DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> porneste si nu porneste

flaviu000
post 28 Feb 2010, 10:02
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 12
Joined: 11 July 08
From: Cluj-Napoca




De cateva saptamani , Solenza mea porneste f greu .
Dau cheie , se aprinde ledul rosu ( 3-4 ) si apoi cand mai invart cheia inca o data...nimic. Am ramas cu masina asa pe o strada din Cj , iar a doua zi cand am venit cu un prieten sa ma traga , masina a pornit .
Ieri dimineara la fel, i-am dat vreo 10 chei ..nimic. Dupa o ora , imi zic sa mai incerc inca o data, ii dau cheie , astept sa se stinga ledul rosu , invart inca o data...tin cheia asa vreo 5 secunde timp in care nu se aude nimic, si surpriza, dintr-o data porneste . Am plecat cu ea , am oprit motorut de cateva ori , iar cand i-am dat cheie a pornit, desi la pornire s-a auzit un zgomot ciudat ( cred ca la electromotor ) ..un fel de tiuit inabusit scurt dar dupa care a pornit .
Am incercat sa gasesc papucul de la electromotor sa il curat, dar fara folos , nu l-am gasit ( nu m-am bagat sub masina, am incercat de sus ) ...am sa incerc sa verific si senzorul de turatie .
Daca va continua asa chiar nu stiu ce sa mai fac....va trebui sa o duc in service . Voi ce solutii aveti "?


--------------------
Dacia Solenza 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ostilu84
post 28 Feb 2010, 10:16
Post #2


Membru


Group: Members
Posts: 188
Joined: 16 December 07
From: Dragasani , Valcea , Romania




Noi zicem sa cureți sau sa schimbi senzorul de turație. Bineînțeles ca soluția cea mai ieftina este sa îl cureți. Atât timp cât dai la cheie, iar electromotorul se învârte, clar ca nu are nimic.
Da un search pe forum după senzor turație, și vei fi uimit de câte vei afla!


--------------------
Dacia Solenza 2004 - VL-43-***
Sa te fereasca Dumnezeu de cei care au doar convingeri si nici o indoiala! (Tudor Octavian)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alinbum
post 28 Feb 2010, 15:56
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 349
Joined: 9 February 08




daca electromotorul nu invarte nu ai ce cauta la senzorul de turatie


--------------------
dacia solenza 1.4 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
VyRuZ
post 28 Feb 2010, 22:31
Post #4


Chauffeur du Renault


Group: Members
Posts: 1.099
Joined: 3 December 09
From: București




Dacă e pe așa, atunci e vina papucului. Sunt șanse mari să fie asta problema. Bagă mânuța matale pe sus, pe după filtru și pipăie pe acolo. Scoate papucul, bagă-l la loc și apoi va merge. Dacă nici de la papuc nu e vina, atunci e electromotorul defect și trebuie reparat.


--------------------
Renault Megane 2.2 Coupe, 1.5 dCI, 63 KW, 09/2007 - B-***-**F
If it ain't broke, don't fix it.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
canea_dragos
post 28 Feb 2010, 22:43
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 660
Joined: 13 April 09
From: Bucuresti




salut

in primul rand am o intrebare pentru tine flaviu000: dupa ce se stinge becul rosu de langa km alaturi de cel de ulei,benzina si ce mai e pe acolo tu dai la automat...e....cand dai se aude electromotorul cum incearca sa porneasca,sau pur si simplu nu se aude nici macar un zgomot?

daca nu se aude nimica iti spun 100% ca sunt carbunii de la electromotor...asa am patit eu....intr-o seara am mers la benzinarie,am alimentat...si cand sa plec pauza de masa...astept sa se stinga becurile si cand sa dau la automat nu se auzea nimica....pornea doar intr-o doua impinsa cu contactul pus...si am schimbat carbunii de la electromotor...de asemenea era si un fir dezlipit....cel putin asa mi-a zis vechiul proprietar ca la el am dus-o direct...si am luat-o a doua zi

sper sa-ti fie de folos pontul meu...numai bine!


--------------------
DACIA SOLENZA 2004 Confort - PH 88 CDM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
JOHN123
post 1 Mar 2010, 12:33
Post #6


Membru


Group: Members
Posts: 187
Joined: 26 September 09




E, ce-ai facut, ai rezolvat-o? daca nu, incearca sa mai pui si bateria pe redresor...


