Tuning motor 1.4/1.6 MPi, se poate imbunatati performanta Logan-ului?
![]() ![]() ![]() |
Tuning motor 1.4/1.6 MPi, se poate imbunatati performanta Logan-ului?
klaus |
![]()
Post
#61
|
||
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|||
Sony |
![]()
Post
#62
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.862 Joined: 30 August 04 From: Ban Land ![]() |
Eu cred ca e foarte bine documentat asa-zisul dilar. Documentatia lui este ziarul Libertatea si scrie acolo negru pe alb cum au fost retrase masinile de pe piata.
![]() |
--------------------
Caruta
cu doi cai frumosi
1945
|
|
asarban |
![]()
Post
#63
|
![]() Membru autentic Group: Banned Posts: 2.288 Joined: 24 May 02 ![]() |
Ntz!
Vrei sa spui ABS-ul de 75 usd pus pe LOgan la roata de rezerva Si sfaturi ca mai bine sa ne luam alfa147 |
-------------------- Intr-o apa adanca patru ochi luceste. Ce sa fie oare este doi de peste.
|
|
dydycom |
![]()
Post
#64
|
![]() daca exista vointa, orice se poate Group: Members Posts: 630 Joined: 24 March 05 From: Bucharest ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() sa revenim........ se poate sau nu imbunatatii performanta???? parerea mea......NU nu-i bmw Mpower!! |
--------------------
laguna
2.0 dci cva
2008 privilege Imi vand Laguna 3, Detalii la bursa!
http://https://www.reno.ro/index.php?act=ST&f=5&t=313709 |
|
mario1980 |
![]()
Post
#65
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 437 Joined: 8 April 05 From: Iasi ![]() |
QUOTE(dydycom @ 21 Jun 2005, 22:22) Daca atunci cind spui performanta, iei in calcul (asa cum ar trebui sa faca toata lumea) fiabilitatea, cam ai dreptate. Imbunatatiri majore s-ar putea face, dar la ce costuri (deja vorbim de modificari serioase) ? Eu cind spun imbunatatiri ma gindesc in primul rind la cartograma lambda, care poate fi imbunatatita, printr-un studiu de optimizare in cit mai multe conditii de functionare ale motorului, dar cred ca aceste motoare deja au fost optimizate timp de citeva zeci de mii de ore, voi ce sperati sa mai imbunatatiti? Sigur, vor sari unii de fund in sus: am facut tuning si am obtinut xx CP si zz Nm. Dar la fiabilitate si la poluare cit ati pierdut (admitind ca este reala afirmatia), asta nu va intereseaza? Va reamintesc: principalul obstacol in calea cresterii puterii unui motor il reprezinta normele de poluare, si apoi costurile! Totul este un compromis intre: costuri, consum, poluare, putere, greutate, fiabilitate, time-to-market, s.a. care sint interdependente. Facind acel tuning cu "chestii" miraculoase puse pe motor, taiati cred eu cam 30% din durata de viata a motorului, pentru ca sint "traduse" informatiile reale provenind de la senzori. Sigur ca daca mergi cu un amestec usor imbogatit obtii un cuplu motor mai mare, dar poluarea? Uzura? Consumul? Am mai scris pe undeva: unul din putinele lucruri care ar putea fi imbunatatite ieftin si sigur, este traiectul de admisie a aerului. Cu siguranta va va da o crestere de putere la turatii maricele, dar si cu o usoara crestere a consumului in acele regimuri, pentru ca, la motoarele pe benzina se da aer din pedala, si se ajusteaza benzina in asa fel incit sa fie amestec stoichiometric (pe cit posibil). Asta daca nu aveti acele "chestii" montate, care va spun si sigur nu costa in realitate mai mult de 30$, si pe care unii dau sute de euro! ![]() Recomand cu caldura, daca vreti sa va jucati, sa va jucati cu fiare vechi (nu aruncati chiar toti banii aiurea, adica si cei pe-un motor nou, si cei pe "minuni" ), si daca vreti sa faceti tuning, faceti cum trebuie, adica printr-un update al cartogramei (rescriere de soft) facut in limitele permise si de cine stie cu adevarat ce face. Cred totusi ca este detul de amuzant acest topic... ![]() This post has been edited by mario1980: 23 Jun 2005, 11:18 |
--------------------
Dacia
Logan
dci Preference 2006
- SV ?? ??? Adesea, aproape fiecare om tolereaza prostia celui de linga el, atit timp cit nu ii uzurpa propria prostie.
