DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Inmatriculare masina, sau cum sa nu-ti mai faci nervi....

Dante78
post 13 Apr 2005, 15:17
Post #1


Om bun! Nu trage!


Group: Members
Posts: 54
Joined: 15 March 05
From: Iashington D.C.




Salutare,


Am un bun prieten care lucreaza pentru una din multele comisii ale Uniunii Europene prezente la noi in tara si care urmareste eficentizarea si eliminarea procedurilor birocratice din diferite nivele ale statului roman.


In acest moment au ajuns la subiectul: "Inmatricularea autovehiculelor pe teritoriul Romaniei" si m-a rugat sa-i impartasesc din experienta mea legata de acest stupid sistem. Am zis ca nu numai parerea mea conteaza si ca daca isi dau mai multi cu parerea e mai bine.

Deci oameni buni, cum credeti ca ar fi mai bine sa functioneze sistemul de inmatriculare a masinilor?

Va rog sa impartiti raspunsurile voastre in doua: prima parte unde sa povestiti ce-ati patit si in a doua parte sa veniti cu idei despre cum vedeti voi eliminarea birocratiei din acest sistem.

Rog sa nu se posteze de mai multe ori aceleasi propuneri sau patanii, doar ideile noi.

Edit: Va asigur ca parerile voastre vor fi atent analizate de omuletii aia de la UE si vor fi bagate in seama, spre deosebire de omuletii nostri indigeni care nu se omoara cu studierea reclamatiilor.


This post has been edited by Dante78: 13 Apr 2005, 15:41


--------------------
Dacia Laureate 1.4 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Manuel
post 13 Apr 2005, 15:45
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.116
Joined: 27 November 02
From: VASLUI




Eu n-as putea sa spun ca m-am lovit de prea multe probleme, am intocmit dosarul in cateva ore. Singurul lucru neplacut a fost c-a trebuit sa platesc taxele in locuri diferite si a trebuit sa stau la mai multe cozi. Cred ca un lucru bun ar fi infiintarea unui birou de inmatriculari pe langa RAR unde sa-ti poti plati taxele si intocmi dosarul.
Daca vrei sa vezi probleme din Bucuresti si nu numai http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=2910


--------------------
Opel Astra J Sports Tourer Active 2013 / 2.0 CDTI / 165CP - VS15CMA
"Base e un bou betiv." (corbex)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vv
post 13 Apr 2005, 16:06
Post #3


dilbert.com


Group: Members
Posts: 1.080
Joined: 10 June 04
From: Bucuresti




Pai ceea ce ar trebui ar fi urmatoarele:
A. Lista de taxe care trebuiesc platite, toate sa poata fi platite in contul X (sau in conturile X Y Z - nu imi pasa, dar sa fie publice si sa se poata plati la orice banca, de la bancomat etc.). Taxele sa se poata plati fara nici o hartogarie (nu-mi trebuie CI ca sa platesc talonul, doar ca sa-l ridic; daca eu am platit taxa fara sa am masina, treba mea, nu inseamna ca voi putea ridica talonul)
B. O locatie centralizata unde poti depune toate actele & ridica talonul (prin "o locatie" inteleg ca trebuie sa mergi intr-un singur loc - nu ca va exista un singur ghiseu pentru tot Bucurestiul, cu coada de 20 km). Mai precis - sa faca 10 ghisee in toate sectoarele si in toate sectiile de politie din partea mea - dar sa nu ma oblige sa trec pe la 2 din ele - imi aleg unul, care vreau, depun actele acolo, tot de acolo ridic talonul & numerele.

In afara de pasii A si B, sa nu mai fie nevoie de nimic altceva.
Producatorii/importatorii de masini sa fie obligati sa-ti dea CI gata 'secretizata' la RAR - nu vad de ce trebuie toti sa facem coada pentru asta.

