trosnit teribil la franare pe fata
![]() ![]() ![]() |
trosnit teribil la franare pe fata
canea_dragos |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 660 Joined: 13 April 09 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
DACIA
SOLENZA
2004 Confort
- PH 88 CDM
|
|||
pedros |
![]()
Post
#32
|
Membru Group: Members Posts: 136 Joined: 30 December 09 ![]() |
Nu am folosit niciun fel de spray, ci lichid de frana din abundenta si o carpa curata ( care nu lasa scame) eventual o pensula curata , ok?
|
--------------------
Renault
Megane 2.2
2008
- CL 79 GYA
|
|
dorelus |
![]()
Post
#33
|
Membru Group: Members Posts: 181 Joined: 26 December 08 ![]() |
Prieteni ce tip anume de set de garnituri pt etrier ați cumpărat?
Făcute de cine? Eu am cumpărat de Armcomp srl Pitești, sunt bune oare? Și mie îmi pocnesc etrierii când încerc să o tin pe loc în pantă, și nu am umblat la etrieri niciodată. Cilindrii spate i-am schimbat anul trecut, am pus de asam și acum am găsit lichid pe lângă saboți... Cum nu vreau să dau o căciulă de bani pe cilindri de origine,m-am gândit la o rezolvare: am mai cumpărat un set de cilindri și seturi de garnituri românești, am înlocuit garniturile chinezești și am dat pe acolo cu vaselină siliconică care cică ar fi neutră pt garnituri. Par mai bune garniturile noastre, pistonașele au intrat mai greu și stau mai fest în cilindru. După ce le voi monta voi posta rezultatele. Am de gând să fac o reparație capitală la frâni, discurile mele arată jalnic au șanțuri imense , dar nu m-am hotărât de care să-mi iau poate îmi spuneți voi ce model, să fie ieftin dar nu să mă omoare... |
--------------------
dacia
solenza 1,9 d
2003
- is04yyl
|
|
pedros |
![]()
Post
#34
|
Membru Group: Members Posts: 136 Joined: 30 December 09 ![]() |
Nu cred ca ar conta prea mult de cine sunt facute , importanta este data fabricatiei deoarece cauciucul imbatranit se crapa si nu mai etanseaza suficient de bine ( am avut un set de garnituri cumparate de un an si jumatate , aceeasi firma cu cele montate saptamana trecuta ) si cand stangeam garnitura in mana , avea numai crapaturi pe ea deci : cautati garnituri cat mai noi , cat despre discurile de frana iti recomand Valeo (110 ron buc) , iar celelalte se invart in jurul a 80 -90 ron dar nu sunt asa rezistente .
|
--------------------
Renault
Megane 2.2
2008
- CL 79 GYA
|
|
pedros |
![]()
Post
#35
|
Membru Group: Members Posts: 136 Joined: 30 December 09 ![]() |
Nu cred ca ar conta prea mult de cine sunt facute , importanta este data fabricatiei deoarece cauciucul imbatranit se crapa si nu mai etanseaza suficient de bine ( am avut un set de garnituri cumparate de un an si jumatate , aceeasi firma cu cele montate saptamana trecuta ) si cand stangeam garnitura in mana , avea numai crapaturi pe ea deci : cautati garnituri cat mai noi , cat despre discurile de frana iti recomand Valeo (110 ron buc) , iar celelalte se invart in jurul a 80 -90 ron dar nu sunt asa rezistente .
|
--------------------
Renault
Megane 2.2
2008
- CL 79 GYA
|
|
AZY |
![]()
Post
#36
|
Membru Group: Members Posts: 105 Joined: 20 July 09 From: Ploiesti Prahova ![]() |
Salut, aceiasi problema am avut si eu, timp de 1 an de zile m-au terorizat trozniturile alea.Schimbam garniturile la etrier , mergea perfect timp de 2 -3 saptamani, apoi incepeau din nou zgomotele.Am facut acest lucru de vreo 4-5 ori.La inceputul anului am schimbat placutele(am pus Asam), sigurantele(am pus cate 2 pe fiecare placuta, in total 4 bucati/fiecare parte), am curatat(cu o perie de sarma) etrierele si de atunci (aproximativ 3500 km) totul este OK.Trebuie sa recunosc ca nu eram prea mandru de achizitia mea in domeniul placutelor dar pot sa spun ca sunt foarte multumit de acestea, cele vechi de origime - scartaiau ca naiba si huruiau la franare.
