Imperechere pinioane CV 5 trepte
![]() ![]() ![]() |
Imperechere pinioane CV 5 trepte
Muttley |
![]()
Post
#31
|
||
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|||
gdm |
![]()
Post
#32
|
Membru autentic Group: Members Posts: 326 Joined: 13 May 04 ![]() |
La mine problema e ca merg pe gaz deci din cei 60de cai pe care-i am pe benzina imi mai raman vreo 50 de cai pe gaz.
La tine daca ai motor de 1400 si mergi pe benzina, ar trebui sa ai suficient cuplu ca sa poti pune raportul 0,76. Si masinile straine cu motoare slabe au treapta a 5-a mai lunga decat o are dacia, deci modificarea ar trebui sa ajute. |
--------------------
Dacia 1410
cutie 5 trepte, GPL Dacă s-ar institui un premiu Nobel pentru ratare, românii l-ar monopoliza pentru un secol.
|
|
Muttley |
![]()
Post
#33
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Ar mai fi un aspect al problemei despre care nu s-a discutat: dimensiunile anvelopelor. Dacia mea a venit din fabrica cu 0.86 la a V-a dar cu 155/80R13 la anvelope. Din ce am observat eu (si nu cred ca ma insel) daciile cu 0.76 au din fabrica 165/70R13 (circumferinta mai mica). Micsorarea circumferintei ajuta putin la cresterea cuplului la roata, dar nu cu mult, diferenta fiind mica.
Intrebarea mea adresata oricui are un raspuns sigur este daca odata cu trecerea la 165/70R13 s-a modificat si raportul angrenajului din cutie de la cablul de kilometraj. Multumesc |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
Muttley |
![]()
Post
#34
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
QUOTE(Muttley @ 12 May 2005, 13:00) Ete c-a trebuit sa vina iarna ca sa fac modificarea. Sunt incantat de efect!!! Acum am chiar 5 viteze, nu 4 si-oleaca ![]() -Avantaj: mi-a scazut turatia motorului (de exemplu 100 km/h cu 3000 de ture la vechile pinioane, acum am vreo 2500 - 2600) => zgomot mai mic (verificat), uzura mai mica a motorului, consum mai mic (neverificate da' asa-i). Fapt divers: mergeam in seara asta printr-un sat cu viteza fixata "dupa ureche" pe la 80 km/h. Mi-a cazut privirea pe vitezometru - 100 km/h!!! ![]() -Dezavantaj: a scazut demarajul, da' cui pasa, a 5-a-i pt mers constant pe palier, nu pt depasiri sau urcat dealuri. Nu ma deranjeaza (desi las loc si pt un "deocamdata"...). Alt dezavantaj: trebuie sa ma duc ceva mai tare cu a 4-a-n ture inainte de a da a 5-a, dar nimic iesit din comun (2500-3000 de ture in functie de situatie, la stilul meu de condus normal...). Concluzie generala si stare de spirit: ![]() ![]() ![]() ![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
padual |
![]()
Post
#35
|
Membru autentic Group: Members Posts: 295 Joined: 29 November 04 From: MANGALIA ![]() |
"La toate masinile cu treapta a 5-a lunga ("de fuga") fluiera in treapta a 5-a."
Eu am in 4 trepte si fluiera PERMANENT....O-i avea eu si 5-a ascunsa pe acolo pe undeva - Doamne ajuta! Glumesc.Vroiam sa intreb care e explicatia pentru acest fluierat sacaitor...??? Si inca ceva...eu am in 4 tepte-nu stiu gr conic dar bag mana in foc ca e 8*33- si merge foarte turata masina,dupa "URECHIOMETRU" ca turometru in 83 cucu ...mai mult de 120 nu ia decat daca o arunc de pe un pod ![]() |
--------------------
Daewoo | Ford
MATIZ 0.8l - 49cp | Focus 1.8l - 115cp
2006 E | 1999
- CT-89-PAD|TX-6273-TX Doamne ajuta!
|
|
ghiccy |
![]()
Post
#36
|
![]() Membru Group: Members Posts: 152 Joined: 9 June 05 ![]() |
cum imi dau seama ce grup conic am in cutia mea de berlina din 2002???
poate pare prosteasca intrebarea, dar chiar nu stiu... |
--------------------
DACIA
BERLINA 1.4 Li
- B 84 RNU
|
|
argon |
![]()
Post
#37
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
ce turatie ai in a cincea la 80 km/h?
