DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Schimbare vas expansiune tip Nova pe Berlina

panter1
post 25 Jun 2009, 12:52
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 792
Joined: 26 February 09
From: Bucuresti




Salutare, intr-una din zile am deschis capota unui Matiz care avea motorul pornit si de prima data mi-a "sarit in ochi" vasul de expansiune transparent la care se vedea atigelul cum se "juca" pe acolo in sensul ca avea 2 furtune vasul in loc de unul cum avem noi la dacii iar apa curgea din partea de sus spre in jos a vasului iar in timpul acesta chiar daca ar fi fost aer pe instalatie s-ar fi dispersat in vas si s-ar fi aerisit automat.

Am inteles ca la dacia Nova este cam acelas lucru vas de expansiune cu 2 furtune.

Intrebarile mele sunt: Credeti ca ar face fata pompa de apa sa invarta apa prin radiator(mare) si sa o plimbe prin vasul acela caci am vazut ca la matiz apa curge continu ca la fantana arteziana in vasul ala si se aeriseste continu. Daca si-a mai pus cineva ce eficiente sunt? E adevarat ca nu va mai prinde aer instalatia? Va mai circula apa calumea prin tot circuitul ei?

Multumesc.. sper sa ma ajutati caci m-a impresionat "sistemul" as putea spune, si sper sa pot face o poza sa va arat si cred ca multi stiti despre ce vas este vorba caci mai toate masinile straine au:blush:

This post has been edited by panter1: 25 Jun 2009, 12:58


--------------------
Dacia 1310 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 25 Jun 2009, 12:59
Post #2


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Păi pompa de apă e identică la Nova și Berlină, la fel ca și blocul motor.

Diferența majoră este poziționarea vasului de expansiune, la Nova acesta fiind MAI SUS decât circuitul prin motor și radiator...


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 25 Jun 2009, 13:03
Post #3


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




e usor de facut:)
robert sgm-avea un topic de aici;)
frumos cu explicatii si poze;)


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
panter1
post 25 Jun 2009, 13:09
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 792
Joined: 26 February 09
From: Bucuresti




QUOTE(ydaniel @ 25 Jun 2009, 13:03)
e usor de facut:)
robert sgm-avea un topic de aici;)
frumos cu explicatii si poze;)
*



Am dat search si nu am gasit, acel topic nu mai exista se pare si nu am apucat sa il vad cand era, iar cei care stiu cum se pozitioneaza vasul pe berlina ii rog sa posteze. Nu inteleg cat de sus ar trebui sa fie si daca se gaseste acel T-u in care se conecteaza furtunul gros de la vas spre iesirea groasa de la radiator

This post has been edited by panter1: 25 Jun 2009, 15:05


--------------------
Dacia 1310 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 25 Jun 2009, 15:17
Post #5


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




teu il faci tu:)
de fapt aia e cel mai greu de facut,restul se monteaza in cateva minute.


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
soulraven
post 25 Jun 2009, 15:19
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 984
Joined: 25 February 07
From: Campulung Muscel




suna interesant.......dar cum exact vine montat?de unde pana unde?


--------------------
Dacia Berlina 1310 1990 - ----
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
panter1
post 25 Jun 2009, 17:18
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 792
Joined: 26 February 09
From: Bucuresti




QUOTE(soulraven @ 25 Jun 2009, 15:19)
suna interesant.......dar cum exact vine montat?de unde pana unde?
*



Si pentru mine e ceva nou si din informatiile pe care le stiu eu din ce m-am documentat t-i le impartasesc si tie tongue.gif

Una bucata vas de Nova sau Matiz caci am vazut ca are acelas sistem(numai ca la cel de matiz se si vede antigelul cum trece prin vas caci e transparent) prevazut cu 2 furtune nu cu unul cum e cel de berlina, deci un furtun este cel normal de la vasul vechi care se conecteaza in susul vasului de nova si mai este unul in "fundul" lui care se conecteaza la iesirea din radiator. Faza e ca apa va curge prin el iar instalatia nu va mai prinde aer niciodata si nu mai ai nici o treaba cu aerisitul, cam asa se explica faptul ca cei care au masini straine nu ii vezi aerisind instalatii smile.gif

Am sa pun niste poze pe care le-am gasit pe forum sper sa nu se supere nimeni daca le recunoaste, le-am copiat si am pus eu sageti pentru a va arata "proiectul" laugh.gif



Cam asa arata vasul de nova, am incercuit si pus sageti cu verde unde trebuiesc conecate furtunele
715x6x.jpg ( Size: 60.52k ) Number of downloads: 1187


Cam asa ar trebui sa arate T-ul in care intra furtunul de sub vas numai ca in poza este prinsa o termocupla in el nu furtun dar se poate pune si furtun, am vrut sa arat aici locatia prinderii celui de al 2-lea furtun al vasului
Termocupla.JPG ( Size: 66.23k ) Number of downloads: 1601


Astept pareri in continuare de la cei care au facut "mutarea" in special despre randament si daca a observat schimbari

This post has been edited by panter1: 25 Jun 2009, 17:34


--------------------
Dacia 1310 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MECCA
post 29 Jun 2009, 15:15
Post #8


VOLVO.FOR LIFE !


Group: Members
Posts: 538
Joined: 25 November 06
From: de la mare/tkg/cta




tot nu se intelege unde exact este conectat furtunul cel gros. cel care pleaca din josul vasului de expansiune.Cel subtire am inteles ca este cel care pleaca din radiator, deci ramane cel clasic, dar cel gros unde este conectat ??


