Dacia 1100, de toate
![]() ![]() ![]() |
Dacia 1100, de toate
mircha69 |
![]()
Post
#301
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 18 Joined: 10 May 04 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1100
- B-04-KUA don't drink and drive ;)
|
|||
mircha69 |
![]()
Post
#302
|
Membru incepator Group: Members Posts: 18 Joined: 10 May 04 From: Bucuresti ![]() |
a da si mai e ceva : cand accelerez intr-a-ntaia mai ales imediat dupa ce plec la primele 2 chiar 3 cateodata plecari de pe loc se inneaca asa si moare acceleratia...care-i treaba?
|
--------------------
Dacia
1100
- B-04-KUA don't drink and drive ;)
|
|
pui de drac |
![]()
Post
#303
|
Membru fals Group: Members Posts: 634 Joined: 13 January 04 From: Iasi ![]() |
hihihihii,in primul rand bine ai venit printre noi,ne simitm onorati...nu-i nici o problema daca nu stii,de-aia suntem aici,sa te ajutam...
ciudata chestia ca si tu ai 19-20 de ani...se pare ca mai toata lumea cu dacia 1100 are in jur de 20:) pai hai s-o luam metodic...de ce nu-ti revin stergatoarele... pai din cate-mi aduc eu aminte,butonul de stergatoare are doua pozitii,una pentru mers normal,si alta care nu sta apasat ci revine pentru revenirea stergatoarelor in punctul mort...daca butonul e ok(adica uita-te inauntru),are contactele bune,verifica firul(daca ai cum) pana in motorasul de la stergatoare...(iti recomand sa incerci cu un fir direct din intrerupator pe borna motorasului,eu unul mi-am pus stergatoarele pe direct,fara contact.Daca nu e o chestie din conexiuni,e din motor..el are doua borne,una pentru mers constinuu,una pentru revenire...daca-l desfaci (ceea ce e mult de lucru) ai sa vezi daca e intrerupt pe acolo ceva..ma indoiesc din moment ce iti merg totusi stergatoarele...eu cred sa fie din cabluri... asaaa....la ce sa te mai uiti pe la ea...pai in primul rand dupa rugina...apare des pe la aripile spate,la imbinarea cu capota,pe-acolo...apoi..chestii de-astea:cablu frana de mana(daca e reglat si merge bine) franele daca iti tin,directia daca nu trage...etc etc...o verificare generala,evident...ce mai ai neclar,intreaba ca raspund... chestia cu acceleratia nu prea-mi dau seama ce vrei sa zici...in primul rand,ai carburator de dacie 1300 sau solex de-ala original??vezi pozele mele cu motorul si vezi daca al tau e la fel,al meu e de 1300. deocamdata nu pot sa-mi fac o idee precisa despre ce zici tu cu acceleratia,banuiesc ca e din reglaje sau ai probleme cu bobina..dar nu spun nimic sigur,mai da-mi simptome,motor rece sau cald(la cat timp de mers cu masina iti face asta,sau tot timpul),incearca sa stai pe loc cu ea si vezi daca la accelerare in gol,fara sa o bagi in viteza face aceeasi problema... sau poate inca nu te-ai obisnuit tu cu ea.... oricum astept sa mai vb cat mai curand:) |
--------------------
DACIA
1100
- IS 99 HRB
|
|
FLEX |
![]()
Post
#304
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 570 Joined: 14 November 03 From: Bucuresti ![]() |
pui de drac, tot despre racire ... parerea mea este ca nu are rost sa faci dublu backup la marafet, e de mers pe 2 piste: electroventilator suplimentar sau radiator suplimentar.
