afara minu 30 grade, pornire ioc...
![]() ![]() ![]() |
afara minu 30 grade, pornire ioc...
CGDBZ |
![]()
Post
#31
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 2.487 Joined: 8 July 09 From: BZ ![]() |
|
||
--------------------
-
-
-
|
|||
laurentiu.bruma |
![]()
Post
#32
|
Membru incepator Group: Members Posts: 58 Joined: 25 November 09 ![]() |
azi am pornito... eeeeeeeeeeee minune ... dar cum
am pus intr-un borcan de 800 ml atat turu cat si returu si am pompat cred de vreo 20 ori am dat la cama am dat cheie si la a 2-a cheie a luato uraaa... relantiul il tinea in 1000 de revolutii:)) toate bine si frumoase pun sa traga din rezervor stiind ca mai am putin vreo 4-5 l relantiul scade la aprox 700 rpm hoopa cand ma gandesc hai sa scot vreo 200- 300 grame de benzina cand ma uit deasupra 80- 100 grame apa 100 benzina si restul ceva cu bule ciudate :-s ce o fi fost nu stiu oopsy sa vedem cum porneste maine dimineata :-s azi la suceava au fost minus 33 grade |
--------------------
Dacia
1310 L
1998
- SV 08 GFW
|
|
neajiji |
![]()
Post
#33
|
Membru autentic Group: Members Posts: 768 Joined: 1 January 07 ![]() |
bine ca nici nu ai benzina buna si tu vrei sa porneasca si sa si tina relantiul la -30 de grade? Pune benzina ca lumea, sa ai si tu vreo 20de litri da nu de la conducta.
|
--------------------
X
Y
Z
|
|
dragoselu |
![]()
Post
#34
|
![]() SB-12-UST Group: Members Posts: 680 Joined: 5 November 06 From: Sibiu ![]() |
Un coleg de serviciu a pornit berlina asa: pompa de benzina sa fie pe cama, apesi de 10 ori pe clapeta aia de la pompa de benzina, socul tras la jumatate, o cheie scurta ca sa "tai" uleiul, o a doua cheie putin mai lunga si la a 3-a cheie porneste!
![]() |
--------------------
Volkswagen
Passat TDI
1996
- GL-11-UST [SIZE=14]Nicio masa fara usturoi![/SIZE]
|
|
laurentiu.bruma |
![]()
Post
#35
|
Membru incepator Group: Members Posts: 58 Joined: 25 November 09 ![]() |
benzina era din peco hei din aia efix 95 am pornito cu benzina adusa de mine de prin vara de la rusi
![]() |
--------------------
Dacia
1310 L
1998
- SV 08 GFW
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#36
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
se poate folosi si la benzinare spray de pornire.desi NU recomand asa ceva.mai bine iei baterie noua!!
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
ciufulitul |
![]()
Post
#37
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 55 Joined: 5 January 10 ![]() |
salut baieti,am gasit o problema la delco....in interior,la surubul cu cap patrat pe care vine prins firul de la condensator...exista acolo o piesa de plastic cred,sau orice alt material izolator o fi,respectiva piesa e cea prin care trece surubul cu cap patrat....si uitandu-ma atent la acea piesa observ ca e crapata exact pe portiunea care trece prin corpul delco-ului....si mai mult ca sigur in momentul cand dau cheie pe acolo da la masa.
