DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> geamuri inghetate in interior, surprize

enice
post 22 Dec 2009, 09:53
Post #1


membru revenit


Group: Members
Posts: 82
Joined: 8 February 09




Salut ieri dimineata cand sa plec la munca am avut o surpriza In momentul in care am curatat geamurile si toate cele de gheata (pe exterior) am observat ca aveam un strat subtire de gheata si in interior Aveti idee care este cauza si cum pot prevenii
022.gif


--------------------
dacia super nova 2003 confort - ct xx nam
JYDT7
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
axabrt
post 22 Dec 2009, 10:07
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.965
Joined: 15 February 05
From: Ploiesti




n-are nimic. eu aveam un strat FOARTE gros de gheata pe interior. Cauza a fost ca am venit de pe un drum in afara localitatii si in masina se facuse foarte cald. Afara era foarte rece si cred ca s-a intamplat ca la bucatarie cand se aburesc pe interior geamurile. doar ca la mine avea gheata de 1-2 mm


--------------------
Ford Focus mk3.5 Ecob00st
.dracnev si boboru’ este viitoru’.
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 22 Dec 2009, 10:12
Post #3


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Fenomenul se numește condensare.


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fuzzzy
post 22 Dec 2009, 11:32
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.080
Joined: 21 February 09
From: BucureSHIT!




Iar pentru a remedia fenomenul, se da drumul la caldura in masina, mai exact se porneste dezaburirea parbrizului...


--------------------
reno clio hb '02 - X-xXx-XxX
"Roata, chiar de-ar fi pătrată, tot se-nvârte, câteodată." - N. Guță
Ca tratament general contra durerilor, recomand Xanax. Ramai cu durerea de p#!@
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
axabrt
post 22 Dec 2009, 12:28
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.965
Joined: 15 February 05
From: Ploiesti




cred ca pentru a remedia fenomenu trebuie egalizate temperaturile dupa iesirea din masina. deschise toate usile 1 minut sa iasa caldura. E doar o idee...


--------------------
Ford Focus mk3.5 Ecob00st
.dracnev si boboru’ este viitoru’.
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
enice
post 22 Dec 2009, 12:38
Post #6


membru revenit


Group: Members
Posts: 82
Joined: 8 February 09




Cred ca axabrt are dreptate trebuie egalizata temperatura la asta nu m-am gandit


--------------------
dacia super nova 2003 confort - ct xx nam
JYDT7
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Maskatu
post 22 Dec 2009, 13:14
Post #7


Logan 0.9 TCE


Group: Moderatori DaciaClub
Posts: 13.974
Joined: 2 July 08
From: zuzu




QUOTE(fuzzzy @ 22 Dec 2009, 11:32)
Iar pentru a remedia fenomenul, se da drumul la caldura in masina, mai exact se porneste dezaburirea parbrizului...
*


gresit... daca faci asta, nu faci decat sa diferentiezi si mai mult temperatura din interior fata de cea din exterior. Asa am facut si eu acum cateva zile si in 3 km nu s-a mai topit deloc gheata din interior, din contra, se abureau si mai rau geamurile, iar apoi "condensul" ingheta. Am incercat si cu ac-ul dar degeaba. Afara erau -10 grade, iar in interior, imediat ce am intrat, corpul generand caldura, evident s-a incalzit mai repede in masina, apoi s-a facut condens.


QUOTE(axabrt @ 22 Dec 2009, 12:28)
cred ca pentru a remedia fenomenu trebuie egalizate temperaturile dupa iesirea din masina. deschise toate usile 1 minut sa iasa caldura. E doar o idee...
*


cred ca ar fi o idee buna. In felul asta intra racoarea in masina, iar apoi poti sa dai drumul la caldura linistit.


--------------------
Dacia Logan 0.9 TCE - 2019 - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gcgeorgescu
post 22 Dec 2009, 13:34
Post #8


Membru


Group: Members
Posts: 923
Joined: 25 December 08
From: Bucuresti




nu am patit nici o data asa ceva , as fi interesat sa stiu dece unele masini fac si altele nu, asta pt a prevenii pe viitor.
eu as recomanda totusi spray de dezaburit geamuri (sau care nu mai aburesc, nu stiu exact , cum se numesc) bagat la greu pe geam uri pe interior. merita incercat, zic si eu.


