Acumulator nou !, Rombat , Bosch sau Varta ?
![]() ![]() ![]() |
Acumulator nou !, Rombat , Bosch sau Varta ?
Adrian Frigo |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Membru cu o tigaie de dacie Group: Members Posts: 2.031 Joined: 4 February 15 From: Undeva,pe dreapta ![]() |
Attached thumbnail(s) acumulatorul.JPG ( Size: 194.03k ) Number of downloads: 386 |
||
--------------------
Dacia 1300/
1310/1410 GTL/CL/Lj/Renault
/1972/1986/1997/2000 și ceva...
- XX-00-UAP/ACR Mașina este ca femeia,dacă nu o întreții....TE LASĂ!
Daciot convins! |
|||
address |
![]()
Post
#32
|
![]() ..... Dacia 13OO (1972) ..... Group: Members Posts: 595 Joined: 19 May 12 ![]() |
Multumesc pentru raspunsurile la postarea precedenta.
Spuneam acum cateva zile ca gasisem in 2006 Varta Blue la oferta la Carrefour Orhideea. Asa mi-a venit ideea sa vad daca mai au ceva si acum. Acum zece ani, Carrefour era cel mai grozav magazin, gaseai la standul de piese zeci de tipuri de uleiuri, filtre aer si ulei, bujii, pentru n tipuri de masini. Era un magazin in magazin. Mergeam de multe ori sa vad ce mai au la oferta. Prinsesem drag de acest stand, mai mereu veneam acasa cu ceva de acolo. Apoi au inceput cu mania reamenajarilor (plecai nervos si cu timpul irosit, nu mai gaseai nimic acolo unde te asteptai), si cu rarefierea ofertei. Treptat, a ajuns printre cele mai scumpe magazine. Iar standul auto a devenit cam... vai de lume. Am mers sa vad ce baterii mai sunt, si am avut placuta surpriza sa vad ca au preturi cu aproape 50% mai scumpe ca in magazinele auto, de ex.: Varta Black 56Ah 289ron la Carrefour, 189ron la Autopiesa. Ce mi-a atras atentia pe piata in acest moment sunt (gemenele) Varta Silver Plus C6 si Bosch S5 Silver, de 52 Ah. Sunt cam acelasi lucru, Varta e cu o idee mai scumpa in unele magazine, iar Bosch arata mai simpatic (conteaza un pic si cum te simti cand ridici capota). Ambele sunt in jur de 260ron. Par o combinatie buna de calitate si pret. Sa vedem cat valoreaza pe masina, si mai ales cat tin. This post has been edited by address: 16 Jun 2015, 12:33 |
--------------------
Dacia
1300
1972
- B01XYZ
|
|
johnson22cta |
![]()
Post
#33
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 21 Joined: 9 March 15 ![]() |
eu am gasit o varta la oferta adica 40% reducere si sunt f nultumit de ea. merita banii
|
--------------------
dacia
1310 L
1998 1.4
|
|
viorel_olaru78 |
![]()
Post
#34
|
Membru incepator Group: Members Posts: 40 Joined: 16 October 07 ![]() |
Sunt foarte multumit si de o baterie TUDOR luata de pe Emag. O vinde o firma din vest si nu mi-a facut probleme pana acum.
|
--------------------
dacia
1310
1983
|
|
dstdan |
![]()
Post
#35
|
![]() Damian Stefan Tolbariu-Dan dst Team Group: Members Posts: 343 Joined: 6 November 13 From: Mures autoservice Team DST Dan ![]() |
Cea care are amperajul de pornire mai mare, acum depinde ca e ptr.diesel sau ptr. benzina,si un pret functie de bugetul tau! Depinde si cum o nimeresti, poate tine 6!ani sau o poti schimba in garantie. La folosiri numai in oras, gen taxi nu tine mai mult de max. 3 ani, sau mai bine 2.
Ori cum as merge pe acumulatori intre 250 si 325 lei. |
--------------------
Dacia,Renault,VW -
1310, Megan, Tiguan
1997, 2003, 2008
- TAM Mintile luminate discuta idei, mintile mediocre discuta evenimente, mintile reduse discuta oameni!
