Probleme, Mai minore sa zic asa.
![]() ![]() ![]() |
Probleme, Mai minore sa zic asa.
apollo |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.881 Joined: 20 August 05 From: Focsani ![]() |
|
||
--------------------
Ex - Dacia
Nova GT 1.6 L
1997
- VN - ?? - ???
|
|||
variable_dynamics |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 976 Joined: 24 May 07 From: Bucuresti ![]() |
1. Daca ai ulei in CV peste nivel, incearca sa mai scoti din el(desfaci busonul de umplere si lasi sa curga pana se opreste din curs. Apoi mai pui inca un pic la loc, cat sa se prelinga putin prin partea inferioara a orificiului. In final, strangi busonul de umplere.)
Desi eu personal nu l-am vazut cand am demontat la mine, trebuie sa existe un simering in bucsa de ghidaj(piesa de pe CV) a cablului de vitezometru. Foarte posibil ca acela s-a deteriorat. Incearca sa ii identifici, scoate-l cat mai intreg posibil(ca sa il ai drept model) si inlocuieste-l cu unul nou. 2. Rulmentul a intrat cu strangere in port-fuzeta? Sau are joc? Daca a intrat lejer(are joc) nu te mai mira ca iti trepideaza. Daca insa rulmentul a intrat cu strangere(putin fortat, asa cum e normal), ai zis ca QUOTE Precizez ca din greseala, am dat un ciocan in disc. . In functie de cat de tare ai lovit discul, probabil l-ai descentrat. Poti sa incepi prin a demonta si SCHIMBA suruburile care prind discul de fuzeta. Greseaza-le putin filetul celor noi la montare si strange-le bine. Daca asta nu rezolva problema, verifica introducerea corecta a rulmentului in port-fuzeta(adica vezi sa nu fie presat stramb) Verifica si abaterea de la planeitate a fetelor discului(in service, cu un comparator) 3. Ca sa fii sigur ca e de la lonjeron, incearca sa faci masuratorile(sau mergi in service) din pozele de mai jos. Personal, sustin ideea SCHIMBARII acelui lonjeron(nu "tragerea" lui) L08.jpg ( Size: 183.41k ) Number of downloads: 366 L09.jpg ( Size: 173.08k ) Number of downloads: 395 LaterEdit: Manualul de reparatie confirma ce stiam eu. La punctul 1. EXISTA un simering care etanseaza imbinarea dintre CV si cablul de vitezometru. Schimba simeringul! E34.jpg ( Size: 80.5k ) Number of downloads: 381 Spor la reparatii. Numai bine. This post has been edited by variable_dynamics: 5 Mar 2010, 09:07 |
--------------------
EX Dacia
Nova GTi
2000 A little less conversation, a little more action.
|
|
volint |
![]()
Post
#3
|
![]() membru miserupist Group: Members Posts: 317 Joined: 7 September 04 From: Bucuresti (44.45682;26.13879) ![]() |
1 : scoti cablul din cutie, pui "un deget" de vaselina in gaura respectiva, pui cablul la loc si e cam gata
2 : intai schimbi mecanicul. Cumperi iarasi rulment si aproape sigur fuzeta (asta n-o poti verifica decat la un strungar bun cu scule bune); pleci la vanatoare de presa pt rulment sau incerci la vreun service care are asa ceva in dotare. La nove ciocanul face ravagii cand schimbi rulmentii pe fata!!! 3 : cadrul motor e "descentrat:... nu-i asa mare chestie sa-l tragi la loc dar trebuie cineva care a mai facut asta si multa atentie la masurat cu ruleta. Trebuie lucrat cu motorul desfacut din tampoane, eventual suspendat cu un cric sau cu macara. Cel mai indicat ar fi sa-l scoti de tot de pe masina... Spor!! |
--------------------
Dacia / Mitzu
Nova GTI / hautlandăr
2000 / 2011
- B-22-YFL / Credinta in Dumnezeu ma obliga sa fiu deschis oricarui adevar. Altfel sunt mai rau ca dracul, devin ipocrit.
|
|
apollo |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.881 Joined: 20 August 05 From: Focsani ![]() |
2.Rulmentul nou a fost bagat prin presare, nu prin lovire.Si fuzeta la fel a fost bagata.
