DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages < 1 2 3 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Imperechere pinioane CV 5 trepte

Muttley
post 12 May 2005, 12:00
Post #31


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




QUOTE
Diferenta intre a 4a si a 5a mi se pare ca este prea mica la dacia.
Daca-i lungesc raportul la a 5-a nu va fi prea slab motorul de dacia pentru asa o treapta lunga?


Intr-adevar, diferenta de turatie intre a 5-a si a 4-a la 90 km/h este cam de 200 de ture, prea mica si dupa parerea mea. Si, la 60 la ora, diferenta intre a 3-a si a 4-a e de 1000 de ture! Sunt constient ca ratia de etajare a CV se micsoreaza pe masura inaintarii in treapta, asa este si normal, din cauza scaderii cuplului la roata. Dar modelul meu de cutie cel putin mi se pare etajat muuult prea anapoda.

Este f posibil sa apara unele probleme cu o treapta asa de lunga, si mie mi-e teama de asta, de exemplu cand ma ascund de radar nu voi mai putea sa merg cu 60 la ora intr-a 5-a, demarajul va disparea aproape complet (de parca inainte il avea dry.gif ), si va trebui sa ma duc mai mult cu a 4-a inainte de a-i da a 5-a. Insa pt mine cel putin, avantajele primeaza, asa ca la vara (acum n-am timp) ii voi pune 0,76 la a 5-a. Urmeaza sa vad ce va iesi.

LE: poate intereseaza pe cineva... am fost la magazin si pinioanele costa vreo 300 si ceva ala mic, 600 si ceva ala mare. Amandoua-s 1 mil happy.gif .

This post has been edited by Muttley: 12 May 2005, 16:48


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gdm
post 20 May 2005, 11:49
Post #32


Membru autentic


Group: Members
Posts: 326
Joined: 13 May 04




La mine problema e ca merg pe gaz deci din cei 60de cai pe care-i am pe benzina imi mai raman vreo 50 de cai pe gaz.
La tine daca ai motor de 1400 si mergi pe benzina, ar trebui sa ai suficient cuplu ca sa poti pune raportul 0,76.
Si masinile straine cu motoare slabe au treapta a 5-a mai lunga decat o are dacia, deci modificarea ar trebui sa ajute.


--------------------
Dacia 1410 cutie 5 trepte, GPL
Dacă s-ar institui un premiu Nobel pentru ratare, românii l-ar monopoliza pentru un secol.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 20 May 2005, 13:00
Post #33


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Ar mai fi un aspect al problemei despre care nu s-a discutat: dimensiunile anvelopelor. Dacia mea a venit din fabrica cu 0.86 la a V-a dar cu 155/80R13 la anvelope. Din ce am observat eu (si nu cred ca ma insel) daciile cu 0.76 au din fabrica 165/70R13 (circumferinta mai mica). Micsorarea circumferintei ajuta putin la cresterea cuplului la roata, dar nu cu mult, diferenta fiind mica.
Intrebarea mea adresata oricui are un raspuns sigur este daca odata cu trecerea la 165/70R13 s-a modificat si raportul angrenajului din cutie de la cablul de kilometraj. Multumesc


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 11 Dec 2005, 22:40
Post #34


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




QUOTE(Muttley @ 12 May 2005, 13:00)
la vara (acum n-am timp) ii voi pune 0,76 la a 5-a.
*


Ete c-a trebuit sa vina iarna ca sa fac modificarea. Sunt incantat de efect!!! Acum am chiar 5 viteze, nu 4 si-oleaca wub.gif
-Avantaj: mi-a scazut turatia motorului (de exemplu 100 km/h cu 3000 de ture la vechile pinioane, acum am vreo 2500 - 2600) => zgomot mai mic (verificat), uzura mai mica a motorului, consum mai mic (neverificate da' asa-i). Fapt divers: mergeam in seara asta printr-un sat cu viteza fixata "dupa ureche" pe la 80 km/h. Mi-a cazut privirea pe vitezometru - 100 km/h!!! laugh.gif
-Dezavantaj: a scazut demarajul, da' cui pasa, a 5-a-i pt mers constant pe palier, nu pt depasiri sau urcat dealuri. Nu ma deranjeaza (desi las loc si pt un "deocamdata"...). Alt dezavantaj: trebuie sa ma duc ceva mai tare cu a 4-a-n ture inainte de a da a 5-a, dar nimic iesit din comun (2500-3000 de ture in functie de situatie, la stilul meu de condus normal...).
Concluzie generala si stare de spirit: icon_mrgreen.gif icon_mrgreen.gif icon_mrgreen.gif icon_mrgreen.gif



--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
padual
post 12 Dec 2005, 00:02
Post #35


Membru autentic


Group: Members
Posts: 295
Joined: 29 November 04
From: MANGALIA




"La toate masinile cu treapta a 5-a lunga ("de fuga") fluiera in treapta a 5-a."
Eu am in 4 trepte si fluiera PERMANENT....O-i avea eu si 5-a ascunsa pe acolo pe undeva - Doamne ajuta! Glumesc.Vroiam sa intreb care e explicatia pentru acest fluierat sacaitor...???


