Curatare radiator, curatare radiator dacia 1310
![]() ![]() ![]() |
Curatare radiator, curatare radiator dacia 1310
autom |
![]()
Post
#31
|
||
![]() membru pompier Group: Members Posts: 1.198 Joined: 8 January 05 From: Bucuresti-sa traiesti!!!! ![]() |
|
||
--------------------
Dacia 1100
Berlineza
1971
|
|||
scorpion |
![]()
Post
#32
|
Membru autentic Group: Members Posts: 239 Joined: 3 January 08 From: Bucuresti ![]() |
Autom , ma mai uit odata pe eticheta sticlei de detartrant si postez. Valabil si pt Calgon. Ambele sunt la servici , deci revin maine cu o completare. Oricum acidul este foarte tare : mi-a ars putin o bucata de mana care a luat in plin o revarsare din radiator cand il balanganeam sa ridic depunerile si apoi sa-l scurg la canal...
![]() ![]() ![]() This post has been edited by scorpion: 11 Jul 2011, 23:53 |
--------------------
.
Citroen Xantia
2.0i
|
|
maho |
![]()
Post
#33
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.219 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Din cate mi-aduc aminte de pe la chimie, acidul atacã metalele (si rugina), calcarul nu stiu sincer, dar aveti grija cu radiatoarele, oricum nu e tabla prea groasã.
|
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
krapcarasu |
![]()
Post
#34
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
acidul clorhidric ( HCl ) nu ataca radiatoarele de cupru, daca fac rost azi de el incerc sa-l curat pe al meu care e de alama, probabil va ataca doar zincul din alama numai la suprafata
N-am gasit decat Nufar, vedem cum se impaca cu alama , ca are si sulfuric pe langa clorhidric This post has been edited by krapcarasu: 12 Jul 2011, 17:11 |
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
scorpion |
![]()
Post
#35
|
Membru autentic Group: Members Posts: 239 Joined: 3 January 08 From: Bucuresti ![]() |
Cu scuzele de rigoare legat de mesajul meu anterior :
QUOTE Deci nu sistemul de racire este subdimensionat , categoric masinile care au probleme cu racirea au ceva stricat in cadrul lui => m-am inselat destul de rau!am plecat in concediu si-am ajuns ca de la Deva sa merg spre Beius , trecand pe la Varfurile. Pt necunoscatori , pot spune ca-i o zona de serpentine in urcare care se intinde pe km grei si care face de ras zona Dealul Negru de langa Rm. Valcea. Mi-a ajuns temperatura motorului sus de tot, la mijloc, in ultimul sector de dinaintea zonei rosii ( am ceasuri de tip nou de SN ) . Nu stiu cate grade erau , dar nu prea dadea semne ca s-ar reduce , asa c-am oprit vreo 5 minute cu motorul pornit si-am coborat acul sub zona de "stres sofer" apoi am luat-o din loc. Deci cu scuzele de rigoare adresate comunitatii de Nove , acum recunosc spasit ca sistemul ei de racire ( curat , cu radiator mare de Brasov... ) are o problema reala de subdimensionare ! ![]() This post has been edited by scorpion: 23 Jul 2011, 18:30 |
--------------------
.
Citroen Xantia
2.0i
|
|
Tudor Badescu |
![]()
Post
#36
|
Membru autentic Group: Members Posts: 566 Joined: 17 December 09 ![]() |
Nu mai bagati acizi in sistemul de racire ca nu se stie ce si pe unde subtiaza!Exista produse speciale pentru asta,neacide.
Scorpion,daca nu stii ce temperatura avea apa,de unde stii ca s-a supraincalzit motorul?Sistemul de racire e presurizat asa ca apa fierbe la temperatura mai mare decat in aer liber(asta daca e bine strans capacul de la vasul de expansiune).Iar la masinile cu ventilator antrenat prin curea,mai e o problema:turatia elicei ventilatorului.Multi urca,sa zicem,cu a treia,cu acceleratia la blana si turatie mai joasa pe serpentine lungi,cand,daca ar urca intr-a doua,ar apasa mai putin pedala,motorul ar avea un regim mai lejer,iar ventilatorul turatie mare care sa treaca mult aer prin radiator. |
--------------------
dacia
1310,
1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
|
|
pojarel18 |
![]()
Post
#37
|
![]() Membru Group: Members Posts: 189 Joined: 29 April 08 ![]() |
Scorpion....mai este o solutie. Eu am vazut la un mecanic mai batran o chiulasa de pe o 1300 cu gaurile de racire dintre camerele de ardere marite. Nu mai stiu exact cu cat. Singura problema este iarna...se incalzeste mult mai greu.
