DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> scurgere antigel

adytza 89
post 31 Jan 2010, 11:08
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 11
Joined: 24 December 09




salutare!am si eu o problema ...cred ca e de pe la aeroterma...imi curge antigel sub presul din dreapta,in fiecare dimineata gasesc balta de antigel sub pres...m-am uitat la borcanu cu antigel,nu se cunoaste nimic,zici ca nici nu curge...nu e spart,si numi dau seama pe unde curge...am vb cu cineva si mi a zis ca e spart caloriferu de la aeroterma!caldura baga,nu am probleme...ce as putea sa fac,daca e caloriferu,as putea sa il repar,ca unul nou cred ca e scump!daca ma poate ajuta cineva,va multumesc!!!


--------------------
Dacia Nova GT 1998
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
YonutzSchumy
post 31 Jan 2010, 13:18
Post #2


Membru incepator


Group: Members
Posts: 95
Joined: 27 January 09
From: Bacau (Tg.ocna)- Brasov




Este caloriferul de vina si nu prea ai cum sa il repari ci sa cumperi altu nou , un pret estimativ 60 lei de import.


--------------------
DACIA NOVA GTI 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PH-06-BOA
post 31 Jan 2010, 16:06
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.731
Joined: 28 April 07




Eu n-am gasit mai jos de-o suta. Asa e in sezon. Daca rezisti pana se incalzeste... Baga aburi la parbriz? Ai verificat intai stuturile de intrare si iesire din el sa vezi daca da pe la imbinare cu furtunele? Daca s-a strapuns serpentina, n-ai ce-i mai face, ca-i de aluminiu. Ca sa-l dai afara, sa nu mai demontezi tot pe sub bord, tai stuturile de la nivelul podului, il scoti in lateral,iar celuilalt nou, tai la fel din stuturi, sa-l poti baga usor, dar va trebui sa polizezi putin din intariturile celor doua stuturi la cel nou, pentru a permite furtunelor sa intre mai mult sa aiba de ce se prinde colierele. Va trebui sa largesti si prezervativul de cauciuc de pe pod, sa se poata trece furtunele prin el satre interiorul masinii. Eu zic ca-i mai usor, decat sa demontezi toata aeroterma. E alta cale?


--------------------
Dacia 1310 1988 - ph-99-aob
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nicuviv
post 31 Jan 2010, 18:42
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 253
Joined: 31 January 10




merge calorifer de dacie bord cn trb sa mai faci mici modificari la furtune


--------------------
dacia nova 1995
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
variable_dynamics
post 31 Jan 2010, 23:10
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 976
Joined: 24 May 07
From: Bucuresti




Ar merge reparat caloriferul. Depinde de defect insa.
Daca vrei sa INCERCI sa il repari, vezi tutorialul de AICI!

Spor la reparatii!
Numai bine.


--------------------
EX Dacia Nova GTi 2000
A little less conversation, a little more action.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alexisroka
post 14 Feb 2010, 15:44
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 15
Joined: 8 July 08




Am o Nova din 1997 si de vreo 3 zile am inceput sa observ lichid la presul din dreapta, iar de ieri si pana azi dimineata lichidul antigel a ajuns pe sub scaun pana la locul din spate si borcanul de expansiune era gol. Am demontat laterala din dreapta si spre surprinderea mea carcasa caloriferului, furtunele si mocheta erau uscate (probabil de la caldura data de calorifer). Acum problema ar fi urmatoarea: pentru a scoate caloriferul afara trebuie demontata consola centrala sau prin desprinderea unor cleme si desfacerea furtunelor acesta se poate scoate prin lateral?


