DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Viteza maxima solenza

zainescu
post 7 Aug 2003, 11:44
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 15
Joined: 9 July 03
From: Galati




Am si eu o curiozitate - stie cineva care este viteza maxima la slz?(a reusit sa ajunga la viteza respectiva?).
Am auzit mai multe variante incepand de la 150km/h si terminand cu 190km/h.
Eu am reusit sa ajung undeva pe la 168-170 da nici nu prea am avut loc sa-i dau.
Ce mi se pare ciudat (dar am mai auzit ca se intampla si la alte masini cu pretentii) e ca daca o iau cu pedala in podea de pe loc ajunge destul de repede pe la 140 si mai se taraie pana la 145-150 si dupa aia gata. Daca o las asa usor cu nici juma de pedala incet incet ajunge pe la 165-170 mai mult n-am avut loc sa-i dau ca am fost doar la mare cu ea si drumu era super aglomerat. Stie cineva explicatia fenomenului asta?


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MoneyTalks
post 7 Aug 2003, 12:03
Post #2


-


Group: Members
Posts: 2.712
Joined: 18 April 03
From: Ireland




1. Vezi ca mai sint thread-uri pe tema asta
2. In vis sau in cadere libera s-ar putea sa treci de 175km/h icon_twisted.gif laugh.gif laugh.gif


--------------------
Lexus ES300H 2020
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 7 Aug 2003, 12:05
Post #3


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.708
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




Cam ce turatie are motorul la "magicul" 170 km/h ? Sunt curios.... E deja in zona rosie ?


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zainescu
post 7 Aug 2003, 12:10
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 15
Joined: 9 July 03
From: Galati




nu am stat sa ma uit la turatie - da nu cred ca era trecut de 4500rpm.
Asta cu 175 la ora doar in vise sau cadere libera nu prea o cred zic ca se atinge usor.
Poveste:
"Inainte sa-mi iau solenza radeam impreuna cu o prietena a mea de o prietena a ei care se lauda ca supernova prietenului ei merge cu 180km/h - pana la urma m-am intalnit cu complicea mea de ras si mi-a zis ca a mers cu celebra supernova si a avut senzatii tari la 180" asa ca nu se stie.
Oricum ieri am avut o alta surpriza - stand intr-un tico in dreapta am vazut 150km/h pe ceas.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 7 Aug 2003, 12:13
Post #5


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.708
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




Hai ca e tare cu TICO....

La 150km/h un tico poate consuma cam cat un Oltcit care nu e reglat bine si se plimba prin Bucuresti....

Daca tot erai in dreapta, ai vazut ce turatie avea TICO ?


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
...Roadrunner...
post 7 Aug 2003, 12:18
Post #6


Membru fondator "Skija Klan (c)"


Group: Members
Posts: 751
Joined: 27 September 02
From: Bucuresti




QUOTE
Hai ca e tare cu TICO....  

Daca tot erai in dreapta, ai vazut ce turatie avea TICO ?


Daca ar fi avut ureche muzicala ...poate si-ar fi dat seama ....ca TICO NU ARE TUROMETRU ... laugh.gif :wink:


--------------------
Renault MeganeII - B-81-RoadRunner
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 7 Aug 2003, 12:22
Post #7


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.708
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




Hi, hi.... asa e .... Ce panarama de masina.... desi tare mi-ar fi placut una, mi se pare mai simpatica decat Matiz.... smile.gif Tare ma intreb eu cat costa turometrul ala de l-au scos la DSN Europa. Ce metode au si astia ca sa reduca costurile....

Revenind, ce turatie are motorul E7J la viteze mari ? Exemple, please, masurate pe loc drept, evident.....


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zainescu
post 7 Aug 2003, 12:23
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 15
Joined: 9 July 03
From: Galati




asa-i tico nu are turometru iar eu nu am ureche muzicala.
consumul mediu a fost de vreo 7.5 litri/suta de km.
daca credeti sau nu chestia cu tico chiar nu ma intereseaza - nici aia pe care ii depaseam nu credeau cum trece cutia de chibrituri pe langa bmw-uri.
Oricum scopul treadului e altul decat sa ma laud cu ce au facut altii asa ca va rog sa-mi spuneti daca stiti ceva concret si daca ati mers cu slz cu viteze peste 170.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 7 Aug 2003, 12:27
Post #9


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.708
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




Te cred cu Tico, motorul e rezistent. Insa se uzeaza repede la turatie mare. Dupa aia incepe sa scoata fum... E pacat sa il strici pentru ca te grabesti putin... Oricum, consumul s-a vazut. De la 4l/100km cat consuma la 90 km/h pana la 7.5 e cale lunga....


