Afisare viteza la bord in mers
![]() ![]() ![]() |
Afisare viteza la bord in mers
ovidiucornateanu |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 74 Joined: 30 October 03 ![]() |
|
||
--------------------
Ex Renault
Megane Hatch
2004
|
|||
paulp |
![]()
Post
#2
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
Ovidiu, inainte de a schimba ceasul, verifica sa nu fie vinovat cablu de kilometraj. Oricum operatiunea este destul de pacatoasa daca n-ai mai facut-o niciodata.
|
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
paulp |
![]()
Post
#3
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
Pai, n-ai spus ce masina ai (berlina 1300, 1310, Nova, GT). Fiecare model are altfel de ceasuri asa ca nu stim ce raspuns sa-ti dam la intrebarea cu ceasurile.
La prima intrebare (sa mergi 100 km si sa inregistrezi 90) cred ca de obicei este invers. Adica iti inregistreaza 110 dar tu ai facut doar 100 reali (asa te lauzi ce consum mic ai tu). |
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
ovidiucornateanu |
![]()
Post
#4
|
Membru incepator Group: Members Posts: 74 Joined: 30 October 03 ![]() |
Scuze, posed o Berlina din 1989, cu 5 trepte si bord electronic(cu turometru).
|
--------------------
Ex Renault
Megane Hatch
2004
|
|
paulp |
![]()
Post
#5
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
Acum m-am edificat (aiurea)
![]() Totusi spune-mi daca la 30-40 km/h iti "filfiie" acul la vitezometru si apoi se stabilizeaza, sau e stabil tot timpul? Din fericire pentru tine, daca e ceasul de vina se gaseste relativ usor la modelul asta (nu stiu inca pretul ca n-am mai trecut prin magazine) si nu e foarte complicat de schimbat. |
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
ovidiucornateanu |
![]()
Post
#6
|
Membru incepator Group: Members Posts: 74 Joined: 30 October 03 ![]() |
Cam 'falfaie' dar nu foarte tare.Inainte facea si un zgomot dar acum s-a potoloit(si nu mai functioneaza kilometrajul mic)
|
--------------------
Ex Renault
Megane Hatch
2004 Avem o tara frumoasa.Pacat ce este locuita.
|
|
paulp |
![]()
Post
#7
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
E clar. Sint duse rotitele dintate din ceas.
Deci, vizita la magazinul de piese pentru ceas. Sfatul meu, daca tot schimbi ceasul, schimba si cablu de kilometraj. Bafta |
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
BBC |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 384 Joined: 24 May 02 From: Brasov ![]() |
De falfaitul acului eu cred ca este de vina cablul de kilometraj. Nu exista nici o rotita care sa actioneze acul vitezometrului.
|
--------------------
VW
4 roti / 5 usi
- Bogdan
|
|
paulp |
![]()
Post
#9
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
Asa o fi. Dar de curiozitate o sa desfac un ceas de asta sa vad cum e facut. Totusi capatul de la cablu trebuie sa actioneze ceva pe acolo. Nu cred ca actioneaza direct acul :? .
|
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
c1p0 |
![]()
Post
#10
|
![]() I find your lack of faith disturbing. Group: Members Posts: 160 Joined: 14 October 03 From: Bucuresti - Colentina ![]() |
Si la mine falfie acul de la kilometraj (D1310 TLX 1989) pana pe la vreo 50km/h. Pe urma se potoleste...Cam cat de eronat ar putea sa indice...Se poate sa indice mai putin...?
Mergeam odata cu 110km/h si mi se parea ca am mai mult, insa am dat vina pe amortizoarele spate care sunt facute zob, si am zis ca de la denivelari mi se pare ca merg prea repede.... |
--------------------
Dacia
Logan
dCI Ambition 2007 I feel like I'm diagonally parked in a parallel universe.
|
|
Marty |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
Daca va falfaie acul la kilometraj, primul lucru care ar trebui sa-l faceti (inainte de schimbarea ceasului) ar fi schimbarea cablului de kilometraj sau macar sa incercati sa-l infigeti mai bine in ceas.
|
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
BBC |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 384 Joined: 24 May 02 From: Brasov ![]() |
Cablul actioneaza un magnet. Acul are un taler metalic. Prin invartirea magnetului este antrenat talerul acului si acesta se ridica (el coboara datorita unui arc spiralat). Tija pe care se afla magnetul contine un "filet" care actioneaza o roata dintata care antreneaza cifrele kilometrajului.