|
--------------------
Dacia
1310 Berlina
1999
|
|
Kiraly |
![]()
Post
#38
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 921 Joined: 21 May 10 ![]() |
la mine problema e cand depasesc 100km/h si e foarte cald afara (peste 30 de grade) nu cred ca nici atunci nu trece aer destul prin radiator
|
--------------------
Dacia
1310 Li
2004
- BH 90 PUP sufli in jigler pui o sarma si gata!!!
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#39
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
intr-o carte 'Autoturismul Dacia 1300' se recomanda de pus in loc de antigel acid clorhidric 6 % pt 200km..., revin cu poze;
daca ai elv se reduc problemele de incalzire iarna, si nu numai, ar trebui studiat cum e cu largirea gaurilor;o fulie la pompa de apa cu diametru usor redus ar ajuta; si la mine pe caldura peste 100 la ora creste temperatura, eu stiu ca am radiatorul partial infundat(n-am facut mai nimic cu Nufar) This post has been edited by krapcarasu: 24 Jul 2011, 18:41 Attached thumbnail(s) SANY3657.JPG ( Size: 2.36mb ) Number of downloads: 457 SANY3658.JPG ( Size: 2.59mb ) Number of downloads: 467 |
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
G I M |
![]()
Post
#40
|
![]() Membru cu indemanare Group: Members Posts: 2.191 Joined: 26 April 08 From: Brasov ![]() |
QUOTE(scorpion @ 23 Jul 2011, 19:29) Cu scuzele de rigoare legat de mesajul meu anterior : => m-am inselat destul de rau! am plecat in concediu si-am ajuns ca de la Deva sa merg spre Beius , trecand pe la Varfurile. Pt necunoscatori , pot spune ca-i o zona de serpentine in urcare care se intinde pe km grei si care face de ras zona Dealul Negru de langa Rm. Valcea. Mi-a ajuns temperatura motorului sus de tot, la mijloc, in ultimul sector de dinaintea zonei rosii ( am ceasuri de tip nou de SN ) . Nu stiu cate grade erau , dar nu prea dadea semne ca s-ar reduce , asa c-am oprit vreo 5 minute cu motorul pornit si-am coborat acul sub zona de "stres sofer" apoi am luat-o din loc. Deci cu scuzele de rigoare adresate comunitatii de Nove , acum recunosc spasit ca sistemul ei de racire ( curat , cu radiator mare de Brasov... ) are o problema reala de subdimensionare ! ![]() Mie nu mi se pare subdimensionat sistemul de racire, atata timp cat cu radiator mare de berlina n-am avut probleme vara trecuta in august pe Transfagarasan. |
--------------------
Una
d'aia
cu 5 roti Fii atent la volan! Cineva drag te asteapta acasa!
|
|
Minel |
![]()
Post
#41
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
QUOTE(Kiraly @ 24 Jul 2011, 11:06) la mine problema e cand depasesc 100km/h si e foarte cald afara (peste 30 de grade) nu cred ca nici atunci nu trece aer destul prin radiator In cazul meu , se intampla cam tot la fel ( am ELV cu 4 pale si radiator mare de Cu ) cand depaseaam 3000 ture in treapta 5 ....incepea apa sa urce si sa porneasca ELV ..... dar calduri de peste 30 grade .....la drum intins de campie.... Motorul a fost refacut de la zero si trebuie sa recunosc ca am chiulasa de 1,3 frezata 0,3 mm pe motor de 1,4 ...... ![]() This post has been edited by Minel: 25 Jul 2011, 06:38 |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
Tudor Badescu |
![]()
Post
#42
|
Membru autentic Group: Members Posts: 566 Joined: 17 December 09 ![]() |
Gaurile din chiulasa sunt socotite ca sa lase debite de lichid de racire aproximativ egale pe la toti cilindrii.largirea lor dupa ureche e posibil sa lase mai fiebinte mai ales cilindrul dinspre ambreiaj(cil.1),iar asta nu se va vedea pe bord care va indica real ce e pe la cilindrul 4.Faptul ca la viteza mare motorul e mai cald nu deranjeaza.Important e sa nu fiarba.Fierberea produce bule izolatoare termic in special in partea de sus a cilindrilor,iar asta produce dilatari neuniforme care duc la deformari,etc.Si ca sa nu fiarba la ses la 100 grade Celsius,sistemul e presurizat.Marirea presiunii mareste temperatura de fierbere.De aceea trebuie sa fie etans capacul de la vasul de expansiune.Iar presurizarea e si mai importanta la munte unde apa fierbe sub 100 de grade.Ar mai fi de spus ca motorul mai fierbinte consuma mai putin,uleiul mai subtiat e framantat mai usor intre piesele in miscare.Oricum uleiurile moderne n-au probleme cu ungerea la un motor mai cald.