D.S.T.DAN Team |
|
Daciaa97 |
![]()
Post
#36
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 53 Joined: 11 September 15 ![]() |
Mi-am luat o baterie ROMBAT.. si nu am probleme cu ea. recomand.
|
--------------------
Dacia
Dacia
1998
- dacia
|
|
klaus |
![]()
Post
#37
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Eu tocmai am schimbat o baterie Rombat la un cetatean, baterie ce avea doar vreo 2 ani si 3 luni. Moarta-moarta si-ngropata.
Asta inseamna ca ar trebui sa recomand si eu rombatul? |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
maho |
![]()
Post
#38
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.227 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Eventual sa-i recomanzi colegului s-o lase mai moale, c-a strans cele 25 de posturi...
|
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
pais_valenciano |
![]()
Post
#39
|
Membru Group: Members Posts: 184 Joined: 24 April 09 ![]() |
Eu am tot rombat, am facut deja 3 ierni cu ea, in prima iarna tin minte ca m-au lasat fisele la -17 grade si nu am stiut asa ca am dat vre o 40 de automate numai in ziua aia fara sa pornesc masina, a doua iarna a inceput sa se simta ca si-a mai pierdut din putere, a 3 iarna deja invartea greu, daca nu reuseam sa pornesc la a 3 cheie murea, asa ca in iarna asta ma astept la mari surprize, merg destul cu masina zilnic cat sa se incarce dar cred ca asta este calitatea rombatului, probabil placutele si-au cam schimbat proprietatile cu care au fost fabricate.
cea mai buna baterie eu zic ca e aia pe care iti permiti sa o cumperi, daca nu ai bani cumperi rombat, daca ai bani cumperi ceva mai de firma, nu pot sa cred ca o firma germana are calitate si stiinta cat rombat, sa fim seriosi. |
--------------------
DACIA
1310 BREAK
1997
- B77CHG
|
|
Wolfman |
![]()
Post
#40
|
![]() The Fastest Group: Members Posts: 483 Joined: 9 July 04 From: Murciélagos ![]() |
Depinde de modul de exploatare, dupa 40 chei la -17 grade si o baterie deep-cycle se resimte... Daca se fac preponderent drumuri scurte, macar o data pe luna ar trebui pusa pe redresor bateria.
Eu am un Rombat de 72 A si 750 A curent la pornire pe care am scapat-o sub 12 V la -15 grade in prima iarna de functionare (2012), fiind posibil sa fi inghetat electrolitul; drept urmare, acum nu mai trece de 12.42 V, incarcata pe un redresor smart, cu 7 trepte. Asta inseamna ca e vina bateriei? |
--------------------
Opel
MOKKA X
1.4 T 2019 "Cu stinga nici cruce nu poti sa-ti faci, daramite sa conduci o tara!" Petre Tutea
|
|
dstdan |
![]()
Post
#41
|
![]() Damian Stefan Tolbariu-Dan dst Team Group: Members Posts: 343 Joined: 6 November 13 From: Mures autoservice Team DST Dan ![]() |
Nu a inghetat niciun electrolit? Asta e rostul si destinatia bateriilor, sa se descarce si sa se incarce, de un nr. de ori/cicluri. Doar ca unele marci, au f. multe astfel de cicluri, altele mai putine, iar altele din vina materialelor, cedeaza exact dupa garantie, asa e calculate ele, marcheting
![]() ![]() |
--------------------
Dacia,Renault,VW -
1310, Megan, Tiguan
1997, 2003, 2008
- TAM Mintile luminate discuta idei, mintile mediocre discuta evenimente, mintile reduse discuta oameni!
D.S.T.DAN Team |
|
Tavy84 |
![]()
Post
#42
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 235 Joined: 5 February 10 From: Bucuresti ![]() |
Eu doar ce am schimbat bateria de pe masina, tot o Rombat care facea 9 ani in iarna asta dar nu a mai apucat. Intr-adevar era de 75 de amperi nu de 55 cu cat venea masina din fabrica, eu recomand Rombat pana la proba contrarie...
![]() |
--------------------
Dacia
Solenza
Clima 2003
|
|
dstdan |
![]() ![]()
Post
#43
|
![]() Damian Stefan Tolbariu-Dan dst Team Group: Members Posts: 343 Joined: 6 November 13 From: Mures autoservice Team DST Dan ![]() |
Merge Rombat, dar 62 Ah-70 Ah, si amperi multi la pornire, daca nu Varta.
