DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> frane, frane

edy99
post 14 Feb 2012, 20:09
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 703
Joined: 7 June 11
From: Constanta (CT) - Petrila (HD)




de cand am cumparat masina, franele nu sunt ferme, daca pot sa zic. adica opresc destul de repede dar daca apas frana, oricat de mult as apasa, nu ingheata rotile. parca citisem pe undeva ca sunt facute in asa fel incat sa nu se blocheze roata, citisem mai demult undeva prin reviste. e adevarat?
e cam aiurea sentimentul asta sa "simti" ca nu ai incredere in frane. la cealalta masina a mea spre exemplu se blocheaza rotile daca apas tare, ce e drept nu e dacie, dar in schimb parca nu sunt asa de eficace ca astea de pe solenza, dar nu ai sentimentul aiurea ca nu poti sa opresti


--------------------
Dacia Solenza Scala; Renault Laguna 2 Initiale Paris; 2003 / 2003; - XX XX DOD_XX XX LOL
100% adrenaline
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
velceani
post 15 Feb 2012, 08:26
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 953
Joined: 29 May 09
From: C de Arges




Salut,

ai dreptate cu franele, se blocheaza mai greu , la o apasare mai in forta.
Acum depinde si cum ai franele, circuitul aerisit, repartitorul spate ok si multe altele.De obicei pe spate e o problema cat de cat cu franele la solenza si de aici si cursa mai mare la pedala.

Ca o comparatie, la logan, apesi putin mai in forta se blocheaza rotile imediat, mie unu nu mi se pare ok treaba asta, pentru ca la o viteza mai mare poti pierde aderenta si de aici si traiectoria masini.

Eu m-am invatat cu ea si mi se pare ok.



--------------------
Dacia Logan 2 Sl plus 1.2 16v 2016
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andri1940
post 15 Feb 2012, 18:44
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.741
Joined: 23 March 08
From: Pitesti




Are dreptate velceani, daca comparam cu loganul unde imediat blocheaza rotile- la viteza mica- daca apesi mai zdravan pe pedala. Si solenza blocheaza rotile dar daca apesi frana brusc.

Intr-adevar, senzatia e ciudata dupa ce te dai jos din logan si te urci in solenza, de exemplu, dar frana isi face treaba bine.


--------------------
Renault Laguna 2 1.8 16v Dynamique 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
edy99
post 15 Feb 2012, 19:06
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 703
Joined: 7 June 11
From: Constanta (CT) - Petrila (HD)




de aerisit cum se aerisesc franele? cu motorul pornit? cu motorul oprit? cu ce roata se incepe? are si la pompa centrala aerisitor? in spate repartitorul de frana nu are un arc care se poate calibra sa puna mai mult sau mai putin frana?
la mine v-am zis cum sta treaba, si cred, totusi, ca nu am probleme cu franele, asta pt ca de fiecare data cand pun frana nu se duce intr-o parte sau alta masina, isi pastreaza traiectoria. pe spate cum se desface tamburul pt a ajunge la saboti?


--------------------
Dacia Solenza Scala; Renault Laguna 2 Initiale Paris; 2003 / 2003; - XX XX DOD_XX XX LOL
100% adrenaline
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Solenzul
post 15 Feb 2012, 19:23
Post #5


Membru curios


Group: Members
Posts: 404
Joined: 18 March 08
From: Campulung-Muscel




Se desface piulita aceea mare si se trage de tambur si ajungi la saboti.


