DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> roata blocata, probleme tehnice

dandee
post 28 Jan 2010, 18:58
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 478
Joined: 13 January 09




astazi dimineata cand am plecat cu masina dupa ce am mers aproximativ 2-300 metri aud o mica pocnitura m-am uitat in spate prin oglizi nimic cazut! cand franez destul de usor pedala de frana tare ca atunci cand nu era pornita iar turatia a urcat a urcat cu 2-300 rotatii pe minut. cand dau sa plec roata din dreapta patina (eram pe zapada) iar ce a din stanga nu se misaca deloc. intorc ajung acasa pun mana pe janta si era calda desi afara erau - 18 grade! ce sa fie oare pistonasul a ramas infundat sau este altceva??


--------------------
dacia berlina 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mirciulik
post 28 Jan 2010, 19:23
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 378
Joined: 11 March 06
From: Galati




Faptul ca roata stanga nu se invartea...nu inseamna nimic, ci pur si simplu asta e principiul diferentialului.


La partea cu turatie....cred ca s-a spart furtunul de la servofrana...si motorul s-a turat pentru ca are un "consumator" in minus.

Deasemeni nemaiexistand servofrana, pedala e normal sa fie tare ca si cu motorul oprit.

This post has been edited by Mirciulik: 28 Jan 2010, 19:28


--------------------
Dacia 1310 Break 1997
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dandee
post 28 Jan 2010, 20:44
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 478
Joined: 13 January 09




stanga fata am uitat sa precizez era si franata pentru ca la un moment dat m-a tras staga puternic


--------------------
dacia berlina 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Lucian MC
post 28 Jan 2010, 21:35
Post #4


Mandru Posesor De Dacie Sport


Group: Members
Posts: 628
Joined: 17 May 09
From: Iasi




E gripat etrierul.Trebuie desfacut si refacut cu garnituri noi


--------------------
Dacia Un sport si un break 1989 1410 si 1995 1410 - IS-60-GVE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dandee
post 28 Jan 2010, 21:45
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 478
Joined: 13 January 09




si cum s-ar face operatiunea asta in afara de dat jos roata biggrin.gif


--------------------
dacia berlina 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marisan
post 28 Jan 2010, 22:09
Post #6


Membru


Group: Members
Posts: 109
Joined: 5 January 10
From: Bucuresti




Cred ca Mirciulik are dreptate este o problema din servo dar stiu ca turatia creste in momentul cand strangulam furtunul acela nu cand iesea aer prin el. La etrier gripat ai probleme la prima plecare sau in timpul mersului cand pui frana, am avut asa ceva, plus ca nu se simte nimic in pedala de frana. Pot fi ambele, in cazul asta trebuie scoasa roata, scos ertierul, dat cu niste deruginol si impins pistonasul inainte/inapoi, asta pana in primavara ca pe frigul asta este perfect sa pui mana pe fiare smile.gif

This post has been edited by Marisan: 28 Jan 2010, 22:30


--------------------
Dacia Sandero 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
robbygh
post 28 Jan 2010, 22:18
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 41
Joined: 15 September 09




pedala de frana este tare in momentul cand furtunul care face vid la servofrana (adica furtunul dintre servofrana si motor) este crapat.inca o varianta , putin probabila, poate fi si supapa din capatul furtunului.
in cazul rotii...aiaflat ce trebuie sa faci
numai bine


--------------------
dacia 1310 1997 - is.04....
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dandee
post 28 Jan 2010, 22:27
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 478
Joined: 13 January 09




va multumesc de sfaturi o sa vad ce fac daca ma apuc eu in principiu o sa iau furtun sa vad care e treba apoi cu etrierul ala e mai nasol!


--------------------
dacia berlina 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
florian90
post 28 Jan 2010, 23:25
Post #9


sofer de dacie,cu aprindere electronica gotronic


Group: Members
Posts: 196
Joined: 25 July 08
From: Bucuresti




chiar de curand am avut si eu probleme...dar nu servo frana....tot asa ca imi mergea infranata dar la mine problema era pe partea dreapta...si tot asa imi tragea dreapta...la mine era problema de la pistonasul din etier...imi ramanea blocat...am pus ulei acolo ca sa-l pot debloca.i-am schimbat garnitura,,,si aia e...maine pun si eu bateria pe masina sa vad daca mai face probleme...oricum...chestia cu blocatul pistonasului e ceva normal la dacie..mai ales iarna..de la condens...


--------------------
DACIA 1310 Break 1996..Break..benzina..1397 cmc - B 87 TBW
Conduc o dacie fermecatoare:X
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adrianadrian
post 29 Jan 2010, 11:50
Post #10


Membru


Group: Members
Posts: 125
Joined: 20 March 09




am patit si eu cu roata dreapta...da etrierul jos,adica scoate-l de acolo de pe disc...faci pedala cat sa-l scoti afara un pic pistonul si da-l cu lichid de franna...apoi il bagi cu presa inauntru...fa de cateva ori si va fi bine...asa imi facea si mie...imi tragea dreapta si mirosea a ferodou si tragea si foarte greu...bafta


--------------------
DACIA 1310 Break 1996 IS-99-ACD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kog
post 29 Jan 2010, 11:57
Post #11


epuri orijinali


Group: Members
Posts: 1.916
Joined: 27 November 08
From: Lipova - Arad




treaba cu frecatul trebuie rezolvata cat mai repede posibil, mie din cauza asta mi s-a ovalizat discul de frana. Si mai e o faza, exista posibilitarea ca sa trebuie sa inlocuiti etrierul cu totul, Se ovalizeaza, sau nu stiu ce naiba, chiar si cu garnituri noi se blocheaza; deci mare atentie


