scurgere antigel
![]() ![]() ![]() |
scurgere antigel
adytza 89 |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 11 Joined: 24 December 09 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Nova GT
1998
|
|||
YonutzSchumy |
![]()
Post
#2
|
Membru incepator Group: Members Posts: 95 Joined: 27 January 09 From: Bacau (Tg.ocna)- Brasov ![]() |
Este caloriferul de vina si nu prea ai cum sa il repari ci sa cumperi altu nou , un pret estimativ 60 lei de import.
|
--------------------
DACIA
NOVA GTI
2000
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#3
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Eu n-am gasit mai jos de-o suta. Asa e in sezon. Daca rezisti pana se incalzeste... Baga aburi la parbriz? Ai verificat intai stuturile de intrare si iesire din el sa vezi daca da pe la imbinare cu furtunele? Daca s-a strapuns serpentina, n-ai ce-i mai face, ca-i de aluminiu. Ca sa-l dai afara, sa nu mai demontezi tot pe sub bord, tai stuturile de la nivelul podului, il scoti in lateral,iar celuilalt nou, tai la fel din stuturi, sa-l poti baga usor, dar va trebui sa polizezi putin din intariturile celor doua stuturi la cel nou, pentru a permite furtunelor sa intre mai mult sa aiba de ce se prinde colierele. Va trebui sa largesti si prezervativul de cauciuc de pe pod, sa se poata trece furtunele prin el satre interiorul masinii. Eu zic ca-i mai usor, decat sa demontezi toata aeroterma. E alta cale?
|
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
nicuviv |
![]()
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 253 Joined: 31 January 10 ![]() |
merge calorifer de dacie bord cn trb sa mai faci mici modificari la furtune
|
--------------------
dacia
nova
1995
|
|
variable_dynamics |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 976 Joined: 24 May 07 From: Bucuresti ![]() |
Ar merge reparat caloriferul. Depinde de defect insa.
Daca vrei sa INCERCI sa il repari, vezi tutorialul de AICI! Spor la reparatii! Numai bine. |
--------------------
EX Dacia
Nova GTi
2000 A little less conversation, a little more action.
|
|
alexisroka |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 8 July 08 ![]() |
Am o Nova din 1997 si de vreo 3 zile am inceput sa observ lichid la presul din dreapta, iar de ieri si pana azi dimineata lichidul antigel a ajuns pe sub scaun pana la locul din spate si borcanul de expansiune era gol. Am demontat laterala din dreapta si spre surprinderea mea carcasa caloriferului, furtunele si mocheta erau uscate (probabil de la caldura data de calorifer). Acum problema ar fi urmatoarea: pentru a scoate caloriferul afara trebuie demontata consola centrala sau prin desprinderea unor cleme si desfacerea furtunelor acesta se poate scoate prin lateral?
|
--------------------
BOLID - Dacia
1300
90 berlina
- HD 05 KGI Posesor de autovehicul de teren
|
|
apollo |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.881 Joined: 20 August 05 From: Focsani ![]() |
Ca sa dai jos aerotema faci asa:
-dai jos panoul lateral; -dai jos torpedoul si scoti papucii de la bec; -desfaci furtunele de la calorifer prin compartimentul motorului; -demontezi consola centrala piesa cu piesa;dupa ce ai demontat-o o scoti de acolo -desfaci "sârmele" care actioneaza clapetele aerotermei(pe lateral dreapta.nu e nevoie sa o desfaci si pe cea de cald\rece); -scoti papucii de la bricheta -scoti mufa de la treptele de ventilatie -scoti papucii de la becul de la scrumiera -desfaci apoi masca de sub volan, de fapt o cobori putin(masca cu tot cu panoul de sigurante. Cand ai o vedere buna de jos in sus asupra aerotermei, ai sa vezi pe lateral 2 suruburi care se desfac cu o cheie de 10.sunt si pe stanga si pe dreapta.dupa ce le-ai desfacut tragi de aeroterma spre tine, dar ai grija cu tevile de la calorifer sa nu le fortezi prea tare si sa le crapi.In timp de tragi, o si cobori usor si va iesi. Ai sa te chinui putin cand o pui la loc, caci la tevile de la calorifer ai doua garnituri care etanseaza cu tabla ca sa nu intre vantul pe acolo ![]() Cand dai aeroterma jos, uita-te pe lateral dreapta, ai 2 perechi de rotite dintate.marcheaza-le ca sa stii cum sa le pui la loc.Normal ele ar trebui sa fie marcate prin buline albe.Acele buline(puncte) trebuiesc doar aliniate.Adica sa pice punct pe punct. Caloriferul il poti scoate lateral.Are 4 cleme si apoi tragi de el. Eu zic sa nu desfaci si aeroterma daca ai probleme doar cu acel calorifer. La montat o iei in ordine inversa. Daca am omis ceva, mai adaugati.. ![]() |
--------------------
Ex - Dacia
Nova GT 1.6 L
1997
- VN - ?? - ???