![]() |
--------------------
Dacia
Solentza
2003,clima
- Ph-09-AZY
|
|
canea_dragos |
![]()
Post
#37
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 660 Joined: 13 April 09 From: Bucuresti ![]() |
salutare
am rezolvat si eu problema trosniturilor la franare am scos pistonasele pana aproape de limita si apoi usor si fin cu un smirgel am dat usor de jur imprejur pe pistonas...apoi cu o carpa curata l-am sters...apoi am dat foarte putina vaselina dupa care am montat noile garnituri.... am dat apoi cu spray wd40 pe la etrier...l-am curatat bine cu peria de sarma....si pe la niste cleme pe acolo....am harjait putin placutele de bordura...am batut putin in capetele la placute(prietenul care m-a ajutat a zis ca ala e fier mort si ca in timp isi face joc si de acolo apar trosniturile...placutele sunt pe duca oricum....sper sa mai ma tine 2500 km cand schimb consumabilele si sunt multumit) dupa care am pus sigurantele si am montat la loc placutele sunt textar(de origine) si am 12000 km cu ele....din care vreo 8000 numai in Bucuresti la sfarsit am facut o aerisire....doar la rotile din fata desi stiu ca mai trebuie si cele din spate si aerisirea se face intr-o anumita ordine(se facuse seara) acuma franeaza frumos...fara zgomote...dar problema e ca oricat de brusc si tare as calca frana rotile nu se blocheaza deloc....banuiesc ca trebuie aerisita bine nu? si ca tot ma luasem de etrieri am eliminat si gravura de pe discuri cu o piatra de polizor...a iesit manusa:) This post has been edited by canea_dragos: 10 May 2010, 21:34 |
--------------------
DACIA
SOLENZA
2004 Confort
- PH 88 CDM
|
|
biggabi2006 |
![]()
Post
#38
|
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 12 October 09 ![]() |
mi s aintamplat mie si eerau plautele se dilatau siimpungeau in suport etrier le scoti si le polizezi la capete si numai face
|
--------------------
Renault
Megane 3
2010 grandtourer
- TR-05-LVF
|
|
madarfacar |
![]()
Post
#39
|
Membru Group: Members Posts: 100 Joined: 24 January 09 ![]() |
salut!
mi-am cumparat o solenza acum 2 zile si am aceeasi problema.... (masina e 2003, rapsodie, 74000km, verde ceylan, merge super bine, si arata excelent) doar ca are problema asta cu trosnitura la frana.... initial am crezut ca e de la pedala de frana, dar dupa ce am citit p-aici, am pus un prieten in masina sa apese frana si eu ascultam pe la roti....intradevar de la etriere se aude.... imi puteti spune care e costul unei operatiuni de curatare (fara sa schimb placute sau pistonase ca nu mai am bani) intr-un service? sau se pricepe careva sa o faca ? ms. ![]() |
--------------------
Dacia
Solenza
2003 / Rapsodie
|
|
i96nds |
![]()
Post
#40
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Pai ar trebui sa inveti sa o faci tu singur, cu informatiile de pe aici de pe forum.
