Baterie noua care mi se pare slaba, Rombat Cyclon 55Ah
![]() ![]() ![]() |
Baterie noua care mi se pare slaba, Rombat Cyclon 55Ah
ViorelX |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 45 Joined: 19 March 10 From: Brasov ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310
1983
- BV 73 VNV
|
|||
einstein1984 |
![]()
Post
#2
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.688 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
EU zic sa faci proba si dupa aia sa-ti dai cu parerea. Asta daca ai rezistorul pentru asa ceva, ca exista o scula speciala.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
ViorelX |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 45 Joined: 19 March 10 From: Brasov ![]() |
Tocmai am fost cu bateria la reprezentanta Rombat din oras, pt probe si garantie. Acolo baietii m-au lasat sa testez alte 2 baterii Rombat si am obtinut cam aceleasi rezultate. Or fi slabe bateriile Rombat, ce sa zic?
Undeva erau puse deoparte niste baterii vechi, partial incarcate. Am verificat una Zap, care avea tensiunea la borne de 12,3V si cu becul in sarcina tensiunea scadea cu 0,08V fata de 0,15-0,2V la cele Rombat. Da, am vazut ca baietii au o scula speciala pt testat baterii: o rezistenta puternica si un galvanometru etalonat in nu stiu ce unitati. Ei spuneau ca masoara cu el capacitatea bateriei. Nu stiu nici ei bine. Dar eu zic ca si testul meu e f relevant. Bateria e intr-adevar mult prea slaba in raport cu specificatia producatorului, care pretinde ca ar fi in stare sa dea 450A la -18grade, cu o scadere a tensiunii la borne de 5V. Cine a mai facut asemenea testare? |
--------------------
Dacia
1310
1983
- BV 73 VNV
|
|
ianacosti |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 307 Joined: 6 August 07 From: Brasov-Campulung AG ![]() |
Ce tester cu microprocesor ai? Facut de tine sau cumparat?
Cat ai dat pe baterie? Eu am luat de la un magazin de baterii din Brasov o varta silver de 52 Ah/520A cu 280 ron in mai 2009. Acum m-ai facut curios. Oare la mine cat o sa scada tensiunea? Maine ma duc sa vad. |
--------------------
DACIA
SOLENZA
2005
- BV 78 EDM SEAT TOLEDO NH 1.2 TSI 105 CP 2014
EX. DACIA SOLENZA 2005 |
|
ioonell |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 75 Joined: 15 February 09 From: bucuresti ![]() |
decat sa faci masuratori mai bine o pui pe masina si stai linistit ca este o baterie buna eu am de 3 ani si nu am probleme
|
--------------------
dacia
logan
2007 preferance
|
|
ViorelX |
![]()
Post
#6
|
Membru incepator Group: Members Posts: 45 Joined: 19 March 10 From: Brasov ![]() |
QUOTE(ianacosti @ 24 Mar 2010, 20:33) Ce tester cu microprocesor ai? Facut de tine sau cumparat? Cat ai dat pe baterie? Eu am luat de la un magazin de baterii din Brasov o varta silver de 52 Ah/520A cu 280 ron in mai 2009. Acum m-ai facut curios. Oare la mine cat o sa scada tensiunea? Maine ma duc sa vad. N-am zis ca am tester cu microprocesor, ci incarcator cu microprocesor. E un incarcator universal pt modelism (Turnigy Accucell 6), pe care-l pot folosi cu succes si la incarcarea acumulatorului auto. Am luat bateria cu 160lei, dand-o pe cea veche la schimb. Si eu sunt f curios sa vad ce rezultate obtin altii la un test similar cu cel facut de mine. Va rog sa mentionati: -tensiunea in gol a bateriei -tensiunea in sarcina, punand un bec de far (de 45W sau de cat aveti) -eventual si curentul consumat (cam 3,5A, daca becul e de 45W) |
--------------------
Dacia
1310
1983
- BV 73 VNV
|
|
Asi |
![]()
Post
#7
|
![]() Camaro SS Group: Members Posts: 930 Joined: 24 July 05 From: Bucuresti ![]() |
sper ca nu neglijezi tensiunea de polarizare.