|
--------------------
VW
4 roti / 5 usi
- Bogdan
|
|
paulp |
![]()
Post
#13
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
Ei, v-am zis eu ca are o roata dintata pe undeva
![]() BBC, multam pentru explicatie. Ai salvat viata unui ceas, caruia ii pusesem gind rau, sa vad ce are inauntru :shock: . |
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
Ov |
![]()
Post
#14
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.512 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
problema diferentei de viteza apare din urmatorul motiv:
francezii cand au facut renaultu' 12 au calculat reductorul si ambreiajul si ce o mai fi prin ceasul de la bord pentru pneuri cu inaltimea de 80 (la 1300 cauciucurile sunt de 155/80/13), prin urmare la dacia 1300 viteza este indicata corect (ma rog, are o eroare mica, dar e normal, la orice masina exista o eroare, dar eu am calculat la vechea dacie 1300 a mea pe autostrada cu cronometrul intre vreo 10 borne si am mediat timpii obtinuti, si la o viteza de 70 pe ceas, calculat imi iesea 69,9; e adevarat ca odata cu cresterea vitezei creste si eroarea din cauza cuplajului cu frictiune din ceas). Mai departe, romanii cand au inceput sa puna pe dacii (1310) cauciucuri de 165/70/13 nu s-au mai obosit sa recalculeze ceasul (desi pare total diferit, mecanica e cam aceeasi) si de aici (din diferenta de inaltime de la 80 la 70) apare eroarea (destul de maricica) de viteza. |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
paulp |
![]()
Post
#15
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
Deci, vrei sa spui ca eu care am cauciucuri 185/70/13 si care conform tabelului de corespondenta la 100/h am 105 reali, de fapt merg cu vreo 98 sau chiar mai putin.
Ar fi misto. Asa nu m-as mai feri de radare :wink: |
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
Ov |
![]()
Post
#16
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.512 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
1. 185-ul nu conteaza ca e latimea
2. conteaza intr-adevar 70-ul, dar cand pe bord iti afiseaza 100 tu defapt ai undeva intre 90-95 3. din cate vad ai nova, unde sincer habar n-am ce au mai facut cu ceasurile. Am fost odata cu mai multi prieteni la un drum mai lung. Cand am plecat i-am rugat sa nu mearga peste 80 ca imi era mila de vechea dacie sa o aud cum urla, si mergeam numai cu 80 cu ea. Deci, eu aveam 1300 si prietenii mei 1310 din '97. Tot drumul, viteza a fost de 70 ... la mine pe bord, in timp ce la ei era de 80. Dupa un an am fost in aceeasi combinatie la mare, si stiind deja diferenta de viteza ei au mers cu 90 (pe bordul lor) si eu cu 80 pe bordul meu si defapt eram incolonati ... deci diferenta. Asa ca in oras (testat) poti sa mergi linistit cu 60 (daca ai 1310 cu cauciucuri de 70) ca nu te ia nici un radar (si oricum intrii si in toleranta pe care o lasa politia). Asa ca nu e nici o problema. Inca ceva. Am un prieten tot cu 1300 care si-a pus cauciucuri de 70. Am fost si cu el pe autostrada si am calculat viteza si ii indica si lui eronat. Deci diferenta iti garantez ca de aici apare. Inca o data, la nova nu stiu care e treaba. Eu vb doar de berline, cu orice tip de bord vrei tu (tata are pe a lui bord turcesc, si eu am pe aia noua care e cu injectie bord romanesc, si apare aceeasi problema) |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
Marty |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
Toate masinile, indiferent ca sunt produse de IFA Berlin, Mercedes, Bentley, Ferrari sau Dacia, au o diferenta intre viteza reala si cea de pe ceas! Nu credeti, intrebati la RAR.
|
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
Ov |
![]()
Post
#18
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.512 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
asta ziceam si eu, dar la o viteza acceptabila, eroarea e rezonabila 2-3 km/h max, pe cand la 1310, unde 50 ar cam trebui sa fie o viteza rezonabila (ca doar este / sau ar trebui< cam cea mai frecventa ), diferenta este de 5-10 km/h, adica o eroare grosolana.