--------------------
Renault Fluence 30 dec 2010/ 1.5 Dci 110cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cezzz
post 22 Dec 2009, 13:34
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 46
Joined: 4 November 09




ati tinut cumva maneta de aer pe recirculare ? la mine nu se aburesc deloc geamurile cu toate ca tin la maxim pe caldura. daca da , da-ti maneta pe aer proaspat e posibil asta sa fie cauza, verificati


--------------------
Dacia SuperNova 2001 Clima
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Maskatu
post 22 Dec 2009, 13:38
Post #10


Logan 0.9 TCE


Group: Moderatori DaciaClub
Posts: 13.974
Joined: 2 July 08
From: zuzu




Eu unul tin maneta pentru aer doar pe "aer de afara". Pe recirculare o pun doar daca opresc ventilatia, asta ca sa nu imi vina aer in interior in timpul mersului. La peste 70-80 la ora deja se simte.


--------------------
Dacia Logan 0.9 TCE - 2019 - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gcgeorgescu
post 22 Dec 2009, 13:38
Post #11


Membru


Group: Members
Posts: 923
Joined: 25 December 08
From: Bucuresti




cezzz. tu cu caldura la maxim, pe ce treapta a aerotermei mergi? la a 3 a iti baga la fel de fierbinte sau mai pierde din caldura? (maneta fiind pe aer proaspat) ms de raspuns si scz de post-336-1110552475.gif


--------------------
Renault Fluence 30 dec 2010/ 1.5 Dci 110cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 22 Dec 2009, 14:03
Post #12


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




pierde din caldura pe 3 daca motorul nu atinge 80 de grade , vedeti sa nu va puna dracu sa dai pe interiorul lunetei din spate condensul cu racleta ca se duce naiba rezistenta si o sa plangeti .


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
enice
post 23 Dec 2009, 01:04
Post #13


membru revenit


Group: Members
Posts: 82
Joined: 8 February 09




Ideea cu spraiul nu este buna pentru ca unele contin substante uleioase si s-ar putea sa ai surpriza sa te trezesti cu o pelicula de grasime pe parbriz si nu o sa scapi asa usor de acea pelicula nici cu cea mai buna solutie de spalat geamuri Treaba cu sprai pentru dezaburiit este testata de mine si nici nu-si face efectul Ideea cu usile deschise merge pe bune


--------------------
dacia super nova 2003 confort - ct xx nam
JYDT7
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 23 Dec 2009, 13:02
Post #14


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




asa zisul ulei daca ar fi sa apara se ia cu o carpa imuiata in benzen.


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Maskatu
post 23 Dec 2009, 13:10
Post #15


Logan 0.9 TCE


Group: Moderatori DaciaClub
Posts: 13.974
Joined: 2 July 08
From: zuzu




Nu mai bine stai pe loc pana se incalzeste cat de cat in interior? Dai drumul la caldura si in cateva minute (cu aer de afara, nu recirculare) ar trebui sa se "topeasca" pelicula. Daca ai si ac, il pornesti ...


--------------------
Dacia Logan 0.9 TCE - 2019 - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cosmin.nova
post 23 Dec 2009, 13:12
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 688
Joined: 20 April 09
From: Bucuresti




si la bagat aer cald, las maneta pe AC sau FRESH? cum e mai bine


--------------------
Logan 1.6MPi 05' / Papuc 1.9D dropside 05'
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Maskatu
post 23 Dec 2009, 13:17
Post #17


Logan 0.9 TCE


Group: Moderatori DaciaClub
Posts: 13.974
Joined: 2 July 08
From: zuzu




Nu are importanta, adica ma rog... are importanta dar oricum clapeta care inchide "caldura" , dispusa pe bord sub forma acelei rotite, nu inchide perfect etans, si tot mai "scapa" aer rece cand dai maxim cald, sau aer cald cand dai maxim rece. Dar pentru orice eventualitate las-o la mijloc. Cu aer de afara, nu recirculare. Daca tot se abureste, verifca instalatia de incalzire (caloriferul de caldura) sa nu fie spart/crapat.

