Schimbare treapta de viteza solenza, 1.9d
![]() ![]() ![]() |
Schimbare treapta de viteza solenza, 1.9d
cipoc |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 215 Joined: 4 May 08 From: iasi ![]() |
|
||
--------------------
dacia
solenza
2004
- nt-06-XXX
|
|||
mk2 |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 407 Joined: 5 August 06 From: Bucuresti ![]() |
Este indicat sa mergi mai turat pentru a nu se infunda egr-ul (in caz ca se infunda egr-ul, motorul va scutura de zici ca se rupe caroseria in doua).
Daca ai dezactivat egr-ul insa, poti sa schimbi pe la 2500 fara nici o problema (desi ar fi bine ca din cand in cand sa o mai calci pe coada). Consumul cel mai bun il vei avea daca mergi subturat si fara acceleratii bruste, insa atat mersul supraturat cat si mai ales cel subturat va duce la o uzura mai accentuata a motorului si posibil a transmisiei. |
--------------------
Dacia Logan
1.5 dci
2006 Laureate
- BxxXXX Our enemies are never as evil as we imagine them to be. And maybe we're never quite as good.
|
|
ramsen |
![]()
Post
#3
|
![]() My Solenza Group: Members Posts: 3.368 Joined: 15 May 08 From: Pitesti - ARGES ![]() |
motorul diesel de regula trebuie sa fie mai turat cind schimbi vitezele decit unul pe benzina...am citiva ani buni experientza pe diesel si l-am invatat...pe la 3000 ture este super bine...
|
--------------------
DACIA
SOLENZA
CLIMA 1.4 Mpi E2 / 2004
- Inca o mai DETIN
|
|
ct-03-tvy |
![]()
Post
#4
|
![]() ct_010 Group: Members Posts: 828 Joined: 11 May 08 ![]() |
ati vrut sa ziceti, "ca", benzinarul trebuie turat mai mult ca un diesel
pai de ce? pai daia, pt ca benzinaru are cuplu maxim.. peste 3000 rpm. din moment ce dieselu are cuplu maxim disponibil la mai putin ture, nu are rost sa il turezi la 3000 cu treapta 1 1-2 2000 rpm... 3a-4- 2500, 4-5 2700 3000 chiar depinde de situatie..si de cheful de condus inclinatia drumului etc |
--------------------
aro
10.4 1.6 D
1993
|
|
bolidu |
![]()
Post
#5
|
![]() Pai daca n-am ?! Group: Members Posts: 2.068 Joined: 1 July 06 From: Medgidalas ![]() |
Ct-03-tvy absolut corect !
|
--------------------
Solenza Confort
2005
Opel Astra Coupe
- CT-XX-CMF Daca te lasi de fumat, de baut si de femei, nu traiesti mai mult, doar ti se pare ca timpul trece prea incet.
|
|
vladut88 |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.973 Joined: 22 May 09 From: Beius judetul bihor ![]() |
QUOTE(ct-03-tvy @ 10 Apr 2010, 15:24) ati vrut sa ziceti, "ca", benzinarul trebuie turat mai mult ca un diesel pai de ce? pai daia, pt ca benzinaru are cuplu maxim.. peste 3000 rpm. din moment ce dieselu are cuplu maxim disponibil la mai putin ture, nu are rost sa il turezi la 3000 cu treapta 1 1-2 2000 rpm... 3a-4- 2500, 4-5 2700 3000 chiar depinde de situatie..si de cheful de condus inclinatia drumului etc depinde sunt unele benzinare care au cuplu mai jos ca si dieselu de exemplu motoru de dacie 1600 are cuplu maxim la 2500 |
--------------------
dacia ARO
SOLENZA scala 10,4 diesel 1,9 DRA
2004 1994
- bh 10 twa I hate BMW
|
|
cipoc |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 215 Joined: 4 May 08 From: iasi ![]() |
ala de la itp a turat masina pe la 4500 si a umplut hala de fum..
