DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Bule in borcan (in vasul de expansiune), Si-a dat chiuloasa duhul?

Edu
post 1 Dec 2007, 22:25
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 33
Joined: 6 May 07




Salutare!

Azi mi s-a intamplat a 3-a oara: dupa ce am mers cam 20 de min cu masina in oras, am oprit, am auzit un zgomot ciudat, am ridicat capota si vasul de expansiune era plin si facea bule parca fierbea.

La inceput m-am gandit ca e chiuloasa crapata, impuscata, rupta... dar nu am ulei in apa si nici culoare urata nu are, e curatica apa, doar culoare galbuie de la antigel. Se poate sa fie altceva in afara de garnitura de chiuloasa?

Mentionez ca nu face asa de fiecare data cand merg cu ea, ci doar din cand in cand. Pot sa mai merg asa cu ea?

Deja mi-e groaza cand ma gandesc ca trebuie sa bag alti bani in baba mea, tocmai acum de sarbatori cand e tot omul sarac.

Toate cele bune!


--------------------
Dacia 1300 1973
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosminus
post 2 Dec 2007, 01:25
Post #2


Membru


Group: Members
Posts: 149
Joined: 18 September 07




Iti fierbe apa. Ai bagat carton la radiator ca sa se incalzeasca apa mai repede? Sau poate e termostat care deschide prea tarziu. Sau daca ai termocupla, porneste tarziu


--------------------
Dacia Berlina 2004i
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Edu
post 2 Dec 2007, 01:41
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 33
Joined: 6 May 07




QUOTE(cosminus @ 2 Dec 2007, 01:25)
Iti fierbe apa. Ai bagat carton la radiator ca sa se incalzeasca apa mai repede? Sau poate e termostat care deschide prea tarziu. Sau daca ai termocupla, porneste tarziu
*



Da, am bagat carton la radiator. De la el este problema?


--------------------
Dacia 1300 1973
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 2 Dec 2007, 09:34
Post #4


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.277
Joined: 24 June 07




In orice caz n-ar trebui sa-i fiarba cu bule in vas din cate stiu eu...


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
v_razvan_c
post 2 Dec 2007, 21:40
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 665
Joined: 11 March 07




...poate ai acopetit tot radiatorul; da la o parte cartonul si vezi daca mai apare problema. Temperatura la apa imi statea in jur de 80 si cevade grade, iar dupa ce am acoperit radiatorul(cam trei sferturi din suprafata lui), apa s-a ridicat la 95. Tine cont ca mergeam si cu 80, eram la drum lung si era destul de frig afara. Asa ca incearca fara carton, de proba.


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CriSTI68
post 2 Dec 2007, 21:48
Post #6


Membru Valvos


Group: Members
Posts: 5.001
Joined: 8 January 07
From: Bucuresti




are mizerie sau ulei la suprafata apa ?


--------------------
Dacia Logan 2008 Prestige 1.6 16V 105 Ponei Putere - EDH
Renault Clio 3 - 2008 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 3 Dec 2007, 08:48
Post #7


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.277
Joined: 24 June 07




Bre fierbe, inteleg, dar nu trebuie sa existe bule de aer acolo. Mi-a fiert si mie asta vara, sau ma rog a fost pe punctul sa, si pur si simplu a inceput sa creasca nivelul in vas, pana ce s-a umplut de tot dar n-am vazut o bula in momentul ala.
Si la un prieten cu garnitura ciupita cum incepea sa fiarba cum bolborosea cu tupeu.


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SJ-03-WEN
post 3 Dec 2007, 18:39
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 97
Joined: 13 December 04
From: Cluj-Napoca




Postez si eu aici ca sa nu mai deschid un nou topic.

Am urmatoarea problema.

In primul rand curge antigelul pe la capacul pompei de apa-este programat pentru schimbare, il am in portbagaj dar nu am avut timp de el.

Ca sa fiu sigur ca nu raman fara lichid in instalatie, la un drum mai lung am umplut vasul de expansiune la plecare cu APA (pana in acel moment aveam antigel din acela de la Metro). La destinatie a scazut cam la jumate nivelul in vas. Am completat cu antigel pur din acela albastru la 6 lei litru ca sa nu inghete peste noapte.

A doua zi, adica azi am circulat cu masina, am urcat pante, de toate. Acasa am deschis din nou capota sa vad cum stau cu nivelul. Cand am desurubat capacul de la vasul de expansiune au aparut bule in vas si a inceput sa creasca nivelul. Ciudatenia este ca din vas a inceput sa iasa SPUMA. Spuma alba curata. Dupa cateva secunde a inceput sa scada nivelul. Am turat-o de 2-3 ori si am observat ca la turare scade sesizabil nivelul, iar la revenire la relanti creste la loc.