Daca este spart si supureaza, mai exact in dreapta soferului, la picioarele pasagerului , atunci se va aburi indiferent de cum incalziti interiorul.


--------------------
Dacia Logan 0.9 TCE - 2019 - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fiderzen
post 23 Dec 2009, 13:38
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.063
Joined: 5 March 04
From: bucuresti-militari




lasati maneta pe aer de afara(FRESH), si porniti aeroterma pe treapta 1 , chiar si 2 imediat ce porniti motorul, garantat nu se va aburi nimic wink.gif...ce am observat la masina mea e ca nu se incalzeste motorul mai deloc daca nu pun ceva in fata radiatorului smile.gif)... daca s-a ridicat apa la jumate(cu radiatorul acoperit) am caldura in masina mai rau ca in sauna, frig aeratoarele smile.gif
Geamurile vi se mai aburesc daca aveti pus un filtru de polen, sau aer, sau alta improvizatie in fata aerotermei(sa nu bage praf in masina), filtrul acela e mai mult ca sigur imbibat de apa si baga aer cu umezeala in masina..de aceea se mai aburesc geamurile biggrin.gif
succes


--------------------
BMW e36 320i sedan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fuzzzy
post 23 Dec 2009, 14:29
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.080
Joined: 21 February 09
From: BucureSHIT!




QUOTE(Maskatu @ 22 Dec 2009, 13:14)
gresit... daca faci asta, nu faci decat sa diferentiezi si mai mult temperatura din interior fata de cea din exterior. Asa am facut si eu acum cateva zile si in 3 km nu s-a mai topit deloc gheata din interior, din contra, se abureau si mai rau geamurile, iar apoi "condensul" ingheta. Am incercat si cu ac-ul dar degeaba. Afara erau -10 grade, iar in interior, imediat ce am intrat, corpul generand caldura, evident s-a incalzit mai repede in masina, apoi s-a facut condens.
cred ca ar fi o idee buna. In felul asta intra racoarea in masina, iar apoi poti sa dai drumul la caldura linistit.
*



Per contraire, mon cher... vb lui fiderzen, cand pornesti motorul dai drumul la caldura pe aer fresh pe treapta 1... destul de rar e nevoie sa dau si pe treapta 2, 3 niciodata... caldura care vine de la duzele de aer de sub parbriz dezaburesc sticla si nu ramane nici un fel de abur ceata sau gheata... eu cel putin asa fac si nu am avut probleme... doar ca astept cateva minute cu motorul pornit si caldura pornita sa se incalzeasca in masina...


--------------------
reno clio hb '02 - X-xXx-XxX
"Roata, chiar de-ar fi pătrată, tot se-nvârte, câteodată." - N. Guță
Ca tratament general contra durerilor, recomand Xanax. Ramai cu durerea de p#!@
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cezzz
post 24 Dec 2009, 10:26
Post #20


Membru incepator


Group: Members
Posts: 46
Joined: 4 November 09




iarna trecuta nu i dadeam de cap cu dezaburirea, stateam permanent cu geamurile aburite pana mi-a picat fisa sa dau pe aer fresh... acum cand pornesc las motorul 1-2min sa se incalzeasca si daca se aburesc geamurile dau pe treapata a 3a pe parbriz si se dezabureste f repede. cand m-am pus in miscare las pe treapta 1. am obs ca aerul nu este la fel de fierbinte cum ar fii daca as lasa pe recirculare sau cu AC insa dupa 10-15min de mers deja pot sa stau in bluza. pe treapta 3 nu este la fel de fierbinte ca pe treapta 1. problema la mine e cu luneta ca nu functioneaza dezaburirea, se dezaburesc doar 1-2 linii in partea de sus.

