Servo Frana...DE MANA, ...frana de mana asistata
![]() ![]() ![]() |
Servo Frana...DE MANA, ...frana de mana asistata
tm8bnz |
![]() ![]()
Post
#1
|
||
![]() turbomatic Group: Members Posts: 379 Joined: 13 March 05 From: RO,TM ![]() |
|
||
--------------------
Dacia 1.3T / Renault
5 GTT
- 1986 / 1988
- TM8BNZ / TM88BNZ
|
|||
hecbv |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru Group: Members Posts: 164 Joined: 6 May 05 ![]() |
eu zic ca e simplu lungeste maneta de frana de mana parerea mea
P.s. nu ma omorati pt parerile mele nu dau cu paru totusi:) |
--------------------
dacia
1310 Lux
- hec_bv schimb iluminare bord
0723735110 hecaru |
|
anndi |
![]()
Post
#3
|
Membru autentic Group: Members Posts: 932 Joined: 13 December 04 From: Timisoara ![]() |
sau ia una de pe un BMW !!!
![]() idem |
--------------------
Renault
Megane GT220
GrandTour 2014
|
|
tm8bnz |
![]()
Post
#4
|
![]() turbomatic Group: Members Posts: 379 Joined: 13 March 05 From: RO,TM ![]() |
Si ce rezolv ? iau una de BMW si o atarn de candelabru ?
Andi,c'mon u know me...am nevoie de detalii ! |
--------------------
Dacia 1.3T / Renault
5 GTT
- 1986 / 1988
- TM8BNZ / TM88BNZ
|
|
anndi |
![]()
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 932 Joined: 13 December 04 From: Timisoara ![]() |
ba, ai putea sa vezi care era sitemul pe 18-le de pe care ai luat puntea si sa incerci sa adaptezi la bnz.
si amu un offtopic>cum mere treaba cu motorul de GTT? |
--------------------
Renault
Megane GT220
GrandTour 2014
|
|
tm8bnz |
![]()
Post
#6
|
![]() turbomatic Group: Members Posts: 379 Joined: 13 March 05 From: RO,TM ![]() |
Pe mine ma inere frana ASISTATA hidraulic,uite asa scrie si in titul topicului...asa ca lasama cu cablaraiele normale...ceva ce poti sa o tragi cu degetul mic si sa inghete...
Nu e nevoie sa intri oftopic ci doar sa vezi ce am scris la Topicul meu,uite linku mai jos ! Other sugestions !? This post has been edited by tm8bnz: 13 May 2005, 18:26 |
--------------------
Dacia 1.3T / Renault
5 GTT
- 1986 / 1988
- TM8BNZ / TM88BNZ
|
|
valisupernova |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru Group: Members Posts: 126 Joined: 20 October 04 ![]() |
QUOTE(tm8bnz @ 13 May 2005, 18:25) Pe mine ma inere frana ASISTATA hidraulic,uite asa scrie si in titul topicului...asa ca lasama cu cablaraiele normale...ceva ce poti sa o tragi cu degetul mic si sa inghete... Nu e nevoie sa intri oftopic ci doar sa vezi ce am scris la Topicul meu,uite linku mai jos ! Other sugestions !? Tu vrei frana de mana hidraulica, ca cea care se foloseste la masinile de raliu. Te sfatuiesc sa cauti alt forum, oamenii de pe aici sunt depasiti de asa ceva. |
--------------------
dacia
supernova
- B 24 MWO
|
|
notchman |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru Group: Members Posts: 127 Joined: 10 November 03 From: calarasi ![]() |
[quote=valisupernova,16 May 2005, 14:20]Tu vrei frana de mana hidraulica, ca cea care se foloseste la masinile de raliu. Te sfatuiesc sa cauti alt forum, oamenii de pe aici sunt depasiti de asa ceva.