Acum depinde si de cate ori o opriti/porniti pe zi, cicluri, si cati km faceti intre porniri, ca la fataiala de 2-5 km si iar oprire, pornire o terminati in termenul de garantie, asta la pariu! La acelasi mod de utilizare, acelasi amperaj, aceeasi masina, mai mult tine Varta |
--------------------
Dacia,Renault,VW -
1310, Megan, Tiguan
1997, 2003, 2008
- TAM Mintile luminate discuta idei, mintile mediocre discuta evenimente, mintile reduse discuta oameni!
D.S.T.DAN Team |
|
ct-03-tvy |
![]()
Post
#44
|
![]() ct_010 Group: Members Posts: 828 Joined: 11 May 08 ![]() |
Rombaat sau carandaa, vartaa e o porcarie.
Depinde foarte mult starea motorului,regimul de utilizare. This post has been edited by ct-03-tvy: 19 Oct 2015, 20:12 |
--------------------
aro
10.4 1.6 D
1993
|
|
Gealy |
![]()
Post
#45
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 17 July 08 ![]() |
Eu nu sunt multumit de Rombat Premier 75Ah pt diesel (cea verde care era super promovata), pt ca m-a lasat la 2 luni dupa ce a iesit din garantie, adica m-a tinut 2 ierni si azi a cedat dintr-o data fara sa dea semne de "oboseala". Am oprit la un magazin si dupa 15 minute cand am vrut sa plec era moarta de nu mai mergea nici inchiderea centralizata. Am dat pe ea 360 lei si era fabricata in luna in care am cumparat-o, deci nu era o baterie statuta prin rafturi.
M-am incapatanat sa o cumpar la momentul respectiv pt ca am avut un Rombat Calciu din fabrica pe masina care m-a tinut 5 ierni si inainte de a sasea a cedat, desi citisem recomandarile unora despre faptul ca bateriile Rombat after-market nu se ridica la nivelul calitativ al celor trimise la Mioveni, dar am zis ca poate sunt ei carcotasi. Prima data am luat tot Calciu (250 lei) si dupa cateva zile am vorbit intamplator cu cineva de la un service Rombat care mi-a spus ca e subdimensionata pt MCV-ul meu 1.5 DCi si ca e musai sa iau Premier ca sa beneficiez de garantie. Vanzatorul din magazin, la care m-am intors cu rugamintea sa-mi dea Premierul pentru 110 lei diferenta in plus, se uita crucis la mine ca nu auzise de aceste recomandari de la Rombat!!! Azi la alt magazin vanzatorul mi-a recomandat Bosch 77Ah la 450 lei (nemteasca), in timp ce Rombat Premier 75Ah (modelul nou, cel argintiu) era 400 lei, iar Varta tot in jur de 75Ah era tot 450 lei. Eu nu mai cumpar Rombat niciodata si nici nu le voi mai recomanda vreodata! |
--------------------
Dacia
LOGAN MCV 1.5 dCI
2007
|
|
george_scala_2004 |
![]()
Post
#46
|
Membru autentic Group: Members Posts: 6.580 Joined: 16 April 09 ![]() |
|
--------------------
...
...
...
|
|
sorin1983 |
![]()
Post
#47
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.629 Joined: 3 July 06 From: Bucuresti-Rahova ![]() |
caranda nu mai pot sa recomand
![]() ![]() |
--------------------
Renault
Megane1-
-Sisteme electronice de securitate "Pe zi ce trece, prostii fac progrese, devin si mai prosti!" C. Vadim Tudor
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#48
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Totul ține de modul de exploatare și întreținere , atât al mașinii cât și al bateriei. Dacă dai 40 de chei, plăcile vibrează după ceva timp, ca un prun când e scuturat. Pasta de pe ele se scutură. Degeaba o vei mai încărca-o după ceva timp, că ea nu va mai fi în aceeași stare tehnică. O cheie dată, necesită 60 Km de parcurs, pentru regenerarea bateriei, așa că după fiecare pornire, câți fac cei 60 km ? De aceea (după cum se spunea și mai sus), ar trebui încărcată lunar. O baterie nefolosită, se descarcă 2% pe zi, așa de proastă, singură. Dacă mai ai și ceva consumatori (care n-ar trebui să depășească 50-70mA), după ceva timp de neutilizare, ai toate șansele să nu mai recomanzi acel tip de baterie. O baterie e dimensionată, cam de 4 ori decât necesarul de a învârti la pornire. La zero grade afară, ea rămâne la jumătate din capacitatea de pornire, ca la minus 20, să aibă doar un sfert. Câte chei vrei să dai , la minus 20 ? Electromotorul ia ca 100A (în condiții normale). O baterie care dezvoltă 450A, iarna la minus 20 de grade, va avea doar 100. Cât vei da la cheie, dacă mai ai și un ulei smoală ? Deci, dacă nu vom înțelege câțiva parametrii importanți, nici modul de exploatare nu va fi corect, sau nu vom ști ce să cerem de la ele (fie baterie sau mașină).