acum am o nelamurire...oare din cauza asta sa nu lucreze condensatorul care e nou saracul....dati-mi va rog un raspuns... |
--------------------
dacia
1310
1999 berlina
- hd-07-tkn
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#38
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
pentru a verifica procedezi in unul din cele 2 moduri
1 deschizi platina aducind-o pe cama 2 pui intre contactele platinei un izolator masori cu un aparat de masura fata de masa si trebuie sa ai 12V daca ai 0 atunci asa saiba da la masa si trebuie inlocuita singurul loc unde gasesti asa ceva este la alt delco (in alta parte nu am gasit) |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
ciufulitul |
![]()
Post
#39
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 55 Joined: 5 January 10 ![]() |
salut, am gasit un delcou vechi dar cu tot ce e in interior schimbat:ax,platou , si partea de plastic care era crapata la mine si o suspectez ca imi pierde scanteie e in interiorul delcoului, nu saiba de textolid de la exterior...in fine, azi montez delcoul procurat si merg sa imi iau si un set de fise siliconice, eventual si un capac nou cu toate ca cel pe care il am nu prezinta fisuri,m-a sfatuit un coleg(om cu scoala profesionala , profil sofer/mecanic auto,experienta in domenia aprox 20 de ani) sa sterg capacul delco cu benzina in interior ca sa nu faca condens cand il montez....sper sa porneasca dupa toate astea,nu de alta dar mie sa nu imbolnavesc bateria daca ii mai dau mult cu redresorul pe ea
![]() 28 Jan 2010, 22:55: salutare salutare, am schimbat delcoul,am luat fise noi,platina frantuzeasca,baterie incarcata....si tot nu vrea sa porneasca....afara aprox 2/3 grade cu plus,soare,frumos,deci problema mea se pare ca e din alta parte...am verificat scanteia la fisa centrala care vine din bobina,mie mi se pare a fi puternica, dar spre rosiatic la culoare,zilele trecute cu contactul pus si una din fisele de la bujii in mana,am rotit de delcou si ma scuturat destul de bine ... nu stiu unde as mai putea gasi solutia la problema mea,are cumva vreo importanta legatura la masa a motorului cu restul caroseriei in aceasta privinta, pentru ca sincer in alta parte nu ma mai duce mintea sa mai caut, va multumesc,astept ajutorul vostru! This post has been edited by ciufulitul: 28 Jan 2010, 22:55 |
--------------------
dacia
1310
1999 berlina
- hd-07-tkn
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#40
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
pai ai pus bine delcoul? adica l-ai asamblat bine ? cu volanta la semn scinteia (luleaua ) trebuie sa fie pe pistonul 1, ala dinspre cutie
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
vizitatorul |
![]()
Post
#41
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 248 Joined: 10 May 09 ![]() |
intreb si eu....nu poa sa fie si pe 4?...(nu trageti in pianist)
|
--------------------
Dacia
1310 L
1998
- B453SCU
|
|
tab` |
![]()
Post
#42
|
Membru incepator Group: Members Posts: 68 Joined: 3 December 09 ![]() |
am si eu o intrebare nu imi sariti in cap...cum fac sa merg pe bidon sa vad cat imi consuma,bag un furtun in sticla si apoi in carburator(tur)apoi returul de unde il trag din pompa? k nu imi imaginez:D,apropo trebuie sa nu am benzina in rezervor k sa fac asta nu?
|
--------------------
dacia
li
1990
- dj05mdi
|
|
vladut88 |
![]()
Post
#43
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.973 Joined: 22 May 09 From: Beius judetul bihor ![]() |
benzina poti avea in rezervor nu conteaza
scoti furtunu pe care trage pompa benzina din rezervor ( este pe stutul acela care este singur ala indreptat catre contra aripa) si bagi un furtun in sticla care sa ajunga pana la fund ,iar returul este acela de langa furtunul care pleaca la carburatorsi bagi un furtun in sticla sa fie lung cat sa nu curga pe langa CEL MAI BINE POTI MASURA PLIN LA PLIN asta cu sticla nu indica corect |
--------------------
dacia ARO
SOLENZA scala 10,4 diesel 1,9 DRA
2004 1994
- bh 10 twa I hate BMW
|
|
tab` |
![]()
Post
#44
|
Membru incepator Group: Members Posts: 68 Joined: 3 December 09 ![]() |
oke
![]() |
--------------------
dacia
li
1990
- dj05mdi
|
|
ciufulitul |
![]()
Post
#45
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 55 Joined: 5 January 10 ![]() |
delcoul l-am asamblat corect,banuiam ca nu porneste din cauza avansului vacumatic , acum cred ca e de la culbutori,pentruca imi uda bujiile 2,3,4 iar pe 1 o gasesc tot timpul uscata, la fel cum o montez, cred ca nu i-am reglat bine...am incercat metoda de reglare care am gasit-o pe forum , pasul 1:volanta la semn,reglat admisie 3,evacuare 4...si mi-au sarit tijele din dreptul culbutorilor,apoi am incercat alta metoda propusa de un coleg,cu pistonul in compresie,am reglat pe rand admisia si evacuarea la fiecare cilindru in parte,in ordinea aprinderii, si a fost mult mai bine,am pornit masina trasa si chiar a mers destul de rotund motorul pana la urmatorul val de ger care ne-a atacat tara,si de atunci nu a mai pornit,mi-a propus atunci colegul sa mai strang putin jocurile si dupa asta se manifesta cum am spus mai sus...
