DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

123 Pages « < 107 108 109 110 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Noul vehicul de teren Dacia - Duster

caphonne
post 8 Jun 2010, 11:15
Post #3239


Membru autentic


Group: Members
Posts: 968
Joined: 22 August 06
From: Buc. Drumul taberei si Berceni




Da ce scrie in manualul Dusterului este mai mult decat bine si este valabil si pentru alte masini 4x4.Respecti ce ai scris mai sus ai masina nu respecti o termini instant.
Mai jos va postez modul de functionare al 4x4.Este modul general nu al unei masini anume dar va puteti face o idee si despre Duster.
Daca aveti timp cititi este destul de util.


''Foarte frecvent auzi intrebarea: Ce naiba e cu al doilea schimbator de viteze ? la ce foloseste ?
In primul rand e clar ca e vorba despre levierul reductorului. Cand si de ce il folosim urmeaza de vazut. In primul rand - de ce au unele masini nevoie de reductor . Practic pentru a transmite cuplu puntii fata atunci cand masina are nevoie de aderenta sporita. Mai simplu spus este o cutie de transfer. Orice vehicul care foloseste 4WD part time ruleaza in conditii normale cu spatele. Adica toata puterea masinii este transmisa printr-un cardan puntii spate. In conditii de drum alunecos ( apa, zapada, noroi sau macadam ) constatam adesea ca " fuge de spate " mai ales in momentele cand acceleram brusc. Atentie ! Cuplarea primei trepte a reductorului nu va imbunatati cuplul masinii ( nu realizeaza o multiplicare de cuplu ) ci doar imparte cuplul existent fata / spate intr-un raport 50% / 50%. In mod logic aderenta la sol se mareste ( acum ai 4 puncte de contact activ in loc de 2 ) dar cam atat.

Ce NU TREBUIE FACUT in 4x4 high sau prima treapta a redutorului.

In primul rand trebuie inteles ce se intampla sub tine cand ai activat 4x4 high . Tu apesi pedala de acceleratie, motorul produce un cuplu pe care il transmite mai departe cutiei de viteze, apoi reductorului care o distribuie pe punti. Ce se intampla mai departe cu fiecare roata ??!! Pai practic primeste JUMATATE din puterea destinata fiecarei punti. Cat timp masina merge drept totul e ok, indiferent de natura suprafetei sau - MAI ALES - viteza de rulare. Atat cele doua punti cat si fiecare dintre roti primeste un cuplu egal si MAI ALES acelasi numar de ROTATII PE MINUT. Dar ce se intampla la viraje ???
Fiecare roata parcurge un arc de cerc de diametru diferit si pentru a putea face asta si mai ales pentru a PUTEA VIRA fiecare roata va parcurge respectivul arc de cerc cu o rotatie diferita FORTAND cele 2 diferentiale - fata si spate . Este acel moment in care, in 4x4 simti ca masina trage de volan. Tot din cauza asta e foarte greu de manevrat un viraj PE LOC pe asfalt uscat.
Efectul acestui abuz poate fi extrem de trist - DISTRUGEREA DIFERENTIALULUI / DIFERENTIALELOR .

Atata timp cat se ruleaza pe teren alunecos tensiunile NU sunt la fel de mari; in mod bizar exact ce vrei sa eviti cand cuplezi 4x4 se intampla, adica rulezi intr-un derapaj controlat si permanent ; astfel rotile tensionate aluneca ( derapeaza )pe masura ce se tensioneaza dar efectul global e insesizabil sau slab sesizabil ( masina " trage de volan " ) si e relativ stabila . Insa tensiunile rezultate duc in timp la uzura celor 2 diferentiale.
Concluzie : NU se merge in 4x4 pe asfalt uscat niciodata si in nici un caz cu viteza mare.

