt. "Ceata" la care va referiti se formeaza in anumite spatii inchise lipsite de materie cenusie. Va asigur ca nu este cazul meu(nu sunt nici prost nici semidoct).

Cu respect.
QUOTE
Mama ce varza e in fizica matale, variable_dynamics.
Derivata acceleratiei e viteza?
Derivata vitezei e deplasarea?
Ne-ai ciuruit. Eu as zice ca e viceversa.

Fii dragut si abtine-te, stimabile. In fizica mea e varza? Ma faci sa zambesc, sincer. Tot ce ai avut de spus e sa repeti ce a afirmat os mai sus??? Extraordinar.... laugh.gif
In loc sa mi se atraga atentia ca am gresit in exprimare, se arunca cu bolovani, este? Constructiva atitudine.
QUOTE
Poti sa precizezi unde se afla la o masina cu ABS si fara ESP (de exemplu la Logan) acel accelerometru?

In vremea in care am avut tangente cu asa ceva nu exista Logan. Mai mult ca sigur insa, accelerometrul este lipit pe PCB-ul UCE ABS-ului.
QUOTE
Eu am banuiala ca el nu exista si ca unitatea de comanda are ca parametri de intrare doar impulsurile ce vin de la roti.

Cate UCE ABS ai tinut tu in mana? De cate feluri erau/de la ce autovehicule proveneau? Cate ai desfacut? Cate ai programat? Mda....
Ramai sanatos cu banuielile tale.
Credeti fratilor ce vreti.
Ca fapt divers, presupun ca sta in natura umana sa fii "Toma Necredinciosul"
Cand ceva e prea complicat de inteles il simplificam pana la nivelul (minim) la care il putem intelege, este? popa.gif

LaterEdit:

Poftiti si va "minunati", stimati domni.
UCE ABS-ul este fabricat de Wabco si a echipat un camion(altul n-am avut la indemana)
IMG_2409.JPG ( Size: 301.19k ) Number of downloads: 439
IMG_2407.JPG ( Size: 528.89k ) Number of downloads: 464
SCA610.jpg ( Size: 99.01k ) Number of downloads: 464

Credeti ce poftiti dvs. Interesul meu catre acest topic este minim in acest moment.

Numai bine.

This post has been edited by variable_dynamics: 17 Dec 2009, 21:16


--------------------
EX Dacia Nova GTi 2000
A little less conversation, a little more action.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 17 Dec 2009, 21:18
Post #229


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




--sters--


--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rtBK
post 17 Dec 2009, 22:12
Post #230


Unique like everyone else


Group: Members
Posts: 3.955
Joined: 19 January 08
From: Bucuresti




Ca sa va mai dau ceva de discutat...

asta e de mai devreme, sunt curios cum s-ar fi descurcat o anvelopa de vara wink.gif


--------------------
Renault Clio 4GT Line 2017

Trek Valencia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hash
post 18 Dec 2009, 00:24
Post #231


calculatorist


Group: Members
Posts: 1.388
Joined: 13 September 04




slabut, nu prea stie sa dozeze ambreiajul ca sa roteasca roata la limita aderentei, nu 'polizor'


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionutctn
post 18 Dec 2009, 00:48
Post #232


Membru cu TDI


Group: Members
Posts: 1.373
Joined: 20 November 04
From: Bucuresti




Mergea si cu "de vara" dar mai usor din ambreiaj.

This post has been edited by ionutctn: 18 Dec 2009, 00:48


--------------------
Dacia 1310 1998
Skoda Superb Elegance
People who say it cannot be done, should not interrupt those who are doing it.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 18 Dec 2009, 01:14
Post #233


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.182
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




cam asta face un accelerometru mai degraba
adica masoara aceasta forta


FORTA-G

Forta pe care o resimt pilotii si astronautii atunci cand nava lor accelereaza sau decelereaza rapid. Forta obisnuita de atractie a gravitatiei este de 1 G. Primii astronauti au fost supusi unor forte de lansare si de reintrare in atmosfera de 6 G sau chiar mai mult; in nava spatiala, se resimte la decolare o forta de peste 3 G. Pilotii si astronautii poarta costume-G, care evita ca tensiunea acestora la nivel cerebral sa scada prea mult ca urmare a actiunii unor forte-G puternice, ceea ce ar putea duce la pierderea cunostintei.

in stinga imaginii este caloarea vortei http://www.peteava.ro/id-103880/forta-g wink.gif

fizica a fost cam grea nu? laugh.gif




--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 - B 07 BGY 2024
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 18 Dec 2009, 03:58
Post #234