--------------------
BOLID - Dacia 1300 90 berlina - HD 05 KGI
Posesor de autovehicul de teren
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
apollo
post 14 Feb 2010, 17:12
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.881
Joined: 20 August 05
From: Focsani




Ca sa dai jos aerotema faci asa:
-dai jos panoul lateral;
-dai jos torpedoul si scoti papucii de la bec;
-desfaci furtunele de la calorifer prin compartimentul motorului;
-demontezi consola centrala piesa cu piesa;dupa ce ai demontat-o o scoti de acolo
-desfaci "sârmele" care actioneaza clapetele aerotermei(pe lateral dreapta.nu e nevoie sa o desfaci si pe cea de cald\rece);
-scoti papucii de la bricheta
-scoti mufa de la treptele de ventilatie
-scoti papucii de la becul de la scrumiera
-desfaci apoi masca de sub volan, de fapt o cobori putin(masca cu tot cu panoul de sigurante.
Cand ai o vedere buna de jos in sus asupra aerotermei, ai sa vezi pe lateral 2 suruburi care se desfac cu o cheie de 10.sunt si pe stanga si pe dreapta.dupa ce le-ai desfacut tragi de aeroterma spre tine, dar ai grija cu tevile de la calorifer sa nu le fortezi prea tare si sa le crapi.In timp de tragi, o si cobori usor si va iesi.
Ai sa te chinui putin cand o pui la loc, caci la tevile de la calorifer ai doua garnituri care etanseaza cu tabla ca sa nu intre vantul pe acolo smile.gif

Cand dai aeroterma jos, uita-te pe lateral dreapta, ai 2 perechi de rotite dintate.marcheaza-le ca sa stii cum sa le pui la loc.Normal ele ar trebui sa fie marcate prin buline albe.Acele buline(puncte) trebuiesc doar aliniate.Adica sa pice punct pe punct.

Caloriferul il poti scoate lateral.Are 4 cleme si apoi tragi de el.
Eu zic sa nu desfaci si aeroterma daca ai probleme doar cu acel calorifer.

La montat o iei in ordine inversa.

Daca am omis ceva, mai adaugati.. tongue.gif


--------------------
Ex - Dacia Nova GT 1.6 L 1997 - VN - ?? - ???
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danciusergiu84
post 14 Feb 2010, 18:43
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.738
Joined: 25 February 08




eu cand am schimbat caloriferul n-am mai desfacut aeroterma in bucati doar am spalat-o de mizerie, iar bucata de cauciuc care izoleaza trecerea conductelor de plastic in comparimentul motor se demonteaza din compartimentul motor, are o tabla cu 2 suruburi care o tin stransa

am citit pe forum ca cineva a taiat acele conducte de plastic ale caloriferului ca sa nu mai fie nevoie de demontare aeroterma si daca se monteaza alt calorifer se vor scurta si conductele celui nou iar furtunele vor fi trase in interior pentru a fi montate pe conducte

mie nu-mi place ultima metoda deoarece conductele de plasic au la capat un guler care ajuta la etansare si fixare a furtunului ce se va pierde la taiere plus ca trebuie gasita o metoda noua de izolare a interiorului fata de compartimentul motor (in zona aceea cureaua arunca mizerie) cauciucul vechi ne mai putand fi utilizat


--------------------
ex Dacia ex Nova GTi 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alexisroka
post 14 Feb 2010, 19:10
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 15
Joined: 8 July 08




multumesc de sfaturi
am mai gasit detalii la partea de forum cu super nova
maine o sa va spun ce a iesit wacko.gif


--------------------
BOLID - Dacia 1300 90 berlina - HD 05 KGI
Posesor de autovehicul de teren
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alexisroka
post 15 Feb 2010, 21:36
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 15
Joined: 8 July 08




