reglaj gaz
![]() ![]() ![]() |
reglaj gaz
POWERbyDAciaVsWERo |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 370 Joined: 6 January 08 From: Giurgiu ![]() |
|
||
--------------------
dacia
Nova Gt
1998
- GR 30 SOR Sa N`ai incredere`n femei si`n franele de DrACIE :)
Ai dacie ?? .. se vede !!!!! |
|||
PH-06-BOA |
![]()
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Am să-ți spun diseară, detaliat. Tu ai montat-o? E nevoie să-ți repet modul de montare? Cu toate că e simplu.
|
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
POWERbyDAciaVsWERo |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 370 Joined: 6 January 08 From: Giurgiu ![]() |
boa ... am montat`o yo am pus tot si merg pe gaz ... reglajele.. robinetul de pe furtun si cel de pe plaman
|
--------------------
dacia
Nova Gt
1998
- GR 30 SOR Sa N`ai incredere`n femei si`n franele de DrACIE :)
Ai dacie ?? .. se vede !!!!! |
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Pai daca merge, cesa mai reglezi?
Totusi, pentru un consum minim, si fara sa diminuiezi din performante, Dupa ce pornesti motorul , sa fie pe gaz, menti relantiul din surubul de la clapeta carburatorului, cat se poate de aproape de normal. In acest moment, cel de pe furtun sa fie desfacut spre jumatate din cursa. Reglezi din cel de pe plosca, in asa fel incat sa obti o turatie cat mai ridicata, reduci din cel de pe carburator (surubul clapetei de acceleratie), iar cauti maximul din cel de pe plosca, iar reduci din celde la carburator, si asa pana nu mai ai din ce reduce, ca acela este potrivit si la benzina.Pana aici ai reglat tensiunea in arcul de la membrana, pentru relantiu. Bagi o surubelnita lata intre surubul din care reduceai de la carburator, si pintenul de pe axul acceleratiei, pentru a mentine turatia cat mai constanta, in jurul a 3000 de ture, dupa care ti nemiscat si reglezi surubul de la teul de pe furtunstrangandu-l asa fel incat, atunci cand incepe sa se reduca din turatie, te intorci o juma' de tura (slabesti). Asta-i optimul, pentru un consum minim. Cam asta e. La oprirea motorului, sa asculti in carburator, daca se mai aude scapare de gaze, care, daca ultima supapa nu tine bine, baga gaz in carburator, pana se descarca teava de pana la supapa cu filtru, de ajuns sa nu porneasca usor la cald. Deci cand nu porneste usor la cald, ori e mult gaz (sau deloc)din reglaj, ori dupa ultima oprire, supapa a mai bagat in galerie, pana s-a echilibrat presiunea din teava, cu cea atm. Am intalnit multe cazuri, in care se pierde mult curent pe firicelele de alimentare ale electrovalvelor, caz in care acestea nu se mai deschid, mai ales ultima. Dubleaza firul rosu (plusul de alimentare generala), si cel albastru (alimentarea electrovalvelor de mers pe gaz). Am gasit si 8-9 V pe ele. Dupa dublarea firelor, 12V. Cel rosu e intre bobina de inductie si conutator (include siguranta), iar cel albastru, intre comutator si supape (electrovalve), mai putin cea de benzina. |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
POWERbyDAciaVsWERo |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 370 Joined: 6 January 08 From: Giurgiu ![]() |
am inteles... ms mult .. o sa dublez sau o sa pun UN FIR SANATOS si inchei tot nu ?. ! dar chestia care comuti pe gaz si benzina are leduri care nu indica cat ai in butelie ... se gaseste ? separat ?pe la ce pret?
|
--------------------
dacia
Nova Gt
1998
- GR 30 SOR Sa N`ai incredere`n femei si`n franele de DrACIE :)
Ai dacie ?? .. se vede !!!!! |
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Se gaseste separat, la cei care monteaza instalatii. E cam 120 lei. Eu zic sa nu cumperi altul, pana nu probezi cu unul care merge, de la altcineva, pentru ca poate sa fie si din traductorul de pe rezervor, problema. Daca ala nu "citeste", allalt n-are ce sa-ti arate.