@variable_dynamics : Nu avea pic de joc.Rulmentul a intrat foarte greu in portfuzeta si fuzeta nici macar n-a intrat putin, cat sa se fixeze la o lovitura. Totul a intrat cu presa. Eu la asta ma gandesc...ar fi putut sa intre stramb? Lovitura in disc n-a fost puternica tare, ca ma gandeam ca-l pot sparge. 1.Pai ultima data am pus ulei pana la nivel, cand a inceput sa dea pe afara si masina pusa pe plan drept.Daca mie mi-a mai curs, inseamna ca nivelul inca este sau putin sub nivel. Se gaseste acel simering de cumparat?Unii mecanici, cand schimbau acel simering, dadeau cutia jos.De ce? 3.@ volint : Cineva mi-a zis sa leg masina cu o sufa de otel de un stalp si sa dau cu spatele. Dupa ce trag, cineva se uita si masoara acel centimetru, trag frana de mana si o las cu sufa tensionata, apoi stang cele doua suruburi de la cadru.Daca suspend motorul, cum o mai trag? ![]() @ variable_dynamics : Lonjeronul nu are nimic, se vede ca a plecat putin din locurile de unde se prinde. Cadru e schimbat acum un an, si lonjeronul degeaba l-as schimba, ca tot asa ar sta roata.In comert nu se gaseste cadrul descompus.Il cumperi tot. Problema a 2 a e rezolvata, au mai ramas 1 si 3 ![]() |
--------------------
Ex - Dacia
Nova GT 1.6 L
1997
- VN - ?? - ???
|
|
elm |
![]()
Post
#5
|
![]() Biciclist de cursa lunga Group: Members Posts: 208 Joined: 30 July 09 ![]() |
Problema a 2 a e rezolvata, au mai ramas 1 si 3 smile.gif
cum? cum? cum? ce-a avut? ![]() Te intreb pt ca si mie imi trepideaza la frinare si mi-a zis cineva ca pe stinga fata ar trepida PS: da, se gaseste simeringul (cu tot cu bucsa in care intra mufa cablului) |
--------------------
Dacia
Logan II
2018, Prestige
|
|
apollo |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.881 Joined: 20 August 05 From: Focsani ![]() |
Am fost de am intrebat mecanicul care mi-a bagat rulmentul si mi-a luat masina la un drive test
![]() Am un cauciuc care a inceput sa se serpuiasca.Cand merg incet, volanul se misca singur stanga-dreapta scurt. La franare de pana-n 80 km/h nu se simte, dar la viteza mai mare trepideaza toata.Daca ar fi fost probleme cu discul, s-ar fi simtit la pedala, dar acea vibratie vine de la cauciuc. Acum trebuie sa caut o bucata de asfalt buna(cam greu de gasit asa ceva) sa ma traga cineva si sa tin piciorul usor pe frana dar nemiscat.Daca e discul, ar trebui sa franeze in suturi.Pana sa am probleme cu rulmentul nu trepida, dar dupa aia trepida. Am uitat de cateva aspecte.Sub lonjeron am bagat roata ca sa ramana masina suspendata peste noapte.N-am lasat cricul. Am fost la tara si am dat roata jos si m-am mai apucat si de altele.Cand am plecat de acolo, dupa 25km a inceput sa fara urat.Am crezut ca s-a spart rulmentul, dar de unde...se slabisera presoanele la roata la care umblasem ![]() @ elm : e greu de scos acea busca din cutie.de fapt e greu de schimbat?Citisem pe undeva ca trebuie data jos cutia? This post has been edited by apollo: 5 Mar 2010, 16:49 |
--------------------
Ex - Dacia
Nova GT 1.6 L
1997
- VN - ?? - ???
|
|
TAI |
![]()
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 265 Joined: 8 March 05 From: Hunedoara ![]() |
Compararea distantelor de care spui (roata-caroserie) nu este edificatoare decat daca esti convins 100% ca distantele au fost egale inainte de accident. Pana nu-i faci o "geometrie" nu poti sa sti cu adevarat ce s-a intamplat. Daca spui ca nu trage stanga sau dreapta e posibil ca asa sa fi fost construita..., adica diagonalele intre roti sa fie totusi egale.
