Rezolvarea problemei axului inferior directie SN
![]() ![]() ![]() |
Rezolvarea problemei axului inferior directie SN
cotocvictor |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 21 April 05 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
SuperNova
- B-18-PSB
|
|||
cristimm |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru vechi Group: Members Posts: 664 Joined: 30 September 02 From: Bucuresti ![]() |
Bun venit pe forum.
|
--------------------
ex
Dacia Nova
GTi
|
|
mihail75 |
![]()
Post
#3
|
![]() mihail Group: Members Posts: 466 Joined: 12 October 03 From: Iasi ![]() |
sa ne spui si noua cit tine (dar sincer).
m75 |
--------------------
Dacia Logan
Laureat 1.4 MPI
- Is-YY-XXX mihail, fost cu Logan Laureat 1.4, acum cu Opel Astra Sedan 1.6
|
|
Marius81 |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 244 Joined: 30 June 04 From: - ![]() |
pai si cum se desface ???
![]() P.S. solutia asta merge doar in cazul in care articulatia din compartimentul motor nu este varza de rugina, si nu ramane blocata, asa cum a fost la mine ........PAREREA MEA !! ![]() This post has been edited by hadessutzu: 28 Apr 2005, 17:28 |
--------------------
-
-
-
- -
|
|
Mihai007 |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 244 Joined: 13 February 03 From: Bucuresti ![]() |
si eu am studiat problema asta la masina mea... dar nu am gasit pana acum cruce cardanica ci doar axul cu totul.
In cele din urma am facut rost de la cineva de un ax volan (pe care l-a schimbat in service) care are crucea cardanica superioara in foarte buna stare (spre deosebire de cea inferioara). Asa ca si eu voi suda crucea cardanica superioara de la un ax in locul celei inferioare de la celalalt ax. Nu am gasit inca pe cineva care sa stie sa sudeze bine. Cotocvictor...poate-mi dai o idee ![]() |
--------------------
Dacia SuperNova
Rapsodie
|
|
costi |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.230 Joined: 15 October 03 From: Bucuresti ![]() |
o idee ar fi sa nu te joci cu directia; ca daca te lasa motorul mai e cum mai e....; daca te lasa directia, insa.......
|
--------------------
DSN/SLZ
|
|
Mihai007 |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 244 Joined: 13 February 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(costi @ 3 May 2005, 11:41) o idee ar fi sa nu te joci cu directia; ca daca te lasa motorul mai e cum mai e....; daca te lasa directia, insa....... nu se joaca nimeni cu directia... daca te uiti la axul volanului o sa vezi ca cele doua cruci cardanice sunt SUDATE... dar nu de extraterestrii ci tot de cineva de meserie. Problema noastra este ca, in service, rezolvarea la tot ce inseamna troncaneala pe fata se rezolva standard : trebuie sa schimbati axul !! ![]() Pe langa axul volanului sa stiti ca sunt multe alte piese care pot sa contribuie la defectiunea numita generic "troncaneala fata" ![]() Am auzit pe atatia zicand : "mi-am schimbat axul volanului si tot imi troncane !". Din cauza asta nu cred ca trebuie sa aruncam banii pe noi ax-uri ci mai bine cautam adevaratele cauze ale zgomotelor de la sistemul de directie. This post has been edited by Mihai007: 3 May 2005, 10:26 |
--------------------
Dacia SuperNova
Rapsodie
|
|
costi |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.230 Joined: 15 October 03 From: Bucuresti ![]() |
extraterestri sau nu vazi unde ti-l faci, ca si lui Senna tot de acolo i s-a tras; si daca nici aia nu erau meseriasi .....
Eu zic ca 2 mil. nu-i mult avind in vedere siguranta ta. This post has been edited by costi: 3 May 2005, 10:25 |
--------------------
DSN/SLZ
|
|
cristimm |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru vechi Group: Members Posts: 664 Joined: 30 September 02 From: Bucuresti ![]() |
Si cele noi sunt tot sudate asa ca nu vad nici o problema daca treaba e facuta de un sudor bun.
|
--------------------
ex
Dacia Nova
GTi
|
|
costi |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.230 Joined: 15 October 03 From: Bucuresti ![]() |
pai cam asta incerc si eu sa spun!
|
--------------------
DSN/SLZ
|
|
Mihai007 |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 244 Joined: 13 February 03 From: Bucuresti ![]() |
Pana acum pe forumul asta nu am citit ca rezolvare a troncanelilor pe fata decat "schimba axul inferior volan".