Daca fostul proprietar a pierdut agrafele care tin placutele, atunci un set pentru o roata era cam 30 lei.... E posibil sa trosneasca la franare din cauza ca se misca placutele in etrier. Manopera la service cred ca e pe undeva pe la 100 lei (poate chiar mai mult) si se numeste Revizie Frane - sau cam asa ceva. Succes! |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
canea_dragos |
![]()
Post
#41
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 660 Joined: 13 April 09 From: Bucuresti ![]() |
la tine poate sa fie unul din cauzurile:
- ai pierdut agrafele - tabla din capatul placutelor pe care se prind agrafele s-a largit,alungit...etc Solutie: - cumpara agrafe noi - scoate fiecare placuta si harjaio de bordura, cu un smirghel astfel incat sa capete forma apropiata uneia noi...adica oarecum un patrat |
--------------------
DACIA
SOLENZA
2004 Confort
- PH 88 CDM
|
|
pedros |
![]()
Post
#42
|
Membru Group: Members Posts: 136 Joined: 30 December 09 ![]() |
Ma simt dator sa iti raspund deoarece eu am initiat acest topic : problema mea era in interiorul etrierului si sa rezolvat prin scoaterea pistonaselor , curatarea cu spray WD-40 in interiorul etrierelor ( a locasului pistonului ) schimbarea setului de garnituri de la pistonasele de franare , si remontarea etrierilor . Pentru asta mai ai nevoie de un ajutor cu ceva cunostinte de mecanica . Succes .Daca doresti mai multe detalii , spune-mi si iti explic mai detaliat operatiunea .
|
--------------------
Renault
Megane 2.2
2008
- CL 79 GYA
|
|
canea_dragos |
![]()
Post
#43
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 660 Joined: 13 April 09 From: Bucuresti ![]() |
costul garniturilor pentru ambele roti adica 2 pungi a cate 2 garnituri este intre 8-12 lei depinde de unde cumperi....pe ele scrie garnituri etrier nova...tu ii spui vanzatorului ca ai solenza si stie el ce sa-ti dea
mod de lucru: - dai roata jos - scoti sigurantele(sarme mici indoite) de la pene cate 2 pe pana la capete...adica 4 sigurante la o roata ca ai o pana sus si una jos - scoti cele 2 pene una de sus si una de jos...poti sa dai cu WD 40 pe ele si apoi cu o perie de sarma sa le mai cureti putin de rugina...etc - tragi de etrier catre radiator si o sa iasa - scoti placutele de frana - verifici existenta agrafelor din capatul placutelor...fiecare placuta are o singura agrafa intr-unul din capete iar in partea cealalta e un fel de nit parca...ca idee placuta dinspre exteriorul rotii are agrafa in partea de jos, iar cea din interior o are sus...eu asa tin minte - freci putin de astfalt, bordura ce ai la indemana bucata de fier de pe placuta pe care se prind agrafele...freci ambele capete ale fiecarei placute indiferent ca intr-unul din capete nu are agrafa le harjai pe amandoua....ala e fier mort si in timp se deformeaza - poti freca putin si partea care apasa pe disc de la placuta...eventual le bati putin de o bordura sa le mai scuturi putin - apoi pui pe cineva sa apese usor pe pedala de frana astfel incat sa iasa incet si cate putin pistonasul de frana...motorul sa fie oprit si nu pornit...o sa iasa destul de usor chiar daca e servofrana activata - lungimea unui pistonas e de vreo 8 cm maxim din ce tin minte....eu zic initial sa nu scoti de tot pistonasul...ci vreo 5 cm...scoti garnitura din capat...usor de tot si fin cu un smirghel, WD 40 sau cu o carpa stergi pistonul de jur imprejur dupa care dai cu foarte putina vaselina...apoi incerci sa-l bagi inapoi folosind 2 chestii destul de tari si cam de vreo 20 cm lungime gen patent...levier...gasesti tu...impingi simultan in pistonas sa-l bagi inapoi dar sa incerci sa impingi la fel cu ambele maini astfel incat sa intre drept! - cand intra de tot pui in capat o garnitura noua - dupa care montezi la loc placutele, etrierul, penele, sigurantele si dupa ce faci si la cealalta roata acelasi lucru daca vrei poti sa faci si o aerisire cam asta e tot...daca in urma acestei operatiuni inca mai trosneste inseamna ca trebuie scos de tot pistonasul, dar in acest caz fie te duci in service fie apelezi la cineva care se pricepe ca acolo va curge lichidul de frana, trebuie aerisita instalatia de franare...e mai complicat....sper ca nu am omis nimica...daca nu te pricepi poate ai vreun prieten care stie si te ajuta This post has been edited by canea_dragos: 25 Jun 2010, 15:12 |
--------------------
DACIA
SOLENZA
2004 Confort
- PH 88 CDM
|
|
andri1940 |
![]()
Post
#44
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.741 Joined: 23 March 08 From: Pitesti ![]() |
Eu am dat pistonasele jos de tot ca sa le curat mai bine.