1. Electroventilator suplimentar: avantaje: montare usoara, interventii minime asupra componentelor existente dezavantaje: suprafata radianta fiind aceeasi, s-ar putea sa nu fie suficienta suplimentarea debitului de aer, posibil o eficienta redusa. 2. Radiator suplimentar: avantaje: eficienta sigura, indiferent de modelul de radiator folosit, vorba ta, e imposibil ca 8l de lichid sa nu raceasca suficient dezavantaje: modificari multe de facut, sa ai grija la protectia lui, la etanseitatea imbinarilor, etc. Eu l-as face termostatat si pe asta, ca sa nu dai la robinet cind o ia razna acul; poate gasesti un termostat care deschide sus, pe la 95gC, sa nu intre ala aiurea; cum ai de gind sa-l montezi, inseriat sau in paralel cu cel original? eu l-as face in paralel, cu termostat la iesirea din motor si supapa de reflux la intrarea in pompa. |
--------------------
Daewoo Matiz
Fiat 600D "Inainte de a cumpara sau utiliza un produs cititi cu atentie instructiunile de utilizare"
|
|
pui de drac |
![]()
Post
#305
|
Membru fals Group: Members Posts: 634 Joined: 13 January 04 From: Iasi ![]() |
flex...e mult mai usor cum e acum,nu mai iau elv pt ca-i 1,5 mil pe la iasi unul si vorba ta,nu-i suficienta racirea...
o sa montez un rad de climatizare de 1300 in sertarul ptr roata de rezerva si pur si simplu o sa prelungesc furtunele care vin la rad meu de caldura pana in fata,pe sub masina,prinse bine,fara probleme...ca sa-i bag termostat si la asta e greu,trebuie cumva un suport,n-am cum,cel mai bine ie cu robinetul de la climatizare...cel mult as putea sa-i fac un montaj electronic,cand apa ajunge la 90 de grade sa zicem sa inceapa sa bipaie o alarma sa-mi aduca aminte sa dau de robinet...e mult mai banal,si mai simplu,si de aerisit,si de toate...in orice caz,cam cat ar trebui sa aiba apa mea din motor??cam la ce temperatura ar trebui sa se invarta??ca eu unul am auzit diverse valori... daca ar ramane la 97 de grade ar fi mult??in fine..mai astept sugestii.... |
--------------------
DACIA
1100
- IS 99 HRB
|
|
Uncle-Sam |
![]()
Post
#306
|
![]() MEMBRU DE PARTID Group: Members Posts: 1.377 Joined: 1 April 04 From: Bucuresti ![]() |
mircha69, in primu rand ne bucuram sa te avem printre noi si in al doilea rand ma bucur ca esti din kpitala
![]() |
--------------------
DACIA 1100
1971 / DAEWOO
- B ** ***
TICO 1999 Eu am numai 3 pistoane si ma cheama piTICOt
|
|
Uncle-Sam |
![]()
Post
#307
|
![]() MEMBRU DE PARTID Group: Members Posts: 1.377 Joined: 1 April 04 From: Bucuresti ![]() |
mircha69, in primu rand ne bucuram sa te avem printre noi si in al doilea rand ma bucur ca esti din kpitala
![]() |
--------------------
DACIA 1100
1971 / DAEWOO
- B ** ***
TICO 1999 Eu am numai 3 pistoane si ma cheama piTICOt
|
|
pui de drac |
![]()
Post
#308
|
Membru fals Group: Members Posts: 634 Joined: 13 January 04 From: Iasi ![]() |
da,da,unkiule,chiar asa,da-i o manuta de ajutor,si poate imi ecsplici si mie ce e cu acceleratia...
apropo,aveti cartea tehnica de la 1100?? aveti nevoie de reglajele carbului solex??cine are nevoie,sa ridice o manuta sus ca am scanat paginile cu reglajul carbului... |
--------------------
DACIA
1100
- IS 99 HRB
|
|
FLEX |
![]()
Post
#309
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 570 Joined: 14 November 03 From: Bucuresti ![]() |
Mda, cam nasol cu termostatele astea ... la Matiz, de examplu, incepe sa deschida la 82gC, e complet deschis la 95gC si se inchide la 80gC; electroventilatorul pleaca la 93gC pe viteza I si la 100gC pe viteza II, coboara pe viteza I la 97gC si se inchide la 90gC; electroventilatorul e comandat de ECM, nu de termocupla ... in fine ...
