Replica motorului de pe Dacia Sport a lui Grigoras, cine are detalii sa posteze.
![]() ![]() ![]() |
Replica motorului de pe Dacia Sport a lui Grigoras, cine are detalii sa posteze.
ROBY 06-TFA |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 652 Joined: 9 April 05 From: BRASOV ![]() |
|
||
--------------------
dacia
1310tlx/Logan1.6mpi/Sport 2000
1988/2007/1986
- bv 06 tfa/bv xx ara/
|
|||
bucatzel |
![]()
Post
#32
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.506 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(einstein1984 @ 2 Dec 2009, 20:33) Bucatzel, tu ai acces la masina de prelucrat came? Sau de echilibrat vibrochen (de strunjit nu mai zic)? Politehnica din Timisoara, sectia de mecanica avea o sectie de pregatit masini raliu. Stiu asta pentru ca taica-miu o facut si el parte din departamentul ala cand era student. Si din cate stiu de pe la prietenii mei de-acolo, sculele inca sunt pe acolo. Problema e cine mai stie sa le foloseasca... QUOTE(einstein1984 @ 2 Dec 2009, 20:33) Bravo lui... daca tot te lauzi ca stii atata mecanica, si am evoluat o mie de ani de la plansa de desen la CAD, cat de greu o fi sa proiectezi una? Ca de, acum poti face si simulari si alte minuni, nu sa scoti o carca de rebuturi cum o fi scos si el. QUOTE(vali vtk @ 3 Dec 2009, 00:43) Dar din toti ce s-au apucat sa posteze pe topicul asta nu este unul sa dea 900E pe un set de biele,800E pe un set de pistoane, 300Epe un vibrochen si lista ar putea continua. Bingo. @Siconi... Titan sigur n-avea prin masina. Si reconstructia saptamanala a motorului era cea mai mica problema, doar statul platea. |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#33
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.629 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Bucatzel, si Politehnica din Bucuresti avea echipa de raliu. Dar nu concurau cu Grigoras.
Cat despre proiectat camele.... crezi ca e asa simplu , dai draw cam in Catia si rezulta cama? Eu ma refeream la obtinerea legii de ridicare, nu la desenul te executie. Si nu ma dau ca stiu eu mecanica. Insa inteleg ce implica proiectarea unui motor (sau modificarea lui). |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#34
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.506 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
Ideea era ca nu numai el avea acces la scule. Iar aia care n-au acces , ori fac rost de el, ori viseaza in continuare.
Tu acum vrei mai mult sa fii gica contra. Ideea e ca tot ce o obtinut Grigoras a fost prin poiectare, calcule, si experimente esuate. Cum ziceam, statul platea, asa ca nu era o problema, dar acum, se pot ocoli multe din erorile de care el s-a impiedicat prin simulari, ca de-aia exista calculatoare. Ce-o putut proiecta el, pot proiecta si altii, ca nu cred sa fi avut el niste cunostiinte mistice despre motoare. |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#35
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.629 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Nu mistice, dar bogate. Muuult mai bogate decat majoritatea forumistilor care viseaza dacii de 130 de cai pe 4 tuning.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#36
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.506 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
Pai no, probabil din cauza prefixului aluia cu Ing.
Pe de alta parte, acum e mult mai simplu sa gasesti un motor mai potent care sa intre sub capota unei dacii decat era pe atunci... asa ca de ce sa-ti bati capul? Mi-o provocat curiozitatea o alta chestie la masina aia. Daca putea s-o duca pana in 300 CP, ce basca mea de planetare avea masina aia? Ca nici in ziua de astazi nu-i bash usor sa treci de 200 CP cu tractiune fata. |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#37
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.629 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Nu e vorba ca se rup, e vorba ca e greu de condus.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#38
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.506 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
Pai nici nu-mi puneam problema de rupt, imi puneam problema ca o masina de raliu chiar trebuie sa fie usor de manevrat.
|
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
Siconi |
![]()
Post
#39
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Eu ma intreb la puterea asta de 300 caluti pe care o etalam din supozitii (nimeni nu stie exact pana la urma), cum reusea sa tina camionu'n brazda cand atata putere se exercita asupra sistemului de tractiune FATA?! Nu vi se pare ca e cam cu ata alba cusatura asta?! Plus de asta, ce material sa fi folosit la fabricarea planetarelor ca sa reziste la o asa forta de torsiune?! Dar cutia de viteze?
In unele articole (din vremea respectiva) se specifica faptul ca masina avea 150 cai si variind presiunea in turbina putea creste acest numar pana la 180, poate si un pic, de manji stresati de atatea gaze si nervosi de rupeau asfaltul. Ei, mi se pare mult mai veridic. Dar asa e cand se naste o legenda: din generatie in generatie tot cresc puterile lui Praslea si Zmeul e din ce in ce mai usor suflat de vantul fluieratului voinicului. Hai sa revenim pe pamant. Eu cred ca se exagereaza in unele privinte. E drept ca masina avea un motor unic, conceptie proprie in multe chestii, dar treburile nu stateau asa cum ne imaginam noi literalmente. |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
bucatzel |
![]()
Post
#40
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.506 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
Pai motorul lui miroase a fi aproape de al astuia http://en.wikipedia.org/wiki/Renault_5_Maxi_Turbo Ca oricum, asta era cel mai avansat motor care se potrivea pe dacie si cu care mai putea imparti componente, din punctul meu de vedere.