Curge destul de mult lichid de frana, trebuie sa completezi si sa aerisesti franele macar pe fata sau la roata la care ai umblat. |
--------------------
Renault
Laguna 2 1.8 16v
Dynamique 2002
|
|
ramsen |
![]()
Post
#45
|
![]() My Solenza Group: Members Posts: 3.368 Joined: 15 May 08 From: Pitesti - ARGES ![]() |
si la mine cind calcam pedala de frina trosnea pe la etriere ceva...am tot desfacut la etrier si am tot plimbat pistonasul de mi-a venit rau...am curatat pistonasul si cu WD 40 dar nimik imbunatatire...ieri pe elevator la servici am scos pistonasul pina la limita de a fi scos detot si dupa ce l-am frecat bine de mizerie,care nu era,cu o cirpa...dupa am dat cu vaselina pe pe pistonas si l-am bagat la loc...am curatat de mizerie si suportul etrier si penele si date cu vaselina...surpriza este ca nu mai trosneste deloc,pina acum...sper sa nu mai trosneasca ca ma inebunise...
|
--------------------
DACIA
SOLENZA
CLIMA 1.4 Mpi E2 / 2004
- Inca o mai DETIN
|
|
canea_dragos |
![]()
Post
#46
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 660 Joined: 13 April 09 From: Bucuresti ![]() |
Cornel eu nu am plimbat deloc pistonasele ba inauntru ba afara...ci le-am scos o singura data pe fiecare in parte, am curatat usor cu o carpa si putin smirghel fin pistonasele apoi am pus putina vaselina si le-am bagat la loc
numai ca la mine cauza trosniturilor nu erau pistonasele ci placutele de frana in capete se deformasera |
--------------------
DACIA
SOLENZA
2004 Confort
- PH 88 CDM
|
|
madarfacar |
![]()
Post
#47
|
Membru Group: Members Posts: 100 Joined: 24 January 09 ![]() |
surprinzator, dupa ploile de zilele astea nu prea mai trosneste....foarte putin, doar cateodata
![]() in fine, multumesc pentru sfaturi, si daca revine problema o sa ma apuc sa fac ce a zis canea_dragos multumesc. |
--------------------
Dacia
Solenza
2003 / Rapsodie
|
|
canea_dragos |
![]()
Post
#48
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 660 Joined: 13 April 09 From: Bucuresti ![]() |
masina din ce am citit o ai de curand
ar fi bine daca nu ai facut deja sa schimb uleiul, filtru de ulei, filtru de aer si filtru de polen daca are aer conditionat si sa faci o inspectie la placutele de frana, bucsi bara stabilizatoare, bujii...cam astea se schimba cand iei o masina sh si nu stii ce si cand a fost schimbat de vechiul proprietar daca masina e in jurul valorii de 60000 km ar fi bine sa schimbi si distributia in caz ca nu a fost schimbata |
--------------------
DACIA
SOLENZA
2004 Confort
- PH 88 CDM
|
|
ramsen |
![]()
Post
#49
|
![]() My Solenza Group: Members Posts: 3.368 Joined: 15 May 08 From: Pitesti - ARGES ![]() |
QUOTE(ramsen @ 27 Jun 2010, 13:27) si la mine cind calcam pedala de frina trosnea pe la etriere ceva...am tot desfacut la etrier si am tot plimbat pistonasul de mi-a venit rau...am curatat pistonasul si cu WD 40 dar nimik imbunatatire...ieri pe elevator la servici am scos pistonasul pina la limita de a fi scos detot si dupa ce l-am frecat bine de mizerie,care nu era,cu o cirpa...dupa am dat cu vaselina pe pe pistonas si l-am bagat la loc...am curatat de mizerie si suportul etrier si penele si date cu vaselina...surpriza este ca nu mai trosneste deloc,pina acum...sper sa nu mai trosneasca ca ma inebunise... revin cu problema mea care se anuntza de o mare reusita...in urma ce am scris mai sus azi va anuntz ca acea vaselina pe care am puso pe pistonasul etrier este fffff buna...NU MAI TROSNESTE...acum vine surpriza mare... masina merge foarte usor dupa aceasta operatie,nu mai este infrinata si parca si frina este mai buna decit inainte,adika se simte cind calc pedala de frina fratilor de ma pune in nas... |
