Chiptuning la 1.5dCi 70cp Euro4, impresii, riscuri, probleme, se merita?
![]() ![]() ![]() |
Chiptuning la 1.5dCi 70cp Euro4, impresii, riscuri, probleme, se merita?
matrix_tm |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 22 Joined: 8 January 07 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Berlina
2007 Laureate 1.5dCi euro4
- Provizoriu
|
|||
madhorsefuzzy |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.247 Joined: 9 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Intradevar exista un topic cu impresii despre tuning la motoarele de 1.4 si 1.6 pe benzina. Cred ca unul pentru 1.5 dci este binevenit.
In general impresiile ar trebui sa fie aceleasi ca la renault-urile 1.5dci, deoarece motorul nu este fundamental schimbat. Merita banii? Depinde de fiecare dintre noi. Unii oameni platesc mult mai mult pentru mult mai putin. E o intrebare la care raspunsurile contin mult subiectivism. Riscuri? Nu exista nici cel mai mic risc. Glumeam ... ![]() In cazul tuning-ului la motoarele cu turbina cum este si 1.5 dci sunt 2 lucruri asupra carora se umbla: injectia si turbo suflanta (turbina). In acest caz elementul care este mai probabil sa aduca probleme este turbina, deoarece este destul de sensibila, dar in acelasi timp este cea care aduce aportul cel mai mare in realizarea tuning-ului. Deci exista 2 locuri unde pot aparea probleme. In cazul motoarelor aspirate unde se modifica doar injectia aportul este de ~10% in plus la putere, pe cand in cazul motoarelor cu turbina unde se modifica in plus si parametrii de functionare ai acesteia aportul este de ~30% in plus la putere. Puterea maxima nu este singurul parametru care se modifica in cazul tuning-ului. Se mai modifica cuplul maxim, rotatiile la care se obtine noua valoare a cuplului maxim, curba de cuplu, curba de putere, s.a.m.d. Mai este un alt subiect care trebuie pus in discutie: la cati km facem tuning? Sunt mai multe pareri: dupa rodaj (1500Km), dupa 5000Km, dupa 10.000Km si am auzit de cazuri cand acesta se face la dealer in curte, inainte de ridicarea masinii. ![]() In general nu am auzit pareri cum ca ar mai trebui sa astepti peste 10.000Km pentru a face tuning la masina. ![]() Astept si eu parerile celor care au facut tuning la motor pe dci-urile lor. |
--------------------
Laguna Grandtour
2011 4Control 2.0dci
200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock "Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
|
|
Cocojambo |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 795 Joined: 4 May 06 From: Bucuresti ![]() |
cei cu euro 4 au intercooler-ul acela din cate stiu, deci ar trebui sa fie sanse mai mici in a pati ceva la turbina.
pe mine de mult ma bate gandul sa fac un ciptunning, macar pt 80 de cai nu mai mult, dar imi este frica sa nu patesc ceva la turbina.... ![]() |
--------------------
Dacia
Logan Ambition 1.5dci
2006
- B-86-... -
|
|
matrix_tm |
![]()
Post
#4
|
Membru incepator Group: Members Posts: 22 Joined: 8 January 07 ![]() |
@ madhorsefuzzy
stiu ca se schimba mai multe, nu numai CP. Eu am logan 1.5dci din 22 ianuarie 2007, euro4, cu aprox. 8000km si vreau sa stiu daca are rost sa fac tuning. Nu ma pricep asa bine daca am sau nu intercooler dar stiu ca se aude un tiuit cand sta masina in relanti din exterior iar din interior se aude doar cand accelerez. Masina se pare ca a fost produsa in 5 ianuarie 2007, cel putin asa mi-a spus dealer-ul cand am ridicat-o. |