eu mai mult de 3000 si ceva de ture nu i`am dat niciodata.. mi se pare si mie ok varianta lui Ct-03-tvy mai aveti si alte versiuni? |
--------------------
dacia
solenza
2004
- nt-06-XXX
|
|
kataRFG |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 35 Joined: 26 February 04 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
bmw
e60- 530Da
2000 si ceva
- xox SENIOR intre timp
|
|
vladut88 |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.973 Joined: 22 May 09 From: Beius judetul bihor ![]() |
motoru de dacia 1600 are cuplu maxim la 2500 rpm puterea maxima la 5000 rpm
motor / cuplu / putere 1.3 / 3000 / 5250 1.4 / 3300 / 5500 1.6 / 2500 / 5000 This post has been edited by vladut88: 10 Apr 2010, 20:40 |
--------------------
dacia ARO
SOLENZA scala 10,4 diesel 1,9 DRA
2004 1994
- bh 10 twa I hate BMW
|
|
romanvs |
![]()
Post
#10
|
![]() membru autentic Group: Members Posts: 1.248 Joined: 14 January 08 From: CRAIOVA ![]() |
Nu am mers cu Solenza pe motorina,dar cred ca se schimba vitezele ca la orice diesel si anume intre 2000-2500 rpm.
In general la diesel se schimba la turatii joase deoarece are cuplu maxim la turatie mai scazuta decat la motoarele Otto. |
--------------------
Hyundai
Elantra
2021 D A C I A S O L E N Z A
|
|
ramsen |
![]()
Post
#11
|
![]() My Solenza Group: Members Posts: 3.368 Joined: 15 May 08 From: Pitesti - ARGES ![]() |
QUOTE(cipoc @ 10 Apr 2010, 17:26) ala de la itp a turat masina pe la 4500 si a umplut hala de fum.. eu mai mult de 3000 si ceva de ture nu i`am dat niciodata.. mi se pare si mie ok varianta lui Ct-03-tvy mai aveti si alte versiuni? la ITP la 4000 ture se verifica noxele la diesel...eu de 10 ani conduc diesel primul Aro 244 TDX 27 si acum din 2005 am un Nissan Navara si nu schimb treptele sub 3000 ture...cind le schimb sub trage greu pina ajunge la turatia adecvata...deci schimba la 3000 ture si este ok totul... |
--------------------
DACIA
SOLENZA
CLIMA 1.4 Mpi E2 / 2004
- Inca o mai DETIN
|
|
ct-03-tvy |
![]()
Post
#12
|
![]() ct_010 Group: Members Posts: 828 Joined: 11 May 08 ![]() |
bun, da cum ramane cu consumu? cel mai bun fiind in turatia de cuplu maxim,
adica tu schimbi vitezele la 3000 de ture de la 1 pa la 5-6?.. a da,stiu conduci sportiv ![]() te mai intelegi in masina? bun mai multe ture= uzura mai mare.... pt ce? motoarele benzinare le prind bine turele, e vai curu lor sub 3500 de ture intr-o depasire This post has been edited by ct-03-tvy: 10 Apr 2010, 21:14 |
--------------------
aro
10.4 1.6 D
1993
|
|
romanvs |
![]()
Post
#13
|
![]() membru autentic Group: Members Posts: 1.248 Joined: 14 January 08 From: CRAIOVA ![]() |
Eu am condus o perioada buna un Fiat Punto JTD de 1.9 si schimbam la 2000 rpm.Cand aveam nevoie de demaraj bun schimbam intre 2500-3000 rpm.La 4000 rpm nu mai avea nimic de spus(desi facea multa galagie).
![]() La Solenza mea schimb de regula: in oras intre 2200-2800 rpm,afara pe la 3000 rpm,cand am nevoie de demaraj o duc pana aproape zona rosie,la deal o tin la cuplu maxim(2800rpm) si schimb pe la 3500-4000 rpm. This post has been edited by romanvs: 10 Apr 2010, 21:35 |
--------------------
Hyundai
Elantra
2021 D A C I A S O L E N Z A
|
|
ramsen |
![]()
Post
#14
|
![]() My Solenza Group: Members Posts: 3.368 Joined: 15 May 08 From: Pitesti - ARGES ![]() |
