Bule in borcan (in vasul de expansiune), Si-a dat chiuloasa duhul?
![]() ![]() ![]() |
Bule in borcan (in vasul de expansiune), Si-a dat chiuloasa duhul?
Edu |
![]() ![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 33 Joined: 6 May 07 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1300
1973
|
|||
cosminus |
![]()
Post
#2
|
Membru Group: Members Posts: 149 Joined: 18 September 07 ![]() |
Iti fierbe apa. Ai bagat carton la radiator ca sa se incalzeasca apa mai repede? Sau poate e termostat care deschide prea tarziu. Sau daca ai termocupla, porneste tarziu
|
--------------------
Dacia
Berlina
2004i
|
|
Edu |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 33 Joined: 6 May 07 ![]() |
|
--------------------
Dacia
1300
1973
|
|
Merced |
![]()
Post
#4
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
In orice caz n-ar trebui sa-i fiarba cu bule in vas din cate stiu eu...
|
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
v_razvan_c |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 665 Joined: 11 March 07 ![]() |
...poate ai acopetit tot radiatorul; da la o parte cartonul si vezi daca mai apare problema. Temperatura la apa imi statea in jur de 80 si cevade grade, iar dupa ce am acoperit radiatorul(cam trei sferturi din suprafata lui), apa s-a ridicat la 95. Tine cont ca mergeam si cu 80, eram la drum lung si era destul de frig afara. Asa ca incearca fara carton, de proba.
|
--------------------
-
-
-
|
|
CriSTI68 |
![]()
Post
#6
|
Membru Valvos Group: Members Posts: 5.001 Joined: 8 January 07 From: Bucuresti ![]() |
are mizerie sau ulei la suprafata apa ?
|
--------------------
Dacia
Logan
2008 Prestige 1.6 16V 105 Ponei Putere
- EDH Renault Clio 3 - 2008 1.5 dci
|
|
Merced |
![]()
Post
#7
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
Bre fierbe, inteleg, dar nu trebuie sa existe bule de aer acolo. Mi-a fiert si mie asta vara, sau ma rog a fost pe punctul sa, si pur si simplu a inceput sa creasca nivelul in vas, pana ce s-a umplut de tot dar n-am vazut o bula in momentul ala.
Si la un prieten cu garnitura ciupita cum incepea sa fiarba cum bolborosea cu tupeu. |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
SJ-03-WEN |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 97 Joined: 13 December 04 From: Cluj-Napoca ![]() |
Postez si eu aici ca sa nu mai deschid un nou topic.
Am urmatoarea problema. In primul rand curge antigelul pe la capacul pompei de apa-este programat pentru schimbare, il am in portbagaj dar nu am avut timp de el. Ca sa fiu sigur ca nu raman fara lichid in instalatie, la un drum mai lung am umplut vasul de expansiune la plecare cu APA (pana in acel moment aveam antigel din acela de la Metro). La destinatie a scazut cam la jumate nivelul in vas. Am completat cu antigel pur din acela albastru la 6 lei litru ca sa nu inghete peste noapte. A doua zi, adica azi am circulat cu masina, am urcat pante, de toate. Acasa am deschis din nou capota sa vad cum stau cu nivelul. Cand am desurubat capacul de la vasul de expansiune au aparut bule in vas si a inceput sa creasca nivelul. Ciudatenia este ca din vas a inceput sa iasa SPUMA. Spuma alba curata. Dupa cateva secunde a inceput sa scada nivelul. Am turat-o de 2-3 ori si am observat ca la turare scade sesizabil nivelul, iar la revenire la relanti creste la loc. Si acum intrebarile: 1. De unde cresterea si scaderea nivelului in functie de turatie? 2. De unde spuma in vas? 3. Daca curge pe la capac nu trebuiau sa iasa si bulele pe acolo? Precizez ca inainte lichidul era curat (fara spume sau alte impuritati), si ca temperatura sta constanta undeva pe la mijlocul scalei. |
--------------------
Dacia 1410
Break 5 usi
1998
- SJ-03-WEN
|
|
Edu |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 33 Joined: 6 May 07 ![]() |
QUOTE(SJ-03-WEN @ 3 Dec 2007, 18:39) Si acum intrebarile: 1. De unde cresterea si scaderea nivelului in functie de turatie? 2. De unde spuma in vas? 3. Daca curge pe la capac nu trebuiau sa iasa si bulele pe acolo? Precizez ca inainte lichidul era curat (fara spume sau alte impuritati), si ca temperatura sta constanta undeva pe la mijlocul scalei. Am avut si eu scurgeri de lichid pe acolo, asta vara cand erau calduri insuportabile, mergeam cu masina in oras bara la bara, dar nu mi-a fiert apa. Deci nu cred ca e de acolo problema cu fiertul, decat daca nu ai mers fara apa si s-a bulit chiuloasa. Corectati-ma daca gresesc. 3 Dec 2007, 23:33: I-am scos cartonul de la radiator si nu a mai fiert, se comporta normal... deocamdata ![]() This post has been edited by Edu: 3 Dec 2007, 23:33 |
--------------------
Dacia
1300
1973
|
|
JDL |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 224 Joined: 18 September 06 From: Bucuresti ![]() |
De fiert cu bule iti fierbe pentru ca nu e aerisita instalatia, parerea mea.
