Ajutor, centrare roti
![]() ![]() ![]() |
Ajutor, centrare roti
argon |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|||
anecula_08 |
![]()
Post
#32
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.871 Joined: 3 March 08 From: Bucuresti ![]() |
Sa va povestesc ceva
![]() Cand am pus jantele l-am echilibrat la o vulcanizare dar nu au fost echilibrate bn(vibra volanul) dar prin noroc baietii de acolo au reusit sa le centreze fara inele si nu se simtea bataia specifica. Azi m-am dus la o alta vulcanizare unde mi le-a echilibrat bn dar nu a reusit sa le mai centreze bn(baietii de la amandoua vulcanizarile m-au sfatuit sa cumpar aceste inele). Am incercat si eu acasa sa le centrez insa nu am reusit. |
--------------------
Dacia Solenza
Europa cu AC - 1.4 MPI / Renault Laguna 2
Facelift - 1.6 16v / Dacia Logan Stepway - 1.0 TCE
|
|
argon |
![]()
Post
#33
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
mie mi-au trebui inele de la 56.5 la 57.1, deci o grosime de 0.3 mm, infim, fara de care topaia toata masina peste 80 km/h, am pus inelele, aceleasi prezoane, aceleasi roti si merge perfect lin la orice viteza.
Attached thumbnail(s) 28022010129.jpg ( Size: 391.37k ) Number of downloads: 1204 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
anecula_08 |
![]()
Post
#34
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.871 Joined: 3 March 08 From: Bucuresti ![]() |
la mn topaie deja de la 50 km/h...
This post has been edited by anecula_08: 27 Mar 2010, 22:49 |
--------------------
Dacia Solenza
Europa cu AC - 1.4 MPI / Renault Laguna 2
Facelift - 1.6 16v / Dacia Logan Stepway - 1.0 TCE
|
|
CGDBZ |
![]()
Post
#35
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.487 Joined: 8 July 09 From: BZ ![]() |
Daca folosesti acel inel vei avea roata centrata dar daca surubul nu este bun va strange pe suprafata mica , vezi poza .untitled.JPG ( Size: 23.4k )
Number of downloads: 1211
|
--------------------
-
-
-
|
|
argon |
![]()
Post
#36
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE(CGDBZ @ 27 Mar 2010, 22:54) ma bucur ca imi dai dreptate in sfarsit, la ce bun contradictia de pana acum? inelul nu are nici o legatura cu suruburile, cu inele, janta la fel va fi in contact cu butucul si pe aceasi suprafata doar ca central cum ar trebui, dar in cazul mentionat de tine, suruburile se slabesc in timp, nu are legatura cu inelul, la fel se slabesc si cu si fara inel daca suruburile nu sunt bune, e alta treaba, sunt doua lucruri distincte. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
anecula_08 |
![]()
Post
#37
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.871 Joined: 3 March 08 From: Bucuresti ![]() |
Suruburile si janta se pupa, nu sunt nici prea mari nici prea mici. Oricum maine imi cumpar inele si aflam care era varianta corecta
![]() |
--------------------
Dacia Solenza
Europa cu AC - 1.4 MPI / Renault Laguna 2
Facelift - 1.6 16v / Dacia Logan Stepway - 1.0 TCE
|
|
VyRuZ |
![]()
Post
#38
|
![]() Chauffeur du Renault Group: Members Posts: 1.099 Joined: 3 December 09 From: București ![]() |
E clar că e nevoie de inele de centrare. Doar nu au făcut ăștia degeaba janta de tablă, spre exemplu, să se pupe perfect cu cercul ăla din "butuc".
|
--------------------
Renault
Megane 2.2 Coupe, 1.5 dCI, 63 KW,
09/2007
- B-***-**F If it ain't broke, don't fix it.