?!?!?!!?!?!!? This post has been edited by notchman: 16 May 2005, 13:40 |
--------------------
Lada
lada 1200 combi
- CL-O1-NGJ
|
|
notchman |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru Group: Members Posts: 127 Joined: 10 November 03 From: calarasi ![]() |
[quote=notchman,16 May 2005, 15:36]
Depinde de cat vrei sa te complici . Daca vrei sa renunti definitiv la cabluri etc, si sa folosesti doar sistemul hidraulic existent pe masina, treaba relativ simpla (nu mai stiu unde vazusem o pagina pe www, de unde puteai comanda ) si anume pe circuitul existent de conducte pui niste supape electromagnetice , apesi frana de picior apesi botonul car care inchide cele 2 supape puse pe cele 2 conducte principale si gata .... Eu vazusem un proiect pe acelasi principiu dar omu "rutase" tevaraia printru'n "robinet" care era pus la bord ........ Asta pentru toate 4 rotile . Daca vrei numa pe spate , faci in asa fel incat levierul franei de mana sa actioneze valva cu pricina pusa pe conducta ce duce la rotile din spate... |
--------------------
Lada
lada 1200 combi
- CL-O1-NGJ
|
|
DodoBird |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 572 Joined: 15 October 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(valisupernova @ 16 May 2005, 12:20) Tu vrei frana de mana hidraulica, ca cea care se foloseste la masinile de raliu. Te sfatuiesc sa cauti alt forum, oamenii de pe aici sunt depasiti de asa ceva. Da, da, chiar ieri in pasaj la Lujerului ma depasit, cu scartieturi o frana de mana hidraulica, atat de repede ca nu i-am putut releva schema . Data viitoare o sa fiu mai atent ![]() |
--------------------
Dacia
Berlina 1300 cmc
2005 Alba
- B-54-WEG
|
|
notchman |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru Group: Members Posts: 127 Joined: 10 November 03 From: calarasi ![]() |
|
--------------------
Lada
lada 1200 combi
- CL-O1-NGJ
|
|
bodel |
![]()
Post
#12
|
![]() rege`n tara orbilor Group: Members Posts: 217 Joined: 2 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Uite ce mi-a trecut mie prin minte (nu stiu daca s-a mai facut sau este posibil): se renunta la toate cablurile si levierul de frana de mana sa actioneze o pompa de frana (dacia 1300) care sa aiba 2 dintre conducte anulate si una sa fie legata pe conducta (aferenta puntii spate) circuitului original printr-un T asemanator celui de pe puntea spate.Tot pe aceeasi conducta intre T-ul montat si pompa de frana originala sa se monteze o supapa unisens.
Imi cer scuze ptr exprimare dar nu ma simt prea bine ..... in orice caz am facut si un desen (nu conteaza calitatea ![]() Attached File(s) |
--------------------
dacia
1410 Sport
1989
- B 25 RLR Low Rider Sport
|
|
valisupernova |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru Group: Members Posts: 126 Joined: 20 October 04 ![]() |
QUOTE(DodoBird @ 16 May 2005, 14:30) Da, da, chiar ieri in pasaj la Lujerului ma depasit, cu scartieturi o frana de mana hidraulica, atat de repede ca nu i-am putut releva schema . Data viitoare o sa fiu mai atent ![]() Da, chiar este recomandabila atentia la astfel de depasiri. Pericolul poate fi destul de mare in atare situatii. |
--------------------
dacia
supernova
- B 24 MWO
|
|
B-34-SGM |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru de partid Group: Members Posts: 1.397 Joined: 16 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
Grigoras avea pe Dacia Sport ambreiaj hidraulic. Se poate adapta un sistem de la Lada. Daca iti pui un pic mintea la contributie, pui un sistem similar si la frana de mana!
|
--------------------
Dacia
1310 RACING
1991 full fara piele
- B 34 SGM www.prelucrariSIRA2000.ro
|
|
tm8bnz |
![]()
Post
#15
|
![]() turbomatic Group: Members Posts: 379 Joined: 13 March 05 From: RO,TM ![]() |
Nu am idee care e sistemul de pe lada,totusi care ar fi optiuniile ?