CAND SE CUPLEAZA REDUCTORUL pe 4WD LOW

Reductorul are 2 pozitii de baza pentru 4x4 : cea discutata mai sus si inca una care presupune o multiplicare de cuplu. Astfel, acelasi motor transmite celor 4 roti un cuplu mai mare . Se foloseste in cazul in care se simte nevoia de tractiune suplimentara : la urcat / coborat pante abrupte, in noroi sau zapada mare sau in teren dificil cand se doreste controlul TOTAL al masinii. Ce trebuie stiut : NU SE merge niciodata cu viteza mare ( in LOW la cca 40 km /h esti in viteza a cincea la limita. Masina accelereaza mult mai bine si frana de motor e mult mai eficienta . Foarte rar se foloseste viteza 1 ; reductorul permite plecarea de pe loc cu a 2-a fara a forta ambreiajul - asta e de fapt pe langa cuplul multiplicat principala lui utilitate.
CONCLUZIE :
La parasirea asfaltului e utila cuplarea reductorului in 4WD High pentru a imbunatati aderenta.La majoritatea masinilor se poate face asta in mers pana intr-o anumita viteza ( specificata de fabricant). Rulati asa pana cand terenul da PRIMUL SEMN ca devine dificil, moment in care cuplati 4WD LOW . E bine sa faceti asta INAINTE de a ramane impotmoliti nu DUPA, s-ar putea sa nu ajute la nimic. In plus, in teren dificil nu puteti rula cu mai mult de 40 km / h - care e limita reductorului la majoritatea masinilor - in schimb aveti control total asupra masinii atat la acceleratie cat si la frana de motor ( cea mai indicata in teren ). In schimb protejati ambreiajul pe care altminteri il fortati la fiecare damb sau sleau. Folositi cat mai putin frana - in special atunci cand coborati o panta . Pantele se coboara in frana de motor ( orice franare instinctiva cu ambreiajul calcat rupe aderenta si te transforma in saniuta) si se urca in viteza a 2 -a sau chiar a 3-a daca nu sunt foarte abrupte. Daca motorul e bine reglat nu se opreste indiferent cat de incet mergi deci uita de ambreiaj si foloseste-l doar 1 secunda cat schimbati viteza. Nu rulati pe sosea in 4x4 decat pe plaie mare sau zapada. Nu se merge cu 160 km/h in 4x4 - in ACEST sistem de 4x4 - pentru ca stricati masina . Oricum daca simtiti nevoia sa mergeti cu viteza asta inseamna ca NU AVETI NEVOIE de 4x4.

Avantajele acestui sistem : fiabilitate, robustete, performanta sporita offroad.
Poate fi imbunatatit prin instalarea pe fiecare punte a unui diferential blocabil. Despre acesta - un topic separat la un moment dat.
E folosit la majoritatea masinilor vechi ( anii 80-90 ) si multe dintre cele noi ( in special pickup ).''
__________________


--------------------
Dacia Supernova 2003 Rapsodie rosu imperial
Skoda Octavia Facelift 1.6 MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
membru_DC
post 12 Jun 2010, 23:40
Post #3240


-


Group: Members
Posts: 1.149
Joined: 24 May 09




QUOTE(CGDBZ)
Eu nu am vazut nici unul  , deabia am vazut azi al treilea Sandero Stepway  smile.gif

eu am avut azi onoarea sa vad un Stepway 4X4 wink.gif

This post has been edited by membru_DC: 12 Jun 2010, 23:40


--------------------
- - - - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
asgard1955
post 13 Jun 2010, 09:12
Post #3241


membru


Group: Members
Posts: 1.665
Joined: 8 July 09
From: BH




Avea actibild 4wd de duster pe el ?

sau la asta te referi:

http://www.promotor.ro/hobby-concepte-auto...hibrida-6389391

This post has been edited by asgard1955: 13 Jun 2010, 09:36


--------------------
Dacia Duster Laureate 1.6 16V 4x4 Noir Nacre 2011
"Uite, copilul meu, exista doua puteri in lume: Dumnezeu si Diavolul. Depinde cu cine se inrudeste cineva. Eu sunt cu Dumnezeu, cu Hristos."Pr. Paisie
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vali222
post 13 Jun 2010, 10:50
Post #3242


Membru incepator


Group: Members
Posts: 15
Joined: 6 June 10




Imi doresc un Duster. Va rog sa-mi spuneti si mie cum se comporta in teren accidentat? De exemplu pot sa urc cu el pana la Pestera, in Bucegi ? Dar pana la Babele, tot in Bucegi? Multumesc


--------------------
hyundai accent diesel 2006 - ph02xtz
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C@talin
post 13 Jun 2010, 11:09
Post #3243


Dealer autorizat droguri/Stil romantic: Sef.