Daca vrei sa-i faci aerisirea vezi ca erau mai multe topicuri pe aici pe forum cum ai putea face asta ![]() Acum motive din care-ti pot fierbe apa: 1. termocupla nu mai functioneaza deloc 2. termocupla nu-si face treaba la timp si-ti deschide ventilatorul prea tarziu 3. "conexiunea" ventilator - termocupla e stricata, verifica mufa, si piciorusele termocuplei, eventual curata-le bine 4. ventilatorul e busit (rare cazuri) si nu iti mai aeriseste radiatorul Ce-ti recomand: 1. Curata mufa ventilatorului si piciorusele termocuplei, vezi daca-ti merge, daca nu treci la urmatorul pas. 2. Testeaza ventilatorul conectandu-l la baterie, daca merge inseamna ca termocupla e de vina, e ieftina, 15ron parca, schimb-o, daca nu merge, inseamna ca ventilatorul e de vina, e vreo 80ron asta, ai grija cand testezi sa nu-ti prinzi degetele pe acolo sau sa faci vreun scurt. 3. Cu aceasta ocazie, fa-ti si aerisirea instalatiei! ![]() PS: daca nu ai electroventilator (cel prins de radiator in suporti metalici), si ai pale d-alea pe fulia de apa... nu stiu ce sa-ti zic ca nu ma pricep la d-aia. ![]() Multa bafta... e simplu ![]() |
--------------------
Dacia
1310Li
2004
|
|
SJ-03-WEN |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 97 Joined: 13 December 04 From: Cluj-Napoca ![]() |
Revin cu ceva detalii:
azi dimineata mi s-a intamplat acelasi lucru, am desfacut capacul de la vasul de expansiunea, dupa ce am ajuns la munca, si o gramda de bule de aer au inceput sa iasa, din nou cu spuma, si a crescut nivelul in vasul de expansiune. Tind sa cred ca spuma se formeaza tocmai barbotarii lichidului din vas cu acest aer care iese din instalatie, corectati-ma daca gresesc. Mentionez ca lichidul in vas este RECE, deci nu cred ca e vorba de fierbere, iar pe la capac curge in continuare, toate sunt ude p-acolo. Eu credeam ca stiu cum functioneaza circuitul de racire la dacie dar acum nu inteleg ce se intampla. De unde vine aerul, ma ales ca poate sa iasa nestingherit pe la capacul pompei, pe unde curge si apa. This post has been edited by SJ-03-WEN: 4 Dec 2007, 07:55 |
--------------------
Dacia 1410
Break 5 usi
1998
- SJ-03-WEN
|
|
Minel |
![]()
Post
#12
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
Parerea mea ar fi ,daca tot stai cu capacul de la pompa de apa in portbagaj ,pune mana schimba-l ,verifica termostatul,aeriseste instalatia cum trebuie si atunci da detalii, te-ai gandit ca daca apa se scurge pe la capac pe acolo intra si aer in instalatie ,iar temperatura de fierbere a apei intr-un mediu etans este mai mica decat intru-un mediu neetans , asa ca pt binele si linistea ta financiara nu mai circula asa cu ea si rezolva-i problema ,bafta !!!
