DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> releu de lumini dus, dacia 1310l '97

faraonuDaVinci
post 22 Apr 2010, 21:57
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 2
Joined: 27 September 09
From: Craiova




simptome: se arde faza lunga la becul din stanga.
am masurat cu multimetrul tensiunea si aceasta este dupa cum urmeaza:
- cu motorul oprit: 11,45 v la faza scurta si 13,67 la cea lunga la becul din stanga; 11,45 si la faza lunga si cea scurta la becul din dreapta
- cu motorul pornit: 13,6 v la faza scurta si aprox 15 v la faza lunga la becul stanga; 13,6 v la faza scurta si lunga la becul dreapta.

de pe celelalte topicuri am inteles k problema e de la releul de lumini, insa urmatorul lucru nu imi este clar, cate relee de lumini are masina mea si unde sunt ele? am vazut deja pe net poze cu un astfel de releu insa la masina knd m-am uitat nici sub capota si nici in bordul masinii nu am reusit sa identific unul.

masina mea este o Dacia 1310 L din noiembrie '97.

va rog mult sa ma ajutati



--------------------
Dacia 1310 L 1997 - OT 57 YSY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kog
post 22 Apr 2010, 22:15
Post #2


epuri orijinali


Group: Members
Posts: 1.916
Joined: 27 November 08
From: Lipova - Arad




deobicei este un releu pe contraripa stanga, cam in drept cu delcoul


--------------------
Dacia 1310 1989 TLX - AR-05-DGF
Daa... prea rapid, daa... prea furios
Io merg cu Dacia, iar tu pa jos...
"ti ciuda ca consum putin?" by argon
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BZN
post 23 Apr 2010, 10:16
Post #3


Itan convins


Group: Members
Posts: 3.590
Joined: 29 January 08
From: Rucar / Bucuresti




Releul nu comanda ambele becuri (stg-dr)? Verifica masa, se prezinte contact ferm...
Becurile sunt aceleasi ca tip si producator?


--------------------
Tico 0,796 6v, 1998 /Logan 1,598 16v, 2009 . - AGXXMAV / AGXXVAB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mecanick_maverick
post 23 Apr 2010, 11:32
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 462
Joined: 10 April 09
From: Madrid




Salut .

Problema nu e în nici un caz din releul de lumini !

E de la masa dintre releul de încärcare si alternator ( asta face sä creascä necontrolat tensiunea la 15 V si mai mult - tensiune peste 14,4 e anormalä ! - , cu cît mai multi consumatori ai conectati pe stînga , tensiunea creste proportional ).

Poti verifica si masele de la faruri , dar cea care influenteazä cel mai mult e cea de la alternator la aripä-releu de încärcare.


--------------------
Opel, Seat, MB, Kia Astra F, Ibiza, Vito, Sprinter, Sedona '97, '96, '04, '03, '11 - 47__CFS
Dacä ceva nu functioneazä , undeva s-a strecurat o eroare ...
Respect yourself anytime !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Paulorossi
post 23 Apr 2010, 21:00
Post #5


Ing. electro-automatist BEIUS-STEI


Group: Members
Posts: 1.133
Joined: 27 January 10
From: Bihor-Stei




Confirm cele spuse de maverick,releu de lumini nu face sa creasca tensiunea misterios wink.gif
Problema ta vine din faptul ca creste tensiunea in avalansa pe iesirea din alternator ca urmare a faptului ca tensiunea de referinta pt excitatie este mica fata de tensiunea pe baterie, datorita rezistentei de contact pe firul/papucul de masa comun alternator/releu incarcare(cel gros din cupru) care da o pierdere de tensiune locala,de aici problema ta.
O verificare minutioasa a firului de masa(de la alternator/releu incarcare),eventual smirghelit papuci/schimbat cablu masei iti va rezolva problema.


--------------------
dacia 1310Li 2002
Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
faraonuDaVinci
post 26 Apr 2010, 18:30
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 2
Joined: 27 September 09
From: Craiova




ms pt ajutor!

adevarul este k acum cateva luni am gasit firul de masa (de cupru) care merge de la alternator la aripa stanga intrerupt din cauza trepidatiilor motorului. l-am schimbat cu alte 2 fire tot de cupru cu diametrul aprox de 2mm fiecare. am considerat k sunt suficiente.

legat de actuala problema, am curatat releul de incarcare si am avut si grija sa aiba un contact cat mai bun la masa. am verificat si firele de masa puse de mine de la alternator la aripa stanga, problema persista... nu ar trebui sa rezolve problema dar creez o noua conexiune de masa intre bec -> releu incarcare -> alternator -> masa acumulator
normal ar trebui sa elimine orice alt contact imperfect la masa al acestora..


--------------------
Dacia 1310 L 1997 - OT 57 YSY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kog
post 26 Apr 2010, 18:42
Post #7


epuri orijinali


Group: Members
Posts: 1.916
Joined: 27 November 08
From: Lipova - Arad




De un an ma chinui si eu cu faza lunga sa o fac sa mearga si nu reusesc. Cauta un electrician, ai cam facut ce puteai face. Nu are rost s iti faci nervi.


--------------------
Dacia 1310 1989 TLX - AR-05-DGF
Daa... prea rapid, daa... prea furios
Io merg cu Dacia, iar tu pa jos...
"ti ciuda ca consum putin?" by argon
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

ETask
Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 14th July 2025 - 03:34
Forum Renault