Viteza maxima solenza
![]() ![]() ![]() |
Viteza maxima solenza
zainescu |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 9 July 03 From: Galati ![]() |
|
||
-------------------- |
|||
MoneyTalks |
![]()
Post
#2
|
![]() - Group: Members Posts: 2.712 Joined: 18 April 03 From: Ireland ![]() |
1. Vezi ca mai sint thread-uri pe tema asta
2. In vis sau in cadere libera s-ar putea sa treci de 175km/h ![]() ![]() ![]() |
--------------------
Lexus
ES300H
2020
|
|
i96nds |
![]()
Post
#3
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Cam ce turatie are motorul la "magicul" 170 km/h ? Sunt curios.... E deja in zona rosie ?
|
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
zainescu |
![]()
Post
#4
|
Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 9 July 03 From: Galati ![]() |
nu am stat sa ma uit la turatie - da nu cred ca era trecut de 4500rpm.
Asta cu 175 la ora doar in vise sau cadere libera nu prea o cred zic ca se atinge usor. Poveste: "Inainte sa-mi iau solenza radeam impreuna cu o prietena a mea de o prietena a ei care se lauda ca supernova prietenului ei merge cu 180km/h - pana la urma m-am intalnit cu complicea mea de ras si mi-a zis ca a mers cu celebra supernova si a avut senzatii tari la 180" asa ca nu se stie. Oricum ieri am avut o alta surpriza - stand intr-un tico in dreapta am vazut 150km/h pe ceas. |
-------------------- |
|
i96nds |
![]()
Post
#5
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Hai ca e tare cu TICO....
La 150km/h un tico poate consuma cam cat un Oltcit care nu e reglat bine si se plimba prin Bucuresti.... Daca tot erai in dreapta, ai vazut ce turatie avea TICO ? |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
...Roadrunner... |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru fondator "Skija Klan (c)" Group: Members Posts: 751 Joined: 27 September 02 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE Hai ca e tare cu TICO.... Daca tot erai in dreapta, ai vazut ce turatie avea TICO ? Daca ar fi avut ureche muzicala ...poate si-ar fi dat seama ....ca TICO NU ARE TUROMETRU ... ![]() |
--------------------
Renault
MeganeII
- B-81-RoadRunner
|
|
i96nds |
![]()
Post
#7
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Hi, hi.... asa e .... Ce panarama de masina.... desi tare mi-ar fi placut una, mi se pare mai simpatica decat Matiz....
![]() Revenind, ce turatie are motorul E7J la viteze mari ? Exemple, please, masurate pe loc drept, evident..... |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
zainescu |
![]()
Post
#8
|
Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 9 July 03 From: Galati ![]() |
asa-i tico nu are turometru iar eu nu am ureche muzicala.
consumul mediu a fost de vreo 7.5 litri/suta de km. daca credeti sau nu chestia cu tico chiar nu ma intereseaza - nici aia pe care ii depaseam nu credeau cum trece cutia de chibrituri pe langa bmw-uri. Oricum scopul treadului e altul decat sa ma laud cu ce au facut altii asa ca va rog sa-mi spuneti daca stiti ceva concret si daca ati mers cu slz cu viteze peste 170. |
-------------------- |
|
i96nds |
![]()
Post
#9
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Te cred cu Tico, motorul e rezistent. Insa se uzeaza repede la turatie mare. Dupa aia incepe sa scoata fum... E pacat sa il strici pentru ca te grabesti putin... Oricum, consumul s-a vazut. De la 4l/100km cat consuma la 90 km/h pana la 7.5 e cale lunga....
|
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
zainescu |
![]()
Post
#10
|
Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 9 July 03 From: Galati ![]() |
TICO e masina de firma si are deja 215,000km facuti linistit.
