regulator gpl, intrebare despre reglaj
![]() ![]() ![]() |
regulator gpl, intrebare despre reglaj
valex19 |
![]()
Post
#451
|
||
Membru Group: Members Posts: 124 Joined: 5 January 13 From: ploiesti ph ![]() |
|
||
--------------------
dacia
1310
1993
- PH78 KRI
|
|||
giuscam |
![]()
Post
#452
|
Membru Group: Members Posts: 149 Joined: 4 January 14 ![]() |
culbutorii ii am reglati la 0,20 A si 0,25E sita[filtru] gpl e curatata, problema e cu pauza la reducerea acc [motoru scos din viteza il turez, se tureaza frumos fara pauza dar cind iau picioru de pe acc. motoru da sa moara, se duce turatia in 5-600 ture si in secunda urmatoare se ridica la normal 850 ture] Asta e boala lui, nu stiu ce sa ii fac?
|
--------------------
dacia
berlina
1999
- vs 03 vlk
|
|
ilie.claudiu90 |
![]()
Post
#453
|
![]() Membru Group: Members Posts: 159 Joined: 23 May 13 ![]() |
pai si pe benzina nu face la fel?nu prea ar avea de ce sa fie din cauza gpl-ului treaba asta,daca facea figuri din cauza gpl-ului facea la accelerare nu la decelerare
|
--------------------
dacia
1310Li
2000
- ct10lyd
|
|
autom |
![]()
Post
#454
|
![]() membru pompier Group: Members Posts: 1.198 Joined: 8 January 05 From: Bucuresti-sa traiesti!!!! ![]() |
QUOTE(valex19 @ 17 Apr 2014, 20:50) Salut , acum 2 zile am desfacut vaporizatorul marinii pt revizie generala , in el am gasit "2 roabe de pamant + cv vaselina ", l-am curatat , spalat bine , am smilgheruit pastilele de cauciuc cum am vazut aici pe forum , schimbat arc-ul cu unu-l mai tare si am inceput sa montez tot ce am desfacut , am schimbat si membranele care nici pe departe nu sunt ca cele din fabrica cele din comert , sunt drepte si ma cam indoiesc sa-si ia forma ca cele originale . Ideea este urmatoarea am asezat prima membrana peste aceasta pastila ( 1 ) ,am pus piesa de metal , apoi arc-ul conic si ciuperca , am apasat usor cu mana pe ciuperca sa vad daca inchide acea pastila , si surpriza , pastila nu inchide , ESTE NORMAL SA SE INTAMPLE ASA??? Si inca ceva , aceasta pastila Imagine Atașată 2 , este dintr-un metal si nu se poate slefuii,ce as putea sa-i fac ??Imagine Atașată DSCN2401.JPG ( Size: 166.91k ) Number of downloads: 719 (1 ) DSCN2411.JPG ( Size: 63.68k ) Number of downloads: 717 2 O scoti si o intorci invers! |
--------------------
Dacia 1100
Berlineza
1971
|
|
valex19 |
![]()
Post
#455
|
Membru Group: Members Posts: 124 Joined: 5 January 13 From: ploiesti ph ![]() |
Salut, este valabila treaba cu intorsu pastilei invers,a mai facut cineva asa?multumesc autom
|
--------------------
dacia
1310
1993
- PH78 KRI
|
|
giuscam |
![]()
Post
#456
|
Membru Group: Members Posts: 149 Joined: 4 January 14 ![]() |
Pe benzina are o acc. curata, pe GPL ca sa dispara acea pauza trebuie sa desfac surubu de sarcina 8,9 ture complete. Intreb: nu e cam mult? Arcu de la surubu de sarcina e moale, deci nu e intins ca sa preseze tare in membrana.
|
--------------------
dacia
berlina
1999
- vs 03 vlk
|
|
sebymesteru |
![]()
Post
#457
|
![]() Membru rigid Group: Members Posts: 782 Joined: 31 May 09 From: Sfantu Gheorghe-Covasna ![]() |
ai incercat sa il desfaci pe cel de pe furtun mai mult si sa il mai strangi pe ala de sarcina? Cum ai montat gpl-ul,cu stut in carburator sau in pipa de la filtrul de aer? Vezi sa nu iti traga aer fals pe undeva pe langa stut,ca si atunci da in nas si trebuie slabita membrana tare ca sa iti mearga cum trebuie...