|
|
bassfreak |
![]()
Post
#66
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 897 Joined: 29 August 04 From: Bucuresti ![]() |
stie cineva care e treaba cu o mufa care se scoate de undeva de langa evacuare (de la catalizator) ?
mi-a scos un prieten acea mufa, si masina era mai nervoasa (derapau rotile cand schimbam a2a mai mult.. altceva nam putut sa-mi dau seama decat ca se tura mai repede) in rest nimic anormal, pe bord nimic anormal |
--------------------
Dacia
Logan
2004 Ambiance Renault Clio Bicorp 2002 Authentique
|
|
zmorfolac |
![]()
Post
#67
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 9 Joined: 24 June 05 ![]() |
tio scos mufa ?! ceva in genul "zapp online" ? h3h3
acolo era "mom" and "dad" si ia decuplat sau cum ? sa stie si ieu ![]() inca nu mam uitat sub masina (traiesc in padure si aici nu avem borduri si rampe ![]() si pentru cei ce au idee despre faza asta.. pls explain ! |
--------------------
dacia
SLZ
- KBU
|
|
bassfreak |
![]()
Post
#68
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 897 Joined: 29 August 04 From: Bucuresti ![]() |
mufa nu este sub masina, este undeva in dreapta la motor, pe langa prinderea cablului de la ambreiaj, este o mufa cu 2 fire parca..
|
--------------------
Dacia
Logan
2004 Ambiance Renault Clio Bicorp 2002 Authentique
|
|
Darkyro77 |
![]()
Post
#69
|
![]() Membru fara Dacie Group: Members Posts: 275 Joined: 15 January 05 From: Slobozia ![]() |
Sunt doua sonde ... una la iesirea din galerie ... iar a doua la iesirea din catalizator.
Probabil a scos-o pe cea de langa catalizator ... probabil dadea informatii eronate la calculator ... ?? ... nu-mi dau seama ... daca are cineva o explicatie ... sa aprinda lumina si pe strada noastra ![]() |
--------------------
Renault
Megane R26
2008
|
|
klaus |
![]()
Post
#70
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Pai sa zicem ca domnul calculator de injectie depisteaza faptul ca sonda lambda nu mai da informatii (deci e defecta), si intra in reglaj cu bucla deschisa (adica cu benzina in exces, ca la relanti)... si mergi cu mufa aia scoasa oarece drum, si uite asa se "otraveste" catalizatorul...
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
Ange_L |
![]()
Post
#71
|
Membru incepator Group: Members Posts: 13 Joined: 26 June 05 ![]() |
Salut baieti,
Eu sunt nou aici la voi pe forum, dar de o saptamana am citit aproape tot forumul ![]() |
--------------------
Logan 1.6
Logan 1.6
- MH01BLL
|
|
klaus |
![]()
Post
#72
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Ai putea sa ne dai mai multe detalii (protocol, mod de conectare, ce se scrie din "soft" etc)?
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
Ange_L |
![]()
Post
#73
|
Membru incepator Group: Members Posts: 13 Joined: 26 June 05 ![]() |
|
--------------------
Logan 1.6
Logan 1.6
- MH01BLL
|
|
mario1980 |
![]()
Post
#74
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 437 Joined: 8 April 05 From: Iasi ![]() |
QUOTE(klaus @ 27 Jun 2005, 19:06) Pai sa zicem ca domnul calculator de injectie depisteaza faptul ca sonda lambda nu mai da informatii (deci e defecta), si intra in reglaj cu bucla deschisa (adica cu benzina in exces, ca la relanti)... si mergi cu mufa aia scoasa oarece drum, si uite asa se "otraveste" catalizatorul... Observatia mea este ca si la relanti in regim normal se merge tot in bucla inchisa (adica tot cu amestec stoichiometric), efectuindu-se o corectie a debitului de aer aspirat. Mersul in bucla deschisa intervine la pornire, pina la incalzirea senzorului lambda, la regimuri de accelerare/sarcina plina, si atunci cind circuitul de supraveghere a sondei cere acest lucru. Datorita scoaterii mufei tensiunea data de senzor va fi aproape zero, domnul calculator de injectie va incearca o compensare a debitului de benzina, pina cind celalalt domnisor (circuit de control) satul de asa situatie, va ordona cu fermitate functionarea in bucla deschisa. M-am molipsit ![]() Functionarea in bucla deschisa nu inseamna obligatoriu mers cu exces de benzina, desi in cele mai multe cazuri asa se intimpla ! Cit despre bietul "otravit", oare daca-i dai vreo citeva minute bune in goarna, nu-si revine? Eu stiam ca singurele metode de a asasina un catalizator sint benzina cu plumb (cred ca asta este cu adevarat "otravirea"), si rateurile. Numai bine! This post has been edited by mario1980: 29 Jun 2005, 13:25 |
--------------------
Dacia
Logan
dci Preference 2006
- SV ?? ??? Adesea, aproape fiecare om tolereaza prostia celui de linga el, atit timp cit nu ii uzurpa propria prostie.
