DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> releu, dati idei

burtik4u
post 4 Dec 2008, 19:57
Post #1


membru cu valoare


Group: Members
Posts: 542
Joined: 3 July 08
From: Piatra Neamt




salutare la toata lumea..

mi-a venit mie o idee si as vrea sa stiu dak e o prostie sau daca m-ar ajuta cu ceva.. am vazut ca tot ati scris multi de izolarea furtunului care trece pe langa releul de langa alternator.. ati avut foarte mare dreptate.. cat e rece motorul, implicit si acel furtun .. incarca cu mult mai mult biggrin.gif dar nu prea am reusit sa il izolez bine.. si ma gandeam daca ar fi vreo problema sa mut releul de acolo.. adica sa ii prelungesc putin firele si sa il pun undeva unde e mai rece, oare ar fi vreo problema ?biggrin.gif Hai dacia wink.gif

This post has been edited by burtik4u: 4 Dec 2008, 22:41


--------------------
OPEL Opel VECTRA B 1996 - NT 90 BRT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gti98
post 4 Dec 2008, 22:30
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 700
Joined: 12 November 05




Eu cred ca da: Sunt5+2 fire (2 spre carbuni, unul la plus si unul la masa puntii principale, unul la semipuntea secundara, plus 2 fire in conector - probabil plus prin cheie si spre becul din bord.
Izolarea e mult mai simpla: o bucata de polistiren expandat de 2-3 cm grosime, 5-10X5-10cm, "fixata" sub furtun cu cateva ture de scotch sau banda de PVC (ideea e sa nu se deplaseze, ca presiunea dintre furtun si alternator o va "tine" acolo.
Nu e foarte estetic, e adevarat...
Dar faci cum crezi tu (poate mai simplu e sa-i pui un regulator separat, ca la berline - odata ce ai inteles cum functioneaza, te descurci tu cu legarea.

Spor!


--------------------
Dacia Nova GTI GTI 98 - IS 57 ENB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
burtik4u
post 4 Dec 2008, 22:40
Post #3


membru cu valoare


Group: Members
Posts: 542
Joined: 3 July 08
From: Piatra Neamt




stiu cam tot ce e pe acolo.. voi vedea eu ce voi face.. daca nu las asa smile.gif.. m-am obisnuit sa nu luas multi consumatori.. mai ales cand nu turez motorul smile.gif .. bafta


--------------------
OPEL Opel VECTRA B 1996 - NT 90 BRT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
teroristu03
post 4 Dec 2008, 23:33
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 62
Joined: 4 February 08
From: Bucuresti




vreo alta chestie care izoleala bine ar fi, gen un cauciuc ceva?
ca si la mine furtunul ala sta FIX pe releu. si am aceeasi problema cu incarcatul cand sunt multi consumatori, si scade turatia, etc.
deci in afara de polistiren, mai recomandati si altceva? ca pe asa ceva nu stiu cand o sa pun mana tongue.gif


--------------------
Dacia Nova GTi '98
De cand s-au inventat banii, multumirile ma lasa rece!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kog
post 5 Dec 2008, 00:03
Post #5


epuri orijinali


Group: Members
Posts: 1.916
Joined: 27 November 08
From: Lipova - Arad




poti incerca cu vata minerala, o poti pune mai usor si nici nu arde


--------------------
Dacia 1310 1989 TLX - AR-05-DGF
Daa... prea rapid, daa... prea furios
Io merg cu Dacia, iar tu pa jos...
"ti ciuda ca consum putin?" by argon
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 5 Dec 2008, 00:44
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.182
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




este buna si izolatia pentru tevi de cupru (este ca un burete)


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gti98
post 10 Dec 2008, 16:25
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 700
Joined: 12 November 05




Bre, polistirenul expandat e folosit MASIV la ambalaje (chestia aia alba, din bilute lipite intre ele!)
Nu pot sa cred ca nu gasiti o bucatica (se taie usor cu un cutter)

Spor!


--------------------
Dacia Nova GTI GTI 98 - IS 57 ENB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b77csd
post 10 Dec 2008, 19:46
Post #8


Membru


Group: Members
Posts: 116
Joined: 24 November 03




in ideea ca polistirenul previne transmisia caldurii, eu am pus si o foaie de aluminiu ca sa previn radiatia (de la o cutie de coca cola).
dar nu exagerati cu izolarea asta, ca nu e singura cauza a problemelor.


--------------------
Dacia Nova GTi/Logan Laureat dci 1999/2006 - B77CSD
cheers,
serban
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Janel
post 11 Dec 2008, 14:19
Post #9


;))


Group: Members
Posts: 130
Joined: 15 May 08




Faza scurta aprinsa,proiectoare,stopuri ceata-indicatorul sta fix la jumatate;abia daca dau drumul la aeroterma sau altceva incepe sa scada;si cum am scris intr-un topic asemanator totul a fost de la releul de tensiune;eu n-am izolat nimic;sau cum unii si-au schimbat alternatorul,n-am nimic cu ei,dar nu e cazul,e de ajuns.


