DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Temporizator stergatoare!, Problema dupa instalare!

PerformerXTR
post 30 Dec 2009, 15:29
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 12
Joined: 30 December 09




Salut! Am si eu o problema cu temporizatorul stergatoarelor. Stiu ca mai sunt cateva posturi cu aceeasi tema dar cred ca la mine e ceva unic sa nu ma cerati unsure.gif !
Acum...Dacia mea e din 2002 cu bord CN si nu a iesit din fabrica cu temporizator pt stergatoare si ieri m-am gandit sa ii montez si eu unul ca daca pica 2-3 stropi de ploaie din cer nu pot sa las stergatoarele mergand in continuu ca se rup! Deci am plecat la magazin si am luat un temporizator (17,50 RON) si vanzatorul mia zis ca trb sa iau si instalatia electrica pt temporizator(12 RON)! Azi am desfacut capacul de sub volan, am inspectat pe acolo sa vad cum sta treaba cu firele si...sa vezi chin...maini rupte, degete julite...! doh.gif am instalat pana la urma asa cum trebuie totu dupa carte dar cand ii pun contactu si pornesc stergatoarele...surpriza...merg exact ca inainte sa am temporizator....am rotit butonasul....nimic nicio diferenta ba chiar mai rau...daca dau de maneta in pozitia 0 stergatoarele se opresc instant...daca dau 0 cand sunt sterg. sus acolo se opresc nu se intorc inapoi ca inainte sa am temporiz.! sad.gif Ce am gresit? sad.gif
A mai intampinat cineva problema asta?

Photo00034.jpg asa arata instalatia electrica pt temporizator!

Photo00035.jpg asta e mufa care intra in locasul de la motorasul de stergat.

Photo00036.jpg asta e mufa care intra in temporizator si cealalta mufa e pt + de la contact si aia de jos e masa!

Photo00037.jpg asta e mufa care intra in locasul de la maneta si cealalta e de la pompa de apa!

Photo00042.jpg asta e instalatia electrica simpla maneta-motoras!

Ce am gresit???? unsure.gif


--------------------
DACIA 1410Li 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pirvumark
post 30 Dec 2009, 16:16
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 472
Joined: 30 September 09




pai firele care vin de la maneta le legi la mufa temporizator, si din mufa temporizatorului pleci la motor(parca asa era).
ai avut si instructiuni la instalatie?




This post has been edited by pirvumark: 30 Dec 2009, 16:20


--------------------
dacia 1310 1987/tx/1289cc - GL-03-ZVI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pavel_daniel
post 30 Dec 2009, 16:41
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 365
Joined: 16 January 08




Parerea mea este ca mufa aia albastra din poza 3,care zici ca vine la contact nu e legata corect.


--------------------
trabant 601 1970 - sj-02 jan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PerformerXTR
post 30 Dec 2009, 17:11
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 12
Joined: 30 December 09




QUOTE(pirvumark @ 30 Dec 2009, 16:16)
pai firele care vin de la maneta le legi la mufa temporizator, si din mufa temporizatorului pleci la motor(parca asa era).
ai avut si instructiuni la instalatie?
*



pai asa am facut dar nu am avut manual de instalare mia explicat vanzatorul ca una vine la maneta si una la temporizator, nici el nu stia prea bine...

QUOTE(pavel_daniel @ 30 Dec 2009, 16:41)
Parerea mea este ca mufa aia albastra din poza 3,care zici ca vine la contact nu e legata corect.
*



Da?? Crezi ca nu e bine facuta instalatia? firul albastru vine pe unde nu trebuie?
Instalatia_electrica_simpla_fara_temporizator.jpg am facut o schema sa vedeti cum arata vechea instalatie electrica! Firul galben a fost inlocuit de cel albastru ambele instalatii au cate 2 fire 2 galbene, 2 albastre.
M-am uitat pe forum mai mult...la mine se aud 2 clicuri de la temporizator cand pornesc stergatoarele si clicurile le aud atunci cand stergatoarele revin in pozitia initala si pleaca inapoi sa isi faca cursa! Indiferent de cat as roti butonasul tot asa merg stergatoarele!