|
--------------------
Dacia/Mazda
1310/1410 M6
1988/1996/1999, 2007
- CV 15 REA Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#458
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Valex19, nu lua in seama , toate prostiile! Acea pastila, nu e toata de metal (bronz), ci pe partea unde inchide, are cauciuc. Uita-te atent, si slefuieste putin pastila, ca asa dac-o pui, nu mai nimeresti cercul format , pe scaun. Dupa montare, daca tragi sau sufli pe stutul in care se monteaza teava, gasesti acea supapa deschisa. La aparitia presiunii mari, pe gaura mica care trece prin cele doua membrane si distantierul dintre ele, gazul sub presiune impinge de deasupra celei de-a doua membrana, invinge arcul gros, iar "butonul" metalic de pe a doua membrana impinge in prima membrana , care la randul ei impinge acea pastila de bronz, si inchide gazul la intrare. Inchizandu-l, dispare si presiunea mare din spatele celei de-a doua membrane, fapt care duce la revenirea ei, impinsa de arcul mare, dar atat de mult incat sa se formeze un echilibru intre tensiunea arcului gros si presiunea ce reuseste sa se formeze intre scaun si acea pastila, transmisa in spatele membranei a doua. Pe masura ce creste consumul, scade aceasta presiune, si deschide pe masura si intrarea (cea de la pastila). Daca arcul mare e prea moale, nu se asigura debitul de gaz la sarcini mari, facand sa traga mai mult aer decat gaz cand e acceleratia apasata mult, se aude doar un grohait si moare mortorul. Deci nu are putere sa absoarba gaz, pentru ca intrarea se deschide prea putin. Simptomul se manifesta si accelerand in gol brusc, motorul se tureaza bine, si in urmatoarea secunda moare daca o tii las maxim, pentru ca se termina gazul din plosca, ca si cand ar fi infundata (arcul mare, inchizand la o presiune mica, fiind moale). Deci, atentie la tensiunea arcului si la scaunul acelei supape (cu pastila). Daca dupa montaj total, nu ai stabilitate la reglaje, nu ai montat bine membrana pe parghie intre cei doi craci ai ei, sau nu culiseaza usor, fara sa agate. La fel si daca ecaunul supapei la acea parghie, nu e bine frecat pana dispare inelul sau calamina de pe scaun. Atentie la reglaj, daca schimbi arcul de la membrana (de la parghia ei), cand strangi prea tare din el, "da in nas" la inceputul accelerarii, dar poti regla din celalalt cu varf, relantiul, iar daca e prea slab (desurubat), nu poti regla relantiul din celalalt. Daca relantiul nu se regleaza din cel cu varf, il ai prea desfacut pe cel de la membrana, asigurand el mersul in gol, iar cand vei accelera putin, membrana se va deschide total (cu arcul original), consumul fiind maxim, indiferent de cum mergi, regimul motorului fiind dat de variatia volumului de aer. Ma opresc, c-am mai scris asta.
|
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
giuscam |
![]()
Post
#459
|
Membru Group: Members Posts: 149 Joined: 4 January 14 ![]() |
Instalatia e cu stut in carb., am verificat coliere stut, totu e strins nu trage aer fals.Cind am facut reglaju surubud de debit era deschis aproape de tot si am incercat mai multe variante de reglaj [cu el inchis mai mult sau inchis mai putin] dar pauza aia tot nu dispare decit in momentu cind surubu de sarcina e deschis 8 ture.
|
--------------------
dacia
berlina
1999
- vs 03 vlk
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#460
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Si, dece nu-l lasi acolo unde n-o mai are? Ce conteaza numarul de ture? Fiecare are arcurile ei, care putin posibil sa fie identice ca tensiune.
|
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
giuscam |
![]()
Post
#461
|
Membru Group: Members Posts: 149 Joined: 4 January 14 ![]() |
Asa am sa fac, si pe urma sa vad consumu.
|
--------------------
dacia
berlina
1999
- vs 03 vlk
|
|
valex19 |
![]()
Post
#462
|
Membru Group: Members Posts: 124 Joined: 5 January 13 From: ploiesti ph ![]() |
Salut baieti , am redesfacut vaporizatorul am intins putin "celebrul" arc de la surubul de sarcina , am incercat si cu un alt arc prin interiorul celui original dar nu a mers asa ca am renuntat la el , am frecat scaunele pastilelor + pastilele , am montat totul la loc , pt ca nu am stiut ca pot umbla la membrane pe la capacul ce vine lipit de caroserie , l-am facut bucati , sunt niste garnituri de cauciuc care nu se gasesc in comert la mine nu s-au mai asezat corect si imi curgea antigelu pe la suruburile cu , cap de imbus, dar am rezolvat cu niste mastic negru ce tine la temperatura .
