Tuning motor 1.4/1.6 MPi, se poate imbunatati performanta Logan-ului?
![]() ![]() ![]() |
Tuning motor 1.4/1.6 MPi, se poate imbunatati performanta Logan-ului?
alexis |
![]()
Post
#1081
|
||
![]() daciot Group: Members Posts: 204 Joined: 30 June 05 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Spring
2021
- B XX HXX
|
|||
dogy_10 |
![]()
Post
#1082
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 901 Joined: 17 December 06 From: Timisoara ![]() |
turatia nu cred ca e asa importanta.....la motoarele cu 16 de exemplu au mai putzini km la turatii mai mari
|
--------------------
.
.
.
|
|
klaus |
![]()
Post
#1083
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Ca parere personala remaparea merita cu siguranta pe 1.6, insa duce la cresterea consumului.
Si cine vrajeste ca nu este asa, vrajeste. Tuningul consta, pe langa o ceva modificare la avans, in marirea timpilor de injectie in regimurile de sarcina tranzitorii (accelerari), atunci cand calculatorul ignora citirea sondelor lambda. Cum timpii de injectie mai mari inseamna combustibil mai mult, e evident ca si consumul nu va fi mai mic. Iar pe regimurile de lucru in care UCE injectie tine cont de valorile sondelor lambda, el va face reglajul amesteculi sa fie stoichiometric, deci pe acele regimuri consumurile vor fi cam la fel. Insa dpdv confort la condus, chiptuningul merita. Dar nu la preturi gen 900 - 1000 ron. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
Adrian78 |
![]()
Post
#1084
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 816 Joined: 24 April 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(klaus @ 18 Jun 2007, 22:19) Ca parere personala remaparea merita cu siguranta pe 1.6, insa duce la cresterea consumului. Si cine vrajeste ca nu este asa, vrajeste. Cum aș putea să te conving, practic, că, în cazul meu (cu stilul meu de condus), același înainte și după chiptuning, există o scădere semnificativă a consumului urban și mai puțin semnificativă pentru cel extraurban? Fac precizarea că atunci cănd traficul are anumite cote, schimb vitezele cu 200-400 rpm mai puțin decât înainte și, de asemenea, funcție de trafic, pentru o anumită perioadă de timp, merg într-o treaptă superioară la o turație mai mică. |
--------------------
Logan Laureate
1.6
gri perla "Ce ție nu-ți place, altuia nu-i face!"
|
|
klaus |
![]()
Post
#1085
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
bine, practic cu stilul tau dupa chip tuning zanganea si motorul mai rau ca inainte...
Sunt niste exceptii care confirma regula. Dar sa spui ca faci chip-tuning ca sa mergi ca pensionarul e si aia usor cam deplasata. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
adip |
![]()
Post
#1086
|
![]() Banned Group: Members Posts: 2.177 Joined: 12 July 06 From: Melbourne, Victoria ![]() |
Un coleg si-a facut ciptuning "de consum" la un bmw 325i e36. De la 18% i-a sarit la 22%, zice el ca fara a-si schimba stilul de conducere. Ma rog, poate n-or fi fost nici tunerii cine stie ce mari priceputi.
Oricum, meseria e bratara de aur si reclama sunetul comertului, ce sa mai comentam. |
--------------------
*
*
* What you live with you learn.
What you learn you practice. What you practice you become. What you become has consequences . |
|
gabiz |
![]()
Post
#1087
|
Membru incepator Group: Members Posts: 14 Joined: 9 June 07 ![]() |
QUOTE(RS/STI @ 22 Mar 2007, 09:02) Axa cu came pe care o are Darkyro77 este o axa cu came pentru o electronica de serie pentru care nu trebuie schimbate arcurile de la supape iar tachetii se regelaza altfel pentru ca sunt alte deschideri . Cumva 5501713 de la ``cat``??? ![]() In dreapata paginii sus mai era ceva scris cu rosu! ![]() |
--------------------
Renault
Clio
2002
- B 11 GAB
|
|
Triti |
![]()
Post
#1088
|
![]() membru in revenire Group: Members Posts: 22 Joined: 16 October 06 From: Zalau ![]() |
Suneti-mi si mie ce benzina sa folosesc dupa chiptuning. Obtin randament mai mare cu cifra octanica ridicata?