Eu am avut ceva zgomote si cand eram in garantie : la vremea aceea (pt ca nu era pe banii mei) nu mi-au zis sa schimb axul volanului ci ... mi-au schimbat pipa bieletei ![]() Tot la directie mai exista si un "Impingator" care (scrie in carte) determina in exploatare/rulaj un zgomot. mai exista deasemenea un "palier antizgomot" care se uzeaza si se schimba... nu inteleg de ce sa cheltui aiurea 2 mil+manopera pentru a schimba ceva ce nu inlatura problema reala ![]() This post has been edited by Mihai007: 3 May 2005, 10:47 Attached File(s) ![]() |
--------------------
Dacia SuperNova
Rapsodie
|
|
DAVIDK |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 264 Joined: 20 July 04 From: Bucuresti ![]() |
Nu va jucati cu sudurile! Axul original este sudat intr-un anumit fel. Nu sunt de meserie, dar sunt mai multe tipuri de suduri (in diverse atmosfere: argon, de exemplu, in curent continuu, etc. ), plus ca piesele, inainte de suduri, au anumite forme ca sa se imbine perfect si sa reziste mai bine sudura.
Am auzit ca exista o solutie de rezolvare a problemei, cu un burduf si vaselina. Exista deja un topic pe tema asta. |
--------------------
Renault
Symbol
Expression 2010, 1.4 16V Cand cumpar un lucru nou, mai intai il repar si apoi il folosesc.
|
|
Mihai007 |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 244 Joined: 13 February 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(DAVIDK @ 6 May 2005, 12:21) Nu va jucati cu sudurile! Axul original este sudat intr-un anumit fel. Nu sunt de meserie, dar sunt mai multe tipuri de suduri (in diverse atmosfere: argon, de exemplu, in curent continuu, etc. ), plus ca piesele, inainte de suduri, au anumite forme ca sa se imbine perfect si sa reziste mai bine sudura. Am auzit ca exista o solutie de rezolvare a problemei, cu un burduf si vaselina. Exista deja un topic pe tema asta. burduful cu vaselina il pui peste o cruce cardanica buna nu peste una stricata |
--------------------
Dacia SuperNova
Rapsodie
|
|
ligrivis |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 348 Joined: 14 July 05 From: Bucuresti ![]() |
Am schimbat de curand axul, se desface destul de usor din ambele parti (cel putin la mine),are un singur surub in fiecare parte .
Mai greu este ca trebuie desfacut panoul de plastic de sub bord si apoi cele 4 suruburi care tin volanul de caroserie. In final am reusit sa-l schimb, dupa cum arata cel vechi eu unul nu m-as apuca sa schimb doar bucsile de ax cardanic. |
--------------------
Megane 3 Duster 3
1.6 DCI
2012 2024
|
|
Mihai007 |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 244 Joined: 13 February 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(virgil1967 @ 6 May 2005, 14:34) Am schimbat de curand axul, se desface destul de usor din ambele parti (cel putin la mine),are un singur surub in fiecare parte . Mai greu este ca trebuie desfacut panoul de plastic de sub bord si apoi cele 4 suruburi care tin volanul de caroserie. In final am reusit sa-l schimb, dupa cum arata cel vechi eu unul nu m-as apuca sa schimb doar bucsile de ax cardanic. nu inteleg de ce ai desfacut "panoul de plastic de sub bord si apoi cele 4 suruburi care tin volanul de caroserie"... ... era nevoie doar sa desfaci cele 2 suruburi de la cele 2 cruci cardanice apoi (axul fiind telescopic) faceai axul mic, desfaceai mansonul de cauciuc de langa pedalier (mansonul care scartiaie de obicei la rotirea volanului) si scoteai axul... volanul si caseta de directie raman nedesfacute, la locul lor |
--------------------
Dacia SuperNova
Rapsodie
|
|
ligrivis |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 348 Joined: 14 July 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Mihai007 @ 6 May 2005, 17:24) nu inteleg de ce ai desfacut "panoul de plastic de sub bord si apoi cele 4 suruburi care tin volanul de caroserie"... ... era nevoie doar sa desfaci cele 2 suruburi de la cele 2 cruci cardanice apoi (axul fiind telescopic) faceai axul mic, desfaceai mansonul de cauciuc de langa pedalier (mansonul care scartiaie de obicei la rotirea volanului) si scoteai axul... volanul si caseta de directie raman nedesfacute, la locul lor Era pentru prima data cand umblam la asa ceva si nici nu stiam ca axul este culisabil. In plus am intrebat un mecanic si asa m-a indrumat si el. |
--------------------
Megane 3 Duster 3
1.6 DCI
2012 2024
|
|
Mihai007 |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 244 Joined: 13 February 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(virgil1967 @ 11 May 2005, 12:57) Era pentru prima data cand umblam la asa ceva si nici nu stiam ca axul este culisabil. In plus am intrebat un mecanic si asa m-a indrumat si el. intr-adevar la D1300, Nova si la Solenza axul este fix si atunci se desfac bordul, contactele si volanul... numai la DSN este telescopic si nu mai e nevoie sa le desfaci This post has been edited by Mihai007: 11 May 2005, 11:18 |
--------------------
Dacia SuperNova
Rapsodie
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th July 2025 - 03:29 |