Group: Members
Posts: 5.405
Joined: 5 December 05
From: cucu




la babeleurci si cu trabantu tongue.gif


--------------------
Range Rover V8 5.0 Vogue SE - B 666 IAD
Sold my soul to the devil for the Range.
Ladies if you wanna hang with me, you need a good rope .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vali222
post 13 Jun 2010, 12:25
Post #3244


Membru incepator


Group: Members
Posts: 15
Joined: 6 June 10




QUOTE(C@talin @ 13 Jun 2010, 12:09)
la babeleurci si cu trabantu tongue.gif
*


ok. merci. atunci te rog sa-mi spui alte trasee unde pot sa urc numai cu aceasta masina...


--------------------
hyundai accent diesel 2006 - ph02xtz
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
membru_DC
post 13 Jun 2010, 13:20
Post #3245


-


Group: Members
Posts: 1.149
Joined: 24 May 09






--------------------
- - - - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
yoncv
post 13 Jun 2010, 18:05
Post #3246


Membru ochelarist


Group: Members
Posts: 439
Joined: 28 September 06
From: Craiova




QUOTE(vali222 @ 13 Jun 2010, 12:25)
ok. merci. atunci te rog sa-mi spui alte trasee unde pot sa urc numai cu aceasta masina...
*


Asa ceva nu exista

This post has been edited by yoncv: 13 Jun 2010, 18:05


--------------------
VW Jetta 2017 - dj-17-???
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vali222
post 13 Jun 2010, 18:28
Post #3247


Membru incepator


Group: Members
Posts: 15
Joined: 6 June 10




QUOTE(yoncv @ 13 Jun 2010, 19:05)
Asa ceva nu exista
*


Scuze. Am fost neclar. Ma refeream la trasee montane si nu numai, mai dificile , pe care as putea sa la abordez cu aceasta masina si pe care nu le-as putea strabate cu altele( cum a zis cineva " cu trabantu" sau cu alte masini, berline obisnuite). ms


--------------------
hyundai accent diesel 2006 - ph02xtz
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristy10
post 13 Jun 2010, 22:34
Post #3248


Membru incepator


Group: Members
Posts: 26
Joined: 21 March 10




@vali

daca te dau banii afara, ia-ti duster insa tind sa cred ca la 4X2 nu e cu nimic mai breaz decat logan berlina, asta ca sa comparam masini din aceeasi gama - dacia


--------------------
dacia solenza 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
slider2
post 13 Jun 2010, 22:39
Post #3249


doar membru si atat


Group: Members
Posts: 3.630
Joined: 15 April 08




la 4x2 singurele avantaje (pentru unii) sunt:
- garda la sol mai inalta
- pozitia la volan mai inalta
- unghiurile de degajare si de ataca mai bune

pentru un rulaj obisnuit (oras + vacante, concedii, weekenduri prin zone rurale) este arhi-suficient un logan, ba unde mai pui ca iti mai raman si bani...

This post has been edited by slider2: 13 Jun 2010, 22:39


--------------------
symboala neagra 2008
mormantul n-are decat o singura usa... intrarea... atat.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
caphonne
post 14 Jun 2010, 08:29
Post #3250


Membru autentic


Group: Members
Posts: 968
Joined: 22 August 06
From: Buc. Drumul taberei si Berceni




QUOTE(membru_DC @ 13 Jun 2010, 00:40)
QUOTE(CGDBZ)
Eu nu am vazut nici unul  , deabia am vazut azi al treilea Sandero Stepway  smile.gif

eu am avut azi onoarea sa vad un Stepway 4X4 wink.gif
*



Ahhh exista asa ceva??? biggrin.gif

<span class='edit'>14 Jun 2010, 09:32:</span>
QUOTE(vali222 @ 13 Jun 2010, 11:50)
Imi doresc un Duster. Va rog sa-mi spuneti si mie cum se comporta in teren accidentat? De exemplu pot sa urc cu el pana la Pestera, in Bucegi ? Dar pana la Babele, tot in Bucegi? Multumesc
*



Poti sa mergi lejer cu Dusterul la Pestera (am vazut toate tipurile de masini acolo Logane ,Megane, Octavia,Matiz etc) la Piatra Arsa, pana la Babele nu stiu ca nu am mers pe drumul '' auto'' sa vad cum este dar ca idee drumul spre Pestera chiar si un pic mai greu il poate face lejer.