Multumesc |
--------------------
Dacia
Logan 1.4 MPI
2004 Laureate
- SJ-02-xxx
|
|
sinaxis |
![]()
Post
#1089
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 388 Joined: 30 March 04 ![]() |
Nu cred ca obti un randament mai mare. Ce am observat eu dupa 6000 km de la efectuarea remaparii: Cu benzina proasta bate tare avansul, cu benzina buna nu bate defel. Prin benzina buna NU se intelege cifra octanica neaparat...
|
--------------------
tohan
stas
2012 full "as fi de parere ca ar trebui interzisi copiii din locurile publice (...). Un sugar stie doar sa manince, sa se cufureasca si sa urle" by Marty
|
|
Dsign |
![]()
Post
#1090
|
![]() Led Tuning Man Group: Members Posts: 3.498 Joined: 24 November 03 From: Bucuresti ![]() |
de ceva timp, la serviciu avem la dispozitie un model care a fost de drive-test, din acelea visinii din prima generatie. Motor 1.6 MPI, exact ca al meu. Am urmarit cum se comporta exploatat fiind in conditiile stilului propriu de condus, fara menajamente. Motorul este mult mai lent la urcarea in ture decit al meu, senzatia de forta este aproape inexistenta. Masina de drive-test are toba de mijloc lipsa (ceea ce ar trebui, teoretic, sa fie un avantaj) si are de 3 ori mai putini km ca a mea. In schimb, eu am remapare facuta acum aprox 1 an. Consumul poate sa fi crescut, insa la cote minimale, deoarece eu nu am resimtit acest lucru.
|
--------------------
D
Logan
2004 Preference 1.6MPI Egee
- B 48 CUP http://youtu.be/OQ-ukXOBfI4
|
|
Cristi T |
![]()
Post
#1091
|
![]() Membru Group: Members Posts: 185 Joined: 14 January 07 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(adip @ 19 Jun 2007, 00:00) Un coleg si-a facut ciptuning "de consum" la un bmw 325i e36. De la 18% i-a sarit la 22%, zice el ca fara a-si schimba stilul de conducere. Ma rog, poate n-or fi fost nici tunerii cine stie ce mari priceputi. Oricum, meseria e bratara de aur si reclama sunetul comertului, ce sa mai comentam. si-o fi facut tuning de consum benzina ![]() la ecotuning consumul ar trebui sa scada,iar la chiptuning daca mergi la fel ca inainte ramane neschimbat si eu mai observ consum scazut ,am avut 5.9% cu 1.6mpi mers constant 110 km/h si 50 in localitati fara depasiri si fara sa o fortez dar asta nu se datoreaza neaparat chipului ci stilului de condus adoptat pe portiunea respectiva,la fel si cu cresterea de consum,nu neaparat chipul este de vina...ci stilul de condus ![]() |
--------------------
Dacia
1300 berlina din '75;Subaru WRX STI
2004
- B-24-FAQ
|
|
klaus |
![]()
Post
#1092
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Pai sa o luam logic. (pt. motoarele pe benzina)
Prin chip-tuning se majoreaza timpii de injectie in perioadele tranzitorii (de acceleratie) si se adapteaza avansul la noua cantitate de combustibil, ca sa nu dea detonatii si sa fie la limita aparitiei acelor detonatii (si astfel sa foloseasca cat mai mult din puterea calorica a combustibilului) - de unde si necesitatea de a folosi o benzina cu CO mai mare dupa chip tuning. Daca eu bag mai multa benzina la aceeasi deschidere a clapetei, logica mea spune ca se baga ... mai multa benzina. Adica mai multa. Evident, cei care fac chip-tuning nu se mai incurca in explicatii gen: dupa chiptuning se ajunge mai repede la o anumita turatie (deci si viteza) si astfel cantitatea de benzina injectata mai mult dar intr-un timp mai scurt este cam la fel cu cea injectata mai putin dar un timp mai lung, sau dupa chiptuning tendinta este de a schimba viteza mai jos, deci si tendinta de a accelera vartos este mai mica (pentru ca "trage" mai jos). Insa toate aceste presupun schimbarea regimului de condus. Daca se pastreaza acelasi regim, cu aceleasi turatii de schimbat viteza, cu acelasi tip de accelerari, daca injectoarele baga mai mult voi ce credeti ca se intampla cu consumul de carburant? Credeti ca scade? Daca masina trage mai bine si se pastreaza plaja de regim, credeti ca trage mai bine cu moleculele de azot din aer, fara carburant? Eu zic ca NU. Bine, fiecare e liber sa creada ce doreste si sa exprime ce opinie considera ca e conforma cu convingerile sale, dar nu ar fi rau sa o si argumenteze. Acum, legat de mentinerea consumului la drum lung. Aceasta afirmatie a celor ce fac chiptuning este o agariceala ieftina. Chip tuningul nu are nimic de-a face cu consumul in regim constant, pentru ca atunci cantitatea de combustibil injectata este reglata de.... sonda lmabda. Numai in regimuri tranzitorii (accelerari) calculatorul de injectie ignora datele citite de pe sonda lambda, de aceea numai alea se pot modifica. In regimuri constante, in urma reglarii date de sondele lambda, aceeasi cantitate de combustibil va fi injectata (ca de, trebuie sa fie amestecul stoichiometric), cu sau fara chip-tuning. Eu personal nu am vazut la nicio (nici una, nici una) firma de chip tuning un calcul/masuratoare a economiei pe care o faci stand in regimuri mai joase sau ca se ajunge mai repede in regimurile de lucru dorite. Insa nu le doare gura sa spuna: consuma mai putin. ATENTIE: Acest post nu poate fi citat in totalitate sau in parte de nici un nesimtit care "uita" sa puna sursa si posteaza ca si cum ar fi postul lui, iar mai apoi sa vina pe aici ca un jegos imputit sa-mi tina mie lectii de morala privitoare la drepturile de autor. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
Reed |
![]()
Post
#1093
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 773 Joined: 16 June 05 From: Cluj-Napoca ![]() |
![]() ON: Deoarece arderea se face cu ajutorul oxigenului din aer NU merge sa maresti prea mult cantitatea de combustibil injectata pt ca vei reusi doar sda ineci motorul si sa cresti doar putin performantele. De aceea chiptuningul la ASPIRATE nu e de recomandat pt ca rezultatele sunt mediocre. Daca suplimentati aportul de aer printr-o metoda oarecare (fie chiar si printr-un filtru sport pe o aductie de aer "rece" veti obtine rezultate mai bune. Parerea mea. |
--------------------
Seat
Toledo Signo 1,6 16V
2002
- - former Solenza Prima 1,4 8V
|
|
klaus |
![]()
Post
#1094
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
pt anumiti mitocani a inceput sa-mi fie cam lene sa fiu elegant...
Si respectivii ghertoi se stiu ei... |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
Triti |
![]()
Post
#1095
|
![]() membru in revenire Group: Members Posts: 22 Joined: 16 October 06 From: Zalau ![]() |
Intr-adevar, dupa chip tuning am facut plinul si am adaugat un flacon de octane booster peste benzina Euroluk=sunt foarte multumit. Ar fi mai buna benzina de 100 de la OMV?