Alta idee ce imi trece prin crestet: e loc de montat 2 radiatoare de 1100 inseriate, montate unul in spatele celuilalt? |
--------------------
Daewoo Matiz
Fiat 600D "Inainte de a cumpara sau utiliza un produs cititi cu atentie instructiunile de utilizare"
|
|
Uncle-Sam |
![]()
Post
#310
|
![]() MEMBRU DE PARTID Group: Members Posts: 1.377 Joined: 1 April 04 From: Bucuresti ![]() |
tare mi-e mie ca i s-a infundat "cocosu" din carburator. ii fac si niste poze si i le dau sa le posteze aici
|
--------------------
DACIA 1100
1971 / DAEWOO
- B ** ***
TICO 1999 Eu am numai 3 pistoane si ma cheama piTICOt
|
|
pui de drac |
![]()
Post
#311
|
Membru fals Group: Members Posts: 634 Joined: 13 January 04 From: Iasi ![]() |
da flex.e loc de montat,e loc de montat chiar 3..dar nu vaz ideea..totusi ma gandii ca daca tot dublez volumul de likid dand drumul la caldura de ce as mai muta un radiator in fata...eu zic ca daca fac o priza de aer pe capota sa intre mai mult aer in radiatorul de climatizare e suficient pentru supraincalzire ori montez radiator in fata,ori fac priza de aer pt asta de sub bord,tot aia-i....doar ca difera 1 litru de likid.......parerea mea...
cat despre matiz....stii parerea mea...in fine...mai discutam... ce sa-ti zic,uncle,esti cel mai aproape de el,poti sa-l ajuti mult mai usor decat noi |
--------------------
DACIA
1100
- IS 99 HRB
|
|
mircha69 |
![]()
Post
#312
|
Membru incepator Group: Members Posts: 18 Joined: 10 May 04 From: Bucuresti ![]() |
lume intai va multumesc pentru primirea calduroasa :wink: in al doilea rand multam de sfaturi si chiar o sa ma uit maine pe la cabluri si retu sa vad ce naibii are,cat despre acceleratie nu ma bag inca....tabla nu este tocmai in cea mai buna stare momentan pe deasupra cel putin ca pe dedesubt nu m-am uitat foarte atent.....iar frana de mana nu merge de vreo...hmmm.....de aproape niciodata
![]() mai nu promit nimik inca de meating-uri ca nu cred ca sunt in buc in weekend oricum o sa ne intalnim si noi o data sa ma mai sfatuiti si pe mine ce si cum :wink: aaa da io cred ca pe luna viitoare asa o sa o duc la niste oamnei care stiu ce fac sa ii faca tinichigeria ca e cam dusa dupa cum am spus si sa o vopseasca o sa pun si io niste poze cu ea in curand mai vb! thx all a da era sa uit ,carburatoru e ala original,solex 8) |
--------------------
Dacia
1100
- B-04-KUA don't drink and drive ;)
|
|
whitesorcerer12 |
![]()
Post
#313
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 667 Joined: 15 February 04 From: Bucuresti ![]() |
pui de drac, tot respectul...
pana la urma ai bagat deci carbul ala de1,3 preparat sau ce i-ai facut? |
--------------------
MEGANE
BICORP 115 CP RENAULT MEGANE BICORP, 1,6, 16V, 115 CP,192KMH
FULL OPTIONS |
|
FLEX |
![]()
Post
#314
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 570 Joined: 14 November 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE da flex.e loc de montat,e loc de montat chiar 3..dar nu vaz ideea.. Mai, tatal meu a avut o Dacia 1300 din 1980, FABRICATA PENTRU EXPORT IN EGIPT ... marea diferenta fata de o Dacia 1300 normala era ca avea radiatorul cu 40% mai mare decit cel normal, ocupa tot calandrul, elicea era antrenata de motor, nu avea electroventilator ... era majorata SUPRAFATA RADIANTA A RADIATORULUI! de-asta iti propuneam sa mai pui un radiator de 1100 inseriat cu celalalt, pentru a creste suprafata radianta ... daca gasesc un radiator de 600 cred ca ii fac si eu manevra la Fiat, sa rezolv definitiv problema racirii ... |
--------------------
Daewoo Matiz
Fiat 600D "Inainte de a cumpara sau utiliza un produs cititi cu atentie instructiunile de utilizare"
|
|
cj82ufo |
![]()
Post
#315
|
![]() Membru Group: Members Posts: 174 Joined: 25 March 04 From: Cluj Napoca ![]() |
da pui de rac ,tu la motor ce ai facut pana la urma????