--------------------
SOLENZA 1.4MPI 2004, CLIMA
Sandero Stepway 0.9 TCE
"Nimic din ce-i omenesc nu mi-e strain"(Terentiu)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
flaviu000
post 4 Mar 2010, 08:56
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 12
Joined: 11 July 08
From: Cluj-Napoca




@ canea_dragos

Dragos , dupa ce se stinge becul rosu si dau e nu se aude absolut nimic . Probabil ca e electromotorul..ieri mi-am bagat mana la electromotor , m-am jucat un pic cu firele alea ,le-am miscat si apoi a pornit din prima.
Dimineata , iarasi nu a vrut sa porneasca , dar am insistat -am tinut vreo 5 secunde cheia in pozitia pt pornire si a pornit...
Am sa ma duc la un mecanic sa imi curete papucul si eventual sa verifice firele .
Mersi


--------------------
Dacia Solenza 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
JOHN123
post 10 Mar 2010, 09:54
Post #8


Membru


Group: Members
Posts: 187
Joined: 26 September 09




Nu mai fac alt topic, ca asta are titlu bun; la mine am 2 situatii distincte, repetate cam cu aceeasi frecventa:
-fie nu porneste din primele 2-3 chei, si atunci o mai las 15 min dupa care porneste din prima;
- fie invers, pornesc motorul pt. 2-3 min, iar dupa un sfert de ora revin sa-l pornesc din nou si nu mai vrea ; electromotorul invarte, dar doar atat;
Ar mai fi si a 3-a sit., de buna purtare, cand o ia din prima, de obicei cand nu sunt contratimp biggrin.gif
Sa nu-mi spuneti de senzorul de turatie ca l-am curatat de vreo luna; papucul electromotorului- la fel; bateria e noua (totusi, in a 2-a situatie descrisa, cand iau contactul, ramane pt o fract. de sec. aprins becul de baterie unsure.gif )...


--------------------
SOLENZA 1.4MPI 2004, CLIMA
Sandero Stepway 0.9 TCE
"Nimic din ce-i omenesc nu mi-e strain"(Terentiu)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alex_DNK
post 10 Mar 2010, 10:02
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.795
Joined: 9 May 08
From: Slobozia




carbuni electromotor???


--------------------
skoda octavia 2009 - 87 dnk
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
JOHN123
post 10 Mar 2010, 10:06
Post #10


Membru


Group: Members
Posts: 187
Joined: 26 September 09




Pai ei sa fie, daca electromotorul invarte intotdeauna?


--------------------
SOLENZA 1.4MPI 2004, CLIMA
Sandero Stepway 0.9 TCE
"Nimic din ce-i omenesc nu mi-e strain"(Terentiu)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EUGEN2008
post 10 Mar 2010, 10:59
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.889
Joined: 19 August 08
From: Brasov




pai poata si sa invarta dar sa nu aiba putere suficienta din cauza contactelor insuficiente la carbuni , desi totusi daca e pe benzina ar trebui sa porneasca, de obicei dieselurile fac probleme la demaroare imbatranite care nu au putere suficienta sa invarta


--------------------
LOGAN LAUREATE 2006
La omu sarac nici boii nu trag !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
JOHN123
post 10 Mar 2010, 11:13
Post #12


Membru


Group: Members
Posts: 187
Joined: 26 September 09




Mersi, Eugen, am sa verific si carbunii, dar mai la primavara...; cred ca ai dreptate, pentru ca, si in sit.2, daca o mai las inca 10-15 min si-i dau iar cheie, o ia din prima, parfum, aproape ca nici nu aud motorul (unde, pana atunci, il zguduia in zadar)...


--------------------
SOLENZA 1.4MPI 2004, CLIMA
Sandero Stepway 0.9 TCE
"Nimic din ce-i omenesc nu mi-e strain"(Terentiu)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GeorgeSlz
post 12 Mar 2010, 16:23
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 26
Joined: 22 February 10




AM patit si eu asa si m-am dus la un smecheras si a dat cu spray anti-coroziv pe sigurantele alea din cutia aia neagra din dreapta motorului.si cu carbunii.....imi cer scuze dar electromotorul de slz nu are carbuni tongue.gif .cred ca e un avantaj pt ca la dacia se duceau mereu


--------------------
Dacia Solenza 1.4 MPI 2004 - BB-00-ZZZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
serviccom
post 13 Mar 2010, 17:00
Post #14


Unii parca au doua maini stangi!