--------------------
Dacia
Berlina
2007 Laureate 1.5dCi euro4
- Provizoriu
|
|
ady85btz |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru onorific Group: Members Posts: 3.803 Joined: 16 March 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(matrix_tm @ 11 May 2007, 13:29) @ madhorsefuzzy stiu ca se schimba mai multe, nu numai CP. Eu am logan 1.5dci din 22 ianuarie 2007, euro4, cu aprox. 8000km si vreau sa stiu daca are rost sa fac tuning. Nu ma pricep asa bine daca am sau nu intercooler dar stiu ca se aude un tiuit cand sta masina in relanti din exterior iar din interior se aude doar cand accelerez. Masina se pare ca a fost produsa in 5 ianuarie 2007, cel putin asa mi-a spus dealer-ul cand am ridicat-o. Chipul schimba si cuplul,nu doar calutii. Tiuitul nu e de la intercooler,ci de la servo-pompa de servo nu mai este pe cureaua de accesorii a motorului, ci este acționată electric, separat de motor. Adică servo-direcție electro-hidraulică.(maimulte detalii aici ) |
--------------------
Kia
Cee'd ~the BEST~
1.4T 16V "The Power to Surprise"™
Ex- Dacia Logan Ambition 1.5 dCi Ex- Dacia 1310 Sport |
|
matrix_tm |
![]()
Post
#6
|
Membru incepator Group: Members Posts: 22 Joined: 8 January 07 ![]() |
@ady85btz
merci de informatii, m-am mai luminat acum ![]() |
--------------------
Dacia
Berlina
2007 Laureate 1.5dCi euro4
- Provizoriu
|
|
DFA |
![]()
Post
#7
|
![]() moderator://DC/Logan Group: Moderatori Posts: 3.558 Joined: 30 September 05 From: Buzău, RO ![]() |
Vezi și aici.
Preferabil este să faci tuning-ul după ce parcurgi 6.000Km. K9K 792 este mai pretabil la tuning decât K9K 790 pentru că are alte injectoare, altă turbină și schimbător de căldură, la fel cu cele montate pe mașinile Renault cu dCi de 80cp. Recomandarea mea ar fi să nu treci de 85cp la tuning, așa cum la K9K 790 este recomandat să nu treci de 80cp. |
--------------------
Logan III Comfort
ECO-G 100cp
2021 sedan
- 27 Iul 2021 Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5 |
|
matrix_tm |
![]()
Post
#8
|
Membru incepator Group: Members Posts: 22 Joined: 8 January 07 ![]() |
@DFA
multumesc de raspuns, Topicul dat de tine s-a oprit prin 20 februarie 2007, fara concluzii prea evidente. Poate ca intre timp au facut mai multi tuningul si putem avea ceva impresii pertinente. Poate e si cineva din timisoara care a facut modificarea. This post has been edited by matrix_tm: 11 May 2007, 14:37 |
--------------------
Dacia
Berlina
2007 Laureate 1.5dCi euro4
- Provizoriu
|
|
SUPERCAR |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 624 Joined: 6 June 05 From: Constanta ![]() |
Din ce am auzit asa la cei care si-au facut resoftarea asta se pare ca se merita din plin,uni au si 40 000km facuti si nu au nimic la motor.
Nu stiu cum vor rezista in timp tampoanele de motor din cauza cuplului marit. |
--------------------
Dacia
Logan
1.5 dCI Martie 2007 Euro4 - 70CP@90CP
- CT 82 PWR
|
|
LC_TM |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 269 Joined: 27 September 06 ![]() |
Stai tu linistit ca doar nu schimba tampoanele la diferite puteri ale aceleiasi motorizari,nu cred ca 1.5dci de pe megane de 80 de cai are alte tampoane decat cel de 100.