|
|
klaus |
![]()
Post
#75
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
O alta metoda relativ simpla si ieftina daca o face cine trebuie este reglajul Loganului pe ... Euro 2 (adica sa nu ia in considerare sonda aval).
Se cunoastea ceva in reprize (este adevarat ca peste 3000 rpm) si zic gurile rele si la consum (in sensul ca va consuma mai putin...). Aici ramane sa constat daca este adevarat... Pretul e suficient de mic (cca. 30 euro) |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
motorsport_2005 |
![]()
Post
#76
|
Membru autentic Group: Members Posts: 317 Joined: 15 April 05 From: Bucuresti ![]() |
as avea si eu o intrebare...
cum poti ridica mai mult motorul in ture? se poate ? sa faca un 7000 spre ex.? trebuie modificat si "creierul" sau nu? |
--------------------
dacia
supernova
- CT - 19 - VEV
|
|
klaus |
![]()
Post
#77
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Da, se modifica pur si simplu valoarea din calculatorul de injectie...
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
motorsport_2005 |
![]()
Post
#78
|
Membru autentic Group: Members Posts: 317 Joined: 15 April 05 From: Bucuresti ![]() |
si pana la cat se poate ridica in ture din calculator?
|
--------------------
dacia
supernova
- CT - 19 - VEV
|
|
GeorgeB |
![]()
Post
#79
|
![]() the 7 stars of Pleiades constellation Group: Members Posts: 1.870 Joined: 7 January 03 From: Bucuresti ![]() |
poti sa scoti limitarea cu totul
![]() ![]() |
--------------------
SUBARU
Legacy 2.5
- --- L7 2.5 all in black - edition -
|
|
motorsport_2005 |
![]()
Post
#80
|
Membru autentic Group: Members Posts: 317 Joined: 15 April 05 From: Bucuresti ![]() |
asta stiu si eu dar cate ture poate face motorul fara limitare? asta nu stiu.
|
--------------------
dacia
supernova
- CT - 19 - VEV
|
|
kurupt |
![]()
Post
#81
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 282 Joined: 29 May 05 ![]() |
Dupa multe topicuri citite pe acest forum, care altfel este foarte util, am ajuns la concluzia ca la noi toate lumea se pricepe la politica, fotbal, femei si la tunatul masinilori! Multi se lauda ca au tunat masina x sau y, si dau sfaturi, si iti sare la gat daca contrazici, dar nu stiu dintre acezti mari "tunari de masini" cati au desfacut in viata lor macar un motor in bucati si au remontat [si a si functionat] cu mana lor? Pt ca multi nu au nici cunostiintele elementare despre functionarea unui motor! Nu de mult am primit un PM de la un membru [dupa ce am obosit sa raspund la o intrebare pusa de dansu] ca eu mare as care nu am schimbat in viata mea un ulei la masina cum am avut curajul sa raspund la intrebare, si ca ce am raspuns e o prostie, ca nu stiu ce vorbesc pt ca el a citit in nu stiu ce carte ca ...
Nici nu merita sa te obosesti cand vezi atitudinea tipica balcanica: cine stie totul asa de bine, pt ce mai pune intrebari daca e asa de bun meserias?? Eu de la 14 ani sunt sub si langa masini, din cauza nebuniei de masini am ales si meseriile respectiv mecanic motoare termice, am luucrat cateva ani si in tara si in strainatate ca mecanic, dupa ce am schimbat meseria si acum sunt sofer profesionist. Poate sunt iarasi offtopic, si poate ma scuza mederatorii. Ah da am vrut sa raspund la intrebare cu limitarea: de ce vreti sa scoateti limitarea de turatii? Credeti ca obtineti ceva in plus in afara de faptul ca motorul se distruge sau si se uzeaza mai repede? De ce nu intelegeti ca motorul de pe logan nu este motor de performanta, deci nu are nici un sens sa le turezi, avand in vedere ca dupa un anumit punct puterea lui nu creste liniar cu cresterea turatiei. Cu banii ce bagati in prostii mai bine cumparati numai benzina de 99 sau de 100, sunt mai scumpe dar garantat o sa simtiti diferenta ![]() This post has been edited by kurupt: 29 Jul 2005, 15:55 |
--------------------
Logan
Ambiance
- ##### --=-- The KING Of The Hill --=--
|
|
klaus |
![]()
Post
#82
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Tu esti obosit de intrebari... D-apai ce sa mai zic eu...
