DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Probleme la pornire

vitamina
post 4 Jan 2010, 11:33
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 273
Joined: 4 January 10




Salut!
Scriu pentru prima oara si sper sa scriu corect.Am o Dacia Berlina din 1993.Cam de cand a venit frigul,adica din noiembrie,dimineata a inceput sa imi invarta foarte greu cand rotesc cheia in treapta demaror a contactului.Dupa vreo 5-6 chei, porneste.Daca o opresc imediat si vreau sa o mai pornesc iarasi,imi trage cheia din mana.Bateria este noua,Varta de 60Ah,si dupa o noapte de ger,mi-a indicat pe voltmetru 12,6V.La alternator i-am schimbat carbunii,rulmentii,si i-am schimbat diodele cu unele de la Bosch care se pun pe Dacia Logan.La electromotor i-am schimbat periile,i-am curatat rotorul de carbune si i-am schimbat cele doua bucse de bronz. blink.gif
Multumesc!
Si inca un amanunt!Cand porneste merge intrerupt un minut pana se incalzeste.Bujiile sunt Renault si sunt aproape noi.Acelasi fenomen si cu marcile Bosch,Eyquem si bineinteles Sinterom.Cel mai rotund merge cu cele pe care scrie Renault!Scuze ca am uitat sa scriu si asta de la inceput.

This post has been edited by vitamina: 4 Jan 2010, 14:34


--------------------
Dacia Solenza Scala 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
varu_vyyp
post 4 Jan 2010, 11:56
Post #2


Membru


Group: Members
Posts: 133
Joined: 30 April 09




eu sunt de parere ca este greoi motroul. Eu am 2 dacii, una proneste la sfert si la -12 grade iar cealalta care e din 2000 porneste foarte greu.
caut si eu raspuns la intrebarea ta.


--------------------
dacia 1300 berlina 1984
veata si acordeoane!...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pirvumark
post 4 Jan 2010, 15:45
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 472
Joined: 30 September 09




cu aprinderea cum stai. e reglat bine avansul initial ? poate e prea mic! si nu te mai intreb daca ii tragi socul.

eu pe frig o pornesc astfel:
2 pedale pana la fund la acceleratie, astept 5 secunde , pun contactul, trag socul, calc ambreiajul si poc, porneste, oricat de frig. las socul max 5 secunde dupa care o tin constant turata din acceleratie. eu i-am facut si acceleratie de mana si o las turata cat vreau singurica, fara sa stau cu piciorul pe pedala. astfel pot sa ma duc in casa sau sa fac altceva si numai bine cand ma urc in ea este gata calda si dezaburita.


vezi si culbutorii! nu sunt prea stransi?

This post has been edited by pirvumark: 4 Jan 2010, 15:51


--------------------
dacia 1310 - GL-03-ZVI 1987/tx/1289cc
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
N E S
post 4 Jan 2010, 16:00
Post #4


Big Daddy


Group: Members
Posts: 672
Joined: 11 April 09
From: Constanta




acceleratie de mana? suna bine. poti explica putin?


--------------------
Dacia 1310L 1999
I may look nice,
But I drive like a motherfucker !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vitamina
post 4 Jan 2010, 16:21
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 273
Joined: 4 January 10




Salut din nou!Cu aprinderea stau astfel:am platina de electroprecizia,fisele sunt noi.Avansul e reglat pe tester si prin comparatie cu cel reglat la scanteie cu volanta la semn nu este o diferenta decat d max 1 grad.Am aprindere electronica facuta de un profesor universitar,copiata de la motoarele pe injectie,dar verificata cu osciloscopul catodic sa dea semnalul care trebuie.Pana sa dfea frigul in toamna asta,exact asa imi mergea si mie:pornea la sfert,si cu soclul tras se invartea frumos fara probleme.Acum pana se incalzeste daca nu o tin din acceleratie moare cu tot soclul tras.In rest masina trage in sarcina foarte bine.Merg un pic mai sportiv,viteza medie cam 120km/h.Am un filtru sport de aer,si evacuarea tot sport,dar doua ierni mi-a mers fara probleme daca ii puneam un carton in fata la radiator.Culbutorii sunt reglati la 0,15 la admisie si 0,20 la evacuare.
Multumesc pentru raspuns.

