Actionare capota
![]() ![]() ![]() |
Actionare capota
pegas |
![]()
Post
#1
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 306 Joined: 29 September 05 From: IASI ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Clio Symbol
2001/Dinamyque, 1.4 16V
|
|||
bunicu |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 257 Joined: 12 September 04 ![]() |
imi pare rau, sper sa nu te speri, dar asta chiar mi se pare o chestie traznita si inutila. nu-mi aduc aminte sa fi vazut asa ceva la vreo masina.
in plus chiar daca s-ar pune pistoanele ar trebui sa se elimine "agatatoarea" care trebuie manevrata cind deschizi capota. |
--------------------
Renault
Megane 2.1
Estate 1,5 dci 101 CP comfort expression
|
|
costi |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.230 Joined: 15 October 03 From: Bucuresti ![]() |
Nu ai vazut tu dar exista si nici "agatatoarea" nu trebuie eliminata. Nu stiu insa daca merita bataia de cap. Poate pt portbagaj da, dar la motor......
|
--------------------
DSN/SLZ
|
|
Stefan.A |
![]()
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 431 Joined: 21 June 04 ![]() |
"agatatoarea" e cam piesa de securitate, cred ca stiti de ce..
Eu n-as prea elimina-o nici pt mama amortizoarelor care spala si motoru' singure |
-------------------- |
|
pegas |
![]()
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 306 Joined: 29 September 05 From: IASI ![]() |
QUOTE(bunicu @ 20 Oct 2005, 08:26) imi pare rau, sper sa nu te speri, dar asta chiar mi se pare o chestie traznita si inutila. nu-mi aduc aminte sa fi vazut asa ceva la vreo masina. in plus chiar daca s-ar pune pistoanele ar trebui sa se elimine "agatatoarea" care trebuie manevrata cind deschizi capota. de ce sa ma supar? fiecare cu parerea sa. ![]() eu am vazut recent asa ceva, dar nu mai tin minte daca era o masina de serie sau o prezentare la un salon auto. nu mi se pare chiar atit de traznita si inutila. te scuteste de un efort. poti si fara. dar asa, poti si fara servo, geamuri electrice, radio etc. e o chestie de confort si eram curios daca se poate face si cu ce costuri/interventi. la portbagaj e asa ceva. bine, e diferita un pic treaba, dar eram curios daca are cineva o solutie. |
--------------------
Renault
Clio Symbol
2001/Dinamyque, 1.4 16V
|
|
bunicu |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 257 Joined: 12 September 04 ![]() |
|
--------------------
Renault
Megane 2.1
Estate 1,5 dci 101 CP comfort expression
|
|
klaus |
![]()
Post
#7
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Amortizoare la capota au masinile din alta gama de pret (ford mondeo, alfele, mercedes-urile, parca si bmw-urile, parca si niste seaturi, cred ca si golful 5 are).
Daca vrei se poate, doar ca necesita o tatonare a tariei amortizoarelor si a punctelor de prindere, atat in compartimentul motor cat si pe capota. This post has been edited by klaus: 20 Oct 2005, 11:28 |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
powerx |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru Group: Members Posts: 192 Joined: 2 March 04 From: Iasi sau Vaslui ![]() |
renault 19 are amortizor la portbagaj.
cat despre deschidere la capota, ar trebui un amortizor destul de complicat, tinand cont ca trebuie cumva sa ridice toata greutatea capotei, si pozitiei in care ar trebui pus. |
--------------------
Logan Ambition
Verde cameleon
2005
- VS-23-XYZ Mic si rau, mai mult mic decat rau.