Si asta a ajuns pana acolo. De 300 mai citisem pe-undeva... habar n-am pe unde, asa ca n-as baga mana-n foc. |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
BR-10-TCM |
![]()
Post
#41
|
![]() Membru Group: Members Posts: 136 Joined: 6 September 09 ![]() |
Cateva informatii
Citez pe cineva : "Dacia lui Grigoras. L-am cunoscut pe acest sef al departamentului competitii de la Dacia, un inginer de exceptie care a reusit cateva proiecte extraordinare pt. acea vreme. Dacia turboo era deja ceva normal pt cei de la competitii in acele vremuri gri.Insa Dacia lui de competitie era un fenomen. Am avut ocazia sa fiu printre privilegiatii care priveau la motorul lui. Era o masina extrem de bine pusa la punct.Inainte de start in parcul rece toti reglau pe la motor el verifica uleiul, apa si eventual in functie de traseu facea geometria. Ulei folosea Castrol si stiu asta bine pt ca pe atunci eram un mic organizator, oficial al unor curse, de fapt un copil de mingi care tineam uleiul si mai completam la acea masina de care nu se atingeau prea multi. Motorul era un turbo de renault folosind un bloc motor de tip Dacia. Blocul ca si tot motorul era facut in Anglia se turna acolo cu materiale deosebite. Se spune ca avea 1400cmc cai in trepte de la 180 la vreo 300. Chiulasa era ceva special, lafel si capacul ei. Fuliile, totul era lucrat. In fata avea doar un radiator de ulei, intercooler iar in spate doua radiatoare de apa, Transmisia era in 5 si ulterior de proba in 6 trepte. ...................ar mai fi multe de spus, capote de aluminiu, elementele de latire ale caroseriei erau din alu la un moment dat..." <span class='edit'>4 Dec 2009, 20:42:</span> Pozele ce actuala stare a unei masini care a scris istorie. Din pacate masina nu mai are motor, nici nu se stie nimic de motorul ei. Din cate am citit intr-o carte: Nicu a fost plecat din tara inaintea unui raliu promitand ca se va intoarce si va merge la acel raliu punand insa conditia ca nimeni sa nu umble al el in boxa. Vazand ca nu se intoarce cu cateva zile inainte de raliu au decis sa intre in boxa lui. Acolo era prezenta doar caroseria motorul lipsind in locul lui fiind pus unul normal. <span class='edit'>4 Dec 2009, 20:57:</span> Cateva detalii despre masina de grupa a II-a prezentate de inginerul Ursu: http://forum.4tuning.ro/attachment.php?att...53&d=1108419000 ![]() This post has been edited by BR-10-TCM: 4 Dec 2009, 20:59 Attached thumbnail(s) dacia_gri_1.jpg ( Size: 44.84k ) Number of downloads: 824 dacia_gri_2.jpg ( Size: 180.31k ) Number of downloads: 993 dacia_gri_3.jpg ( Size: 51.91k ) Number of downloads: 920 dacia_gri_4.jpg ( Size: 74.81k ) Number of downloads: 943 dacia_gri_5.jpg ( Size: 51.8k ) Number of downloads: 940 |
--------------------
Dacia Sport Coupe/
Dacia Sport Coupe
1987/coupe tuning
- BR-10-TCM Catalin (Cata...)
|
|
Hexer |
![]()
Post
#42
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 264 Joined: 5 December 06 ![]() |
Ide este ca de facut se poate, nu aceasi dar cel putin la fel sau chear mai bun decat asta, bani sa fie si un om care sa si stie ce se invarta acolo.
Mai mult ca asta, acum daca cinva acorda timp si incepe sa cumpare 2-3 carti de pe amazon are cam tot atata cunostinta cat avea si Grigoras in vreme respectiva (in afara de plusul ce se invata in bancile la poli). Mai mult, cu technologia de azi, cu ce turbine (Maxi avea T3/T4 care azi e GT3076 si face usor peste 500 cai), electonica si materiale sunt acum la un pret relativ accesibile asemenea motoare nu prezinta o problema dosebit de mare, timp si bani sa fie. Partea de came nu pun problema, daca cineva merge la un atelier care face de astea, ii aduci una de dacie sau alpine si dupa care se face una noua cu ce cama si de cate grade doresti. in general sunt 200-500 modele de came deja care se pot utiliza ca si sablon + ca V8-urile americane sunt concepute cam la fel pe partea asta. Pistoanele, bielel si vibrochenul nu e mare treaba, te duci la Crowel si iti fac un set de billet, cum spuneam, bani sa fie. Marea majoritate in vremuri nu erau accesibile cu sau fara bani + cunostintele despre turbi erau destul de mici, mai ales apicatia pe motoare benzina si competintie. Deci nu e mare branza sa faci un asemenea motor, nu e F1 nici nascar, dar meritat sau nu...asta e alta branza. Ps, eu am mai tot ce e necesar sa fac un asemenea motor sa si reziste, dar nu cred ca merita efortul si banii, mai usor si mai ieftin cu un alt motor, asta daca nu e o oarecare vis sau ceva personal, in acest caz justifica alegerea. eu asi fi deschis sa fac un asemenea motor... |
--------------------
Dacia
1100
1969
- CJ-04-ZNH
|
|
BR-10-TCM |
![]()
Post
#43
|
![]() Membru Group: Members Posts: 136 Joined: 6 September 09 ![]() |
.
![]() Attached thumbnail(s) Clipboard06.jpg ( Size: 22.22k ) Number of downloads: 493 Grigoras_2_Oradea_88.jpg ( Size: 62.85k ) Number of downloads: 428 Grigoras_Oradea2_88.jpg ( Size: 68.27k ) Number of downloads: 460 |
--------------------
Dacia Sport Coupe/
Dacia Sport Coupe
1987/coupe tuning
- BR-10-TCM Catalin (Cata...)
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 18th July 2025 - 16:32 |