Si acum intrebarile:
1. De unde cresterea si scaderea nivelului in functie de turatie?
2. De unde spuma in vas?
3. Daca curge pe la capac nu trebuiau sa iasa si bulele pe acolo?

Precizez ca inainte lichidul era curat (fara spume sau alte impuritati), si ca temperatura sta constanta undeva pe la mijlocul scalei.


--------------------
Dacia 1410 Break 5 usi 1998 - SJ-03-WEN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Edu
post 3 Dec 2007, 23:31
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 33
Joined: 6 May 07




QUOTE(SJ-03-WEN @ 3 Dec 2007, 18:39)
Si acum intrebarile:
1. De unde cresterea si scaderea nivelului in functie de turatie?
2. De unde spuma in vas?
3. Daca curge pe la capac nu trebuiau sa iasa si bulele pe acolo?

Precizez ca inainte lichidul era curat (fara spume sau alte impuritati), si ca temperatura sta constanta undeva pe la mijlocul scalei.
*



Am avut si eu scurgeri de lichid pe acolo, asta vara cand erau calduri insuportabile, mergeam cu masina in oras bara la bara, dar nu mi-a fiert apa.

Deci nu cred ca e de acolo problema cu fiertul, decat daca nu ai mers fara apa si s-a bulit chiuloasa. Corectati-ma daca gresesc.

3 Dec 2007, 23:33:
I-am scos cartonul de la radiator si nu a mai fiert, se comporta normal... deocamdata rugaciune.gif

This post has been edited by Edu: 3 Dec 2007, 23:33


--------------------
Dacia 1300 1973
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
JDL
post 3 Dec 2007, 23:51
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 224
Joined: 18 September 06
From: Bucuresti




De fiert cu bule iti fierbe pentru ca nu e aerisita instalatia, parerea mea.
Daca vrei sa-i faci aerisirea vezi ca erau mai multe topicuri pe aici pe forum cum ai putea face asta wink.gif

Acum motive din care-ti pot fierbe apa:
1. termocupla nu mai functioneaza deloc
2. termocupla nu-si face treaba la timp si-ti deschide ventilatorul prea tarziu
3. "conexiunea" ventilator - termocupla e stricata, verifica mufa, si piciorusele termocuplei, eventual curata-le bine
4. ventilatorul e busit (rare cazuri) si nu iti mai aeriseste radiatorul

Ce-ti recomand:
1. Curata mufa ventilatorului si piciorusele termocuplei, vezi daca-ti merge, daca nu treci la urmatorul pas.
2. Testeaza ventilatorul conectandu-l la baterie, daca merge inseamna ca termocupla e de vina, e ieftina, 15ron parca, schimb-o, daca nu merge, inseamna ca ventilatorul e de vina, e vreo 80ron asta, ai grija cand testezi sa nu-ti prinzi degetele pe acolo sau sa faci vreun scurt.
3. Cu aceasta ocazie, fa-ti si aerisirea instalatiei! wink.gif

PS: daca nu ai electroventilator (cel prins de radiator in suporti metalici), si ai pale d-alea pe fulia de apa... nu stiu ce sa-ti zic ca nu ma pricep la d-aia. smile.gif Ask pe altcineva.

Multa bafta... e simplu wink.gif


--------------------
Dacia 1310Li 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SJ-03-WEN
post 4 Dec 2007, 07:49
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 97
Joined: 13 December 04
From: Cluj-Napoca




Revin cu ceva detalii:
azi dimineata mi s-a intamplat acelasi lucru, am desfacut capacul de la vasul de expansiunea, dupa ce am ajuns la munca, si o gramda de bule de aer au inceput sa iasa, din nou cu spuma, si a crescut nivelul in vasul de expansiune. Tind sa cred ca spuma se formeaza tocmai barbotarii lichidului din vas cu acest aer care iese din instalatie, corectati-ma daca gresesc. Mentionez ca lichidul in vas este RECE, deci nu cred ca e vorba de fierbere, iar pe la capac curge in continuare, toate sunt ude p-acolo. Eu credeam ca stiu cum functioneaza circuitul de racire la dacie dar acum nu inteleg ce se intampla. De unde vine aerul, ma ales ca poate sa iasa nestingherit pe la capacul pompei, pe unde curge si apa.

This post has been edited by SJ-03-WEN: 4 Dec 2007, 07:55


--------------------
Dacia 1410 Break 5 usi 1998 - SJ-03-WEN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 4 Dec 2007, 08:38
Post #12


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




Parerea mea ar fi ,daca tot stai cu capacul de la pompa de apa in portbagaj ,pune mana schimba-l ,verifica termostatul,aeriseste instalatia cum trebuie si atunci da detalii, te-ai gandit ca daca apa se scurge pe la capac pe acolo intra si aer in instalatie ,iar temperatura de fierbere a apei intr-un mediu etans este mai mica decat intru-un mediu neetans , asa ca pt binele si linistea ta financiara nu mai circula asa cu ea si rezolva-i problema ,bafta !!!