|
|
danciusergiu84 |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.738 Joined: 25 February 08 ![]() |
eu cand am schimbat caloriferul n-am mai desfacut aeroterma in bucati doar am spalat-o de mizerie, iar bucata de cauciuc care izoleaza trecerea conductelor de plastic in comparimentul motor se demonteaza din compartimentul motor, are o tabla cu 2 suruburi care o tin stransa
am citit pe forum ca cineva a taiat acele conducte de plastic ale caloriferului ca sa nu mai fie nevoie de demontare aeroterma si daca se monteaza alt calorifer se vor scurta si conductele celui nou iar furtunele vor fi trase in interior pentru a fi montate pe conducte mie nu-mi place ultima metoda deoarece conductele de plasic au la capat un guler care ajuta la etansare si fixare a furtunului ce se va pierde la taiere plus ca trebuie gasita o metoda noua de izolare a interiorului fata de compartimentul motor (in zona aceea cureaua arunca mizerie) cauciucul vechi ne mai putand fi utilizat |
--------------------
ex Dacia
ex Nova GTi
2000
|
|
alexisroka |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 8 July 08 ![]() |
multumesc de sfaturi
am mai gasit detalii la partea de forum cu super nova maine o sa va spun ce a iesit ![]() |
--------------------
BOLID - Dacia
1300
90 berlina
- HD 05 KGI Posesor de autovehicul de teren
|
|
alexisroka |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 8 July 08 ![]() |
![]() Bagat Nova in atelier la un prieten ca afara ningea de rupea, desfacut lateralele de la consola centrala, torpedou, coborat masca cu sigurantele de sub volan, desfacut consola centrala ![]() Curatat de oxizi si impuritati cu peria de sarma, jet de apa, jet de aer, degresat cu diluant, lipit cu poxilina asteptat 1,5 ore sa se usuce poxilina (intre timp dat o tabla) dupa care verificat din nou in galeata cu apa, etans perfect, nici o bula de aer, montat in aeroterma, bagat aeroterma la locul ei montat tubulatura de aer, furtunele de la calorifer, tampenia de cauciuc (mare bataie de cap pentru filetat holsurubul de jos), filtrul de aer, consola centrala, umplut instalatia cu antigel si panoul cu sigurante. Dat cheie si bagat blana pana acasa, torpedoul si lateralele consolei maine dim ca m-am saturat. De specificat ca nu mai curge nimic pe la calorifer, iar in masina pe treapta 3 de ventilatie sauna totala dupa vreo 20 min de functionat motorul. Bafta si la altii ca mie mi-a ajuns. Mare porcarie tipu' asta de incalzire ![]() |
--------------------
BOLID - Dacia
1300
90 berlina
- HD 05 KGI Posesor de autovehicul de teren
|
|
danciusergiu84 |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.738 Joined: 25 February 08 ![]() |
bine ca ti-a reusit, felicitari
ca si timp tot atat a durat si la mine doar ca eu am lucrat in doua seri din cauza serviciului, am cumparat calorifer nou a doua zi, ca sa pot merge la munca am pus o teava intre furtunele tur-retur calorifer (din cupru ce mi-a ramas de la centrala termica), desi era doar luna octombrie ii duceam dorul caloriferului in ziua respectiva This post has been edited by danciusergiu84: 16 Feb 2010, 08:28 |
--------------------
ex Dacia
ex Nova GTi
2000
|
|
cannis88 |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru Group: Members Posts: 124 Joined: 27 March 07 ![]() |
mie mi s-a parut mai simplu sa dau furtunul de retur jos si sa cinectez capatul liber al turului la retur, sa nu ma mai complic cu teava intre furtune si alte chestii!si a mers "mogulul" o saptamana asa, pana am venit eu cu calorifer...
|
--------------------
dacia
nova
1998 gt
- OT 66 LUP
|
|
danciusergiu84 |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.738 Joined: 25 February 08 ![]() |
asa am vrut sa fac prima data, dar nu statea bine furtunul asa sau era prea largit la capatul caloriferului, exact nu mai stiu asa ca l-am montat si al doilea inapoi si am pus teava intre ele
|
--------------------
ex Dacia
ex Nova GTi
2000
|
|
emideac |
![]()
Post
#14
|
Membru incepator Group: Members Posts: 51 Joined: 16 April 09 ![]() |
Aceeasi problema o am si eu...tot in partea dreapta am scurgerea dar numai in momentul cand nu circul cu masina......
|
--------------------
dacia
NOVA
1998 GT
- bv 08 rrw
|
|
apollo |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.881 Joined: 20 August 05 From: Focsani ![]() |
Am si eu o intrebare...
Din pompa de apa pleaca 2 furtune mai groase. Primul e cel in care e termostatul si celalalt, pleaca de sub pompa si se duce intr-o teava. Cel de-al 2 lea....are vreo denumire?am facut o comparatie intre cel de nova si cel de 1310.par sa se potriveasca. Am un por in el, de zici ca e fântâna ![]() |
--------------------
Ex - Dacia
Nova GT 1.6 L
1997
- VN - ?? - ???
|
|
bogdy87tds |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 34 Joined: 28 November 09 From: sebes ![]() |
am 2 calorifere de dacia daca va intereseaza im BOGDY87TDS
|
--------------------
dacia
1310 tlx
1986
- ab XX RER
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 12th May 2025 - 05:50 |