This post has been edited by vitamina: 4 Jan 2010, 16:33


--------------------
Dacia Solenza Scala 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdyMND
post 4 Jan 2010, 17:04
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 576
Joined: 24 May 07
From: Timisoara




Ulei probabil 20w-50 care se face marmelada cand e frig. Poti sa ai mama bateriilor, tot greu invarte la rece.


--------------------
Renault Laguna 3 2.0 dci - 150 - 4Control
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vitamina
post 4 Jan 2010, 17:23
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 273
Joined: 4 January 10




Adevarul este ca am exact 20W-50,marca ELF.E Uleiul l-am pus cand i-am schimbat setul motor si am in jur de 6000 de km cu el.Dupa ce reusesc sa o pornesc ,toata ziua nu mai am probleme.Dar dimineata e ca si cum as avea o baterie cu 9V in loc de 12.O sa ii schimb uleiul cu unul de iarna mai subtire si o sa vad ce se intampla.
Multumesc!


--------------------
Dacia Solenza Scala 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
krapcarasu
post 4 Jan 2010, 18:14
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.912
Joined: 25 November 08
From: Suceava




ai facut setul si ai pus direct 20w-50? schimburi in rodaj nimic?


--------------------
Renault Megane 1.4 16 v - sv 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vitamina
post 4 Jan 2010, 18:35
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 273
Joined: 4 January 10




Da.Am mers un pic mai moderat vreo 1500-2000 de km pana s-a mai lasat motorul,adica nu am depasit 90.La ce schimburi te referi?


--------------------
Dacia Solenza Scala 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
robbygh
post 4 Jan 2010, 18:43
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 41
Joined: 15 September 09




se merge un anumit nr de km cu un ulei apoi se schimba.la asta se refera.
e important sa mergi ceva mai moderat in perioada de rodaj, dar trebuie sa schimbi si uleiul.


--------------------
dacia 1310 - is.04.... 1997
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vitamina
post 4 Jan 2010, 18:48
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 273
Joined: 4 January 10




Am inteles.Mecanicul mi-a recomandat sa il schimb la 5000 de km.Eu am depasit cu 1000 de km.Sper sa nu fie foarte grav.Motorul e oarecum silentios,si uleiul se mai tine,adica nu curge pe joja.Eu stiu ca elf-ul este aproximativ pentru 10000 de km.
Multumesc!

This post has been edited by vitamina: 4 Jan 2010, 18:50


--------------------
Dacia Solenza Scala 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
krapcarasu
post 4 Jan 2010, 19:26
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.912
Joined: 25 November 08
From: Suceava




iti spun cum am facut eu: dupa 500km schimb( a fost ulei de 11lei/l 15w-40) , dupa inca 2500 schimb(aral 15w-40, 21 lei/l), de atunci am mai facut 2-3000, voi schimba la 5-6000-la asta se refera mecanicul, dupa rodaj 5-6000, acum fiecare face ce vrea cu mot lui

This post has been edited by krapcarasu: 4 Jan 2010, 19:27


--------------------
Renault Megane 1.4 16 v - sv 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vitamina
post 4 Jan 2010, 19:46
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 273
Joined: 4 January 10




Asa este.O sa incerc sa il schimb cat de repede pot,si sper sa scap si de problema cu invartitul greu dimineata.
Multumesc!