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zainescu
post 7 Aug 2003, 12:30
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 15
Joined: 9 July 03
From: Galati




TICO e masina de firma si are deja 215,000km facuti linistit.
Acum am fost in Ukraina cu sefu care are alfa si i-a fost frica de racheti asa ca a luat tico - de omu e invatat sa mearga cu masina sport.
Da sa revenim la slz.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
...Roadrunner...
post 7 Aug 2003, 12:33
Post #11


Membru fondator "Skija Klan (c)"


Group: Members
Posts: 751
Joined: 27 September 02
From: Bucuresti




....si ca sa revenim la solentza... cam cit credeti ca se duce ticotele in ture ?...ca la cum se aude .....cred ca se duce linistit spre 7000rpm ...parerea mea...


--------------------
Renault MeganeII - B-81-RoadRunner
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 7 Aug 2003, 12:34
Post #12


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.708
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




Hai ca deja am luat-o pe langa, insa nu pot sa ma abtin sa intreb:
"Tie nu ti-a fost frica in Tico la 150 km/h?"
Eu i-as fi zis ca vreau sa cobor la prima (vezi Andreea Raicu)
Doamne fereste la viteza aia de vreun caine, iepure, etc....
Oh, God !!! Eu cu SLZ nu am mers cu mai mult de 140 si nici nu am de gand.... Nu mi se pare o masina asa de sigura... Viata mea e mai importanta decat senzatia tare pe care cica as avea-o.

Am mers cu un Mercedes cu 195 Km/h asa ca imi ajunge. Insa in ala stateam in spate si ma simteam la fel ca in Berlina la 90 Km/h....


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zainescu
post 7 Aug 2003, 12:39
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 15
Joined: 9 July 03
From: Galati




pai e destul de naspa cu tico la 150 da oricum m-am obisnuit cu senzatiile tari in dreapta cu sefu ca am vreo 30,000km facuti cu el - oricum senzatia seamana cu cea la 240km/h in alfa 156 si cu asta m-am obisnuit.
Dar va rog hai sa vorbim despre slz.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Liviu
post 7 Aug 2003, 14:07
Post #14


expat naiv


Group: Banned
Posts: 3.526
Joined: 5 July 02
From: Peste gard




Daca vrei sa vezi turatia la 170Km/h uita-te aici : http://www.dsn.as.ro/viewtopic.php?t=1397&...er=asc&start=25
ca pusesem eu o poza facuta la dsn-ul meu cand aveam 170Km/h .. se vede si turometrul smile.gif.


--------------------
. . .
-= age is just a number =-
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MoneyTalks
post 7 Aug 2003, 14:19
Post #15


-


Group: Members
Posts: 2.712
Joined: 18 April 03
From: Ireland




Liviu >> poza e facuta la mai putin de 170km/h... ca se vede gradatia de la 170, care nu ar fi trebuit sa se vada.


--------------------
Lexus ES300H 2020
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Liviu
post 7 Aug 2003, 14:43
Post #16


expat naiv


Group: Banned
Posts: 3.526
Joined: 5 July 02
From: Peste gard




OK .. OK ... oricum .. daca vrei sa fiu exact smile.gif ... la 180Km/h (pe vitezomeru) turatia este de 5000rot/min FIX ...


--------------------
. . .
-= age is just a number =-
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gabby
post 8 Aug 2003, 01:39
Post #17


Membru incepator


Group: Members
Posts: 7
Joined: 7 August 03
From: Constanţa




la 150 are 4200rpm
la 170 are 4800rpm (pana aici am ajuns eu) 8)
iar la 180 are 5000rpm (cum se zice mai sus)

teoretic, la 5500 ar trebui sa aiba 196 Km/h :!:
la 6000 ar trebui cca. 215, iar la 7000 cam 250 tongue.gif

dupa cum vedeti la teorie e simplu (ca doar se invart niste angrenaje, ce naiba) insa daca suntem seriosi


--------------------
Cine închide uşa minciunii lasă afară şi adevărul...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SpeedyGonzales
post 12 Aug 2003, 19:40
Post #18


Membru incepator


Group: Members
Posts: 19
Joined: 7 June 03




[quote]
teoretic, la 5500 ar trebui sa aiba 196 Km/h :!:
la 6000 ar trebui cca. 215, iar la 7000 cam 250 tongue.gif
[/color]

Nici macar teoretic.... ganditi-va la urmatoarele: forta de frecare cu aerul este proportionala patratul vitezei... motorul dispune de o anumita putere care nu creste liniar cu turatia ba chiar are putere mai mica la turatie axima fata de puterea maxima... s.a.m.d. Nu shtiu daca explic bine dar exista si un Cx care la Solenza nu cred ca e unul dintre cele mai mici.