--------------------
DACIA 1410Li 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pavel_daniel
post 30 Dec 2009, 17:43
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 365
Joined: 16 January 08




Cred ca te-as putea ajuta mai bine daca ai pune si culorile firelor de la fiecare mufa.


--------------------
trabant 601 1970 - sj-02 jan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PerformerXTR
post 30 Dec 2009, 17:54
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 12
Joined: 30 December 09




alea sunt culorile reale cu care am facut planul! exact asa sunt si in realitate numai ca in loc de gri am folosit maro! Si inca o chestie pe care tocmai acum am observato...instalatia veche nu avea fir separat pt masa asa cum e la instalatia pt temporizator!

This post has been edited by PerformerXTR: 30 Dec 2009, 17:58


--------------------
DACIA 1410Li 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pirvumark
post 30 Dec 2009, 18:04
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 472
Joined: 30 September 09




pai sigur ca nu avea.
temporizatorul este un circuit care are nevoie de + si - pentru a putea fi activat.
deci leaga firul de masa ca altfel stam si ne dam cu parerea pana vine primavara.


--------------------
dacia 1310 1987/tx/1289cc - GL-03-ZVI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PerformerXTR
post 30 Dec 2009, 18:06
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 12
Joined: 30 December 09




QUOTE(pirvumark @ 30 Dec 2009, 18:04)
pai sigur ca nu avea.
temporizatorul este un circuit care are nevoie de + si - pentru a putea fi activat.
deci leaga firul de masa ca altfel stam si ne dam cu parerea pana vine primavara.
*



Pai asta iti ziceam ca instalatia aia din ultima poza nu vad sa aiba fir pt masa probabil ca se face direct acolo la motoras! Instalatia noua din prima poza are masa si am legato ca altfel nu se miscau stergatoarele!

30 Dec 2009, 20:17:
Nu aveti nicio idee? Voi nu ati intampinat problema asta niciodata? Am gresit eu ceva sau nu e bun temporizatorul sau instalatia aia electrica? Cablul are mufe "anti prost" deci nu cred ca aveam cum sa gresesc:|

This post has been edited by PerformerXTR: 30 Dec 2009, 20:17


--------------------
DACIA 1410Li 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mecanick_maverick
post 30 Dec 2009, 20:47
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 462
Joined: 10 April 09
From: Madrid




QUOTE(PerformerXTR @ 30 Dec 2009, 16:54)
alea sunt culorile reale cu care am facut planul! exact asa sunt si in realitate numai ca in loc de gri am folosit maro! Si inca o chestie pe care tocmai acum am observato...instalatia veche nu avea fir separat pt masa asa cum e la instalatia pt temporizator!
*




@pavel_daniel se referea la faptul ca tu ai facut poza mufei in partea de conexiune , asa nu se poate vedea ce culoare ajunge la fiecare din papuci - ideea e sa faci poze din partea unde intra firele in mufa .
Ai AICI o schema cu si fara temporizator .
Faci rost de la cineva imprumut de un temporizator , il conectezi in mufa si asa stii daca-i ala defect .
E posibil sa fie inversate firele la mufa de motoras la instalatia noua .
Deci poze cu firele ...


--------------------
Opel, Seat, MB, Kia Astra F, Ibiza, Vito, Sprinter, Sedona '97, '96, '04, '03, '11 - 47__CFS
Dacä ceva nu functioneazä , undeva s-a strecurat o eroare ...
Respect yourself anytime !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 31 Dec 2009, 01:27
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.177
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




sau poti lua la masurat firele , eu zic ca poate fi si de la releu ,
vezi ca pe pinii lui ai in + si - alimentezi separat si vezi daca merge, (trebuie sa sea inpulsuri , cum deschizi ai viteza mare iar cind il dai l maxim mica (inpulsuri dese)

This post has been edited by bygy007: 31 Dec 2009, 01:28

Attached thumbnail(s)
schema_cu_temporizator_completa.jpg ( Size: 75.58k ) Number of downloads: 277


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adrianne
post 31 Dec 2009, 09:18
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 518
Joined: 9 September 05
From: Bucuresti




instalatia nu se interpune doar in circuitul existent, ci se mai face o legatura cu cu fir prin dezizolare si legare efectiva; cand am montat temporizatorul, facea la fel, astfel incat am luat schema si instalatiile la puricat, am inteles ce trebuie facut, apoi a mers - si tot merge de 3-4 ani


--------------------
Dacia 1310 L 1996 - B44UCJ
parerea unui amator...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pirvumark
post 31 Dec 2009, 09:23
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 472
Joined: 30 September 09




adrianne, daca ai avut de-a face cu asa ceva, explica-i baiatului ca lumea, care fir il dezizolezi pentru a lega altul de el.
ca el vrea o rezolvare, nu povestiri de Ion Creanga!