https://www.youtube.com/watch?v=jRCWYDemPjQ This post has been edited by PH-06-BOA: 2 Jan 2016, 12:34 |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#49
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Măi Boa, ca sa zic asa, vorbesti prostii...
Una din masinile mele a stat in garaj 3-4 luni nepornita. Si iarna, si vara. Bateria deconectată, daca s-ar descarca asa cum spui, 2% pe zi, n-ar mai putea porni motorul, dupa atâta vreme. Probabil e vreo baterie minune, ca, ce sa vezi, desi are 48Ah si trebuie sa urnească un motor de 2354cmc, a reusit de fiecare data. Da, solutia optima ar fi ca bateria sa fie cuplata la un redresor care sa stie sa o mențină in "forma" maxima cat mai des posibil. In prezent o astfel de solutie folosesc, insa am putut trai si fara... |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
sobolan |
![]()
Post
#50
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
QUOTE(PH-06-BOA @ 2 Jan 2016, 13:30) O cheie dată, necesită 60 Km de parcurs, pentru regenerarea bateriei, așa că după fiecare pornire, câți fac cei 60 km ? mai da-o dracu de baterie atunci.....o cheie = 60km ? wtf ? treaba asta NU e posibila nici macar cu o baterie de 40ah si un alternator de 30A..... Revenind on-topic ,din gama bateriilor ieftine pot recomanda rombat cu calciu,m-a dus 5 ani pe logan,alta 4 pe symbol ......acum tot rombat am si-s multumit,pe megane am Zapp(pare a fi ok si asta).... This post has been edited by sobolan: 2 Jan 2016, 15:32 |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#51
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Apropo, 60 Km in treapta a 2-a sau a 5-a?
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#52
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Ori nu știți să citiți, ori ce vorbiți ! Eu am fost cam prost la matematică, dar geometria o visam. Deci bateria nu e așa...pătrată ! O cheie, va epuiza o mică parte din energia stocată. Acea energie se va recupera după un parcurs de 60 de Km. Adică curentul consumat , înmulțit cu zece. Că ți-a stat ție trei -patru luni nepornită, și a pornit după, imediat, mai citește odată ce-am scris. Dacă întrebai, explicam cu multă răbdare, dar când te crezi deștept, unora le vine să vomite.
O baterie ce are 50Ah, înseamnă că asigură un consum de 50A timp de-o oră, după care începe să scadă. Electromotorul dacă ia 100A, poți da la cheie o juma* de oră (teoretic, dacă e perfect acumulatorul). Asta nu înseamnă că în continuare nu mai merge, dar nu la întreaga capacitate! Oricum, capacitatea se pierde, cu cât ne depărtăm de anii *90 ! |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#53
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Amice, daca bateria pierde 2% din capacitate pe zi, fara consumatori, cum plm pornește motorul cand cumperi o baterie din, sa zicem, Metro, baterie ce sta cu lunile pe raft?
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
dstdan |
![]()
Post
#54
|
![]() Damian Stefan Tolbariu-Dan dst Team Group: Members Posts: 343 Joined: 6 November 13 From: Mures autoservice Team DST Dan ![]() |
Usurel colegilor, e doar o baterie, o incarci pe redresor si gata, sau alta noua, sau mergi zilnic peste 15 km dintro bucata, in regim, ,taxi,, canci garantie si viata la baterie. Atunci e mai buna bicicleta, tot 300 lei costa, si tine peste 5 ani!
|
--------------------
Dacia,Renault,VW -
1310, Megan, Tiguan
1997, 2003, 2008
- TAM Mintile luminate discuta idei, mintile mediocre discuta evenimente, mintile reduse discuta oameni!