Si inca ceva...eu am in 4 tepte-nu stiu gr conic dar bag mana in foc ca e 8*33- si merge foarte turata masina,dupa "URECHIOMETRU" ca turometru in 83 cucu ...mai mult de 120 nu ia decat daca o arunc de pe un pod smile.gif,si totusi...la mers constant la 90km/h consuma 7 litri/100km(1.3l motor).


--------------------
Daewoo | Ford MATIZ 0.8l - 49cp | Focus 1.8l - 115cp 2006 E | 1999 - CT-89-PAD|TX-6273-TX
Doamne ajuta!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghiccy
post 10 May 2006, 09:02
Post #36


Membru


Group: Members
Posts: 152
Joined: 9 June 05




cum imi dau seama ce grup conic am in cutia mea de berlina din 2002???

poate pare prosteasca intrebarea, dar chiar nu stiu...


--------------------
DACIA BERLINA 1.4 Li - B 84 RNU
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 10 May 2006, 09:39
Post #37


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




ce turatie ai in a cincea la 80 km/h?


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
amc
post 10 May 2006, 11:45
Post #38


2 trancane


Group: Members
Posts: 603
Joined: 28 November 05
From: Bucuresti




9x34


--------------------
YUGO Zavzta 2007/prestige - 1-B-NU-IS--chhh
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dbk
post 10 May 2006, 14:58
Post #39


Membru incepator


Group: Members
Posts: 40
Joined: 19 October 05
From: Bucuresti




O sa radeti dar berlina mea in treapta a V-a, la 80 km/h, are 2800 RPM !!! Si nu cred ca e turometrul sau vitezometrul defect. Asa indica din momentul din care am cumparat-o (2000, injectie). Asta ce raport are in a V-a? Nu prea ma mai intereseaza ce se poate face pt. ca in curand o vand insa, de curiozitate, ce cutie de viteze a fost asta?


--------------------
Dacia Logan 1.5 dci ambiance 05.2006
VW Passat 1.9 tdi 131 cp, 6 trepte, highline 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 10 May 2006, 18:07
Post #40


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(dbk @ 10 May 2006, 15:58)
ca in curand o vand insa, de curiozitate, ce cutie de viteze a fost asta?
*



Una foarte naspa, numai romanii puteau face asa ceva...la 120 km/h ai cam 4200 nu? nasol..eu la 4200 rpm ar trebui sa am 168 km/h...daca ar prinde atat biggrin.gif
Mi se pare enorma diferenta, si e cea mai mare prostie ca au adoptat asa o cutie scurta la o masina din anii 2000.

Cert e ca s-au facut si dacii pe injectie cu cutie lunga..dar nustiu pe ce criteriu alegeau cutia...

This post has been edited by argon: 10 May 2006, 18:14


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 10 May 2006, 19:45
Post #41


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.386
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Masina era proiectata din anii '70, era doar produsa in 2000. Sau poate ai vrea sa vezi un Hindustan Ambasador cu DVD sau consumand 5 litri/100km?


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristidb
post 11 May 2006, 07:00
Post #42


Membru


Group: Members
Posts: 1.462
Joined: 23 May 02
From: Bucuresti




Cutia aia e perfecta pentru motorul de 1,4. Cea mai lunga cutie are 150 la 4000 de ture, si e mult prea lunga pentru 1,4. Practic in treapta 5 nu mai demareaza deloc.


--------------------
CBR 600 F4i ; Astra GTC Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach. - .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 11 May 2006, 07:07
Post #43


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




nu e cea mai buna, e cea mai rea, cum sa ai la 120 km/h 4200 rpm? cat crezi ca duce motorul ala in coditiile astea? de zgomot si consum nu mai vorbesc.

Eu merg cam cu 120 constant cand drumul permite, si am 3000 ture ceea ce e OK, daca tie ti se pare normal sa ai cu 1200 rpm mai mult....

Sau preferi sa te tarasti pe drum cu 80-90 km/h sa nu fie motorul prea turat?
Stai linistit ca si eu pot merge cu 80 km/h, unde am 2000 rpm, si consumul e 5.5, maxim 6 %. Cu cutia aia care zici ca e perfecta la 1,4 la 80 la ora ai 2800 rpm, cu 800 mai mult, asta inseamna ca intr-o ora de mers motorul face cu 48 000 ture mai mult, si consuma in consecinta .