--------------------
dacia 1310 1987/tx/1289cc - GL-03-ZVI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PerformerXTR
post 31 Dec 2009, 11:30
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 12
Joined: 30 December 09




QUOTE(bygy007 @ 31 Dec 2009, 01:27)
sau poti lua la masurat firele , eu zic ca poate fi si de la releu ,
vezi ca pe pinii lui ai in + si - alimentezi separat si vezi daca merge, (trebuie sa sea inpulsuri , cum deschizi ai viteza mare iar cind il dai l maxim mica (inpulsuri dese)
*



nu am un aparat de masura dar cred ca pot sa folosesc un bec de 12V nu?

QUOTE(adrianne @ 31 Dec 2009, 09:18)
instalatia nu se interpune doar in circuitul existent, ci se mai face o legatura cu cu fir prin dezizolare si legare efectiva; cand am montat temporizatorul, facea la fel, astfel incat am luat schema si instalatiile la puricat, am inteles ce trebuie facut, apoi a mers - si tot merge de 3-4 ani
*



Pai daca stii explicami putin mai mult ca nu inteleg prea bine din ce ai zis deci trebuie sa fac niste modificari la instalatia electrica nu? Zimi te rog ce trebuie sa modific sa mearga ca poate mai sunt si altii in situatia mea!


--------------------
DACIA 1410Li 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mecanick_maverick
post 31 Dec 2009, 14:38
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 462
Joined: 10 April 09
From: Madrid




QUOTE(PerformerXTR @ 31 Dec 2009, 10:30)
nu am un aparat de masura dar cred ca pot sa folosesc un bec de 12V nu?
Pai daca stii explicami putin mai mult ca nu inteleg prea bine din ce ai zis deci trebuie sa fac niste modificari la instalatia electrica nu? Zimi te rog ce trebuie sa modific sa mearga ca poate mai sunt si altii in situatia mea!
*


Poti verifica si cu bec , nu ai nevoie de multimetru . Simptomele sunt de temporizator defect . Nu am la indemina nici un temporizator cu potentiometru ca sa-ti pun poza cu firele dar pot sa-ti spun ca am modificat citeva sute de instalatii prin schimbarea acelui cablaj ce ai cumparat tu cu originalul si nu am taiat-lipit-dezizolat-innadit nici un alt fir al instalatiei .
Vezi imaginea din postul acesta , ai si simbolul culorilor firelor .
bafta !

PS Il rog pe @adrianne sa posteze modificarea facuta de el , omul cit traieste invata .


--------------------
Opel, Seat, MB, Kia Astra F, Ibiza, Vito, Sprinter, Sedona '97, '96, '04, '03, '11 - 47__CFS
Dacä ceva nu functioneazä , undeva s-a strecurat o eroare ...
Respect yourself anytime !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PerformerXTR
post 31 Dec 2009, 16:47
Post #15


Membru incepator


Group: Members
Posts: 12
Joined: 30 December 09




Gata am rezolvat! Am luat de la un prieten instalatia lui si am puso la mine si merge! Am puso pe a mea la el si ii merge! :|

Multumesc ca ati incercat sa ma ajutati!




LA MULTI ANI!


--------------------
DACIA 1410Li 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pirvumark
post 31 Dec 2009, 19:53
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 472
Joined: 30 September 09




bine ca ai rezolvat-o
La multi ani!


--------------------
dacia 1310 1987/tx/1289cc - GL-03-ZVI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 3 Jan 2010, 01:36
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.177
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




mecanick_maverick eu si uitasem de schemele alea laugh.gif


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 14th May 2025 - 09:04
Forum Renault