DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Baterie noua care mi se pare slaba, Rombat Cyclon 55Ah

ViorelX
post 24 Mar 2010, 16:10
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 45
Joined: 19 March 10
From: Brasov




Ieri am cumparat o baterie noua Rombat. Scrie pe ea ca da curent de 450A. Pe site-ul oficial Rombat explicatia este: bateria poate sa sustina un curent de 450A la rece, la -18C si in aceste conditii tensiunea la borne nu scade sub 7,5V.
N-am pus-o la masina, ci am luat-o in casa s-o masor. Avea tensiunea la borne de 12,5V, iar ochiul magic era verde. Am pus-o la incarcat cu un incarcator cu microprocesor si s-a mai incarcat cu 3Ah, iar tensiunea a ajuns la 12,65V.
Problema este ca daca leg la borne un bec de far de 45W, care consuma 3,5A, tensiunea la borne scade cu 0,15V-0,2V. E mult, zic eu. Pai atunci, daca pun un consumator de 100A tesiunea la borne o sa scada la 7,5V. Nici vorba de 450A, si inca am facut probe la temperatura camerei.
A mai facut cineva asemenea masuratori la baterie? Ce valori a obtinut?

This post has been edited by ViorelX: 24 Mar 2010, 17:44


--------------------
Dacia 1310 1983 - BV 73 VNV
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 24 Mar 2010, 16:18
Post #2


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.688
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




EU zic sa faci proba si dupa aia sa-ti dai cu parerea. Asta daca ai rezistorul pentru asa ceva, ca exista o scula speciala.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ViorelX
post 24 Mar 2010, 18:07
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 45
Joined: 19 March 10
From: Brasov




Tocmai am fost cu bateria la reprezentanta Rombat din oras, pt probe si garantie. Acolo baietii m-au lasat sa testez alte 2 baterii Rombat si am obtinut cam aceleasi rezultate. Or fi slabe bateriile Rombat, ce sa zic?
Undeva erau puse deoparte niste baterii vechi, partial incarcate. Am verificat una Zap, care avea tensiunea la borne de 12,3V si cu becul in sarcina tensiunea scadea cu 0,08V fata de 0,15-0,2V la cele Rombat.
Da, am vazut ca baietii au o scula speciala pt testat baterii: o rezistenta puternica si un galvanometru etalonat in nu stiu ce unitati. Ei spuneau ca masoara cu el capacitatea bateriei. Nu stiu nici ei bine.
Dar eu zic ca si testul meu e f relevant. Bateria e intr-adevar mult prea slaba in raport cu specificatia producatorului, care pretinde ca ar fi in stare sa dea 450A la -18grade, cu o scadere a tensiunii la borne de 5V.
Cine a mai facut asemenea testare?


--------------------
Dacia 1310 1983 - BV 73 VNV
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ianacosti
post 24 Mar 2010, 19:33
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 307
Joined: 6 August 07
From: Brasov-Campulung AG




Ce tester cu microprocesor ai? Facut de tine sau cumparat?

Cat ai dat pe baterie? Eu am luat de la un magazin de baterii
din Brasov o varta silver de 52 Ah/520A cu 280 ron in mai 2009.

Acum m-ai facut curios. Oare la mine cat o sa scada tensiunea?

Maine ma duc sa vad.


--------------------
DACIA SOLENZA 2005 - BV 78 EDM
SEAT TOLEDO NH 1.2 TSI 105 CP 2014
EX. DACIA SOLENZA 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ioonell
post 24 Mar 2010, 19:35
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 75
Joined: 15 February 09
From: bucuresti




decat sa faci masuratori mai bine o pui pe masina si stai linistit ca este o baterie buna eu am de 3 ani si nu am probleme


--------------------
dacia logan 2007 preferance
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ViorelX
post 24 Mar 2010, 19:46
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 45
Joined: 19 March 10
From: Brasov




QUOTE(ianacosti @ 24 Mar 2010, 20:33)
Ce tester cu microprocesor ai? Facut de tine sau cumparat?

Cat ai dat pe baterie? Eu am luat de la un magazin de baterii
din Brasov o varta silver de 52 Ah/520A cu 280 ron in mai 2009.

Acum m-ai facut curios. Oare la mine cat o sa scada tensiunea?

Maine ma duc sa vad.
*



N-am zis ca am tester cu microprocesor, ci incarcator cu microprocesor. E un incarcator universal pt modelism (Turnigy Accucell 6), pe care-l pot folosi cu succes si la incarcarea acumulatorului auto.

