DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Probleme cu racirea

tiandrei
post 30 Mar 2010, 16:03
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 9
Joined: 12 February 10
From: Focsani




Salutare tuturor,

Am sa trec direct la subiect : Dacia 1310 Li , 2002 , 40k . Anul trecut cam prin primavara a fiert apa in motor sau pe langa motor nu stiu care a fost exact problema pentru ca nu eram acasa la momentul respectiv. Masina a fost dusa la un mecanic pentru verificari. S-a schimbat garnitura de chiuloasa schimb de ulei si tot ce mai trebuia . Toata vara a fost relativ ok. Am fost plecat la munte si la vale cu masina plina si acul de la apa a fost cel mult pe linia de "granita" de la indicator.
In toamna a inceput iar sa se ridice putin acul in bord insa foarte putin si am zis ca nu e nimic.
Acum ca au inceput iar caldurile si au reinceput si problemele. Astazi s-a ridicat indicatorul de la apa peste linia alba din bord (undeva intre dunga si zona rosie) indiferent de conditiile de rulare.
Am desfacut capacul de la ulei si am vazut ca s-au format "muci" . Am citit pe forum ca s-ar forma din cauza condensului. Deasemenea am verificat uleiul si parea ca ar avea ceva bule pe el.

Primul pas cred ca ar fi schimbarea garniturii de chiuloasa. Apoi verificare termostat si aerisire circuit.

Cateva chestii de care nu sunt sigur:
-cu motorul pornit furtunele dinspre si spre radiator ar trebui sa fie tari ? Adica strang de el si parca e prea moale
-vasul de expansiune trebuie sa aiba dopul strans si cat de tare ? Poate afecta valva din capac functionarea sistemului de racire
-indicatorul de la apa oscileaza foarte mult la gropi si cand pornesc avariile oscileaza cand se aprins si se sting biggrin.gif (deobicei parca nu facea asa la gropi sau cel putin oscila mai putin) . e normal ?

As dori cateva pareri si eventual solutii .

Multumesc anticipat

PS : Ulei BP VISCO 2000 15W40



This post has been edited by tiandrei: 30 Mar 2010, 16:34


--------------------
Dacia 1310 Li 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iulian.bisty
post 30 Mar 2010, 16:54
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 382
Joined: 24 March 07
From: Braila




daca apa in borcan bolboroseste insamana ca e ciupita garnitura de chiuloasa
daca nivelul la ulei a crescut inseamana ca ai apa in ulei
am patit si eu cand se ridica temp la apa destul de repede si constatasem ca nu prea mai aveam apa in motor ,imi curgea pe la pompa da apa


--------------------
Renault Megane 3 2015 Kadjar 2017
zxcxzcz
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tiandrei
post 30 Mar 2010, 17:03
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 9
Joined: 12 February 10
From: Focsani




Apa este ... sau cel putin in vasul de expansiune este si in radiator si presupun ca ajunge si prin alte locuri ... din pacate si pe unde nu ar trebui sa fie wink.gif)

This post has been edited by tiandrei: 30 Mar 2010, 17:03


--------------------
Dacia 1310 Li 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iulian.bisty
post 30 Mar 2010, 17:10
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 382
Joined: 24 March 07
From: Braila




verifica si radiatorul sa nu fie imbacsit de musculite si altele care nu mai permite trecerea aerului
sau sa nu fi uitat cartonul in fata radiatorului de asta iarna radmasa.gif


--------------------
Renault Megane 3 2015 Kadjar 2017
zxcxzcz
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tiandrei
post 30 Mar 2010, 17:15
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 9
Joined: 12 February 10
From: Focsani




nu am avut niciodata carton pus ... mi se pare inestetic ... asta cu diverse resturi prin el trebuie verificata biggrin.gif


--------------------
Dacia 1310 Li 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iulian.bisty
post 30 Mar 2010, 17:22
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 382
Joined: 24 March 07
From: Braila




scoti radiatorul si te uiti prin el si ar tb sa se vada ,eu cred ca asta e problema ta nu se mai raceste apa


--------------------
Renault Megane 3 2015 Kadjar 2017
zxcxzcz
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tiandrei
post 30 Mar 2010, 17:30
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 9
Joined: 12 February 10
From: Focsani




O sa il iau la puricat ... oricum si ala a fost shimbat (3-4 ani) si cel vechi era chiar curatel ...

Inca o chestie care ma face sa cred ca si termostatul e dus ... in mers mi se intampla sa pice pur si simple acul la apa si apoi in timp revine la pozitia de mers.


--------------------
Dacia 1310 Li 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iulian.bisty
post 30 Mar 2010, 17:46
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 382
Joined: 24 March 07
From: Braila




ca sa vezi daca e termostatul eliminal din circut si vezi daca problema persista


--------------------
Renault Megane 3 2015 Kadjar 2017
zxcxzcz
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 30 Mar 2010, 19:36
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.156
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




sau il verifici , il pui pe foc si il fierbi , daca ai un termometru vezi si cind deschide


--------------------
LOGAN LAUREATE 1,6 GPL 2009 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tiandrei
post 31 Mar 2010, 18:54
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 9
Joined: 12 February 10
From: Focsani




Problema este cu siguranta de la termostat . Puteti sa imi recomandati un producator sau ceva pentru termostat (vreau sa iau de "vara") .