This post has been edited by cezzz: 24 Dec 2009, 10:28


--------------------
Dacia SuperNova 2001 Clima
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Maskatu
post 24 Dec 2009, 10:40
Post #21


Logan 0.9 TCE


Group: Moderatori DaciaClub
Posts: 13.974
Joined: 2 July 08
From: zuzu




@fuzzy: Poti sa dai drumul la caldura dar in primele 5-10 minute nu prea se poate numi "caldura", mai ales cand afara sunt sub zero grade celsius. Pana se incalzeste cat de cat motorului mai dureaza si asta se intampla cel mai bine in mers cand masina se incalzeste mult mai bine in comparatie cu statul pe loc. Asta pentru ca sunt puse in miscare toate piesele masinii, acestea generand "caldura" prin frecare...

La mine dupa 3-5 minute de stat pe loc si 1-2 km de condus, apa ajunge la 2 liniute pe ceasurile de logan (adica o temperatura de 30-80 grade) si la 4 liniute dupa 4-5 km adica o temperatura cuprinsa intre 80 si 105 grade celsius. La 105 grade porneste gmv-ul pe treapta 2, si atunci caldura este cu adevarat prezenta in masina...


--------------------
Dacia Logan 0.9 TCE - 2019 - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fuzzzy
post 24 Dec 2009, 12:11
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.080
Joined: 21 February 09
From: BucureSHIT!




Tocmai asta e ideea wink.gif
Oricum la nici o masina cu motorul rece nu o sa fie caldura instant
asa ca pornesti motorul, apoi aerul/ventilatia pe caldura si in 5-10-15 minute pleci... si asa nu se abureste nici un geam sau parbriz... oricum e recomandat ca inainte sa pleci cu masina, fi distanta scurta sau lunga sa o verifici... cat o verifici, motorul e pornit si la fel si caldura...


--------------------
reno clio hb '02 - X-xXx-XxX
"Roata, chiar de-ar fi pătrată, tot se-nvârte, câteodată." - N. Guță
Ca tratament general contra durerilor, recomand Xanax. Ramai cu durerea de p#!@
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danimar
post 25 Feb 2010, 19:09
Post #23


Membru incepator


Group: Members
Posts: 38
Joined: 25 February 10




Salut tuturor !De curand mi-am luat o SuperNova 2001 Clima. Am intrat pe aici si timp de doua zile am citit posturile forumului, largindu-mi cunostintele.
Nu sunt a preamulte stiutor, dar voi face tot posibilul sa aduc si eu un mic aport de idei si cunostintze cu scopul de a creste efectivitatea si gradul de informare de care acest forum deja da dovada.
Eu am gasit folositoare infomatiile postate aici. Nu toate, e adevarat, dar...trebuie sa stii sa selectezi.
Scuze pentru introducere !
Cu privire la topic.... Gheatza pe interiorul geamurilor se produce la temperaturi sub 0 C prin inghetzarea condensului format in interiorul masinii. Acel condens se formeaza prin evaporarea apei, apa care nu are ce cauta in interiorul masinii. Dar cum Dacia SN are o "boala", si anume "permeabilitatea", va fi greu de inlaturat fenomenul de formare a condensului.
Cand masina e plina cu persoane iar ventilatia e pusa pe circuit inchis, atunci iar se formeaza condens,din respiratie, chiar daca mocheta e uscata.
acest mic condens se elimina prin ventilarea interiorului cu aer din afara.
Dar daca aveti mocheta imbibata in apa, atunci e mai greu.
Nu va lasati pacaliti de mocheta! Buretele de sub ea e ca o sugativa smile.gif
Si DA! Pentru a elimina umiditatea din interior si a dezaburí mai repede geamurile, puneti caldura si ventilatorul la max cu aer din exterior si deschideti un pic geamul.
Numai bine!


--------------------
Dacia SuperNova 2001/Clima
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
serviccom
post 25 Feb 2010, 19:54
Post #24


Unii parca au doua maini stangi!


