Tuning motor 1.4/1.6 MPi, se poate imbunatati performanta Logan-ului?
![]() ![]() ![]() |
Tuning motor 1.4/1.6 MPi, se poate imbunatati performanta Logan-ului?
1.6 |
![]()
Post
#901
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 276 Joined: 2 May 05 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia Seat
Logan Preferance 1.6 - Leon 2.0 TDI
2004 - 2007
- PH 08- GPK
|
|||
vsebas |
![]()
Post
#902
|
![]() spawn Group: Members Posts: 297 Joined: 29 July 05 From: Timisoara ![]() |
@lovi, eu am chip tuning pe 1.6 8v din decembrie 2006. Motorul e ok si cred ca si catalizatorul ( nu am "alarme" pe bord si masina porneste si merge ok). Chair cum imi dau seama daca ceva nu e Ok cu catalizatorul dupa un chip tuning ?
Oricum am putin timp de cand am facut chip tuning si poate nu e relevant. |
--------------------
Dacia
Duster 1.5 dci, / ex Logan 1.6 MPI 2005 Ambition
/ 2012, Laureate
- TM People are simply not predictable
|
|
C@talin |
![]()
Post
#903
|
![]() Dealer autorizat droguri/Stil romantic: Sef. Group: Members Posts: 5.405 Joined: 5 December 05 From: cucu ![]() |
cu test de noxe cred
|
--------------------
Range Rover
V8 5.0
Vogue SE
- B 666 IAD Sold my soul to the devil for the Range.
Ladies if you wanna hang with me, you need a good rope . |
|
DomnulK |
![]()
Post
#904
|
![]() ex kAndrei Group: Members Posts: 1.403 Joined: 7 September 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(C@talin @ 30 Jan 2007, 12:46) ![]() dupa care m-au intrebat daca am umblat la calculator...si normal ca am negat. oricum catalizatorul e ok atata timp cat nu ti se aprinde martorul pe bord. daca se aprinde...vrifici sondele si te rogi sa fie una din ele defacta, dac anu dai 9 milioane sau mai mult pe un catalizator nou ! |
--------------------
Dacia Logan
Laureate 1.6 MPI
2004 Asfalt Uscat!
|
|
Ice_2k |
![]()
Post
#905
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 253 Joined: 12 August 05 ![]() |
QUOTE(lovi @ 30 Jan 2007, 09:50) insa si VW au prob lor de exemplu ati stiut ca la motoarele TDI ai mari sanse sa iti puste Turbo dupa 60 000 k No offense da' asta e o prostie bazata pe cateva cazuri, dar in nici un caz "mari sanse". Fiind inscris pe vwforum si participand la intalniri cunosc f multi oameni cu vw, majoritatea tdi si cu toate astea nu stiu decat unul careia i-a crapat turbina (si i-a crapat pentru ca si-a facut chip-tuning si i s-a pus harta de 2.0TDI, el avand 1.9TDI 105). Intr-adevar, condusa aiurea (de exemplu talpi intr-o veselie de la 1200rpm sau mers constant subturat) o poti face sa se duca dar daca respecti niste reguli de bun simt, poti sa stai linistit ca sunt foarte rare cazurile cand pica turbina. |
--------------------
Dacia
Logan 1.6
2005 Ambition
- B-XX-XXX - for sale Black Audi A4 8E 2004 165CP quattro, Hofele Design
|
|
cristi_xp |
![]()
Post
#906
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 500 Joined: 8 July 04 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(lovi @ 30 Jan 2007, 09:50) ... Cat despre felul in care se comporta oameni in service asa sunt romani si la Dacia si la Merc si la VW si peste tot si chiar si in dincolo. de acord ![]() QUOTE(lovi @ 30 Jan 2007, 09:50) ... Ce se mai aude de la cei cu chip tuning cum mai sta motorul este OK? dar catalizatorul? (Sunt curios nu cinic). STIMA Pana acu n-a pocnit nimic...decat ACul..da aia n-are legatura cu chipul ![]() |
--------------------
Dacia Logan Ambition
1,6 MPI
2005
- Neinmatriculata Vand axa cu came sport de logan /solenza / supernova .