|
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
SJ-03-WEN |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 97 Joined: 13 December 04 From: Cluj-Napoca ![]() |
Da Minel, sunt perfect de acord cu tine, capacul ar trebui schimbat cat mai repede, dar pana vineri cel mai devreme nu are nici o sansa. In al doilea rand punctul de fierbede al apei creste odata cu presiunea, deci intr-un mediu etans va fierbe mai tarziu decat intr-unul neetans, probabil ca asta ai vrut sa zici si tu. Si in al treilea rand, intr-adevar pe la capacul pompei de apa poate sa intre linistit aerul, dar nu poate sa iasa linistit tot pe acolo? de ce iese in borcan? Si repet: apa in vasul de expansiune NU FIERBE. Si nu cred ca fierbe nici in instaltie deoarece pe furtune pot sa tin mana fara mari probleme. Nici nu avea cand sa se incalzeasca foarte tare, ca de acasa pana la munca am facut 7 kM dimineata pe frig
|
--------------------
Dacia 1410
Break 5 usi
1998
- SJ-03-WEN
|
|
Minel |
![]()
Post
#14
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
Ai inteles bine ,apropo sa nu ai cumva colmatate furtunele ,le-as verifica si curata pe toate inclusiv o verificare vizuala a termostatului ,apoi treci al radiator daca tot te pui vineri ,sau, ma rog, pe treaba ,ia tot la mana si sa speram sa nu fie garnitura ,bafta
Mi s-a intamplat si mie faza cu apa in borcan cand am montat invers termostatul ![]() |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
JDL |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 224 Joined: 18 September 06 From: Bucuresti ![]() |
Nu cred ca are nici o treaba capacul ala, pentru ca dupa ce faci o aerisire instalatiei, mie personal, mecanicul mi-a zis sa nu strang la maxim capacul, sa-l las mai desfacut unpic, nu mai stiu de ce exact... la mine e mai desfacut de aproape 1 luna si nu are nici pe naiba, pe acolo in nici un caz nu-ti intra aer in instalatia de incalzire, cel putin atata timp cat acel vas de expansiune e plin pana la liniuta de MAX.
![]() Fa ce ti-am zis eu ieri, si o vei rezolva. ![]() |
--------------------
Dacia
1310Li
2004
|
|
Minel |
![]()
Post
#16
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
@JDL
Nu cred ca vorbim de acelasi capac ,eu discutam de capacul de la pompa de apa nu de la vasul de expansiune iar acela de la vasul de expansiune are o supapa care deschide daca nu ma insel la 0,8 bari, deci citeste mai atent posturile !!! ![]() |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
JDL |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 224 Joined: 18 September 06 From: Bucuresti ![]() |
Asa e nu vorbeam de acelasi capac. sorry.
![]() |
--------------------
Dacia
1310Li
2004
|
|
cosminus |
![]()
Post
#18
|
Membru Group: Members Posts: 149 Joined: 18 September 07 ![]() |
Daca curge apa la pompa de apa ai urmatoarea problema: cand motorul este oprit, apa se raceste si se contracta, iar in loc sa-ti traga apa din borcan trage aer care se strange sus in bloc exact unde e garnitura de chiuloasa. Nefind apa care sa raceasca, garnitura se arde, desigur nu imediat, in timp in fuctie de cum se merge, cat timp si aer intra si in ce anotimp.
|
--------------------
Dacia
Berlina
2004i
|
|
SJ-03-WEN |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 97 Joined: 13 December 04 From: Cluj-Napoca ![]() |
Revin cu alte detalii incriminatorii. Cand am plecat azi de la servici am lasat destrans capacul de la vasul de expansiune (m-am gandit eu ca nu se mai acumuleaza aer in instalatie si iese el singur pe acolo). La semafor dupa nici 600 de m, urca temperatura brusc la 90 de grade conform indicatorului de bord, dupa care scade inapoi tot brusc, de asemenea motorul da semne sa moara. Trag pe dreapta deschid capota si infiletez capacul vasului de expansiune la loc. Lichidul era rece. La urmatorul semafor chiar dupa intersectie motorul moare brusc. Reusesc sa-l pornesc foarte greu, dupa care imi continuu drumul pana acasa. Acul indicator al temperaturii lichidului de racire s-a stabilizat pe la mijlocul scalei, caldura in masina aveam. Ajuns acasa deschid din nou capota, desfac capacul vasului de expansiune din nou bulbuci de aer, accelerez de 2-3 ori mai apar niste bulbuci dupa care revine totul la normal. O las sa mearga singura 5 minute la relanti, o mai turez de vreo 3-4 ori ca sa urmaresc prezenta bulelor in vasul de expansiune. Nu a mai aparut nici o bula de aer. Am desfacut si capacul pe unde se toarna ulei si constat prezenta renumitilor "muci". Totusi ulei in lichidul de racire nu pare ca este, si uleiul duminca cand l-am verificat arata respectabil. Maine mai fac verificarea asta ca sa fiu sigur. Acuma intreb si eu: cum pot sa-mi dau eu seama daca chiar e arsa garnitura de chiuloasa? Ca n-as vrea sa ma leg la cap daca nu ma doare. Orice idee e binevenita.
