DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Inchidere geamuri la incuierea usilor

GoGu
post 15 Feb 2004, 05:03
Post #1


Prea de la tara


Group: Moderatori
Posts: 1.970
Joined: 14 August 03
From: Iasi




Doar pentru cei cu geamuri electrice... sad.gif
Dupa o discutie pe tema asta cu florindu...mi-a venit o idee.
Folosind schema din figura se poate realiza inchiderea automata a geamurilor odata cu incuierea usilor. Partea frumoasa e ca nu e nevoie de cumparat vreun modul suplimentar ci doar 2 relee, o dioda (1N4001) si un contact normal-inchis (necesarul este dat per geam comandat). Impulsul de comanda se poate "fura" de pe inchiderea centralizata/alarma sau chiar de pe un actuator (se observa unde ii vine (-) la inchidere...).
Pentru economie, in cazul a doua geamuri comandate, se poate incerca varianta cu un releu [Rel.1] ce comanda 2 relee [Rel.2].

Functionarea rezulta de pe figura (sper)...
Intrerupatorul K (NI) se monteaza in interiorul usii, astfel incat sa fie actionat de catre geam in momentul in care acesta (geamul) este complet inchis.

Singura neclaritate pe care o am e cum comand geamul (nu am material didactic... smile.gif ). Ideea e ca m-as lega cumva pe firele de la butonul de comanda al geamului...
Daca e nevoie de comanda pe (-), se mai foloseste un releu pentru a transforma iesirea (+) in (-).

Ceva sugestii/imbunatatiri/variante? Stie cineva cum e cablat butonul ala de comanda al geamului la SLZ? Ceva detalii despre intregul sistem de geamuri electrice al SLZ?

PS: am "imprumutat" o idee de latch-relay de pe www.the12volt.com ...


Attached thumbnail(s)
inchidere geamuri.gif ( Size: 8.31k ) Number of downloads: 1128


--------------------
Renault Scenic 1.5dCi recolta 2012
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cristi
post 16 Feb 2004, 09:36
Post #2


Membru incepator


Group: Members
Posts: 60
Joined: 23 May 02
From: Bucuresti




Ar fi fost utila schema in care apar releele "in clar" (adica bobina si contacte), ca sa intelegem schema mai bine. sad.gif Asa, practic, nu se intelege mai nimic decat daca ai o schema interna a releelor pe care le folosesti. Releele par a fi de Dacie/Oltcit (dupa amintiri.. incerte privind notatiile pinilor), dar cine mai stie ce-i pe dinauntru...
Fara a fi sigur, banuiesc ca este un circuit cu autoblocare la impulsul de inchidere; deblocarea survine cand contactul se deschide (= geamul e sus).


--------------------
Dacia Solenza / Logan - B
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GoGu
post 16 Feb 2004, 12:59
Post #3


Prea de la tara


Group: Moderatori
Posts: 1.970
Joined: 14 August 03
From: Iasi




Pinii releului:
85-86 --- alimentare bobina electromagnet
(30-87a) -- contact normal inchis
(30-87) -- contact normal deschis

Cristi, ai intuit corect principiul de functionare.


--------------------
Renault Scenic 1.5dCi recolta 2012
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cristi
post 16 Feb 2004, 16:28
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 60
Joined: 23 May 02
From: Bucuresti




Da, circuitul e corect functional.
Pentru actionarea geamului ar trebui vazuta schema electrica (cine o are smile.gif ; eu n-o am sad.gif ). Ideea ar fi de a pune +-ul de la acest montaj pe +-ul care ridica geamul (in ideea ca motorasul are 3 pini: + pentru sus, + pentru jos si masa).
Actionarea ar trebui sa se faca prin niste diode, pentru ca actionarea normala, adica prin butoanele de la bord, sa nu se faca asupra ambelor geamuri !
Punctul "nevralgic" este contactul normal-inchis. De pozitionarea lui depinde inchiderea corecta... iar de nefunctionarea lui :? arderea motorului :? sad.gif sad.gif
Solutia "buna" (dar si mai complicata sad.gif ) ar fi ca autoblocarea sa fie temporizata (5-7s) astfel incat, chiar daca contactul normal inchis se strica, motorul sa fie... "salvat".


--------------------
Dacia Solenza / Logan - B
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GoGu
post 16 Feb 2004, 20:22
Post #5


Prea de la tara


Group: Moderatori
Posts: 1.970
Joined: 14 August 03
From: Iasi




Sigur..sistemul e (mult) perfectibil.
Ma mai gandesc la un sistem "fail-safe" pentru contactul acela.
Eu am propus un sistem simplu si ieftin...ca daca-l perfectionez prea mult iese mai scump decat un modul specializat (care ofera si alte facilitati)... biggrin.gif


--------------------
Renault Scenic 1.5dCi recolta 2012
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 16 Feb 2004, 23:14
Post #6


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




Din pacate sistemul ar fi functional daca SLZ nu ar avea o problema cu motorasele geamurilor care primesc curent numai cand este pus contactul pe pozitia M. Cand iesi din masina se intelege ca nu mai e cheia in contact, deci nu mai vine curent la motorase.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GoGu
post 17 Feb 2004, 00:10
Post #7


Prea de la tara


Group: Moderatori
Posts: 1.970
Joined: 14 August 03
From: Iasi




Se rezolva si asta... biggrin.gif
Dar de acum ar trebui schema electrica a instalatiei geamurilor...


--------------------
Renault Scenic 1.5dCi recolta 2012
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cristi
post 17 Feb 2004, 09:20
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 60
Joined: 23 May 02
From: Bucuresti




"Fail-safe" pentru intrerupatorul in cauza ar fi... doua intrerupatoare in serie. Cam greu sa se strice amandoua in acelasi timp, nu ? smile.gif


--------------------
Dacia Solenza / Logan - B
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
niq_ro
post 17 Feb 2004, 11:05
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 19
Joined: 16 February 04
From: Craiova




ar mai fi o varianta :shock: .. o protectie electronica, cum au alimentatoarele autoprotejate icon_mrgreen.gif la ridicarea geamului la maxim, curentul absorbit e mult mai mare... :roll: mai studiez...

Attached thumbnail(s)
protectie.jpg ( Size: 8.93k ) Number of downloads: 890


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

ETask
Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 25th July 2025 - 02:57
Forum Renault