Ulei sub capacul de la motor
![]() ![]() ![]() |
Ulei sub capacul de la motor
Leul |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 8 May 10 From: Cluj-Napoca ![]() |
|
||
--------------------
DACIA
SUPERNOVA
CONFORT 2001
|
|||
Maskatu |
![]()
Post
#2
|
![]() Logan 0.9 TCE Group: Moderatori DaciaClub Posts: 13.974 Joined: 2 July 08 From: zuzu ![]() |
In carcasa filtrului de aer intra furtunul pentru recircularea vaporilor de ulei. In mod normal pe acolo trebuie sa intre... doar VAPORI de ulei, care ulterior vor fi aspirati de motor si... recirculati. In unele cazuri vaporii se transforma in lichid, din cauza exploatarii incorecte a motorului, de-alungul vietii, sau din cauza schimburilor de ulei neefectuate la timp, sau poate (dar nu cred ca ar fi cazul) ulei de proasta calitate.
Eu unul am scos acel furtun din carcasa filtrului de aer si i-am facut o prelungire langa motor, inspre caseta de directie, pentru ca si mie imi pata cu ulei filtrul de aer, dar pierderi de ulei nu am, si motorul functioneaza perfect, si nu consuma ulei iar consumul de carburant este in limitele normale. Probabil singura rezolvare solida ar fi o segmentare, care costa undeva la peste 500 de lei, dar atata timp cat nu iti papa ulei si nu scoate fum motorul, iar consumul de carburant este in regula... nu ar fi o problema urgenta. |
--------------------
Dacia
Logan
0.9 TCE - 2019
- ---
|
|
SERGIULICA04FUX |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.357 Joined: 9 November 08 From: Satu Mare/Cluj Napoca ![]() |
nu are nimic dai in gura asa au cam toate motoarele aspirateau un pic de ulei in carcasa filtrului de aer
9 May 2010, 10:28: o problema poate fi si surplusul de ulei in motor This post has been edited by SERGIULICA04FUX: 9 May 2010, 10:28 |
--------------------
Skoda
Fabia
2005/Confort Pentru toti cei care ma irita am o vorba sa va spun inca: GURA MICA!!!
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#4
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
maskatu nu are treaba segmentarea cu surplusul de ulei in admisie. Chiar daca intra ulei si e expirat in motor ajuta si ala la ungere si oricum e ars in final.
Schimbati uleiul cu castrol magnatec , am asa ceva in motor si nu am deloc ulei in admisie , pateam asta cand aveam elf in motor . |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
Maskatu |
![]()
Post
#5
|
![]() Logan 0.9 TCE Group: Moderatori DaciaClub Posts: 13.974 Joined: 2 July 08 From: zuzu ![]() |
Ma indoiesc ca daca ai baga castrol, nu ar mai scuipa ulei pe acolo... pana la urma uleiul face doar ungerea, si in principiu chiar daca uleiul nu este de "top", dar in schimb este schimbat la timp, motorul ar trebui sa functioneze corect si sa trimita pe acel orificiu din cutia filtrului de aer, doar VAPORI de ulei.
De surplus al uleiului in motor nu cred ca ar fi cazut, cel putin la mine cand schimb uleiul + filtrul, si completez pana la joja. In principiu intra 2,9 litri cu tot cu filtru. |
--------------------
Dacia
Logan
0.9 TCE - 2019
- ---
|
|
Leul |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 8 May 10 From: Cluj-Napoca ![]() |
Consumul pare a fi un pic mare, dar cred ca e de la filtrul sport si pt k am cauciucuri de 175 pe fata. Ulei am Mobil 1.
|
--------------------
DACIA
SUPERNOVA
CONFORT 2001
|
|
iulian.bisty |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 382 Joined: 24 March 07 From: Braila ![]() |
QUOTE(Leul @ 8 May 2010, 21:43) Cand desfacut capacul de la motor si am luat filtrul vechi am observat ca peste tot era plin de ulei... aceiasi problema a avut un prieten de al meu si in scurt timp nu mai mergea uniform motorul si a tb sa schimbe supapele This post has been edited by iulian.bisty: 9 May 2010, 17:22 |
--------------------
Renault
Megane 3 2015
Kadjar 2017 zxcxzcz
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#8
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
daca a schimbat supapele inseamna ca intra in abundenta ulei direct in camera de ardere nici de cum pe la filru de aer gandeste cum e realizat motorul.
Pe la micul orificiu din filtru de aer pe acolo trebuie sa circule mici cantitati de ulei si asta datorita si presiuni pe care o creaza pompa de ulei si datorita condensului creeat in capacul de motor plus a uleiului mai salb si a nerespectari cantitati de ulei baga in motor. |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
Maskatu |
![]()
Post
#9
|
![]() Logan 0.9 TCE Group: Moderatori DaciaClub Posts: 13.974 Joined: 2 July 08 From: zuzu ![]() |
Am vazut multe motoare si implicit carcase ale filtrului de aer care nu aveau pic de ulei... eu zic ca buba apare din cauza exploatarii incorecte a motorului si din cauza uleiului lasat mult timp in motor.