|
|
anecula_08 |
![]()
Post
#39
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.871 Joined: 3 March 08 From: Bucuresti ![]() |
Rezolvarea se mai lasa asteptata putin. Nu am mai cumparat inele pt ca am vb cu o cunostinta, si mi le va face la strung
![]() This post has been edited by anecula_08: 28 Mar 2010, 14:01 |
--------------------
Dacia Solenza
Europa cu AC - 1.4 MPI / Renault Laguna 2
Facelift - 1.6 16v / Dacia Logan Stepway - 1.0 TCE
|
|
serviccom |
![]()
Post
#40
|
![]() Unii parca au doua maini stangi! Group: Members Posts: 2.031 Joined: 27 September 09 From: Wolverhampton ![]() |
QUOTE(argon @ 27 Mar 2010, 23:04) puneti jante de aliaj ca despre ele e vorba aici, si revino cu impresii, da' vezi sa nu-ti pui de VW ca vin la fix, cauta cu gaura de centrare mai mare, si mai intereseaza-te intre timp la orice dealer de jante de aliaj de ce ele de noi vin standard cu inele de centrare la pachet. Nici eu nu cred ca se centreaza in acel umar pentru ca au joc destul de mare cand pun reata pe acel umar 1-2 mm si eram gata sa merg la strungar sa fac bucse, dar intai am mers la vulcanizare sa imi echilibrez roatele si surpriza nu mai bat deloc, merg ata, intr-adevar suruburile de la roti au conul ceva mai mare decat cele originale dar nu cu mult. Parerea mea e ca roata se centreaza in suruburi, in nici un caz in umarul ala prelucrat in fuzeta, rolul lui e de a nu solicita prezoanele la socuri, facandu-le astfel sa cedeze. 28 Mar 2010, 19:05: Apropo de WV am eu si nu prea vin la fix cum zici tu. This post has been edited by serviccom: 28 Mar 2010, 18:05 |
--------------------
Renault
Trafic
SL27 DCI 2006
- PE06 ZXZ
|
|
Asi |
![]()
Post
#41
|
![]() Camaro SS Group: Members Posts: 930 Joined: 24 July 05 From: Bucuresti ![]() |
doamne fereste ce prostii se debiteaza pe aici care pun in pericol siguranta rutiera.
Jantele se centreaza pe acel butuc, si mai mult, fortele radiale (incarcarea verticala) se preiau de ACEL BUTUC! Prezoanele/suruburile preiau doar fortele tangentiale rezultate in urma eforturilor longitudinale (accelerare, franare) si fortele axiale la deplasarea in viraj Daca puneti jante cu diametrul butucului mai mare, trebuie obligatoriu folosit inele. Altfel fortele radiale sunt preluate de catre prezoane/suruburi, iar acestea nu sunt proiectate sa faca fata la astfel de solicitari (ele rezista datorita coeficientilor de siguranta mari adoptati in proiectare dat fiind si ca reprezinta piese foarte importante care nu trebuie sa se rupa). Tot pe solenza am avut si eu aceeiasi problema si am rezolvat cu inele. Ca fapt divers, despre inelele astea as putea sa va recomand sa nu puneti inele de aluminiu pe butucul de otel. In timp acestea se "sudeaza" intre ele prin procesul chimic dezvoltat in zona de contact. Se gripeaza incat cu mare greutate se mai pot scoate repectivele inele, iar in cazul unei pene, la schimbarea rotii cu cea de tabla de rezerva, ar trebui scos si inelul ala care in scurt timp foarte probabil e gripat pe butuc. Pe aceeiasi tema va recomand sa nu puteti capace de valva din aluminiu, se blocheaza foarte urat si trebui apelat la patent, cheie franceza, si pana la flex si alta valva. N-o sa ma cert cu nimeni daca unii au alte convingeri referitoare la centrarea si preluarea fortelor pe acest tip de fuzeta de solenza. Este cum am spus, cum probabil este mentionat si prin manualul de raparatii. Nu este o parare, ci este o realitate. Semnat: un inginer auto, proiectant de suspensii auto. This post has been edited by Asi: 28 Mar 2010, 22:19 |
--------------------
Mitsubishi/Mercedes
Carisma/B-class
2003 1.9 DI-D/2007 200CDI
- B 79 ASI/Bxxx "Cei care au puterea de a constrange n-au nevoie sa recurga la judeacata" (Thucydides, 1, 77, 2)
|
|
argon |
![]()
Post
#42
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
serviccom |
![]()
Post
#43
|
![]() Unii parca au doua maini stangi! Group: Members Posts: 2.031 Joined: 27 September 09 From: Wolverhampton ![]() |
Rotile se pot vedea in avatarul meu si crede-ma pe cuvant ca nu au inele, dar nici la fix nu vin, nu am masurat sa iti pot da dimensiuni dar ca sa pun suruburile la roata trebuie sa o tin cu mana ca sa nu cada de acolo de pe umarul ala, are un joc de aproximativ 2 mm pe raza gaurii. Cat despre rezistenta suruburilor la fortele care apar, cum spune domnu inginer, vreau sa va spun ca nu am de ce sa imi fac griji ca merge de multi ani cu rotile astea si a fost exploatata in toate felurile si la toate vitezele, cred ca alea ar fi ultimele care ar ceda pe masina asta. Cu respect.