|
|
STI |
![]()
Post
#907
|
![]() Membru Group: Members Posts: 105 Joined: 25 May 05 ![]() |
Daca se lucreaza bine la calculator...e ok , poti sa scoti catalizatorul si mai castigi cativa caluti si cuplu. Daca nu....ai o mica problema...detonatia...si topesti cate un piston. Partea proasta e ca va spun din experienta....cu mana mea am scos pistonul de la locul lui. Dar asta e , fabrica face un calculator care sa prezinte si cele mai mici riscuri pentru motor indiferent de regimul de mers sau de carburant. Daca vrem sa fuga putin mai tare...riscam. Si...daca facem comparatii haideti sa le facem intre Daciutele noastre pentru ca din cauza lor se numeste daciaclub. Eu sunt de parere ca ar trebui un topic ceva de genul VS ca sa ne certam acolo
![]() |
--------------------
Dacia
Logan
Prestige
|
|
Ninos |
![]()
Post
#908
|
Membru incepator Group: Members Posts: 75 Joined: 30 September 06 ![]() |
QUOTE(Ice_2k @ 30 Jan 2007, 19:10) No offense da' asta e o prostie bazata pe cateva cazuri, dar in nici un caz "mari sanse". Fiind inscris pe vwforum si participand la intalniri cunosc f multi oameni cu vw, majoritatea tdi si cu toate astea nu stiu decat unul careia i-a crapat turbina (si i-a crapat pentru ca si-a facut chip-tuning si i s-a pus harta de 2.0TDI, el avand 1.9TDI 105). Intr-adevar, condusa aiurea (de exemplu talpi intr-o veselie de la 1200rpm sau mers constant subturat) o poti face sa se duca dar daca respecti niste reguli de bun simt, poti sa stai linistit ca sunt foarte rare cazurile cand pica turbina. Diferentele constructive intre un motor de 1,9 si 2,0 l sint foarte mari. Cine a pus soft de 2,0 pe 1,9 ori este prost ori nu gindeste. Tuningul se face modificind softul original citit din ECU si nu punind un flash tunat la gramada primit de la un mare mester din Germania. Pe aceiasi marca de masina si acelasi motor, la doar doua luni diferenta intre data de fabricatie, poti intilni alt ECU (cu alta serie Bosch si indentificareVAG) si alt software. Poate mai intra vreun user cu VAG in garantie (pe forumul dedicat nu pot scrie, stie mister voinea de ce) : la EDC 16 tuning-ul se vede la diagnoza. Se modifica atit numarul de programari al ECU cit si WSC-ul producatorului. Cum turbinele si ambreiajele mai cad in garantie sa nu existe surprize. Din pacate efectele negative ale tuning-ului nu se vad imediat (poate doar ca masina nu mai porneste si ECU este dilit) in timp se demonstreaza daca un fisier a fost remapat bine sau nu. Asa ca atentie la cine va tunati masinile. Multi softisti de telefoane GSM au intrat pe piata tuning-ului auto dar habar nu au cum functioneaza un motor cu ardere interna. Sint o gramada de asa zisi dealeri care cumpara o interfata si citeva fisiere si le pun la nesfirsit pe masini. Nu conteaza daca este pentru masina respectiva sau nu. Bani sa iasa si sa se amortizeze repede investitia in interfata clonata. La motoarele aspirate normal (atmosferice) , mai ales pe benzina, tuning-ul este o "imbatare cu apa rece", iar efectul placebo inlocuieste realitatea. Numai bine ! |
--------------------
Skoda/Seat
Skoda Octavia Break 4X4/Ibiza
/2007
- B09 XXX/ B59 YYY
|
|
david79 |
![]()
Post
#909
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 888 Joined: 19 March 05 ![]() |
harta de 2.0 pe 1.9
![]() daca generalizam inseamna ca s-ar potrivi si harta de la un golan prestij 16 vulve la unul cu 8 nu..... ![]() |
--------------------
Toyota
corolla 2.0 d4d ; auris hybrid ;
2008 / 2011
|
|
dogy_10 |
![]()
Post
#910
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 901 Joined: 17 December 06 From: Timisoara ![]() |
offtopic....aici vorbim de logan nu de golf
|
--------------------
.
.
.
|
|
vsebas |
![]()
Post
#911
|
![]() spawn Group: Members Posts: 297 Joined: 29 July 05 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(Ninos @ 31 Jan 2007, 21:18) ... La motoarele aspirate normal (atmosferice) , mai ales pe benzina, tuning-ul este o "imbatare cu apa rece", iar efectul placebo inlocuieste realitatea. Numai bine ! Ai putea sa explici sa pricep si eu ? Eu m-am "imbatat cu apa rece" desi eu zic, ca masina are alt comportament (in bine). |
--------------------
Dacia
Duster 1.5 dci, / ex Logan 1.6 MPI 2005 Ambition
/ 2012, Laureate
- TM People are simply not predictable
|
|
RS/STI |
![]()
Post
#912
|
Membru incepator Group: Members Posts: 95 Joined: 2 February 07 ![]() |
+17 cp la un motor aspirat pe benzina 1600 cm3......nu e chiar apa rece
![]() This post has been edited by RS/STI: 2 Feb 2007, 13:40 |
--------------------
Dacia
Logan
2006
- dreptunghiular
|
|
Doc |
![]()
Post
#913
|
![]() Specialist Chiptuning Group: Members Posts: 2.072 Joined: 4 September 04 From: Bucuresti ![]() |
Nu stiu cine v-a spus voua ca din 1.6i se pot scoate 17cp, dar eu care modific astfel de masini in fiecare zi, va spun ca nu se pot scoate din soft mai mult de 9-10cp la modelul de 90CP.
