DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Closed TopicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Putere mare si consum redus

eek
post 15 Apr 2005, 06:25
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 20
Joined: 17 December 03
From: McTropolis




Dupa indelungi cautari si munca de cercetare, am reusit sa fac din masina mea ceea ce imi doream. Ceva rapid, economic. Pentru economicitate am folosit o instalatie GPL. Puterea generata a fost obtinuta cu ajutorul turbinei de supraalimentare. Aerul astfel comprimat cu ajutorul turbinei a fost racit cu ajutorul unei instalatii intercooler.

GPL.
Instalatia a fost realizata prin montarea unui aragaz Zanussi si a unei butelii gpl in portbagaj. Atentie mare, acel aragaz vine calibrat pentru gaze pe retea, fiind dotat cu duze de rezerva pentru butelie. Aceste duze se pot folosi pentru economie, insa recomand duzele originale pentru putere. masina merge Excelent si aragazul permite viteze foarte mari. masina trebuie lasata sa se incalzeasca bine pentru a oferi un mers placut. Pornirea se va face numai de la ochiul mic, la vremea rece fiind insa recomandata o supraalimentare prin activarea ochiului mare, de ciorba. Cat timp se incalzeste motorul va puteti prepara o budinca. Iarna puteti incerca si o omleta. Sub nici o forma nu se va cupla pozitia Cuptor la maxim inainte de temperatura de rgim a motorului, deoarece motorul se va ineca. Racordurile la motor se vor face din teava de cupru, prinse cu coliere. la fiecare schimbare de butelie se schimba si garnitura. Ceasul buteliei trebuie sa fie indreptat in directia opusa a rezervorului de benzina.
Turbina.
Pentru turbina s-a ales motorul frigiderului Arctic, care corespunde cel mai bine acestei sarcini. Frigiderul s-a montat in portbagaj, este un frigider mic, cu un congelator mic. In functie de temperatura ambianta, trebuie tinut sa asigure motorului o temperatura de circa 20 grade celsius, deoarece prin comprimare aerul se va supraincalzi. Avantajul frigiderului este ca cu cat masina este turata, cu atata frigiderul va raci mai bine. Frigiderul se monteaza un pic mai inghesuit, in locul elicei inutile. Figiderul asigura comprimarea aerului si racirea acestuia. Racirea asigurata de frigider insa e insuficienta, si de aceea se va monta si un intercooler. Puterea ofertiat de frigider este furnizata in trepte, nu permanent, deoarece dupa ce ajunge la temperatura de regim termostatul va comanda oprirea turbinei. In caz de oprire trageti pe dreapta regulamentar, deschideti usa frigiderului si scoateti o bere. La turatii mari este necesara deschiderea comunicatiei intre frigider si congelator, in varianta biturbo. Ideal ar fi folosirea unei combine frigorifice cu deschidere separata a congelatorului, insa nu exista combine asa de mici. La cel mai mis miros suspect de freon trebuie oprita masina pe dreapta si verificata instalatia.
Intercoolerul
Pentru racirea amestecului trebuie folosit un intercooler. Unul performant se realizeaza prin inseriarea unui boiler Ariston de 50l cu anod de magneziu cu o masina de spalat Indesit fara bule, neaparat, si cu incarcare frontala obligatoriu, nu pe sus. Asta face si ca investitia sa fie mai mica. Utilajul se va mont in portbagaj. Racirea amestecului se va face cu ajutorul conductelor de pexal trase in camera de amestec. Utilizarea sistemului este simpla. La pornirea la rece se comuta iesirea "Apa calda" nutata cu culoarea rosie a boilerului la traseul masinii de spalat. Astfel intr-o prima faza amestecul va deveni cald, exact cand va fi nevoie, cu ajutorul apei antrenate de masina de spalat. Cand apa sa va raci, motorul va ajunge la temperatura optima iar apa va avea atunci rol de racire. Trecerea pe pozitia "Apa rece" notata cu albastru se va vace cu ajutorul unui teu, doua nipluri si a unui robinet fluture cu bila. Este necesara verificarea regulata a imbinarilor de pexal, deoarece pierderile de apa pot cauza arderea rezistentei boilerului. Se recomanda folosirea numai a apei distilate pentru a evita depunerile de calcar. Dedurizarea si demineralizarea apei se poate face si acasa prin umplerea unei stickle PET cu apa si lovirea ei de pereti timp de 15 de minute. In cazul in care spalati rufe in timp ce mergeti cu masina, trebuie sa aveti grija sa nu introduceti lenjerie intima in cuva in timpul deplasarilor la turatii mari ale motorului, deoarece exista un risc de a intra ulei in cuva. O pereche de chiloti atinsi de ulei va crea o stare de disconfort specific. Se recomanda folosirea de contoare pentru instalatia de apa, atat pe traseul de apa calda cat si pe cel de apa rece. Cele marca Grundfos sunt ideale pentru asa ceva. Nu uitati sa le verificati metrologic o data la 2 ani.

In dorinta de a combina toate acestea cu confortul si o conducere placuta, se recomanda inlocuirea geamurilor cu geam termopan, cu exceptia parbrizului. Interiorul masinii arata foarte bine cu parchet laminat de stejar, insa neajunsurile sale apar in timp, acesta putandu-se umfla. Se poate pune gresie si faianta, insa iarna se recomanda a se pune o mocheta groasa peste. In portbagaj este recomandata gresia, deoarece pastreaza la tremperatura optima utilajele.

Investitia nu este mare, echipamentele se pot achizitiona in rate doar cu buletinul. Puterea motorului a crescut cu circa 175%. Este bine sa schimbati indicatoarele de bord cu unele electronice performante, deoarece viteza si turatia vor creste foarte mult.


--------------------
Oltena 12 TRS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 15 Apr 2005, 10:41
Post #2


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




173.gif post-336-1110552489.gif


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulp
post 15 Apr 2005, 11:07
Post #3


Bagator de seama!


Group: Members
Posts: 3.098
Joined: 31 July 03
From: Iasi




Domnule draga, te maninca in cenzurat ca pe maimuta.
Propun sa te relaxezi linistit impreuna cu prietenii matale de pe forumul celalat, si sa na scutesti de astfel de aberatii.

Propun moderatorului de aici sa aloce domnului EEK o pauza de reflectie wink.gif


--------------------
Fiat Linea Active, 2011 - PAD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 15 Apr 2005, 11:13
Post #4


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




Sa nu mai vad asa ceva. Mai tin thread-ul asta azi (drept exemplu pentru ceilalti, sa nu zica ca nu exista precedent), dupa care il sterg. SA NU VA MAI VAD CU ASA CEVA AICI. Nici la 1 banc nu e OK porcaria asta.


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 15 Apr 2005, 11:19
Post #5


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.522
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




mie-mi place, e super amuzant tipul (l-am citit cu placere si "dincolo", doar ca a postat gresit, si la noi nu prea se tolereaza genul asta de post-uri)

PS. Parere personala wink.gif

This post has been edited by Ov: 15 Apr 2005, 11:20


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Closed TopicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 8th June 2025 - 15:04
Forum Renault