Despre platina, Intrebare
![]() ![]() ![]() |
Despre platina, Intrebare
Alexio |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Ciocolata mecanica! Group: Members Posts: 1.108 Joined: 7 December 08 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310 Berlina
1998
|
|||
Paca |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 559 Joined: 1 August 07 ![]() |
in principiu orice face parte din aprindere poate modifica consumu daca nu functioneaza corect ori prezinta defectiuni.nu cred ca poate cineva sa spuna o medie a cresterii consumului...depinde cat de uzata e,difera de la dacie la dacie,etc
|
--------------------
Dacia
1310
berlina 1997
- IS 91 VIC
|
|
pirvumark |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 472 Joined: 30 September 09 ![]() |
nu zic acuma ca nu ai facut bine ca ai cumparat platina nemteasca, dar ai reglat-o bine? fara suparare, dar puteti cumpara platine de pe luna ca de impuscat tot se impusca daca nu le puneti bine. asa ca ai grija sa nu le mai impuste, regleaza-le bine (0.4), pune intreaga aprindere la punct si n-o sa mai intrebi pe urma daca platina impuscata mareste consumul.
asta suna a lene pt mine. adica daca ai sti ca nu iti consuma mult in plus ai lasa-o asa nu? uite de asta nu este dacia buna. faceti reglajele bune si nu mai aveti probleme. |
--------------------
dacia
1310
1987/tx/1289cc
- GL-03-ZVI
|
|
Paca |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 559 Joined: 1 August 07 ![]() |
cartonu de la tigari are mai mult de 0.4 nu ?
|
--------------------
Dacia
1310
berlina 1997
- IS 91 VIC
|
|
Tudor Badescu |
![]()
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 566 Joined: 17 December 09 ![]() |
Cand se arde platina nu e neaparat nevoie de una noua.Ca si aia se arde pana la urma.Se curata pe smirghel,sigur ca stii asta,dar nu e nevoie sa dispara de tot gaura(impuscatura).Impuscatura sa nu mai aiba mai mult de o treime din diametrul platinei mai mici din cele doua;ideea asta de fapt se aplica la platinele fixe gaurite.Dar daca vrei sa dispara arderea platinelor,pune aprindere electronica.Din comert,ieftina, fiabila,eficienta e Gotronic AT 011.Daca vrei sa-ti faci singur una,ai o varianta foarte usor de facut la sfarsitul pag. 211 pe topicul"Aprindere electronica";respecta tot ce scrie acolo si vei avea o surpriza foarte placuta.Fa alimentarea directa din alternator si daca pui Gotronic sau orice altceva(alimenterea asta:vezi de la pag.216 incolo).
Consumul depinde mult si de stilul de condus.Si de lungimea traseului;primul km cu pornire sub 0 grade,soc tras,sprituri,etc,are la Dacia consum de cca. 27 litri la suta.La Wartburg,Moscvici,33 la suta de km. O coala de xerox are cam 0,1mm,una de caiet cam 0,06...0,07mm. This post has been edited by Tudor Badescu: 14 Feb 2010, 22:34 |
--------------------
dacia
1310,
1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
|
|
Alexio |
![]()
Post
#6
|
![]() Ciocolata mecanica! Group: Members Posts: 1.108 Joined: 7 December 08 ![]() |
E reglata perfect la 0.4 la lera
![]() Cu smilgherul nu dau pe ea caci la 8 lei ... magazinul este la 1 minut de casa... This post has been edited by Alexio: 14 Feb 2010, 23:14 |
--------------------
Dacia
1310 Berlina
1998
|
|
Paca |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 559 Joined: 1 August 07 ![]() |
eu nu sunt adeptul smirghelului.daca e cazul schimb si platina si luleaua.trebuie sa-mi iau si eu un set de lere ca am reglat-o la cartonul de tigari si din ce inteleg...nu-i f bine.