![]() This post has been edited by LC_TM: 11 May 2007, 17:14 |
--------------------
Nissan/ex. Dacia
Terrano II 2.7TDi/Logan
2004/2005 Ambition 1.6MPI
- TM-XX-XXX
|
|
Cocojambo |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 795 Joined: 4 May 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(SUPERCAR @ 11 May 2007, 16:27) Din ce am auzit asa la cei care si-au facut resoftarea asta se pare ca se merita din plin,uni au si 40 000km facuti si nu au nimic la motor. Nu stiu cum vor rezista in timp tampoanele de motor din cauza cuplului marit. 40.000km e putin, astia ii faci in 2 ani ca popa, dar ce faci daca vrei si tu sa te tina macar 5 ani masina? adica o sa ai belele pana in 100.000 km cu motorul din cauza tuningului? la un mers de om normal ma refer, nu forjari liniute and sh...t. Singurul motiv pt care as face tuningul acesta ar fi rezerva de putere, in caz de ceva. Dar ma tine motorul 100.000 fara sa ii fac nimic? (segmentari sau mai stiu eu ce... ca nu ma pricep la mecanica ![]() |
--------------------
Dacia
Logan Ambition 1.5dci
2006
- B-86-... -
|
|
SUPERCAR |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 624 Joined: 6 June 05 From: Constanta ![]() |
Cocojambo nu stiu ce sa iti zic daca te tine atata,eu am vorbit cu un user de pe forum Miker care e din Bucuresti si are un logan dci euro3,si baiatul forjeaza masina toata ziua non stop nu menajeaza motorul absolut deloc si are 40 000 de km si pana acum a zis ca a schimbat doar niste suporti motor si astea pe garantie,nu la costat nimic.
|
--------------------
Dacia
Logan
1.5 dCI Martie 2007 Euro4 - 70CP@90CP
- CT 82 PWR
|
|
matrix_tm |
![]()
Post
#13
|
Membru incepator Group: Members Posts: 22 Joined: 8 January 07 ![]() |
@Cocojambo
exact intrebarea asta mi-o pun si eu. ma tine motorul pana la 100.000km? dar dupa? degeaba ma uit pe site-urile de tuning, acolo totul e roz, e perfect, mai multi cai, cuplu mai mare, viteza mai mare, consum mai mic...pare cam incredibil. Sper ca arunca pe aici o privire si cei care au facut tuning si au deja peste 50.000km sa ne lase impresiile lor. |
--------------------
Dacia
Berlina
2007 Laureate 1.5dCi euro4
- Provizoriu
|
|
DFA |
![]()
Post
#14
|
![]() moderator://DC/Logan Group: Moderatori Posts: 3.558 Joined: 30 September 05 From: Buzău, RO ![]() |
QUOTE(LC_TM @ 11 May 2007, 17:13) Stai tu linistit ca doar nu schimba tampoanele la diferite puteri ale aceleiasi motorizari,nu cred ca 1.5dci de pe megane de 80 de cai are alte tampoane decat cel de 100. ![]() Nu ai nimerit-o! 1.5dCi 100cp chiar e diferit de cel de 80cp, blocul motor e diferit, mai "lat", plus alte modificări pe la arborele cotit, pistoane, injectoare, turbină, pompa injecție, presiune în rampă, etc. Cei 20cp în plus nu se obțin și nu pot fi susținuți de motor timp îndelungat doar din soft! |
--------------------
Logan III Comfort
ECO-G 100cp
2021 sedan
- 27 Iul 2021 Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5 |
|
matrix_tm |
![]()
Post
#15
|
Membru incepator Group: Members Posts: 22 Joined: 8 January 07 ![]() |
Mda...se pare ca nu se inghesuie lumea sa posteze experientele lor in legatura cu tuningul la motor. Nu pot sa trag decat o singura concluzie...sunt extrem de putini care au facut asa ceva si probabil ca nu merita.
This post has been edited by matrix_tm: 18 May 2007, 10:12 |
--------------------
Dacia
Berlina
2007 Laureate 1.5dCi euro4
- Provizoriu
|
|
SUPERCAR |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 624 Joined: 6 June 05 From: Constanta ![]() |
majoritatea au facut pe euro 3 si probabil de asta nu sunt,euro 4 doar ce sa lansat de cateva luni ai si tu rabdare.