Acum am fost in Ukraina cu sefu care are alfa si i-a fost frica de racheti asa ca a luat tico - de omu e invatat sa mearga cu masina sport. Da sa revenim la slz. |
-------------------- |
|
...Roadrunner... |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru fondator "Skija Klan (c)" Group: Members Posts: 751 Joined: 27 September 02 From: Bucuresti ![]() |
....si ca sa revenim la solentza... cam cit credeti ca se duce ticotele in ture ?...ca la cum se aude .....cred ca se duce linistit spre 7000rpm ...parerea mea...
|
--------------------
Renault
MeganeII
- B-81-RoadRunner
|
|
i96nds |
![]()
Post
#12
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Hai ca deja am luat-o pe langa, insa nu pot sa ma abtin sa intreb:
"Tie nu ti-a fost frica in Tico la 150 km/h?" Eu i-as fi zis ca vreau sa cobor la prima (vezi Andreea Raicu) Doamne fereste la viteza aia de vreun caine, iepure, etc.... Oh, God !!! Eu cu SLZ nu am mers cu mai mult de 140 si nici nu am de gand.... Nu mi se pare o masina asa de sigura... Viata mea e mai importanta decat senzatia tare pe care cica as avea-o. Am mers cu un Mercedes cu 195 Km/h asa ca imi ajunge. Insa in ala stateam in spate si ma simteam la fel ca in Berlina la 90 Km/h.... |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
zainescu |
![]()
Post
#13
|
Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 9 July 03 From: Galati ![]() |
pai e destul de naspa cu tico la 150 da oricum m-am obisnuit cu senzatiile tari in dreapta cu sefu ca am vreo 30,000km facuti cu el - oricum senzatia seamana cu cea la 240km/h in alfa 156 si cu asta m-am obisnuit.
Dar va rog hai sa vorbim despre slz. |
-------------------- |
|
Liviu |
![]()
Post
#14
|
![]() expat naiv Group: Banned Posts: 3.526 Joined: 5 July 02 From: Peste gard ![]() |
Daca vrei sa vezi turatia la 170Km/h uita-te aici : http://www.dsn.as.ro/viewtopic.php?t=1397&...er=asc&start=25
ca pusesem eu o poza facuta la dsn-ul meu cand aveam 170Km/h .. se vede si turometrul ![]() |
--------------------
.
.
. -= age is just a number =-
|
|
MoneyTalks |
![]()
Post
#15
|
![]() - Group: Members Posts: 2.712 Joined: 18 April 03 From: Ireland ![]() |
Liviu >> poza e facuta la mai putin de 170km/h... ca se vede gradatia de la 170, care nu ar fi trebuit sa se vada.
|
--------------------
Lexus
ES300H
2020
|
|
Liviu |
![]()
Post
#16
|
![]() expat naiv Group: Banned Posts: 3.526 Joined: 5 July 02 From: Peste gard ![]() |
OK .. OK ... oricum .. daca vrei sa fiu exact
![]() |
--------------------
.
.
. -= age is just a number =-
|
|
Gabby |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 7 August 03 From: Constanţa ![]() |
la 150 are 4200rpm
la 170 are 4800rpm (pana aici am ajuns eu) 8) iar la 180 are 5000rpm (cum se zice mai sus) teoretic, la 5500 ar trebui sa aiba 196 Km/h :!: la 6000 ar trebui cca. 215, iar la 7000 cam 250 ![]() dupa cum vedeti la teorie e simplu (ca doar se invart niste angrenaje, ce naiba) insa daca suntem seriosi |
-------------------- Cine închide uşa minciunii lasă afară şi adevărul...