This post has been edited by SJ-03-WEN: 4 Dec 2007, 18:57 |
--------------------
Dacia 1410
Break 5 usi
1998
- SJ-03-WEN
|
|
SJ-03-WEN |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 97 Joined: 13 December 04 From: Cluj-Napoca ![]() |
Am fost si la un mecanic, de cartier ce-i drept, care mi-a zis ca nu e garnitura de chiuloasa. Mi-a zis sa schimb doar capacul de la pompa de apa si sa aerisesc bine. Sper sa-l schimb maine. Duminica eventual, revin cu detalii.
|
--------------------
Dacia 1410
Break 5 usi
1998
- SJ-03-WEN
|
|
perfinox |
![]()
Post
#21
|
Membru incepator Group: Members Posts: 31 Joined: 27 May 11 ![]() |
Postez ceva care sper sa fie util, in ideea ca poate sunt unii care nu stiu. Sa nu mergi fara termostat vara, daca chiar ai probleme cu racirea vara (radiator mic, depuneri in instalatie) poti pune un termostat care deschide la temperaturi mai mici. Termostatul are rolul lui in instalatia de racire si mentine motorul in regim optim de functionare, daca mergi fara termostat in primul rand iti creste consumul pentru ca motorul se va incalzi foarte greu.In instalatie trebuie sa fie antigel toata durata anului, nu numai iarna, deoarece vara antigelul din instalatie asigura o racire mult mai buna decat apa ,avand un punct de fierbere mai inalt. Deci antigel+apa distilata toata perioada anului, indiferent de sezon
|
--------------------
renault
clio v6
2010
- NT 05 WVR
|
|
nikuniku |
![]()
Post
#22
|
![]() Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe Group: Members Posts: 2.862 Joined: 14 January 11 From: bucuresti ![]() |
perfinox ce mare descoperire ai facut? chiar crezi ca nu stia nimeni?
|
--------------------
opel zafira
f75
1.6-16valve
|
|
maho |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.217 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
O avea omul nevoie de posturi, ca l-a si dublat.
|
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
nikuniku |
![]()
Post
#24
|
![]() Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe Group: Members Posts: 2.862 Joined: 14 January 11 From: bucuresti ![]() |
maho---dar sa nu dezgroape mortii de acum 5-6 ani,sa vina cu ceva de actualitate
|
--------------------
opel zafira
f75
1.6-16valve
|
|
Leo0608 |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.108 Joined: 13 September 08 ![]() |
QUOTE(perfinox @ 11 Nov 2012, 08:43) Postez ceva care sper sa fie util, in ideea ca poate sunt unii care nu stiu. Sa nu mergi fara termostat vara, daca chiar ai probleme cu racirea vara (radiator mic, depuneri in instalatie) poti pune un termostat care deschide la temperaturi mai mici. Termostatul are rolul lui in instalatia de racire si mentine motorul in regim optim de functionare, daca mergi fara termostat in primul rand iti creste consumul pentru ca motorul se va incalzi foarte greu.In instalatie trebuie sa fie antigel toata durata anului, nu numai iarna, deoarece vara antigelul din instalatie asigura o racire mult mai buna decat apa ,avand un punct de fierbere mai inalt. Deci antigel+apa distilata toata perioada anului, indiferent de sezon ce-a zis, a zis corect ![]() |
--------------------
logan
pentru?
200x
- X XX XXX
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 2nd May 2025 - 03:47 |