E cam scumpa la 4,07lei. Ar iesi mai bine cu aditivul. Am observat ca aerul care intra in filtru e luat de langa farul din stanga si e separat de compartimentul motor, deci e mai rece. Sper sa fie de-ajuns inlocuirea filtrului de aer odata pe an. Nu m-as baga deocamdata in cheltuieli cu filtre sport. |
--------------------
Dacia
Logan 1.4 MPI
2004 Laureate
- SJ-02-xxx
|
|
han_1.6 mpi |
![]()
Post
#1096
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.273 Joined: 8 May 06 From: bucuresti ![]() |
nu e prea rece aerul ala ca farul este tot timpul incalzit si atunci aerul e cald si el.asta daca mergi cu luminile aprinse cum fac eu si multi altii.si cel mai nasol e ca toata carcasa fitrului de aer e fierbinte datorita pozitiei sale direct peste motor si fara nici o izolatie termica.
This post has been edited by han_1.6 mpi: 31 Jul 2007, 21:39 |
--------------------
dacia,ford,
logan,mondeo
- B-00-000 protejati biciclistii in trafic!
|
|
Adrian78 |
![]()
Post
#1097
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 816 Joined: 24 April 06 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Logan Laureate
1.6
gri perla "Ce ție nu-ți place, altuia nu-i face!"
|
|
-Scorpio- |
![]()
Post
#1098
|
![]() membru jucator Group: Members Posts: 531 Joined: 8 September 05 From: SV ![]() |
QUOTE(han_1.6 mpi @ 31 Jul 2007, 21:38) nu e prea rece aerul ala ca farul este tot timpul incalzit si atunci aerul e cald si el.asta daca mergi cu luminile aprinse cum fac eu si multi altii.si cel mai nasol e ca toata carcasa fitrului de aer e fierbinte datorita pozitiei sale direct peste motor si fara nici o izolatie termica. la ce debit are aerul care intra in motor nu are timp sa se incalzeasca de la far sau de la carcasa filtrului. |
--------------------
Honda
Civic 140HP
2010
- SV-XX-XXX Nota: nu lasati cheia in portbagaj deoarece este necesara la deschidere. (instructiuni de utilizare Logan, pag 3.17)
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#1099
|
![]() - Group: Members Posts: 22.546 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
QUOTE(-Scorpio- @ 1 Aug 2007, 07:00) la ce debit are aerul care intra in motor nu are timp sa se incalzeasca [...] de la carcasa filtrului Presupun ca ai facut si studii aprofundate ? Stii mataluta la ce temperatura ajungea aerul pe admisie pe caldurile alea mari ? 60 GRADE Si asta in afara localitatii.This post has been edited by IRONICK: 1 Aug 2007, 09:14 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
-Scorpio- |
![]()
Post
#1100
|
![]() membru jucator Group: Members Posts: 531 Joined: 8 September 05 From: SV ![]() |
era vorba de cat se incalzeste aerul de la caldura farului si a carcasei lipite de motor, nu de caldurile de afara. si mai sunt curios cum ai masurat mataluta temperatura aia.
|
--------------------
Honda
Civic 140HP
2010
- SV-XX-XXX Nota: nu lasati cheia in portbagaj deoarece este necesara la deschidere. (instructiuni de utilizare Logan, pag 3.17)
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#1101
|
![]() - Group: Members Posts: 22.546 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
1. In caz ca nu stiai pana acum, exista un senzorul de temperatura pe admisie.
2. Nu mai schimba vorba, ca tot de carcasa filtrului de aer discutam. 3. Mingea este la tine, daca tot te-ai bagat. This post has been edited by IRONICK: 1 Aug 2007, 09:31 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
klaus |
![]()
Post
#1102
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Daca afara erau 45 grade (masurat cu senzorul de temperatura din oglinda) iar in galerie aerul avea 60 grade (masurat cu senzorul de temperatura de pe galerie, citit prin OBD), presupun ca diferenta de 15 grade intre aerul de afara si aerul din galerie provine de undeva.