|
--------------------
Renault
Trafic
SL27 DCI 2006
- PE06 ZXZ
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#44
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.391 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Majoritatatea rotilor se centreaza pe butuc nu pe suruburi. Daca s-ar centra pe suruburi, ar trebui echlibrate ca atare, nu pe dorn conic.
http://www.miata.net/garage/hubcentric.html http://stason.org/TULARC/vehicles/toyota-t...ic-and-bol.html Orice asamblare cu surub e incarcata in mod ideal doar la tractiune, nu si la forfecare. This post has been edited by einstein1984: 29 Mar 2010, 21:23 |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
VyRuZ |
![]()
Post
#45
|
![]() Chauffeur du Renault Group: Members Posts: 1.099 Joined: 3 December 09 From: București ![]() |
QUOTE(serviccom @ 29 Mar 2010, 18:35) Cat despre rezistenta suruburilor la fortele care apar, cum spune domnu inginer, vreau sa va spun ca nu am de ce sa imi fac griji ca merge de multi ani cu rotile astea si a fost exploatata in toate felurile si la toate vitezele, cred ca alea ar fi ultimele care ar ceda pe masina asta. Cu respect. Așa zic toți, până când se întâmplă nenorocirea și iau în bot pe cineva care merge liniștit pe stradă și-l omoară. |
--------------------
Renault
Megane 2.2 Coupe, 1.5 dCI, 63 KW,
09/2007
- B-***-**F If it ain't broke, don't fix it.
|
|
serviccom |
![]()
Post
#46
|
![]() Unii parca au doua maini stangi! Group: Members Posts: 2.031 Joined: 27 September 09 From: Wolverhampton ![]() |
Pai daca o luam asa mai oficial, din punct de vedere legal nu ai voie sa montezi anvelope sau jante decat cele omologate pentru vehiculul respectiv, tocmai din aceste motive pe care cativa colegi le-a enumerat mai sus, eu imi dau seama foarte bine de importanta acelor bucse, dar sa nu mi se spuna mie ca se foarfeca acele suruburi de la roti care sunt otelite si cu diametrul de 12 mm, 4 la numar, ca pe asta n-o inghit, daca o luam asa si axa rotii spate se poate forfeca si multe alte axe care sunt supuse la forfecare si in plus sunt supuse si la inconvoiere. Pana la urma si cu bucse si fara, cu alte roti montate pe masina nu e legal si nu cred ca omologheaza nimeni.
Eu ma gandesc serios sa fac rost de jante de tabla originale si sa le montez ca astea se stramba imediat de la gropi, am inteles ca cele de tabla sunt mai rezistente. Succese in continuare. |
--------------------
Renault
Trafic
SL27 DCI 2006
- PE06 ZXZ
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#47
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.391 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Defectul de a fi "concentarator de tensiuni" al filetului iti spune ceva?
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
Asi |
![]()
Post
#48
|
![]() Camaro SS Group: Members Posts: 930 Joined: 24 July 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(serviccom @ 29 Mar 2010, 22:32) Pai daca o luam asa mai oficial, din punct de vedere legal nu ai voie sa montezi anvelope sau jante decat cele omologate pentru vehiculul respectiv, tocmai din aceste motive pe care cativa colegi le-a enumerat mai sus, eu imi dau seama foarte bine de importanta acelor bucse, dar sa nu mi se spuna mie ca se foarfeca acele suruburi de la roti care sunt otelite si cu diametrul de 12 mm, 4 la numar, ca pe asta n-o inghit, daca o luam asa si axa rotii spate se poate forfeca si multe alte axe care sunt supuse la forfecare si in plus sunt supuse si la inconvoiere. Pana la urma si cu bucse si fara, cu alte roti montate pe masina nu e legal si nu cred ca omologheaza nimeni. Eu ma gandesc serios sa fac rost de jante de tabla originale si sa le montez ca astea se stramba imediat de la gropi, am inteles ca cele de tabla sunt mai rezistente. Succese in continuare. Ai facut vreun calcul de rezistenta? Ai sa fi surprins ca daca ar sta doar in prezoane s-ar rupe in foarte scurt timp, nu se rup deoarece fortele mai sunt preluate si prin frecare (frecarea jantei de butuc, janta fiind stransa de butuc prin prezon/surub), astfel fortele aplicate surubului propriuzis sunt mult mai mici. Totusi nu este regimul de exploatare avut in vedere la proiecatare si daca mergi asa esti pe barba ta si raspunzi de orice nenorocire care s-ar putea intampla. La dacie clasica asa e sistemul si asa au fost proiectate respectivele suruburi, dar aici la solenza sistemul de cetrare este normal pe butuc, iar suruburile sunt dimensionate in consecinta. Axele nu se foarfeca, numai arborii mai crapa din cand in cand. This post has been edited by Asi: 30 Mar 2010, 16:21 |
--------------------
Mitsubishi/Mercedes
Carisma/B-class
2003 1.9 DI-D/2007 200CDI
- B 79 ASI/Bxxx "Cei care au puterea de a constrange n-au nevoie sa recurga la judeacata" (Thucydides, 1, 77, 2)
|
|
moustache |
![]()
Post
#49
|
Membru autentic Group: Members Posts: 313 Joined: 12 July 04 From: Brasov ![]() |
Deci care va sa zica inelele alea de plastic nu sunt ca sa montam usor roata (adica sa punem usor suruburile, roata fiind cat de cat centrata de inel), ci au scopul sa reziste la acele forte care ar forfeca suruburile de la roti...