|
--------------------
Honda
Civic TypeR FK2 2.0 TURBO 340CP+
2016 Ofer servicii de chiptuning (resoftare) pentru orice model Renault. Preturi in PM. ROTAC 2018 Tuned class Champion Audi TT powered by OBDTUNING.
|
|
RS/STI |
![]()
Post
#914
|
Membru incepator Group: Members Posts: 95 Joined: 2 February 07 ![]() |
ma refeream la tuning motor..nu numai la cip
|
--------------------
Dacia
Logan
2006
- dreptunghiular
|
|
Darkyro77 |
![]()
Post
#915
|
![]() Membru fara Dacie Group: Members Posts: 275 Joined: 15 January 05 From: Slobozia ![]() |
9-10 cai e mult ... cel mult 4-5 cai
|
--------------------
Renault
Megane R26
2008
|
|
dogy_10 |
![]()
Post
#916
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 901 Joined: 17 December 06 From: Timisoara ![]() |
eu nu inteleg de ce se spune ca din motorul de 1.4 se poate scoate din electronica mai mult decat din cel de 1.6 ??????????????
|
--------------------
.
.
.
|
|
Darkyro77 |
![]()
Post
#917
|
![]() Membru fara Dacie Group: Members Posts: 275 Joined: 15 January 05 From: Slobozia ![]() |
singura diferenta dintre cele 2 motoare este cursa pistonului ... la 1.4 este de 70 mm, iar la 1.6 este de 85 mm ... ala de 1.4 este mai isteric, urca mai repede in ture.
you get the idea? |
--------------------
Renault
Megane R26
2008
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#918
|
![]() - Group: Members Posts: 22.548 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
-Scorpio- |
![]()
Post
#919
|
![]() membru jucator Group: Members Posts: 531 Joined: 8 September 05 From: SV ![]() |
|
--------------------
Honda
Civic 140HP
2010
- SV-XX-XXX Nota: nu lasati cheia in portbagaj deoarece este necesara la deschidere. (instructiuni de utilizare Logan, pag 3.17)
|
|
C@talin |
![]()
Post
#920
|
![]() Dealer autorizat droguri/Stil romantic: Sef. Group: Members Posts: 5.405 Joined: 5 December 05 From: cucu ![]() |
chiar asa pana la urma a schimbat cineva cutia la logan si apus alta?, nu conteaza de care,pote sa puna si de trabant ,numai sa o fi schimbat,ca nu am vazut nicaieri topic.
|
--------------------
Range Rover
V8 5.0
Vogue SE
- B 666 IAD Sold my soul to the devil for the Range.
Ladies if you wanna hang with me, you need a good rope . |
|
IRONICK |
![]()
Post
#921
|
![]() - Group: Members Posts: 22.548 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
Mario_b |
![]()
Post
#922
|
![]() Membru Simplu Group: Members Posts: 625 Joined: 9 December 04 From: Craiova+Sibiu ![]() |
Pistoanele avand aceeasi masa la ambele motoare, rezulta ca au aceeasi inertie.
Eu nu inteleg ce vrei sa spui cu inertia pistoanelor. |
--------------------
'05 Dacia
Logan 1,6
Ambition
- MBM War is peace. Freedom is Slavery. Ignorance is Strength.