--------------------
Dacia Solenza Scala 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dragoselu
post 4 Jan 2010, 20:00
Post #14


SB-12-UST


Group: Members
Posts: 680
Joined: 5 November 06
From: Sibiu




Carburatorul cum e? Poate ar trebui curatat! Eu am curatat carburatorul, inlocuit filtrul de aer, pus bujii Renault, platina noua, capac delcou nou, fise Tesla, filtre benzina noi, ulei subtire de iarna si benzina de 99+ de la Petrom, trag socul 3/4 sau la maximum daca e foarte frig si porneste la sfert de cheie (fara a apasa pedala de acceleratie), nu are voie sa faca figuri!

This post has been edited by dragoselu: 4 Jan 2010, 20:02


--------------------
Volkswagen Passat TDI - GL-11-UST 1996
[SIZE=14]Nicio masa fara usturoi![/SIZE]
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vitamina
post 4 Jan 2010, 20:50
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 273
Joined: 4 January 10




Sunt convins ca nu are voie sa faca figuri.Benzina tot 99+ ii pun si eu.Ideea cu capacul de delcou o sa o incerc.Datorita aprinderii electronice p care o am,cu platina nu mai am f mare treaba,deoarece curentul asupra ei s-a micsorat f mult.Distanta am avut-o in vedere si e buna.Invartitul greu nu cred ca are legatura cu carburatorul.Are tendinta sa porneasca dar pur si simplu nu are putere.Trebuie sa incerc de vreo 5-6 ori la automat.
Multumesc oricum!


--------------------
Dacia Solenza Scala 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
unikat45
post 4 Jan 2010, 21:09
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 375
Joined: 4 May 06




si la mine face tot asa...uleiul e to 20w50 dar e MOL..... dar electromotorul invarte mai viguros decat pare ca descrii tu...poate nu ai curatat suficient colectorul de la rotor... mai mult la mine se mainifesta si urmatorul fenomen... o ia numai cu accelelratia la fund dupa vreo cateva ture de dat la cheie...mai intreb inca specialisti mai vechi ca la mine inca e in ceata situatia..


--------------------
Dacia 1310 Dacia 1310 - IS 01882 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vitamina
post 4 Jan 2010, 21:38
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 273
Joined: 4 January 10




Ideea e ca si atunci cand porneste,tot extrem de greu se invarte.Eu apas acceleratia de 3 ori la podea,si ii trag socul cam la jumatate.Daca s-ar invarti asa cum trebuie cu siguranta ar porni din prima.Nu-i nevoie sa apas acceleratia la blana.
Multumesc pt raspuns!


--------------------
Dacia Solenza Scala 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dragoselu
post 5 Jan 2010, 07:54
Post #18


SB-12-UST


Group: Members
Posts: 680
Joined: 5 November 06
From: Sibiu




Mergi la un electrician sa verifice electromotorul, carbunii, am trecut si eu prin asa problema, eu am baterie de 70 A pe masina si ma trezisem ca invartea a naibii de greu electromotorul, am mers la electrician, s-a uitat la electromotor, a zis carbunii, i-a inlocuit si acuma merge brici! In dimineata asta mi-a pornit la sfert de cheie, ora 4, ger, socul tras la maximum, fara sprit! smile.gif


--------------------
Volkswagen Passat TDI - GL-11-UST 1996
[SIZE=14]Nicio masa fara usturoi![/SIZE]
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pirvumark
post 5 Jan 2010, 09:58
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 472
Joined: 30 September 09




in legatura cu cceleratia de mana.
am facut-o din vechiul sistem de sufe de la faruri.
am cumparat 1RON, o sufa de frana de bicicleta.
sistemul cu buton rotativ din bord din care reglai "inaltimea" farurilor.
un capat de cablu din vechiul sistem pe care bagi sufa.
acel sistem cu buton in care se prinde cablul l-am mutat undeva in stanga usii de la torpedou (in partea opusa butonului de soc, dar un pic mai jos).
am tras cablul de la el, pana la capac culbutori pe langa cablul de acceleratie, unde sunt prinse de aceeasi clema pe capac.
am dat gaura in surubul de 13 sau de cat e, ce tine cablul de acceleratie si am trecut sufa prin el.
am prins sufa cu un surub tip cel ce tine sarma la soc la capac carburator.
si gata
rotesti de buton se accelereaza. simplu.
o sa pun si poze
de acolo o sa intelegeti cel mai bine