This post has been edited by vv: 13 Apr 2005, 16:09


--------------------
Renault Grand Scenic 2008 - B.00.XXX
It is final proof of god's omnipotence that he needs not exist in order to save us.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ottoMan
post 13 Apr 2005, 19:13
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 29
Joined: 19 March 05
From: Bucuresti




am trecut de doua ori prin experienta asta. de fiecare data a trebuit sa alerg in sapte locuri sa platesc taxele aferente si sa obtin hirtiile. cred ca sintem cu totii la curent cu alergatura necesara.

ca masuri, pe linga cele enumerate mai sus, care sint de bun simt, eu as propune eliminarea cartii de identitate a masinii. toate datele de identificare sint trecute si in talon si un singur act de identitate este suficient, dupa parerea mea. autentificarea la RAR se poate face doar pe baza talonului, iar ei isi pot pune stampila pe acesta...


--------------------
Nissan Breack Primera 1998 - B-45-WJG
siguranta este asigurata de centura de siguranta.
intotdeauna.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
horsewhisperer27
post 13 Apr 2005, 22:31
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.491
Joined: 15 March 04
From: Bucuresti




eu as sugera sa se elimine birocratia si exclusivismul care exista legat de RAR..

cartea de identitate a fost deja pomenita, macar sa ti se livreze secretizata..
pentru o masina straina nu e de ajuns sa te duci la RAR, mai trebuie si programare!

pentru masina veche s-a inventat "identificarea" de la RAR!

stiu, unii ar putea zice ca toate astea sunt necesare, dar nici un birocrat nu o sa iti spuna altceva!si totusi...!
politie sunt cozi numai la depunerea dosarului, la ridicarea placutelor nu!

sunt de parere ca la fiecare ghiseu de inmatriculare ar putea sa lucreze excelent, fara a se incomoda unul pe altul 2 agenti care sa preia dosare, asta ar creste randamentul fix cu 100%, sunt sigur ca ar scadea foarte mult cozile si timpul de asteptare!

plus ca toti cei de acolo sunt , majoritatea, din generatia celor trecuti de 40 si ceva de ani, adica cei care, ca si parintii mei de altfel,(sa se stie ca nu am nimic cu ei), au invatat din greu si cumva "la batranete" sa lucreze cu un pc, fapt pentru care se misca mai intotdeauna stangaci!

poate sunt si tineri pe acolo, dar ar trebui sa fie mai multi si mai bine pregatiti,ar fi mai putin vexati si mai eficienti!

poate imi mai vine vreo idee, dar cu siguranta nu este pe ultimul loc necesitatea imbunatatirii atitudinii celor care lucreaza cu publicul vis a vis de omul pe care il servesc!este si asta un aspect al imbunatatirii serviciilor de care discutam, deloc neglijabil!trebuie inteles de catre acestia faptul ca nu ei sunt sefii, ci rolul lor este fix acela de a servi/deservi, cu amabilitate si rabdare cetateanul de rand care se afla la ghiseu!
si cred ca stim cu totii la ce anume ma refer cand va spun ce anume se citea , fara dubiu,la ora 6 dupa amiaza , pe fata agentului sef B.I. de la Udriste cand mi-a venit randul sa imi ridic placutele cu numere de inmatriculare:"si scrie-ti numele acolo in registru!!!!"

cer scuze pt lungimea postului wink.gif


--------------------
fan VAG!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosmin_m
post 16 Apr 2005, 00:06
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 407
Joined: 27 October 04
From: Bucuresti




Si mai e si treba cu predatul placutelor vechi .
De ce trebuie sa stau la o coada sa-mi iau numerele noi si la ALTA coada (consistenta) ca sa predau numerele vechi ?


--------------------
Lada / Logan 1200 / 1.6 8v ABS - B-NN-MMM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
horsewhisperer27
post 16 Apr 2005, 01:05
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.491
Joined: 15 March 04
From: Bucuresti




corect, eu unul am renuntat la cei 240 de mii, tot din cauza cozilor...
oricum o intoarcem, cozile sunt principala problema!


--------------------
fan VAG!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 8th June 2025 - 11:48
Forum Renault