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
amc |
![]()
Post
#38
|
![]() 2 trancane Group: Members Posts: 603 Joined: 28 November 05 From: Bucuresti ![]() |
9x34
|
--------------------
YUGO
Zavzta
2007/prestige
- 1-B-NU-IS--chhh
|
|
dbk |
![]()
Post
#39
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 40 Joined: 19 October 05 From: Bucuresti ![]() |
O sa radeti dar berlina mea in treapta a V-a, la 80 km/h, are 2800 RPM !!! Si nu cred ca e turometrul sau vitezometrul defect. Asa indica din momentul din care am cumparat-o (2000, injectie). Asta ce raport are in a V-a? Nu prea ma mai intereseaza ce se poate face pt. ca in curand o vand insa, de curiozitate, ce cutie de viteze a fost asta?
|
--------------------
Dacia
Logan 1.5 dci ambiance
05.2006 VW Passat 1.9 tdi 131 cp, 6 trepte, highline 2001
|
|
argon |
![]()
Post
#40
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE(dbk @ 10 May 2006, 15:58) Una foarte naspa, numai romanii puteau face asa ceva...la 120 km/h ai cam 4200 nu? nasol..eu la 4200 rpm ar trebui sa am 168 km/h...daca ar prinde atat ![]() Mi se pare enorma diferenta, si e cea mai mare prostie ca au adoptat asa o cutie scurta la o masina din anii 2000. Cert e ca s-au facut si dacii pe injectie cu cutie lunga..dar nustiu pe ce criteriu alegeau cutia... This post has been edited by argon: 10 May 2006, 18:14 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#41
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.386 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Masina era proiectata din anii '70, era doar produsa in 2000. Sau poate ai vrea sa vezi un Hindustan Ambasador cu DVD sau consumand 5 litri/100km?
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
cristidb |
![]()
Post
#42
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
Cutia aia e perfecta pentru motorul de 1,4. Cea mai lunga cutie are 150 la 4000 de ture, si e mult prea lunga pentru 1,4. Practic in treapta 5 nu mai demareaza deloc.
|
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
argon |
![]()
Post
#43
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
nu e cea mai buna, e cea mai rea, cum sa ai la 120 km/h 4200 rpm? cat crezi ca duce motorul ala in coditiile astea? de zgomot si consum nu mai vorbesc.
Eu merg cam cu 120 constant cand drumul permite, si am 3000 ture ceea ce e OK, daca tie ti se pare normal sa ai cu 1200 rpm mai mult.... Sau preferi sa te tarasti pe drum cu 80-90 km/h sa nu fie motorul prea turat? Stai linistit ca si eu pot merge cu 80 km/h, unde am 2000 rpm, si consumul e 5.5, maxim 6 %. Cu cutia aia care zici ca e perfecta la 1,4 la 80 la ora ai 2800 rpm, cu 800 mai mult, asta inseamna ca intr-o ora de mers motorul face cu 48 000 ture mai mult, si consuma in consecinta . Un calcul elementar iti va arata ca eu cu cutia lunga voi face cu 10-15 km mai mult cu aceasi cantitate de benzina, cu o viteza de bun simt de 100-110 km/h, si nu voi incurca circulatia ca sa fiu injurat de toti, plus ca motorul e mult mai longeviv. This post has been edited by argon: 11 May 2006, 07:34 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
dbk |
![]()
Post
#44
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 40 Joined: 19 October 05 From: Bucuresti ![]() |
cristidb, nu e chiar perfecta cutia. In oras e ok, poti sa mergi lejer cu a 5-a pt. ca la aprox. 62 km/h are fix 2000 RPM. Dar la drum lung e un calvar...3500 sau 3800 RPM la 100 km/h (nici nu mai stiu exact ca nu am mai ajuns de mult la viteza asta) e cam crima pt un motor de dacia, care o fi el motor de turatie (cica) dar e doar pe hartie, adik teoretic. In practica, toate componentele sale nu respecta standardul de material care e trecut pe hartie, iar frecarile care au loc la turatii mari ii scad drastic din viata. Ma rog, ca sa termin cu off-topicul, si daca ar fi fost un motor construit OK, de turatie inalta (gen honda & stuff, cu cuplu maxim urcat cat mai sus si cai putere max la o turatie mai mare decat cea obisnuita, in zona 7000-8000 - eu astea le consider motoare de turatie) eu cred ca tot s-ar fi impus o cutie cu rapoartele mai mici in treptele IV si V.
Apropo, treptele I, II, III mi se par (relativ) ok, in sensul ca in treapta a III-a, la 50km/h are 3000 de ture. La voi cum e turatia la 50 km/h, in aceeasi treapta? |
--------------------
Dacia
Logan 1.5 dci ambiance
05.2006 VW Passat 1.9 tdi 131 cp, 6 trepte, highline 2001
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#45
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(einstein1984 @ 10 May 2006, 20:45) Masina era proiectata din anii '70, era doar produsa in 2000. [...] Ai mare dreptate, mai ales daca ne gindim ca si Motronicul a aparut tot in anii '70..mai exact in '79... dbk, 80 la 2800 in tr 5? eu am 90 intr-a 4-a la 3000. Vad ca esti-dupa numar-din Bucuresti, ai incercat sa mergi prin zona aia unde aveti vitezometrul suspendat? Poate unul din doua aparate e defect de la inceput. This post has been edited by diaconuliviu: 11 May 2006, 13:02 |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
dbk |
![]()
Post
#46
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 40 Joined: 19 October 05 From: Bucuresti ![]() |
Am mers pe acolo, dar nu cu 80, ci cu 60 pe bord, Viteza reala (indicata la radarul suspendat) era cam 55 km/ h, turatia 1900 rpm...La inceput si eu am crezut ca nu-mi indica bine vitezometrul, adica imi da o eroare mult prea mare fata de eroarea normala. Dar l-am comparat si cu vitezele indicate de masinile altor prieteni si cu radarul suspendat si cu radarul oficial (cand m-a prins
![]() |
--------------------
Dacia
Logan 1.5 dci ambiance
05.2006 VW Passat 1.9 tdi 131 cp, 6 trepte, highline 2001
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#47
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Nu stiu de vrajeala, dar la 2000 am 60, adica ce spui tu acolo cu 1900/55 e real, dar la tine tr5, la mine tr4. Ce dumnezeu de cutie e aia? E un fel de 4tr reetajata la 5 tr, face acelasi lucru cu cea in 4, dar "[a]mesteci benzina" de mai multe ori..
