Nivel ulei ridicat, Semeringul palier cedeaza
![]() ![]() ![]() |
Nivel ulei ridicat, Semeringul palier cedeaza
Goa |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 30 August 09 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310
1992
|
|||
za_kristake |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 628 Joined: 9 March 08 From: Sibiu ![]() |
Si daca ajunge compresia in baie?
|
--------------------
1310
L
1997
- SB
|
|
Goa |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 30 August 09 From: Bucuresti ![]() |
![]() This post has been edited by Goa: 9 Dec 2009, 09:14 |
--------------------
Dacia
1310
1992
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Daca scapa compresia in baie, nu inseamna ca sparge si simeringul, numai daca are epuratorul infundat. Ar fi aruncat joja.
Nivelul ridicat, nu sparge simeringul. Ma faci sa cred ca ceva nu e in regula la montarea lui. Un simering tine si peste 50 000 de Km, nu doar 50. I-ai taiat 10mm din arc, cand l-ai montat? |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
Goa |
![]()
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 30 August 09 From: Bucuresti ![]() |
Nu am taiat... Si a fost montat corect, nu prea ai cum sa nu il montezi corect de doua ori decat daca nai habar. Dar totusi cum ramane cu nivelul crescut de ulei. Un centimentru in plus pe joja inseamna cel putin un litru de ulei in plus...
|
--------------------
Dacia
1310
1992
|
|
Bogdan90 |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 962 Joined: 1 November 09 From: Botosani ![]() |
Salut baieti! Am si eu nivelul ridicat pe joja dar nu din vreo defectiune ci din prostia mea...aveam capacul la culbutori deformat si imi arunca ulei. Am indreptat capacul, am schimbat garnitura si am completat cu ulei ca era putin sub nivel, numai ca am completat prea mult. Ce intrebare am eu, afecteaza cu ceva nivelul prea mare? E cu vreo 5mm peste nivel. Daca afecteaza cum as putea sa scot putin din el?
![]() This post has been edited by Bogdan90: 22 Jan 2010, 16:08 |
--------------------
Dacia
Solenza
2004
- BT-90-PAN Dacia 1310, Dacia Solenza, Skoda Fabia 6Y2.
|
|
pirvumark |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 472 Joined: 30 September 09 ![]() |
din cate stiu, nivelul ridicat iti forteaza garniturile, semeringurile. spun asta dupa ce am citit manualele utilizatorului la toate masinariile si utilajele cu care am mers pana acuma.
tot in acele manuale se recomanda ca atunci cand faci schimbul, nivelul uleiului sa fie un pic sub maxim, niciodata maxim sau peste. de ex la dacia sa fie 1mm sub dunga. pot da un exemplu(in carte tehnica scria 19lmax si recomandat 18,4). e vb de un motor mare, diesel de 9400cc *de scos, poti scoate cu un furtun subtire pe la joja(cu o seringa maricica atasata la acel furtun, care poti sa-l faci eventual dintr-un cablu caruia ii scoti litele) *sau pe la baie, dand drumul la buson(treb sa te murdaresti serios ca treb sa tii de buson daca alegi varianta asta). alta optiune chiar nu-ti pot da. This post has been edited by pirvumark: 22 Jan 2010, 17:38 |
--------------------
dacia
1310
1987/tx/1289cc
- GL-03-ZVI
|
|
tichondrius95 |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru Group: Members Posts: 198 Joined: 21 February 09 From: Onesti , Bacau ![]() |
Se spune ca lipsa uleiului in motor produce tot atatetea pagube cat si daca ai nivel mai mare decat trebuie in motor. Deci - surplusul de ulei dauneaza grav motorului. Asta o stiu de la o emisiune de la tv unde se discutau probleme de genul asta.
|
--------------------
2 x DACIA 1310
2 x Berlina 1310
1983 Rk CN4 1.4, 5+1 / 1997 CN 3 1.4 , 5+1
- BC02XXX / BC07XXX
|
|
pirvumark |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 472 Joined: 30 September 09 ![]() |
pai stii de ce. deoarece daca ai ulei putin se uzeaza motorul, pt ca nu se face bine ungerea si are loc o frecare puternica, iar daca e mult se creeaza presiune foarte mare(hidraulica), ceea ce face ca anumite componente sa cedeze.
daca tinem cont ca uleiul este folosit la cricuri, el are proprietatea ca nu se comprima, deci in cantitati mai mari in motor, presiunea il forteaza sa iasa pe undeva. cine a desfacut motoare si nu numai, stie ca este obligatorie scoaterea lichidelor din cavitati, mai ales acolo unde se insurubeaza, pentru ca acele lichide ramase, sunt comprimate odata cu strangerea surubului si presiunea creata duce la craparea pieselor la propriu. acelasi principiu ca la cric. deci mare atentie cand umblati undeva si patrunde lichid(ulei, motorina, etc) |
--------------------
dacia
1310
1987/tx/1289cc
- GL-03-ZVI
|
|
Bogdan90 |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 962 Joined: 1 November 09 From: Botosani ![]() |
Multumesc foarte mult pt informatii baieti. pirvumark, foarte buna ideea de scoatere a litelor dintr-un cablu...ma gandeam si eu sa scot pe la joja dar nu stiam cu ce
|
--------------------
Dacia
Solenza
2004
- BT-90-PAN Dacia 1310, Dacia Solenza, Skoda Fabia 6Y2.
|
|
the fast and furious |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 588 Joined: 3 October 06 From: Bucuresti ![]() |
Sau desfaci filtrul de ulei , il golesti si il pui inapoi. |
--------------------
Dacia / Opel -
Berlina / Astra Classic -
1999 / 2006
- B -- ---
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
totusi teoretic presiunea nu poate creste peste 6, pompa are pe tur o bila cu arc, supapa de suprapresiune, daca e usor prea mult ulei e stropit puternic si sta mai mult pe camasi fiind mai usor sa se arda, tot nu e bine ca face depuneri
|
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
pirvumark |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 472 Joined: 30 September 09 ![]() |
pai da, in timp se duce, ti-l arde, dar e posibil sa-ti afume bijiile, sau sa mearga prost motorul.
eu recomand sa-l scoata cumva pt ca si eu am schimbat semeringul, si la un schimb, taica-miu, care toata viata a lucrat pe masini romanesti, unde nu dadea el bani din buzunar sa le repare, are si conceptia aia,(pune sa aiba, mai bine mai mult decat putin), si n-am ce-i face pana moare, oricat i-as explica ce se poate intampla(dar ce stiu eu, na), a pus mai mult ulei cu vreo juma de litru. si dupa vreo saptamana, a inceput incet si sigur sa curga ulei. imi venea sa il omor. merg asa de vreo 5 ani, dar motorul eu nu-l mai dau jos ca oricum mai face el ceva si sigur curge iar. pe atunci puneam sheel. acuma pun elf de vreo 3-4 ani. ca nu mai gasesc. This post has been edited by pirvumark: 23 Jan 2010, 09:53 |
--------------------
dacia
1310
1987/tx/1289cc
- GL-03-ZVI
|
|
tom79 |
![]()
Post
#14
|
Membru incepator Group: Members Posts: 26 Joined: 17 January 10 ![]() |
|
--------------------
dacia
1994 berlina
1994 berlina
- ct 94 ela
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 13th May 2025 - 00:50 |