Un calcul elementar iti va arata ca eu cu cutia lunga voi face cu 10-15 km mai mult cu aceasi cantitate de benzina, cu o viteza de bun simt de 100-110 km/h, si nu voi incurca circulatia ca sa fiu injurat de toti, plus ca motorul e mult mai longeviv.

This post has been edited by argon: 11 May 2006, 07:34


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dbk
post 11 May 2006, 07:27
Post #44


Membru incepator


Group: Members
Posts: 40
Joined: 19 October 05
From: Bucuresti




cristidb, nu e chiar perfecta cutia. In oras e ok, poti sa mergi lejer cu a 5-a pt. ca la aprox. 62 km/h are fix 2000 RPM. Dar la drum lung e un calvar...3500 sau 3800 RPM la 100 km/h (nici nu mai stiu exact ca nu am mai ajuns de mult la viteza asta) e cam crima pt un motor de dacia, care o fi el motor de turatie (cica) dar e doar pe hartie, adik teoretic. In practica, toate componentele sale nu respecta standardul de material care e trecut pe hartie, iar frecarile care au loc la turatii mari ii scad drastic din viata. Ma rog, ca sa termin cu off-topicul, si daca ar fi fost un motor construit OK, de turatie inalta (gen honda & stuff, cu cuplu maxim urcat cat mai sus si cai putere max la o turatie mai mare decat cea obisnuita, in zona 7000-8000 - eu astea le consider motoare de turatie) eu cred ca tot s-ar fi impus o cutie cu rapoartele mai mici in treptele IV si V.
Apropo, treptele I, II, III mi se par (relativ) ok, in sensul ca in treapta a III-a, la 50km/h are 3000 de ture. La voi cum e turatia la 50 km/h, in aceeasi treapta?


--------------------
Dacia Logan 1.5 dci ambiance 05.2006
VW Passat 1.9 tdi 131 cp, 6 trepte, highline 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 11 May 2006, 12:41
Post #45


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(einstein1984 @ 10 May 2006, 20:45)
Masina era proiectata din anii '70, era doar produsa in 2000. [...]

Ai mare dreptate, mai ales daca ne gindim ca si Motronicul a aparut tot in anii '70..mai exact in '79...

dbk, 80 la 2800 in tr 5? eu am 90 intr-a 4-a la 3000. Vad ca esti-dupa numar-din Bucuresti, ai incercat sa mergi prin zona aia unde aveti vitezometrul suspendat? Poate unul din doua aparate e defect de la inceput.

This post has been edited by diaconuliviu: 11 May 2006, 13:02


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dbk
post 11 May 2006, 16:26
Post #46


Membru incepator


Group: Members
Posts: 40
Joined: 19 October 05
From: Bucuresti




Am mers pe acolo, dar nu cu 80, ci cu 60 pe bord, Viteza reala (indicata la radarul suspendat) era cam 55 km/ h, turatia 1900 rpm...La inceput si eu am crezut ca nu-mi indica bine vitezometrul, adica imi da o eroare mult prea mare fata de eroarea normala. Dar l-am comparat si cu vitezele indicate de masinile altor prieteni si cu radarul suspendat si cu radarul oficial (cand m-a prins sad.gif )si indica bine si vitezometrul. Stiu ca suna ciudat dar asta e realitatea. Nu stiu ce cutie poate sa fie asta si ce defecte a avut din fabricatie. Cand am luat-o si, binenanteles, ca m-am intors cu ea la garantie, cei de la dacia mi-au zis ca asa e tot lotul de cutii pt noile modele pe injectie, ca le-au proiectat...cu un raport mai mare pt. a V-a. S-ar putea sa fie doar vrajeala tipica mecanicilor dacia care le era lene sa se mai complice


--------------------
Dacia Logan 1.5 dci ambiance 05.2006
VW Passat 1.9 tdi 131 cp, 6 trepte, highline 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 12 May 2006, 07:01
Post #47


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Nu stiu de vrajeala, dar la 2000 am 60, adica ce spui tu acolo cu 1900/55 e real, dar la tine tr5, la mine tr4. Ce dumnezeu de cutie e aia? E un fel de 4tr reetajata la 5 tr, face acelasi lucru cu cea in 4, dar "[a]mesteci benzina" de mai multe ori..


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lucianac79
post 12 May 2006, 10:36
Post #48


.


Group: Members
Posts: 153
Joined: 14 June 04
From: Roman,Iasi.




dbk vezi ca ai un cod scris pe cutia de viteze de tipul 365-xx unde xx reprezinta modelul cutiei si dupa el poti afla mai multe, eu pe berlina mea am o cutie model 365-38 dar nu am gasit nicaieri nimic despre ea, si am 90 la 2000 rpm si pe la 2600 rpm parca 110, acuma nu mai stiu sigur ca la mine cablul de la vitezometru s-a rupt si inca nu l-am schimbat.