ca ai zis o gramada de lucruri si nu mai stiu .daca se merita si cat te-a costat? acuma lucrez lataxi si fac bani sa ii bag (normal ) in dacia 1100 cu flansele inca mai tre sa astept .primul lucru care tre sa il fac e garnitura de chiulasa si apoi telescoapele si daca tu ai lucrat la 1100 ai vazut ca e loc de gresor la pedale si pe puntea de spate ????la mine e infundat la gauri /oare sa bag o sarma sa curatz acolo si sa bag cu gresorul vaselina???ca imi merg cam greu pedalele ???????????????/ ![]() |
--------------------
dacia 1100
|
|
pui de drac |
![]()
Post
#316
|
Membru fals Group: Members Posts: 634 Joined: 13 January 04 From: Iasi ![]() |
s-o luam metodic...
pentru cei care n-au inteles,eu am postat cat se poate de clar si consecutiv...am montat carburratorul de 1300 cu jigleoare marite de 1400 si mici modificari.. n-am dat decat vreo 200k pe setul de jigleoare si garnituri arculete si ce mai misca printr-un carb de 1300...merge beton,e super fata de cum mergea inainte... flex,treaba cu radiatorul consta in felul urmator: daca montez 2,3,4,5,6 radiatoare acolo in spate nu fac nici o branza,in continuare racirea va fi slaba deoarece aerul care bate in ele e putin...oricat de mare ar fi radiatorul...plus ca radiatoarele montate pe spate difera ca randament termic cu alea de fata...in concluzie,daca bag un radiator mare de 1300 in spate la mine,nu numai ca se va raci ca inainte,dar chiar poate si mai prost... asaa...despre gresat...la mine n-am gasit locuri de gresare..probabil sunt infundate sau acoperite de stratul gros de antifon de pe ea...in cel mai rau caz,bagi degetu in cutia cu vaselina si incepi sa mazgalesti peste tot..nu vad de ce tii musai sa bagi prin gaurele...cat despre punea spate,unde anume vrei tu sa bagi vaselina?? mircha,nu forta cablul de frana...faci in felul urmator,te bagi sub ea si demontezi cablaraia de pe ea...reglajul se face in felul urmator..in etrierii spate ai niste suruburi care intra in ei cu o piulita maaaaaare de fixare..din suruburile alea apropii placuta de disc,apoi mai reglezi daca ai nevoie din cabluri...la mine unul erau gripate suruburile alea in etrieri...fara reglajul din etrieri poti sa reglezi cat vrei ca nu tine....un singur remediu am gasit pentru deblocare(necesita garnitura pentru pistonasul din etrier)se arunca in foc etrierul pana se incalzeste putin,apoi se desfileteaza surubul...in fine... sunt nerabdator sa vaz poze...in fine,daca aveti nevoie de reglaje,ma repet,vi le postez... astept comentarii:)) p.s.: am facut si eu in sfarsit lista,urmeaza sa vad ce mai trebe cumparat,ce se mai face si intru iar calare pe masina... |
--------------------
DACIA
1100
- IS 99 HRB
|
|
Uncle-Sam |
![]()
Post
#317
|
![]() MEMBRU DE PARTID Group: Members Posts: 1.377 Joined: 1 April 04 From: Bucuresti ![]() |
pt pui de drac: nici stergatoarele mele nu mai revin,probabil din cauza ca cel care a avut-o inaintea mea a schimbat butonu. Ala pe care il am n-are decat o pozitie pe o parte si care ramane apasata. M-am uitat la motoras si are 2 fire: unu gri si unu alb/verde, dintre care doar ala gri e conectat la buton. Am alimentat cablu alb/verde (care era taiat) si stergatoarele tot nu revin. Intrebarea e daca vreau sa le fac sa revina cum trebuiesc conectate? Amandoua? Sau tre sa desfac si eu motorasu sa ma uit? Ma bate gandu sa iau un comutator de break pt spate (care are pe o parte de stropit si revine si pe cealalta pt stergator, si ramane apasat).