Pentru un diagnostic preliminar poti verifica unghiul de cadere a rotilor deoarece atunci cand roata este "deplasata" mai in spate apare si o deviere a partii inferioare a roatii spre exteriorul masinii si roata nu mai este verticala. Unghiul de cadere il poti verifica cu o oarecare marja de eroare cu un boloboc (+doua distantiere egale) sau vizual de la distanta, cu masina aflata pe suprafata orizontala si cu volanul pe pozitie neutra. In urma verificarii poti avea trei situatii: 1. Rotile stau asa l-l sau /-\ si mai rar \-/ , situatii care cred ca sunt OK. 2. Rotile stau asa: l-\ sau l-/, atunci este o problema pe partea rotii inclinate 3. Rotile stau /-/ sau \-\ , atunci probleme sunt la ambele roti, adica jugul e deplasat cu tot cu lonjeroane. In concluzie, pentru un accident pe partea stanga cu deplasare rotii spre inapoi, privind masina din fata, rotile vor arata asa: l-\ sau mai grav \-\ . In orice caz daca trebuie "tras" jugul si lonjeronul, atunci e indicat sa o faci la un atelier. |
--------------------
Dacia
Nova GT-1999
Dacia 1100-1970
- Alfa Romeo 75-1987
|
|
nicuviv |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 253 Joined: 31 January 10 ![]() |
acolo unde intra cablu in cutie exista o piesa de plastic cu pinion de plastic aia trb inlocuita are un semering cv desfaci surubul care slabeste cablul de chilometraj de tot si tragi de axu in care intra cablu si trb sa iasa de tot dar mai intai cauta piesele ca nu se stie dak gasesti.si la prb cu rulmentu sa fii atent dak ai bagat discu de frana bn dak ai curatat sub el cu peria de sarma dak nu treaba cu rulmentu nu este centrat bn.si la alternator :iei suportu de la 1310 de pe chiuloasa si il montezi pe chiuloasa ta restu este la fel in afara de releul de incarcare care trb sa il atasezi separat
|
--------------------
dacia
nova
1995
|
|
apollo |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.881 Joined: 20 August 05 From: Focsani ![]() |
Treaba cu rotile inca n-am rezolvat-o dar sambata asta se va rezolva.Am luat 2 cauciucuri noi.
Am sa caut piesa la cablul de la kilometraj si am sa schimb.Am sa caut pe forum sa vad daca se explica pe undeva cum se schimba acel pinion si simering, daca nu am sa rog pe cineva sa o faca. Am luat suport de alternator de 1310.Pica la fix pe gauri.Problema e ca intre alternator si tabla de la far mai am doar 0,5cm.N-am pus intinzatorul ca am crezut ca se potriveste cel de la nova, dar e mai mic ![]() Am sa caut intinzator si am sa-l dau prin spatele acelei urechi de la alternator, ca prin fata cum e si la 1310 nu mai are loc:( Am luat rotorul si statorul de la alternatorul care l-am avut si le-am pus intr-o carcasa de alternator de 1310.Ceva probleme cu un grup de diode, dar am rezolvat-o ![]() |
--------------------
Ex - Dacia
Nova GT 1.6 L
1997
- VN - ?? - ???
|
|
elm |
![]()
Post
#10
|
![]() Biciclist de cursa lunga Group: Members Posts: 208 Joined: 30 July 09 ![]() |
Sal
Pionionul de la kilometraj din CV se scoate cu tot cu bucsa, fara sa fie data jos cutia de pe masina. Operatia e oarecum simpla: Se desurubeaza surubelul care tine fixat cablul de kilometraj in CV si se da jos cablul. Se elimina complet respectivul surub (si acum nici bucsa nu mai este fixata in cutie) Acum, colegul care mi-a scos mie bucsa a facut asa: a confectionat un fel de cirlig din fier-beton, iar ciocul istuia l-a bagat in gaura din bucsa in care intra virful surubului de fixare (cam prin orificiul in care se baga cablul de kilometraj) iar de celalalt capat al cirligului a prins un cablu (electric gros). Celalalt capat al cablului l-a prins de o coada de ciocan folosita pe post de pirghie, si dupa oleaca de opinteala a iesit (si evident, eu am dat berea ![]() |
--------------------
Dacia
Logan II
2018, Prestige
|
|
apollo |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.881 Joined: 20 August 05 From: Focsani ![]() |
Am pus alternator de dacie.Am schimbat suportul si am pus si intinzatorul.Functioneaza perfect.
De trepidatia la volan am scapat.Am schimbat cauciucurile si jentile pe fata. Mai am de schimbat acel simering si pinion din cutie si e gata.Sper sa nu mai ceara bani ca m-am saturat. |
--------------------
Ex - Dacia
Nova GT 1.6 L
1997
- VN - ?? - ???
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 11th May 2025 - 13:31 |