nu am probleme cu consumul nici la diesel si nici la benzina daca schimb la 3000 sau intre 2500-3000...de exemplu cind merg cu solenza batrineste si schimb pe la 2000 ture vitezele imi papa benzina de ma rupe...asa ca ii dau sportiv in limitele admise...adika urc cu ea pe la 3000 si atunci schimb,si crede-ma am consumul fff bun pe ea...la fel sint multumit si de Nissan Navara 2.5 TDI 174CP si 6 trepte de viteza...la un drum constant gen autostrada cu aerul dat la blana,la maxim, imi consula la o viteza maxima admisa pe A1 - 130 km/h - sa zic un 10% si motorina numai Petrom super diesel 5...deci eu sint super multumit de aminduoa cum merg
|
--------------------
DACIA
SOLENZA
CLIMA 1.4 Mpi E2 / 2004
- Inca o mai DETIN
|
|
kataRFG |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 35 Joined: 26 February 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(vladut88 @ 10 Apr 2010, 22:21) motoru de dacia 1600 are cuplu maxim la 2500 rpm puterea maxima la 5000 rpm motor / cuplu / putere 1.3 / 3000 / 5250 1.4 / 3300 / 5500 1.6 / 2500 / 5000 eu zic sa te mai documentezi! poate reusesti sa te razgandesti, tinand cont ca vorbim de benzina. faci gelos si un motor dci . |
--------------------
bmw
e60- 530Da
2000 si ceva
- xox SENIOR intre timp
|
|
vladut88 |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.973 Joined: 22 May 09 From: Beius judetul bihor ![]() |
sefu am si uitat de topicul asta uite aici ,daca nu crezi http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...t&id=1627492338
106 02 este motoru de 1600 This post has been edited by vladut88: 18 Apr 2010, 13:30 |
--------------------
dacia ARO
SOLENZA scala 10,4 diesel 1,9 DRA
2004 1994
- bh 10 twa I hate BMW
|
|
VyRuZ |
![]()
Post
#17
|
![]() Chauffeur du Renault Group: Members Posts: 1.099 Joined: 3 December 09 From: București ![]() |
Eu la dizelache schimb treptele inferioare (1, 2) pe la 2500, 3 și 4 aproape de 3000. Dacă mă dau tare la 1 și 2, smucește mașina când schimb și nu îmi place. Când merg constant, încerc să țin turele peste turbină, adică pe undeva peste 2200 RPM.
La Solenza MPI, schimb de obicei pe la 2600-2800 dacă am mașina goală și dacă am ceva oameni, încerc să schimb aproape de 3000, ca să "cad" în cuplu cât mai bun în treapta superioară. Îmi consumă cam 10 în București pe vremea asta, condusă un pic sportiv. |
--------------------
Renault
Megane 2.2 Coupe, 1.5 dCI, 63 KW,
09/2007
- B-***-**F If it ain't broke, don't fix it.
|
|
ramsen |
![]()
Post
#18
|
![]() My Solenza Group: Members Posts: 3.368 Joined: 15 May 08 From: Pitesti - ARGES ![]() |
este ffff bun consumul pe timpul asta in Bucuresti...bravooo
|
--------------------
DACIA
SOLENZA
CLIMA 1.4 Mpi E2 / 2004
- Inca o mai DETIN
|
|
slider2 |
![]()
Post
#19
|
![]() doar membru si atat Group: Members Posts: 3.630 Joined: 15 April 08 ![]() |
QUOTE(VyRuZ @ 18 Apr 2010, 13:44) Eu la dizelache schimb treptele inferioare (1, 2) pe la 2500, 3 și 4 aproape de 3000. Dacă mă dau tare la 1 și 2, smucește mașina când schimb și nu îmi place. Când merg constant, încerc să țin turele peste turbină, adică pe undeva peste 2200 RPM. La Solenza MPI, schimb de obicei pe la 2600-2800 dacă am mașina goală și dacă am ceva oameni, încerc să schimb aproape de 3000, ca să "cad" în cuplu cât mai bun în treapta superioară. Îmi consumă cam 10 în București pe vremea asta, condusă un pic sportiv. nu am inteles exact la partea cu diesel, dar daca ai vrut sa spui ca in momentul in care cuplezi treapta superioara, turatia scade la cea la care se "simte" turbina, atunci este bine. |
--------------------
symboala
neagra
2008 mormantul n-are decat o singura usa... intrarea... atat.
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#20
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
schimb intre 3000 si 3500 consumul foarte bun la super nova si in oras se preteaza foarte bine acolo unde poti.