Ti-am zis ca o sa fac eu la vara cam prin august indiferent de ce se scrie pe aici si o sa iti zic atunci daca sunt multumit sau nu. Mai multe detalii poti gasi aici un topic pe 4 pagini http://www.daciaclub.ro/1-5dCi-chiptuning-t35121.html This post has been edited by SUPERCAR: 18 May 2007, 12:17 |
--------------------
Dacia
Logan
1.5 dCI Martie 2007 Euro4 - 70CP@90CP
- CT 82 PWR
|
|
matrix_tm |
![]()
Post
#17
|
Membru incepator Group: Members Posts: 22 Joined: 8 January 07 ![]() |
ok, am inteles, rabdare
![]() Mai am 1 an si 2 luni de garantie. Poate pana atunci mai apar comentarii |
--------------------
Dacia
Berlina
2007 Laureate 1.5dCi euro4
- Provizoriu
|
|
oviss2006 |
![]()
Post
#18
|
![]() Oviss Group: Members Posts: 90 Joined: 10 August 06 ![]() |
tuningul la diesel scoate muuuuult fum si nu mai treci itp-ul, dar cresterea de putere si cuplu se simt foarte mult. eu am un benzinar si nu sunt multumit de tuningul facut pt ca se simte fff putin schimbarea si pe langa asta se aude motorul ca unul de aro si se mai aude si un sunet ciudat de la ambreiaj atunci cand accelerez
|
--------------------
dacia
libertalogan
1990/1325-2007/1.4mpi
- VL02RIS/VL28GOD
|
|
X@by |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 249 Joined: 8 June 08 From: Tg Mures ![]() |
Tu macar ai citit ce ai scris??? "tuningul la diesel scoate muuuuult fum si nu mai treci itp-ul" De unde ai scos ca nu treci itp-ul?? Toti care si-au facut remapare au trecut la itp. Ah si inca ceva Daca faci ajustare la tija de la WASTEGATE reduci din fumul scos. Documenteazate inainte sa spui prostii!!!
|
--------------------
DACIA
LOGAN/SOLENZA
2008,Preference 1.5DCI 90CP/2003,Clima 1.4MPI GOD IS MY CO-PILOT!
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#20
|
![]() - Group: Members Posts: 22.542 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
QUOTE(oviss2006 @ 13 Dec 2009, 19:27) eu am un benzinar si nu sunt multumit de tuningul facut pt ca se simte fff putin schimbarea si pe langa asta se aude motorul ca unul de aro si se mai aude si un sunet ciudat de la ambreiaj atunci cand accelerez La cine ai facut remaparea? |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
AR-18-MOS |
![]()
Post
#21
|
![]() ( -_・) ︻デ═一 Group: Members Posts: 6.616 Joined: 19 August 07 From: Niedersachsen ![]() |
QUOTE(oviss2006 @ 13 Dec 2009, 19:27) tuningul la diesel scoate muuuuult fum si nu mai treci itp-ul, dar cresterea de putere si cuplu se simt foarte mult. eu am un benzinar si nu sunt multumit de tuningul facut pt ca se simte fff putin schimbarea si pe langa asta se aude motorul ca unul de aro si se mai aude si un sunet ciudat de la ambreiaj atunci cand accelerez Ti-a pus soft facut noaptea acasa. |
--------------------
BMW
730Ld
'07 High Executive
- AR - - M-Benz C350CDI 7G-Tronic '12 Avantgarde
M-Benz E350CDI 9G-Tronic+ 4Matic & Airmatic |
|
ovidello13 |
![]()
Post
#22
|
Membru incepator Group: Members Posts: 13 Joined: 21 June 09 ![]() |
QUOTE(X@by @ 16 Dec 2009, 12:39) Tu macar ai citit ce ai scris??? "tuningul la diesel scoate muuuuult fum si nu mai treci itp-ul" De unde ai scos ca nu treci itp-ul?? Toti care si-au facut remapare au trecut la itp. Ah si inca ceva Daca faci ajustare la tija de la WASTEGATE reduci din fumul scos. Documenteazate inainte sa spui prostii!!! crede-ma ca stiu ce spun pt ca am cunostinte cu astfel de remapari, iar cu umblatul la wastegate nu ti-as recomanda, iar daca nu ma crezi sa faci o vizita pe youtube QUOTE(AR-18-MOS @ 27 Dec 2009, 15:20) tin sa cred ca da. toata treaba nu a durat mai mult de 5 minute si a fost facut de unul adi din pitesti care se lauda ca ar fi lucrat la uzina dacia This post has been edited by ovidello13: 27 Dec 2009, 19:22 |
--------------------
dacia
logan
2007
- VL-28-GOD
|
|
AR-18-MOS |
![]()
Post
#23
|
![]() ( -_・) ︻デ═一 Group: Members Posts: 6.616 Joined: 19 August 07 From: Niedersachsen ![]() |
E clar daca e "mester" de la uzina.