Despre calitatea uleiului nu cred ca ar fi cazul pentru ca sunt multe masini care pe toata perioada de garantie si chiar dupa au rulat cu dacia oil, care potrivit multora este cu mult "sub"" un mobil, castrol etc, si uite ca nu au gram de ulei in carcasa filtrului de aer. |
--------------------
Dacia
Logan
0.9 TCE - 2019
- ---
|
|
danciusergiu84 |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.738 Joined: 25 February 08 ![]() |
petele de ulei din carcasa filtrului de aer apar binenteles datorita condesului vaporilor de ulei (normal mai calzi) ce patrund in carcasa filtrului unde se lovesc de carcasa si aer care sunt mai reci deoarece circula aer constant din exterior, acuma problemele petelor de ulei dupa capul meu e generata de abundenta vaporilor generati de "fierberea" mai mult sau mai putin a uleiului, vapori care motorul nu reuseste sa-i absoarba (de obicei relanti si turatie mica intermediara)
acestea fiind spuse e cazul sa cercetam sursa vaporilor - combinatia motor + ulei - unde eu gasesc 3 situati in care fierbe uleiul: 1 - motor mai obosit, scapa gaze fierbinti din camera de ardere in ulei pe langa segmenti sau pe langa tijele supapelor de evacuare 2 - ulei mai slab sau mai obosit care nu rezista sau nu mai rezista la temperatura normala de lucru a motorului 3 - folosire mai intensiva a motorului sau in regimuri mai inalte de temperatura decat normalul care ridica temperatura uleiului peste limita lui normala solutii ar fi cateva: repararea motorului daca e cazul, folosirea unui ulei mai rezistent la temperaturi inalte (numarul de dupa W mai mare gen 10w60), ulei mai bun calitativ - full sintetic, un mers mai temperat cand motorul functioneaza la regimuri inalte de temperatura si motorul sa nu depaseasca regimul normal de temperatura nici la limita superiora nici la cea inferioara pentru cine vrea sa intre cat mai putini vapori pe admisie sunt de vanzare epuratoare de vapori de ulei precum in poza atasata, nu recomand poluarea mediului cu vapori de ulei + benzina in cazul nostru care oricum nu deranjeaza motorul doar nu e de curse din experienta pot spune si nu vreau sa fac reclama, fiind de parerea ca fiecare face cum crede, deci cand am luat masina avea mobil 1 in motor apoi am trecut pe castrol si am observat mai multe imbunatatiri pe langa cea cu petele de ulei (iarna oricum face spuma alba de la condens ca nu prea fac drumuri lungi in acel sezon) This post has been edited by danciusergiu84: 9 May 2010, 20:03 Attached thumbnail(s) pvc_catchcan0.jpg ( Size: 51.42k ) Number of downloads: 775 |
--------------------
ex Dacia
ex Nova GTi
2000
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#11
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
tu ai si vechiul motor de dacie construit de romani si cam la asta e problematic iarna nu conteaza ca e nou vechi, aveam la 1310 aceasi buba ma rog mucoasa iarna datorita si uleiului elf plus constructia motorului... Oricum mare belea nu era ci pur si simplu trebuia sa spal carburatorul mai des pentru a preintampina problemele de consum.
Eu unu merg pe castrol 10w40 magnatec e un pic mai scump decat mobil 1. Calitativ observ ca si la 10.000 isi pastreaza propietatile o sa-l tin pana la 12 mii de km. |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
ronin33dan |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru Afumat Group: Members Posts: 514 Joined: 11 September 08 From: Braila ![]() |
Salutare !
1. Care-mi spune si mie , de ce dupa 1000 de km rulati cu maxim 90Km/h ,uleiul imi arata de parca ar fi dupa 10.000 de km rulati cu 200 la ora??? ![]() 2. Trebuie la 1500 -2000 de km efectuati sa schimb mai mereu bujiile. De ce??? ![]() 3. In treapta 5 am 85-90 la ora si abia am 2500 de rotatii/min!!! De ce? ![]() Multumesc! |
--------------------
Dacia
Supernova
2003
- BR-29-***
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#13
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
pai poate ai segmenti buliti , garnitura dusa , nu ai scurgeri de antigel ... scade din vasul cu lichid de racire ?
Te duci si faci un test de compresie pentru fiecare cilindru in parte, bujiile cauta si pune din gama NGK. |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
ronin33dan |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru Afumat Group: Members Posts: 514 Joined: 11 September 08 From: Braila ![]() |
Faza e ca are vlaga in ea!! Adica cand bag piciorul in acceleratie se simte, dar ramane subturata.
|
--------------------
Dacia
Supernova
2003
- BR-29-***
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 5th May 2025 - 17:04 |