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.295
Joined: 24 June 07




QUOTE(rtBK @ 17 Dec 2009, 23:12)
asta e de mai devreme, sunt curios cum s-ar fi descurcat o anvelopa de vara wink.gif
*



radmasa.gif Pai cu siguranta cu stilul ala de mers nu s-ar fi descurcat. blink.gif


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rtBK
post 18 Dec 2009, 06:02
Post #235


Unique like everyone else


Group: Members
Posts: 3.955
Joined: 19 January 08
From: Bucuresti




am vazut la stiri cum s-au descurcat pe 1 mm de zapada. wub.gif

oricum ma bucur ca ati confirmat faptul ca anvelopele de vara sunt praf wink.gif. daca pana si cu un condus agresiv a iesit din zapada aia imediat... cred oricine isi poate inchipui pe o zapada slabuta cum a fost in prima zi cum s-ar fi descurcat.


Asta era si scopul filmuletului wink.gif

This post has been edited by rtBK: 18 Dec 2009, 06:07


--------------------
Renault Clio 4GT Line 2017

Trek Valencia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
verde57
post 18 Dec 2009, 09:11
Post #236


Membru autentic


Group: Members
Posts: 401
Joined: 30 March 08
From: 3 trancane




Azi planuiesc sa ies cu dacia incaltata cu niste cauciucuri oarecara..... sa moara toti tocilarii! laugh.gif


--------------------
1300 dacia 1973
sa moara comunistii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rtBK
post 18 Dec 2009, 09:15
Post #237


Unique like everyone else


Group: Members
Posts: 3.955
Joined: 19 January 08
From: Bucuresti




Spor!

Ca fapt divers m-am amuzat teribil mai devreme cand vorbea unu de la politie pe antena 3 cum multe masini in bucuresti au derapat din cauza ca ... atentie... nu din cauza vitezei.. nu din cauza neatentiei.. din cauza ANVELOPELOR DE VARA wub.gif


--------------------
Renault Clio 4GT Line 2017

Trek Valencia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
variable_dynamics
post 18 Dec 2009, 09:46
Post #238


Membru autentic


Group: Members
Posts: 976
Joined: 24 May 07
From: Bucuresti




QUOTE(bygy007 @ 18 Dec 2009, 01:14)
cam asta face un accelerometru mai degraba
adica masoara aceasta forta
FORTA-G

Forta pe care o resimt pilotii si astronautii atunci cand nava lor accelereaza sau decelereaza rapid. Forta obisnuita de atractie a gravitatiei este de 1 G. Primii astronauti au fost supusi unor forte de lansare si de reintrare in atmosfera de 6 G sau chiar mai mult; in nava spatiala, se resimte la decolare o forta de peste 3 G. Pilotii si astronautii poarta costume-G, care evita ca tensiunea acestora la nivel cerebral sa scada prea mult ca urmare a actiunii unor forte-G puternice, ceea ce ar putea duce la pierderea cunostintei.

in stinga imaginii este caloarea vortei http://www.peteava.ro/id-103880/forta-g  wink.gif

fizica a fost cam grea nu? laugh.gif
*


De unde tot scoateti aberatiile pe care le afirmati, stimabililor?!??! Cand habar n-aveti despre ce e vorba, e mai bine sa va abtineti.
@bygy:Incearca sa nu imi dai lectii in ceea ce priveste accelerometrele. Lucrez cu accelerometre de ani de zile si te asigur ca stiu foarte bine ce sunt. Iar excrementul ala de link Wikipedia poti sa-l studiezi pana te dor ochii, stimabile. Apoi printeaza-l si sterge-ti dosul cu el. wink.gif
Definitia data acolo: un SENZOR de vibratii.....
radmasa.gif Dumneata stii care este diferenta intre un senzor si un traductor??!? Greseala a fost facuta si "la case mai mari"(carti de fizica, etc) si papagalii care completeaza pe wikipedia nu verifica din mai multe surse informatiile postate
Rugaminte: Nu mai reproduce tampeniile pe care le citesti pe Wikipedia. Da-mi citate din surse de incredere, nu aberatiile din link-ul de mai sus....
Sa inteleg ca tu ai facut fizica pe Wikipedia, da?
QUOTE
fizica a fost cam grea nu?