|
--------------------
dacia
1310,
1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#43
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
depinde cat de cald, peste o anumita limita , 90-95 grade la dacia, creste consumul si uzura,
uleiul(conteaza mult calitatea si tipul) diminuandu-si prorietatile de ungere , apar frecari mai mari in plus pt cei cu gpl gazul devine rarefiat si scade puterea, asa am observat la mine |
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
Tudor Badescu |
![]()
Post
#44
|
Membru autentic Group: Members Posts: 566 Joined: 17 December 09 ![]() |
La multe masini moderne se folosesc uleiuri ...W30 mai subtiri,pentru economie de combustibil.Sigur ca vara,nu-s recomandate la Dacia clasia,la tolerantele cu care e proiectat motorul.Dar ...W40 face fata si mai fierbinte;nu ma refer aici la de mult depasitul Super1(in varianta tipica 20W40).
|
--------------------
dacia
1310,
1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#45
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.464 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
Daca tot l-am pomenit pe altundeva, am zis ca ar fi o idee sa mai dau un ochi pe aici.
Vara trecuta am scos vreo 300 ml de lichid de racire din radiator, am pus o sticla de calgon lichid in loc. M-am dus de la Timisoara la Arad asa. Caldura pornita, geamurile deschise, sa nu ma coc de tot ![]() In Arad, steptat sa se raceasca motorul, am dat totul afara, am bagat in radiator furtunul si l-am lasat sa curga cu toate aerisirile deschise, pana n-o mai iesit pe nicaieri decat apa curata. Pus apa in motor, facut o tura de vreo 15 minute prin oras, asteptat sa se raceasca motorul, repetat clatirea. Pus apa cu un pic de antigel in loc, m-am mai plimbat asa cu ea cateva zile, iar week-end-ul urmator am repetat operatiunile de clatire de vreo doua ori. Am pus dupa aia apa cu antigel diluat cum trebuie. Vasul de expansiune e si acum curat. In continuare, asta-i o solutie de lenes, dar pe de alta parte, nu-mi place sa-mi fac de lucru din ce n-am. |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
B17XGG |
![]()
Post
#46
|
Membru autentic Group: Members Posts: 400 Joined: 8 April 12 ![]() |
Intr-adevar, metoda rapida care repetata s-ar putea sa "topeasca" ce este din aluminiu (cel mai expus, radiatorul din Al). " Calgoanele" astea contin trifosfat de sodiu si soda calcinata care sunt "moartea" aluminiului (in special primul !).
Automobilul nu este cazan energetic. Atunci de ce sa-l mai menajam cu solutii antigel aditivate cu inhibitori (schimbate la 2 ani) ? In concluzie, nu recomand (fie-mi iertat!). |
--------------------
Dacia
1310 MLS recarosat
omologat 2001
- B17XGG
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#47
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.464 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
Bine ca ai mentionat, ca de partea asta chiar uitasem. Imi spusese si un chimist de partea asta, dar cum eu aveam radiatoarele de cupru, nu mi-a pasat decat de chiulasa. Iar aia n-avea ce sa apuce sa sufere chiar atat in o ora cat a stat calgonul in motor, ca totusi, pana la aluminiu, era si stratul de murdarie ca "protectie".
Iar de acum, daca am grija si schimb antigelul din cand in cand, n-ar trebui sa se mai adune murdarie pe acolo, incat sa fiu nevoit sa ma gandesc sa repet procedeul. |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 13:23 |