|
--------------------
Dacia
Solenza Clima
- BV-36-MAT
|
|
andrei_radu |
![]()
Post
#50
|
![]() Membru Group: Members Posts: 103 Joined: 13 January 05 From: Bucuresti ![]() |
Inelu ala de plastic se pune sa centreze jeanta si ca ea sa se sprijine pe el in mers...ca suruburile se rup...
![]() ![]() |
--------------------
Dacia
Solenza
2003 Rapsodie
-
|
|
serviccom |
![]()
Post
#51
|
![]() Unii parca au doua maini stangi! Group: Members Posts: 2.031 Joined: 27 September 09 From: Wolverhampton ![]() |
QUOTE(Asi @ 30 Mar 2010, 17:21) Ai facut vreun calcul de rezistenta? Ai sa fi surprins ca daca ar sta doar in prezoane s-ar rupe in foarte scurt timp, nu se rup deoarece fortele mai sunt preluate si prin frecare (frecarea jantei de butuc, janta fiind stransa de butuc prin prezon/surub), astfel fortele aplicate surubului propriuzis sunt mult mai mici. Totusi nu este regimul de exploatare avut in vedere la proiecatare si daca mergi asa esti pe barba ta si raspunzi de orice nenorocire care s-ar putea intampla. La dacie clasica asa e sistemul si asa au fost proiectate respectivele suruburi, dar aici la solenza sistemul de cetrare este normal pe butuc, iar suruburile sunt dimensionate in consecinta. Axele nu se foarfeca, numai arborii mai crapa din cand in cand. As vrea sa va spun ca sta de cand am lual-o numai in suruburi si merge tot pe 4 roti, iar suruburile sunt la locul lor toate. Spor la schimbat roate. |
--------------------
Renault
Trafic
SL27 DCI 2006
- PE06 ZXZ
|
|
anecula_08 |
![]()
Post
#52
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.871 Joined: 3 March 08 From: Bucuresti ![]() |
S-a rezolvat
![]() ![]() |
--------------------
Dacia Solenza
Europa cu AC - 1.4 MPI / Renault Laguna 2
Facelift - 1.6 16v / Dacia Logan Stepway - 1.0 TCE
|
|
AdiZ |
![]()
Post
#53
|
![]() Membru' Citit Group: Members Posts: 313 Joined: 2 November 06 From: Zalau ![]() |
Subscriu si eu, am jante de vw golf 3 de tabla, si diametrul butucului e acelasi ca si la solenza. Daca ati fi rasfoit pe forum, au mai fost 2-3 cazuri discutate, in unul parca era vorba de jantele de aliaj de la clio 2 (symbol) puse pe solenza, aceeasi problema, aceeasi rezolvare. A se nota diferenta dintre prezoane si suruburi( pentru a nu fi discutii deplasate in continuare
![]() O zi buna! |
--------------------
Dacia
Solenza
2003 Rapsodie
- TBR La inceput de drum. (in a face din Solenza masina)
|
|
serviccom |
![]()
Post
#54
|
![]() Unii parca au doua maini stangi! Group: Members Posts: 2.031 Joined: 27 September 09 From: Wolverhampton ![]() |
QUOTE(AdiZ @ 7 Apr 2010, 17:11) Subscriu si eu, am jante de vw golf 3 de tabla, si diametrul butucului e acelasi ca si la solenza. Daca ati fi rasfoit pe forum, au mai fost 2-3 cazuri discutate, in unul parca era vorba de jantele de aliaj de la clio 2 (symbol) puse pe solenza, aceeasi problema, aceeasi rezolvare. A se nota diferenta dintre prezoane si suruburi( pentru a nu fi discutii deplasate in continuare ![]() O zi buna! Nu cumva solenza are prezoane dupa parerea ta? Eu stiu ca alea se numesc suruburi, sau asta ai vrut sa zici si tu? Prezonul este tija filetata la ambele capete si da e diferenta mare intre prezoane si suruburi. 7 Apr 2010, 21:53: Jantele mele sunt de golf nu stiu ce model, de aliaj, si nu vin la marele fix pe umerii aia din fuzete. Multi ziceti ca ati pus bucse de centrare si nu mai bate nimic, dar pe spate in ce se centreaza, sa nu imi spuneti ca in capacele alea de protectie a rulmentului ![]() This post has been edited by serviccom: 7 Apr 2010, 20:53 |