Pentru tine, sigur ca da!!
Pun pariu ca dumneata inca definesti viteza ca fiind" spatiul efectuat de un mobil in unitatea de timp"(definitie de scoala generala)
In alta ordine de idei, ia spune-ne, limba romana tot grea era, nu-i asa?
QUOTE
in stinga imaginii este caloarea vortei http://www.peteava.ro/id-103880/forta-g

Fizica mea n-are nici o problema, va asigur. Se strecoara greseli de exprimare datorita oboselii, atat.
REPET: Nu mai faceti afirmatii(jignitoare) atunci cand habar n-aveti despre ce e vorba... mad.gif
Asa e romanul: stie de toate si are mania de a avea ultimul cuvant(chiar si atunci cand are mintea odihnita). Toti sunt mesteri, toti sunt ingineri, etc...

This post has been edited by variable_dynamics: 18 Dec 2009, 09:51


--------------------
EX Dacia Nova GTi 2000
A little less conversation, a little more action.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DannyY
post 18 Dec 2009, 10:25
Post #239


Marele plictisit


Group: Members
Posts: 1.696
Joined: 5 May 09




QUOTE(variable_dynamics @ 17 Dec 2009, 15:36)
Accelerometrul va masura acceleratie, desigur.
Desigur. Dar... prin definitie ABS impiedica BLOCAREA rotilor. Putem avea acceleratie cu rotile blocate sau in rotatie. Acceleratia masinii nu are legatura cu starea blocat/deblocat a rotilor.


Deasemenea, in UCE ABS se mai gasesc si niste montaje electronice numite INTEGRATOARE, care au rolul de a converti marimea de lucru(acceleratie) in ALTE marimi relevante.
Montajele alea de care zici tu cred ca se numesc CONVERTOARE, integratoarele au un alt rol. Cel mai simplu integrator e un condensator.
Eu sunt convins ca mai sunt si porti logice, stabilizatoare de tensiune si altele, importante pentru modul dar irelevante pentru scopul ABS.


Nu sunt sigur daca stii sau nu asa ca o sa iti mentionez preventiv ca derivata de ordin I a  acceleratiei este viteza iar derivata de ordin II a acceleratiei este deplasarea wink.gif Asta ca sa se clarifice rolul integratoarelor mentionate de mine mai sus.
Asta chiar n-o stiam. Ani de zile am crezut ca e invers. Dar inclin sa te cred, pentru ca faci confuzia chiar si in postul urmator.
"Derivata" nu e o exprimare gresita fata de "primitiva"!  Poti sa asimilezi "derivata" cu "diferentiala". Primitiva e "echivalenta" cu integrala.
Dar s-o fi schimbat matematica in ultima perioada si nu mai stiu eu? Am sa verific...preventiv.



Referitor la algoritmi si decizii luate de UCE ABS: in "luarea deciziilor" de ajustare a presiunii de franare au foarte mare importanta acceleratia/viteza/deplasarea autoturismului ca si entitate mecanica(corp in miscare de translatie) IN RAPORT cu vitezele relative ale celor 4 roti ale autoturismului(de fapt calculele se fac folosind legi de variatie a anumitor marimi in comparatie cu evolutia altor marimi).
Ideea de baza e ca nu trebuie stiut/aflat EXACT cum sunt facute calculele in urma carora se iau deciziile ci trebuie ACCEPTAT faptul ca vitezele relative ale rotilor NU SUNT NICI PE DEPARTE SINGURUL ELEMENT care determina "actionarea"(corespunzator ar fi "interventia) ABS-ului in ceea ce priveste regimului individual de viteza de rotatie a rotilor.
Un submarin atomic functioneaza exclusiv pe baza legii lui Arhimede. Restul (viteza de scufundare, adancime, unghi, golire balast) sunt calcule de optimizare. La fel si la ABS. Sunt intr-adevar si alte elemente fixe/variabile care intra in calcule. Dar...acceleratia, viteza si deplasarea CORPULUI IN MISCARE DE TRANSLATIE nu au nici o legatura cu intrarea in functiune a ABS. Rolul ABS este sa mentina rotile la nivelul maxim de aderenta, obtinut prin evitarea aparitiei fortei de frecare dinamica, sensibil mai mica decat cea statica. Atat trebuie sa faca si nimic mai mult. Daca-l complici, nu mai e ABS.