Group: Members
Posts: 2.031
Joined: 27 September 09
From: Wolverhampton




Intr-adevar, nu are carbuni, are perii colectoare si sunt in numar de 4.


--------------------
Renault Trafic SL27 DCI 2006 - PE06 ZXZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ZLATE58
post 13 Mar 2010, 18:12
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 249
Joined: 7 December 08




QUOTE(serviccom @ 13 Mar 2010, 17:00)
Intr-adevar, nu are carbuni, are perii colectoare si sunt in numar de 4.
*


perfect adevarat nu are carbuni are perii colectoare(bravo service com)


--------------------
renault megane 1.6 16v
electrica auto
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionutiulia
post 13 Mar 2010, 21:38
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 295
Joined: 19 August 09




si cu periile alea colectoare care este secretul? nu se schimba , nu se intretin, care este durata de viata???


--------------------
solenza europa 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
serviccom
post 14 Mar 2010, 09:24
Post #17


Unii parca au doua maini stangi!


Group: Members
Posts: 2.031
Joined: 27 September 09
From: Wolverhampton




La o masina care nu are probleme la pornire, periile alea tin poate peste 100 mii, depinde si in ce regim e folosita masina, oprii si porniri dese, astea scurteaza durata de viata a lor. Daca s-a uzat rulmentul si bucsa se aude cum invarte, incepe sa invarta ca un diesel, mai greoi, atunci trebuie schimbate imediat, altfel exista riscul de a se distruge rotorul sau statorul sau chiar ambele.


--------------------
Renault Trafic SL27 DCI 2006 - PE06 ZXZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GeorgeSlz
post 14 Mar 2010, 17:42
Post #18


Membru incepator


Group: Members
Posts: 26
Joined: 22 February 10




da perii colectoare biggrin.gif


--------------------
Dacia Solenza 1.4 MPI 2004 - BB-00-ZZZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
JOHN123
post 25 Mar 2010, 21:21
Post #19


Membru


Group: Members
Posts: 187
Joined: 26 September 09




serviccom, cred ca, dupa simptomele descrise de tine, la mine-s uzate rulm. si/sau bucsa; am eliminat si ultima parere cum ca ar fi din alim. cu combustibil (am curatat de curand pompa si rezervorul), si tot face: adica daca o las nepornita mai mult de-o zi, nu o ia de la primele chei (in care electromotorul invarte dar zguduit, fara sa reuseasca a urni motorul), dar porneste din prima cheie data dupa 10-15 min de la episodul amintit; apoi, la porniri repetate in aceeasi zi, nu mai are probleme.
rog sa-mi mai confirme cineva daca crede acelasi lucru, si, daca asta-i cauza, care ar fi var. mai convenabila dpv pret/efort/calitate: numai piesele uzate, sau electromotorul cu totul?
ps: am eliminat si banuiala ca ar depinde de cantitatea de benzina din rezervor: si cu el aproape plin se intampla, in aceleasi cond: adica 1-2 zile nepornita.


--------------------
SOLENZA 1.4MPI 2004, CLIMA
Sandero Stepway 0.9 TCE
"Nimic din ce-i omenesc nu mi-e strain"(Terentiu)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionutiulia
post 26 Mar 2010, 08:07
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 295
Joined: 19 August 09




releul de la pompa de benzina , cel din cutia aceea neagra de la motor, de langa baterie, l-ai verificat?ti-a scris cineva mai sus dar nu ai dat niciun raspuns.scoate-l si verivica-l cu altul , daca ai de unde lua unul de proba.

26 Mar 2010, 08:10:
servicom.aceste piese se gasesc si separat?daca da si daca a cumparat cineva sa lase pretul si magazinul de unde le-a cumparat , pentru bucuresti.(rulmentul , bucsa si periile).

This post has been edited by ionutiulia: 26 Mar 2010, 08:10


--------------------
solenza europa 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sageata verde9
post 26 Mar 2010, 09:46
Post #21


Membru incepator


Group: Members
Posts: 24
Joined: 19 March 10




salut am patit si eu la fel si mam dus la un electrician si mia curatat perile colectoare nu a mai facut un timp dar mai face cite o data dar rar dar porneste la a 2 incercare


--------------------
dacia solenza solenza 2003 scala - db 05 xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
serviccom
post 26 Mar 2010, 21:40
Post #22


Unii parca au doua maini stangi!