Cel mai bine se determina viteza cu cronometrul intre mai multe borne (nu cum am patit eu prima oara cand au pus fraierii bornele aiurea pe buc-pitesti, si cf calculelor mele, in loc de 70 aveam vre-o 120, dar asta era doar la o borna, asa ca m-am invatat minte, si am facut calculul pe mai multe borne, am eliminat valorile aberante (vezi mai sus) si am mediat timpii obtinuti). Eu zic ca e o metoda bunicica de a afla eroarea kilometrajului. |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
asarban |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Banned Posts: 2.288 Joined: 24 May 02 ![]() |
SHEF!
Eroarea este de PANA LA 10% Asa e norma europeana! Bine, pana la 10/ inseamna si 1% dar si 10%! Diferentele sunt date de precizia instrumentului de masurare (vitezometru) care e data de calitatea lui, care e data de pretul lui si uite asa ajungem la 4000 dai 4000 face! |
-------------------- Intr-o apa adanca patru ochi luceste. Ce sa fie oare este doi de peste.
|
|
paulp |
![]()
Post
#20
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
Ov, conform tabelului de echivalenta (dracu m-a pus sa ma uit in el) diferenta de circumferinta intre cauciucurile de 185/70 si cele de 165/70 este de cca 2 cm (conteaza al naibii la 100/h).
Bordul la Nova este facut tot la Electroprecizia, deci... |
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
Ov |
![]()
Post
#21
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.512 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
omule, 185 sau 165, n-are nici o legatura cu circumferinta pt val astea se refera la LATIME ... 70 cu 80 aduc diferenta de circumferinta.
|
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
paulp |
![]()
Post
#22
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
![]() |
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
asarban |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Banned Posts: 2.288 Joined: 24 May 02 ![]() |
Oare?
pai sa stam sa judecam: 165/70R13 Adica jenti de 13 toli! OK? 165/70 hmm Adica balonul are latimea de 165cm OK? Iar /70? Inaltimea balonului ca RAPORT/PROCENT DIN LATIMEA LUI! Deci conteaza daca e 165 sau 185 ambele /70! |
-------------------- Intr-o apa adanca patru ochi luceste. Ce sa fie oare este doi de peste.
|
|
Marty |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
Ov, ca sa zic asa, faci o greseala eronata! Talonul anvelopei este exprimat in procente din latime, dupa cum spune si asarban.
|
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
Ov |
![]()
Post
#25
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.512 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
scuze, am inteles acum, sincer nu stiam, dar stiu ca e diferenta de inaltime intre 70 si 80, nu stiam ce sunt (mm, %, etc) dar stiam ca sunt. Oricum, diferenta de viteza tot apare intre 155/80 si 165/70 pt ca am pus odata pe 1300 jentile de pe 1310le lu' tata si am plecat la mare, si era diferenta de viteza (la mine, in a 4-a, cum trec de 80 incepe sa se auda motorul; asa imi dau seama de viteza)
|
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
Marty |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
155/80 da o inaltime de 124 mm pe cind 165/70 da o inaltime de 115,5 mm. E o diferenta de 8,5 mm
|
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
Ov |
![]()
Post
#27
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.512 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
inaltime care conteaza ff mult la afisarea vitezei pe acelasi tip de vitezometru. Oricum am aflat ceva nou, ca 70 si 80 sunt procente, ca m-am kinuit odata sa masor inaltimea cu ruleta si nu prea avea nici o legatura si m-am lasat pagubas. Puteam sa incerc io mult si bine, ca nu reuseam sa aflu ce sunt aia :oops:
|
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
Mircea Zahan |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 60 Joined: 14 April 12 From: Timisoara ![]() |
Si la mine este aceeasi problema , indica viteza buna , pana la 40km/h , dupaia imi arata ca merg cu 60 si defapt e 80 , dupaia cand imi arata ca merg cu 80 e defapt 110 , iar la 85 e defapt 125...am verificat cu un GPS....Dar la mine acu nu sta fix , deci se misca intre 40-60 niciodat nu stiu cat am
![]() |
--------------------
Dacia
1310
1998
- TM07WWB
|
|
pcostica |
![]()
Post
#29
|
Membru autentic Group: Members Posts: 627 Joined: 5 February 08 From: Resita,CS ![]() |
schimba cablul sigur e stramb.
Bafta! |
--------------------
dacia
1300
-cs
- -------
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 23:07 |