--->Logan Tuning Club Craiova<--- |
|
Ceky |
![]()
Post
#923
|
![]() Advanced Chiptuning By DimSport Group: Members Posts: 90 Joined: 17 September 06 From: Bucuresti ![]() |
Pt Nimos :
Daca nu stii te invit sa iti fac un demo cu Softare de edc16 vag si nu se vede nimic , garantat ! Iar despre "apa rece " te invit din nou cu o masina aspirata sa vezi ce se scote si faptul ca se simte foarte bine.Ca sa vezi cine stie cu adevarat sa modifice aspirate ca asa cum ai spus mai sus sunt multi care multiplica file pirat cu scule si mai pirat si cu care se pot chiar strica ECU-uri ! Cu respect, Ceky |
--------------------
Vw
Touareg
V10 TDI
|
|
C@talin |
![]()
Post
#924
|
![]() Dealer autorizat droguri/Stil romantic: Sef. Group: Members Posts: 5.405 Joined: 5 December 05 From: cucu ![]() |
nu ironick ,eu merge destul de modest cu ea cateodata prea subturat,da ii mai dau si talpa ca se simte bine ,da intrebam si eu asa de curiozitate,si lasa ca e racheta rosie a mea
![]() ![]() |
--------------------
Range Rover
V8 5.0
Vogue SE
- B 666 IAD Sold my soul to the devil for the Range.
Ladies if you wanna hang with me, you need a good rope . |
|
Mario_b |
![]()
Post
#925
|
![]() Membru Simplu Group: Members Posts: 625 Joined: 9 December 04 From: Craiova+Sibiu ![]() |
Era misto sa faca un soft ptr motor cum e la mercedes si BMW, in sensu ca la mers normal sa taie injectia la jumatate din cilindri... deci la Logan sa ramai cu 2 cilindri ca sa poti merge linistit cu consum minim...
![]() |
--------------------
'05 Dacia
Logan 1,6
Ambition
- MBM War is peace. Freedom is Slavery. Ignorance is Strength.
--->Logan Tuning Club Craiova<--- |
|
-Scorpio- |
![]()
Post
#926
|
![]() membru jucator Group: Members Posts: 531 Joined: 8 September 05 From: SV ![]() |
pai Mercedes si BMW au prea multi cilindri, Logan are prea putini
![]() |
--------------------
Honda
Civic 140HP
2010
- SV-XX-XXX Nota: nu lasati cheia in portbagaj deoarece este necesara la deschidere. (instructiuni de utilizare Logan, pag 3.17)
|
|
Mario_b |
![]()
Post
#927
|
![]() Membru Simplu Group: Members Posts: 625 Joined: 9 December 04 From: Craiova+Sibiu ![]() |
E, ziceam si eu asa...
![]() |
--------------------
'05 Dacia
Logan 1,6
Ambition
- MBM War is peace. Freedom is Slavery. Ignorance is Strength.
--->Logan Tuning Club Craiova<--- |
|
Ninos |
![]()
Post
#928
|
Membru incepator Group: Members Posts: 75 Joined: 30 September 06 ![]() |
QUOTE(Ceky @ 4 Feb 2007, 23:22) Pt Nimos : Daca nu stii te invit sa iti fac un demo cu Softare de edc16 vag si nu se vede nimic , garantat ! Iar despre "apa rece " te invit din nou cu o masina aspirata sa vezi ce se scote si faptul ca se simte foarte bine.Ca sa vezi cine stie cu adevarat sa modifice aspirate ca asa cum ai spus mai sus sunt multi care multiplica file pirat cu scule si mai pirat si cu care se pot chiar strica ECU-uri ! Cu respect, Ceky Atita vreme cit in motor intra aceiasi cantitate de aer (inainte si dupa tuning) cantitatea de combustibil care poate arde optim in cilindru ramine aceiasi. La benzinare aspirate tot ce se poate face este "jonglarea" in limite mici a avansului si injectiei. Lucrurile astea nu aduc imbunatatiri substantiale de performanta . Cu totul altfel stau lucrurile cu cele supraalimentate (turbo sau compresor) cu presiunea de supraalimentare gestionata de ECU. La EDC 16 numai reprogramarea prin BDM nu poate fi detectata. Prim OBD chiar si cel de uzina modifica numarul programarilor. Numai bine! |
--------------------
Skoda/Seat
Skoda Octavia Break 4X4/Ibiza
/2007
- B09 XXX/ B59 YYY
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#929
|
![]() - Group: Members Posts: 22.548 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Mario_b, m-am exprimat gresit initial asa ca reformulez. Cu cat cursa pistonului este mai scurta, acceleratia pistonului este si ea mai mica. Implicand forte mai mici in motor, el atinge turatii mari mult mai rapid.
This post has been edited by IRONICK: 5 Feb 2007, 21:46 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#930
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Metoda se aplica la motoarele de turatie din care se obtine putere in detrimentul cuplului.
Pentru utilizare normala la "cuplu" trebuie umblat. si cum cupul este egal cu forta inmultita cu bratul fortei, e de preferat o cursa mai lunga a pistonului ![]() |
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 12th May 2025 - 14:32 |