DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages < 1 2 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Curatare radiator, curatare radiator dacia 1310

autom
post 9 Jul 2011, 20:19
Post #31


membru pompier


Group: Members
Posts: 1.198
Joined: 8 January 05
From: Bucuresti-sa traiesti!!!!




QUOTE(scorpion @ 7 Jul 2011, 16:25)

Am facut rost de-un detrartrant de la Clover Chemicals = > Acid Wash 80 (http://www.cloverchem.co.uk/ro/msds/acid_wash_80_502.pdf ) si-am luat-o de la capat. .............................Am reluat pasul cu apa + 100grame Calgon ,..................................
*




Deci ai folosit un produs pe baza de acid clorhidric cu concentratie de 10-30 %?

Calgon-ulpe ce baza e?


--------------------
Dacia 1100 Berlineza 1971
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
scorpion
post 11 Jul 2011, 23:53
Post #32


Membru autentic


Group: Members
Posts: 239
Joined: 3 January 08
From: Bucuresti




Autom , ma mai uit odata pe eticheta sticlei de detartrant si postez. Valabil si pt Calgon. Ambele sunt la servici , deci revin maine cu o completare. Oricum acidul este foarte tare : mi-a ars putin o bucata de mana care a luat in plin o revarsare din radiator cand il balanganeam sa ridic depunerile si apoi sa-l scurg la canal... blush.gif , deci la acidul asta chiar se impun manusi de cauciuc excl.gif , in rest rabdare si timp ca sa-si faca Calgonul efectul dupa aceea . wink.gif

This post has been edited by scorpion: 11 Jul 2011, 23:53


--------------------
. Citroen Xantia 2.0i
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
maho
post 12 Jul 2011, 08:15
Post #33


Membru rigido-flexibil


Group: Members
Posts: 5.219
Joined: 7 April 10
From: Brașov, orașul olimpic




Din cate mi-aduc aminte de pe la chimie, acidul atacã metalele (si rugina), calcarul nu stiu sincer, dar aveti grija cu radiatoarele, oricum nu e tabla prea groasã.


--------------------
Dacia 1310 1983
"Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
krapcarasu
post 12 Jul 2011, 13:07
Post #34


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.912
Joined: 25 November 08
From: Suceava




acidul clorhidric ( HCl ) nu ataca radiatoarele de cupru, daca fac rost azi de el incerc sa-l curat pe al meu care e de alama, probabil va ataca doar zincul din alama numai la suprafata

N-am gasit decat Nufar, vedem cum se impaca cu alama , ca are si sulfuric pe langa clorhidric

This post has been edited by krapcarasu: 12 Jul 2011, 17:11


--------------------
Renault Megane 1.4 16 v 1999 - sv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
scorpion
post 23 Jul 2011, 18:29
Post #35


Membru autentic


Group: Members
Posts: 239
Joined: 3 January 08
From: Bucuresti




Cu scuzele de rigoare legat de mesajul meu anterior :
QUOTE
Deci nu sistemul de racire este subdimensionat , categoric masinile care au probleme cu racirea au ceva stricat in cadrul lui
=> m-am inselat destul de rau!
am plecat in concediu si-am ajuns ca de la Deva sa merg spre Beius , trecand pe la Varfurile. Pt necunoscatori , pot spune ca-i o zona de serpentine in urcare care se intinde pe km grei si care face de ras zona Dealul Negru de langa Rm. Valcea.
Mi-a ajuns temperatura motorului sus de tot, la mijloc, in ultimul sector de dinaintea zonei rosii ( am ceasuri de tip nou de SN ) . Nu stiu cate grade erau , dar nu prea dadea semne ca s-ar reduce , asa c-am oprit vreo 5 minute cu motorul pornit si-am coborat acul sub zona de "stres sofer" apoi am luat-o din loc.
Deci cu scuzele de rigoare adresate comunitatii de Nove , acum recunosc spasit ca sistemul ei de racire ( curat , cu radiator mare de Brasov... ) are o problema reala de subdimensionare ! blush.gif

This post has been edited by scorpion: 23 Jul 2011, 18:30


--------------------
. Citroen Xantia 2.0i
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tudor Badescu
post 23 Jul 2011, 23:03
Post #36


Membru autentic


Group: Members
Posts: 566
Joined: 17 December 09




Nu mai bagati acizi in sistemul de racire ca nu se stie ce si pe unde subtiaza!Exista produse speciale pentru asta,neacide.
Scorpion,daca nu stii ce temperatura avea apa,de unde stii ca s-a supraincalzit motorul?Sistemul de racire e presurizat asa ca apa fierbe la temperatura mai mare decat in aer liber(asta daca e bine strans capacul de la vasul de expansiune).Iar la masinile cu ventilator antrenat prin curea,mai e o problema:turatia elicei ventilatorului.Multi urca,sa zicem,cu a treia,cu acceleratia la blana si turatie mai joasa pe serpentine lungi,cand,daca ar urca intr-a doua,ar apasa mai putin pedala,motorul ar avea un regim mai lejer,iar ventilatorul turatie mare care sa treaca mult aer prin radiator.