Group: Members
Posts: 2.031
Joined: 27 September 09
From: Wolverhampton




Rulmentul mi l-a cumparat fratimio din timisoara de la un magazin de rulmenti, i-am dat reperul dupa ce am desfacut electromotorul si l-am si masurat cu sublerul m-a costat 10 lei (nu se gaseste la nici un magazin de piese auto), bucsa am prelucrat-o la strungar dupa ce tot fratimio mi-a cumparat un butoias din bronz pentru prelucrat bucse de la magazinul Ciclop din timisoara cam 10 lei si asta, iar platoul cu periile colectoare mi l-a cumparat un prieten din bucuresti de la o reprezentanta Renault dupa mai multe incercari de aducere la comanda prin magazine de piese auto (nu l-au gasit), asta m-a costat 100 lei. Cam complicata poveste dar pana la urma se poate. Acum trebuie sa ma strang sa cumpar si starterul ca de multe ori nu arunca suficient bendixul si se invarte in gol fara sa invarta si motorul, probabil mai e si asta undeva pe la 100 lei. Am sa postez maine si reperele la rulment si codul electromotorului pentru cei care sunt interesati sa cumpere cate ceva pentru electromotor, toti iti cer codul piesei.


--------------------
Renault Trafic SL27 DCI 2006 - PE06 ZXZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionutiulia
post 27 Mar 2010, 09:45
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 295
Joined: 19 August 09




inca o mare dezamagire din partea dacia.pentru mine incepe sa devina foarte enervanta,si conceptia al maimutoii astia de la renault , sa-i ia ..... . filtru de benzina nu are separat, indicator de benzina nu are separat si deci se schimba pompa cu totul scumpa.garnitura la corpul clapeta cea de sus(difuzor) nu se gaseste separat ,vine cu tot cu caracsa filtrului de aer,o tampenie,scumpa si ea, bucsi la amortizoare nu gasesti separat,trebuie sa-l cumperi cu totul,chiar daca este bun,oringuri injectoare nu sunt separat decat cu injector,o caruta de bani,acum acel rulment si acea bucsa iarasi nu se gasesc,trebuie cumparat tot electromotorul,scump.oare la ce s-au gandit cand au zis ca este o masina ieftina, la intretinere, si buna.


--------------------
solenza europa 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
JOHN123
post 27 Mar 2010, 19:58
Post #24


Membru


Group: Members
Posts: 187
Joined: 26 September 09




Porneste parfum masina daca o folosesc in fiecare zi, asa ca toate sugestiile voastre le pastrez 'de rezerva'; azi mi-am facut de lucru (adica am vrut, dar am dat rateu biggrin.gif ), cu shimbul de ulei caci ii venise vremea: n-am reusit cu niciun chip sa desfac busonul baii- mi s-a indoit si prelungitorul cheii (pardon-clantei tongue.gif ), asa ca am rezerve serioase daca si cei de la service vor reusi...(scuze,, d-le admin pt off-topic).


--------------------
SOLENZA 1.4MPI 2004, CLIMA
Sandero Stepway 0.9 TCE
"Nimic din ce-i omenesc nu mi-e strain"(Terentiu)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
serviccom
post 28 Mar 2010, 18:51
Post #25


Unii parca au doua maini stangi!


Group: Members
Posts: 2.031
Joined: 27 September 09
From: Wolverhampton




Am promis a va dau niste date despre electromotorul SN solenza.
Electromotor tip Valeo
Codul de piesa D7E15
Rulment cu ace seria M INA HK 1010 GERMANY
Bucsa lungime 9.6 mm
exterior 11.2 mm
interior 8 mm
Bucsa am mers cu ea la strungar impreuna cu rotorul electromotorului si carcasa pentru ca trebuia scoasa si cealalta. Ca sa o scoata a filetat cu un tarod de 8 mm in ea, moment in care s-a spart si a iesit afara foarte frumos, nu se poate bate din partea cealalta ca e astupat capacul.
Cu rulmentul a fost mai nasol ca a trebuit sa dea 2 gauri de 3 mm in capac diametral opuse pentru a putea bate pe partea cealalta sa il scoata afara, si capacul asta era astupat, dar a iesit foarte bine treaba pana la urma.
In concluzie electromotorul a fost proiectat ca in momentul in care se strica una din astea sa fie inlocuit cu totul. Dar romanul e un pic mai inventiv si le rezolva pe toate. Sper ca v-am fost de ajutor.


--------------------
Renault Trafic SL27 DCI 2006 - PE06 ZXZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 9th June 2025 - 09:12
Forum Renault