|
--------------------
Dacia
1310
berlina 1997
- IS 91 VIC
|
|
vizitatorul |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 248 Joined: 10 May 09 ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310 L
1998
- B453SCU
|
|
the fast and furious |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 588 Joined: 3 October 06 From: Bucuresti ![]() |
Vreau sa zic ca platina mea mobila care inca m-ai are pe ea senzorul de la fosta aprindere electronica ( electromagnetica parca ) merge de rupe de 2 ani si aproximativ 25.000 km. A fost curatata preventiv cu smirghel fin de cel putin 3 ori pe an si a fost schimbata doar cea fixa o data parca. Cu toate astea a mers bine in toata aceasta perioada. A fost reglata de fiecare data la 0.4 cu lera din dotare. |
--------------------
Dacia / Opel -
Berlina / Astra Classic -
1999 / 2006
- B -- ---
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#10
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
poate doduco ai luat.
dar nu inteleg de ce se mai chinuie lumea cu platine si condensatoare cu reglaje!! cu putini bani iis poate lua o aprindere cu senzor care ii scapa de toate problemele si in plus motoru va merge mult mai bine!!! |
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
Alexio |
![]()
Post
#11
|
![]() Ciocolata mecanica! Group: Members Posts: 1.108 Joined: 7 December 08 ![]() |
QUOTE(ydaniel @ 15 Feb 2010, 09:02) poate doduco ai luat. dar nu inteleg de ce se mai chinuie lumea cu platine si condensatoare cu reglaje!! cu putini bani iis poate lua o aprindere cu senzor care ii scapa de toate problemele si in plus motoru va merge mult mai bine!!! Deduco parca da... pai simplu... pe vremea asta nu imi vine sa ii iau aprindere... imi este sa nu imi face vreo figura tocmai pe zapada sa stau la emcanica sau telefoane pe marginea drumului... cand se termina zapada sunt foarte decis sa iau una. 15 Feb 2010, 09:06: LE: desi sunt indecis la aprinderea Gotronic... cu senzor sau cu platina originala... ? This post has been edited by Alexio: 15 Feb 2010, 09:06 |
--------------------
Dacia
1310 Berlina
1998
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#12
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
cu senzor-at011.pai aprinderea gotronic e cea mai fiabila piesa dupa autoturismul dacia 1310!se monteaza usor in 10min maxim.
nu are ce figuri sa-ti faca daca este montata corect si restul echipamentului electric este in stare buna! |
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
Paulorossi |
![]()
Post
#13
|
![]() Ing. electro-automatist BEIUS-STEI Group: Members Posts: 1.133 Joined: 27 January 10 From: Bihor-Stei ![]() |
E suficient si AT01 cu platina,macar nu se mai impusca platina
|
--------------------
dacia
1310Li
2002 Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii |
|
ydaniel |
![]()
Post
#14
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
at011 cu senzor in loc de platina merita din plin!
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
george 07 |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru Group: Members Posts: 166 Joined: 4 February 10 ![]() |
Adobe_Acrobat_7.0_Professional 23 47 ELIMINAREA PLATINEI (si problemelor mecanice ale acesteia) : spacerGENERALITATI SI AVANTAJE : spacerÎNLOCUIREA PLATINEI CU SENZORUL 011 spacerAprinderea Tranzistorizatã AT 011, completeazã sistemul clasic de aprindere prin scânteie (cu platinã) al motoarelor pe benzinã, scopul urmãrit fiind îmbunãtãtirea performantelor acestora în principal prin ELIMINAREA PLATINEI (si problemelor mecanice ale acesteia) : spacer- Cresterea si stabilizarea tensiunii din primarul (implicit si secundarul) bobinei de inductie indiferent de turatia motorului, tensiunea acumulatorului si temperatura ambiantã, realizând astfel porniri mai usoare, o functionare optimã si în conditii extreme de lucru a motorului. spacer- Posibilitatea functionãrii cu Senzorul 011 în loc de platinã, sau cu platina.!!! spacer- Limitarea tensiunii si curentului pe contactele platinelor, protejându-le astfel de arcul si curentul electric care le uzeazã. spacer- Posibilitatea diagnosticãrii rapide a platinelor, a tensiunii la bornele bobinei de inductie si reglãrii avansului static cu LED CONTROL-ul incorporat spacerCARACTERISTICI TEHNICE : spacer- Tensiunea nominalã de lucru : 14±0,5Vcc.(Functionare sigurã: de la 8V pânã la 18V) spacer- Temperatura ambiantã de lucru : -35°C pânã la +90°C. spacer- Turatia de lucru a motorului :30 rot/min. pânã la 12.000 rot/min. (Motor cu 4 cilindri în 4 timpi) spacer- Protectie totalã împotriva apei si umiditãtii. spacer- Rezistenta ohmicã minimã a primarului bobinei de inductie = 3 ohmi (Totalã la bobinele de inductie cu rezistentã aditionalã) CERTIFICAT DE GARANTIE : 2 ANI |
--------------------
dacia
logan
2007
|
|
Tudor Badescu |
![]()
Post
#16
|
Membru autentic Group: Members Posts: 566 Joined: 17 December 09 ![]() |
La bobinele cu inductanța mai mare,cum e cea de Dacia, AT 011 cu platina reglata la 0,25 mm dă scantei cu circa 20% mai „bogate” decat varianta cu senzor.Asa că prefer să păstrez platina deși mai trebuie reglata din cand în cand.