--------------------
DACIA
SOLENZA
CLIMA 1.4 Mpi E2 / 2004
- Inca o mai DETIN
|
|
ostilu84 |
![]()
Post
#50
|
![]() Membru Group: Members Posts: 188 Joined: 16 December 07 From: Dragasani , Valcea , Romania ![]() |
Si la masina mea am aceste trosnituri la franare. Eu am schimbat inclusiv penele de la etrieri, piesele pe care gliseaza etrierul. Nu a mai trosnit vreo doua zile, dupa care a inceput sa faca din nou. Eu nu am pus vaselina, mi-a fost frica. In plus, nici nu stiu cat tine vaselina acolo, date fiind conditiile de exploatare. Am observat ca pana de jos sta stramb, desi initial, la montare, statea drept. Iar franarea la roata in cauza este "in trepte", etrierul nu aluneca, se simte cum topaie. Mie mi s-a parut ca suportul etrierului este usor deformat in partea inferioara, iar din aceasta cauza nici pana nu sta cum trebuie.
Mai stie cineva ceva? This post has been edited by ostilu84: 28 Jun 2010, 18:07 |
--------------------
Dacia
Solenza
2004
- VL-43-*** Sa te fereasca Dumnezeu de cei care au doar convingeri si nici o indoiala! (Tudor Octavian)
|
|
ramsen |
![]()
Post
#51
|
![]() My Solenza Group: Members Posts: 3.368 Joined: 15 May 08 From: Pitesti - ARGES ![]() |
din pistonas este si la tine...si la mine cind apasam pedala de frina parca se infrina in trepte...parca ziceai ca am ABS pe solenza...dupa ce am dat cu vaselina pe pistonas merge super bine...
|
--------------------
DACIA
SOLENZA
CLIMA 1.4 Mpi E2 / 2004
- Inca o mai DETIN
|
|
ostilu84 |
![]()
Post
#52
|
![]() Membru Group: Members Posts: 188 Joined: 16 December 07 From: Dragasani , Valcea , Romania ![]() |
Are cineva imaginea sectiunii unui etrier de solenza?
Eu nu pot intelege daca in interior mai este un piston, sau pistonul in sine este ceea ce iese la vedere, cilindrul ala scobit la interior... |
--------------------
Dacia
Solenza
2004
- VL-43-*** Sa te fereasca Dumnezeu de cei care au doar convingeri si nici o indoiala! (Tudor Octavian)
|
|
ovidiu87 |
![]()
Post
#53
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 593 Joined: 18 March 08 From: Resita ![]() |
exact, cilindrul este cel scobit in interior...altceva nu mai este decat lichidu si garniturile
Puneti linistiti vaselina pe penele de fixare ale etrierului si pe cilindru ca nu se intampla nimic.Se curata bine si apoi se ung in limita bunului simt. In felul asta se evita a ramane etrierul blocat. |
--------------------
Dacia
Solenza Rapsodie
2003
- Numar de Caras "In aceasta lume nimic nu este sigur in afara de moarte si taxe"
|
|
Tavy84 |
![]()
Post
#54
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 235 Joined: 5 February 10 From: Bucuresti ![]() |
Salut baieti, am si eu o problema cu a mea masina; cand franez imi trosneste rau pe partea dreapta, cand iau viraj dreapta trosneste dar numai cand dau cu spatele, cand iau viraj dreapta si merg inainte nu se aude nimic, lafel se intampla cand iau viraj dreapta si dau sa plec cu spatele exact in momentul in care masina se pune in miscare. Interesant ca nu se aude zgomotul asta cand calc frana si masina sta pe loc ca ma gandesc ca daca este pistonasul ar trebui sa se auda si atunci. Toate sunt in regula si la locul lor adica nu am probleme cu capetele de bara si restul de subansamble de acolo doar ca un mecanic la prima vedere mi-a zis ca trebuie sa schimb neaparat bucsile de la bara stabilizatoare, insa nu cred ca numai asta sa fie motivul. Aveti vre-o idee?, vreau intradevar sa schimb si eu cam tot ce tine de sistemul de franare insa parca nu as vrea sa dau bani aiurea prin service-uri si dupa aia sa persiste problema. Din cate am citit pana acum nu s-a mai confruntat nimeni cu problema asta. Va rog help. Multam.
