DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> cutii in cinci trepte, exista mai multe tipuri de cutii in 5 trepte?

DACIA(the romanian dream)
post 24 Feb 2010, 02:31
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 56
Joined: 9 April 09




as fi interesat de montarea unei cutii in cinci trepte si am auzit ca ar fi mai multe tipuri si ca asta ar fi unul din motivele pentru care o dacie la 3500RPM are 100 km/h iar alta tot la 3500RPM are 120 KM/H

ESTE ADEVARAT SAU SUNT NUMAI PROSTII SPUSE DE UNU CARE HABAR NU ARE CE SPUNE dry.gif


--------------------
DACIA 1310 - DJ 29 MKC 1986
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ag02cws
post 24 Feb 2010, 05:03
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.443
Joined: 2 December 06
From: Bucuresti / Pitesti




Sunt doua tipuri. La modelul mai vechi ai 100 km/h pe la 3000 rpm, iar la cel cu raport 0.76, ai cam 120 la aceeasi turatie. Daca nu ma insel, acesta din urma s-a pus pe nova.


--------------------
Dacia 1310 L 1994 / Dacia Sandero 1.4 MPI 2008 / Kia Cee'd 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
freddybb
post 24 Feb 2010, 06:45
Post #3


Membru


Group: Members
Posts: 181
Joined: 22 February 06




din cate stiu exista un singur tip de cutie, perechea de pinioane pt viteza a cincea se poate inlocui, exista mai mule raporturi, trebuie sa-l alegi pe cel care-ti convine mult succes


--------------------
dacia 1300 - AB 01 HXS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
riderontornadoes
post 24 Feb 2010, 10:52
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 347
Joined: 9 June 05




raport 0.89 si 0.76 ultimul a fost pus la daciile de dupa 96 si la nova. se schimba pinioanele de la a 5a.


--------------------
dacia 1310 1310 - b21htf
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 24 Feb 2010, 13:47
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Exista si cutii cu raport de grup 8x33 si 9x34. SI de acolo se "trage" o oarecare diferenta de viteza.


--------------------
Opel Corsa - xx 2001
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
WGX
post 24 Feb 2010, 19:39
Post #6


Dacia 1310 Owner


Group: Members
Posts: 388
Joined: 27 August 09
From: Bucuresti




unde se vede asa ceva? ca m-am uitat pe pinioane sau ma rog sincroane si nimic


--------------------
Dacia Batranul REnAult Kombi - WGX'u 1999/1310 CL
ex:Dacia 1310 CL Break, Diamond Silver ,Gasoline with Gotronic Ignition Sensor inside
now: Opel Astra G Caravan 1.6 16V 101 HP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lucianac79
post 24 Feb 2010, 20:14
Post #7


.


Group: Members
Posts: 153
Joined: 14 June 04
From: Roman,Iasi.




Numerii dintii de pe perechea de pinioane de la treapta a V-a, in felul asta vezi daca ai a V-a "lunga" sau "scurta".
Unele din cutii mai au scris pe o placuta in apropiere de carcasa ambreiaj, un cod de forma 365-xx. Era la un moment dat pe forum un tabel in care in functie de xx vedeai ce raport ai la grup si la treapta a V-a.


--------------------
Dacia Logan - . Laureate 2010
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DACIA(the romanian dream)
post 24 Feb 2010, 23:12
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 56
Joined: 9 April 09




asa si pana la urma ca sa beneficiez de viteza xxx la turatii mai mici in viteza a V-a trebuie sa scimb pinioanele de a 5-a sau pot sa pun una din cutiile de nova


si apropo cutia este de nova sau supernova?


--------------------
DACIA 1310 - DJ 29 MKC 1986
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lucianac79
post 25 Feb 2010, 00:08
Post #9


.


Group: Members
Posts: 153
Joined: 14 June 04
From: Roman,Iasi.




