DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Fabricatie Logan, Cateva poze

ionutz83
post 12 May 2005, 16:57
Post #1


ing.


Group: Members
Posts: 124
Joined: 13 February 05
From: Iasi




Cu ceva timp in urma am facut o vizita la uzina Dacia+Renault de la Pitesti.Spre surprinderea mea cei de acolo ne-au lasat sa facem poze, ba chiar sa si filmam,stiind de la alti colegi care fusesera in vizita la Daewoo ca nu i-au lasat sa plece cu astfel de "amintiri".Eu am pus cateva poze,nu de cea mai buna calitatate sad.gif dar se intelege,aici,insa se pare ca mesajul era un pic off-topic si a aparut si o intrebare :
QUOTE
ce-i cu jantele alea de tabla ne-negre? Eu credeam ca numai de-astea urate se fac. Chiar ma uitam la jantele unor Renaulturi si peugeot-uri: sunt exact ca alea din poze si mi se pare ca arata m. mai bine ca cele negre. Stie cineva detalii? Sunt pentru export?

Eu nu pot sa raspund pentru ca n-am fost decat prin cateva sectii ale uzinei si n-am discutat decat cu 2-3 ingineri de pe acolo,care erau de la montaj motoare si transmisii.Asa ca cine poate sa ajute sa bage aici si daca mai sunt si alte intrebari bagati tot aici biggrin.gif.


Attached thumbnail(s)
13_04_05_1137.jpg ( Size: 43.94k ) Number of downloads: 548
13_04_05_1133.jpg ( Size: 44.54k ) Number of downloads: 534
13_04_05_1129.jpg ( Size: 54.48k ) Number of downloads: 525
13_04_05_1119.jpg ( Size: 47.76k ) Number of downloads: 566
13_04_05_1120.jpg ( Size: 50k ) Number of downloads: 535


--------------------
Renault Twingo 1.2 8v 2001 - IS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Victorine
post 12 May 2005, 18:00
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.001
Joined: 20 April 05
From: Timișoara




Pozele pe care le-ai pus acum mi se par destul de profesionist facute, cine castiga? Ce-i cu transparenta asta aproape libertina? Miroase a reclama... Altfel - tu ai vreo explicatie pentru chestia cu jantele? Sau altcineva?


--------------------
Toyota Auris Touring Sports HSD 2014
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionutz83
post 12 May 2005, 18:18
Post #3


ing.


Group: Members
Posts: 124
Joined: 13 February 05
From: Iasi




laugh.gif Esti dragut(a) blink.gif Inseamna ca e bun telefonul meu si eu pe deasupra sunt un fotograf bun. Intentia mea a fost de a pune la dispozitia celor de aici aceste poze pentru a vedea ceva din "incubatorul de creatie" al Loganului, cat despre acele jante sincer nu stiu. Acum ma pui pe ganduri, poate era secret si eu l-am divulgat ph34r.gif .


--------------------
Renault Twingo 1.2 8v 2001 - IS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bonzai
post 12 May 2005, 18:51
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 709
Joined: 15 April 05
From: Bucuresti




In ultima poza este cumva singurul robot din linia de productie, pe la montari parbrize ? Asa parca auzisem.


--------------------
Renault Megane 4 GT 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gattoman
post 12 May 2005, 20:55
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 511
Joined: 24 December 04
From: ---




cu ce ocazie ai fost la fabrica? ati fost trimisi de la facultate? daca da, la ce facultate inveti? blink.gif


--------------------
Tractor U650 16v z - K-MR-589
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionutz83
post 12 May 2005, 20:57
Post #6


ing.


Group: Members
Posts: 124
Joined: 13 February 05
From: Iasi




QUOTE(bonzai @ 12 May 2005, 19:51)
In ultima poza este cumva singurul robot din linia de productie, pe la montari parbrize ? Asa parca auzisem.
*


Asa este.Cica fara ajutorul unui asemenea dispozitiv automatizat nu s-ar putea face montarea parbrizului.Acesta ia parbrizul si il preseaza pe o suprafata pe care exista lipici astfel incat sa unga extremitatile, apoi muncitorii il fixeaza pe caroserie.Asa ni s-a explicat.


--------------------
Renault Twingo 1.2 8v 2001 - IS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bonzai
post 12 May 2005, 22:08
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 709
Joined: 15 April 05
From: Bucuresti




Eu nu prea inteleg cum s-a ajuns sa fie mai ieftin producerea unei masini de o gramada de oameni prost platiti decat solutiile complet automatizate...dar asta e deja alta discutie...(inginerul din mine se simte amenintat)


--------------------
Renault Megane 4 GT 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionutz83
post 12 May 2005, 22:48
Post #8


ing.