Ca necunoscator presupun ca provine din incalzirea aerului pe circuitul de admisie (furtun, filtru, galerie). Zic si eu... |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#1103
|
![]() - Group: Members Posts: 22.546 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Aceeasi diferenta de temperatura (~15 grade) se pastreaza si cand scade temperatura exterioara. Ca am mai masurat acum vreo doua luni si era cam aceeasi diferenta.
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
han_1.6 mpi |
![]()
Post
#1104
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.273 Joined: 8 May 06 From: bucuresti ![]() |
![]() |
--------------------
dacia,ford,
logan,mondeo
- B-00-000 protejati biciclistii in trafic!
|
|
l@u |
![]()
Post
#1105
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 6.057 Joined: 31 July 06 ![]() |
Pai daca esti tentat da-i bice ...noi te sustinem...moral!
|
--------------------
Land Rover
Freelander
Td4, HSE
-
|
|
C@talin |
![]()
Post
#1106
|
![]() Dealer autorizat droguri/Stil romantic: Sef. Group: Members Posts: 5.405 Joined: 5 December 05 From: cucu ![]() |
La opel astra e pusa in fata radiatorului admisia,daca ridici capota o vezi imediat, dupa grila capotei
![]() |
--------------------
Range Rover
V8 5.0
Vogue SE
- B 666 IAD Sold my soul to the devil for the Range.
Ladies if you wanna hang with me, you need a good rope . |
|
han_1.6 mpi |
![]()
Post
#1107
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.273 Joined: 8 May 06 From: bucuresti ![]() |
l@u , iti multumesc pentru sustinere
![]() ma tenteaza foarte mult aceasta modificare de soft care mai da ceva putere si cuplu, insa inainte a a face ceva vreau sa va intreb: ce efecte negative, daunatoare poate avea treaba asta asupra catalizatorului ??? This post has been edited by han_1.6 mpi: 3 Aug 2007, 09:41 |
--------------------
dacia,ford,
logan,mondeo
- B-00-000 protejati biciclistii in trafic!
|
|
Triti |
![]()
Post
#1108
|
![]() membru in revenire Group: Members Posts: 22 Joined: 16 October 06 From: Zalau ![]() |
Eu ma gandesc ca ar putea avea efecte negative daca folosesti benzina proasta. Daca folosesti benzina buna si cu cifra octanica ridicata, atunci va arde toata si nu ajung in catalizator compusi nearsi. Dar sunt pe aici specialisti sa-ti spuna...
|
--------------------
Dacia
Logan 1.4 MPI
2004 Laureate
- SJ-02-xxx
|
|
han_1.6 mpi |
![]()
Post
#1109
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.273 Joined: 8 May 06 From: bucuresti ![]() |
aha. merci de raspuns. dar totusi "specialisti" nu e cumva o formulare putin peiorativa ?
![]() |
--------------------
dacia,ford,
logan,mondeo
- B-00-000 protejati biciclistii in trafic!
|
|
Braveheart |
![]()
Post
#1110
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 285 Joined: 12 May 07 From: BT ![]() |
am vazut astazi pe tembelizor o chestie..in reluare.. au testat 3 tipuri de benzina, care mai de care avand o cifra octanica mai mare, pe 3 tipuri de motoare: clio, golf V si subaru impreza. Concluziile testului :
- la un motor "subtire" gen clio (sau logan), o benzina mai buna sunt bani aruncati, pt ca motorul e nesimtitor la fineturi d'astea, insa daca aveti un motor potent, cu multi cai putere (gen impreza), benzina cu cifra octanica mare merita fiecare banut. - putere in plus in jur de 10 cai, chiar si mai mult ! Deci pe Logan benzina scumpa..frectie ! important nu e cifra in cazul asta, ci sa fie buna..atat ![]() Sunt convins ca multi stiati deja cum sta treaba..am postat insa si pt altii.. ![]() This post has been edited by Braveheart: 4 Aug 2007, 18:01 |
--------------------
Dacia
Logan 1,6 MPI
2006 Laureat The answer my friend is blowing in the wind
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 11th May 2025 - 15:06 |