|
--------------------
Dacia
Solenza
Clima 2003
|
|
canea_dragos |
![]()
Post
#55
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 660 Joined: 13 April 09 From: Bucuresti ![]() |
placutele de frana sunt la tine Tavy84...nu te speria ca nu e altceva
si eu cand dau cu spatele si pun frana face putin trosc...cand e in panta masina si pun frana brusc sau ffoarte incet chiar si in fata face un mic trosc...la mine e de la placute care trebuie sa le schimb urgent ca s-au uzat aproape de tot pun pariu ca va face trosc si daca iei viraj stanga sau cu rotile drepte si dai in spate...ia sa incerci asta la tine raman putin blocate si cand dai sa pleci in spate face trosc, in fata nu face probabil ca are putin loc sa joace si se misca putin placuta daca ai facut ce am scris eu mai sus si tot face schimba placutele si ai sa vezi ca nu mai trosneste deloc This post has been edited by canea_dragos: 29 Jun 2010, 14:05 |
--------------------
DACIA
SOLENZA
2004 Confort
- PH 88 CDM
|
|
Tavy84 |
![]()
Post
#56
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 235 Joined: 5 February 10 From: Bucuresti ![]() |
Salut canea_dragos ideea este ca mi-am schimbat placutele acum 200 km, practic sunt noi noute, nu stiu daca sunt ele, o sa incerc sa le schimb sa vad daca mai face. Multumesc de raspuns. Ca intrebare, placutele trebuie sa vina fix pe etrier ca mie imi mai ramane loc sa bag un varf de deget intre capatul lor si etrier, aceeasi problema am avut-o si cu placutele vechi dar cu alea nu m-i s-a intamplat sa imi trosneasca asa si sa mai spun si faptul ca placutele nu au nici o siguranta,adica ele sunt pur si simplu fixate prin presiunea pistonasului, e normal asa ceva? Mentionez ca pe cutie scria ca se potrivesc la Supernova si Solenza si sunt facute in Iasi insa nu mai stiu sigur firma.
|
--------------------
Dacia
Solenza
Clima 2003
|
|
andri1940 |
![]()
Post
#57
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.741 Joined: 23 March 08 From: Pitesti ![]() |
Am schimbat discurile de frana si cu ocazia asta am curatat si etrierii si pistonasele din ei.
Sa vedeti cata mizerie se strange pe pistonas, chiar si rugina, daca garniturile nu sunt bune. E normal sa mearga msina infranata in asemenea conditii... Pentru a culisa mai bine etrierul, eu am uns cu vaselina penele si am curatat bine si furca etrierului. This post has been edited by andri1940: 30 Jun 2010, 09:52 Attached thumbnail(s) etrier_demontat__1_.JPG ( Size: 115.42k ) Number of downloads: 298 etrier_demontat__6_.JPG ( Size: 284.22k ) Number of downloads: 309 etrier_demontat__3_.JPG ( Size: 188.84k ) Number of downloads: 300 |
--------------------
Renault
Laguna 2 1.8 16v
Dynamique 2002
|
|
canea_dragos |
![]()
Post
#58
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 660 Joined: 13 April 09 From: Bucuresti ![]() |
placutele nu au sigurante...ci agrafe in capete...cate o agrafa pe placuta
daca spui ca sunt noi(banuiesc ca au acele agrafe in capete altfel joaca placuta in etrier) inseamna ca de la pistonase ai probleme...mai sus ai poze cu pistonasul...curata-le |
--------------------
DACIA
SOLENZA
2004 Confort
- PH 88 CDM
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 17:49 |