This post has been edited by pirvumark: 5 Jan 2010, 09:58


--------------------
dacia 1310 - GL-03-ZVI 1987/tx/1289cc
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vitamina
post 5 Jan 2010, 17:56
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 273
Joined: 4 January 10




Multumesc pentru raspunsuri.Carbunii sunt noi la electromotor.Revin dupa ce schimb uleiul si va tin la curent!


--------------------
Dacia Solenza Scala 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ciufulitul
post 5 Jan 2010, 23:57
Post #21


Membru incepator


Group: Members
Posts: 55
Joined: 5 January 10




salut,am si eu aceeasi problema, cu pornitul nu greu....foarte greu , pe timp geros.
dar sa va spun necazul meu pe etape :
1. de cand a dat gerul,invarte greu electromotorul,la inceput facea figuri doar la prima cheie,apoi am schimbat carbunele de pe stator si a dat semne ca isi revine...acum de cand cu zapada care a dat-o inainte de sarbatori am avut o alta problema...(mentiune:
masina nu o tin in garaj...nu am asa ceva)...deci,a intrat zapada pe la motor din cauza vantului,eu nu am de lucru si de dimineata la prima ora ma urc grabit in masina,pac cheie,porneste.....si dupa cateva secunde moare....mai dau o cheie,nu vrea...si tot asa pana mi-am dat seama ca de fapt s-a dus capacul delcou,a crapat saracul la toate fisele, inclusiv fisa centrala....si apucate si schimba:capac delcou nou,platina noua,condensator nou,fise noi,bujii noi,am dat carburatorul jos,l-am spalat, l-am reglat,
si a doua zi de dimineata l-am pus la loc,a pornit la sfert,mi-a mers masina pana acum trei zile fara probleme,dar....
2. nu mai porneste...azi am dat si delcoul jos,l-am uscat,curatat,reglat,adica am reglat distanta intre contactele ruptorului cu lera,distanta 0,4 mm,l-am montat la loc,nu mai vrea...am pus si alta baterie de la un vecin,invarte dar nu porneste,la bujii imi ajunge scanteie slaba,nu stiu de unde sa mai incep...ajutati-ma va rog!

masina mea e dacia 1310 an '99 pe gpl




--------------------
dacia 1310 - hd-07-tkn 1999 berlina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
unikat45
post 6 Jan 2010, 00:41
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 375
Joined: 4 May 06




vitamina ...cauta o bobina buna...asa patesc si eu si mai am urmatoarele de facut: curatat carburatorul...la asta nu prea ma bag singur... si de schimbat bobina.. o am pe aia veche in portbagaj..una noua costa vreo 30 RON... nu are rost... incearca cu bobina de la un prieten poate ai sa obtii scantei mai viguroasa....daca reusesti da de veste...

anul trecut in iarna nu mi-a facut figuri si nici acum 2 ani.. pornea si la -20......pe benzina si pe urma treceam pe gaz........bobina era inca noua.. luata de ASAM ..si schimbata oarecum pe fuga....cand am cumparat-o am masurat-o cu ohmetrul avea vreo 3,5 ohmi acu la masuratori nu obtin decat 2,5..iar bujiile sunt negre de vreo juma de an...