--------------------
Dacia Solenza 2004 Clima ; Duster Explorer 2017 ; - AG-09-***, AG-26-***
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius c
post 15 Feb 2012, 19:23
Post #6


Membru


Group: Members
Posts: 156
Joined: 13 October 10




daca aerisesti circuitul de frana bine , placute + discuri , reglare repartitor pentru spate ,sabotii de pe spate sa fie buni ai sa observi ca masina chiar franeza bine si iti confera siguranta


--------------------
dacia solenza 1.9 diesel 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 28 Feb 2012, 10:11
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.978
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




QUOTE(edy99 @ 15 Feb 2012, 19:06)
de aerisit cum se aerisesc franele? cu motorul pornit? cu motorul oprit? cu ce roata se incepe? are si la pompa centrala aerisitor? in spate repartitorul de frana nu are un arc care se poate calibra sa puna mai mult sau mai putin frana?
la mine v-am zis cum sta treaba, si cred, totusi, ca nu am probleme cu franele, asta pt ca de fiecare data cand pun frana nu se duce intr-o parte sau alta masina, isi pastreaza traiectoria. pe spate cum se desface tamburul pt a ajunge la saboti?
*


Mergi la un service , nu te apuca de ele daca nu ai experienta , apoi oricum trebuie sa fie 2 persoane ca sa faca aerisirea corect .
Franele trebuei sa se blocheze toate , dar la o apasare foarte puternica , de urgenta sa spunem . Daca blocheaza prea repede numai spatele inseamna ca nu este ok repartitorul . Daca blocheaza numai fata si mergi sanie cu ea , iar spatele nu prea face nimic , iar nu e ok si trebuie sa aerisesti spatele .
INAINTE de aerisiri trebuie sa verifici nivelul placutelor , al discurilor si al sabotilor . Daca nu ai aerisit-o de peste 2 ani , schimba tot lichidul de frana si iti garantez ca vei simti imediat diferenta .


--------------------
Reno / de toate Reno 2003 - 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristy2008
post 28 Feb 2012, 23:51
Post #8


Membru


Group: Members
Posts: 177
Joined: 19 March 08
From: CALARASI




Cand se schimba discurile de frana?


--------------------
dacia solenza 2004 scala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 29 Feb 2012, 09:20
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.978
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




La frane mereu se verifica UZURA si asta o faci intr-un service , pentru ca e clar ca nu ai experienta la mecanica !


--------------------
Reno / de toate Reno 2003 - 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fuzzzy
post 29 Feb 2012, 10:09
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.080
Joined: 21 February 09
From: BucureSHIT!




@cristy2008: cand ajung la semnul de uzura maxima (daca au asa ceva) sau cand ajung la capacitatea maxima de uzura (masurata in milimetri parca si oricum depinde de producatorul discurilor aceasta limita). Sau in cazul cel mai rau cand se "strica", mai exact se ovalizeaza, crapa, etc.


--------------------
reno clio hb '02 - X-xXx-XxX
"Roata, chiar de-ar fi pătrată, tot se-nvârte, câteodată." - N. Guță
Ca tratament general contra durerilor, recomand Xanax. Ramai cu durerea de p#!@
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
corbex
post 29 Feb 2012, 15:12
Post #11


Desi nu pare, ma plimb cu Dacia


Group: Members
Posts: 8.198
Joined: 11 July 06
From: bucuresti




QUOTE(cristy2008 @ 29 Feb 2012, 00:51)
Cand se schimba discurile de frana?
*


Data viitoare cumpara-ti placute cu senzor. Nu te speria, senzorul ala e o sirma indreptata spre disc. Cind placa se uzeaza, virful sirmei atinge discul si scoate un tiuit. Scapi de orice grija. Se gasesc peste tot, au cam acelasi pret.


--------------------
dacia solenza 2005, cheala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristy2008
post 29 Feb 2012, 18:13
Post #12


Membru


Group: Members
Posts: 177
Joined: 19 March 08
From: CALARASI




Parca in cartea tehnica spune ca discurile se schimba cand ajung la 19 mm, eu am 17 mm si vad ca inca lucreaza bine. Am discurile originale , adica au 94 mii km. Data viitoare cand schimb placutele o sa schimb si discurile.