|
--------------------
dacia
1310,
1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
|
|
shakaluxxxx |
![]()
Post
#17
|
Membru incepator Group: Members Posts: 63 Joined: 10 August 08 From: Arad ![]() |
Cu ce ai masurat acel 20%? Castigi in intensitate sau tensiune?Parca AT0xx are si rolul unui stabilizator pt bobina. Nu`i prea mic 0.25mm?
This post has been edited by shakaluxxxx: 11 Mar 2010, 15:10 |
--------------------
Dacia
1310 TL
1986
|
|
Tudor Badescu |
![]()
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 566 Joined: 17 December 09 ![]() |
Curentul intr-o bobina creste treptat in timp.Iar energia creste cu intensitatea la patrat.Micsorarea distantei la platine mareste timpul de conductie deci se obtine o intensitate mai mare in special la turatii mari.La pornire si ralanti nu se simte.Acel 20% e greu de masurat concret cu mijloace obisnuite,dar calculele il evidentiaza usor. De altfel lucrez la un material pentru topicul"aprindere electronica"(n-am prea avut timp si vreau ceva serios,dar pe intelesul tuturor)cu care vreau sa lamuresc problemele de genul asta.
Orice crestere de energie a scanteii se simte la bobinele obisnuite pentru ca se compenseaza mai bine diversele pierderi.De altfel,cine a facut alimentarea directa a bobinei de la alternator care inseamna cresteri de energie si mai mari la toate turatiile,iar la pornire 30...40%, a simtit diferenta.Tensiunea mare pe care o mentine Gotronicul e doar unul din factorii de ameliorare. 0,25mm la platine nu e putin.Oricum exista o pierdere pe tranzistorul final si cresterea timpului de conductie compenseaza si asta.Se poate merge la0,2 ,dar creste sensibilitatea la uzurile din delco.E bine si la 0,3.Pe clasic nu se coboara sub 0,35...0,4 pentru ca se inrautateste ruperea curentului mare de la platine. |
--------------------
dacia
1310,
1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
asa ca idee ai vazut ce grosime are sirma care alimenteaza bobina ? ai facut un calcul sa vezi ce curent trece prin firul ala? , eu zic ca e subdimensionat si e pe post de rezistenta acolo
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
Tudor Badescu |
![]()
Post
#20
|
Membru autentic Group: Members Posts: 566 Joined: 17 December 09 ![]() |
Daca te referi la firul rosu care alimenteaza bobina prin contactul cu cheie,pe acolo trec 4-5 A.Daca firul e dublu,de la borna + a bobinei se alimenteaza in continuare alti consumatori.Sectiunea ar fi suficienta in ce priveste incalzirea,dar o dimensionare corecta trebuia sa tina seama si de caderea de tensiune.Asa ca e,cum spui,si un fel de rezistenta;circa 0.2 ohmi de la baterie la bobina.Si pentru ca mai sunt si alti consumatori cand punem contactul,de la baterie la bobina cu platina inchisa se pierd in medie circa 1,4 V.
|
--------------------
dacia
1310,
1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
|
|
george 07 |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru Group: Members Posts: 166 Joined: 4 February 10 ![]() |
@TUDOR BADESCU "Orice crestere de energie a scanteii se simte la bobinele obisnuite pentru ca se compenseaza mai bine diversele pierderi.De altfel,cine a facut alimentarea directa a bobinei de la alternator care inseamna cresteri de energie si mai mari la toate turatiile,iar la pornire 30...40%, a simtit diferenta. " O ANTREBARE : sa anteleg ca se poate trece peste cei "14 V " recomandati de constructor ?