--------------------
Dacia Logan Laureate 2010 - .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
80kln
post 19 May 2006, 14:27
Post #49


Membru incepator


Group: Members
Posts: 40
Joined: 2 August 05




Am o berlina pe injectie din 2000.
2000 turatii la 80km\h inseamna raport 0.76 intr-a 5-a?


--------------------
Dacia 1310Li - 80kln
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 19 May 2006, 17:38
Post #50


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Da.


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nambanidealtceva
post 21 May 2006, 14:23
Post #51


Pe volan din 96


Group: Members
Posts: 335
Joined: 31 October 05
From: B U C U R E S T I




si eu tot berlina din 2000 am... 90km/h in tr.V inseamna exact 3000rpm... pe oras e super misto.. merg cu 50-60 in ultima treapta fara probleme.. dar la drum e dureros... nu consuma cine stie ce, chiar daca merg la 4000 rpm cu ea (asta inseamna cam 115km/h).. doar ca ma oftic pt ca mi-am luat CD degeaba.. ca oricum nu mai aud nici un fel de muzica dupa 90 la ora..
so... ca sa concluzionam... care era combinatia de pinioane pentru 0.76? ca nu mai pot..


--------------------
Citroen C4 1.6 16V, 2005, vandut Dacia 1310 Li, 2000 (cu regret)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 21 May 2006, 14:32
Post #52


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Eu am in a patra la 3000 rpm tot 90 km/h ph34r.gif tu ai cutie cu doua trepte 4? biggrin.gif


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nambanidealtceva
post 21 May 2006, 14:42
Post #53


Pe volan din 96


Group: Members
Posts: 335
Joined: 31 October 05
From: B U C U R E S T I




diferenta de doua gradatii.. adica 400 de ture intre a patra si a cincea... cam de 800 intre a treia si a patra.. da.. ceva in genul asta.. doua trepte 4 smile.gif) poate am grupul conic aiurea.. ce-i drept... pana la 90 la ora nu am concurent... pe urma o ridic prea mult in ture si se plafoneaza.. ca de... dacia e un fel de diesel la condus ..

This post has been edited by nambanidealtceva: 21 May 2006, 14:44


--------------------
Citroen C4 1.6 16V, 2005, vandut Dacia 1310 Li, 2000 (cu regret)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 21 May 2006, 17:05
Post #54


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




QUOTE(nambanidealtceva @ 21 May 2006, 15:42)
poate am grupul conic aiurea..
*


Sa stii ca e cea mai plauzibila explicatie...


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 21 May 2006, 20:44
Post #55


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(nambanidealtceva @ 21 May 2006, 15:42)
diferenta de doua gradatii.. adica 400 de ture intre a patra si a cincea... cam de 800 intre a treia si a patra.. da.. ceva in genul asta.. doua trepte 4 smile.gif) poate am grupul conic aiurea.. ce-i drept... pana la 90 la ora nu am concurent... pe urma o ridic prea mult in ture si se plafoneaza.. ca de... dacia e un fel de diesel la condus ..
*




LA mine la 90 km /h, diferenta dintre 4 si 5 este 750 rpm .


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 21 May 2006, 20:56
Post #56


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




QUOTE(argon @ 21 May 2006, 15:32)
Eu am in a patra la 3000 rpm  tot 90 km/h
*


QUOTE(argon @ 21 May 2006, 21:44)
LA mine la 90 km /h, diferenta dintre 4 si 5 este 750 rpm .
*



Adica ai 2250 rpm la 90 intr-a 5-a?
Numa' figuri iti face vitezometrul ala... happy.gif
Diferenta dintre cele 2 trepte este de aprox 600-650 rpm la viteza de 90 km/h (0.97 si 0.76). Verificat si calculat.

This post has been edited by Muttley: 21 May 2006, 21:07


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 21 May 2006, 20:57
Post #57


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE
Adica ai 2250 rpm la 90 intr-a 5-a


exact


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 21 May 2006, 21:01
Post #58


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Ba nu, ai 2390 mai exact... tongue.gif
Oricum, cam tot p-acolo. smile.gif

This post has been edited by Muttley: 21 May 2006, 21:02


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 21 May 2006, 21:05
Post #59


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




De fapt tot ce zic eu nu-i bine de cand am avataru' asta asa-i? radmasa.gif


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 21 May 2006, 21:07
Post #60


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Ma, da' chiar tre' sa-ti spun peste tot?!?? mad.gif
Pa PM ti-am zis ce-mi vine cand il vad, la Cafenea ti-am facut somatie publica...
SCOATE-L!!!!!!!!


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages < 1 2 3 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 13th May 2025 - 04:47
Forum Renault