|
--------------------
dacia
1310
1999 berlina
- hd-07-tkn
|
|
vizitatorul |
![]()
Post
#46
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 248 Joined: 10 May 09 ![]() |
QUOTE(vizitatorul @ 29 Jan 2010, 19:59) QUOTE(ciufulitul @ 30 Jan 2010, 08:38) ...am incercat metoda de reglare care am gasit-o pe forum , pasul 1:volanta la semn,reglat admisie 3,evacuare 4...si mi-au sarit tijele din dreptul culbutorilor incearca sa-ti explici fenomenul,apoi pune-l in aplicare......in tot ce faci.. pentru prima metoda...semnul pe volanta iti garanteaza pozitia...nu "timpul" daca tot reusisei s-o pornesti ,nu trebea sa-ti mai bagi nasul in ea...reusisei sa te apropi de adevar de curiozitate...ce "joc" reglasei?.... |
--------------------
Dacia
1310 L
1998
- B453SCU
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#47
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Cea de-a doua e corecta, si nu cu lera, apoi jocurile mai mari nu afecteaza (am zis mai mari, nu prea mari). Asa e cand te scarpini cu dreapta, pe partea stanga. Lera da jocuri mai mari, datorita concavitatilor date de uzura intre culbutor si coada supapei. La mana e sfant .
Se poate si la 4, si daca roteste pinionul (cu crestatura mica in dreapta) , pune fisa lui 1 spre motor, merge identic. Daca pui fisele normal, numeri de la distributie ca 1 sa fie spre motor pe capac, iar e normal. 30 Jan 2010, 17:18: Pe langa altele, iata si ce-i mai important: This post has been edited by PH-06-BOA: 30 Jan 2010, 17:18 Attached thumbnail(s) Bateria_iarna.jpg ( Size: 888.6k ) Number of downloads: 332 |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
slaiciprian |
![]()
Post
#48
|
![]() Membru Group: Members Posts: 872 Joined: 13 October 07 From: Botosani ![]() |
QUOTE(laurentiu.bruma @ 27 Jan 2010, 07:16) benzina era din peco hei din aia efix 95 am pornito cu benzina adusa de mine de prin vara de la rusi ![]() eu merg numai cu benzina de ucraina, si la botosani au fost -30 grade. a pornit in fiecare dimineata la prima cheie, mai lunga. daca iti aduci tu benzina, e bine. daca ti-o aduce altul la canistra risti sa fie de 80. oricum benzina lor e mult mai buna, de la noi am avut din cand in cand surprize, ba la lukoil, ba la petrom, ba la mol... ca sa nu mai zic ca la ei e 2.5-2.7 lei, in functie de cursurile valutare. p.s. capac delco schimbat in toamna ca a crapat, fise schimbate si ele. alea vechi la zero grade erau tari ca lemnul, astea noi la -30 inca sunt elastice. si unele si altele, de urziceni. |
--------------------
dacia
1310
1990 Nu conduce mai repede decat poate sa zboare ingerul tau pazitor. |
|
mecanick_maverick |
![]()
Post
#49
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 462 Joined: 10 April 09 From: Madrid ![]() |
QUOTE(dragoselu @ 27 Jan 2010, 06:14) Un coleg de serviciu a pornit berlina asa: pompa de benzina sa fie pe cama, apesi de 10 ori pe clapeta aia de la pompa de benzina, socul tras la jumatate, o cheie scurta ca sa "tai" uleiul, o a doua cheie putin mai lunga si la a 3-a cheie porneste! ![]() ![]() ![]() Ca sä "tai uleiul" färä a omorî electromotorul si bateria degeaba, îti aduci aminte de doamna manivelä ( la cele cu ELV e cam dificil sä rotesti de la pompa de apä... ) , dai 2-3 ture färä contact , tragi socul si dai la automat . Eu am pornit si Dacie la manivelä , dar e riscant - mai ales dacä ai reglat avansul "dupä ureche" , o mînä ruptä acolo ... Pentru @ciufulitul postul #39 - la saiba aia nu poate fura scînteie - cel mult sä facä masä si atunci adios scîntei ( echivalent platina închisä permanent ) , platina lucreazä cu 12V , tensiunea înaltä apare doar în secundarul bobinei ( fisa centralä , capac, lulea,ploturile fiselor, fise, bujii ) , dacä te-a scuturat cu fisa în mînä sigur nu dä la masä . This post has been edited by mecanick_maverick: 31 Jan 2010, 01:09 |
--------------------
Opel, Seat, MB, Kia
Astra F, Ibiza, Vito, Sprinter, Sedona
'97, '96, '04, '03, '11
- 47__CFS Dacä ceva nu functioneazä , undeva s-a strecurat o eroare ...