Oricum mie mi se pare rezonabil un 150-160 km/h (merg cu o DSN de serviciu in mod curent cu viteza asta, cand plec in deplasari).

243.gif


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gabby
post 14 Aug 2003, 01:43
Post #19


Membru incepator


Group: Members
Posts: 7
Joined: 7 August 03
From: Constanţa




QUOTE
Nici macar teoretic.... ganditi-va la urmatoarele: forta de frecare cu aerul este proportionala patratul vitezei... motorul dispune de o anumita putere care nu creste liniar cu turatia ba chiar are putere mai mica la turatie axima fata de puterea maxima... s.a.m.d. Nu shtiu daca explic bine dar exista si un Cx care la Solenza nu cred ca e unul dintre cele mai mici.



laugh.gif Incercam sa fiu amuzant calculand pur "geometric" vitezele afisate. Din acest motiv am dat si viteza "utopica" de 250Km/h la 7000 rpm care evident nu se poate atinge... laugh.gif
Nu am tinut cont de rezistenta la inaintare care depinde de Cx, de densitatea mediului si de directia curentului. Nici nu are rost sa facem asemenea calcule deoarece rezistenta aerodinamica variaza si functie de aliura masinii (incarcarea masinii-cat de mult inseamna un "spate" mai lasat sau mai ridicat pentru reducerea/amplificarea turbulentelor).
La viteze ridicate energia data de motor trebuie sa invinga rezistenta aerodinamica (cea mai importanta "frana") si frecarile in angrenaje si de rulare. In plus, pentru o viteza data, scazand pierderile de mai sus, trebuie sa mai ramana suficienta energie pentru a obtine viteza maxima.
Energia ramasa dupa scaderea pierderilor este transformata in energie cinetica care variaza liniar cu masa si patratic cu viteza conform Ec=(m*v^2)/2. De aici iti iese tie viteza. :idea:
Pentru o masa data si pentru motorul asta nu prea ai cum sa mergi mai tare de cca. 180 pentru ca nu prea mai ai energie... Cifra octanica a benzinei nu influenteaza atingerea vitezei maxime (CO 95-98 ) ci numai "nervul" masinii datorita reducerii automate a avansului pentru evitarea detonatiei. Atat benzina de 95 cat si cea de 98 prin ardere dau aceeasi energie.


Dupa cum vezi ceva varia patratic dupa viteza dar nu era neaparat rezistenta la inaintare.

Pe de alta parte, puterea maxima . :!:
Ceea ce spui tu este valabil in cazul cuplului maxim care se obtine la o turatie mai mica decat turatia maxima (UZUAL la mas cu 2 supape/cilindru in jur de 2500-3000rpm, la mas cu 4 supape pe cilindru 3000-4500rpm) :wink:


--------------------
Cine închide uşa minciunii lasă afară şi adevărul...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SpeedyGonzales
post 14 Aug 2003, 07:10
Post #20


Membru incepator


Group: Members
Posts: 19
Joined: 7 June 03




QUOTE
Dupa cum vezi ceva varia patratic dupa viteza dar nu era neaparat rezistenta la inaintare.


http://scienceworld.wolfram.com/physics/Ba...rictionLaw.html
:wink:


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gabby
post 14 Aug 2003, 11:32
Post #21


Membru incepator


Group: Members
Posts: 7
Joined: 7 August 03
From: Constanţa




QUOTE
QUOTE
Dupa cum vezi ceva varia patratic dupa viteza dar nu era neaparat rezistenta la inaintare.


http://scienceworld.wolfram.com/physics/Ba...rictionLaw.html
:wink:


N-am zis ca rezistenta la inaintare nu variaza cu patratul vitezei (n-am fost eu prea clar, sorry 052.gif ) ci ca nu era neaparat numai rezistenta la inaintare. Deci daca ar fi sa refac afirmatia aceasta ar fi:

"Dupa cum vezi ceva varia patratic dupa viteza dar nu era neaparat numai rezistenta la inaintare."

Pentru pasionatii de aerodinamica auto (si nu numai):

Discutii pe teme Cx
http://realbig.com/detomaso/1997-06/337.html
http://realbig.com/detomaso/1997-06/336.html

Aerodinamica vehiculelor solare
http://www.umr.edu/~dougc/solar/pardun.html

Aerodinamica in general
http://www.grc.nasa.gov/WWW/K-12/airplane/drageq.html
http://eml.ou.edu/paper/ASEE/1993%20ASEE%2001.pdf


--------------------
Cine închide uşa minciunii lasă afară şi adevărul...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 10th June 2025 - 08:56
Forum Renault