D.S.T.DAN Team |
|
mstaniloiu |
![]()
Post
#55
|
Membru entuziast :) Group: Members Posts: 448 Joined: 17 February 05 From: DN1 ![]() |
QUOTE(C a t a l i n @ 2 Jan 2016, 17:10) ... Nu citez cuvinte obscene - bateriile din supermarket sunt rotite la raft si incarcate periodic de firma care le pune in vanzare. Legat de asta, nu va recomand baterii auto din supermarket, pentru ca in general sunt stocuri vechi, ei dau garantie 2 ani, dar cam atat va performa bateria, 2-3 ani in general. Din experienta mea in electronica si in baterii (si am facut facultatea la vremea cand se facea pe cinstite, nu cu bani - si mi-a placut ingineria , mai ales in automatizari si electronica) - PH-06-BOA are dreptate cu ce spune. Bateria are o capacitate latenta de regenerare, depinde mult la ce temperatura o stocam si ce consumatori latenti avem (ex. 50-70-80 mA permanent). In tot cazul, nu se recomanda fortarea bateriei zeci de secunde "la automat", mai bine facem un efort si remediem pornirea - cauza pentru care motorul porneste greu. Numai bine, |
--------------------
Dacia
(SupeR)Nova, 1310
- SN 2001
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#56
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
În general, bateria e făcută cam de patru ori mai mare decât necesarul consumatorului, în condițiile de exploatare normală (temperatura, timp, sarcină). Un electromotor necesită cam 100A, iar bateria e de 450A . La zero grade, va rămâne la jumătate de capacitate, ca la minus 20 de grade, să scadă aproape de 25%, fapt care i-ar face să dezvolte tocmai cei 100A pe care-i cere electromotorul. Iată de ce trebuie să fie de patru ori mai mare ! O baterie de 50Ah, va asigura 50A timp de-o oră, după care începe să scadă, sau cei 100A, timp de 30 min. Într-o lună se descarcă 60%, înseamnă să mai aibă 12 min. de dat la cheie. Câți dintre voi ați ținut cheia 12 min continuu, ca să vă puteți năpusti ca șacalii, asupra cuiva ce încearcă să vă deschidă ochii, ca să știți ce să cereți unui motor, în principiu ? În luna următoare, ea se va descărca 60% din ce ? Deci vei avea aproape de 5 min. de dat la cheie... Dacă ție-ți pornește în primele 4-5-6 sec. ce e atâta uimire, în teoria descrisă ? Un motor peste 2000cc, e foarte posibil să mai aibă și reductor la electromotor, care-i va ușura mult munca, adică scade curentul absorbit (menținându-și turația, pentru că va roti cu ușurință)... „Vai de profesorul, care nu-i depășit de elev” !
|
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
dstdan |
![]()
Post
#57
|
![]() Damian Stefan Tolbariu-Dan dst Team Group: Members Posts: 343 Joined: 6 November 13 From: Mures autoservice Team DST Dan ![]() |
Foarte corect explicat.
In conditii ideale de temperatura, materiale folosite, electromotor perfect functional, coroana+ bendix cel putin bune. Masinile mai moderne, sa zicem din 2000 incoace (fara sa se supere cei care le au mai dinainte) mai au niste consumuri si in stationare, cam de 0.03-0,05 A/h (adica, max.- la 100 ore stationare=4 zile se mai duc 5A. De acum calculul amperilor e simplu, cu completarea celor de mai sus. Alternatoarele (amperajul lor) au un cuvant f. mare de spus la incarcarea corecta a acumulatorilor. Concluzia ; -mergi pe ceva cu amperaj cat mai mare la pornire. -ori ei 1 mai scumpa si o schimbi la 5-6 ani, ori cu un pic mai multi bani, cumperi 2 in aceaiasi perioada, apx. This post has been edited by dstdan: 9 Feb 2016, 10:21 |
--------------------
Dacia,Renault,VW -
1310, Megan, Tiguan
1997, 2003, 2008
- TAM Mintile luminate discuta idei, mintile mediocre discuta evenimente, mintile reduse discuta oameni!
D.S.T.DAN Team |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 5th June 2025 - 05:58 |