|
--------------------
DACIA 1100
1971 / DAEWOO
- B ** ***
TICO 1999 Eu am numai 3 pistoane si ma cheama piTICOt
|
|
mircha69 |
![]()
Post
#318
|
Membru incepator Group: Members Posts: 18 Joined: 10 May 04 From: Bucuresti ![]() |
pai chiar un astfel de buton iti trebuie mai o pozitie care ramane blocata si o pozitie care revine
|
--------------------
Dacia
1100
- B-04-KUA don't drink and drive ;)
|
|
mircha69 |
![]()
Post
#319
|
Membru incepator Group: Members Posts: 18 Joined: 10 May 04 From: Bucuresti ![]() |
a da! am uitat sa intreb: are careva un capac de torpedou de dacie 1100???contracost evident
|
--------------------
Dacia
1100
- B-04-KUA don't drink and drive ;)
|
|
whitesorcerer12 |
![]()
Post
#320
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 667 Joined: 15 February 04 From: Bucuresti ![]() |
pune la bursa, sa vezi la mai multzi
|
--------------------
MEGANE
BICORP 115 CP RENAULT MEGANE BICORP, 1,6, 16V, 115 CP,192KMH
FULL OPTIONS |
|
pui de drac |
![]()
Post
#321
|
Membru fals Group: Members Posts: 634 Joined: 13 January 04 From: Iasi ![]() |
da,da,asa trebuie,un buton de break...eu mi-am facut altfel,am pus stropitoare electrica si chestia cu revenitul o apreciez din buton,cand ajung stergatoarele jos,apas pe buton:) nu ma deranjeaza...in fine,capac de torpedou...depinde la care te referi,la gaura de sus din partea "de lemn" sau la cea de dedesubt,din tabla...la cele din tabla,parca reno 10 avea capac,sau sus..nu mai stiu,oricum,poti sa-ti faci singur unul...nu e greu...eu unul imi voi anula locurile alea...probabil mai pastrez doar unul..in fine...ma duc sa mai fac cate ceva pe la dansa...
|
--------------------
DACIA
1100
- IS 99 HRB
|
|
cj82ufo |
![]()
Post
#322
|
![]() Membru Group: Members Posts: 174 Joined: 25 March 04 From: Cluj Napoca ![]() |
pui de drac ,vreau sa le gresez ca acolo is frecari fier pe fier .si e bine pt uzura
|
--------------------
dacia 1100
|
|
nelu |
![]()
Post
#323
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 300 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
In legatura cu revenirea stergatoarelor. Chiar daca s-a intrerupt alimentarea prin comutatorul de la bord motorul continua sa se alimenteze printr-un contact mobil aflat in interiorul reductorului: pe o roata se afla un sector metalic pe care calca o perie. Pozitia de intrerupere a acestuia trebuie sa coincida cu pozitia de repaus a stergatoarelor. Daca acesta este uzat (dpv electric este conectat in paralel cu cel de la bord) stergatoarele se opresc imediat ce este actionat comutatorul de la bord.
O schema explodata a motorului+reductor a aparut intr-o revista Tehnium de prin anii "70. Daca am timp am sa o caut si am sa o scanez. |
--------------------
Dacia
Break CLI 2003
|
|
nelu |
![]()
Post
#324
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 300 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
Inca ceva.