Sunt singurul interesat de un asemenea sistem sau am mai fost si altii care l-au pus in practica ?! O aplicare a unei pompe secundare de frana la maneta franei de mana cu actionare pe conducte separate unite de spate printr-o valva cu sens unic a fost si prima mea idee dar astept sa vad daca se confirma o alta posibilitate ! |
--------------------
Dacia 1.3T / Renault
5 GTT
- 1986 / 1988
- TM8BNZ / TM88BNZ
|
|
notchman |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru Group: Members Posts: 127 Joined: 10 November 03 From: calarasi ![]() |
QUOTE(tm8bnz @ 16 May 2005, 23:36) Nu am idee care e sistemul de pe lada,totusi care ar fi optiuniile ? Sunt singurul interesat de un asemenea sistem sau am mai fost si altii care l-au pus in practica ?! O aplicare a unei pompe secundare de frana la maneta franei de mana cu actionare pe conducte separate unite de spate printr-o valva cu sens unic a fost si prima mea idee dar astept sa vad daca se confirma o alta posibilitate ! Se poate adapta de lada linistit este simplu circuitul , ... Dar constructorii de outomobile , in general folosesc sitemul franei de mana cu actionare prin cablu , tocmai pentru a fi un circuit separat de franare care nu foloseste lichide tevi, garnituri si alte chestii ...deci un sistem de siguranta in plus care'l completeaza pe cel existent... Adaptarea unei frane de mana hidraulice este simpla , dar o sa te lovesti foarte repede de alte probleme , ca: Uzura prematura garnituri . Trebuie sa folosesti un lichid de farana foarte scump , pentru a pastra totul mai mult decat in stare perfecta . Stii bineinteles ca orice material , mai ales lichidul isi schimba volumul in functie de temperatura si risti ca intr'o seara friguroasa sa sa o ia masina la vale .. Si multe alte treburi .... Nu cred ca se omologheaza oasa ceva la RAR, in mod sigur nu , pentru ca la tine masina nu o sa mai aiba sistem de franare de mana ,(pentru ca ceea ce vrei sa faci este interventie asupra sistemului de franare de siguranta a automobilului) si in plus de asta este si foarte periculos , in cazul in care lasi masina in rampa/panta, ...in mod sigur nu o sa o mai gasesti acolo .... A si apa calda a fost inventata de mult si este foalte folositoare omului in general , dar incearca sa te speli in fiecare zi cu apa la 90grade, .....cam asta o sa faci tu sistemului de franare existent ....o sa'l imbatranesti prematur cu consecinte nu foarte placute ..... |
--------------------
Lada
lada 1200 combi
- CL-O1-NGJ
|
|
tm8bnz |
![]()
Post
#17
|
![]() turbomatic Group: Members Posts: 379 Joined: 13 March 05 From: RO,TM ![]() |
![]() Uzura materialelor e un fapt firesc de aceea nu dau inapoi la cumpararea unui lichid de frana mai scump,din cate stiu eu DOT5 ar fi cel din TOP,corectati-ma daca gresesc. Alte ideei,fata de a mea ? |
--------------------
Dacia 1.3T / Renault
5 GTT
- 1986 / 1988
- TM8BNZ / TM88BNZ
|
|
EvilOne |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 325 Joined: 23 December 03 From: Bucuresti/Alexandria ![]() |
DOT5 e numai de curse si cica ar ataca garniturile. Exista insa DOT 5.1 care intradevar e bun insa si un DOT4 cu temperatura de fierbere pe la 180 grade e foarte bun.