|
--------------------
dacia
logan
2007
|
|
Tudor Badescu |
![]()
Post
#22
|
Membru autentic Group: Members Posts: 566 Joined: 17 December 09 ![]() |
Cei 14 V nu trebuie intelesi ca o valoare chiar critica.Tensiunea din primar e limitata de transferul energiei in secundar cand se produce scanteia.Un vecin a mers mult timp cu 17...18V in instalatie si i se tot ardeau becurile si aprinderea electronica.M-am lamurit cand am gasit un tranzistor cam albastrit din supraancalzire si i-am zis sa masuram tensiunea.Bobina merge perfect si azi.Si era cu alimentare directa.Problema e ca din cauza pierderilor mari, pe bobina nu ajug cei 14V ci 12,5.De aceea recomand mereu orice schema de alimentare a bobinei direct de la borna + a alternatorului.Sa vezi cum se schimba pornirea chiar si pe clasic;In loc de 8,5..9 V,pe bobina vor fi10...10,5V.
|
--------------------
dacia
1310,
1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
pai la bobina ai 2 fire pentru ca se alimenteaza si releul regulator (de incarcare)
DA sint alimentate de acelasi fir , firul de la bobina vine prin instalatie la firul rosu mai gros apoi la contact , fara siguranta detalii in ultima parte a postului daca legi direct la alternator nu se mai opreste motorul This post has been edited by bygy007: 15 Mar 2010, 00:52 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
Tudor Badescu |
![]()
Post
#24
|
Membru autentic Group: Members Posts: 566 Joined: 17 December 09 ![]() |
Cred ca nu am fost clar.Cand am spus de alimentare directa nu m-am referit la legarea unui fir direct de la borna + a alternatorului la bobina.Se face printr-un releu reglat sa cupleze sigur la 7...7,5V.Daca e cu aprindere electronica se poate utiliza si schema de legaturi de la postul 6591,pag.220 de la topicul"Aprindere electronica".
Daca plusul releului de tensiune se ia de la bobina nu pot fi 0,2...0,3V intre baterie si releu pt. ca e pierderea aceea de circa 1,4V pana in bobina.Tocmai de aceea au aparut releele de tensiune cu fir de referinta pus la plusul alternatorului |
--------------------
dacia
1310,
1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
|
|
geopsi |
![]()
Post
#25
|
Membru autentic Group: Members Posts: 211 Joined: 12 September 07 ![]() |
QUOTE(ydaniel @ 15 Feb 2010, 12:50) De nu mai poate. De asta nu am schimbat eu platina fixa. Si porcaria aia de gotronic de se pune pe bobina e bani dati de pomana. Nu am sesizat nici cand am pus aprinderea nici cand am dat cu ea de pamant enervat ca schimbasem a 3-a platina(cea fixa ca senzorul ala nu are nimic) si se tot strica. Si de reglat le-am reglat si cu lera si dupa ochi si in toate felurile. Parca mai bine merge pe clasic acuma. Si nu spun asta dupa cateva zile ci dupa mai bine de un an in care am tot crezut ca aprinderea aia are vreun rost. Trebuie sa fac o precizare, mi-am dat seama de problema abia cand am vazut ca firul ala impletit de la asa zisul senzor era rupt! This post has been edited by geopsi: 15 Mar 2010, 12:58 |
--------------------
dacia
1310
1999
|
|
Tudor Badescu |
![]()
Post
#26
|
Membru autentic Group: Members Posts: 566 Joined: 17 December 09 ![]() |
Daca mai ai Gotronicul pune-l nu cu senzor ci cu platina la0,25 mm si fa alimentarea cum am zis in posturile 18 si 24.Daca Gotronicul nu e defect o sa vezi ca va fi bine.Si sa stii ca la bobina de Dacia,Gotronic cu platina la 0,25 mm are cu peste 60%mai multa energie la 5000 de ture decat cu senzor.Iar la 3000 de ture cu 30...40% mai mult.Acel 20% din postul 14 am uitat sa spun ca se referea la regimul economic de la turatii joase.
|
--------------------
dacia
1310,
1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 13:34 |