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SJ-03-WEN
post 4 Dec 2007, 09:04
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 97
Joined: 13 December 04
From: Cluj-Napoca




Da Minel, sunt perfect de acord cu tine, capacul ar trebui schimbat cat mai repede, dar pana vineri cel mai devreme nu are nici o sansa. In al doilea rand punctul de fierbede al apei creste odata cu presiunea, deci intr-un mediu etans va fierbe mai tarziu decat intr-unul neetans, probabil ca asta ai vrut sa zici si tu. Si in al treilea rand, intr-adevar pe la capacul pompei de apa poate sa intre linistit aerul, dar nu poate sa iasa linistit tot pe acolo? de ce iese in borcan? Si repet: apa in vasul de expansiune NU FIERBE. Si nu cred ca fierbe nici in instaltie deoarece pe furtune pot sa tin mana fara mari probleme. Nici nu avea cand sa se incalzeasca foarte tare, ca de acasa pana la munca am facut 7 kM dimineata pe frig


--------------------
Dacia 1410 Break 5 usi 1998 - SJ-03-WEN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 4 Dec 2007, 10:07
Post #14


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




Ai inteles bine ,apropo sa nu ai cumva colmatate furtunele ,le-as verifica si curata pe toate inclusiv o verificare vizuala a termostatului ,apoi treci al radiator daca tot te pui vineri ,sau, ma rog, pe treaba ,ia tot la mana si sa speram sa nu fie garnitura ,bafta
Mi s-a intamplat si mie faza cu apa in borcan cand am montat invers termostatul tongue.gif


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
JDL
post 4 Dec 2007, 10:15
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 224
Joined: 18 September 06
From: Bucuresti




Nu cred ca are nici o treaba capacul ala, pentru ca dupa ce faci o aerisire instalatiei, mie personal, mecanicul mi-a zis sa nu strang la maxim capacul, sa-l las mai desfacut unpic, nu mai stiu de ce exact... la mine e mai desfacut de aproape 1 luna si nu are nici pe naiba, pe acolo in nici un caz nu-ti intra aer in instalatia de incalzire, cel putin atata timp cat acel vas de expansiune e plin pana la liniuta de MAX. wink.gif

Fa ce ti-am zis eu ieri, si o vei rezolva. biggrin.gif


--------------------
Dacia 1310Li 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 4 Dec 2007, 11:06
Post #16


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




@JDL
Nu cred ca vorbim de acelasi capac ,eu discutam de capacul de la pompa de apa nu de la vasul de expansiune iar acela de la vasul de expansiune are o supapa care deschide daca nu ma insel la 0,8 bari, deci citeste mai atent posturile !!! wink.gif


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
JDL
post 4 Dec 2007, 13:07
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 224
Joined: 18 September 06
From: Bucuresti




Asa e nu vorbeam de acelasi capac. sorry. biggrin.gif


--------------------
Dacia 1310Li 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosminus
post 4 Dec 2007, 15:29
Post #18


Membru


Group: Members
Posts: 149
Joined: 18 September 07




Daca curge apa la pompa de apa ai urmatoarea problema: cand motorul este oprit, apa se raceste si se contracta, iar in loc sa-ti traga apa din borcan trage aer care se strange sus in bloc exact unde e garnitura de chiuloasa. Nefind apa care sa raceasca, garnitura se arde, desigur nu imediat, in timp in fuctie de cum se merge, cat timp si aer intra si in ce anotimp.


--------------------
Dacia Berlina 2004i
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SJ-03-WEN
post 4 Dec 2007, 18:56
Post #19