--------------------
Dacia 1310 1989 TLX - AR-05-DGF
Daa... prea rapid, daa... prea furios
Io merg cu Dacia, iar tu pa jos...
"ti ciuda ca consum putin?" by argon
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bylexus
post 29 Jan 2010, 12:03
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 538
Joined: 2 January 09
From: Oradea




Ca sa scap de belele, mai ales cu franele... m-am invatat minte! Niciodata nu las masina nemiscata mai multe 3 zile(numai daca e defecta sta atata fara sa fie pornita, ceea ce se intampla extrem de rar)

Si ca va povestesc in linii mari, uite de ce:
ITP-ul l-a facut unchiu meu in septembrie 2008, mi-a vandut masina, am inmatriculato pe numele meu, si am asteptat sa-mi iau si eu permisul.... iar permisul l-am luat abia in noiembrie.... Masina statuse nemiscata 3 saptamani, MAX 1 luna!!!!

In ziua cand mi-am luat permisul, m-am dus la ea, i-am dat cheie NIMIC, BATERIA MOARTA, -musai o fost de schimbat-, am schimbato, a pornit si cand m-am miscat a inceput sa scartaie ca o epava ambulanta din toate incheieturile.
A trebuit sa schimb complet, complet sistemul de franare, mai nu stiu ce pe la motor... etc.... Acuma ca merge zilnic 25 kilometri, se comporta EXTRAORDINAR!

Ce am vrut sa scot e evidenta este faptul ca totusi au trecut numai 30 de zile de cand facura ITP-ul, cu piesele toate schimbate si noi si ea deja se afla pe "butuci"!!!!!

Concluzia "Dacia se strica mai tare daca sta, decat daca merge, STIU SIGUR"

Ii trebuie miscare, zilnic smile.gif Dacia are viata, sanatate si dispozitie biggrin.gif

This post has been edited by bylexus: 29 Jan 2010, 12:08


--------------------
Renault Symbol 2012 Start 1.2 16v - BH 90 DBA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dandee
post 29 Jan 2010, 20:46
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 478
Joined: 13 January 09




maine ma duc cu ea la "doctor" m-as bag eu dar la frana si la directie n-am tupeu biggrin.gif si nici nu ma pricep si va spun dupa!
ce credeti in seara asta am scoso desfacut roata si am pus cateva frane sa vad exact situatia credeti ca s-a ovalizat!


--------------------
dacia berlina 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dandee
post 31 Jan 2010, 20:29
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 478
Joined: 13 January 09




pana la urma era psitonasul blocat de o garnitura care se rupsese! m-am dus la un service si mi am facut-o numai ca in loc de siguranta mi-a pus o sarma pentru ca o pierduse ca de e dacie (asta in gandul lui pe fata nu mi-a zis) dar si servisul era pentru straineze!
va multumesc tuturor!


--------------------
dacia berlina 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CRISTI IF100CSY
post 1 Feb 2010, 09:41
Post #15


/// CRISTI \\\


Group: Members
Posts: 43
Joined: 31 January 10
From: ILFOV,CORBEANCA-TAMASI




Ma bucur ca ai rezovat problema,si in legatura cu sarma aia in loc de siguranta,eu zic ca e mult mai sigura si toate daciile au asa-ceva icon_mrgreen.gif happy.gif


--------------------
DACIA 1310 1999 LI - B 65 BCL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DannyNova
post 21 Feb 2010, 14:20
Post #16


Membru incepator


Group: Members
Posts: 26
Joined: 31 May 07




O problema asemanatoare am avut si eu cu roata fata stanga blocata. Am schimbat garnituri etrier (curatat, spalat, uns cu lichid etc...) ca la carte. Problema persista, roata infranata. In schimb am observat ca la aerisire venea foarte greu lichidul, chiar si facand pedala. Am realizat apoi ca de fapt furtunul flexibil de frana era infundat, la presiune lasa sa treaca o cantitate mica de lichid, care apoi nu mai revenea si practic tinea pistonasul apasat. Prin desfundarea (inlocuirea) furtunului am rezolvat problema.


--------------------
Dacia Nova GT 1996
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PH-06-BOA
post 21 Feb 2010, 14:51
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.731
Joined: 28 April 07




Mai e o problema si la materialul din care e facuta garnitura. Se umfla de la lichid, si blocheaza , sau indreuneaza retragerea pistonului


--------------------
Dacia 1310 1988 - ph-99-aob
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dandee
post 22 Feb 2010, 21:09
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 478
Joined: 13 January 09




da dar la mine nu a mai pus garniturile la loc! intradevar una dintre ele era rupta si tinea etrerul!


--------------------
dacia berlina 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
panter1
post 23 Feb 2010, 02:44
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 792
Joined: 26 February 09
From: Bucuresti




sau se pot gripa placutele, la mine scartaia mereu ca si cum as pune frana pe roata stanga fata. Am desfacut roata, am dat placutele jos, am dat cu pila si smirlgher pe santurile alea unde culiseaza placuta sa se poata misca in voie si gata problema.. Iar acum.. tine si frana mai bine biggrin.gif


--------------------
Dacia 1310 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 11th May 2025 - 23:48
Forum Renault