--------------------
dacia 1310, 1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pojarel18
post 23 Jul 2011, 23:07
Post #37


Membru


Group: Members
Posts: 189
Joined: 29 April 08




Scorpion....mai este o solutie. Eu am vazut la un mecanic mai batran o chiulasa de pe o 1300 cu gaurile de racire dintre camerele de ardere marite. Nu mai stiu exact cu cat. Singura problema este iarna...se incalzeste mult mai greu.


--------------------
Dacia 1310 Berlina 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kiraly
post 24 Jul 2011, 10:06
Post #38


Membru autentic


Group: Members
Posts: 921
Joined: 21 May 10




la mine problema e cand depasesc 100km/h si e foarte cald afara (peste 30 de grade) nu cred ca nici atunci nu trece aer destul prin radiator


--------------------
Dacia 1310 Li 2004 - BH 90 PUP
sufli in jigler pui o sarma si gata!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
krapcarasu
post 24 Jul 2011, 18:29
Post #39


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.912
Joined: 25 November 08
From: Suceava




intr-o carte 'Autoturismul Dacia 1300' se recomanda de pus in loc de antigel acid clorhidric 6 % pt 200km..., revin cu poze;
daca ai elv se reduc problemele de incalzire iarna, si nu numai, ar trebui studiat cum e cu largirea gaurilor;o fulie la pompa de apa cu diametru usor redus ar ajuta;
si la mine pe caldura peste 100 la ora creste temperatura, eu stiu ca am radiatorul partial infundat(n-am facut mai nimic cu Nufar)

This post has been edited by krapcarasu: 24 Jul 2011, 18:41

Attached thumbnail(s)
SANY3657.JPG ( Size: 2.36mb ) Number of downloads: 457
SANY3658.JPG ( Size: 2.59mb ) Number of downloads: 467


--------------------
Renault Megane 1.4 16 v 1999 - sv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
G I M
post 24 Jul 2011, 18:57
Post #40


Membru cu indemanare


Group: Members
Posts: 2.191
Joined: 26 April 08
From: Brasov




QUOTE(scorpion @ 23 Jul 2011, 19:29)
Cu scuzele de rigoare legat de mesajul meu anterior : => m-am inselat destul de rau!
am plecat in concediu si-am ajuns ca de la Deva sa merg spre Beius , trecand pe la Varfurile. Pt necunoscatori , pot spune ca-i o zona de serpentine in urcare care se intinde pe km grei si care face de ras zona Dealul Negru de langa Rm. Valcea.
Mi-a ajuns temperatura motorului sus de tot, la mijloc, in ultimul sector de dinaintea zonei rosii ( am ceasuri de tip nou de SN ) . Nu stiu cate grade erau , dar nu prea dadea semne ca s-ar reduce , asa c-am oprit vreo 5 minute cu motorul pornit si-am coborat acul sub zona de "stres sofer" apoi am luat-o din loc.
Deci cu scuzele de rigoare adresate comunitatii de Nove , acum recunosc spasit ca sistemul ei de racire ( curat , cu radiator mare de Brasov... ) are o problema reala de subdimensionare ! blush.gif
*



Mie nu mi se pare subdimensionat sistemul de racire, atata timp cat cu radiator mare de berlina n-am avut probleme vara trecuta in august pe Transfagarasan.


--------------------
Una d'aia cu 5 roti
Fii atent la volan! Cineva drag te asteapta acasa!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 25 Jul 2011, 06:37
Post #41


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




QUOTE(Kiraly @ 24 Jul 2011, 11:06)
la mine problema e cand depasesc 100km/h si e foarte cald afara  (peste 30 de grade) nu cred ca nici atunci nu trece aer destul prin radiator
*




In cazul meu , se intampla cam tot la fel ( am ELV cu 4 pale si radiator mare de Cu ) cand depaseaam 3000 ture in treapta 5 ....incepea apa sa urce si sa porneasca ELV ..... dar calduri de peste 30 grade .....la drum intins de campie....

Motorul a fost refacut de la zero si trebuie sa recunosc ca am chiulasa de 1,3 frezata 0,3 mm pe motor de 1,4 ...... icon_mrgreen.gif iar radiatorul are vreo 5 ani de nou .....fiind de Brasov ...oricum , la toamna o paste o verificare si curatire daca este nevoie a sistemului de racire , desi totul a fost curatat bec cand s-a refacut motorul ....