--------------------
Renault
Trafic
SL27 DCI 2006
- PE06 ZXZ
|
|
ovidiu87 |
![]()
Post
#55
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 593 Joined: 18 March 08 From: Resita ![]() |
capacele alea sunt bagate in ceva...exact acel ceva centreaza janta , o mica buza pe tambur care chiar centreaza janta, m am ivit si eu de problema asta cand mi am pus niste jante acum 2 3 sapt . Am avut nevoie de inele pt diferenta de la 60 la 57.1
Fara inele am invartit roata de pe spate si se vedea cu ochiul liber cum facea in sus si in jos din cauza ca nu era centrata.Situatia s a schimbat in urma montarii inelelor Unii dintre voi poate aveti noroc cu prezoanele, ca sunt exact ce ii trebuie jantei si din cauza aia se centreaza la strangere , dar in majoritatea cazurilor necesita inele. |
--------------------
Dacia
Solenza Rapsodie
2003
- Numar de Caras "In aceasta lume nimic nu este sigur in afara de moarte si taxe"
|
|
bogdanelkva |
![]()
Post
#56
|
![]() /\____/\____/\____/\ Group: Members Posts: 1.147 Joined: 4 November 09 From: reghin ![]() |
Prezoane la Solenza?
![]() |
--------------------
ford
focus facelift tot cu benzina
2009
- MS**--- In goana dupa posturi.
|
|
ovidiu87 |
![]()
Post
#57
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 593 Joined: 18 March 08 From: Resita ![]() |
in fine, stiti toti la ce ne referim.
This post has been edited by ovidiu87: 8 Apr 2010, 07:37 |
--------------------
Dacia
Solenza Rapsodie
2003
- Numar de Caras "In aceasta lume nimic nu este sigur in afara de moarte si taxe"
|
|
curentat |
![]()
Post
#58
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 269 Joined: 10 December 08 ![]() |
am cautat si eu prezoane de solenza si nimik ......aseara mi-am confectionat 2 inele fata ...daca va spuns si din ce le-am facut o sa radeti de mine .....ca tot a trecut pastele am luat de la o lumanare aceea tabla de protectie care vine pe borcan ...vine la fix pe butucul masinii dar a trebuit sa o incarc cu banda izoler am pus janta si am invartit-o ...a disparut accea bataie sus jos bafta
|
--------------------
dacia
solenza
2003 clima
|
|
serviccom |
![]()
Post
#59
|
![]() Unii parca au doua maini stangi! Group: Members Posts: 2.031 Joined: 27 September 09 From: Wolverhampton ![]() |
Acum esti protejat si de Dumnezeu
![]() |
--------------------
Renault
Trafic
SL27 DCI 2006
- PE06 ZXZ
|
|
argon |
![]()
Post
#60
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE(andrei_radu @ 31 Mar 2010, 00:23) Inelu ala de plastic se pune sa centreze jeanta si ca ea sa se sprijine pe el in mers...ca suruburile se rup... ![]() ![]() ai citit ce a scris Asi? inelul chiar daca e de plastic nu preia toata greutatea masinii, ci o parte, suficient cat sa faca fata acel plastic, grosul greutatii fiind preluata prin strangere de frecarea dintre suprafetele de contact intre butuc si janta, dar nu e suficient doar atat, fara acel inel apar in timp si la solicitari mari (frana brusca) jocuri intre acele suprafete de contact, pe langa ca nu sunt centrate. QUOTE(anecula_08 @ 1 Apr 2010, 10:28) aia ti-am spus de la bun inceput, poate s-au convins si specialistii care erau cu contrazisul. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 16th May 2025 - 02:14 |