mad.gif acu' am ajuns in casa, dupa ce am mesterit la calorifer de pe la 10 dimineata.
Bagat Nova in atelier la un prieten ca afara ningea de rupea, desfacut lateralele de la consola centrala, torpedou, coborat masca cu sigurantele de sub volan, desfacut consola centrala icon_mrgreen.gif , filtrul de aer, colierele si tampenia aia de tabla ce tine garnitura de cauciuc ce etanseaza habitaclul de compartimentul motor (o mare tampenie inginereasca !!!), scos aeroterma cu totul de sub bord, scos caloriferul curatat aeroterma cu compresorul (plin de frunze in ea, fiind inchisa etans nu prea stiu pe unde au ajuns acolo) SI verificat caloriferul intr-o galeata cu apa (scufundat si bagat aer cu compresorul pe el astupand o teava) normal ca era spart in 2 locuri pe langa cele doua tevi.
Curatat de oxizi si impuritati cu peria de sarma, jet de apa, jet de aer, degresat cu diluant, lipit cu poxilina asteptat 1,5 ore sa se usuce poxilina (intre timp dat o tabla) dupa care verificat din nou in galeata cu apa, etans perfect, nici o bula de aer, montat in aeroterma, bagat aeroterma la locul ei montat tubulatura de aer, furtunele de la calorifer, tampenia de cauciuc (mare bataie de cap pentru filetat holsurubul de jos), filtrul de aer, consola centrala, umplut instalatia cu antigel si panoul cu sigurante.
Dat cheie si bagat blana pana acasa, torpedoul si lateralele consolei maine dim ca m-am saturat.
De specificat ca nu mai curge nimic pe la calorifer, iar in masina pe treapta 3 de ventilatie sauna totala dupa vreo 20 min de functionat motorul.
Bafta si la altii ca mie mi-a ajuns. Mare porcarie tipu' asta de incalzire mad.gif


--------------------
BOLID - Dacia 1300 90 berlina - HD 05 KGI
Posesor de autovehicul de teren
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danciusergiu84
post 16 Feb 2010, 08:20
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.738
Joined: 25 February 08




bine ca ti-a reusit, felicitari

ca si timp tot atat a durat si la mine doar ca eu am lucrat in doua seri din cauza serviciului, am cumparat calorifer nou a doua zi, ca sa pot merge la munca am pus o teava intre furtunele tur-retur calorifer (din cupru ce mi-a ramas de la centrala termica), desi era doar luna octombrie ii duceam dorul caloriferului in ziua respectiva

This post has been edited by danciusergiu84: 16 Feb 2010, 08:28


--------------------
ex Dacia ex Nova GTi 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cannis88
post 16 Feb 2010, 22:53
Post #12


Membru


Group: Members
Posts: 124
Joined: 27 March 07




mie mi s-a parut mai simplu sa dau furtunul de retur jos si sa cinectez capatul liber al turului la retur, sa nu ma mai complic cu teava intre furtune si alte chestii!si a mers "mogulul" o saptamana asa, pana am venit eu cu calorifer...


--------------------
dacia nova 1998 gt - OT 66 LUP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danciusergiu84
post 17 Feb 2010, 11:52
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.738
Joined: 25 February 08




asa am vrut sa fac prima data, dar nu statea bine furtunul asa sau era prea largit la capatul caloriferului, exact nu mai stiu asa ca l-am montat si al doilea inapoi si am pus teava intre ele


--------------------
ex Dacia ex Nova GTi 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
emideac
post 9 Mar 2010, 19:09
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 51
Joined: 16 April 09




Aceeasi problema o am si eu...tot in partea dreapta am scurgerea dar numai in momentul cand nu circul cu masina......


--------------------
dacia NOVA 1998 GT - bv 08 rrw
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
apollo
post 9 Mar 2010, 19:44
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.881
Joined: 20 August 05
From: Focsani




Am si eu o intrebare...

Din pompa de apa pleaca 2 furtune mai groase.
Primul e cel in care e termostatul si celalalt, pleaca de sub pompa si se duce intr-o teava.

Cel de-al 2 lea....are vreo denumire?am facut o comparatie intre cel de nova si cel de 1310.par sa se potriveasca.

Am un por in el, de zici ca e fântâna sad.gif


--------------------
Ex - Dacia Nova GT 1.6 L 1997 - VN - ?? - ???
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdy87tds
post 12 Mar 2010, 18:11
Post #16


Membru incepator


Group: Members
Posts: 34
Joined: 28 November 09
From: sebes




am 2 calorifere de dacia daca va intereseaza im BOGDY87TDS


--------------------
dacia 1310 tlx 1986 - ab XX RER
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 12th May 2025 - 05:50
Forum Renault