This post has been edited by caphonne: 14 Jun 2010, 09:27


--------------------
Dacia Supernova 2003 Rapsodie rosu imperial
Skoda Octavia Facelift 1.6 MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
slider2
post 14 Jun 2010, 09:27
Post #3251


doar membru si atat


Group: Members
Posts: 3.630
Joined: 15 April 08




[quote=caphonne,14 Jun 2010, 08:29]
eu am avut azi onoarea sa vad un Stepway 4X4 wink.gif
*

[/quote]

Ahhh exista asa ceva??? biggrin.gif

*

[/quote]

uite aici http://www.daciaclub.ro/Dacia-Hamster-t184281.html


--------------------
symboala neagra 2008
mormantul n-are decat o singura usa... intrarea... atat.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
caphonne
post 14 Jun 2010, 09:29
Post #3252


Membru autentic


Group: Members
Posts: 968
Joined: 22 August 06
From: Buc. Drumul taberei si Berceni




M-am uitat la Hamster pana mea la ce nume are .....doar ca nu inteleg urmeaza sa apara pe strazi a aparut deja sau este doar un ''concept'' ? biggrin.gif
Gata m-am lamurit.

This post has been edited by caphonne: 14 Jun 2010, 09:31


--------------------
Dacia Supernova 2003 Rapsodie rosu imperial
Skoda Octavia Facelift 1.6 MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
puyutzu07
post 14 Jun 2010, 22:22
Post #3253


Membru incepator


Group: Members
Posts: 44
Joined: 9 January 09




credema ca am testat si am vz e poate..m-a uitmit inca nu am vrut sa o bag in noroaie dalea mari dar pe pante si obstacole face fata cu brio...la babele ajungi lejer...nu te convingi decat conducand...eu inca sunt uimit de ce poate.


--------------------
Dacia logan 1.5Dci 85hp 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
caphonne
post 15 Jun 2010, 08:30
Post #3254


Membru autentic


Group: Members
Posts: 968
Joined: 22 August 06
From: Buc. Drumul taberei si Berceni




Cand oi ajunge la Babele sa ne spui si noua eu iti garantez ca acum dupa iarna s-ar putea sa ai probleme dar iti urez bafta si daca ai de gand sa te duci acolo nu te duce singur mai ia cu tine o masina tot 4x4 eventual.


--------------------
Dacia Supernova 2003 Rapsodie rosu imperial
Skoda Octavia Facelift 1.6 MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
puyutzu07
post 15 Jun 2010, 12:56
Post #3255


Membru incepator


Group: Members
Posts: 44
Joined: 9 January 09




oricum nu plec singur o sa iau mai multe chiar si mai dotate ca a mea..dar oricum am urcat si acum un an si daca e lafel nu imi fac probleme.


--------------------
Dacia logan 1.5Dci 85hp 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
caphonne
post 15 Jun 2010, 13:05
Post #3256


Membru autentic


Group: Members
Posts: 968
Joined: 22 August 06
From: Buc. Drumul taberei si Berceni




Vezi sa nu-ti iei vreo 60 mil amenda pentru ca esti in rezervatie iar Rangerii chiar isi fac treaba.


--------------------
Dacia Supernova 2003 Rapsodie rosu imperial
Skoda Octavia Facelift 1.6 MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rtBK
post 15 Jun 2010, 13:17
Post #3257


Unique like everyone else


Group: Members
Posts: 3.955
Joined: 19 January 08
From: Bucuresti




puyutzu07, nu te duce cu anvelope standard... atat zic smile.gif


--------------------
Renault Clio 4GT Line 2017

Trek Valencia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
caphonne
post 15 Jun 2010, 13:22
Post #3258


Membru autentic


Group: Members
Posts: 968
Joined: 22 August 06
From: Buc. Drumul taberei si Berceni




Chiar ce cauciucuri ai pe ea?


--------------------
Dacia Supernova 2003 Rapsodie rosu imperial
Skoda Octavia Facelift 1.6 MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Squirrel
post 15 Jun 2010, 13:27
Post #3259


Captain of Black Pearl™…


Group: Members
Posts: 4.466
Joined: 13 March 08
From: partea mea: Drum bun!