|
|
SpeedyGonzales |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 19 Joined: 7 June 03 ![]() |
[quote]
teoretic, la 5500 ar trebui sa aiba 196 Km/h :!: la 6000 ar trebui cca. 215, iar la 7000 cam 250 ![]() [/color] Nici macar teoretic.... ganditi-va la urmatoarele: forta de frecare cu aerul este proportionala patratul vitezei... motorul dispune de o anumita putere care nu creste liniar cu turatia ba chiar are putere mai mica la turatie axima fata de puterea maxima... s.a.m.d. Nu shtiu daca explic bine dar exista si un Cx care la Solenza nu cred ca e unul dintre cele mai mici. Oricum mie mi se pare rezonabil un 150-160 km/h (merg cu o DSN de serviciu in mod curent cu viteza asta, cand plec in deplasari). ![]() |
-------------------- |
|
Gabby |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 7 August 03 From: Constanţa ![]() |
QUOTE Nici macar teoretic.... ganditi-va la urmatoarele: forta de frecare cu aerul este proportionala patratul vitezei... motorul dispune de o anumita putere care nu creste liniar cu turatia ba chiar are putere mai mica la turatie axima fata de puterea maxima... s.a.m.d. Nu shtiu daca explic bine dar exista si un Cx care la Solenza nu cred ca e unul dintre cele mai mici. ![]() ![]() Nu am tinut cont de rezistenta la inaintare care depinde de Cx, de densitatea mediului si de directia curentului. Nici nu are rost sa facem asemenea calcule deoarece rezistenta aerodinamica variaza si functie de aliura masinii (incarcarea masinii-cat de mult inseamna un "spate" mai lasat sau mai ridicat pentru reducerea/amplificarea turbulentelor). La viteze ridicate energia data de motor trebuie sa invinga rezistenta aerodinamica (cea mai importanta "frana") si frecarile in angrenaje si de rulare. In plus, pentru o viteza data, scazand pierderile de mai sus, trebuie sa mai ramana suficienta energie pentru a obtine viteza maxima. Energia ramasa dupa scaderea pierderilor este transformata in energie cinetica care variaza liniar cu masa si patratic cu viteza conform Ec=(m*v^2)/2. De aici iti iese tie viteza. :idea: Pentru o masa data si pentru motorul asta nu prea ai cum sa mergi mai tare de cca. 180 pentru ca nu prea mai ai energie... Cifra octanica a benzinei nu influenteaza atingerea vitezei maxime (CO 95-98 ) ci numai "nervul" masinii datorita reducerii automate a avansului pentru evitarea detonatiei. Atat benzina de 95 cat si cea de 98 prin ardere dau aceeasi energie. Dupa cum vezi ceva varia patratic dupa viteza dar nu era neaparat rezistenta la inaintare. Pe de alta parte, puterea maxima . :!: Ceea ce spui tu este valabil in cazul cuplului maxim care se obtine la o turatie mai mica decat turatia maxima (UZUAL la mas cu 2 supape/cilindru in jur de 2500-3000rpm, la mas cu 4 supape pe cilindru 3000-4500rpm) :wink: |
-------------------- Cine închide uşa minciunii lasă afară şi adevărul...
|
|
SpeedyGonzales |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 19 Joined: 7 June 03 ![]() |
QUOTE Dupa cum vezi ceva varia patratic dupa viteza dar nu era neaparat rezistenta la inaintare.
http://scienceworld.wolfram.com/physics/Ba...rictionLaw.html :wink: |
-------------------- |
|
Gabby |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 7 August 03 From: Constanţa ![]() |
QUOTE QUOTE Dupa cum vezi ceva varia patratic dupa viteza dar nu era neaparat rezistenta la inaintare.
http://scienceworld.wolfram.com/physics/Ba...rictionLaw.html :wink: N-am zis ca rezistenta la inaintare nu variaza cu patratul vitezei (n-am fost eu prea clar, sorry ![]() "Dupa cum vezi ceva varia patratic dupa viteza dar nu era neaparat numai rezistenta la inaintare." Pentru pasionatii de aerodinamica auto (si nu numai): Discutii pe teme Cx http://realbig.com/detomaso/1997-06/337.html http://realbig.com/detomaso/1997-06/336.html Aerodinamica vehiculelor solare http://www.umr.edu/~dougc/solar/pardun.html Aerodinamica in general http://www.grc.nasa.gov/WWW/K-12/airplane/drageq.html http://eml.ou.edu/paper/ASEE/1993%20ASEE%2001.pdf |
-------------------- Cine închide uşa minciunii lasă afară şi adevărul...
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th June 2025 - 08:56 |