Schimbare vas expansiune tip Nova pe Berlina
![]() ![]() ![]() |
Schimbare vas expansiune tip Nova pe Berlina
panter1 |
![]()
Post
#1
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 792 Joined: 26 February 09 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310
2002
|
|||
C a t a l i n |
![]()
Post
#2
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Păi pompa de apă e identică la Nova și Berlină, la fel ca și blocul motor.
Diferența majoră este poziționarea vasului de expansiune, la Nova acesta fiind MAI SUS decât circuitul prin motor și radiator... |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#3
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
e usor de facut:)
robert sgm-avea un topic de aici;) frumos cu explicatii si poze;) |
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
panter1 |
![]()
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 792 Joined: 26 February 09 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(ydaniel @ 25 Jun 2009, 13:03) Am dat search si nu am gasit, acel topic nu mai exista se pare si nu am apucat sa il vad cand era, iar cei care stiu cum se pozitioneaza vasul pe berlina ii rog sa posteze. Nu inteleg cat de sus ar trebui sa fie si daca se gaseste acel T-u in care se conecteaza furtunul gros de la vas spre iesirea groasa de la radiator This post has been edited by panter1: 25 Jun 2009, 15:05 |
--------------------
Dacia
1310
2002
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#5
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
teu il faci tu:)
de fapt aia e cel mai greu de facut,restul se monteaza in cateva minute. |
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
soulraven |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 984 Joined: 25 February 07 From: Campulung Muscel ![]() |
suna interesant.......dar cum exact vine montat?de unde pana unde?
|
--------------------
Dacia Berlina
1310
1990
- ----
|
|
panter1 |
![]()
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 792 Joined: 26 February 09 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(soulraven @ 25 Jun 2009, 15:19) Si pentru mine e ceva nou si din informatiile pe care le stiu eu din ce m-am documentat t-i le impartasesc si tie ![]() Una bucata vas de Nova sau Matiz caci am vazut ca are acelas sistem(numai ca la cel de matiz se si vede antigelul cum trece prin vas caci e transparent) prevazut cu 2 furtune nu cu unul cum e cel de berlina, deci un furtun este cel normal de la vasul vechi care se conecteaza in susul vasului de nova si mai este unul in "fundul" lui care se conecteaza la iesirea din radiator. Faza e ca apa va curge prin el iar instalatia nu va mai prinde aer niciodata si nu mai ai nici o treaba cu aerisitul, cam asa se explica faptul ca cei care au masini straine nu ii vezi aerisind instalatii ![]() Am sa pun niste poze pe care le-am gasit pe forum sper sa nu se supere nimeni daca le recunoaste, le-am copiat si am pus eu sageti pentru a va arata "proiectul" ![]() Cam asa arata vasul de nova, am incercuit si pus sageti cu verde unde trebuiesc conecate furtunele 715x6x.jpg ( Size: 60.52k ) Number of downloads: 1187 Cam asa ar trebui sa arate T-ul in care intra furtunul de sub vas numai ca in poza este prinsa o termocupla in el nu furtun dar se poate pune si furtun, am vrut sa arat aici locatia prinderii celui de al 2-lea furtun al vasului Termocupla.JPG ( Size: 66.23k ) Number of downloads: 1601 Astept pareri in continuare de la cei care au facut "mutarea" in special despre randament si daca a observat schimbari This post has been edited by panter1: 25 Jun 2009, 17:34 |
--------------------
Dacia
1310
2002
|
|
MECCA |
![]()
Post
#8
|
![]() VOLVO.FOR LIFE ! Group: Members Posts: 538 Joined: 25 November 06 From: de la mare/tkg/cta ![]() |
tot nu se intelege unde exact este conectat furtunul cel gros. cel care pleaca din josul vasului de expansiune.Cel subtire am inteles ca este cel care pleaca din radiator, deci ramane cel clasic, dar cel gros unde este conectat ??
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1987
- CT-06-PTY DACIA MOTOR DUBLU V8, 5 CILINDRI, 4 PRISME SI UN TETRAEDRU SPORT.
|
|
Muttley |
![]()
Post
#9
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Se-nfinge-n furtunul gros DE JOS al radiatorului.