--------------------
dacia solenza 2004 scala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
corbex
post 29 Feb 2012, 21:14
Post #13


Desi nu pare, ma plimb cu Dacia


Group: Members
Posts: 8.198
Joined: 11 July 06
From: bucuresti




Daca scrie in carte, schimba-le! Lucreaza bine pina cobori o panta mai a dracului, si se incing la rosu. Cu atit mai repede cu cit sint mai subtiri.

doh.gif Acum bagai de seama ca tu vorbesti de discuri iar eu spun prostii despre placute biggrin.gif

This post has been edited by corbex: 29 Feb 2012, 21:16


--------------------
dacia solenza 2005, cheala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BluBear
post 29 Feb 2012, 22:35
Post #14


nu...


Group: Validating DaciaClub
Posts: 662
Joined: 3 August 09
From: Bucuresti




Solentele au un pic de mit in vederea franelor.In vara cand am schimbat un burduf am vazut ca eu mergeam de ceva timp cu discurile ovalizate, iar placutele erau pe metal.Totusi franarea era la fel de excelenta ca si acum cu ele schimbate...
Nu recomand nimanui totusi!


--------------------
Renault Megane Coach CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 1 Mar 2012, 09:23
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.978
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




QUOTE(corbex @ 29 Feb 2012, 15:12)
Data viitoare cumpara-ti placute cu senzor. Nu te speria, senzorul ala e o sirma indreptata spre disc. Cind placa se uzeaza, virful sirmei atinge discul si scoate un tiuit. Scapi de orice grija. Se gasesc peste tot, au cam acelasi pret.
*


1. senzorul electronic de la placute este de fapt la DSN si se aprindea in mod normal becul rosu de la frana , cand uzura era la maxim . La SLZ nu exista acele contacte din fabrica si NU se aprinde nimic;
2. lamela de uzura maxima care o au anumite placute pe o parte fac bine daca este o blonda la volan , altfel mai mult rau , pentru ca iti zgarie discul degeaba si te deranjeaza destul de mult .
Pana acum am testat 3 feluri de placute Fermit , Ferodo , origine Dacia si nici una nu avea de nici unele , asa ca banuiesc eu ca pt SLZ nu prea sunt aceste avertizari .
Placutele de origine m-au tinu 72.000 km , al doilea set de al Fermit nici 35.000 , acum sunt la al doilea de Fermit ca apucasem deja sa-l cumpar din pacate si abia am 30.000 si abia astept sa le schimb ca ma enerveaza , dar am cumparat deja Ferodo .
QUOTE(cristy2008 @ 29 Feb 2012, 18:13)
Parca in cartea tehnica spune ca discurile se schimba cand ajung la 19 mm, eu am 17 mm si vad ca inca lucreaza bine. Am discurile originale , adica au 94 mii km. Data viitoare cand schimb placutele o sa schimb si discurile.
*


Ale mele au 117.000 , sunt cele originale , sunt curatate pe margine de mizeria aia , sunt alezate din cauza pragului facut de placute si inca merg ok , dar in primavara le schimb cu unele Autospeed cumparate deja .
QUOTE(BluBear @ 29 Feb 2012, 22:35)
Solentele au un pic de mit in vederea franelor.In vara cand am schimbat un burduf am vazut ca eu mergeam de ceva timp cu discurile ovalizate, iar placutele erau pe metal.Totusi franarea era la fel de excelenta ca si acum cu ele schimbate...
Nu recomand nimanui totusi!
*


Discuriel pot fi ovalizate si de noi , ovalizarea nu are treaba cu uzura , ci cu folosirea lor , cu statul cu piciorul pe frana la semafor , cu franari gresite ...
Franarea metal pe metal nu are cum sa fie la fel de excelenta ... clar o problema exista la tine .
De curand mi-am dat seama ca mai multa atentie acordam franelor de la bicla decat celor de la masina . Ciudat este cat de rapid am dat 120 ron pe 2 discuri de 180 mm si 70 ron pe un set de placute , decat 100 ron pe discuri la masina si 45 ron pe placute ... trist dar adevarat .

This post has been edited by marius80_eugen: 1 Mar 2012, 09:26


--------------------
Reno / de toate Reno 2003 - 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 12th May 2025 - 18:12
Forum Renault