--------------------
Dacia Nova GT GPL '98 - AG 04 KJL
Merge cu gaz, deci e aragaz!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ahyle_blue_eyes
post 20 Dec 2009, 21:36
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 672
Joined: 25 November 06
From: IASI




Eu am verificat releul si incarca la rece(acul sta la jumate) insa dupa ce motorul se incalzeste sta numai la minimum aproape de zona rosie(e o zona hasurata) Daca pornesc si farurile si aeroterma scade chiar daca merg la 3000 rpm As prefera sa stea la jumate dar nu se poate decat dimineata pentru cateva minute pana se incalzeste.De incarcat in carca el insa acu pe frigul asta porneste la limita....noroc ca am injectie si porneste usor din prima...daca aveam carburator sigur nu facea fata.
Sa inteleg ca ar putea fi din cauza acelui furtun.Vara imi face la fel.Unii electricieni mi-au zis ca asa e releul din constructie si regleaza tensiunea mai mult la inceput dupa ce pornesti motorul si apoi reduce tensiunea....insa e nasol sa vad acul acela stand numai pe zona hasurata aproape de minim si uneori daca merg cu consumatori sta in zona minima rosie.

This post has been edited by ahyle_blue_eyes: 20 Dec 2009, 21:38


--------------------
Dacia Nova Gti 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zimtelro
post 21 Dec 2009, 00:30
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 35
Joined: 12 January 09
From: Zimnicea




si eu am aceasi problema, de incarcat ,incarca, dar acul sta numai pe zona hasurata, si am schimbat releul cu unul nou si degeaba, am observat totusi ca acum pe timp rece se ridica pana la prima liniuta de pe mijloc, dar daca bag consumatori( faruri,aeroterma, casetofon sau apas frana) acul coboara pe zona rosie si am probleme si la mersul motorului si nici nu mai am claxon, dar am sa incerc sa fac izolatia aceea sa vad reactia, daca puteti sa ma ajutati cu vreo idee!


--------------------
Dacia Nova GT 2000 - TR-12-KRY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cannis88
post 21 Dec 2009, 18:10
Post #12


Membru


Group: Members
Posts: 124
Joined: 27 March 07




mie niciodata nu mi-a depasit acul indicator zona hasurata, si bateria de pe masina e de aproape 4 ani!a fost descarcata aproape complet de 2 ori, am tinut-o de fiecare data cam 3-4ore pe redresor, am montat-o, am pornit, si am dat cateva ture cu ea. si nu am probleme cu ea....spre exemplu, nepornita de sambata dimineata, azi a luat-o la a doua cheie, fara probleme...si eu nu am observat sa imi scada relantiul cand am prea multi consumatori...


--------------------
dacia nova 1998 gt - OT 66 LUP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PH-06-BOA
post 23 Dec 2009, 21:42
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.731
Joined: 28 April 07




Nu credeti ca va inselati? Odata cu indicatorul de la bord, care e doar orientativ, si apoi geamul e usor electrizant, ca daca dai cu degetul pe el mai in viteza, acele vor indica altceva , si numai dupa stergerea lui cu alcool sau chiar cu apa, isi va reveni. Alta e ca, dupa o cheie data, bateria -si pierde din capacitate, si sunt necesari si 60 de km sa-si revina, timp dupa care, daca bateria si-a revenit, acul scade. Daca pornirea e usoara, isi revine repede. De aceea acul se duce mai mult in prima faza, pentru ca necesita curent mai mare, dupa care releul stie ce face. Daca intre timp apar consumatori, releul ar trebui sa pluseze. Daca nu o face, atunci e de banuit. Nu ca a spus un electrician, ca nu-i ruda cu Tesla.
Nu e de incredere, dati-l jos, ca-i cat se poate de prost cel original, are doua tranzistoare in el. Dati si puntea ca si aia-i aiurita, si puneti una de berlina (pentru cine n-are alternator, dar e mai scumpa o punte de cat un alternator sh), un releu obisnuit , si scapati de banuieli. Eu am pus unul electromecanic, dupa o ora de reglaje l-am reusit ,dar tot nu-mi place. Am pus doua electronice, al cu fir de referinta mergea o ora doua bine si de-odata nu mai baga. Celalalt, baga numai 15 V la orice turatie, indiferent de sarcina. Excelent, dar voi mai taia dintr-un colt, sa bage 14.

23 Dec 2009, 21:50:
Dupa electricianul tau, ar trebui ca releul sa aiba in el un temporizator sau termometru. Releul compara tensiunile, nu temperaturile. E drept ca nu are niciun radiator pe tranzistor, dar jonctiunea lucreaza normal pana peste temperatura pe care o poate avea motorul.