Insa poate ar fi fost bine sa le zica cineva de specialitate cum e chestia asta cu injectia indirecta, de ce la dimensiunea supapelor alea nu intra mai multa benzina si ce probleme poate prezenta prezenta unui amestec combustibil in rampa cand se da aprindere pe bujia din cilindru care este capat de evacuare (ca se da scanteie 2 cate 2), ca de la anumita turatie, pentru a putea baga o cantitate de benzina trebuie injectezi, la debitul injectorului, mai mult timp benzina decat stau supapele deschise (uite de-aia nu o sa puteti avea 8000 rpm pe motorul de logan, chiar daca-i scoateti limitarea!), ca nu injectia de benzina este problema reala la un motor ca al Loganului ci cantitatea de aer etc, etc... E, astfel de informatii foarte subtile, pe care lumea nu le percuteaza, nu exista pe aici. Parerea mea este ca din aceasta cauza multi cred ca orice zboara se mananca si se poate tuna... |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
kurupt |
![]()
Post
#83
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 282 Joined: 29 May 05 ![]() |
Ok, ai dreptate, dar e greu sa explici in termeni technici la cineva cine nu conoaste nici baza, deci care sunt ciclurile unui motor cu aprindere prin scanteie.
Teoretic la orice motor poti sa obtii cai putere in plus, dar te costa mult si fiabilitatea, durabilitatea are de suferit. Practic nu merita tunarea motoarelori din mai multe motive: 1 - te costa muult si rezultaatul e cateodata dezamagitor! Nu stiu cati au mers dintre voi cu o masina intradevar tunata, dar pot sa va spun, cu cat vrei mai mult sa storci dint-un motor cu atat devine masina inutilizabila in circulatia normala! Relantiu foarte mare, cuplu motor numai la turatii mari, asta presupune ca trebuie sa tii motorul totdeauna turat altfel te lasa si un oltcit, probleme cu pornitul la rece, consum mare. Cred ca puteti sa dati seama ce inseamna asta daca vrei sa circuli cu masina in oras! Ok sunt multe nivele la tuning, dar rezultatele sunt net inferioare fata de banii bagati. 2 - Fiabilitatea, ah poti sa uiti drumurile lungi, motoarle tunate punand multe probleme, si remedierea lor fiind foarte dificile avand in vedere ca daca mergi la atelier, si nu cunosti ce sa modificat la motor, depanare este foarte dificila! 3 - Uzura prematura. Asta se intampla totdeauna, cu cat cresti turatia cu atat reduci si viata motorului cateodata fara efect pozitiv. De ex motoarele din F1 rezista pana la 20.000 turatii pe minut, relantiul pe la 8000 turatii, durata de viata max 2 concursuri [aproximativ 700 km] Pt a atinge aceste performante se folosesc materiale scumpe: magneziu, titan, materiale sintetice, care ridica pretul unui motor la peste 1.000.000$ si fiabilitatea redusa, ajunge sa te uiti la un concurs sa vezi cate motoare cedeaza intr-un concurs. 4 - Avand in vedere ca in tara noastra nu exista nici un circuit de concurs, nu sunt autostrazi care sa arate autostrada, starea drumurilori e jalnica nu prea aveti unde sa le folositi masina tunata. Ca regula de baza e recomandat intotdeauna sa cumperi masina cu motor mai puternic, pt ca: obtii mai ieftin puterea, ce obtineai din tuningul motorului mai slab fara problemele aferente tuningului, cum ar fi pierderea garantiei, fiabilitate. Si nu in ultimul rand un motor mai puternic are nevoie de: alt ambreiaj, cutie mai rezistenta cu alte rapoarte de transmisie, sistem de franare mai performant, directie, suspensie care face fata de puterea mai mare! Deci daca cumperi o masina mai puternica cu 100 de cai obtii si altceva in afara de un motor mai puternic! Obtii rezultatul miilori de ore depus de ingineri, soferii de teste ai fabricii respective sa-ti asigura o masina echilibrata din toate punctele de vedere! Deci orice modificare trebuie urmat de alte