|
|
ga!nusha |
![]()
Post
#9
|
![]() Still here Group: Members Posts: 984 Joined: 6 September 05 From: Paris ![]() |
se gasesc la diverse firme de tuning de la noi gen pit stop dar sunt scumpe si nu cred ca merita
edit: pentru capota motor This post has been edited by ga!nusha: 20 Oct 2005, 10:24 |
--------------------
Mazda 3 MPS
ex: Logan Preference+AC 1.6
2oo8
|
|
instructor |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 86 Joined: 31 May 05 ![]() |
QUOTE(pegas @ 20 Oct 2005, 08:19) Oare s-ar putea monta in compartimentul motor(sau in alt loc mai potrivit) niste pistoane care sa ridice capota dupa deblocarea acesteia? ![]() cred ca pt a face lucrul asta ar trebui luat drept model deschiderea hayon de la oltcit. cele 2 pistoane au forta pt ridicarea capotei motor. problema consta in prinderile capetelor pistonaselor si comportamentul lor la temperatura ridicata. |
--------------------
dacia opel
logan 1,6 corsa 12
2005 laur. 2008 enjoy
- DJ 04 xxx
|
|
Danco |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru Group: Members Posts: 197 Joined: 9 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Parerea mea e sa nu faceti asta din cel putin 2 motive:
1.Siguranta nu se elimina din motive evidente (cum ar fi ca la 100Km/h sa-ti sara capota in sus? S-au mai vazut cazuri. 2.La masinile moderne nu se umbla la capota dacat in service (deh, in RO umbla toata lumea). Si pe bune, de cate ori ai intr-adevar nevoie sa deschizi capota? Cred ca nici macar odata pe luna ca sa mai pui lichid de spalare parbriz. Nu se compara cu portbagajul la care umbli de multe ori pe zi! Deci efortul nu se justifica! |
--------------------
---------------
Logan Ambition
- --------------- Vorbind ai pierdut privilegiul de a parea intelept!
|
|
bogdan20 |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 383 Joined: 1 August 04 From: Iasi ![]() |
Chestia este destul de realizabila cu 2 amortizoare de la portabajul Daciei Break.
In ceea ce priveste siguranta nu cred ca ar fi probleme pentru ca oricum capota are siguranta de care trebuie sa tragem cand deschidem capota. Acu sa vedem cine incearca primul. ![]() |
--------------------
Honda Accord
ES
2007
- IS 01 DOR
|
|
BAB |
![]()
Post
#13
|
![]() GUERRIER MARIN DE VAILLANT Group: Members Posts: 383 Joined: 13 June 05 From: CONSTANTA ![]() |
QUOTE(pegas @ 20 Oct 2005, 08:51) de ce sa ma supar? fiecare cu parerea sa. ![]() eu am vazut recent asa ceva, dar nu mai tin minte daca era o masina de serie sau o prezentare la un salon auto. nu mi se pare chiar atit de traznita si inutila. te scuteste de un efort. poti si fara. dar asa, poti si fara servo, geamuri electrice, radio etc. e o chestie de confort si eram curios daca se poate face si cu ce costuri/interventi. la portbagaj e asa ceva. bine, e diferita un pic treaba, dar eram curios daca are cineva o solutie. Daca zici ca te scuteste de efort, eu zic sa iti dotezi masina si cu un carucior cu propulsie electrica, ca alea pentru invalizi, ca sa te duca la si de la masina. Si ai mai putea sa-i pui si centuri de siguranta automatizate, ca la masinile americane, motorase pe la usi, sa se inchida si deschida singure, motorase pe la scaune, un laptop cu un program dedicat, conectat cu sistemele masinii, ca sa accelerezi, sa franezi, sa schimbi vitezele, sa virezi, etc, numai din mouse, cu vreo doua click-uri, asa ca sa te scuteasca de efort ![]() |
--------------------
Dacia
Logan
1,6MPI Laureate
- CT 06 BAB "NOSCE TE IPSUM"
"Avoir une passion dans la vie, c’est un moteur fondamental pour vivre." |
|
frontEND |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 81 Joined: 9 December 04 From: Bucuresti ![]() |
bab esti rau si nu cred ca masajul tau nu avea ce cauta pe forum... nici al meu desigur
![]() |
--------------------
Volvo
S 40 2.4i
2004 summum
- B 03 ...
|
|
Smudo |
![]()
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 617 Joined: 7 August 05 ![]() |
Pina la urma despre ce e vorba?