This post has been edited by Minel: 25 Jul 2011, 06:38


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tudor Badescu
post 25 Jul 2011, 11:16
Post #42


Membru autentic


Group: Members
Posts: 566
Joined: 17 December 09




Gaurile din chiulasa sunt socotite ca sa lase debite de lichid de racire aproximativ egale pe la toti cilindrii.largirea lor dupa ureche e posibil sa lase mai fiebinte mai ales cilindrul dinspre ambreiaj(cil.1),iar asta nu se va vedea pe bord care va indica real ce e pe la cilindrul 4.Faptul ca la viteza mare motorul e mai cald nu deranjeaza.Important e sa nu fiarba.Fierberea produce bule izolatoare termic in special in partea de sus a cilindrilor,iar asta produce dilatari neuniforme care duc la deformari,etc.Si ca sa nu fiarba la ses la 100 grade Celsius,sistemul e presurizat.Marirea presiunii mareste temperatura de fierbere.De aceea trebuie sa fie etans capacul de la vasul de expansiune.Iar presurizarea e si mai importanta la munte unde apa fierbe sub 100 de grade.Ar mai fi de spus ca motorul mai fierbinte consuma mai putin,uleiul mai subtiat e framantat mai usor intre piesele in miscare.Oricum uleiurile moderne n-au probleme cu ungerea la un motor mai cald.


--------------------
dacia 1310, 1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
krapcarasu
post 25 Jul 2011, 11:34
Post #43


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.912
Joined: 25 November 08
From: Suceava




depinde cat de cald, peste o anumita limita , 90-95 grade la dacia, creste consumul si uzura,
uleiul(conteaza mult calitatea si tipul) diminuandu-si prorietatile de ungere , apar frecari mai mari
in plus pt cei cu gpl gazul devine rarefiat si scade puterea, asa am observat la mine


--------------------
Renault Megane 1.4 16 v 1999 - sv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tudor Badescu
post 25 Jul 2011, 11:55
Post #44


Membru autentic


Group: Members
Posts: 566
Joined: 17 December 09




La multe masini moderne se folosesc uleiuri ...W30 mai subtiri,pentru economie de combustibil.Sigur ca vara,nu-s recomandate la Dacia clasia,la tolerantele cu care e proiectat motorul.Dar ...W40 face fata si mai fierbinte;nu ma refer aici la de mult depasitul Super1(in varianta tipica 20W40).


--------------------
dacia 1310, 1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bucatzel
post 20 May 2013, 13:59
Post #45


Membru plictisit


Group: Moderatori
Posts: 6.464
Joined: 19 May 08
From: Timisoara




Daca tot l-am pomenit pe altundeva, am zis ca ar fi o idee sa mai dau un ochi pe aici.

Vara trecuta am scos vreo 300 ml de lichid de racire din radiator, am pus o sticla de calgon lichid in loc.
M-am dus de la Timisoara la Arad asa. Caldura pornita, geamurile deschise, sa nu ma coc de tot tongue.gif
In Arad, steptat sa se raceasca motorul, am dat totul afara, am bagat in radiator furtunul si l-am lasat sa curga cu toate aerisirile deschise, pana n-o mai iesit pe nicaieri decat apa curata.

Pus apa in motor, facut o tura de vreo 15 minute prin oras, asteptat sa se raceasca motorul, repetat clatirea.

Pus apa cu un pic de antigel in loc, m-am mai plimbat asa cu ea cateva zile, iar week-end-ul urmator am repetat operatiunile de clatire de vreo doua ori.

Am pus dupa aia apa cu antigel diluat cum trebuie. Vasul de expansiune e si acum curat.

In continuare, asta-i o solutie de lenes, dar pe de alta parte, nu-mi place sa-mi fac de lucru din ce n-am.


--------------------
Dacia 1300 1981 - 3-SB-2608
Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B17XGG
post 20 May 2013, 16:07
Post #46


Membru autentic


Group: Members
Posts: 400
Joined: 8 April 12




Intr-adevar, metoda rapida care repetata s-ar putea sa "topeasca" ce este din aluminiu (cel mai expus, radiatorul din Al). " Calgoanele" astea contin trifosfat de sodiu si soda calcinata care sunt "moartea" aluminiului (in special primul !).
Automobilul nu este cazan energetic. Atunci de ce sa-l mai menajam cu solutii antigel aditivate cu inhibitori (schimbate la 2 ani) ? In concluzie, nu recomand (fie-mi iertat!).


--------------------
Dacia 1310 MLS recarosat omologat 2001 - B17XGG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bucatzel
post 20 May 2013, 16:46
Post #47


Membru plictisit


Group: Moderatori
Posts: 6.464
Joined: 19 May 08
From: Timisoara




Bine ca ai mentionat, ca de partea asta chiar uitasem. Imi spusese si un chimist de partea asta, dar cum eu aveam radiatoarele de cupru, nu mi-a pasat decat de chiulasa. Iar aia n-avea ce sa apuce sa sufere chiar atat in o ora cat a stat calgonul in motor, ca totusi, pana la aluminiu, era si stratul de murdarie ca "protectie".

Iar de acum, daca am grija si schimb antigelul din cand in cand, n-ar trebui sa se mai adune murdarie pe acolo, incat sa fiu nevoit sa ma gandesc sa repet procedeul.


--------------------
Dacia 1300 1981 - 3-SB-2608
Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages < 1 2
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 9th May 2025 - 13:23
Forum Renault