Group: Members
Posts: 2.031
Joined: 27 September 09
From: Wolverhampton




E foarte adevarat ce spui cu geamul deschis, cu toate ca nu am incercat pana acum, asta are efect din ce cauza? Pentru ca SN nu are evacuare a aerului din habitaclu, asta e problema si ar fi bine daca ne-ar raspunde un inginer din cei care au proiectat-o de ce nu au facut acea evacuare pe care chiar si dacia 1300 o avea.


--------------------
Renault Trafic SL27 DCI 2006 - PE06 ZXZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
enice
post 25 Feb 2010, 20:28
Post #25


membru revenit


Group: Members
Posts: 82
Joined: 8 February 09




gata a trecut sezonul o sa se vorbeasca si la anul


--------------------
dacia super nova 2003 confort - ct xx nam
JYDT7
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
liviu242006
post 25 Feb 2010, 20:46
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 334
Joined: 11 May 09




sa va spun cum era la mine :daca plecam la drum si faceam caldura mai mare in masina daca in momentul cind ajungeam la destinatie coboram repede din masina si inchideam usile repede, a doua zi aveam gheata pe interior.am vazut ca daca las usile circa 1 minut deschise dupa ce am ajuns la destinatie si am oprit motorul a doua zi nu mai am gheata


--------------------
dacia supernova clima 2002 - gj-69-bic
in femeie si in guvern sa nu ai incredere
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danimar
post 26 Feb 2010, 19:19
Post #27


Membru incepator


Group: Members
Posts: 38
Joined: 25 February 10




Pt. SERVICCOM : nu duce grija gurii de aerisire, ca DSN-ul are destule gauri prin care aerul sa iasa din habitaclu, asta e marea inginerie!! smile.gif In Dacia nu mi s-a intamplat sa mi se infunde urechile atunci cand trantesc usa sau cand inchid geamul in mers, cum se intampla la alte masini straine. Ideea geamului deschis era pentru a elimina mai repede umiditatea. Caldura ajuta la evaporarea apei(condensului), iar ventilatia elimina vaporii in exterior.
Asta imi aduce aminte de bancul ala cu etanseitatea:
Cei de la BMV au inchis o pisica in masina. Dupa 3 zile, pisica a ramas fara oxigen si a murit.
Cei de la Audi au inchis si ei o pisica inauntru. Dupa numai 2 zile, si acea pisica a murit, nemaiavând oxigen.
Cei de la Dacia, ca sa verifice etanseitatea, au inchis si ei o pisica inauntru.... ¡¡ Pe unde scotea pisica capul, pe acolo îi mai trageau si ei o mâna de chit !!! smile.gif)


--------------------
Dacia SuperNova 2001/Clima
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GrOzOy
post 26 Feb 2010, 19:51
Post #28


Membru cu Dacie !


Group: Members
Posts: 839
Joined: 8 September 09
From: Ramnicu Sarat,Buzau !




Asa sa intamplat si la mine ! Am plecat intr-o seara ( pe ger , era 20 cu minus grade) si in 1 km ( 3 persoane in masina) mi sau aburit geamurile ( in special parbrizul ) de nu mai vedeam absolut nimic iar de la caldura corpurilor se formaase o gheata pe geamuri... a trebuit s stau 5 minute pe loc si sa incalzesc motorul ca sa imi vina destula caldura in habitaclu sa dezghet geamurile ...


Deci pentru rezolvarea acestei probleme la plecare eu zic sa folositi aerul rece pana se incalzeste motorul un pic si apoi sa bage caldura destula in habitaclu ! Numai bine


--------------------
Dacia SuperNova 2002 , fara piele :D - BZ 52 MTG
Cazan Romanesc !

Pasionat de fiarele vechi care merg mai spectaculos ca plasticele de ultima generatie !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
serviccom
post 26 Feb 2010, 20:07
Post #29


Unii parca au doua maini stangi!


Group: Members
Posts: 2.031
Joined: 27 September 09
From: Wolverhampton




Mai sunt si persoane care au gauri prin masini pe unde pisica scoate capul sau chiar iese cu totul afara, dar acum nu trebuie sa generalizam biggrin.gif


--------------------
Renault Trafic SL27 DCI 2006 - PE06 ZXZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 10th May 2025 - 07:59
Forum Renault