--------------------
Dacia 1310 TLX 1987 - CT-06-PTY
DACIA MOTOR DUBLU V8, 5 CILINDRI, 4 PRISME SI UN TETRAEDRU SPORT.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 29 Jun 2009, 15:27
Post #9


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Se-nfinge-n furtunul gros DE JOS al radiatorului.

Dar eu sunt de parere c-asta-i o "imbunatatire" inchipuita. Pentru ca nu se poate gasi un loc pentru vasul de expansiune astfel incat sa fie mai sus de nivelul caloriferului...


PS: http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=54559&hl=

This post has been edited by Muttley: 29 Jun 2009, 15:30


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
panter1
post 30 Jun 2009, 20:07
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 792
Joined: 26 February 09
From: Bucuresti




la mine vasul de expansiune e prins de contra'aripa si e atat de sus incat aproape atinge in capota(vas cu un singur furtun), cred ca totusi e mai sus decat instalatia in pozitia asta iar acest handicap se diminuiaza prin greutatea apei care curge in jos din fundul vasului, la fel ca la butoiul de vin cand scoti cu furtunu, tragi odata si apoi curge linistit din greutatea apei pe furtun, e suficient de joasa conectarea de la iesirea radiatorului, mai ales daca se pune un furtun mai lung va fi mai multa apa pe el si va trage in jos smile.gif

Ce dilema am eu este ca daca acest sistem functioneaza si fara presiune, nu vreau dop de presiune in instalatie(nici acum nu am) pentru ca stiu ce patesc unii cu caloriferele care se sparg sau chiar la radiator apare cate o fisura si iese apa pe acoo. In trecut am schimbat un radiator astfel iar acum am scos supapa din capac, am aerisit bine instalatia si sta pana in 90 de grade chiar daca sunt zile toride cu stat la semafor. Asa vreau sa fie si vasul de Nova, dar am inteles ca nu prea circula apa pe acolo daca nu are presiune sad.gif cu alte cuvinte nu isi face treaba daca are capacul fara supapa huh.gif asa o fi? blush.gif

This post has been edited by panter1: 30 Jun 2009, 20:13


--------------------
Dacia 1310 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 30 Jun 2009, 21:44
Post #11


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




QUOTE(panter1 @ 25 Jun 2009, 18:18)

Cam asa ar trebui sa arate T-ul in care intra furtunul de sub vas numai ca in poza este prinsa o termocupla in el nu furtun dar se poate pune si furtun, am vrut sa arat aici locatia prinderii celui de al 2-lea furtun al vasului
Termocupla.JPG ( Size: 66.23k ) Number of downloads: 1601


*



Mi-ai plagiat poza .... biggrin.gif


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
panter1
post 2 Jul 2009, 00:11
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 792
Joined: 26 February 09
From: Bucuresti




off topic: Minel, am desenat niste turometre si vitezometre(alea de iti plac tie si le-ai cerut unui coleg forumist care el le plagiase de la mine) apoi ai vazut si i le-ai cerut.. i-ai si multumit pe deasupra, suntem chit coolspeak.gif

http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=1792080

http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=1909641

tongue.gif

This post has been edited by panter1: 2 Jul 2009, 00:20


--------------------
Dacia 1310 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
micri
post 26 Jan 2010, 14:00
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 239
Joined: 22 January 08




dupa nenumarate incercari am decis sa schimb si eu vasul de expansiune cu unul de nova. cei care au asa ceva facut si au calorifer in grila sunt multumiti de caldura ?


--------------------
dacie 1310TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghitza
post 26 Jan 2010, 19:42
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.806
Joined: 23 April 08
From: ARAD




ma bate gandu si pe mine,mai intai mai citesc si vad eu ce fac.


--------------------
Dacia/BMW 316i an 99 1310 li 2003 Berlina - Ar-07-GIB/BG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
laurentiu.bruma
post 26 Jan 2010, 23:36
Post #15


Membru incepator


Group: Members
Posts: 58
Joined: 25 November 09




cat de eficienta este acest montaj ? ma bate si pe mine gandul tongue.gif doar ca trebuie sa terorizez un strungar si un sudor:)) tongue.gif


--------------------
Dacia 1310 L 1998 - SV 08 GFW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
micri
post 27 Jan 2010, 10:03
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 239
Joined: 22 January 08




eu am cautat un furtun de nova caci ar avea si acea gaura prevazuta dar nu am gasit.
eu teul l-am facut cumparand un teu de alama de un tol la care am aplicat o reductie de la 1" la 1/2" si un nuplu de o 1/2". etamsarea o fac cu silicon pentru garnituri. toate elementele sunt din alama.

puteti incerca cu teuri reduse de cupru pentru instalatii sanitare

vas de expansiune am luat unul nou si am dat 47 ron pe el.

eu fac aceasta modificare din dorinta de a elimina unul din factorii ce poate duce la arderea garniturii de chiuloasa si anume neaerisirea completa a sistemului de racire.

This post has been edited by micri: 27 Jan 2010, 13:22


--------------------
dacie 1310TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
micri
post 1 Feb 2010, 09:51
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 239
Joined: 22 January 08




tot eu sunt .
am montat acel vas cu doua furtune si intradevar merge ok. am calorifer in grila si chiar face cald. insa am vazut ca a inceput sa scoata in sarcina fun alb destul de mult. oare de la ce sa fie?


--------------------
dacie 1310TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 11th May 2025 - 11:01
Forum Renault