|
--------------------
Reno
Megan Sedan (coaja) 1.6
2008 156
|
|
memyselfandI |
![]()
Post
#19
|
![]() m Group: Members Posts: 191 Joined: 8 March 05 From: Bucuresti ![]() |
Incearca asta : http://www.rally-america.com/forums/archiv....php/t-929.html
Daca tot ai discuri pe spate, consider ca daca cureti cablu de frina, schimbi camasa si ungi bine, plus un reglaj bun, vei avea o frina de invidiat ! Am observat la masinile de raliuri ca au o manete FOARTE lunga de frina ! Bafta multa ! |
--------------------
Logan
1.6
2006
- 7727 "la curse e simplu, totu' e sa faci ca drumul"
|
|
tm8bnz |
![]()
Post
#20
|
![]() turbomatic Group: Members Posts: 379 Joined: 13 March 05 From: RO,TM ![]() |
QUOTE(memyselfandI @ 24 May 2005, 09:17) Incearca asta : http://www.rally-america.com/forums/archiv....php/t-929.html Daca tot ai discuri pe spate, consider ca daca cureti cablu de frina, schimbi camasa si ungi bine, plus un reglaj bun, vei avea o frina de invidiat ! Am observat la masinile de raliuri ca au o manete FOARTE lunga de frina ! Bafta multa ! Mda...asta m-am gandit si eu sa fac...mai ales sa curat cilindrii si sa ii "umplu" de vaselina dar mi groaza ca o se rupa garnituriile cand o sa ii scot si nu mai gasesc din astea ! Probabil ca la urma urmei asa o sa fac ! |
--------------------
Dacia 1.3T / Renault
5 GTT
- 1986 / 1988
- TM8BNZ / TM88BNZ
|
|
SiloS |
![]()
Post
#21
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.290 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
Dupa 5 ani readuc topicul la viata
![]() QUOTE ...levierul de frana de mana sa actioneze o pompa de frana (dacia 1300) care sa aiba 2 dintre conducte anulate si una sa fie legata pe conducta (aferenta puntii spate) circuitului original printr-un T asemanator celui de pe puntea spate.Tot pe aceeasi conducta intre T-ul montat si pompa de frana originala sa se monteze o supapa unisens... Asa am si eu de gand sa imi construiesc frana de mana. Dar: - De unde fac rost de supape unisens ? - Cum se monteaza supapele unisens pe circuitul original de frana ? |
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT25 1999 FIAT ARCA AMERICA 403 |
|
Muttley |
![]()
Post
#22
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Nu e mai simplu asa:
http://www.driftworks.com/catalog/products...or-upright.html ??? Ori contacteaza-l pe initiatorul topicului, ca are asa ceva pe masini si (cred) si de vanzare. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
SiloS |
![]()
Post
#23
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.290 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
Ce mi-ai aratat tu costa mult.
Am vazut anunturile lui BNZ pe 4tuning, dar imi depasesc bugetul. Si in plus, smecheria e sa o faci fara bani. ![]() |
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT25 1999 FIAT ARCA AMERICA 403 |
|
ment |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 205 Joined: 12 June 08 From: Bucuresti, Diham - Morarilor ![]() |
http://forum.4tuning.ro/123-masina-mea-bmw...tml#post2486010
Poze_Austria_2008__Elena_009.jpg ( Size: 466.22k ) Number of downloads: 1089 Frana de mana hidraulica, cu tot cu servofrana, de pe Dacie. Oricum, *parca* si respectivul a montat parca pana la urma una "profesionala" de drift. This post has been edited by ment: 23 Mar 2010, 16:27 |
--------------------
Dacia
1310
1989 unu.trei dat pe ulei :D..
1984 Golf Mk2 GTi 1.8 2007 Kia C'eed 1.6 CRDi |
|
SiloS |
![]()
Post
#25
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.290 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
Oare de ce a folosit si servofrana ???
Daciile 1300 folosesc pompa de frana fara servo pentru 4 pistonase. Si o Dacie 1300 cu frane ok blocheaza toate 4 rotile, adica si pe alea de fata pe care apasarea e destul de mare. Oare nu era suficienta pompa de frana fara servo ? Mai mult de 500kg nu cred ca sunt pe puntea spate (si oricum apasarea pe rotile din spate scade odata cu actionarea franei). Mai mult, toate sistemele de frana de mana hidraulica pe care le-am vazut pe net nu au si servo-frana. Eu ma gandeam sa fac un sistem prin care sa modific destul de usor pozitia parghiei, astfel incat dupa montaj sa pot sa obtin combinatia optima intre miscare si forta aplicata. Attached thumbnail(s) 7528674114b74750dea2135_52253920.jpg ( Size: 8.03k ) Number of downloads: 994 866097124a277181256686_26994677.jpg ( Size: 2.19mb ) Number of downloads: 1104 |
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT25 1999 FIAT ARCA AMERICA 403 |
|
ment |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 205 Joined: 12 June 08 From: Bucuresti, Diham - Morarilor ![]() |
Nush, m-am intrebat si eu de ce a folosit si servofrana - poti sa-l intrebi
![]() |
--------------------
Dacia
1310
1989 unu.trei dat pe ulei :D..