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
lucianac79 |
![]()
Post
#48
|
. Group: Members Posts: 153 Joined: 14 June 04 From: Roman,Iasi. ![]() |
dbk vezi ca ai un cod scris pe cutia de viteze de tipul 365-xx unde xx reprezinta modelul cutiei si dupa el poti afla mai multe, eu pe berlina mea am o cutie model 365-38 dar nu am gasit nicaieri nimic despre ea, si am 90 la 2000 rpm si pe la 2600 rpm parca 110, acuma nu mai stiu sigur ca la mine cablul de la vitezometru s-a rupt si inca nu l-am schimbat.
|
--------------------
Dacia
Logan
Laureate 2010
- .
|
|
80kln |
![]()
Post
#49
|
Membru incepator Group: Members Posts: 40 Joined: 2 August 05 ![]() |
Am o berlina pe injectie din 2000.
2000 turatii la 80km\h inseamna raport 0.76 intr-a 5-a? |
--------------------
Dacia
1310Li
- 80kln
|
|
Muttley |
![]()
Post
#50
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Da.
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
nambanidealtceva |
![]()
Post
#51
|
![]() Pe volan din 96 Group: Members Posts: 335 Joined: 31 October 05 From: B U C U R E S T I ![]() |
si eu tot berlina din 2000 am... 90km/h in tr.V inseamna exact 3000rpm... pe oras e super misto.. merg cu 50-60 in ultima treapta fara probleme.. dar la drum e dureros... nu consuma cine stie ce, chiar daca merg la 4000 rpm cu ea (asta inseamna cam 115km/h).. doar ca ma oftic pt ca mi-am luat CD degeaba.. ca oricum nu mai aud nici un fel de muzica dupa 90 la ora..
so... ca sa concluzionam... care era combinatia de pinioane pentru 0.76? ca nu mai pot.. |
--------------------
Citroen C4
1.6 16V, 2005,
vandut Dacia 1310 Li, 2000 (cu regret)
|
|
argon |
![]()
Post
#52
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Eu am in a patra la 3000 rpm tot 90 km/h
![]() ![]() |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
nambanidealtceva |
![]()
Post
#53
|
![]() Pe volan din 96 Group: Members Posts: 335 Joined: 31 October 05 From: B U C U R E S T I ![]() |
diferenta de doua gradatii.. adica 400 de ture intre a patra si a cincea... cam de 800 intre a treia si a patra.. da.. ceva in genul asta.. doua trepte 4
![]() This post has been edited by nambanidealtceva: 21 May 2006, 14:44 |
--------------------
Citroen C4
1.6 16V, 2005,
vandut Dacia 1310 Li, 2000 (cu regret)
|
|
Muttley |
![]()
Post
#54
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
argon |
![]()
Post
#55
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE(nambanidealtceva @ 21 May 2006, 15:42) diferenta de doua gradatii.. adica 400 de ture intre a patra si a cincea... cam de 800 intre a treia si a patra.. da.. ceva in genul asta.. doua trepte 4 ![]() LA mine la 90 km /h, diferenta dintre 4 si 5 este 750 rpm . |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Muttley |
![]()
Post
#56
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
QUOTE(argon @ 21 May 2006, 15:32) QUOTE(argon @ 21 May 2006, 21:44) Adica ai 2250 rpm la 90 intr-a 5-a? Numa' figuri iti face vitezometrul ala... ![]() Diferenta dintre cele 2 trepte este de aprox 600-650 rpm la viteza de 90 km/h (0.97 si 0.76). Verificat si calculat. This post has been edited by Muttley: 21 May 2006, 21:07 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
argon |
![]()
Post
#57
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE Adica ai 2250 rpm la 90 intr-a 5-a exact |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Muttley |
![]()
Post
#58
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Ba nu, ai 2390 mai exact...
![]() Oricum, cam tot p-acolo. ![]() This post has been edited by Muttley: 21 May 2006, 21:02 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
argon |
![]()
Post
#59
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
De fapt tot ce zic eu nu-i bine de cand am avataru' asta asa-i?
![]() |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Muttley |
![]()
Post
#60
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Ma, da' chiar tre' sa-ti spun peste tot?!??
![]() Pa PM ti-am zis ce-mi vine cand il vad, la Cafenea ti-am facut somatie publica... SCOATE-L!!!!!!!! |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 13th May 2025 - 04:47 |