Totusi loganul asta e o masina sigura?!
![]() ![]() ![]() |
Totusi loganul asta e o masina sigura?!
george_slz |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.162 Joined: 17 July 05 From: BUCURESTI S6 ![]() |
|
||
--------------------
dacia
Astra H Cosmo
2008
- b xx sef
|
|||
b76bgaarh |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 9.966 Joined: 5 October 06 From: Bucuresti ![]() |
tu vrei sa concurezi cu scala, george scala?
|
--------------------
Renault
Megane sedan
04/2007 1,5 dci 85 cp ZEFI Realme GT2 Neo cu here, maps, viamichelin, waze.
|
|
Alydor |
![]()
Post
#3
|
![]() Pressar Group: Members Posts: 2.771 Joined: 12 March 06 ![]() |
da ma... e ei jmecheri si nu poarta centura. Si dupa aia se mira toti prostii ca mor in logane...
Suma respectelor, Alydor |
--------------------
-
-
- Igo8 - C520
Primo - Samsung Galaxy Mega 5.8 Duos Cine nu poate da exemple da sfaturi.. When everything fails, RTFM! |
|
george_slz |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.162 Joined: 17 July 05 From: BUCURESTI S6 ![]() |
Totusi siguranta pasiva slaba a loganului a stat la baza unor accidente din care nu trebuia sa moara oameni. Am gasit intr-o discutie de pe softpedia o postare inteligenta care explica cate ceva. Daca va intereseaza.... Citat: exista mai multe configuratii (vorbesc de masini generatia >2000) : 1) masina care are doar airbag sofer si centuri simple (eventual si airbag pasager) nu contine senzori in bara fata neaparat. Accelerometru se afla in computerul ptr airbag (care poate fi pus in zona schimbatorului de viteze (asa numitul "tunel central") 2) masina care are airbag sofer&pasager si centuri de pretensionare (alea de te trag in scaun). Acolo exista si 1/2 senzori frontali montati pe bara fata (de fapt pe armatura metalica aflata sub bara de plastic. Sunt senzori de acceleratie mecanici (fara mercur sau alte solutii de astea). acestia sunt conectati la unitatea de comanda a airbagului (ACU) si deobicei semnalul dat de senzorii frontali comanda "retragerea" centurilor. Rolul "pretensionarii" centurilor este de a aduce soferul/pasagerul cat mai departe de airbag (imaginati-va ca pasagerul cotrobaie prin torpedou dupa ceva la momentul impactului, iar airbagul i se detoneaza in fata fara ca pasagerul sa fie tras in spate.... banuiti ca urmeaza o fractura de coloana sau ceva similar). La masinile noi (cu pretensionare) airbag-urile nu functioneaza daca nu este centura pusa. Senzorii exteriori se monteaza in bara fata ptr a fi primii care sesizeaza impactul si a castiga cateva milisecunde, aceste milisecunde pot face diferenta intre viata si moarte. 3) masina este dotata cu airbaguri frontale si laterale. atunci pe langa senzorii din bara fata, mai exista si senzori externi laterali. Astia pot fi de 2 feluri: a) senzori de acceleratie -> sunt identici cu senzorii din bara fata ca principiu de functionare (si in 99% din cazuri sunt identici si dpdv constructiv). Se monteaza in stalpii laterali (B-pillar) deoarece acolo structura este cea mai rigida si sesizeaza imediat orice variatie de acceleratie. ![]() 4) masina este inzestrata si cu airbag-uri cortina (ptr rostogolire). in acest caz, in unitatea de control a ACU exista un senzor de acceleratie special care sesizeaza rotatia/acceleratia in jurul axei longitudinale sai a axei verticale. Aceste componente pot fi interpretate ptr a "sesiza" rostogolirea masinii. In functie de ce masoara acesti senzori airbag-urile cortina se deschid sau nu. Aceste airbag-uri cortina se mai pot deschide in unele cazuri (in functie de cum este configurat programul ACU) sa se deschida si in caz de impact lateral ptr a asigura o protectie crescuta la nivelul capului. 5) impact din spate: airbag-urile nu au nici o treaba, se folosesc "tetiere active" care se deplaseaza spre capul tau ptr a-i oferi un sprijin si a evita cazul in care iti rupi gatul cand capul iti este "aruncat" spre spate. Se folosesc senzori de acceleratie montati in bara spate, senzori identici cu cei din bara fata. 6) alte cazuri: airbag-uri la picioare, airbag-uri care se deschid in 2-3 trepte, centuri retractabile ptr pasagerii spate. Ptr aceste configuratii deobicei se folosesc senzori/sisteme suplimentare de detectie a pozitiei pasagerului si de clasificare a acestuia. Cu alte cuvinte prin intermediul acestor sisteme OC (Occupant Classification) se stabileste cum va fi detonat airbag-ul (daca pasagerul este aplecat in fata airbag-ul se detoneaza doar prima treapta, cam 40-50% din volumul maxim, daca este aplecat intr-o parte detoneaza sau nu airbag-ul lateral sau cortina, etc...) toate aceste "clasificari" (si exista multe credeti-ma...barbat adult, femeie adulta, copil, pachet, ....) se folosesc ptr a stabili configuratia optima de deschidere a airbag-urilor si de retragere a centurilor...de exemplu un astfel de sistem poate sa detecteze in caz de accident daca pe locul din dreapta este de exmeplu o cutie mare in loc de pasager si sa nu detoneze airbagul ptr a minimiza costurile de reparatie ulterioara. |
--------------------
dacia
Astra H Cosmo
2008
- b xx sef
|
|
Markos |
![]()
Post
#5
|
![]() fost programator Group: Members Posts: 8.016 Joined: 27 October 05 From: Scursurești Vale ![]() |
Fascinant.