This post has been edited by PH-06-BOA: 23 Dec 2009, 21:50


--------------------
Dacia 1310 1988 - ph-99-aob
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danciusergiu84
post 24 Dec 2009, 02:45
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.738
Joined: 25 February 08




rezistenta unei jonctiuni semiconductoare este direct proportionala cu temperatura in mod exponential


--------------------
ex Dacia ex Nova GTi 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cosmin.nova
post 24 Dec 2009, 12:56
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 688
Joined: 20 April 09
From: Bucuresti




QUOTE(ahyle_blue_eyes @ 20 Dec 2009, 21:36)
Eu am verificat releul si incarca la rece(acul sta la jumate) insa dupa ce motorul se incalzeste sta numai la minimum aproape de zona rosie(e o zona hasurata) Daca pornesc si farurile si aeroterma scade chiar daca merg la 3000 rpm As prefera sa stea la jumate dar nu se poate decat dimineata pentru cateva minute pana se incalzeste.De incarcat in carca el insa acu pe frigul asta porneste la limita....noroc ca am injectie si porneste usor din prima...daca aveam carburator sigur nu facea fata.
Sa inteleg ca ar putea fi din cauza acelui furtun.Vara imi face la fel.Unii electricieni mi-au zis ca asa e releul din constructie si regleaza tensiunea mai mult la inceput dupa ce pornesti motorul si apoi reduce tensiunea....insa e nasol sa vad acul acela stand numai pe zona hasurata aproape de minim si uneori daca merg cu consumatori sta in zona minima rosie.
*


Exact la fel si la mine; cand sunt in miscare sta putin deasupra zonei hasurate, cand stau la semafor, e pe rosu! asta bineinteles cand am consumatorii porniti. Cand stau la stop o mai turez sa-i incarca bateria laugh.gif ..nush care ar fi problema, desi am baterie de 80 ah.


--------------------
Logan 1.6MPi 05' / Papuc 1.9D dropside 05'
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gti98
post 24 Dec 2009, 16:52
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 700
Joined: 12 November 05




Chiar daca are numai 2 tranzistori, exista un termistor in divizorul de tensiune csre corecteaza incarcarea cu temparatura (iarna, pe frig creste si rezistenta interna a bateriei).
Incalzirea regulatorului de furtunul "tur" spre radiator e ceva nedorit ( ce-i asa de greu de priceput??)
Cu o curea mai scurta am reglat alternatorul mai jos si nu mai atingea.
Solutia regulatorului extern mi se pare inutil de complicata.
Mai exista si problema caderilor de tensiune pe imbinarile oxidate, curenta pe masinile de o anumita varsta (adica peste 5 ani).
Pentru cine vrea sa asculte; cei care "stiu ei mai bine" nu ma intereseaza.

Moshu'


--------------------
Dacia Nova GTI GTI 98 - IS 57 ENB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sergiusss
post 25 Dec 2009, 09:59
Post #17


Membru incepator


Group: Members
Posts: 17
Joined: 2 January 09




salut,sunt oarecum nou pe forum dar am avut aceleasi probleme ca si voi,dar am rezolvat problema ;am schimbat cam 6-7 relee de incarcare si alternatorul cu totul;am schimbat doar carcasa de la cel de nova pe unul de dacie berlina sh destul de vechi dar perfect functionabil si am refacut toate conexiunile de la alternator(la alternatorul de nova se arde repede puntea redresoare care mi se pare ca este o gluma in comparatie cu puntea de berlina);acum am 14,7v fara consumatori la ralanti si nu scade sub 13v cu consumatori


--------------------
dacia logan 1.6 ambition 2005 - b41abu
b-709-sam
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PH-06-BOA
post 25 Dec 2009, 15:12
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.731
Joined: 28 April 07




Asa e cu jonctiunea, dar nu prea au asigurat ei compensarea in trei componente. Nu vedeti ca la noi e din ce in ce mai prost? Un alternator de Dacie si un relu interschimbabil, e mai mult de cat perfect. Cu cat mai complicat, cu atat mai prost.


--------------------
Dacia 1310 1988 - ph-99-aob
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
elm
post 28 Dec 2009, 11:10
Post #19


Biciclist de cursa lunga


Group: Members
Posts: 208
Joined: 30 July 09




QUOTE(danciusergiu84 @ 24 Dec 2009, 02:45)
rezistenta unei jonctiuni semiconductoare este direct proportionala cu temperatura in mod exponential
*



De fapt e invers, rezistenta unui semiconductor (deci si a unei jonctiuni) scade odata cu temperatura.
Acum nu stiu exact daca variatia este exponentiala, as fi tentat sa cred ca nu e, dar e acoperitor sa spunem ca este o variatie neliniara


--------------------
Dacia Logan II 2018, Prestige
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danciusergiu84
post 30 Dec 2009, 03:52
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.738
Joined: 25 February 08




@elm - ms pentru corectare, si intr-adevar cresterea conductivitatii printr-un semi-conductor este nelineara in raport cu temperatura. Si pana la urma e fondata explicatia ca odata cu incalzirea releului incarca mai putin?
Aveti careva schema acelui releu?


--------------------
ex Dacia ex Nova GTi 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 23rd July 2025 - 06:21
Forum Renault