Respect yourself anytime ! |
|
Mirciulik |
![]()
Post
#50
|
Membru autentic Group: Members Posts: 378 Joined: 11 March 06 From: Galati ![]() |
Eu am avut ceva probleme pe la -20 grade.
Bateria are cam 6 ani, iar pe timp de vara e perfecta. Acum daca nu o ia la prima cheie...adica 1-2 secunde, n-o mai pornesc. La -20 grade simt cum invarte greu motorul, dar odata pornita, in 15 secunde deja inchid socul pentru ca sta la relanti (aprindere gotronic cu senzor). Problema e ca daca dau drumul brusc la ambreaj, motorul se opreste. Il ridic usor si accelerez...masina inainteaza 4-5 cm, apoi totul e in regula. In 2 dimineti, din cauza uleiului gros nu mi-a mai pornit la prima cheie, asa ca am apelat la varinate ajutatoare. Cand am vazut ca nu mai tine, am bagat masina in garaj, si cu toate ca nu e incalzit, si am multe aerisiri, s-a simtit enorm. Cand ridicam ambreajul masina nu mai inainta |
--------------------
Dacia
1310 Break
1997
|
|
Tiristu' |
![]()
Post
#51
|
Membru Group: Members Posts: 102 Joined: 20 April 09 ![]() |
Daca tii masina afara,pe frigu asta mare fa cateva chestii:
1.Ia bateria in casa. 2.asigura-te ca este incarcata 3.pune pe motor un covoras-patura..ceva sa i tina de "cald". nu radeti-chiar functioneaz ![]() 4.a doua zi cand cobbori cu bateria evident,verifici sa nu cumva ca "antigelul" tau sa fi inghetat.daca nu ...trecem la pasul 5 5. pui pe cama,dai cateva spitzuri la pompita de benzina pana ii bagi ceva benzina la carburator 6. pornesti masina (in speranta ca ai pus bateria si ai dat patura la o parte), invartind d cheie ![]() |
--------------------
Dacia
1310
97/S
- 02 BUJ
|
|
mecanick_maverick |
![]()
Post
#52
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 462 Joined: 10 April 09 From: Madrid ![]() |
QUOTE(Mirciulik @ 30 Jan 2010, 23:44) Eu am avut ceva probleme pe la -20 grade. Bateria are cam 6 ani, iar pe timp de vara e perfecta. Acum daca nu o ia la prima cheie...adica 1-2 secunde, n-o mai pornesc. La -20 grade simt cum invarte greu motorul, dar odata pornita, in 15 secunde deja inchid socul pentru ca sta la relanti (aprindere gotronic cu senzor). Problema e ca daca dau drumul brusc la ambreaj, motorul se opreste. Il ridic usor si accelerez...masina inainteaza 4-5 cm, apoi totul e in regula. In 2 dimineti, din cauza uleiului gros nu mi-a mai pornit la prima cheie, asa ca am apelat la varinate ajutatoare. Cand am vazut ca nu mai tine, am bagat masina in garaj, si cu toate ca nu e incalzit, si am multe aerisiri, s-a simtit enorm. Cand ridicam ambreajul masina nu mai inainta Päi dacä uleiul din motor e gros la frigul äla , cum crezi tu cä se simte valvolina din cutie care are vîscozitate muuult mai mare ? Nu läsati brusc ambreiajul pe ger , riscati sä puneti cutie nouä ( sau de SH. dar care tot cheltuialä înseamnä ) . Cu valvolina groasä pinioanele antreneazä orice ciob de dinte care s-ar afla pe fundul cutiei ( piesele cälite au prostul obicei de a se sparge cîteodatä ) si fiind cälit face o verificare rapidä a celui mai slab - în marea majoritate a cazurilor cedeazä carcasa cutiei cä-i de aluminiu , de' . Eliberati ambreiajul foarte usor si fiti pregätiti sä-l apäsati urgent dacä apar surprize ! Nu am avut onoarea sä probez aprinderea "gotronic" , dar citind comentariile posesorilor de asa ceva - mai ales în varianta cu senzor , o recomand cälduros în locul platinilor clasice ! Eu lucram doar cu aprinderi electronice de la rusi cu platina, dar se simtea enorm diferenta , la Dacia lui frate-meu am schimbat platina dupä 4 ani din cauza uzurii pintenului . |
--------------------
Opel, Seat, MB, Kia
Astra F, Ibiza, Vito, Sprinter, Sedona
'97, '96, '04, '03, '11
- 47__CFS Dacä ceva nu functioneazä , undeva s-a strecurat o eroare ...
