Bricheta care sa aiba curent permanent in ea
![]() ![]() ![]() |
Bricheta care sa aiba curent permanent in ea
laurh |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 408 Joined: 8 December 03 From: Bucuresti ![]() |
|
||
-------------------- |
|||
bogdan_o |
![]()
Post
#2
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Bricheta poti s-o pui in spatiul acela din fata scrumierei unde sunt butoanele pentru geamuri electrice la clima/scala. Fir de + permanent poti sa tragi direct de la blocul de sigurante, de la firul principal de + permanent. Asa nu risti nimic. In plus, pe firul care o sa duca la bricheta pui si tu o siguranta de 10A (se gasesc socluri de sigurante speciale pentru pus pe fir) si poti sa stai linistit. Singurul inconvenient e ca va trebui sa decupezi platicul,operatiune ireversibila. Dar poti alimenta bricheta pe care o ai deja prin aceeasi metoda, cu mentiunea ca firul galben care ii da acum + dupa contact va trebui sa il izolezi bine dupa ce il scoti. Vezi ca bricheta si cass-ul sunt pe acelasi circuit, deci ai grija. In rest, firele de masa si pozitii (negru si albastru) poti sa le lasi cum sunt.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
laurh |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 408 Joined: 8 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Cred ca aleg varianta I ( cu o noua bricheta), si nu as gauri neaparat plasticul. Mi-ar fi suficient si dc as scoate-o pur si simplu pe sub plastiul de la sch de viteze (inspre frana de mana).Nu exista si brichete care sa fdie incastrate in spate, adica sa nu fie obligatoriu sa fie bagata intr-o gaura ? Sper ca intelegi ce zic.
Cat despre firaraie ... + prmanent direct din tablul de sigurante ... ma cam sperie ... dc cumpar tot ce trebuie (bricheta, siguranta pe fir) ma ajuti si pe mine ? |
-------------------- |
|
bogdan_o |
![]()
Post
#4
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Am inteles despre ce vorbesti. Ce vrei tu seamana cu splitter-ele alea pt bricheta. Ar trebui sa iei unul si sa il tai. dar sunt prea scumpe. Ai iesi mai ieftin daca ai lua o bricheta normala si ai baga-o intr-o cutiuta de plastic (la magazinele de pe Maica Domnului au o gramada de modele de cutiute din alea). Briche acosta cam 150-200k, o cutuita mai costa cam 50k si mai pui la socoteala cablurile (dar alea nu-s asa scumpe).
Daca vrei te ajut. Cumpara materialele si da-mi de stire. |
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
laurh |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 408 Joined: 8 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Ok
siguranta dinaia pe fir gasesc tot pe acolo ? |
-------------------- |
|
bogdan_o |
![]()
Post
#6
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Da, sigur trebuie sa gasesti si socluri din alea. Siguranta trebuie sa fie de 10 A fast.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
laurh |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 408 Joined: 8 December 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(bogdan_o @ 23 Mar 2005, 19:30) Bogdan, am cam cumparat ce imi trebuie pt brichete. Crezi ca ai putea sa ma ajuti si pe mine si sa imi scoti + de undeva ? Restul ma descurc sa fac eu ... tras cabluri, montat, etc. Dar sa iau + de undeva nu prea am curajul sa ma bag. |
-------------------- |
|
bogdan_o |
![]()
Post
#8
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Ok. Nu-i nici o problema. Insa pana in Paste nu am timp. Dar saptamana viitoare sigur te pot ajuta.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
laurh |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 408 Joined: 8 December 03 From: Bucuresti ![]() |
|
-------------------- |
|
driver |
![]()
Post
#10
|
![]() i'm not driving fast, i'm flying low... Group: Members Posts: 542 Joined: 10 November 04 From: South Coast ![]() |
Am gasit la un magazin de piese electronice o priza de bricheta (20.000 lei) am luat 2 m de cablu mai grosut nu stiu diametrul firului (pt un consum ma ridicat eventual) si 2 papuci din aia pt surub si o spita de bicicleta. Total vreo 35.000 lei.