Cutia de pe SuperNova e de provenienta Renault, iar cea de pe Nova este cred proiectata la Dacia. Cutia de Nova nu se poate monta pe Berlina diferind modul de asezare a motorului si evident si a cutiei de viteze.


--------------------
Dacia Logan - . Laureate 2010
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Anonim5
post 25 Feb 2010, 00:54
Post #10


Membru


Group: Members
Posts: 171
Joined: 21 October 07
From: Ploiesti




Diferenta dintre ansamblul, motor-cutie de viteze, al daciilor nova si 13xx, este amplasarea acestora. La nova ansamblul motor-c.v.. este amplasat transversal iar la 13xx este amplasat longitudinal. Deci practic e imposibil sa adaptezi o cutie de viteze de la un gen de masina la altul.


--------------------
Volkswagen Polo 6n2, Opel Astra F
Doar prostii au noroc in viata...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristian corbu
post 25 Feb 2010, 09:06
Post #11


bafta


Group: Members
Posts: 178
Joined: 4 January 10
From: ploiesti PH




ACEIASI PARERE ,,DOAR DACA AI PUTEA SA SCHIMBI DOAR PINIOANELE IN CAZUL IN CARE SE POTRIVESC


--------------------
dacia solenza - ph 11ubu 2003/confort
confort
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
WGX
post 27 Feb 2010, 09:07
Post #12


Dacia 1310 Owner


Group: Members
Posts: 388
Joined: 27 August 09
From: Bucuresti




am auzit la multi oameni, ca merge pus pinionul de a5a de la nova pentru fuga. oare asa este?


--------------------
Dacia Batranul REnAult Kombi - WGX'u 1999/1310 CL
ex:Dacia 1310 CL Break, Diamond Silver ,Gasoline with Gotronic Ignition Sensor inside
now: Opel Astra G Caravan 1.6 16V 101 HP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
clau1300
post 27 Feb 2010, 09:35
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 330
Joined: 28 November 08
From: brasov




salutare!eu le-am desfacut ambele cutii, nova si beblina cu 5 trepte(cea la care la 3000 rot/ min ai 100 km/h), si va pot spune ca in interior(ca si pinioane si sincroane) sunt identice, dar difera pinionul de atac si coroana, care la berlina sunt conice ci dantura eloida, iar la nova sunt roti dintate cilindrice cu dantura inclinata. Pinioanele de la treapta a V-a sunt la fel cu cele de la berlina, care au fost 2 tipuri, la mine de exemplu au fost 36/31 ca si raport, dar mai exista un tip cu 38/// nu stiu exact, cu acestea din urma au fost echipate cutiile mai noi care la 3000 rot/min aveau 120 km/h si cred ca si grupul conic era diferit ca si numar de dinti, al meu avea 9/34 si mai este 8/33. Faceti calculul si vedeti ce iese.La nova desigur rapoartele difera tot din pinionul de atac destul de mult, in rest rapoartele in cotie pana la ultimul angrenaj(pinion de atac + coroana) sunt cam la fel.


--------------------
dacia 1300 - bv07eyg 1979
opel vectra y20dth
ex. dacia 1300
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DACIA(the romanian dream)
post 28 Feb 2010, 19:48
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 56
Joined: 9 April 09




prin cutiile mai noi te referi la cele montate pe injectie? sau incepand cu anul xxxx?


--------------------
DACIA 1310 - DJ 29 MKC 1986
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
whitecar
post 28 Feb 2010, 21:01
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 223
Joined: 6 January 07
From: BUCURESTI




uite un topic dedicat cutiilor ,,,,,,,,,,mult de citit dar poate iti lamuresti unele aspecte la intrebarea ta http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=51358&st=0


--------------------
ex Dacia Break 1310 Cli 2000
Logan 1,4 Laureat 2005
""Invata din greselile altora ,caci nu poti intr-o viata sa faci toate greselile""
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

ETask
Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 4th August 2025 - 02:54
Forum Renault