|
--------------------
Reno
Megan
Privilej "Partidele politice sunt cai la carul de aur al istoriei românilor; când devin gloabe, poporul român le trimite la abator." - P.Țuțea
|
|
Alydor |
![]()
Post
#6
|
![]() Pressar Group: Members Posts: 2.771 Joined: 12 March 06 ![]() |
Mirific de-a dreptul....
Duma respectelor, Alydor |
--------------------
-
-
- Igo8 - C520
Primo - Samsung Galaxy Mega 5.8 Duos Cine nu poate da exemple da sfaturi.. When everything fails, RTFM! |
|
dacis |
![]()
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 380 Joined: 24 March 04 From: dealurile oable ale Mioritei ![]() |
QUOTE(george_slz @ 24 Sep 2013, 18:22) Asa este, sunt mai multe configuratii, dar pe una ai uitat-o: se egzista la firmele de masini germane ultra-premium dotate cu GPS nativ un sistem centralizat cu dispecer 24/24 (nu ca la metroul nostru, da!... ![]() ![]() |
--------------------
DACIA
Logan KissFM 1,4
2008 dacis
|
|
Markos |
![]()
Post
#8
|
![]() fost programator Group: Members Posts: 8.016 Joined: 27 October 05 From: Scursurești Vale ![]() |
|
--------------------
Reno
Megan
Privilej "Partidele politice sunt cai la carul de aur al istoriei românilor; când devin gloabe, poporul român le trimite la abator." - P.Țuțea
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#9
|
![]() - Group: Members Posts: 22.548 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
7) daca masina este inzestrata cu senzor mosor, ACU are algoritmi mai complicati de calcul si mai precisi (se monteaza doar pe masinile mai scumpe, gen premium)
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
vijelie |
![]()
Post
#10
|
![]() membru violet Group: Members Posts: 4.605 Joined: 11 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Orice lipsuri ar avea Loganu, se compenseaza cu anvelopele revolutionare Motrio.
![]() |
--------------------
Dacia
Duster
2011 Laureate dCi
|
|
DragosP |
![]()
Post
#11
|
![]() Nu zic nimic...nou Group: Moderatori Posts: 4.929 Joined: 12 August 04 From: Lumea mea ![]() |
|
--------------------
Ceva de plastic
.
.
- BRRC Scuze celor pe care i-am supărat!
Cu noi este Dumnezeu! |
|
ady77 |
![]()
Post
#12
|
![]() راحتزیل یو Group: Members Posts: 1.729 Joined: 15 December 05 From: near Bacau ![]() |
|
--------------------
________________
________________
_________________ The problem with this world is that the intelligent are full of doubts, while stupid ones are full of confidence.
ecnedifnocfollufsisoM |
|
cdadan |
![]()
Post
#13
|
![]() fara turbo viata e pustiu Group: Members Posts: 5.202 Joined: 9 October 09 From: Cluj Napoca ![]() |
|
--------------------
pegas
de dame
1986
|
|
bmwh548 |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru cu insomnii Group: Members Posts: 1.943 Joined: 27 March 08 From: Iasi ![]() |
|
--------------------
-
-
-
- -
|
|
AR-18-MOS |
![]()
Post
#15
|
![]() ( -_・) ︻デ═一 Group: Members Posts: 6.616 Joined: 19 August 07 From: Niedersachsen ![]() |
Mai un HANS, mai un combinezon anti-foc...
|
--------------------
BMW
730Ld
'07 High Executive
- AR - - M-Benz C350CDI 7G-Tronic '12 Avantgarde
M-Benz E350CDI 9G-Tronic+ 4Matic & Airmatic |
|
Alydor |
![]()
Post
#16
|
![]() Pressar Group: Members Posts: 2.771 Joined: 12 March 06 ![]() |
|
--------------------
-
-
- Igo8 - C520
Primo - Samsung Galaxy Mega 5.8 Duos Cine nu poate da exemple da sfaturi.. When everything fails, RTFM! |
|
corbex |
![]()
Post
#17
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
In Logan numai costumul de inger face fata.
|
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
cielo99 |
![]()
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 478 Joined: 21 November 10 ![]() |
Asta cu masina sigura, depinde cu ce o compari.