1984 Golf Mk2 GTi 1.8 2007 Kia C'eed 1.6 CRDi |
|
SiloS |
![]()
Post
#27
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.290 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
Eu ma gandeam ca cu piciorul poti sa imprimi o forta mare asupra tijei.
Dar la frana de picior trebuie sa impingi lichidul de frana in 4 pistonase. La frana de mana doar in 2 pistonase. Deci practic se micsoreaza distanta pe care trebuie sa o parcurga tija de la pompa. Lipsa fortei se compenseaza cu o tija la frana de mana mai lunga. Nu prea inteleg de ce a folosit LKN si servo-frana. Oricum, vineri seara dau jos cablurile de la frana de mana. Tot vineri sper sa postez pe topicul cu bucsele din poliamida. This post has been edited by SiloS: 23 Mar 2010, 22:44 |
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT25 1999 FIAT ARCA AMERICA 403 |
|
ROBY 06-TFA |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 652 Joined: 9 April 05 From: BRASOV ![]() |
Nu cred ca s-a dus la dezmembrari si i-a cerut lu nenea pompa de frana de Dacia,omu i-a dat-o,si cum a vazut numa BMW-uri pana atunci,nu stia ce e cu dracovenia aia si a adaptat-o si pe ea!
Stii ce etrieri o fi adaptat omu pe spate?Nu stii.Si ce diametre au pistonasele de la etrierii spate fata de diametrul pompei de Dacia care era 19mm,parca? Eu zic ca s-a uitat si printr-o carte de fizica inainte sa sudeze si sa traga furtune prin masina. Hai ca sunt curios sa vad ce faci cu poliamida aia Silviu. PS: Vii la BV in Aprilie? This post has been edited by ROBY 06-TFA: 24 Mar 2010, 09:02 |
--------------------
dacia
1310tlx/Logan1.6mpi/Sport 2000
1988/2007/1986
- bv 06 tfa/bv xx ara/
|
|
SiloS |
![]()
Post
#29
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.290 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
Am mai gasit o poza cu un interior de BMW E30 pregatit pentru drift; se poate observa ca si respectivul a folosit servo-frana.
Roby, etrierii sunt cei stock de BMW e36. http://www.bimmerdiy.com/diy/e36brakesyste...iRattleClip.jpg QUOTE Nush, m-am intrebat si eu de ce a folosit si servofrana - poti sa-l intrebi Am primit si un raspuns : QUOTE ...la inceput am pus o frana de mana hidraulica improvizata si am anulat din pompa de ABS traseul catre spate. In acel moment la frana de picior tinea doar fata. Am pus doar pompa de frana de dacie cu doua conducte catre rotile din spate, dar nu a functionat deloc, moment in care am montat si un servo ca sa maresc presiunea in pompa, dar nici atunci nu a fost OK. Cand o sa soseasca momentul, o sa imi construiesc si eu frana de mana hidraulica. Nu inteleg de ce nu a functionat tocmai OK, pentru ca pana la urma legile fizicii sunt aceleasi indiferent daca pompa de frana este de dacie 1300 sau Wilwood. Inca un exemplu in care nu e folosita pompa de servo: http://media.driftworks.com/S15/Handbrake.jpg In legatura cu poliamida, saptamana trecuta am dat foc la bucsele de la punte, am curatat bine de rugina urechea diferentialului si am facut cateva schite. Vineri sper sa ajung la el si sa imi lucreze bucsele. Cat despre raliu, cu siguranta o sa fiu prezent. Attached thumbnail(s) Imag117.jpg ( Size: 257.3k ) Number of downloads: 887 P5050014.jpg ( Size: 109.31k ) Number of downloads: 849 |
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT25 1999 FIAT ARCA AMERICA 403 |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 14th May 2025 - 17:12 |