|
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
Janel |
![]()
Post
#7
|
![]() ;)) Group: Members Posts: 130 Joined: 15 May 08 ![]() |
Aceeasi problema o am si eu; cum e cu traductorul ala? Sta doar ledul rosu aprins indiferent cat gaz este in butelie.
|
--------------------
Dacia
Nova GT GPL
'98
- AG 04 KJL Merge cu gaz, deci e aragaz!
|
|
DJ_AndutzuBT |
![]()
Post
#8
|
As vrea sa fiu multumit de Dacie! Group: Members Posts: 73 Joined: 18 September 08 ![]() |
totusi incercati sa puneti gaz mai mult de jumatate de butelie, si vedeti ce indica...am crezut ca si al meu e stricat, dar cand am facut odata plinul s-a aprins toate ledurile...bafta!
|
--------------------
Dacia
1310
1994
- BT-02-DZI Vreau sa fiu multumit de Dacie!
|
|
Janel |
![]()
Post
#9
|
![]() ;)) Group: Members Posts: 130 Joined: 15 May 08 ![]() |
A fost si plina butelia si tot degeaba;instalatia a fost luata de pe alta masina si remontata in service si de atunci nu mai merge,sta doar pe rosu.
|
--------------------
Dacia
Nova GT GPL
'98
- AG 04 KJL Merge cu gaz, deci e aragaz!
|
|
POWERbyDAciaVsWERo |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 370 Joined: 6 January 08 From: Giurgiu ![]() |
asa si la mn janes.. e aproape full .. ledu rosu aprins! am niste probleme care tin cateva minute cu gazul... cateodata scade relantiul la 500 rotatii ... si cu greu isi revine ... e din reglaj ceva??
|
--------------------
dacia
Nova Gt
1998
- GR 30 SOR Sa N`ai incredere`n femei si`n franele de DrACIE :)
Ai dacie ?? .. se vede !!!!! |
|
Janel |
![]()
Post
#11
|
![]() ;)) Group: Members Posts: 130 Joined: 15 May 08 ![]() |
La reglaj nu m-am bagat,cum l-au reglat in service tot asa e;doar la furtunul ce intra in carburator,am dat debitul mai mic ca tremura toata masina si nu tragea.Relantiul ramane ceva mai mare dupa ce ii dau in ture, dar isi revine.
|
--------------------
Dacia
Nova GT GPL
'98
- AG 04 KJL Merge cu gaz, deci e aragaz!
|
|
POWERbyDAciaVsWERo |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 370 Joined: 6 January 08 From: Giurgiu ![]() |
am facut proba cu alt comutator.. mergea nivelul la gaz ! deci care ai comutator de vanzare ? merge de la mireli sau ceva de genu ! o mufa cu 7-8 pini !
![]() |
--------------------
dacia
Nova Gt
1998
- GR 30 SOR Sa N`ai incredere`n femei si`n franele de DrACIE :)
Ai dacie ?? .. se vede !!!!! |
|
Virusux |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 99 Joined: 22 January 10 ![]() |
''Totusi, pentru un consum minim, si fara sa diminuiezi din performante, Dupa ce pornesti motorul , sa fie pe gaz, menti relantiul din surubul de la clapeta carburatorului, cat se poate de aproape de normal. In acest moment, cel de pe furtun sa fie desfacut spre jumatate din cursa. Reglezi din cel de pe plosca, in asa fel incat sa obti o turatie cat mai ridicata, reduci din cel de pe carburator (surubul clapetei de acceleratie), iar cauti maximul din cel de pe plosca, iar reduci din celde la carburator, si asa pana nu mai ai din ce reduce, ca acela este potrivit si la benzina.Pana aici ai reglat tensiunea in arcul de la membrana, pentru relantiu. Bagi o surubelnita lata intre surubul din care reduceai de la carburator, si pintenul de pe axul acceleratiei, pentru a mentine turatia cat mai constanta, in jurul a 3000 de ture, dupa care ti nemiscat si reglezi surubul de la teul de pe furtunstrangandu-l asa fel incat, atunci cand incepe sa se reduca din turatie, te intorci o juma' de tura (slabesti). Asta-i optimul, pentru un consum minim. Cam asta e.''