Group: Members
Posts: 124
Joined: 13 February 05
From: Iasi




Probabil pe viitor o sa apara mai multe solutii automatizate.Deocamdata se merge pe varianta asta,probabil,din cauza faptului ca nu necesita investitii si cost de intretinere prea mari.Si decat o instalatie automata complexa care sa execute o gama larga de miscari, mai bine omul+tehnologie moderna (zic eu), multe utilaje si echipamente au fost aduse de afara.Nu stiu cum arata uzina inainte dar un domn inginer care era acolo de prin '77-78, zicea ca odata cu venirea francezilor s-au schimbat multe pe acolo (in bine).


--------------------
Renault Twingo 1.2 8v 2001 - IS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
osirus
post 12 May 2005, 23:59
Post #9


Milionar de week-end


Group: Banned
Posts: 501
Joined: 17 November 04
From: Salajan





Pai mai bine 1000(sau citi or fi la montaj) de oameni platiti prost decit o linie moderna automatizata de montaj foarte scumpa biggrin.gif !Si masinile astea mai pleaca si pe la export!Din acea cauza mai exista pe banda si exemplare cu jenti argintii.
ps......mi-ar place si mie o vizita priN uzina!


--------------------
Dacia/Skoda Logan ambition - Octavia L&K
vreau o rabla de masina ca sa-i rup kilometraju s-o petarda buna rau sa-i dau jos ambalaju
................"Fac sport extrem cu dacia/Cu ochii inchisi o calc/I-mi place senzatia!"...............
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Liviu
post 13 May 2005, 06:38
Post #10


expat naiv


Group: Banned
Posts: 3.526
Joined: 5 July 02
From: Peste gard




QUOTE(ionutz83 @ 12 May 2005, 20:57)
Asa este.Cica fara ajutorul unui asemenea dispozitiv automatizat nu s-ar putea face montarea parbrizului.Acesta ia parbrizul si il preseaza pe o suprafata pe care exista lipici astfel incat sa unga extremitatile, apoi muncitorii il fixeaza pe caroserie.Asa ni s-a explicat.
*



Da, asa este, cum spui tu! smile.gif
De fiecare data cand un p[osesor de Logan va primi o piatra in parbriz (si acesta se va sparge, evident) va trebui sa se duca la fabrica cu masina ca sa ii pun aia parbriz nou, ca doar robotul ala poate sa faca minunile smile.gif ...

Sa fim seriosi pentru o secunda macar smile.gif.

O fi ala singurul robot de facut o treaba anume, dar in nici un caz nu se poate spune ca fara el cade productia de Loganuri smile.gif


--------------------
. . .
-= age is just a number =-
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionutz83
post 13 May 2005, 07:16
Post #11


ing.


Group: Members
Posts: 124
Joined: 13 February 05
From: Iasi




QUOTE
O fi ala singurul robot de facut o treaba anume, dar in nici un caz nu se poate spune ca fara el cade productia de Loganuri  smile.gif

Normal ca nu.Probabil, ca acel robot fluidizeaza procesul montarii parbrizului si castiga timp important.Iar daca acea operatiune de ungere a parbrizului, cu acel lipici special dureaza cateva secunde, in cazul aplicarii sale manuale ar dura mult mai mult.De asta cred ca este asa de important acel robot pentru ei acolo in fabrica smile.gif .In service-uri aceasta operatiune se poate face, normal, fara acest robot.


This post has been edited by ionutz83: 13 May 2005, 07:41


--------------------
Renault Twingo 1.2 8v 2001 - IS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 13 May 2005, 08:45
Post #12


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Citesc pe aici si ma minunez... Auzi tu, lipici special... Acolo-sa, o curiozitate sa fi existat, sa se intrebe ce-i ala lipici special la parbrize? Sa fie cumva un silicon poliuretanic aplicat automatizat?...
si 2. De ce sunt mai ieftini romanii in uzina, decat robotii?... Pai ia sa vedem... Aduce renault niste scule de pe la uzinele sale din UE, scule vai steaua lor, care oricum trebuiau casate. Si le baga la dacia si le zice: am adus scule de 100 milioane euro. Aiurea, alea erau deja amortizate, si fusera 100 milioane de noi... E, la sculele alea se lucreaza manual, ca de acolo unde le-au adus au montat altele mai performante.
Deci, investitii minime (linia robotizata = investiti mama, mama...), mai faci un curs de pregatire cu robotelul uman (= sclavul de pe plantatie de la dacia) si iaca uzina.
Repet, investitii minime, cu scule care trebuia sa le faci vant din alte uzine, pe care le supraevaluezi si zici ce investitii ai facut, mai faci niste smecherii contabile, si iaca profitul (care nu trebuie sa fie chiar pe fata! - aici este treaba de transferuri de bani intre sucursalele aceleiasi transnationale - la dacia e pe minus, la renault spania e pe plus, de ex...).
Si acum intrebarea: daca investeau 200 milioane euro in linie automatizata, in cat timp se amortiza linia aia comparativ cu plata muncitorului roman...? 5-6 ani? Pai in 5-6 ani trebuiau sa schimbe robotii... Si iarsi investitie de milioane... Si uite asa, FARA INVESTITIE INITIALA, iese costul de productie la fel. Credeti ca ati fi facut altfel in locul francezului?