Membru incepator


Group: Members
Posts: 97
Joined: 13 December 04
From: Cluj-Napoca




Revin cu alte detalii incriminatorii. Cand am plecat azi de la servici am lasat destrans capacul de la vasul de expansiune (m-am gandit eu ca nu se mai acumuleaza aer in instalatie si iese el singur pe acolo). La semafor dupa nici 600 de m, urca temperatura brusc la 90 de grade conform indicatorului de bord, dupa care scade inapoi tot brusc, de asemenea motorul da semne sa moara. Trag pe dreapta deschid capota si infiletez capacul vasului de expansiune la loc. Lichidul era rece. La urmatorul semafor chiar dupa intersectie motorul moare brusc. Reusesc sa-l pornesc foarte greu, dupa care imi continuu drumul pana acasa. Acul indicator al temperaturii lichidului de racire s-a stabilizat pe la mijlocul scalei, caldura in masina aveam. Ajuns acasa deschid din nou capota, desfac capacul vasului de expansiune din nou bulbuci de aer, accelerez de 2-3 ori mai apar niste bulbuci dupa care revine totul la normal. O las sa mearga singura 5 minute la relanti, o mai turez de vreo 3-4 ori ca sa urmaresc prezenta bulelor in vasul de expansiune. Nu a mai aparut nici o bula de aer. Am desfacut si capacul pe unde se toarna ulei si constat prezenta renumitilor "muci". Totusi ulei in lichidul de racire nu pare ca este, si uleiul duminca cand l-am verificat arata respectabil. Maine mai fac verificarea asta ca sa fiu sigur. Acuma intreb si eu: cum pot sa-mi dau eu seama daca chiar e arsa garnitura de chiuloasa? Ca n-as vrea sa ma leg la cap daca nu ma doare. Orice idee e binevenita.

This post has been edited by SJ-03-WEN: 4 Dec 2007, 18:57


--------------------
Dacia 1410 Break 5 usi 1998 - SJ-03-WEN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SJ-03-WEN
post 6 Dec 2007, 20:02
Post #20


Membru incepator


Group: Members
Posts: 97
Joined: 13 December 04
From: Cluj-Napoca




Am fost si la un mecanic, de cartier ce-i drept, care mi-a zis ca nu e garnitura de chiuloasa. Mi-a zis sa schimb doar capacul de la pompa de apa si sa aerisesc bine. Sper sa-l schimb maine. Duminica eventual, revin cu detalii.


--------------------
Dacia 1410 Break 5 usi 1998 - SJ-03-WEN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
perfinox
post 11 Nov 2012, 08:43
Post #21


Membru incepator


Group: Members
Posts: 31
Joined: 27 May 11




Postez ceva care sper sa fie util, in ideea ca poate sunt unii care nu stiu. Sa nu mergi fara termostat vara, daca chiar ai probleme cu racirea vara (radiator mic, depuneri in instalatie) poti pune un termostat care deschide la temperaturi mai mici. Termostatul are rolul lui in instalatia de racire si mentine motorul in regim optim de functionare, daca mergi fara termostat in primul rand iti creste consumul pentru ca motorul se va incalzi foarte greu.In instalatie trebuie sa fie antigel toata durata anului, nu numai iarna, deoarece vara antigelul din instalatie asigura o racire mult mai buna decat apa ,avand un punct de fierbere mai inalt. Deci antigel+apa distilata toata perioada anului, indiferent de sezon



--------------------
renault clio v6 2010 - NT 05 WVR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nikuniku
post 11 Nov 2012, 12:07
Post #22


Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe


Group: Members
Posts: 2.862
Joined: 14 January 11
From: bucuresti




perfinox ce mare descoperire ai facut? chiar crezi ca nu stia nimeni?


--------------------
opel zafira f75 1.6-16valve
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
maho
post 11 Nov 2012, 12:16
Post #23


Membru rigido-flexibil


Group: Members
Posts: 5.217
Joined: 7 April 10
From: Brașov, orașul olimpic




O avea omul nevoie de posturi, ca l-a si dublat.


--------------------
Dacia 1310 1983
"Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nikuniku
post 11 Nov 2012, 12:19
Post #24


Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe


Group: Members
Posts: 2.862
Joined: 14 January 11
From: bucuresti




maho---dar sa nu dezgroape mortii de acum 5-6 ani,sa vina cu ceva de actualitate


--------------------
opel zafira f75 1.6-16valve
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Leo0608
post 11 Nov 2012, 20:11
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.108
Joined: 13 September 08




QUOTE(perfinox @ 11 Nov 2012, 08:43)
Postez ceva care sper sa fie util, in ideea ca poate sunt unii care nu stiu. Sa nu mergi fara termostat vara, daca chiar ai probleme cu racirea vara (radiator mic, depuneri in instalatie) poti pune un termostat care deschide la temperaturi mai mici. Termostatul are rolul lui in instalatia de racire si mentine motorul in regim optim de functionare, daca mergi fara termostat in primul rand iti creste consumul pentru ca motorul se va incalzi foarte greu.In instalatie trebuie sa fie antigel toata durata anului, nu numai iarna, deoarece vara antigelul din instalatie asigura o racire mult mai buna decat apa ,avand un punct de fierbere mai inalt. Deci antigel+apa distilata toata perioada anului, indiferent de sezon
*


ce-a zis, a zis corect smile.gif


--------------------
logan pentru? 200x - X XX XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

ETask
Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 2nd May 2025 - 03:47
Forum Renault