Salut.Am si eu nelamurire: DACA MARESC TURATIA DIN PLOSCA DUPA CUM ZICE ''BOA'' ,NU SE MERESTE SI CONSUMUL ,K DOAR MARESC DEBITUL DE GAZ CARE IESE DIN VAPORIZATOR <PLOSCA> ? ![]() |
--------------------
Dacia NOVA
GT
1998
- BR 05 GLM
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Pai, ia sa vezi tu, ca turatia se mareste cand inchizi gazul . Daca-l inchizi prea mult, se opreste, daca-l deschizi mult se opreste. Unde-l lasi? Acolo unde merge. Daca ai relantiul asigurat din celalalt , cu ac, de pe plosca, cel de la membrana poti sa-l strangi cat vrei, ca nu se va simti la ralanti, ci doar atunci cand misti de acceleratie. Cu cat e strans mai tare, ii vei lua din gaz si nu-ti mai asigura necesarul la demarare, ca chiar in gol se opreste motorul, de cum ai miscat din acceleratie. Ca idee, strans mai mult, si cu deschideri repetate ale acceleratiei urmarim locul in care are motorul ezitare sau chiar se opreste, asta la numai 2-3mm de deschidere a clapetei de acceleratie, si slabim tensiunea in arc (desfacem surubul de reglaj al membranei), dandu-i atat gaz, cat sa fie o accelerare liniara de la zero, la maxim, dar nu mai mult. De aici incepe excesul si reducerea puterii motorului. Exersati ideea, c-ar mai fi de spus.
|
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
POWERbyDAciaVsWERo |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 370 Joined: 6 January 08 From: Giurgiu ![]() |
virus eu tin surubul din plosca desfacut in asa fel sa stea relantiul cat mai mare ... si cel de pe furtun sa nu dea in nas cand plec dupa loc.. in rest masina merge OK pe gpl si nam umblat la surubul de la clapeta.. adica merge pe benzina si gpl lafel (gpl umpic mai turat ) si de consum ... chiar vrei sa consumi putin ?? ia tico si pule-l pe gpl ! Succes
|
--------------------
dacia
Nova Gt
1998
- GR 30 SOR Sa N`ai incredere`n femei si`n franele de DrACIE :)
Ai dacie ?? .. se vede !!!!! |
|
Virusux |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 99 Joined: 22 January 10 ![]() |
merci pt informatie BOA ,dar cum spune POWER ca sa imi iau tico,eu nu la consum ma refeream ci la faptul ca ii vine prea mult gaz si cand motorul este cald cateodata nu porneste, de aceia vreau sa il reglez ,pentru a porni nu pentru a face curse cu masina sau ca ma zgarcesc la bani ca nu mai imi luam motor de 1.6 imi luam bicicleta sau scuter,merci oricum pt informatie.........mai astept informatii despre reglare si un mers si o pornire frumoasa
![]() ![]() |
--------------------
Dacia NOVA
GT
1998
- BR 05 GLM
|
|
POWERbyDAciaVsWERo |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 370 Joined: 6 January 08 From: Giurgiu ![]() |
am reglat cum a zis boa.. .un pornit pe gpl e umpic mai lent decat pe benzina .. dau 2-3 sec la cheie maxim !
![]() ![]() ![]() [B][FONT=Arial][SIZE=7] CUMPAR COMUTATOR GPL 0763329492 This post has been edited by POWERbyDAciaVsWERo: 31 Jan 2010, 21:10 |
--------------------
dacia
Nova Gt
1998
- GR 30 SOR Sa N`ai incredere`n femei si`n franele de DrACIE :)
Ai dacie ?? .. se vede !!!!! |
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Am mai vazut de cateva ori "tranzistoriala". Corect e tranzistorizata, adica ceva care contine tranzistoare.