Asa cum a reiesit din postarile altor colegi de forum, VITEZA autoturismului ar mai fi un alt parametru important care se ia in calcul(vezi postarile in care se afirma ca ABS nu intra in functiune sub o anumita viteza)
Parerea e una, principiul altul. Am mai spus, am acceptat  si am si argumentat ca intr-adevar, ABS nu intra in functiune sub o anumita viteza (rezonabila) pentru ca diferenta dintre turatii este atat de mica incat iese din plaja de masurare/comparare/INTEGRARE. Aceeasi explicatie reiese si dintr-un text postat chiar de tine (vezi mai jos) ca definitie a integratorului.
Viteza peste limita aia nu mai conteaza in functionarea ABS.

*




Imi iau libertatea de a-ti indica intelesul real din textul in engleza postat de tine:

"Integration
Integration is the mathematical operation that is the inverse of Differentiation. In vibration analysis, integration will convert an acceleration signal into a velocity signal, or a velocity signal into a displacement signal.

Adica... prin INTEGRARE poti converti acceleratia in PRIMITIVA ei - viteza, sau viteza in PRIMITIVA ei - distanta/deplasarea


"velocity and displacement can be so easily derived from its output"

Asta este marea confuzie (IN traducere) pe care o faci. 'Derived' in acest caz inseamna "obtinut" sau 'calculat', nu "derivat". Obtinerea se face prin INTEGRARE.
In engleza, "derivare" se traduce prin "differentiation"
wink.gif


"And since the low cut-off cannot be zero, analog integrators have low-frequency limits, usually either 1 or 10 Hz."
Aici e explicata "viteza minima" de la care ABS nu mai intra in functiune. Integratorul diferentei semnalelor primite de la roti are o frecventa MINIMA de la care nu mai are ce sa integreze, asa ca nu ia decizia de actionare.


Integrator
An electrical frequency filter used to convert a vibratory acceleration signal to one whose amplitude is proportional to velocity or displacement."
Integreaza un semnal de "acceleratie" si il converteste intr-unul proportional cu viteza sau deplasarea.
Chiar si in acustica...


Si acum... accelerometrul de care vorbesti are un rol foarte important in sistemul ABS=AirBagSystem.
Declansarea unui airbag este chiar conditionata de o acceleratie negativa foarte mare.
Unde se monteaza accelerometrul ala... e la latitudinea producatorului.
Nu sunt sigur daca stiai lucrurile astea, asa ca le-am mentionat preventiv. tongue.gif

Eu nu sunt un fan al zicalei 'daca 3 iti spun ca esti beat du-te si te culca', mai ales daca aia 3 sunt dependenti de cocaina.

Proiectele la care ai participat... daca au fost realizate pe principiile enumerate de tine, s-au facut in conformitate cu legea lui Murphy: "un dispozitiv functioneaza prin compensarea reciproca a unui numar par de greseli".

Nu ai spus ce rol are ACCELERATIA MASINII in actionarea sau nu a ABS. Eu sustin ca ABS are singurul, EXCLUSIVUL rol de se opune blocarii rotilor indiferent de sensul de deplasare, viteza sau acceleratia masinii. Indiferent e cuvantul cheie. Inseamna ca nu tine cont de ele, inseamna ca nu are nevoie sa le masoare.

Faptul ca gresesti in exprimare nu obliga pe nimeni sa isi dea seama ce vrei de fapt sa spui, mai ales daca exprimarea gresita este inversul celei corecte...

Fizica ta nu are nici o problema. Problema sta in logica argumentatiei. Nimeni in lumea asta nu complica un mecanism/dispozitiv/sistem simplu de dragul de a face calcule. Principiul e KISS 'Keep it Short and Simple'. Mai e o varianta.

PS. Eu nu sunt compozitor.

wink.gif


--------------------
Opel/Honda/Opel Astra G/Civic 4D/Corsa E - 0T04``` 2004/2015/2019
Urasc discriminatorii prosti (adica pe toti)
Sunt mandru ca sunt considerat prost de catre un dobitoc
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
variable_dynamics
post 18 Dec 2009, 11:23
Post #240