PS: cand mai aveti ocazii deosebite, profitati de ele, puneti intrebari cate-n luna si in stele, ca nu stiti cand o sa mai aveti asemenea ocaziuni...


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionutz83
post 13 May 2005, 09:03
Post #13


ing.


Group: Members
Posts: 124
Joined: 13 February 05
From: Iasi




QUOTE
PS: cand mai aveti ocazii deosebite, profitati de ele, puneti intrebari cate-n luna si in stele, ca nu stiti cand o sa mai aveti asemenea ocaziuni...

De acord cu tine.Dar sa stii ca in halele alea era un zgomot infernal iar in timpul vizitei am purtat niste casti care erau reglate pe aceeasi frecventa cu microfonul "ghidului" ca sa ne putem intelege.Eram multi, in jur de 50, si totul s-a desfasurat destul de repede.Mai mult am putut discuta la montaj motoare si transmisii, zgomotul era acceptabil si ne-au impartit in grupuri mai mici.Cat despre
QUOTE
Auzi tu, lipici special... Acolo-sa, o curiozitate sa fi existat, sa se intrebe ce-i ala lipici special la parbrize? Sa fie cumva un silicon poliuretanic aplicat automatizat?...
asa o fi,insa asa s-a exprimat cel de la fabrica.Iar la partea cu investitia in mare sunt de acord cu tine.


--------------------
Renault Twingo 1.2 8v 2001 - IS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bomicabomic
post 13 May 2005, 09:13
Post #14


Ex-membru DaciaClub


Group: Members
Posts: 1.072
Joined: 7 September 04




Hai mai Klaus, ca au investit si in "nou", nu numai in mutarea utilajelor de la Cleon sau Valadollid.
Exemplu, linia de prelucrat chiuloase. Super.
E drept, ca la planetare au transferat linia de la Roman Brasov, de acum "nspe" mii de anii.


--------------------
x x - x
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
costi
post 13 May 2005, 12:52
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.230
Joined: 15 October 03
From: Bucuresti




d'aia-mi bate mie dreapta *%#@*%## !!!! la nici 20.000


--------------------
DSN/SLZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bomicabomic
post 14 May 2005, 18:59
Post #16


Ex-membru DaciaClub


Group: Members
Posts: 1.072
Joined: 7 September 04




Mai nou acum, de la Dacia se vor transfera utilaje la fabrica din Iran.
Acum nu stiu care , alea de la Berlina sau alea luate de Reno de la Roman? biggrin.gif


--------------------
x x - x
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
daciafan
post 14 May 2005, 20:06
Post #17


/


Group: Members
Posts: 1.670
Joined: 20 January 05




de e credeti ca la noi nu se scoate pe piata versiunea de 5000 de euroi, suntem noi mai bogati decat ungurii? cool.gif


--------------------
/ / /
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
segcm
post 18 May 2005, 07:41
Post #18


... Entertainer


Group: Members
Posts: 642
Joined: 7 December 04
From: UE




Mai Ionutz83, in ce an esti? caci...... am fost si eu pe 13 apr la pitesti smile.gif)


--------------------
Renault Grand ESPACE - 2.0 dci Automat 2012 Initiale Paris - ** *1 ***
Fara semnatura
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mil
post 18 May 2005, 21:14
Post #19


ocupat


Group: Members
Posts: 309
Joined: 23 January 04
From: x




ma rog, nu mai stau sa caut, dar era undeva o intrebare ca de ce are un Logan de pe banda jante argintii...raspuns, e varianta cea mai ieftina (Logan) care se vinde in occident si ca sa faca economie la capace, le-au dat cu bronz de soba smile.gif ...


--------------------
x x - x
I Bog te veselit!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
collinro2
post 19 May 2005, 06:03
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 457
Joined: 22 August 04
From: Iasi




Am dat si eu acelasi raspuns lui Valentine, parca, mai demult, pe acest topic si mi s-a sters postul.


--------------------
renault megane 2.2 2006 1,5dCi 80CP - IS-05-GP?
We are what we repeatedly do; al naibii de adevarat...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dadoshel
post 21 May 2005, 22:35
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.016
Joined: 11 January 05
From: cluj-napoca




mai fratilor ceva nu imi mirose bine..poze cu loganul ala a postat cineva si erau din romania nu din occident ph34r.gif
si culmea ca acum apar poze din uzina cu loganul ala,cam prea concentrate pe el as zice eu huh.gif


--------------------
Renault/Dacia Arkana/1310 Zen 2022/TLX 1989 - CJ37CUC/CJ10YET
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BBC
post 23 May 2005, 13:04
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 384
Joined: 24 May 02
From: Brasov




Cele mai multe Loganuri de pe linia de asamblare sunt cele pentru export (jenti de 14, 3 tetiere spate). (am fost la Dacia in 16 mai).


--------------------
VW 4 roti / 5 usi -
Bogdan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 10th May 2025 - 23:09
Forum Renault