|
--------------------
BMW
730Ld
'07 High Executive
- AR - - M-Benz C350CDI 7G-Tronic '12 Avantgarde
M-Benz E350CDI 9G-Tronic+ 4Matic & Airmatic |
|
X@by |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 249 Joined: 8 June 08 From: Tg Mures ![]() |
Mester a fost nu gluma. Iar Ovidello13 crede-ma stiu despre ce vorbesc si daca si tu te pricepi atunci stii ca odata remapat daca ajustezi si la wastegate reduci din fumul dat afara. Normal ca ii cu risc dar daca cineva nu se pricepe nu umbla nu??
This post has been edited by X@by: 28 Dec 2009, 13:34 |
--------------------
DACIA
LOGAN/SOLENZA
2008,Preference 1.5DCI 90CP/2003,Clima 1.4MPI GOD IS MY CO-PILOT!
|
|
ovidello13 |
![]()
Post
#25
|
Membru incepator Group: Members Posts: 13 Joined: 21 June 09 ![]() |
QUOTE(X@by @ 28 Dec 2009, 13:34) Mester a fost nu gluma. Iar Ovidello13 crede-ma stiu despre ce vorbesc si daca si tu te pricepi atunci stii ca odata remapat daca ajustezi si la wastegate reduci din fumul dat afara. Normal ca ii cu risc dar daca cineva nu se pricepe nu umbla nu?? ai dreptate dar presiunea turbinei nu se poate modifica si din soft? |
--------------------
dacia
logan
2007
- VL-28-GOD
|
|
X@by |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 249 Joined: 8 June 08 From: Tg Mures ![]() |
Presiune turbinei la logan NU se poate modifica din soft.
|
--------------------
DACIA
LOGAN/SOLENZA
2008,Preference 1.5DCI 90CP/2003,Clima 1.4MPI GOD IS MY CO-PILOT!
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#27
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.357 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
aghiutza |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 62 Joined: 5 June 05 From: Timisoara ![]() |
Salutare
Am facut tuningul la 50k km , acum am aprox 63k . Impresii : pina la 2000 - 2500 rpm nu se simte mare diferenta....in schimb mai sus e alta poveste. Scoate un pic de fum la talpa mai serioasa ; consumul la mers normal a crescut cu aprox 0.2-0,3 l/100 la temperaturi exterioare mai normale , dar de cind cu gerul de acu 2 sapt a crescut semnificativ fata de perioade similare anterioare tuningului. Una peste alta foarte multumit pina acum. Motorizare 1.5dci Euro4 68CP(acum nu stiu exact citi mai are....probabil spre 90 ![]() This post has been edited by aghiutza: 31 Dec 2009, 16:28 |
--------------------
Dacia Logan
1.5 dCI Ambiance
Arctic 2006
- AR 07 ???
|
|
bobo77 |
![]()
Post
#29
|
![]() ........................... Group: Members Posts: 7.214 Joined: 27 January 06 From: Mangalia ![]() |
Pai ei nu ti-au spus citi cai are dupa remapare? ca asta este principala problema a celor care-si fac asa ceva...
|
--------------------
Dacia Logan
Laureate 1,6 mpi
2008 ph 2
- CT _ _ _ _ Multa lume,putini oameni...
|
|
membru_DC |
![]()
Post
#30
|
- Group: Members Posts: 1.149 Joined: 24 May 09 ![]() |
QUOTE(oviss2006 @ 13 Dec 2009, 19:27) ... nu sunt multumit de tuningul facut pt ca se simte fff putin schimbarea si pe langa asta se aude motorul ca unul de aro pai daca nu mai ai gaze arse (EGR) in cilindru este si normal... combustia este mai puternica si are loc o crestere a presiunii in cilindru mai brusca (rapida)... acum ai vrea sa fie mai fasneata masina in accelerare da' sa nu se deterioreze zgomotul combustiei?.... asta e compromisul |
--------------------
-
-
-
- -
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 6th May 2025 - 14:07 |