Respect yourself anytime ! |
|
ciufulitul |
![]()
Post
#53
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 55 Joined: 5 January 10 ![]() |
salut din nou baieti,am reusit sa pornesc masina pana la urma aseara,e drept s-a incalzit afara binisor,dar nu la cheie,a trebuit sa o imping,a mers destul de bine cu singura problema ca se aude tacanit de la culbutori,dupa ce s-a incalzit motorul a pornit usor si la cheie,am montat si o aprindere electronica AE 02,sper ca e buna,am scos firul condensatorului de la delcou,am marit distanta de la platina si de la bujii,sper sa functioneze bine de acum incolo,mentionez ca ieri dupamiaza cand am deschis capota am avut surpriza sa constat ca motorul si tot ce e in compartimentul motorului era ud...transpirat parca...si unde e parcata masina nu exista nici urma de canal.astfel am constatat ca am avut motorul inghetat tun si presupun ca din cauza asta nu a pornit timp de 2 saptamani,azi imi continui proiectul si desfac din nou capacul de la culbutori pentru a reface jocurile,m-am uitat atent la partea care trebuia se prezinte uzura,ceea ce ar fi trbuit sa faca lera un instrument inutil,dar se pare ca nu e atat de exagerata acea uzura,abia daca se vede cate o urma pe ici pe colo,oricum incerc sa ii mai reglez azi din nou si revin cu pareri dupa...o zi buna
|
--------------------
dacia
1310
1999 berlina
- hd-07-tkn
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#54
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Tiristu' n-a sesizat precizarea facuta cum ca, nu pe cama trebuie sa fie parghia pompei. Daca e pe cama, membrana e deja actionata si tu ce mai actionezi? Unde? Deci , dai pompa de pe cama, pentru a o putea actiona din afara. Cum se vede? Rotind de motor, coada pompei de benzina se ridica (daca nu mai are arcul),daca sta ridicata, ti putin apasat de coada si rotind de motor cu cealalta mana, simti cum ce elibereaza cama. In momentul cand s-a oprit din ridicat, nu mai e pe cama, si se poate actiona din afara, se poate pompa manual. Foarte multi se sxprima asemenea, transmitand gresit ideea.
Manivela are oricine in portbagaj, dar nu la toti mai e gaura in traversa. Trebuie sa fie prea molatic, sa-i dea peste mana manivela.Ce s-ar fi facut la Buceag? |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
ciufulitul |
![]()
Post
#55
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 55 Joined: 5 January 10 ![]() |
revin baieti...am mai umblat putin pe la culbutori,am bibilit pe acolo apoi a venit un sofer cu varsta de aprox 60 de ani si mi-a zis sa scot delcoul, sa scot apoi pinionul din capul pompei de ulei si sa il dau 1 dinte mai inapoi.l-am scos,l-am mutat doi dinti mai inapoi si acum mere rotund motorul, ca in vremurile bune cu temperaturi de vara...si porneste si la sfert...minune si cu mecanica asta...am vrut doar sa va anunt...mersi pentru sfaturi,si daca mai intampin greutati stiu unde sa apelez,bafta multa!