Pegas, tu vrei sa-ti montezi niste chestii ca sa poti deschide capota de la motor la fel cum se deschide capota de la portbagaj (adica ori de la buton dinauntru ori de la buton de la telecomanda)? Sau vrei doar amortizoare din alea micute ca la hayon? Daca e vorba de prima varianta, atunci mi se pare la fel de "interesanta" ca si lambo-doors pe berlina. Daca e a doua, treaba ta daca iti place, poti sa incerci sa-ti montezi, s-ar putea sa fie o idee buna. Unei cunostinte de-a mea i-a picat capota de la motor in cap de la un Passat de prin '93. Batea vintul cam tare cind el isi bagase capul pe la motor, si nu stiu cum a picat prostia aia de metal care sustinea capota. Norocul lui ca l-a lovit cuiul ala de prindere chiar pe git, si nu pe cap... Dar la fel e mica probabilitatea sa iti bagi nasul la motor cind e vreun uragan afara... QUOTE(ga!nusha @ 20 Oct 2005, 10:24) Da? Si cam ce inseamna scump? Mai mult de 20 €? Cam la pretul asta sint amortizoare pentru capota de la motor pe e-bay. Le primesti cu tot cu suruburi si tot ce iti trebuie ca sa le montezi, cu tot cu instructiuni de montare. This post has been edited by Smudo: 22 Oct 2005, 20:23 |
--------------------
x
x
- X Cumparindu-ti Dacia, te simti de parca te-ai duce la bagaboante dar tu esti voyeur. In loc sa te satisfaca masina prin confort si performante, trebuie sa te satisfaci tu insuti, adaugind diverse chichite si bagind bani pentru a indrepta cretinismele unui producator idiot! (Marty)
|
|
BAB |
![]()
Post
#16
|
![]() GUERRIER MARIN DE VAILLANT Group: Members Posts: 383 Joined: 13 June 05 From: CONSTANTA ![]() |
QUOTE(frontEND @ 22 Oct 2005, 20:17) Atentie, eu nu fac nimanui masaj pe forum, ci am punctat mai acid, inutilitatea respectivei dotari "tehnice". Oricum, daca nu crezi ca nu avea ce cauta, atunci inseamna ca esti de acord cu ce am scris eu ![]() |
--------------------
Dacia
Logan
1,6MPI Laureate
- CT 06 BAB "NOSCE TE IPSUM"
"Avoir une passion dans la vie, c’est un moteur fondamental pour vivre." |
|
bogdan20 |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 383 Joined: 1 August 04 From: Iasi ![]() |
La ceva de genul asta cred ca se referea domnul Pegas
Attached File(s) |
--------------------
Honda Accord
ES
2007
- IS 01 DOR
|
|
pegas |
![]()
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 306 Joined: 29 September 05 From: IASI ![]() |
QUOTE(Smudo @ 22 Oct 2005, 20:23) Pina la urma despre ce e vorba? Pegas, tu vrei sa-ti montezi niste chestii ca sa poti deschide capota de la motor la fel cum se deschide capota de la portbagaj (adica ori de la buton dinauntru ori de la buton de la telecomanda)? Sau vrei doar amortizoare din alea micute ca la hayon? Eu doream niste amortizoare(pistoane) care sa te ajute la deschiderea capotei. Capota o deschizi(mai bine zis o deblochezi) clasic, din pirghia din masina. Indepartezi siguranta cu mina si pe urma dai un mic impuls capotei, care sub actiunea pistoanelor este ridicata usor si fara efort. Exact ca in poza domnului bogdan20020. |
--------------------
Renault
Clio Symbol
2001/Dinamyque, 1.4 16V
|
|
alex275 |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Banned Posts: 313 Joined: 5 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Oare la ce ar ajuta amortizoarele? Daca 'Doamne fereste' se intampla ceva la motor(fierbe, etc.) parca vad cum astepti sa se ridice capota tacticos.
Mie nu mi se pare o solutie foarte practica. E ceva de genul: eu am amortizoare la capota, tu n-ai! ![]() Apoi ma gandesc si eu ca motoarele astea noi nu prea au nevoie de "vizite" dese. Dar, ma rog, e optiunea ta. |
--------------------
dacia
logan 1,6 laureate
- B 46 W S T [i]Inteleptii vorbesc pentru ca au ceva de spus. Prostii pentru ca nu pot sa taca.[/i] [b]PLATON[/b]
Un snob este un om care a fost educat mai mult decat ii permite inteligenta!!! |
|
Alin_VAD |
![]()
Post
#20
|
Membru incepator Group: Members Posts: 86 Joined: 14 February 10 ![]() |
Eu mi-am montat un telescop la capota. Dar doar o tine ridicata, de ridicat o ridici cu mana. elescopul e de break.
Attached thumbnail(s) DSC01325.JPG ( Size: 445.28k ) Number of downloads: 945 |
--------------------
-
-
-
- -
|
|
BAB |
![]()
Post
#21
|
![]() GUERRIER MARIN DE VAILLANT Group: Members Posts: 383 Joined: 13 June 05 From: CONSTANTA ![]() |
Si cum ai determinat pozitia pistonului? Ai folosit pur simplu punctul de prindere al tijei? Cum se inchide capota, acum? E nevoie de ceva forta, sau doar tragi usor de ea?
|
--------------------
Dacia
Logan
1,6MPI Laureate
- CT 06 BAB "NOSCE TE IPSUM"
"Avoir une passion dans la vie, c’est un moteur fondamental pour vivre." |
|
Bullix |
![]()
Post
#22
|
![]() Solnitzar fidel Group: Members Posts: 655 Joined: 21 June 07 From: Bucuresti ![]() |
Fratilor, nu cred ca exista nicio masina la care sa se ridica capota singura. Telescoape gasesti des pe japonisme de top, Honda Civic are chiar pe ambele parti daca nu ma insel. Si au doar rolul de a inlocui tija de sustinere si atat!
