DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages < 1 2 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Amortizoare spate, de care sa-mi iau?

C a t a l i n
post 17 Jan 2013, 13:30
Post #31


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




În ansambul unei suspensii auto, arcul are rolul de a prelua oscilația verticală a roților. Arcul este prin construcție destinat să stocheze această oscilație. Problema lui e că nu poate disipa această energie suficient de rapid, astfel că o mașină fără amortizoare s-ar legăna precum o barcă.

Aici intervine amortizorul, care, ghici ce face? Amortizează, adică preia această energie oscilatorie și o transformă în căldură, folosind ulei sau gaz.

http://auto.howstuffworks.com/car-suspension1.htm


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdanelkva
post 17 Jan 2013, 13:46
Post #32


/\____/\____/\____/\


Group: Members
Posts: 1.147
Joined: 4 November 09
From: reghin




Daca destinatia arcului e sa stocheze oscilatia,de ce mie nu-mi oscileaza masina in garaj dupa ce vin de pe un drum plin de gropi?
Ca arcul nu reduce oscilatia asa rapid ca amortizorul,asta e alta treaba,tocmai de aia s-a pus amortizorul pe masini.


--------------------
ford focus facelift tot cu benzina 2009 - MS**---
In goana dupa posturi.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 17 Jan 2013, 14:05
Post #33


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




QUOTE(bogdanelkva @ 17 Jan 2013, 13:46)
Daca destinatia arcului e sa stocheze oscilatia,de ce mie nu-mi oscileaza masina in garaj dupa ce vin de pe un drum plin de gropi?
*



Pentru că ai amortizoare.

Dacă arcul n-ar stoca energia aia, atunci ar transmite-o în caroserie, și în loc să oscileze roata, ai oscila tu, cu aceeași amplitudine. Fără amortizor, energia aia stocată de arc, s-ar retransmite în caroserie printr-o decomprimare mult mai rapidă a arcului, și iar o comprimare, astfel încât, în loc să resimți pragul peste care ai trecut, o să resimți vreo 50 consecutive.

This post has been edited by C a t a l i n: 17 Jan 2013, 14:10


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bundaionut
post 20 Mar 2015, 18:03
Post #34


Membru


Group: Members
Posts: 111
Joined: 23 January 09
From: BUZAU




o intrebare: acesta poate fi un amortizor de spate?


--------------------
Dacia 1310 L GPL 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages < 1 2
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 21st June 2024 - 18:51
Forum Renault