Dar eu sunt de parere c-asta-i o "imbunatatire" inchipuita. Pentru ca nu se poate gasi un loc pentru vasul de expansiune astfel incat sa fie mai sus de nivelul caloriferului... PS: http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=54559&hl= This post has been edited by Muttley: 29 Jun 2009, 15:30 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
panter1 |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 792 Joined: 26 February 09 From: Bucuresti ![]() |
la mine vasul de expansiune e prins de contra'aripa si e atat de sus incat aproape atinge in capota(vas cu un singur furtun), cred ca totusi e mai sus decat instalatia in pozitia asta iar acest handicap se diminuiaza prin greutatea apei care curge in jos din fundul vasului, la fel ca la butoiul de vin cand scoti cu furtunu, tragi odata si apoi curge linistit din greutatea apei pe furtun, e suficient de joasa conectarea de la iesirea radiatorului, mai ales daca se pune un furtun mai lung va fi mai multa apa pe el si va trage in jos
![]() Ce dilema am eu este ca daca acest sistem functioneaza si fara presiune, nu vreau dop de presiune in instalatie(nici acum nu am) pentru ca stiu ce patesc unii cu caloriferele care se sparg sau chiar la radiator apare cate o fisura si iese apa pe acoo. In trecut am schimbat un radiator astfel iar acum am scos supapa din capac, am aerisit bine instalatia si sta pana in 90 de grade chiar daca sunt zile toride cu stat la semafor. Asa vreau sa fie si vasul de Nova, dar am inteles ca nu prea circula apa pe acolo daca nu are presiune ![]() ![]() ![]() This post has been edited by panter1: 30 Jun 2009, 20:13 |
--------------------
Dacia
1310
2002
|
|
Minel |
![]()
Post
#11
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
QUOTE(panter1 @ 25 Jun 2009, 18:18) Cam asa ar trebui sa arate T-ul in care intra furtunul de sub vas numai ca in poza este prinsa o termocupla in el nu furtun dar se poate pune si furtun, am vrut sa arat aici locatia prinderii celui de al 2-lea furtun al vasului Termocupla.JPG ( Size: 66.23k ) Number of downloads: 1601 Mi-ai plagiat poza .... ![]() |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
panter1 |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 792 Joined: 26 February 09 From: Bucuresti ![]() |
off topic: Minel, am desenat niste turometre si vitezometre(alea de iti plac tie si le-ai cerut unui coleg forumist care el le plagiase de la mine) apoi ai vazut si i le-ai cerut.. i-ai si multumit pe deasupra, suntem chit
![]() http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=1792080 http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=1909641 ![]() This post has been edited by panter1: 2 Jul 2009, 00:20 |
--------------------
Dacia
1310
2002
|
|
micri |
![]()
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 239 Joined: 22 January 08 ![]() |
dupa nenumarate incercari am decis sa schimb si eu vasul de expansiune cu unul de nova. cei care au asa ceva facut si au calorifer in grila sunt multumiti de caldura ?
|
--------------------
dacie
1310TLX
1988
|
|
ghitza |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
ma bate gandu si pe mine,mai intai mai citesc si vad eu ce fac.
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
laurentiu.bruma |
![]()
Post
#15
|
Membru incepator Group: Members Posts: 58 Joined: 25 November 09 ![]() |
cat de eficienta este acest montaj ? ma bate si pe mine gandul
![]() ![]() |
--------------------
Dacia
1310 L
1998
- SV 08 GFW
|
|
micri |
![]()
Post
#16
|
Membru autentic Group: Members Posts: 239 Joined: 22 January 08 ![]() |
eu am cautat un furtun de nova caci ar avea si acea gaura prevazuta dar nu am gasit.
eu teul l-am facut cumparand un teu de alama de un tol la care am aplicat o reductie de la 1" la 1/2" si un nuplu de o 1/2". etamsarea o fac cu silicon pentru garnituri. toate elementele sunt din alama. puteti incerca cu teuri reduse de cupru pentru instalatii sanitare vas de expansiune am luat unul nou si am dat 47 ron pe el. eu fac aceasta modificare din dorinta de a elimina unul din factorii ce poate duce la arderea garniturii de chiuloasa si anume neaerisirea completa a sistemului de racire. This post has been edited by micri: 27 Jan 2010, 13:22 |
--------------------
dacie
1310TLX
1988
|
|
micri |
![]()
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 239 Joined: 22 January 08 ![]() |
tot eu sunt .
am montat acel vas cu doua furtune si intradevar merge ok. am calorifer in grila si chiar face cald. insa am vazut ca a inceput sa scoata in sarcina fun alb destul de mult. oare de la ce sa fie? |
--------------------
dacie
1310TLX
1988
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 11th May 2025 - 11:01 |