Prin inserierea mai multor radiatoare sau prelungirea traseelor de conducte din circuitul de racire se realizeaza o reducere a debitului prin circuit care trebuie compensata printr-o crestere a presiunii (imposibil de realizat cu aceiasi pompa de apa). Ar trebui experimentat (si masurat) ca nu cumva ceea ce se castiga prin marirea suprafetei de radiatie sa se piarda prin micsorarea debitului. |
--------------------
Dacia
Break CLI 2003
|
|
FLEX |
![]()
Post
#325
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 570 Joined: 14 November 03 From: Bucuresti ![]() |
Poi di ce mai? debit= volum de apa ce trece in unitatea de timp ... si vorbim de un circuit inchis, cu o presiune constanta ... adica tu vrei sa spui ca printr-un furtun mai lung debitul de apa e mai mic decit printr-un furtun mai scurt? scuza-ma, dar cred ca gresesti ...
|
--------------------
Daewoo Matiz
Fiat 600D "Inainte de a cumpara sau utiliza un produs cititi cu atentie instructiunile de utilizare"
|
|
nelu |
![]()
Post
#326
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 300 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
Cu aceiasi pompa da. Nu am facut mecanica fluidelor, dar cand a trebuit sa ma ocup de o problema legata de montarea unor schimbatoare de caldura am citit recomandarile producatorului pentru tevi: diametrul acestora crestea pe masura ce traseul era mai lung.
Poti face un experiment: daca ai un furtun de udat gradina (sa spunem de aprox 10m) incearca sa vezi diferenta in a sufla pe el si a sufla pe o bucata scurta din acelasi furtun (evident daca-ti permiti sa tai din el). |
--------------------
Dacia
Break CLI 2003
|
|
nelu |
![]()
Post
#327
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 300 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
Am gasit ceva:
The pressure loss in pipes and tubes depends on the flow velocity, pipe or duct length, pipe or duct diameter, and a friction factor based on the roughness of the pipe or duct, and whether the flow us turbulent or laminar - the Reynolds Number of the flow. The pressure loss in a tube or duct due to friction, major loss, can be expressed as: ploss = λ (l / dh) (ρ v2 / 2) (3) where ploss = pressure loss (Pa, N/m2) λ = friction coefficient l = length of duct or pipe (m) dh = hydraulic diameter (m) |
--------------------
Dacia
Break CLI 2003
|
|
whitesorcerer12 |
![]()
Post
#328
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 667 Joined: 15 February 04 From: Bucuresti ![]() |
corect..debitul e constant oricat ar fi de mult prelungit traseul...variatia suprafetzei de sectiune ar putea influenta presiunea, dar cum circuitul de racire de la dacie mere f bine si cu capacul de la vasul de expansiune desurubat(eu asa il tin, si fara garnitura)nu cred sa conteze,,,
|
--------------------
MEGANE
BICORP 115 CP RENAULT MEGANE BICORP, 1,6, 16V, 115 CP,192KMH
FULL OPTIONS |
|
whitesorcerer12 |
![]()
Post
#329
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 667 Joined: 15 February 04 From: Bucuresti ![]() |
corect..debitul e constant oricat ar fi de mult prelungit traseul...variatia suprafetzei de sectiune ar putea influenta presiunea, dar cum circuitul de racire de la dacie mere f bine si cu capacul de la vasul de expansiune desurubat(eu asa il tin, si fara garnitura)nu cred sa conteze,,,
|
--------------------
MEGANE
BICORP 115 CP RENAULT MEGANE BICORP, 1,6, 16V, 115 CP,192KMH
FULL OPTIONS |
|
mircha69 |
![]()
Post
#330
|
Membru incepator Group: Members Posts: 18 Joined: 10 May 04 From: Bucuresti ![]() |
pt capacul de sus mai...
|
--------------------
Dacia
1100
- B-04-KUA don't drink and drive ;)
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 4th August 2025 - 12:47 |