Adica testul cu masurarea tensiunii in gol se face dupa ceva timp dupa ce a fost scoasa din circuit. Iar masurarea tensiunii in sarcina se face imediat ce a fost pusa in circuit pentru a nu fi influentata masuratoarea de tensiunea de polarizare. Altfel, da: gradul de uzura al bateriei poate fi exprimata in functie de rezistenta interna a ei. |
--------------------
Mitsubishi/Mercedes
Carisma/B-class
2003 1.9 DI-D/2007 200CDI
- B 79 ASI/Bxxx "Cei care au puterea de a constrange n-au nevoie sa recurga la judeacata" (Thucydides, 1, 77, 2)
|
|
ViorelX |
![]()
Post
#8
|
Membru incepator Group: Members Posts: 45 Joined: 19 March 10 From: Brasov ![]() |
Ce e drept m-am lamurit ca mai sunt niste efecte datorita carora caderea de tensiune pe baterie nu e proportionala cu curentul: http://pvcdrom.pveducation.org/BATTERY/capac.htm
Ar trebui facuta o caracteristica a tensiunii la borne in functie de curentul de sarcina, pt limite largi de curent. Neavand mijloace, am masurat tensiunea la borne cand conectez unul sau ambele filamente ale becului de far (care totusi nu-s chiar identice): in gol: U=12,46V cu un filament: U=12,28V cu ambele filamente: U=12,16V Poate ar trebui sa masor si cu alti consumatori mai puternici, dar acum n-am nimic la indemana. |
--------------------
Dacia
1310
1983
- BV 73 VNV
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.182 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
eu stiu ca o baterie cu PB este considerata cind densitatea electrolitului este 1,26 , are relevanta si cind a fost produsa bateria , e normal daca este depozitata sa se incarce la 6 luni
cit timp a stat la incarcat ? , ce curent baga redresorul? |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
CGDBZ |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.487 Joined: 8 July 09 From: BZ ![]() |
Bateria mea Rombat a intrat in al patrulea an , nu i-am facut nici un fel de masuratori , masina a pornit toata iarna , ba am mai dat curent si la altii plus ca anul trecum am descarcat-o de tot , am uitat masina cu faza scurta aprinsa , nu mai aveam nici claxon ,am facut un drum de 300km si si-a revenit .Tata a avut la batrana ce a dat-o la Remat un Rombat ce l-a tinut 7 ani .Loganu ce l-a cumparat are tot Rombat.
|
--------------------
-
-
-
|
|
Tudor Badescu |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 566 Joined: 17 December 09 ![]() |
ViorelX, testul real e la actionarea demarorului.Pui fisa centrala la masa ca sa nu porneasca motorul si masori tensiunea pe baterie in timp ce se actioneaza demarorul.
|
--------------------
dacia
1310,
1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
|
|
ViorelX |
![]()
Post
#12
|
Membru incepator Group: Members Posts: 45 Joined: 19 March 10 From: Brasov ![]() |
Aveti dreptate. Am pus bateria la masina si porneste bine, iar in timpul actionarii demarorului tensiunea nu scade la 10V. N-am de ce sa ma plang. Toata zarva mea a fost fara rost. Trebuie sa ma documentez mai mult in legatura cu bateriile, fiindca sunt lucruri care mi-au scapat. Desi bateria pare slaba la testul cu bec, totusi nu e cert ca e slaba.
|
--------------------
Dacia
1310
1983
- BV 73 VNV
|
|
Asi |
![]()
Post
#13
|
![]() Camaro SS Group: Members Posts: 930 Joined: 24 July 05 From: Bucuresti ![]() |
Asa cum spuneam eu si cum ai dat si tu link, exista o tensiune de polarizare care tine cont de o gramada de parametrii si de electrolitul folosit.
Cel mai bine este sa se izoleze acea tensiune de polarizare si sa nu intre in incidenta masuratorilor. This post has been edited by Asi: 28 Mar 2010, 22:50 |
--------------------
Mitsubishi/Mercedes
Carisma/B-class
2003 1.9 DI-D/2007 200CDI
- B 79 ASI/Bxxx "Cei care au puterea de a constrange n-au nevoie sa recurga la judeacata" (Thucydides, 1, 77, 2)
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 26th July 2025 - 09:45 |