Am facut reglajele lui Nea NELU ,in primu rand se mentine relantiul , trage altfel masina NU ARE EZITARE , inainte era puturoasa tare si consuma si mult , acum ramane sa stabilesc un consum . MIII DE MULTUMIRI D/nu NELU SI CELORLALTI CARE M-AU AJUTAT CU SFATURI |
--------------------
dacia
1310
1993
- PH78 KRI
|
|
cibi25 |
![]()
Post
#463
|
![]() Membru Group: Members Posts: 193 Joined: 16 December 08 From: Botosani ![]() |
Salut, am si eu o problema imi consuma mai mult gaz atunci cand ii butelia plina decat atunci cand e pe un sfert din ea.Reglajele au fost facute cum sa scris pe forum
|
--------------------
Dacia
Berlina
1999
- BT 27 AIC A fi sofer nu inseamna doar sa stii sa bagi cheia in contact
|
|
giuscam |
![]()
Post
#464
|
Membru Group: Members Posts: 149 Joined: 4 January 14 ![]() |
cum iti dai tu seama de acest consum?
|
--------------------
dacia
berlina
1999
- vs 03 vlk
|
|
cibi25 |
![]()
Post
#465
|
![]() Membru Group: Members Posts: 193 Joined: 16 December 08 From: Botosani ![]() |
Cand ii fac plinul parcurg in jur de 425 de kilometri pana se termina gazul, iar atunci cand pun mai putin cam 20-25 de litri de gaz parcurg pana se termina gazul in jur de 360 de kilometri, parcursi in aceleasi conditi
|
--------------------
Dacia
Berlina
1999
- BT 27 AIC A fi sofer nu inseamna doar sa stii sa bagi cheia in contact
|
|
giuscam |
![]()
Post
#466
|
Membru Group: Members Posts: 149 Joined: 4 January 14 ![]() |
E foarte simplu: nu mai fa plinu. Pune 20-25 litri si mergi 360km. [miram-as]. Unde faci consumu asta, in oras sau afara? Iti iese un consum de 6,7 la suta pe gaz, ceva de necrezut, dar daca e asa esti cel mai tare [vin la tine sa -mi faci un reglaj la gpl]
25 Apr 2014, 15:59: E foarte simplu: nu mai fa plinu. Pune 20-25 litri si mergi 360km. [miram-as]. Unde faci consumu asta, in oras sau afara? Iti iese un consum de 6,7 la suta pe gaz, ceva de necrezut, dar daca e asa esti cel mai tare [vin la tine sa -mi faci un reglaj la gpl] Luna trecuta am fost in Botosani daca stiam te cautam. This post has been edited by giuscam: 25 Apr 2014, 14:59 |
--------------------
dacia
berlina
1999
- vs 03 vlk
|
|
cibi25 |
![]()
Post
#467
|
![]() Membru Group: Members Posts: 193 Joined: 16 December 08 From: Botosani ![]() |
Circul mai mult extern in oras ceva mai putin cand vin acasa, daca ajungi vreo data in zona Dorohoiului poate ne intalnim
|
--------------------
Dacia
Berlina
1999
- BT 27 AIC A fi sofer nu inseamna doar sa stii sa bagi cheia in contact
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#468
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Nu te mira, ca se poate si 6,5 scos de mine! Si ca sa fii si mai lamurit, stiu pe cineva din Valcea, care are motor de 1.6 (100,8 CP, testat), si merge 138 km, cu 10 l. Are cutia normala, si atinge suta in 10 s. Am comparat cu nova mea, si in a 5-a , a lui (brek), are dubla puterea. Deci, nu neaparat sa ai si combustibil mult (risipit), pentru a fi in rand cu lumea. Un reglaj corect, nu e decat cel pe care l-am descris eu, de atatea ori p-aici. Din nou, zilele trecute, m-am "lovit" de modul inconstient, prin care cei ce monteaza, si regleaza gazul . Va spun ca, habar nu au de principiul de functionare al instalatiei, ca de aceea nu stiu sa-l regleze. Vreau sa va descriu cat de curand acest principiu de functionare al regulatorului, de data asta in intregime, nu doar partea de joasa, cum am mai dat-o. Ramane de gasit timpul.