Se mere si sub 1400 cu acceleratie constanta si cel putin 50 la ora la fel consum mic , cel mai mult papa stand pe loc. La cea straina idem la fel merg constant la 2300 de ture iar cand accelerez o duc peste 3500 . This post has been edited by djasu82: 18 Apr 2010, 14:31 |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
VyRuZ |
![]()
Post
#21
|
![]() Chauffeur du Renault Group: Members Posts: 1.099 Joined: 3 December 09 From: București ![]() |
QUOTE(slider2 @ 18 Apr 2010, 14:27) nu am inteles exact la partea cu diesel, dar daca ai vrut sa spui ca in momentul in care cuplezi treapta superioara, turatia scade la cea la care se "simte" turbina, atunci este bine. Spuneam că schimb treptele 1 și 2 un pic mai jos de 3000 la Diesel, anume pe la 2500, deoarece dacă le schimb în 3000, când trec în treapta superioară smucește un pic mașina, nu se produce o schimbare lină decât dacă patinez un pic mai mult ambreiajul, lucru care nu-mi place (Skoda Octavia Tour 1.9 TDI). 3, 4 și 5 le schimb, exact, astfel încât turația treptei superioare să fie undeva peste regimul minim de funcționare a turbinei. Dacă am nevoie de putere (la depășirile mai dificile, spre exemplu) urc până la 4000 și. This post has been edited by VyRuZ: 18 Apr 2010, 15:14 |
--------------------
Renault
Megane 2.2 Coupe, 1.5 dCI, 63 KW,
09/2007
- B-***-**F If it ain't broke, don't fix it.
|
|
andr3y_yoo |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru ma Group: Members Posts: 1.060 Joined: 18 November 08 From: Bucuresti ![]() |
schimbat 3000-3500 asa linistit
![]() nu e prea recomandat sa schimbati sub 3000 la benzinare pt ca ai sanse mari sa infunzi catalizatoru ( mai ales aia care au boala sa schimbe la 2500 si sa ii dea si talpa ) si v-a fi lenesa ![]() de fiecare data cand merg cu tata ( ala adevarat ) ( are un focus 1.6 16v ) tip la el ca schimba SUB 2500 si accelereaza ![]() ![]() |
--------------------
Dacia
Solenza
1.4 GT Turbo
- B-68-BMD Daca Ai cap Iese Altfel Dacia 4 ever :X |
|
slider2 |
![]()
Post
#23
|
![]() doar membru si atat Group: Members Posts: 3.630 Joined: 15 April 08 ![]() |
@andrey nu ca va fi lenesa este problema, ci buba este ca nu va mai trece itp-ul...
si chiar scoate fum focusul ala?? mi se pare ca exagerezi un pic, pentru ca si eu mai obisnuiam sa desfund meganeul, tinand cont ca tata are un stil de condus asemanator cu cel al tatalui tau, dar nu a iesit niciodata fum... This post has been edited by slider2: 18 Apr 2010, 20:47 |
--------------------
symboala
neagra
2008 mormantul n-are decat o singura usa... intrarea... atat.
|
|
ramsen |
![]()
Post
#24
|
![]() My Solenza Group: Members Posts: 3.368 Joined: 15 May 08 From: Pitesti - ARGES ![]() |
la diesel de obicei norul ala de fum negru este specific
|
--------------------
DACIA
SOLENZA
CLIMA 1.4 Mpi E2 / 2004
- Inca o mai DETIN
|
|
slider2 |
![]()
Post
#25
|
![]() doar membru si atat Group: Members Posts: 3.630 Joined: 15 April 08 ![]() |
la diesel stiu, dar eu si andrey vorbeam de 1.6 16v benzina, nu e chiar acelasi motor, dar n-ar trebui sa fie diferente enorme...
|
--------------------
symboala
neagra
2008 mormantul n-are decat o singura usa... intrarea... atat.
|
|
4x4 |
![]()
Post
#26
|
![]() Übermensch Group: Members Posts: 3.394 Joined: 24 March 07 ![]() |
Dar la Papuc cu aceeasi motorizare ce turatie recomandati pentru liniute? Nu ma intereseaza consumul si viata motorului.
63 HP - 4500 rpm 120 Nm - 2250 rpm Ma gandesc ca pe la 3000 ar fi cel mai bine, mai sus trec de zona de cuplu maxim si cand intu in viteza urmatoare nu accelereaza tare. Am turometru aftermarket deci nu ma pot baza foarte tare pe el. ![]() |
--------------------
W
S
S Attere Dominatum!