Cat despre capote de portbagaj care se deschid singure, aici vad intr-adevar utilitatea la masini cu hayon, la care uneori te chinui tare, daca ai si mainile incarcate. La berline in 3 volume, gen Logan, se rezolva simplu cu un servomotor. La cele cu hayon insa iti trebuie un compresor electric si tije actionate pneumatic/hidraulic cu 2 cai (doua cai adica, nu doi cai ![]() Am vazut asa ceva doar la un SUV Lexus, deschiderea era actionata din telecomanda si se ridica singur ditamai hayonu' de 50 de kile pe putin. Cred ca pana la Lexus mai e cale lunga, nu credeti?... |
--------------------
Dacia / Dacia
1310 TLX 1.4 / Solenza Rapsodie 1.4MPI
1989 / 2004 Exista doua categorii de oameni: oameni inteligenti si oameni puternici.
|
|
BAB |
![]()
Post
#23
|
![]() GUERRIER MARIN DE VAILLANT Group: Members Posts: 383 Joined: 13 June 05 From: CONSTANTA ![]() |
Hai, nu? Compresor electric... nu cumva are si termocentrala de 2 megawatzi? Pentru ca sa se ridice hayonul singur, nu e nevoie de compresor. Poate ceea ce spui tu este sistemul de inchidere prin telecomanda, nu deschidere. Exista un fabricant german, se cheama Suspa, care face mii de modele si variante de pistoane pneumatice si hidraulice, amortizoare cu gaz sau lichid si multe altele. Cam tot ce misca pe roti si are hayon, are pistoane Suspa. Pistonul de la scaunul ergonomic pe care stai la calculator, este deasemenea Suspa (daca nu e vreo chinezarie copiata dupa original). Bun. Pistoanele astea se fabrica in fel si fel de dimensiuni si valori pentru sarcinile pe care trebuie sa le sustina. Ba unele sunt si reglabile, dar nu e cazul aici. Revenind, pentru ca hayonul sa se ridice singur, trebuie, pur si simplu citite valorile de pe pistonul existent si inlocuit cu un piston identic, dar cu ceva Newton-i in plus. Daca imi amintesc corect, in cataloagele Suspa, plaja de forte pentru pistoanele astea este intre 80N si 1kN. Pentru actionarea automata, inchidere/ deschidere, exista niste actuatoare electromecanice, alimentate de la instalatia electrica de bord, fara alte compresoare. http://www.suspa.com/fileadmin/3_bilder/Bi...gate_screen.pdf
This post has been edited by BAB: 17 Feb 2010, 00:21 |
--------------------
Dacia
Logan
1,6MPI Laureate
- CT 06 BAB "NOSCE TE IPSUM"
"Avoir une passion dans la vie, c’est un moteur fondamental pour vivre." |
|
Alin_VAD |
![]()
Post
#24
|
Membru incepator Group: Members Posts: 86 Joined: 14 February 10 ![]() |
Capota fata se inchide usor. La portbagaj am pus tot un telescop de break si se deschide singur dupa ce-l descui de la butonul din interior
|
--------------------
-
-
-
- -
|
|
klax |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 246 Joined: 1 April 08 From: Bucuresti ![]() |
ww au mai toate acel piston la capota. Maicamea are ww lupo din 2002 si are acel piston. singurul avantaj este ca nu mai stai sa pui acea piedica pentru a tine capota deschisa. Dar oricum cel mai des se deschide atunci cand pui lichid de parbriz. nu cred ca merita bataia de cap. Plus ca mai si schimi pistonul ala la cativa ani daca nu e de calitate si iti mai cade si capota in cap. Oricum capota nu se deschide singura la ww ci trebuie sa o ridici cu mana pana aproape sus.
|
--------------------
Dacia
Logan
2007 / 1.6 16v
- BC-85-BSL www.depanarecalculatoare.ro
|
|
dex lada |
![]()
Post
#26
|
Membru autentic Group: Members Posts: 442 Joined: 20 October 04 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
lada
2105
- secret
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 11th May 2025 - 23:45 |