|
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
giuscam |
![]()
Post
#469
|
Membru Group: Members Posts: 149 Joined: 4 January 14 ![]() |
Chiar dorim acest lucru, sa ne descrii principiu de functionare, poate intelegem mai bine si scoatem un consum mai mic. La mine cu motor de 1,4 cu reglaju spus de tine pot sa o si f... ca nu scot un consum mai mic de 8 afara. In oras numai vorbim imi ia 12,13 pe aici.
|
--------------------
dacia
berlina
1999
- vs 03 vlk
|
|
zeu_4u_sweety |
![]()
Post
#470
|
Membru autentic Group: Members Posts: 793 Joined: 7 December 07 ![]() |
Va salut, am o instalatie de gpl cu regulator marini 88, de care sunt ft multumit. Este montat pe un motor monopunct, consumul este ok. Vreau sa pun pe un motor de 1.8 tot o instalatie de gpl cu marini 88. Problema e ca masina nu este monopunct ci cu injectoare. Care ar fi problemele pe care credeti ca le as intampina daca nu montez o instalatie secventiala ?
|
--------------------
BMW
318
1998/touring/M43
|
|
psanyiro |
![]()
Post
#471
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 89 Joined: 16 July 10 ![]() |
daca stie cineva ce rol are surubul asta??,este vorba de o instalatie Intergas
This post has been edited by psanyiro: 11 May 2014, 08:48 Attached thumbnail(s) torolni.JPG ( Size: 446.07k ) Number of downloads: 330 |
--------------------
Dacia
1310 LI
2003
|
|
aditza579 |
![]()
Post
#472
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.195 Joined: 30 January 11 From: Bucuresti ![]() |
Salut. Am citit tot topicul dar si inca vreo cateva de pe aici si nu am gasit o anumita informatie. Si sper ca ma puteti ajuta si pe mine. Vreau sa imi montez GPL cu stut in carburator si habar nu am ce dimensiuni ar trebui sa aiba acesta. Ma refer la diametrul exterior si cel interior in special.
Si inca ceva, daca tot sunt la capitolul asta. Nu am inteles cum si unde se leaga firul de la comutator la bobina. Daca ma puteti clarifica in vre-un fel, va multumesc anticipat. |
--------------------
Dacia
1610
RS '99
- Under construction "Orice prost poate sti, scopul e sa intelegi!" ... Albert Einstein
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#473
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Eu mi-aduc aminte, c-am scris undeva, ca trebuie sa nu depaseasca 8mm la gaura, ca ar usura absorbtia unui volum de gaz, mai mare decat util, ducand la diminuarea puterii si marirea consumului. Consumul, in mare parte, consta si in modul cum e potrivit regulatorul de inalta presiune. In continuare, am sa descriu, cum am promis, modul de actiune al acestui regulator. La ateliere nu se stie asta, si v-o poy demonstra. Fi-miu, a montat de o luna si ceva , pe un golf 3 de 1.8 si-i consuma la venire de la ei, 30%. L-am trimis inapoi, ca pentru 1600 de lei cat a dat pe o instalatie clasica, Tomaseto, nicio locomotiva n-ar "suge" atat. I-au sucit de un surub. A ramas la 24%. Alta vream sa spun-regulatorul.
