DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> grade RAC, Ce inseamna asta ?

incubus
post 7 Apr 2005, 19:11
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 96
Joined: 12 March 05
From: Medgidia-Constanta




Fratilor, nelamurire mare: se tot vorbeste in carti, la reglajul aprinderii, despre aceste "grade RAC", dar n-am gasit nicaieri o definitie exacta. Ce inseamna de fapt, si/sau de unde vine prescurtarea: "rotatie arbore cotit" sau "rotatie arbore cu came" ? Sau...altceva...?


--------------------
Dacia Logan 1,4 mpi - CT-07-NYO
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionutz83
post 7 Apr 2005, 20:33
Post #2


ing.


Group: Members
Posts: 124
Joined: 13 February 05
From: Iasi




Pai de unde sa vina daca nu de la denumire: "rotatie arbore cotit" si inseamna gradele cu care se roteste arborele cotit.Astfel fiecarei curse complete a pistonului corespunde cu 180 grade RAC.

This post has been edited by ionutz83: 7 Apr 2005, 20:51


--------------------
Renault Twingo 1.2 8v 2001 - IS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 8 Apr 2005, 10:55
Post #3


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.522
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




si de ce ma rog 180 de grade si nu 360 ?

asta presupunand cursa completa sus-jos-sus (adica pleaca din pct a si ajunge tot in a)


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tunderbird
post 8 Apr 2005, 12:22
Post #4


tunzator de iarba & atacator de integritatzuri


Group: Members
Posts: 3.193
Joined: 26 October 04
From: Bucuresti




RAC = Rotatie Arbore Cotit

Cursa piston = deplasarea pistonului din PMS (punctul mort superior) la PMI (punctul mort inferior) sau viceversa in functie de timpul in care te afli (admisie, compresie, detenta, evacuare). Pentru efectuarea cursei pistonului arborele cotit se roteste 180 grd (RAC).

In cei patru timpi ai ciclului motor se efectueaza patru curse ale pistonului (in sus sau in jos in functie de timpul respectiv), iar un ciclu motor complet se efectueaza in 720 grd RAC.

Axa cu came se invarte cu jumatate din turatia arborelui cotit, deci pentru un ciclu motor complet se roteste 360 grd.

Pe volanta Daciei exista o crestatura care daca este orientata in dreptul semnului de pe carcasa ambreiajului face ca pistonul cilindrului 1 sau 4 sa fie la sfarsitul cursei de comprimare moment in care teoretic trebuie sa aiba loc aprinderea.

Daca cumva atunci cand reglati avansul static cu ajutorul becului, constatati ca rotorul este indreptat catre plotul (din capacul delcoului) cilindrului 4 nu va faceti probleme reglajul este identic...daca totusi aveti dubii rotiti cu 360 grd RAC pana cand acelasi reper de pe volanta revine in dreptul semnului de pe carcasa si veti vedea ca de aceasta data, rotorul este indreptat catre plotul cilindrului 1.

Ultima idee, vreau sa cred ca ajuta la intelegerea relatiei dintre miscarea pistonului-rotatia arborelui cotit-rotatia axei cu came.


--------------------
Dacia Dacia 1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000 - B 13 ABC
Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999

Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura!
(N. Iorga)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 9th June 2025 - 20:48
Forum Renault