--------------------
Dacia 1310 Dacia 1310 - IS 01882 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pirvumark
post 6 Jan 2010, 09:59
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 472
Joined: 30 September 09




ciufulitule, dar bujiile le-ai verificat? daca sunt afumate? da si o bujie jos. ai fi uimit cum o curatare a bujiilor face masina sa pornesca atunci cand nu vrea. chiar daca ai venit cu masina pe roti si in buna regula, mai ales daca zici ca iti ajunge si scanteia slaba. poate e bobina si ai mers cu ea asa, dand scanteie vai de capul ei si s-au afumat!
este o operatiune mai mult decat simpla


--------------------
dacia 1310 - GL-03-ZVI 1987/tx/1289cc
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vitamina
post 6 Jan 2010, 12:14
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 273
Joined: 4 January 10




Eu pe bobina am dat 50 de lei.Este romanesca,adica nu d import.E ce am gasit mai bun.Pe ohmetru imi arata 3,4 ohmi.La scanteie s-au uitat si un mecanic chiar duminica si a zis ca nu sunt probleme.Ideea este ca mie imi invarte foarte greu dimineata.E posibil ca din cauza scanteii slabe sa invarta greu?Nu cred.Multumesc!

This post has been edited by vitamina: 6 Jan 2010, 12:20


--------------------
Dacia Solenza Scala 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ciufulitul
post 6 Jan 2010, 22:06
Post #25


Membru incepator


Group: Members
Posts: 55
Joined: 5 January 10




eh...salut din nou,in seara asta am pornit masina lume...ce avea??enigma..am tras-ocu vecinu' si minune,a pornit,deci pana nu aplici tupeul nu iti mere masina,asta e si la raba patesc la fel,acum m-am invatat minte...apropo...bujiile le-am curata si uscat de 20 de ori ieri in marea confruntare cu dilema,nu au decat aproximativ 2 saptamani in care am facut in jur de 80 km cu masina,ture mici prin oras,deci...dacia tot dacie, mersi pentru ajutor!


--------------------
dacia 1310 - hd-07-tkn 1999 berlina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
unikat45
post 7 Jan 2010, 08:54
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 375
Joined: 4 May 06




pentru vitamina...cauzele învartitului greu pot fi mai multe:
a) electromotor defect... scurt pe colector..sau carbuni uzati sau frecare mare pe bucse
cool.gif ulei de vascozitate mare..(gen 20W50) care la temperaturi mici se face ca mierea.. aspect vizibil mai ales dimineata... peste noapte temperatura scade..
c) baterie slaba sau curent slab datorita unor pierderi de pe traseu pana la electromotor.....
in concluzie...e invers fata de ce ai spus tu...adica daca electromotorul are probleme

cu siguranta va trage mai mult curent de la baterie provocand o reducere a voltajului lucru care conduce inevitabil la o scanteie slaba....eu unu m-am lamurit nu am schimbat carbunii la timp si am pornit-o numai trasa...de vreo trei ori..dar asta nu e stil de a porni masina (nu sunt marele expert..dar unele lucruri le-am invatat din prostiile mele sau de pe forum de la persoane cu experienta mai bogata...)...incearca sa masori tensiunea la bornele bateriei in timp ce dai la cheie si nu porneste si compara valoarea obtinuta cu valoarea in gol (baterie fara consumatori)...mai mult verificarea scanteii prin metoda cu fisa apropiata de caroserie cere un pic de experienta... adica trebuie sa fi vazut inainte cam cum arata o scanteie de asta cum spunem noi albastra si viguroasa...in timpul compresiei presiunea din cilindrii motorului e de vreo 5..6 ori mai mare decat presiunea atmosferica..aici ar fi mai multe aspecte electrice de discutat..


--------------------
Dacia 1310 Dacia 1310 - IS 01882 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vitamina
post 10 Jan 2010, 11:12
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 273
Joined: 4 January 10




Salutare la toata lumea!
Am reusit si eu sa schimb uleiul ieri,i-am pus 10W-40,si azi dimineata a invartit mult ai bn,si a pornit de la prima cheie.Problema cu mersul intrerupt un minut dupa pornire,a disparut dupa ce mi-a reglat mecanicul amestecul de aer din carburator.Multumesc celor care mi-au raspuns!


--------------------
Dacia Solenza Scala 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 9th September 2025 - 01:28
Forum Renault