Am luat bateria cu 160lei, dand-o pe cea veche la schimb.
Si eu sunt f curios sa vad ce rezultate obtin altii la un test similar cu cel facut de mine. Va rog sa mentionati:
-tensiunea in gol a bateriei
-tensiunea in sarcina, punand un bec de far (de 45W sau de cat aveti)
-eventual si curentul consumat (cam 3,5A, daca becul e de 45W)


--------------------
Dacia 1310 1983 - BV 73 VNV
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Asi
post 24 Mar 2010, 20:24
Post #7


Camaro SS


Group: Members
Posts: 930
Joined: 24 July 05
From: Bucuresti




sper ca nu neglijezi tensiunea de polarizare.
Adica testul cu masurarea tensiunii in gol se face dupa ceva timp dupa ce a fost scoasa din circuit.
Iar masurarea tensiunii in sarcina se face imediat ce a fost pusa in circuit pentru a nu fi influentata masuratoarea de tensiunea de polarizare.

Altfel, da: gradul de uzura al bateriei poate fi exprimata in functie de rezistenta interna a ei.


--------------------
Mitsubishi/Mercedes Carisma/B-class 2003 1.9 DI-D/2007 200CDI - B 79 ASI/Bxxx
"Cei care au puterea de a constrange n-au nevoie sa recurga la judeacata" (Thucydides, 1, 77, 2)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ViorelX
post 24 Mar 2010, 22:04
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 45
Joined: 19 March 10
From: Brasov




Ce e drept m-am lamurit ca mai sunt niste efecte datorita carora caderea de tensiune pe baterie nu e proportionala cu curentul: http://pvcdrom.pveducation.org/BATTERY/capac.htm

Ar trebui facuta o caracteristica a tensiunii la borne in functie de curentul de sarcina, pt limite largi de curent. Neavand mijloace, am masurat tensiunea la borne cand conectez unul sau ambele filamente ale becului de far (care totusi nu-s chiar identice):
in gol: U=12,46V
cu un filament: U=12,28V
cu ambele filamente: U=12,16V
Poate ar trebui sa masor si cu alti consumatori mai puternici, dar acum n-am nimic la indemana.


--------------------
Dacia 1310 1983 - BV 73 VNV
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 24 Mar 2010, 23:12
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.182
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




eu stiu ca o baterie cu PB este considerata cind densitatea electrolitului este 1,26 , are relevanta si cind a fost produsa bateria , e normal daca este depozitata sa se incarce la 6 luni
cit timp a stat la incarcat ? , ce curent baga redresorul?


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CGDBZ
post 24 Mar 2010, 23:22
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.487
Joined: 8 July 09
From: BZ




Bateria mea Rombat a intrat in al patrulea an , nu i-am facut nici un fel de masuratori , masina a pornit toata iarna , ba am mai dat curent si la altii plus ca anul trecum am descarcat-o de tot , am uitat masina cu faza scurta aprinsa , nu mai aveam nici claxon ,am facut un drum de 300km si si-a revenit .Tata a avut la batrana ce a dat-o la Remat un Rombat ce l-a tinut 7 ani .Loganu ce l-a cumparat are tot Rombat.


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tudor Badescu
post 25 Mar 2010, 12:02
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 566
Joined: 17 December 09




ViorelX, testul real e la actionarea demarorului.Pui fisa centrala la masa ca sa nu porneasca motorul si masori tensiunea pe baterie in timp ce se actioneaza demarorul.


--------------------
dacia 1310, 1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ViorelX
post 26 Mar 2010, 21:46
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 45
Joined: 19 March 10
From: Brasov




Aveti dreptate. Am pus bateria la masina si porneste bine, iar in timpul actionarii demarorului tensiunea nu scade la 10V. N-am de ce sa ma plang. Toata zarva mea a fost fara rost. Trebuie sa ma documentez mai mult in legatura cu bateriile, fiindca sunt lucruri care mi-au scapat. Desi bateria pare slaba la testul cu bec, totusi nu e cert ca e slaba.


--------------------
Dacia 1310 1983 - BV 73 VNV
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Asi
post 28 Mar 2010, 22:50
Post #13


Camaro SS


Group: Members
Posts: 930
Joined: 24 July 05
From: Bucuresti




Asa cum spuneam eu si cum ai dat si tu link, exista o tensiune de polarizare care tine cont de o gramada de parametrii si de electrolitul folosit.

Cel mai bine este sa se izoleze acea tensiune de polarizare si sa nu intre in incidenta masuratorilor.

This post has been edited by Asi: 28 Mar 2010, 22:50


--------------------
Mitsubishi/Mercedes Carisma/B-class 2003 1.9 DI-D/2007 200CDI - B 79 ASI/Bxxx
"Cei care au puterea de a constrange n-au nevoie sa recurga la judeacata" (Thucydides, 1, 77, 2)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 26th July 2025 - 09:45
Forum Renault