|
|
sandman86 |
![]()
Post
#27
|
Membru incepator Group: Members Posts: 30 Joined: 7 March 09 ![]() |
[quote=mk2,10 Apr 2010, 14:14]
Este indicat sa mergi mai turat pentru a nu se infunda egr-ul (in caz ca se infunda egr-ul, motorul va scutura de zici ca se rupe caroseria in doua). Daca ai dezactivat egr-ul insa, poti sa schimbi pe la 2500 fara nici o problema (desi ar fi bine ca din cand in cand sa o mai calci pe coada). Consumul cel mai bun il vei avea daca mergi subturat si fara acceleratii bruste, insa atat mersul supraturat cat si mai ales cel subturat va duce la o uzura mai accentuata a motorului si posibil a transmisiei. [/quote Are dreptate ,Mk2, daca mergi cu ea subturat o sa infunde egr-ul, mie asa mi-se mai intampla. Recomand sa shimbi intre 2500 - 3000 treptele 2,3,4, nu afecteaza consumul, si daca cumva apar simptome de egr infundat, (sa dea in nas), baga o tura cu ea si dai cat poate, aici ma refer la viteza mare, (treapata 5, peste 130 Km/H), nu neaparat sa o turezi de ii sar pistoanele ca nu rezolvi nimic. Eu am solenza diesel de ceva timp, si asa rezolv problema, (fara scos egr). |
--------------------
Dacia
Solenza
2003 1.9D
- IF-01-FPC
|
|
4x4 |
![]()
Post
#28
|
![]() Übermensch Group: Members Posts: 3.394 Joined: 24 March 07 ![]() |
Eu am facut cateva modificari la sistemul anti-poluare, l-am dezactivat cu totul
![]() Stiti cum iese din galeria de evacuare un tub cutat ce duce la valva egr? Ei bine eu am tait o tabla dupa modelul garniturii si am oprit gazele sa ajunga la egr. Am dezactivat si Egr-ul scotand mufa, ca sa fiu sigur ca nu se plimba aiurea gazele in cutia aia de plastic. Am eliminat si sistemul de reaspiratie al vaporilor de ulei. Gaura din capacul de la filltrul de aer am astupat-o cu un dop, si am tras un furtun de la decantorul de ulei sub masina. Am facut asta nu pentru ca vreau sa otravesc planeta dar imi parea rau de munca mea, am desfacut tot sistemul de admisie si l-am curatat ca la spital (nu romanesc se intelege), inlocuit filtrul de aer, purjat si inlocuit filtrul de motorina, filtrul de ulei, si restul fluidelelor. Obsevatii: Galeria era infundata serios cu un amestec lipicios de gaze si ulei, ca o smoala. Diametrul era redus efectiv la jumatate si asta la o masina de 15000 de km ce a fost condusa in forta. Dupa curatare motorul respira mai usor, se aude, si se simte - creste mai lejer in ture. Merge mai stabil, nu il mai sufoca esapamentul, (daca iti era blocata valva egr pe pozitia deschis motorul avea sanse mari sa moara, ca nu poate functiona doar cu esapament). Motorul respira din abundenta era curat si RECE, caci inainte se incingea rau de tot galeria de admisie. Pe de alta parte acum am un tubulet sub masina care emite aburi de ulei, nu te deranjeaza decat daca iti bagi capul sub masina, dar poate te zgandare la constiinta. Recomand la toti din toata inima aceasta modificare, masina voastra va v-a multumi ![]() Opinii si Comentarii sunt intotdeauna bine venite. This post has been edited by 4x4: 16 May 2010, 09:17 Attached thumbnail(s) EGR.png ( Size: 261.77k ) Number of downloads: 675 Reaspiratie_Vapori_Ulei.png ( Size: 125.64k ) Number of downloads: 664 |
--------------------
W
S
S Attere Dominatum!
|
|
ramsen |
![]()
Post
#29
|
![]() My Solenza Group: Members Posts: 3.368 Joined: 15 May 08 From: Pitesti - ARGES ![]() |
eu te inteleg ce vrei sa spui tu cu ce ai facut la masina...dar noxele mai sint respectate in parametrii????mai bine le curatai si le puneai la locul lor...pui numai motorina buna si ulei bun...asta este motorul diesel,mai pretentios decit cel pe benzina...bravooo
|
--------------------
DACIA
SOLENZA
CLIMA 1.4 Mpi E2 / 2004
- Inca o mai DETIN
|
|
4x4 |
![]()
Post
#30
|
![]() Übermensch Group: Members Posts: 3.394 Joined: 24 March 07 ![]() |
Au sa iasa identice, doar daca dai jos catalizatorul le poti influenta.
Unicul lucru suspect ar fi furtunasul de sub masina, dar il poti reconecta temporar. In documentul word este explicat principiul de functionare al EGR, recomand sa fie citit. This post has been edited by 4x4: 16 May 2010, 10:30 Attached File(s) ![]() |
--------------------
W
S
S Attere Dominatum!
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 09:55 |