Asa e cu turatie maxima si sa nu dea in nas dar, una mai corecta (dupa mine, si cred ca nu gresesc), ar fi, sa fixezi ralantiul din cel cu cui (la Mrini cel de deasupra), si sa-l strangi pe cel de la membrana ( cel din centru), pana la acelerare incepe sa dea in nas, dupa care slabesti o juma' de tura, asa fel sa ai o acceleratie liniara dela zero la maxim, dupa care faci si din T-eu acelasi lucru. Daca reglajul este facut bine, apare surpriza unui demaraj mai bun, pentru ca in cealalta varianta, se cam face exces de gaz la accelerare. Explicatia ar fi cam asa: daca la relanti (deci cu clapeta aproape total inchisa)depresiunea creata in galerie reuseste sa comprime arcul de la membrana, pentru a deschide supapa, la apasarea pedalei, supapa se va deschide aproape total, mai ales ca ea are forma de capac, nu de con, ca volumul ce ar trece pe langa el sa creasca in raport de pozitia de deschidere. Cu cat conul unui ac de reglaj e mai imprelung, cu atat necesita o cursa mai mare pentru a face reglajul, ori supapa e plata, ca un capac. Ori e inchis, ori deschis, ceea ce debitul e cat se poate de prost de dozat, in timpul accelerarii. De aceea necesita un arc mai tare, sau cel existent strans mai mult, insemnand ca relantiul sa fie asigurat, asa cum am spus, din celalalt surub. Eu sustin ca, relantiul se regleaza din surubul cu ac, si din cel de la membrana se regleaza debitul la mers in sarcina. Acelasi lucru il face siT-eul. Strangand din T, se ingreuneaza deschiderea supapei de catre membrana, fiind cam acelasi lucru cu comprimarea arcului din surubul de reglaj. Cred ca a fost pe inteles ce-am vrut sa spun, dar si real. |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
POWERbyDAciaVsWERo |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 370 Joined: 6 January 08 From: Giurgiu ![]() |
am o chestie ... gaz am pe carb simplu .. pe cel dublu cum ati pus furtunul de gpl .. o idee o poza ceva
![]() |
--------------------
dacia
Nova Gt
1998
- GR 30 SOR Sa N`ai incredere`n femei si`n franele de DrACIE :)
Ai dacie ?? .. se vede !!!!! |
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#20
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Exista o flansa de adaptare, care se monteaza pe fundul cutiei filtrului.
|
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
POWERbyDAciaVsWERo |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 370 Joined: 6 January 08 From: Giurgiu ![]() |
fara flansa nu se poate??
24 Feb 2010, 20:41: am facut azi pe meseriasul si am pus carb dublu inapoi si GPL`ul .. merge mult mult mai bn decat cel simplu cu gpl ![]() ![]() boa .o poza cu flansa .. ceva? ca poate fac una acasa.. am scule si unelte dar nam ideea de start ![]() This post has been edited by POWERbyDAciaVsWERo: 24 Feb 2010, 19:41 |
--------------------
dacia
Nova Gt
1998
- GR 30 SOR Sa N`ai incredere`n femei si`n franele de DrACIE :)
Ai dacie ?? .. se vede !!!!! |
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#22
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Ia o pauza, si-ti promit o poza (nu cu mine), daca nu vine cineva mai repede.
|
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
POWERbyDAciaVsWERo |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 370 Joined: 6 January 08 From: Giurgiu ![]() |
OK astept :* ms
|
--------------------
dacia
Nova Gt
1998
- GR 30 SOR Sa N`ai incredere`n femei si`n franele de DrACIE :)
Ai dacie ?? .. se vede !!!!! |
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#24
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Am mai trimis-o?
Attached thumbnail(s) DSC03148.JPG ( Size: 1.23mb ) Number of downloads: 1344 DSC03149.JPG ( Size: 1.25mb ) Number of downloads: 1389 |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 8th May 2025 - 04:44 |