Continental sau Michelin? Că doar nu au început să livreze Motrio…


--------------------
Dacia Duster 2010 1,6 16v 4Ś4 Laureaté Noir Nacré - RO 44 AWD
Fire, walk with me...in 4 strokes, water cooled.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
caphonne
post 15 Jun 2010, 13:29
Post #3260


Membru autentic


Group: Members
Posts: 968
Joined: 22 August 06
From: Buc. Drumul taberei si Berceni




Pai de asta intrebam ca alea Michelin stiu ca sunt M+S si sunt destul de bune ca profil si pe pamant, noroi...


--------------------
Dacia Supernova 2003 Rapsodie rosu imperial
Skoda Octavia Facelift 1.6 MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rtBK
post 15 Jun 2010, 17:38
Post #3261


Unique like everyone else


Group: Members
Posts: 3.955
Joined: 19 January 08
From: Bucuresti




fara niste all terain-uri n-as pleca de acasa smile.gif
0705tr_35_z 2005_nissan_frontier bf_goodrich_all_terrain.jpg

This post has been edited by rtBK: 15 Jun 2010, 17:38


--------------------
Renault Clio 4GT Line 2017

Trek Valencia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
caphonne
post 15 Jun 2010, 18:11
Post #3262


Membru autentic


Group: Members
Posts: 968
Joined: 22 August 06
From: Buc. Drumul taberei si Berceni




da dar mai scoti si 16-20 bulioane .Da uite aici ca merge si cu M-S_uri.

eu cu fosta ...masina sad.gif


--------------------
Dacia Supernova 2003 Rapsodie rosu imperial
Skoda Octavia Facelift 1.6 MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 15 Jun 2010, 20:09
Post #3263


-


Group: Members
Posts: 22.604
Joined: 19 April 05
From: Romania




QUOTE(rtBK @ 15 Jun 2010, 18:38)
fara niste all terain-uri n-as pleca de acasa smile.gif
O da, sa vezi ce rezista legatura cu solul la Duster in timp daca il echipezi cu asa ceva.


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
puyutzu07
post 15 Jun 2010, 21:25
Post #3264


Membru incepator


Group: Members
Posts: 44
Joined: 9 January 09




Am continental M+S pe ea.o sa incerc cu astea.Acum un an am urcat cu subaru cu cauciucuri de vara fara probleme.Deocamdata nu sunt fonduri pntru A/t-uri.


--------------------
Dacia logan 1.5Dci 85hp 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Boggy22
post 15 Jun 2010, 22:27
Post #3265


Membru


Group: Members
Posts: 154
Joined: 3 September 06




Continental CrossContact LX cica sunt bune si pe asfalt si pe langa. Era o brosura pdf pe-aici in care erau cotate ca si "bune la toate". N-as pune AT-uri pe ea, cand e masina "de oras" pana la urma, pentru un bucurestean. Cine are finante sa-si cumpere cauciucuri AT, separate, de plecare pe munte, e un om fericit.

This post has been edited by ValBo: 15 Jun 2010, 22:28


--------------------
Renault Megane 2.2 2007
1.5dci 106cp @ 125cp (320nM - pe dyno)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rtBK
post 15 Jun 2010, 23:20
Post #3266


Unique like everyone else


Group: Members
Posts: 3.955
Joined: 19 January 08
From: Bucuresti




toate-s bune din fabrica...stim...


--------------------
Renault Clio 4GT Line 2017

Trek Valencia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 15 Jun 2010, 23:51
Post #3267


-


Group: Members
Posts: 22.604
Joined: 19 April 05
From: Romania




Dusterul este ca si urmasul "papucului". Este mai modern, dar nu poate sa duca ca orice alta masina de teren.

This post has been edited by IRONICK: 15 Jun 2010, 23:53


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aphophis
post 16 Jun 2010, 08:21
Post #3268


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.491
Joined: 14 January 06




da nici de ras nu se face din ce am vazut prin video-uri. SUnt convins ca sunt suv-uri mai pretentioase care nu pot face in teren greu ce face dusterul smile.gif da tot dusterul e de kko nu? radmasa.gif

This post has been edited by aphophis: 16 Jun 2010, 08:21


--------------------
Kia Rio 2021 - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
123 Pages « < 107 108 109 110 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 5th June 2025 - 08:28
Forum Renault