Inainte lipesti cablurile la priza si tragi cablul prin masina pe unde iti connvine cel mai bine si dupa aceea le lipesti cu banda de spita. Spita am taiat-o la capatul indoit (rezulta o unealta subtire si oteloasa dreapta), cablu l-am lipit cu banda izolatoare de spita si l-am trecut cu spita pe sub volan pe unde ies toate cablurile din masina spre motor, spita o prinzi usor de undeva de sub pompa de frana si asa tragi cablul din masina afara fara sa strici nimic, timp 20 min total. Prinzi papucii in capatul firelor si legi corespunzator firele direct la baterie. Eu am pus priza deasupra scumierei iar daca nu o folosesc o imping usor in sus si nu se mai vede acolo in locul ala de sub tabloul de comenzi de la aer. O sa fac o poza si o pun maine. Mare atentie la legaturi si la cum sunt izolate firele pentru ca sunt legate direct pe baterie, si la un scurt sau ceva poate lua foc masina peste noapte, sau cand nu esti prin preajma, de aceea recomand asta doar daca ai neaparata nevoie de curent continuu, care sa nu se intrerupa de exemplu cand pornesti masina. |
--------------------
Nissan
Leaf
cu baterie
- RLU
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#11
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Driver cred ca mai bine pui si o siguranta pe firul ala, mai ales daca ai luat curent direct din baterie. Oricum, banuiesc ca din priza aia nu alimentezi un amplificator care sa aibe nevoie de foarte mult curent si deci sa necesite legarea direct la baterie. De pe blocul sigurantelor eu zic ca e cel mai bine. Esti mai bine protejat, cu atat mai mult daca priza aia va fi folosita pt un incarcator de telefon, o lampa ceva. Astea nu consuma foarte mult.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
laurh |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 408 Joined: 8 December 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(bogdan_o @ 28 Apr 2005, 12:28) Driver cred ca mai bine pui si o siguranta pe firul ala, mai ales daca ai luat curent direct din baterie. Oricum, banuiesc ca din priza aia nu alimentezi un amplificator care sa aibe nevoie de foarte mult curent si deci sa necesite legarea direct la baterie. De pe blocul sigurantelor eu zic ca e cel mai bine. Esti mai bine protejat, cu atat mai mult daca priza aia va fi folosita pt un incarcator de telefon, o lampa ceva. Astea nu consuma foarte mult. Da, prefer metoda din blocul de sigurante. Apropo Bogdan, nu cred ca se strica mare lucru pe acolo cand luam + de acolo nu ? Adica as vrea sa fie ceva care sa nu lase urme ireversibile, sau oricum, sa fie urme minime. Te astept cu nerabdare dupa pasti :)Pana atuni o sa si trag eu cablurile. |
-------------------- |
|
bogdan_o |
![]()
Post
#13
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Nu se strica nimi. Blocul cu sigurantele are foarte multe locasuri libere (cel putin la Rapsodie, dar am vazut ca si la versiunile superioare raman foarte multe nefolosite). Aceste locasuri sunt alimentate majoritatea cu +12V permanent. De lasat urme nu se pune problema. Se scoate blocul cu totul si se lucreaza finut la spatele lui.
PS Adrian (Toto) si-a tras fir de +12V pentru proiectoare de la blocul de sigurante. Si alea consuma destul de mult. Si nu s-a intamplat nimic, merge perfect. Dar e si normal, blocul a fost gandit sa tina consumatori destul de mari fara probleme. Nu tine intr-adevar un amplificator care iti goleste bateria intr-o ora de functionare, dar pentru restul accesoriilor nu-i o problema. This post has been edited by bogdan_o: 28 Apr 2005, 14:17 |
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
laurh |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 408 Joined: 8 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Aha ... ok
Poate ai timp in prima saptamana dupa pasti ca sunt nerabdator ![]() |
-------------------- |
|
driver |
![]()
Post
#15
|
![]() i'm not driving fast, i'm flying low... Group: Members Posts: 542 Joined: 10 November 04 From: South Coast ![]() |
Uite si pozele, cu bricheta, de legat poti sa o legi unde ti-e mai la indemana, eu am considerat mai simplu sa scot firele pana la baterie, dar nu stiu sa scot tabloul de sigurante (poate e mai simplu).
Attached thumbnail(s) DSC01208.JPG ( Size: 61.63k ) Number of downloads: 305 |
--------------------
Nissan
Leaf
cu baterie
- RLU
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#16
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
O intrebare: nu iti face zgomot acolo, ca vad ca se cam loveste de bord.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
laurh |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 408 Joined: 8 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Eu prefer sa il scot exact inspre schimbataorul de viteze, asa nu poate fi vazut din afara, si chiar ma pot riesca sa las ceva la incarcat acolo.
Bogdan, cand poti sa ma ajuti sa imi spui pls ... eu in principiu pot mai oricand. |
-------------------- |
|
laurh |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 408 Joined: 8 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Hai ca am inceput sa scriu de nebun aici ... sper sa nu stresez lumea.
Azi am studiat si eu putin problema cu un aparat de masura si am descoperit ca pe ultimul rand de sigurande, in dreapta celei de 25 A (parca) e un soclu care are curent in el. Prin urmare, cred ca cel mai simplu ar fi ca folosind un papuc tata sa se ia curent direct din soclul respectiv, fara a mai desface blocul de sigurante, fara a dezizola fire sau altceva. Ce parere ai Bogdan ? Merge ? Cred ca in conditiile astea m-as descurca si singur. |
-------------------- |
|
driver |
![]()
Post
#19
|
![]() i'm not driving fast, i'm flying low... Group: Members Posts: 542 Joined: 10 November 04 From: South Coast ![]() |
|
--------------------
Nissan
Leaf
cu baterie
- RLU
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 11th May 2025 - 23:57 |