Ipozele urmatoare, am notat de la 1 la 7, piesele ce fac parte din regulatorul de inalta presiune, care reduce de la 10 bari ai buteliei, la sub 1, pentru circuitul de joasa. In cavitatea unde sunt montate aceste piese, sageata albastra arata traseul gazului ce ajuta la reglarea presiunii, iar cea rosie, traseul gazului de consum, spre motor. Gazul este oprit la intrare in regulator, de supapa 1. Presiunea mare o va deschide, gazul urmand doua traseie, cum am zis. Noi urmarim pe cel albastru. Prin gaura ce strabate toate piesele numerotate, gazul ajunge in spatele celei de-a doua membrane, notata cu 6, care este impinsa in calerul 5, care invinge tensiunea arcului 4, apasand cu acel bulb, pe membrana 2 prin gaura piesei 3, care este suportul de sustinere al arcului. Membrana 2 apasa pe supapa 1, care inchide intrarea gazului. Pe masura ce gazul din traseul cu rosu, se consuma, presiunea din cele doua traseie scade (sunt egale), talerul 5 nu mai este apasat asa de tare si este respins de arcul 4, facand sa fie eliberata membrana 2, deci si piesa nr.1 permite departarea de scaun, si trecerea gazului, pana refacerea presiunii ajunge la echilibru cu tensiunea arcului. Daca arcul e mai tare, tine talerul departat, si piesa 1 permite trecerea gazului sub o presiune mai mare, pana acea presiune reuseste sa invinga arcul. Daca aarcul e prea moale, e nevoie de o presiune mai mica in spatele membranei 6, pentru a impinge talerul 5 care sa inchida supapa 1. O presiune mica, poate sa nu asigure necesarul de gaz la demaraje, fapt ce a dus pe multi (si pe cei de la atelierele de instalare) sa obtureze intrarea in filtrul de aer, ceea ce e totuna cu un filtru imbacsit, ducand la incalzirea motorului si consum instabil. O presiune prea mare, face ca in momentul in care supapa deschisa de membrana permite trecerea gazului, in functie de tensiunea arcului ce se opune ei dar si a dechiderii clapetei, sa treaca mult prea mult gaz, chiar daca cererea nu e atat de mare. Un volum prea mare, in acelasi timp, in care ar fi trecut cand presiunea e mica sau potrivita. Deci Arcul trebuie potrivit in asa maniera, incat sa asigure o presiune ce poate da un volul necesar la regimul maxim de lucru al motorului. Daca consumul depaseste 8% in cazul Daciei, adica echivalentul benzinei, regulatorul nu-si face treaba si, are arcul 4 prea tare, tinand presiune la un regim mai inalt, decat util. Partea de joasa a fost explicata, si vad ca unii au inteles-o. Am pus gresit filmul. O sa-l refac. Iata filmul: https://www.youtube.com/watch?v=aeowFvkBSHU&feature=youtu.be This post has been edited by PH-06-BOA: 20 Jun 2014, 21:29 Attached thumbnail(s) 1.jpg ( Size: 261.76k ) Number of downloads: 106 1__1_.jpg ( Size: 175.87k ) Number of downloads: 96 1__2_.jpg ( Size: 237.31k ) Number of downloads: 87 1__3_.jpg ( Size: 235.25k ) Number of downloads: 83 |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
aditza579 |
![]()
Post
#474
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.195 Joined: 30 January 11 From: Bucuresti ![]() |
Salutare. Am si eu nevoie de ajutorul vostru. Asta e pulmonul meu. Un Stefanelli care din pacate nu are reglaj pentru ralanti. Doar membrana.
Si acum problema mea. Electrovalva aia de pe pulmon, ce rol are? Cum o leg? Merci frumos. This post has been edited by aditza579: 2 Jul 2014, 21:00 Attached thumbnail(s) 20140702_190603.jpg ( Size: 2.15mb ) Number of downloads: 74 20140702_190607.jpg ( Size: 3.31mb ) Number of downloads: 55 20140702_190614.jpg ( Size: 3.54mb ) Number of downloads: 46 20140702_190633.jpg ( Size: 2.84mb ) Number of downloads: 53 20140702_190640.jpg ( Size: 3.25mb ) Number of downloads: 46 20140702_190647.jpg ( Size: 3.39mb ) Number of downloads: 40 20140702_190738.jpg ( Size: 2.56mb ) Number of downloads: 39 20140702_191159.jpg ( Size: 3.13mb ) Number of downloads: 36 |
--------------------
Dacia
1610
RS '99
- Under construction "Orice prost poate sti, scopul e sa intelegi!" ... Albert Einstein
|
|
bassmafya17 |
![]()
Post
#475
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 24 July 14 ![]() |
salut,PH-BOA,daca ma poti ajuta ti as fi foarte recunoscator;
Am o problema cu gazul la un bmw 316 din 92,instalatie clasica....nu vrea sa porneasca pe gaz,gaz ii da in admisie...si nici nu da sa porneasca; Am schimbat bujiile ,filtrul si tot degeaba,doar daca scot furtunul de la regulatorul de relanti(motorasul pas cu pas) care intra in admisie,atunci porneste si merge prost,undeva la 600 rpm,si daca il bag inapoi,moare motorul..... Ce are,gaz prea mult,aer prea mult,de ce cand bag furtunul la locul lui moare motorul?la alte masini identice merge perfect... |
--------------------
bmw
316
1991
|
|
tiptil |
![]()
Post
#476
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 26 March 12 ![]() |
Salut, daca aveti nevoie de piese pt instalatii gpl (vaporizatoare, membrane, filtre, etc) gasiti pe www.gaz-magazin.ro
|
--------------------
dacia
logan
2006
- b-85-uyt
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 04:30 |