In alta ordine de ideii asta pare singura problema . La cea cu uleiul se pare ca am fost doar paranoic tongue.gif

Revin maine pe seara cu impresii smile.gif


--------------------
Dacia 1310 Li 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
krapcarasu
post 31 Mar 2010, 19:30
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.912
Joined: 25 November 08
From: Suceava




verifica si masa ceasurilor

31 Mar 2010, 20:31:
termostat ia vernet

This post has been edited by krapcarasu: 31 Mar 2010, 19:31


--------------------
Renault Megane 1.4 16 v 1999 - sv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tiandrei
post 31 Mar 2010, 19:35
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 9
Joined: 12 February 10
From: Focsani




o idee unde gasesc legatura la masa a ceasurilor ?


--------------------
Dacia 1310 Li 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 2 Apr 2010, 10:14
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.156
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




daca ai masina din semnatura nu prea ai de ce , daca ai masa nasoala nu merg mai toate era vorba de cele model vechi cu ceasuri separate


--------------------
LOGAN LAUREATE 1,6 GPL 2009 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tiandrei
post 2 Apr 2010, 12:38
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 9
Joined: 12 February 10
From: Focsani




Intradevar de masina de la semnatura e vorba . M-am uitat la punctul de masa de pe contraaripa si e totul ok .

Update referitor la problema initiala :

Am schimbat termostatul insa problema a ramas aceeasi. Astazi am scos termostatul de tot pentru a putea face drumurile de sarbatori. Am vorbit cu un guru in radiatoare si mi-a spus ca daca radiatorul ar fi blocat mi-ar fierbe apa de tot si s-ar ridica acul mai mult . Acum nu stiu ce sa fac . Vara ma gandesc ca nu ar fi problema sa merg fara termostat ca oricum e cald , dar la iarna ce fac ? biggrin.gif

Dupa sarbatori o sa ajung si la un electrician sa se uite pe la sondele de temperatura si alte indicatoare tongue.gif

Daca mai aveti ceva sugestii le astept cu nerabdare

Pana una alta va doresc Sarbatori Fericite alaturi de cei dragi si fara incidente !


--------------------
Dacia 1310 Li 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
george 07
post 5 Apr 2010, 10:31
Post #15


Membru


Group: Members
Posts: 166
Joined: 4 February 10




@tiandrei nu este recomandat ca motorul sa functioneze fara termostat (uzura prematura) la tine cel mai probabil este chiulasa deformata , verific-o cu un liniar (chiar subler partea lunga) sau nu sunt cilindrii (camasiile) aliniati(-e) in orice situatie trebuie planata chiulasa.


--------------------
dacia logan 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aqme
post 5 Apr 2010, 13:24
Post #16


Unic membru important


Group: Members
Posts: 39
Joined: 1 March 10
From: Bucuresti




As avea si eu o mica problema legata de caldura intre altele pe care va trebui sa le rezolv. Daca deschid capota, pe partea stanga in zona superioara pe colt se afla mai multe furtune legate la un mic aparat cu un fel de manivela ce se poate deschide si inchide. Pana la urma, care este OFF, HOT si COLD? Adica ma intereseaza sa nu mai bage aer decat daca vreau, sa dea caldura si frig. Cum se procedeaza?


--------------------
Dacia 1310 1992 - B-14-DDS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghitza
post 5 Apr 2010, 15:16
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.806
Joined: 23 April 08
From: ARAD




pai la mijoloc e deschis si in laterale inchisa caldura ,cel putin asa e la mine am tipul cu 2 furtune numa unl intra si iasa tu cred ca ai cel cu 3


--------------------
Dacia/BMW 316i an 99 1310 li 2003 Berlina - Ar-07-GIB/BG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tiandrei
post 5 Apr 2010, 18:00
Post #18


Membru incepator


Group: Members
Posts: 9
Joined: 12 February 10
From: Focsani




@george 07 :
In subconstient undeva stiam ca tot de acolo i se trage da' am zis sa o dreg altcumva.




Una peste alta dupa ce am scos termostatul dupa vreo 5 km de la plecarea de pe loc cu motorul rece se aprinde indicatorul de la "injectie" (cele dupa care trebuie sa astepti cand pornesti motorul) . Ca nota informativa dupa ce am scos termostatul am mers forja vreo 6-7 km si nu mi s-a aprins nimic . Cand merge mai ... k mama in speta se aprinde indicatorul.


Una peste cealalta oricum nu intentionez sa imi mai bat capul cu aceasta chestiune datorita lipsei de lichiditati si nepasarii utilizatorului autovehiculului prin prisma replicii : "daca nu se strica de ce sa verific"

Eu personal va multumesc tuturor celor care ati raspuns si va doresc drumuri fara incidente

Cu stima

This post has been edited by tiandrei: 5 Apr 2010, 18:00


--------------------
Dacia 1310 Li 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 3rd May 2024 - 01:21
Forum Renault