Membru autentic


Group: Members
Posts: 976
Joined: 24 May 07
From: Bucuresti




Acesta este ultimul meu post pe acest topic!Nu mai am nici rabdare nici dorinta de a continua aceasta polemica...
Din tot ce am scris, tot ce s-a subliniat e ca nu stapanesc la perfectie aparatul matematic. Restul...e can-can, nu-i asa?
Mda, proiectele la care am participat au fost o gluma, nu? Accelerometrul respectiv nu are ce cauta intr-un modul ABS(ANTI-LOCK BRAKING SYSTEM), asa e?Tocmai ce pusesem poze mai sus... Va rog, uitati-va la poza din post-ul meu de mai sus(in care i-am raspuns coforumistului os).
Dvs. imi ziceti ca n-are ce cauta. Sau vreti sa ma convingeti ca nu stiu nici ce echipament electronic tin in mana, este?
In afara de teorie(matematica,fizica) la care observ ca unii sunt extrem de priceputi, mai conteaza altceva pe lumea asta? Evident NU!!!
"Teoria ca teoria, PRACTICA ne omoara"
Nu-mi traduceti dvs. din engleza in romana! Nu e nevoie, sincer. Nu fac nici o confuzie in traducere.
QUOTE
Montajele alea de care zici tu cred ca se numesc CONVERTOARE, integratoarele au un alt rol. Cel mai simplu integrator e un condensator.

Credeti? hmm....Se numesc INTEGRATOARE. Sunt sigur! Punct.
Nu credeti, e problema dvs. As putea sa pun o poza cu un astfel de echipament(de laborator) care are exact rolul pe care l-am scris...
QUOTE
Proiectele la care ai participat... daca au fost realizate pe principiile enumerate de tine, s-au facut in conformitate cu legea lui Murphy: "un dispozitiv functioneaza prin compensarea reciproca a unui numar par de greseli".

Parerea dvs. Producatorul de echipament implicat in contract(a avut mai multe faze de cercetare) a optimizat si vandut sisteme ABS ca urmare a acelor faze de cercetare... Dvs. insa credeti ca acei oameni habar n-aveau ce fac nici ei, corect?
QUOTE
Nu ai spus ce rol are ACCELERATIA MASINII in actionarea sau nu a ABS. Eu sustin ca ABS are singurul, EXCLUSIVUL rol de se opune blocarii rotilor indiferent de sensul de deplasare, viteza sau acceleratia masinii. Indiferent e cuvantul cheie. Inseamna ca nu tine cont de ele, inseamna ca nu are nevoie sa le masoare.

Asa cum am mai spus, NU sunt obligat sa "dau din casa" nimic! Munca de cercetare/dezvoltare se plateste, ca orice munca! Detalii de finete(constructive,teoretice,etc) costa! Documentatia de specialitare(referitoare la arhitectura/functionare in detaliu a sistemelor ABS), la fel, costa!
Vreti sa stiti ce rol are acceleratia masinii in algoritmul de functionare ABS??? Va invit sa achizitionati si sa studiati literatura de specialitate!
Eu am contrazis o afirmatie cu anumite argumente. Nu am pretins ca ofer informatii si detalii functionale.
Ati studiat vreodata arhitectura hardware/software a unui modul electronic de ABS(NU, nu ma refer la AirBag System). Va adresez si dvs. urmatoarea intrebare:
QUOTE
Cate UCE ABS(Anti-Lock Braking System) ai tinut tu in mana? De cate feluri erau/de la ce autovehicule proveneau? Cate ai desfacut? Cate ai programat?


Mda... Spor la aruncat cu flegme si bolovani.
Numai bine.

LaterEdit:
Poftiti domnilor(stimati atotstiutori):
scan0001.jpg ( Size: 373.16k ) Number of downloads: 183
img_001.jpg ( Size: 35.06k ) Number of downloads: 172

QUOTE
Adica pe romaneste: "e niste chestii".

Sa inteleg ca toata "rafala" a pornit ca am scris "derivata" in loc de "integrala", da? Si ca nu-mi amintesc exact ce si cum cu "primitivele"? Mda, asa cum am spus(recunosc oricand) am anumite "scapari" in ceea ce priveste aparatul matematic(nu mi-a placut niciodata abordarea analitica, in schimb, am "savurat" la maxim metodele numerice. wink.gif )
Adica "nu e informatie servita pe tava, si asta ne pute"...Asa, pe romaneste. wink.gif
QUOTE
De programat un modul electronic de orice fel nu e mare lucru, iei manualul si urmaresti intrarile si iesirile corespunzatoare.

Mda, simplu ca buna ziua(din vorbe), de acord. Intrebarea era:
QUOTE
Cate ai programat?
Si de ce/cate feluri?(PLC, PLC industrial, macar niste amarate de PIC-uri sau niste ATMEGA....). Te rog, nu te obosi sa imi raspunzi. wink.gif


This post has been edited by variable_dynamics: 18 Dec 2009, 12:13


--------------------
EX Dacia Nova GTi 2000
A little less conversation, a little more action.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
10 Pages « < 6 7 8 9 10 >
Closed TopicAdd Video ReplayTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 29th July 2025 - 05:57
Forum Renault