Daca te dai cu ea de un matiz e chiar sigura. Daca te dai de un TIR nici TEDEIUL nu e sigur. |
--------------------
Daewoo/Peugeot
Cielo/307
1999/gle 2003/break
- de cluj [COLOR=blue]Banii in lipsa inteligentei sunt foarte periculosi.[/COLOR]
|
|
cdadan |
![]()
Post
#19
|
![]() fara turbo viata e pustiu Group: Members Posts: 5.202 Joined: 9 October 09 From: Cluj Napoca ![]() |
Probleme apar cand dai bot in bot cu-n tedei.
![]() This post has been edited by cdadan: 25 Sep 2013, 14:33 |
--------------------
pegas
de dame
1986
|
|
bion |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.711 Joined: 1 May 04 From: TM ![]() |
savant e poporul roman. Crede ca orice conserva pe care scrie altceva decat dacia e bunker antiatomic. Am citit pe niste forumuri germane comentarii despre securitatea in auto scrise de cei impilcati in accidente. Singurii care pareau satisfacuti erau posesorii de s klasse care se comparau cu golf, opel. bmw 3xx.
Comparati mere cu pere. Sa compari masini premium cu cele low si middle class e o dovada de moronaivitate. PS raposata Lady Di si harapu ei au murit pe scaunele din spate ale unui mertz 600 blindat.Depinde si de talentul celui care loveste masina ![]() This post has been edited by bion: 25 Sep 2013, 18:13 |
--------------------
Dacia
SLZ Scala
2003
- TM54 Crăpa-le-ar Domnul ficații
Și setea ogoi-le-ar cu venin, Căci n-au păreche-n lume blestemații Crîșmarii care toarnă apă-n vin ! |
|
IRONICK |
![]()
Post
#21
|
![]() - Group: Members Posts: 22.548 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
Alydor |
![]()
Post
#22
|
![]() Pressar Group: Members Posts: 2.771 Joined: 12 March 06 ![]() |
![]() Bine zis nea Bioane Suma respectelor, Alydor |
--------------------
-
-
- Igo8 - C520
Primo - Samsung Galaxy Mega 5.8 Duos Cine nu poate da exemple da sfaturi.. When everything fails, RTFM! |
|
vijelie |
![]()
Post
#23
|
![]() membru violet Group: Members Posts: 4.605 Joined: 11 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Raposatul domn Tinu a dat si el gres testand un Volvo modern la viteza mica.
Cu Erbasu au fost mai inventivi. |
--------------------
Dacia
Duster
2011 Laureate dCi
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#24
|
![]() - Group: Members Posts: 22.548 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Mai era unu care facea salamuri. Dar ala parca era pe apa si a testat un pilon de pod ...
This post has been edited by IRONICK: 25 Sep 2013, 18:47 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
D-Ice |
![]()
Post
#25
|
Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 27 June 10 ![]() |
De fapt a testat malu`, sa vada daca se da la o parte.
Cat despre supravietuirea in conserva numita automobil, indiferent de marca hoastei, eu as merge pe principiul: Nu goni mai repede decat poate zbura ingerul tau pazitor! ![]() This post has been edited by D-Ice: 25 Sep 2013, 19:59 |
--------------------
.
.
. „Omul a ajuns un semizeu tehnic înainte ca, din punct de vedere moral, să fi coborât de tot din copac.” — Jean Rostand
|
|
cipri20 |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 613 Joined: 19 May 04 From: Baia Mare ![]() |
Poate e mai sigura cu asa ceva
![]() (vazut prin baia mare) Attached thumbnail(s) post.jpg ( Size: 110.1k ) Number of downloads: 360 |
--------------------
VW
1200
1970
|
|
l@u |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 6.057 Joined: 31 July 06 ![]() |
ce dreaq e aia , pufaitoare?
|
--------------------
Land Rover
Freelander
Td4, HSE
-
|
|
gabize |
![]()
Post
#28
|
![]() DECONECTAT Group: Members Posts: 6.020 Joined: 21 July 08 From: ©City of Mini Roundabouts ![]() |
Alarmă de interior, cu senzor IR de prezență ???
|
--------------------
⚓ Am avut
cândva o... barcă...
acum doar un gândac H247 "Unde poți lega cu sârmă, e păcat să pui șurub!"
|
|
cipri20 |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 613 Joined: 19 May 04 From: Baia Mare ![]() |
Si eu cred ca e o chestie cu senzor de miscare, oricum, e de ras
![]() PS. probabil e wireless si il anunta in casa daca e cineva langa masina...zic si eu This post has been edited by cipri20: 4 Oct 2013, 22:32 |
--------------------
VW
1200
1970
|
|
maho |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.219 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Ori termostat (de c.t.).
|
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 11:28 |