modificari, altfel poti avea mari surprize si nu in sensul pozitiv, degeaba ridici turatia daca nu poti sa bagi si aerul necesar arderii lui in motor, degeaba ridici puterea motorului cu 100 cai daca nu rezista pistonul, arborele motor, bieleta... La masinile cu tractiunea in fata exista o limita [aprox 200 cai] peste care deja ai probleme serioase cu transmiterea puterii motor pe drum si evident cu stapanirea masinii. Sper ca nu v-am obosit, dar multi nu stiu ce inseamna sa bagi mana si sa distrugi echilibrul creat de inginerii dupa multe luni de probe si cercetari! Si nu ma refer la filtre "sport", chipuri si alte minuni care nu iti aduce castig sesizabil. Cum a zis si klaus "multi cred ca orice zboara se mananca si se poate tuna" si are dreptate, dar normal cine nu a lucrat in domeniu nu are de unde sa stie ce si cum, in afara de reclamele de la diverse firme de tuning care iti promite ca face Ferrari din orice masina, numai sa le dai banii! ![]() ![]() |
--------------------
Logan
Ambiance
- ##### --=-- The KING Of The Hill --=--
|
|
klaus |
![]()
Post
#84
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Multumesc mult!
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
if81mrs |
![]()
Post
#85
|
Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 16 August 05 ![]() |
un sist de ev. borla pt logan te costa 270 eur
Attached thumbnail(s) PICT0003_redusa.jpg ( Size: 122.39k ) Number of downloads: 3971 |
--------------------
dacia
logan
- if81mrs
|
|
carosa |
![]()
Post
#86
|
Membru incepator Group: Members Posts: 10 Joined: 25 July 05 ![]() |
|
--------------------
am schimbat-o
cu alta
- marca
|
|
Codrin |
![]()
Post
#87
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.364 Joined: 7 January 05 From: Bucuresti ![]() |
Performante in plus insesizabile, dar face bine la suflet
![]() |
--------------------
Mazda
.
.
|
|
Vip3r |
![]()
Post
#88
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 53 Joined: 24 July 05 ![]() |
@Kurupt
Un posesor de logan sigur nu face parte din categoria celor care au in garaj cel putin 2 masini , una cu care se duce la serviciu (audi , bmw , VW) si una care are roti de 19' , evacuare ... motor modificat care proabil ca valoreaza de 2 ori cat aia cu care se duce la servici si care mananca pe fiecare luna o gramada de bani la intretinere si modificari aduse ( hobby ) , si se duce de 2 ori pe saptamana noaptea eu stiu pe ce strazi la curse ... . Stiu ca nu toti sunt priceputi dar incerc sa cred ca unele modificari ( nu mari ) pot scoate putin mai mult din motor ... ( in ideea ca fiind singura masina sa te poti duce cu ea si in concediu si sa mergi si cu ea prin oras ... fara sa moara motoru prematur ..) P.S. Oferi lectii de sofat profesionist ![]() ![]() |
--------------------
una noua
Fast ...
- B-763987 Of All the things I lost , I miss My mind The Most ...
|
|
croc1977 |
![]()
Post
#89
|
Membru incepator Group: Members Posts: 33 Joined: 27 May 05 ![]() |
Vreti tunning? Ok. Mi-a spus cineva care se ocupa de asa ceva. Pentru motoarele cu aspiratie rezultatele sunt nesemnificative. Pentru motoarele turbo pe benzina sau motorina rezultatele sunt remarcabile !
Si mia este o chestie care nu cred ca este definita. Ce se doreste CP mai multi = viteza maxima mai mare sau cuplu mia mare = reprize mult mai bune ? sunt doua chestii complet diferite !!!! |
--------------------
Dacia
LOGAN
- B-xx-XXX
|
|
Vip3r |
![]()
Post
#90
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 53 Joined: 24 July 05 ![]() |
Normal ca Cuplu ... ca nu toata ziua mergem cu 180.....
![]() |
--------------------
una noua
Fast ...
- B-763987 Of All the things I lost , I miss My mind The Most ...
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 8th May 2025 - 11:42 |