![]() |
--------------------
dacia
1310
1999 berlina
- hd-07-tkn
|
|
adytzubv |
![]()
Post
#56
|
Membru incepator Group: Members Posts: 11 Joined: 6 September 09 ![]() |
Paul-tm : imi permit sa te contrazic cu faptul ca o dacie pe carburatie nu porneste la -30 grade. Saptamana trecuta la brasov s-a atins acest prag. La ora 7 dimineata, ger de crapau pietrele. Stau ma gandesc sa merg cu masina la scoala sau sa vin pe la 2 sa o iau si sa-mi fac treaba(ma gandeam ca nu porneste). Descui masina, langa mine o vecina, "ha ha tu nu vezi ca mie nu-mi porneste masina ( rav4) si tu vrei sa pleci cu coaja aia? asa intrebare asa raspuns la fel de sictirit "normal". trag frumos socul, doua sprituri si dau cheie a invartit o singura data motorul si a pornit.asta cu conditia sa nu lasi masina mai mult de 2 zile nepornita pe frigurile astea, eu neavand aceasta problema deoarece circul zilnic. asa ca cine zice ca dacia nu porneste pe -30 grade nu cred ca a avut o dacie. mentionez faptul ca masina e din 87 si nu a primit cine stie ce tratemente speciale, cel putin de la mosul de la care am luat-o sigur nu!!!! singurul lucru care e rau cand te grabesti e ca se ingroasa uleiul in cutie si tre sa stai un pic pana sa pornesti la drum(cand e ger). bafta tuturor!
|
--------------------
Dacia
1310
1987
- BV 06 EDN
|
|
paul-tm |
![]()
Post
#57
|
Membru autentic Group: Members Posts: 478 Joined: 25 August 09 From: Timisoara ![]() |
@adytzubv.De pornit porneste dacia inca mai bine decat un tdi uneori
![]() ![]() Dacia mea e reglata de un mecanic si porneste bine.Mai ales decand am schimbat bujiile sinterom cu niste ieftineli de iskra luate din auchan cu 18 lei merge mai bine, nu mai intrerupe asa rau in relantiu. Eu sincer la -30 grade cu dacia care o am eu nu as fi mers din cauza caldurii: am termostat nou vernet de 89 grade pus dar tot nu prea baga caldura. Si garnitura de chiulasa e pe duca la mine, am vazut ceva pete de ulei in vasu de expansiune, si pierde ulei intr-o parte la imbinarea cu blocu motor. In timisoara cel mai mult a fost cam -17 grade, la -15 grade am ponito sa merg la lucru, a pornit bine desi masina a stat in strada. Dar nu s-au dezghetat geamurile deloc decat cat am razuit cu racleta, caldura aproape deloc. In afara orasului apa a fost la 60 grade, cum a intrat in oras sa incalzit la 80.Aveam pe jumatate din radiator carton in partea cu elicea. Numa bine |
--------------------
opel
astra f-cc
1996
- TM-23-GZV
|
|
Tudor Badescu |
![]()
Post
#58
|
Membru autentic Group: Members Posts: 566 Joined: 17 December 09 ![]() |
Cu sau fara aprindere electronica,bobina la Dacie e alimentata la tensiune cu pana la 1,5V mai mica decat pe baterie din cauza conceptiei instalatiei.Mai ales pe ger,la pornire scade si tensiunea bateriei.Solutia e alimentarea bobinei direct de la borna + a alternatorului(care e legata direct la baterie prin firul gros,albastru). Vedeti metode pentru asta pe topicul"Aprindere electronica" de pe la pag.216 incolo. Iar la gerurile de care vorbiti,uleiul trebuie 10W40,chiar5W40.Si la cutie trebuie multigrad,80W90 care se gaseste sub 10 lei litrul la nivel GL5(cel mai inalt pt. cutiile manuale)daca e de la Lubrifin.Chiar 75W90 pentru cine isi permite.SI inca ceva:distanta corecta la electrozii bujiilor;la cele deja folosite jocul real e cu 0,1...o,15mm mai mare decat cel verificat cu lera asa ca se regleaza cu cea de 0,6.
|
--------------------
dacia
1310,
1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#59
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
ai dreptate cu caderea de tensiune pe contact, avand at 011 am conectat-o ca in schema postata de tineindex.jpeg ( Size: 209.89k )
Number of downloads: 195
si se cunoaste diferenta, iar cine are pe clasic poate conecta un releu sa alimenteze direct bobina de la alternator E bine 0,6 la clasic cu lera dar nu e ca la culbutori, scanteia ia drumul cel mai scurt |
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
Minel |
![]()
Post
#60
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
Eu avand AT011 , am alimentat-o printr-un releu , ( atat bobina cat si aprinderea ) si nu mai am nici un fel de problema , porneste perfect !
![]() |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 16th May 2025 - 03:45 |